چشم انداز

سریع‌ترین خودروهای روباز جهان، از هنسی ونوم تا بوگاتی میسترال

هرچند خودروهای روباز به‌اندازهٔ نمونه‌های سقف ثابت سریع نیستند ولی هنوز هم ابرخودروهای روبازی مثل هنسی و بوگاتی توانسته‌اند به سرعت‌های سرسام‌آوری دست یابند.

خودروهای روباز به دلیل محدودیت‌هایی که دارند، از لحاظ حداکثر سرعت ضعیف‌تر از همتایان سقف ثابت خود هستند. بااین‌حال، طی یک دههٔ گذشته، خودروهای روبازی ساخته شده‌اند که رکوردهای حداکثر سرعت فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده‌اند. چند روز پیش هم رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان توسط بوگاتی میسترال شکسته شد. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با سریع‌ترین خودروهای روباز جهان آشنا شویم.

۴-مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس

حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر

SLR مک‌لارن استرلینگ ماس نسخهٔ پایانی خانوادهٔ SLR بود که به‌افتخار رانندهٔ مسابقه‌ای افسانه‌ای بریتانیایی «سر استرلینگ ماس» نام‌گذاری شد. این ماشین حتی سال‌ها پس از معرفی، هنوز هم با کاپوت کشیده، خطوط عمیقی که در کناره‌ها کشیده شده، سر اگزوزهای جانبی و مهم‌تر از همه، فقدان شیشه جلو و سقف، هنوز هم بسیار چشمگیر و جذاب به نظر می‌رسد. SLR استرلینگ ماس همچنین به لطف پیشرانهٔ V8 قدرتمند خود می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودرویی بدون ستون و شیشهٔ جلو، رقم بسیار چشمگیری محسوب می‌شود.

۳-بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس

حداکثر سرعت: ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر

نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود عقب باعث شدند بوگاتی بتواند استاندارد جدیدی را برای سرعت خودروهای روباز تعیین کند. ویرون گرند اسپرت ویتس با دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی روباز جهان لقب گرفت و اولین خودروی روبازی بود که توانست از سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برود. برای دستیابی به چنین سرعت فوق‌العاده‌ای اما اسکلت ویرون به اصلاح نیاز داشت و بوگاتی این مشکل را با تقویت رکاب‌های جانبی و تونل گیربکس برطرف کرد.

۲-هنسی ونوم GT اسپایدر

حداکثر سرعت: ۴۲۸ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۷.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۷۴۵ نیوتن متر

ونوم GT اولین هایپرکار هنسی بود که بر اساس شاسی لوتوس الیزه ساخته شد. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کرد که بر اساس موتور LS7 جنرال موتورز ساخته شده بود. ونوم GT ابتدا به‌صورت کوپه معرفی شد ولی بعداً نسخهٔ روباز آن‌هم با نام اسپایدر ساخته شد. در این نسخه، قدرت موتور به ۱۴۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. هنسی ابتدا با نسخهٔ کوپه اقدام به رکوردشکنی کرد و توانست به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ونوم GT اسپایدر نیز هرچند حداکثر سرعت پایین‌تری نسبت به همتای کوپهٔ خود داشت ولی بااین‌حال، توانست با اختلافی نزدیک به ۲۰ کیلومتر بر ساعت، بوگاتی را از سلطنت بر دنیای خودروهای روباز خلق کند.

۱-بوگاتی میسترال

حداکثر سرعت: ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر

میسترال آخرین خودرویی است که از پیشرانهٔ W16 افسانه‌ای بوگاتی استفاده می‌کند. این خودرو همچنین تنها مدل روبازی است که بر اساس شیرون ساخته شد. بوگاتی سرانجام چند روز پیش به هدف اصلی ساخت میسترال یعنی کسب عنوان سریع‌ترین خودروی روباز جهان دست پیدا کرد و با ثبت سرعت ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان که از سال ۲۰۱۴ در اختیار هنسی ونوم GT اسپایدر بود را بشکند. این رکورد با رانندگی اندی والاس یعنی همان کسی که در سال ۲۰۱۹ با شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید در پیست پاپنبورگ به ثبت رسیده است.

مدعی آینده: هنسی ونوم F5 رودستر

حداکثر سرعت: ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار
گشتاور ۱۶۱۷ نیوتن متر

هرچند هنسی رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را به بوگاتی واگذار کرد ولی ابزار بازپس‌گیری این رکورد را دارد. این ابزار، جانشین ونوم GT یعنی ونوم F5 است. نسخهٔ رودستر این ماشین در اواسط سال ۲۰۲۲ با ادعایی مشابه بوگاتی میسترال یعنی سریع‌ترین خودروی روباز جهان معرفی شد. ونوم F5 رودستر از همان نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی همتای کوپهٔ خود استفاده می‌کند که با نام فیوری شناخته می‌شود و ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ هنسی، این ماشین می‌تواند به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. آیا ونوم F5 رودستر خواهد توانست رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را از بوگاتی میسترال بگیرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    من اگر بخوام یک دستگاه بوگاتی وارد کنم باید چکار کنم مجوز بدن؟ راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 24
    1. حسام

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (201 ديدگاه)

      باید اندازه یک چهارم قیمت بوگاتی هزینه جدا بدید حالا این هزینه میتونه کاغذ بازی های مجوز باشه میتونه هزینه گمرک باشه حتی می‌تونه رشوه باشه

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1275 ديدگاه)

      نمیخواد وارد کنی من خودم یدونه دارم سرکاپوت رنگه فقط خواستی درخدمتم

      موافقم 24
      مخالفم 2
    3. نیو کار

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      باید بری تو سامانه هدفمندی یارانه ثبت نام کنی اگه واجد شرایط باشی وام دو فرزند بهت میدن

    4. علی Shelby

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (570 ديدگاه)

      اون استرلینگ ماس خیلی گنگه لامصب

      نام بوگاتی میدرخشه
      مثل همیشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    5. mmd@

      ۲۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      ابهت فقط بوگاتی☠️

  2. Siyavash

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    فکر نمی‌کنم به این زودی رکورد بوگاتی شکسته بشه..اگرم شکسته بشه طبق معمول بوگاتی بدون سر صدا میاد باز رکورد رو پس میگیره…

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. حمیدرضا

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (314 ديدگاه)

      به نکته خوبی اشاره کردی👌

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4634 ديدگاه)

      یه نسخه رکورد ادیشن² میزنه یه ذره تغییرات میده پس میگیره.

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (314 ديدگاه)

        البته با شواهد و مدارک کافی ثبت میکنه

  3. هراکلیوس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    مدعی بیخیال زیبایی بوگاتی می ارزه به کلشون

    موافقم 12
    مخالفم 13
  4. boost10

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دلم میخواد ببینم ونوم f5 رکورد میسترال رو میشکنه یا نه. خیلی با هم کل میکنن

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. Iman 007

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آخ استرلینگ ماس چقدر جذابه😍😍🤩

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1030 ديدگاه)

      شیشه جلو نداشته باشه کنسله 😂😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4634 ديدگاه)

        تصور چپ کردن باهاش عذابم میده

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. Bmw

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (665 ديدگاه)

          طاها اون قسمت اضافه ای که بالای سر هر صندلی میبینی باعث میشه موقه چپ کردن سر راننده به زمین برخورد نداشته باشه که کلا همه ی خودروهای این کلاس مثل فراری sp2 و … این قسمتو دارن

          موافقم 9
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4634 ديدگاه)

          چه جالب👏

          موافقم 3
          مخالفم 2
  6. net

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3470 ديدگاه)

    زیباترین ماشین روباز اسپرت کوپه جهان بی ام و سری ۸ هست

    موافقم 11
    مخالفم 15
  7. hosen

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    اسرلینگ ماس چقد جذابه اخه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Amirreza.M

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    هنسی ادعای خیلی بزرگی کرده بعید می‌دونم بتونه به شکل کاملا رسمی به این سرعت برسه
    به نظرم قیافه میسترال پتانسیل استفاده شدن روی توربیون با کمی تغییر رو داشت بهتر از شیرون تغییر یافته میشد البته الانشم خیلی خوبه ولی خب‌…

    موافقم 7
    مخالفم 6
  9. سوشیانت

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3602 ديدگاه)

    ایول هنسی👏🇺🇲

    موافقم 7
    مخالفم 15
  10. GOP

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاملا فاقد اهمیت . هیچ خیابون و جاده ای و اصلا پیستی نیست که به این سرعت نیاز داشته باشه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  11. Kiarash

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (691 ديدگاه)

    چشم افتاده به این مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. حمیدرضا

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (314 ديدگاه)

      مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ ماس=علی دایی کریمی

  12. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (703 ديدگاه)

    یادتون باشه شاسی هنسی رودستر رو من سر مهندسش بودم!
    از این به بعد بهم بگین جناب مهندس! 😎🙉
    نسخه اسپایدر این خودرو باید کمترین اضافه وزن و کمترین پیچش شاسی رو می‌داشت، که با تمهیدات بنده این مشکل حل شد.
    تازه، فراری 458 اسپایدر رو هم من مهندسی شاسی اون رو بعهده داشتم، تو اون پروژه هم تونستم کمترین اضافه وزن و به خودرو تمهید کنم. اونم با کمترین صدای باد تو سرعت 100کیلومتر با سقف باز!
    من همونی هستم که تو ولوو تراکس هم کار کردم و حتی سر طراح پروژه ب ام و e46 هم بودم!
    من همه جا هستم،حتی تو گوشی هاتون، و تو صندوق عقب ماشیناتون!!

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. R

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1209 ديدگاه)

      چی زدی دادا؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
  13. Yasin

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    پس خودروهای کونیگزگ کجان 😐

    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4634 ديدگاه)

      فک کنم اونا روباز نیستن

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا