هرچند خودروهای روباز بهاندازهٔ نمونههای سقف ثابت سریع نیستند ولی هنوز هم ابرخودروهای روبازی مثل هنسی و بوگاتی توانستهاند به سرعتهای سرسامآوری دست یابند.
خودروهای روباز به دلیل محدودیتهایی که دارند، از لحاظ حداکثر سرعت ضعیفتر از همتایان سقف ثابت خود هستند. بااینحال، طی یک دههٔ گذشته، خودروهای روبازی ساخته شدهاند که رکوردهای حداکثر سرعت فوقالعادهای را به ثبت رساندهاند. چند روز پیش هم رکورد سریعترین خودروی روباز جهان توسط بوگاتی میسترال شکسته شد. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با سریعترین خودروهای روباز جهان آشنا شویم.
۴-مرسدس بنز SLR مکلارن استرلینگ ماس
حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر |
SLR مکلارن استرلینگ ماس نسخهٔ پایانی خانوادهٔ SLR بود که بهافتخار رانندهٔ مسابقهای افسانهای بریتانیایی «سر استرلینگ ماس» نامگذاری شد. این ماشین حتی سالها پس از معرفی، هنوز هم با کاپوت کشیده، خطوط عمیقی که در کنارهها کشیده شده، سر اگزوزهای جانبی و مهمتر از همه، فقدان شیشه جلو و سقف، هنوز هم بسیار چشمگیر و جذاب به نظر میرسد. SLR استرلینگ ماس همچنین به لطف پیشرانهٔ V8 قدرتمند خود میتوانست به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودرویی بدون ستون و شیشهٔ جلو، رقم بسیار چشمگیری محسوب میشود.
۳-بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس
حداکثر سرعت: ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو |
قدرت | ۱۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر |
نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود عقب باعث شدند بوگاتی بتواند استاندارد جدیدی را برای سرعت خودروهای روباز تعیین کند. ویرون گرند اسپرت ویتس با دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی روباز جهان لقب گرفت و اولین خودروی روبازی بود که توانست از سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برود. برای دستیابی به چنین سرعت فوقالعادهای اما اسکلت ویرون به اصلاح نیاز داشت و بوگاتی این مشکل را با تقویت رکابهای جانبی و تونل گیربکس برطرف کرد.
۲-هنسی ونوم GT اسپایدر
حداکثر سرعت: ۴۲۸ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۴۵ نیوتن متر |
ونوم GT اولین هایپرکار هنسی بود که بر اساس شاسی لوتوس الیزه ساخته شد. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکرد که بر اساس موتور LS7 جنرال موتورز ساخته شده بود. ونوم GT ابتدا بهصورت کوپه معرفی شد ولی بعداً نسخهٔ روباز آنهم با نام اسپایدر ساخته شد. در این نسخه، قدرت موتور به ۱۴۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. هنسی ابتدا با نسخهٔ کوپه اقدام به رکوردشکنی کرد و توانست به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ونوم GT اسپایدر نیز هرچند حداکثر سرعت پایینتری نسبت به همتای کوپهٔ خود داشت ولی بااینحال، توانست با اختلافی نزدیک به ۲۰ کیلومتر بر ساعت، بوگاتی را از سلطنت بر دنیای خودروهای روباز خلق کند.
۱-بوگاتی میسترال
حداکثر سرعت: ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر |
میسترال آخرین خودرویی است که از پیشرانهٔ W16 افسانهای بوگاتی استفاده میکند. این خودرو همچنین تنها مدل روبازی است که بر اساس شیرون ساخته شد. بوگاتی سرانجام چند روز پیش به هدف اصلی ساخت میسترال یعنی کسب عنوان سریعترین خودروی روباز جهان دست پیدا کرد و با ثبت سرعت ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد سریعترین خودروی روباز جهان که از سال ۲۰۱۴ در اختیار هنسی ونوم GT اسپایدر بود را بشکند. این رکورد با رانندگی اندی والاس یعنی همان کسی که در سال ۲۰۱۹ با شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید در پیست پاپنبورگ به ثبت رسیده است.
مدعی آینده: هنسی ونوم F5 رودستر
حداکثر سرعت: ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۸۱۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۱۷ نیوتن متر |
هرچند هنسی رکورد سریعترین خودروی روباز جهان را به بوگاتی واگذار کرد ولی ابزار بازپسگیری این رکورد را دارد. این ابزار، جانشین ونوم GT یعنی ونوم F5 است. نسخهٔ رودستر این ماشین در اواسط سال ۲۰۲۲ با ادعایی مشابه بوگاتی میسترال یعنی سریعترین خودروی روباز جهان معرفی شد. ونوم F5 رودستر از همان نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی همتای کوپهٔ خود استفاده میکند که با نام فیوری شناخته میشود و ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ هنسی، این ماشین میتواند به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. آیا ونوم F5 رودستر خواهد توانست رکورد سریعترین خودروی روباز جهان را از بوگاتی میسترال بگیرد؟
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۳من اگر بخوام یک دستگاه بوگاتی وارد کنم باید چکار کنم مجوز بدن؟ راهنمایی کنید ممنون
حسام
۲۷ آبان ۱۴۰۳باید اندازه یک چهارم قیمت بوگاتی هزینه جدا بدید حالا این هزینه میتونه کاغذ بازی های مجوز باشه میتونه هزینه گمرک باشه حتی میتونه رشوه باشه
Galant.VR4(JDM)
۲۷ آبان ۱۴۰۳نمیخواد وارد کنی من خودم یدونه دارم سرکاپوت رنگه فقط خواستی درخدمتم
نیو کار
۲۸ آبان ۱۴۰۳باید بری تو سامانه هدفمندی یارانه ثبت نام کنی اگه واجد شرایط باشی وام دو فرزند بهت میدن
علی Shelby
۲۸ آبان ۱۴۰۳اون استرلینگ ماس خیلی گنگه لامصب
نام بوگاتی میدرخشه
مثل همیشه
mmd@
۲۹ آبان ۱۴۰۳ابهت فقط بوگاتی☠️
Siyavash
۲۷ آبان ۱۴۰۳فکر نمیکنم به این زودی رکورد بوگاتی شکسته بشه..اگرم شکسته بشه طبق معمول بوگاتی بدون سر صدا میاد باز رکورد رو پس میگیره…
حمیدرضا
۲۷ آبان ۱۴۰۳به نکته خوبی اشاره کردی👌
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳یه نسخه رکورد ادیشن² میزنه یه ذره تغییرات میده پس میگیره.
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۴۰۳البته با شواهد و مدارک کافی ثبت میکنه
هراکلیوس
۲۷ آبان ۱۴۰۳مدعی بیخیال زیبایی بوگاتی می ارزه به کلشون
boost10
۲۷ آبان ۱۴۰۳دلم میخواد ببینم ونوم f5 رکورد میسترال رو میشکنه یا نه. خیلی با هم کل میکنن
Iman 007
۲۷ آبان ۱۴۰۳آخ استرلینگ ماس چقدر جذابه😍😍🤩
جرمی کلارکسون
۲۷ آبان ۱۴۰۳شیشه جلو نداشته باشه کنسله 😂😂😂
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳تصور چپ کردن باهاش عذابم میده
Bmw
۲۷ آبان ۱۴۰۳طاها اون قسمت اضافه ای که بالای سر هر صندلی میبینی باعث میشه موقه چپ کردن سر راننده به زمین برخورد نداشته باشه که کلا همه ی خودروهای این کلاس مثل فراری sp2 و … این قسمتو دارن
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳چه جالب👏
net
۲۷ آبان ۱۴۰۳زیباترین ماشین روباز اسپرت کوپه جهان بی ام و سری ۸ هست
hosen
۲۷ آبان ۱۴۰۳اسرلینگ ماس چقد جذابه اخه
Amirreza.M
۲۷ آبان ۱۴۰۳هنسی ادعای خیلی بزرگی کرده بعید میدونم بتونه به شکل کاملا رسمی به این سرعت برسه
به نظرم قیافه میسترال پتانسیل استفاده شدن روی توربیون با کمی تغییر رو داشت بهتر از شیرون تغییر یافته میشد البته الانشم خیلی خوبه ولی خب…
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۳ایول هنسی👏🇺🇲
GOP
۲۷ آبان ۱۴۰۳کاملا فاقد اهمیت . هیچ خیابون و جاده ای و اصلا پیستی نیست که به این سرعت نیاز داشته باشه
Kiarash
۲۷ آبان ۱۴۰۳چشم افتاده به این مرسدس بنز SLR مکلارن استرلینگ ماس
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۴۰۳مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ ماس=علی دایی کریمی
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۷ آبان ۱۴۰۳یادتون باشه شاسی هنسی رودستر رو من سر مهندسش بودم!
از این به بعد بهم بگین جناب مهندس! 😎🙉
نسخه اسپایدر این خودرو باید کمترین اضافه وزن و کمترین پیچش شاسی رو میداشت، که با تمهیدات بنده این مشکل حل شد.
تازه، فراری 458 اسپایدر رو هم من مهندسی شاسی اون رو بعهده داشتم، تو اون پروژه هم تونستم کمترین اضافه وزن و به خودرو تمهید کنم. اونم با کمترین صدای باد تو سرعت 100کیلومتر با سقف باز!
من همونی هستم که تو ولوو تراکس هم کار کردم و حتی سر طراح پروژه ب ام و e46 هم بودم!
من همه جا هستم،حتی تو گوشی هاتون، و تو صندوق عقب ماشیناتون!!
R
۲۸ آبان ۱۴۰۳چی زدی دادا؟
Yasin
۲۷ آبان ۱۴۰۳پس خودروهای کونیگزگ کجان 😐
Taha Ayoobi
۲۸ آبان ۱۴۰۳فک کنم اونا روباز نیستن