در این مطلب سریعترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار را معرفی کردهایم. در این لیست از سدان ۶۰ هزار دلاری تا هایپرکار ۲.۴ میلیون دلاری دیده میشوند.
همه میدانیم که خودروهای الکتریکی بسیار سریع هستند اما برخی از این خودروها سریعتر از بقیه هستند. بهعنوانمثال، بین شورلت بولت و پینینفارینا باتیستا تفاوت زیادی وجود دارد. با توجه به رقابت شدیدی که بین خودروسازان مختلف برای ساخت سریعترین خودروهای الکتریکی وجود دارد، همه میخواند بداند کدام مدلها در این زمینه مدعی هستند. ازاینرو، ما اعداد و ارقام را بررسی کردیم و به لیستی از سریعترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار رسیدیم. معیار ما برای انتخاب این خودروها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.
۱-ریماک نورا
شتاب: ۱.۸۵ ثانیه
با مبلغ ۲.۲ میلیون دلار میتوان یکی از ۱۵۰ دستگاه نورا را خرید که دومین محصول ریماک محسوب میشود. این هایپرکار کروات اما ارزش چنین قیمت گزافی را دارد زیرا ظرف تنها ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، ۴۰۰ متر را در ۸.۶ ثانیه طی میکند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. نورا به یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در هر چرخ مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. ریماک نورا در حال حاضر سریعترین خودروی تولید جهان محسوب میشود.
۲-پینینفارینا باتیستا
شتاب: ۱.۸۹ ثانیه
پینینفارینا باتیستا از همان پلتفرم و تکنولوژی ریماک نورا استفاده میکند که یعنی در اینجا هم شاهد همان باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و چهار موتور الکتریکی هستیم ولی داخل و بیرون خودرو توسط شرکت طراحی افسانهای ایتالیایی طراحی شده که باتیستا را از نورا متمایز میکند. پینینفارینا برای این خودرو شتاب ۱.۸۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت را ادعا کرده است. از این خودرو هم تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته میشود که هرکدام ۲.۴ میلیون دلار قیمت دارند.
۳-لوسید ایر سافایر
شتاب: زیر ۲ ثانیه
لوسید ایر سافایر بهعنوان رقیب مستقیم تسلا مدل S پلد بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و هرچند گشتاور آن اعلام نشده اما انتظار میرود بیش از ۱۳۵۰ نیوتن متر باشد. این اعداد توسط سه موتور الکتریکی تولید میشوند که یکی در جلو و دوتا در عقب نصب شدهاند. قبلاً ایر پرفورمنس با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت قویترین نسخهٔ این خودرو بود اما سیستم دو موتورهٔ عقب در سافایر قدرت را افزایش داده و شتاب زیر دو ثانیه را فراهم کرده است.
۴-تسلا مدل S پلد
شتاب: ۲.۱ ثانیه
تسلا مدل S پلد شاید از بیرون شبیه یک مدل S معمولی به نظر برسد اما زیر این پوسته سریعترین سدان حال حاضر جهان با شتاب ۲.۱ ثانیه، ۴۰۰ متر ۹.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت پنهان شده است. این خودرو از سه موتور الکتریکی استفاده میکند که یکی در جلو و دوتا در عقب نصب شده و مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. هرچند مدل S پلد با قیمت پایهٔ ۱۱۰ هزار دلار خودروی ارزانی نیست اما در مقایسه با دو هایپرکار بالا قیمت شگفتانگیزی دارد.
۵-پورشه تایکان توربو S
شتاب: ۲.۴ ثانیه
زمانی که تسلا مدل S یکهتاز بخش سدانهای الکتریکی پرفورمنس بالا بود، پورشه با تایکان به رقابت با آن بلند شد. توربو S بهعنوان قویترین نسخهٔ تایکان ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. این خودرو قوای محرکهٔ دو موتوره دارد و علیرغم وزن ۲.۳ تنی، مثل موشک کروز عمل میکند. پورشه این پرفورمنس را با قیمت ۱۸۵ هزار دلار در اختیار خریداران قرار میدهد.
۶-تسلا مدل X پلد
شتاب: ۲.۵ ثانیه
تسلا مدل X پلد هم مثل برادر سدان خود بسیار سریع است. این شاسیبلند الکتریکی با شتاب ۲.۵ ثانیه میتواند حتی برخی سوپراسپرتهای بنزینی را هم مغلوب کند و درعینحال وظایف یک خودروی خانوادگی را انجام دهد. مدل X پلد هم از همان قوای محرکهٔ سه موتورهٔ مدل S با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما حداکثر سرعت آن کمتر و برابر با ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت است.
۷-آئودی RS E-Tron GT
شتاب: ۲.۹ ثانیه
آئودی E-Tron GT پسرعموی تایکان است و در نسخهٔ RS با ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه طی میکند. شاید این اعداد در لیست ما چندان چشمگیر به نظر نرسند اما آئودی هنوز هم سدان واقعاً سریعی است و حداکثر سرعت آن به ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت میرسد. قیمت این ماشین از حدود ۱۴۴ هزار دستگاه آغاز میشود.
۸-تسلا مدل ۳ پرفورمنس
شتاب: ۳.۱ ثانیه
کسانی که توان پرداخت قیمت ۱۱۰ هزار دلاری مدل S پلد را ندارند میتوانند سراغ مدل ۳ پرفورمنس بروند که با شتاب ۳.۱ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد. این خودرو برخلاف برادر بزرگترش از دو موتور الکتریکی استفاده میکند اما در عوض با وزن ۱۹۲۸ کیلوگرمی، سبکتر از مدل S پلد ۲۱۶۲ کیلوگرمی است. قیمت مدل ۳ پرفورمنس از حدود ۶۰ هزار دلار شروع میشود.
۹-ریویان R1T
شتاب: ۳.۲ ثانیه
شاید دیدن یک پیکاپ در بین سریعترین خودروهای جهان عجیب باشد اما ریویان R1T با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، یک پیکاپ معمولی نیست. این خودرو در هر چرخ خود یک موتور الکتریکی دارد که امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکنند. عملکرد R1T وقتی چشمگیرتر خواهد بود که بدانیم تواناییهای آفرود بسیار بالایی دارد و قیمت آن از ۷۵ هزار دلار آغاز میشود
۱۰-کیا EV6 GT
شتاب: ۳.۲ ثانیه
شاید هیچکس انتظار نداشته باشد در لیست سریعترین خودروها نام کیا را ببیند اما EV6 GT میتواند ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. EV6 GT از دو موتور الکتریکی استفاده میکند و برد رسمی آن ۳۳۰ کیلومتر اعلام شده است. شاید این کراساوور کرهای در مقایسه با دیگر خودروهای این لیست چندان سریع به نظر نرسد اما این پرفورمنس را با قیمت بسیار مناسبی که از ۶۲ هزار دلار آغاز میشود ارائه میکند.
Hamilton1970
۳۱ فروردین ۱۴۰۲شاید چابک باشن اما «سریع» نیستن
شتاب اولیه فوقالعادهای دارن اما شتاب ثانویه ندارن
باز هم چیز جالبی هستن اما هنوز هیچی درونسوز نمیشه
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲کاربر Hamilton 1970 ، چرا وقتی پلد : شیرون و sf90 رو تو رولینگ کرد تو قوطی ، همچین حرفی نمیزدی 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪
ناصر
۳۱ فروردین ۱۴۰۲فقط چهار حلقه ژرمن
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اولا تسلا پلد صفر تا صدش ۲/۱ هست و دوما هیچ تایکانی تو دنیا نمیتونه ۲/۴ تایم بده ، اگه اینطوری بود : اتوبوسی از پلد نمیباخت
کافر مقدس
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این ارقام اصلا معتبر نیستن . تایکان اتفاقا حتی به گفته تاپ گیر تنبل ـه ولی اینجا 2:4 داره ! کدوم سند کدوم مدرک رو ولش . مطلب که زدر باشد گیش گیری گیدینگ ماشالا
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲همون مدرکی که دیمن و 2.5 زده
OM.01
۳۱ فروردین ۱۴۰۲پورشه شتابگیری ماشیناشونو در حالت معمولی و شرایط استاندارد تست میکنه و همیشه محافظه کارانه عمل میکنه برای همین عدد اعلامی پورشه معمولا خیلی بالاتر از عددی هست که ثبت میشه درشرایط خوب.
برخلاف حرف شما پورشه تایکان توربو اس به راحتی توانایی کسب شتاب 0 تا100در زیر زیر2.5 ثانیه رو داره و 400 متر رو هم میتونه در 10.4 و حتی 10.3 هم بره. الان میگی مدرکم کو. موتورترند سلام میرسونه
https://www.motortrend.com/news/2022-porsche-taycan-turbo-s-pvoty-review/
درضمن دوست من علت فاصله زیاد بین تایکان و پلاد در درگ همون اختلاف دهم و صدم ثانیه هست. همون دهم ثانیه فاصله رو زیاد میکنه. درضمن 0.9 ثانیه اختلاف در درگ 400متر اتوبوسی نیست در دنیایی من اما خب احتمالا در دنیای شما است.
راستی تایکان میتونه 26 بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس و با تایم واحد شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو بره بعید میدونم تسلا لوسید حتی ریمک بتونن 26 بار پشت سرهم اونم بدون افت پرفورمنس با تایم واحد اینکارو کنن…
کافر مقدس
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این لینکی که از موتور ترند گذاشتی بعید میدونم حتی خونده باشی :)) لینکی که توش هیچ حرفی از شتاب نزده و هیچ عددی درش نیست.موتورترند که برای سنجش شتاب و زمان از ابزار دقیق استفاده نمیکنه و چیزی نشون مخاطب نمیده
ولی خوده سایت پورشه عدد رو 2.8میزنه با هزار نوع ابزار سنجش ! اینجوری باشه که فلان سایت هم میتونه ادعا کنه 2ثانیه ! ولی با کدوم ابزار سنجش !
خوده حرف پورشه رو منکر میشن لول
https://www.porsche.com/middle-east/models/taycan/taycan-models/taycan-turbo-s/
اون 26باری هم که میگی یک اغراق یی هست که فقط تو پدال رویت میشه این حرفا .اینجوری باشه لوسید ایر میتونه 30بار اینکار کنه ولی کو کنتور! چرا خوده پورشه از این خالی بندی ها بلد نیست و از این عدد استفاده حتی تبلیغاتی نمیکنه !
https://www.porsche.com/middle-east/models/taycan/taycan-models/taycan-turbo-s/#performance~open
OM.01
۳۱ فروردین ۱۴۰۲کامنت های شما در آینده دیگه برای من ارزشی نخواهد داشت چون زحمت نمیدی 2 تا سرچ بزنی و فقط یه چی میگی که گفته باشی.
همون لینک موتورترند که فرستادم تو جدول پایین مطلب شتاب 0 تا 60 مایل زده 2.3ثانیه و 1/4مایل هم زده 10.3ثانیه با سرعت 133 مایل در نسخه 2022. و همچنین شما میگی موتورترند اعدادش دقیق نیست و ابزارسنجش دقیق نداره! عجب. بیا لینک خود موتوترند شتاب تایکان توربو اس سال 2020 با دستگاه های دقیق
https://www.motortrend.com/reviews/2020-porsche-taycan-turbo-s-first-test-review/
درخصوص شتاب 26 بار پشت سرهم تایکان هم باید بگم من دروغی ندارم بگم. من واقعیت رو دارم میگم. اینم لینک خود پورشه قسمت اخبار در سال 2019
https://newsroom.porsche.com/en/2019/products/porsche-taycan-reproducibility-power-output-electric-drive-18322.html
این لینک هم جالبه که ادامه همون لینک پورشه هست با دستگاه درگی 30 بار تست کردن. یوتویب هست ویدئوش
https://electrek.co/2019/08/09/porsche-taycan-30-consecutive-launches/
این تست نسخه پروتوتایپ هست و همونطور که همه میدونید نسخه پروتوتایپ به مراتب ضعیف تر از نسخه تولیدی و اصلی هست.
این شتاب متوالی هم نسخه تولیدی کریس هریس تو تخت گاز تست کرد(البته نه با دستگاه درگی یا vbox) که ویدئو تو همین آپارات هست دیگه نیاز به لینک خارجی نیست…
(اون ۲۶باری هم که میگی یک اغراق یی هست که فقط تو پدال رویت میشه این حرفا .اینجوری باشه لوسید ایر میتونه ۳۰بار اینکار کنه ولی کو کنتور!)
حرف رو که همه میزنن عمل هست که همه جا میزنن. پورشه که ادعا نکرده مدعیان رو نابود میکنه. لوسید و تسلا هم خب بیان بزنن.
خواهش قبل اینکه هر حرفی بزنیم یه سرچی بزنیم و تحقیقی بکنیم. سپاس.
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۲باز کامنت های غیر منطقی آلمانی فن های متعصب شروع شد همه ی کمپانی ها شتابشون رو در شرایط استاندارد تست میکن پورشه هم از یه سیاره دیگه نیومده که فرق کنه
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۲باز کامنت های غیر منطقی آلمان فن های منعصب شروع شد یه جور میگه پورشه تو شرایط استاندارد تست میکنه انگار مثلا بقیه کمپانی ها تو برف تست شتاب میگیرن
OM.01
۳۱ فروردین ۱۴۰۲پورشه شتابگیری ماشیناشونو در حالت معمولی و شرایط استاندارد تست میکنه و همیشه محافظه کارانه عمل میکنه برای همین عدد اعلامی پورشه معمولا خیلی بالاتر از عددی هست که ثبت میشه درشرایط خوب.
برخلاف حرف شما پورشه تایکان توربو اس به راحتی توانایی کسب شتاب 0 تا100در زیر2.5 ثانیه رو داره و 400 متر رو هم میتونه در 10.4 و حتی 10.3 هم بره. الان میگی مدرکم کو. موتورترند سلام میرسونه
https://www.motortrend.com/news/2022-porsche-taycan-turbo-s-pvoty-review/
درضمن دوست من علت فاصله زیاد بین تایکان و پلاد در درگ همون اختلاف دهم و صدم ثانیه هست. همون دهم ثانیه فاصله رو زیاد میکنه. درضمن 0.9 ثانیه اختلاف در درگ 400متر اتوبوسی نیست در دنیایی من اما خب احتمالا در دنیای شما است.
راستی تایکان میتونه 26 بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس و با تایم واحد شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو بره بعید میدونم تسلا لوسید حتی ریمک بتونن 26 بار پشت سرهم اونم بدون افت پرفورمنس با تایم واحد اینکارو کنن…
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲خب اگه واقعا ۲/۴ ، ۲/۵ تایم میزنه ، پس چرا پلد اونطوری تحقیرش کرد ؟!
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲۰/۹ ثانیه اختلاف بین پلد و توربو s بود !!! داش از خودت حرف در نیاز تو همین پدال ویدئو درگشون هست و تو یوتیوب هم که پره ، پلد ۴۰۰ متر تو ۹/۳ میره و تایکان تو بهترین حالت ۱۰/۴ , ۱۰/۵ تایم میده و در ضمن ۱ ثانیه اختلاف توی ۴۰۰ متر میشه تقریبا ۶ اتوبوس فاصله ، دیوید بروکس و جان هنسی در مورد فاصله پلد با تایکان همچی رو خوب توضیح دادن ، نگو که آشناییت از دیوید بروکس هم بیشتره 🤣🤣🤣
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲همون مدرکی که دیمن و 2.5 زده
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۲دیمون معمولی ۲.۳ میزنه اون ۲.۵ رو از کجا آوردی
فرشاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲واو تازه 2.3بوده لامصب عجب سرعتی
پس چرا از ام فایو سی اس2.5به بالا میخوره؟
(قاطع گفتی 2.3پس حرف از دم و دسگاه نزن جواب بده)
سوشیانت
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲منطق سمی آلمانی فن😂 که اعداد کمپانی که خودش طرفدارشه رو قبول نداره و حتی نمیدونه دیمون ماشین مخصوص درگه خب وقتی هیچ اطلاعی ازش نداری واسه چی میگی عددش فیکه
فرشاد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ببین دیمن قبل اینک ماشین درگ باشه یه ماسل کار صدهزار دلاری تولید انبوه هس که حق تردد تو جاده رو داره اینو یه بار تو کلت فروکن از آسفالت درگ دس وردار
حتی ای ام جی وان هم که تقریبا یه فرمول وانه بعد گرفتن مجوز تردد رو آسفالت معمولی تست شد بعد هارت و پورت یه دیمن صدهزارتایی شما تمومی نداره
آسفالت درگ جایی هس که تسلا جاروبرقی با بولاید شونه به شونه میره این یعنی آخره مسخره بازی
پس هرموقع خواستی بگی شتاب دیمن فلان قدره یه آسفالت درگ هم پیشش بنویس چون واقعا میره رو مخ که سه نیم ثانیه هرز رو بنویسی2.3
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بزار روشنت کنم
وقتی تایکان اومد تسلای پلد نبود تایکان تسلا های دیگه رو زد فعلا حرفم این نی ولی
ماشین برقی تخصص بالایی مث درون سوز ها احتیاج نداره
چنتا مهندس میخواد و یه سرمایه گذار و مالک گردن کلفت مث همین ریماک و تسلا
👌پورشه هفتاد و خورده ای ساله داره ماشین میزنه تسلا تو خوابشم نمیونه اسطوره هایی مث911 یا دوران طلایی رقابت 918با لافراری و پی وان رو ببینه
👌پورشه های لمانی که پشت سرهم اول میشدن
👌آئودی و گیرایی طراحی شو
اینا چیزایی هستن که تسلا حتی نمیتونه بهشون فک بکنه چه برسه بخواد مشابهشون باشه
البته اینجا طرفداری از اروپا نمیکنم حتی در مورددوران طلایی رقابت ماسل کارهاهم نظرم اینه
تسلا هیچ وقت بهتراز اینا نمیشه پس خودتو با عدد و رقم خسته نکن تسلآ
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اگه اینقدر تولید ماشین برقی راحت و الکیه شما تو حیاط خونتون درست کن ، چند سال قبل هم یه دختر راهنمایی تو زیر زمین خونش اورانیوم غنی کرده بود
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ممد جوک نگو بگو طرفدار تسلام
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲جدای اینک وقتی تایکان اومد مدل پلد نبود و تایکان همون اس رو زد ولی الان حرفم اینه که
ماشین برقی تخصص و دنک و فنگ خیلی زیادی نمیخواد چنتا مهندس و یه مالک یا سرمایه گذار گردن کلفت احتیاج دارع مث همبن ریماک یا تسلا
پورشه هفتاد و خورده ای ساله ماشین میزنه
SUV.هایپرکار.اسپرت.سوپراسپرت.سدان.فرمول وان رالی داکار و ماشینای لمان حتی تانکای جنگ جهانی
تو همشون هم تو همین لحظه رکورد داره
تسلا هیچوقت نمیتونه ارزش اینارو بیاره پایین
پورشه فقط تایکان و زد که بگه میتونه تو اینم بهترین باشه همونطورم شد اگه درگ دست تسلاس دریف برقی هم هم دست تایکانه
وقتی اسطوره 918با لافراری و پی وان میتاختن تسلا کجا بود
وقتی موستانگ و چلنجر و کامارو آسفالت میجوییدن تسلا کجا بود؟
واسه همین با عدد رقم خودتو خسته نکن رقیب شما ریماک و لوسید هس نه قلدرهای خودروسازی(تاکید میکنم خودروسازی نه خط تولید لوازم خانگی)
Kamy
۳۱ فروردین ۱۴۰۲برقیا باعث شدن سرعت عقب موندن ما از دنیا بیشتر بشه
کافر مقدس
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ما اصلا جز دنیا به حساب میایم مگه که حالا عقب موندن ما سرعت گرفته باشه ! ما درگیر استادیوم رفتن زن و حجاب و اینجور چیزایی ابتدایی بشریت هستیم
Kamy
۳۱ فروردین ۱۴۰۲مشکل همینه دیگه .. جدا افتادیم هر روز هم فاصله مون بیشتر میشه تا وقتی هم که اینا باشم اوضاع هر روز بدتر میشه
Huracan Performante
۳۱ فروردین ۱۴۰۲صفر تا صد کیا مثل یه سوپرکاره!! یه سوالی که برام پیش اومده اینه که چرا اسم یه ماشین برقی رو بذارن توربو؟🗿
مهران
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا سوال به جایی بود ،یه مقاله بود نوشته بود بله به توربو ربطی نداره ولی شرکتها برای اینکه توانایی های ماشینو تو اسم نشون بدن توربو میزارن ،و الان توربو یه مفهوم جدید داره پیدا میکنه
خخ
۳۱ فروردین ۱۴۰۲دوج دیمن با شتاب ۱.۶:
هههه نخندیدم
Elmiraj
۳۱ فروردین ۱۴۰۲چطور برای نورا و باتیستا شتاب 60-0 مایل اعلامی کارخانه ملاکه اما برای s plaid بدترین شتاب 100-0 کیلومتری که ثبت کرده باید ملاک قرار بگیره…!!!
در حالی که نسخه پرفورمنس ۲۰۱۶ با ۷۸۵ اسب بخار هم براحتی ۲.۳ ثاینه میزد….
MASOUD 0099
۳۱ فروردین ۱۴۰۲انتخابم لوسید ایر سافایر ،ریمک نورا ،پورشه تایکان توربو s ،و کیا EV6 GT
Car love
۳۱ فروردین ۱۴۰۲حق Bz4x رو خوردن
Kamy
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اسطوره تکرار نشدنی دنیای خودرو :)
Taha Malek
۳۱ فروردین ۱۴۰۲پنین فارینا و دیگر هیچ…
هچکدوم به چشمم نمیاد تنها ماشین برقی که عاشقشم واقعا زیباست با اینکه برقیه دل آدم رو به لرزه در میاره . خیلی دوست دارم تایم زدنشو تو پیستای مختلف ببینم.
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲به جز نورا و باتیستا ، هیچ خودروی استاندارد دیگه ای تو تاریخ دنیا نمیتونه به گرد پای پلد تو ۴۰۰ متر برسه ، از وقتی درگ تایز تسلا پلد رو گرفته ( بیش از یک سال پیش ) تا حالا فقط از نورا و یه دیمون ۱۲۰۰ اسبی باخته ، بقیه رو به راحتی مورد …. قرار داده 😎😎🇺🇸🇺🇸💪💪💪⚡️
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بعد چهارصد مترچی؟
بله دولوسته تو پیچ اول میره تو دیفال😂
A1
۳۱ فروردین ۱۴۰۲و البته بعد از سافایر دیگه چون درگ و پلد بهش باخت
کاوه
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این ایموجی هایی که میذاری واقعا خنده داره.ببینم برای شما و کلا برای برقی ها و مخصوصا مخصوصا تسلا تنها چیزی که توی یه ماشین مهمه شتاب صفر تا صده؟؟؟؟یعنی سوار ماشین میشی گازشو میگیری بعد ۳ ثانیه بعد پیاده میشی و میری پی کار ات؟؟؟مثلا کیفیت برات مهم نیست؟طراحی و متریال داخلی برات مهم نیست؟؟؟؟میفیت مونتاژ مهم نیست؟؟؟اصلا حتی همین سرعتی که شما اینقدر باهاش حااااال میکنی چه فایده ای داره وقتی فققققققط توی خط مستقیم و اونم برای چند ثانیه است؟؟؟؟وقتی با هزاااااار و خورده ای اسب بخار و شتاب صفر تا صد زیر ۲ بره توی یه پیست و بعد توی پیست یه ماشین ۲۴_۲۴هزار دلاری تویوتا مثل gr86 تایم بهتری بزنه خب اون شتاب به چه دردی میخوره؟؟؟؟خیلی برام عجیب حرف شما تسلا فن ها.فقط چون زود از صفر میرسه به صد از خوشحالی میخواید خودتونو بکشید!اگه بخوایم درصد گیری کنیم برای چیزای اساسی و مهم خودرو شتاب اولیه خیلی سریع شاید ماکسیمم در بهترین حالت ۴_۵درصد مهم باشه اون ۹۵ درصد باقی مانده چیزای خیلی مهمتره که تسلا توی بعضیاش قویه مثل تکنولوژی یا برد حرکتی ولی توی بعضیاش واقعا فاجعه است مثل طراحی مونتاژ طراحی داخلی متریال استفاده شده ایمنی سرعت کلی در دنیای واقعی.این شتاب صفر تا صد فققققققط برای یه سری بچه سال که تازه به دوران رسیده ان و باباشون براشون ماشین خریده و میخوان با شتاب اولیه پز بدن وگرنه توی دنیای واقعی شتاب اولیه ۵_۶ثانیه کافیه و تازه زیاد هم هست
Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اولا همین چند روز پیش توی پدال مقاله ای در رابطه با : مقایسه کیفیت ساخت و مونتاژ تسلا پلد و لوسید ایر گذاشته شد که پلد تو همه پارامتر ها از جمله دقت مونتاژ ، لوسید ۱۶۰ هزار دلاری رو شکست داد ، دوما معلومه که تا حالا تو عمرت یه مقاله مربوط به تست خودرو ها تو سایت های معتبر جهانی نخوندی که میای میگی تسلا فقط بدرد چند ثانیه شتابگیری میخوره 😒😒 همه دنیا میگن مدل s یکی از نرم ترین و لوکس ترین سواری های دنیا رو داره و از نظر طراحی هم قطعا از سدان های i7 ، eqs یا تایکان ، زیبا تر هست از نظر تکنولوژی هم که نسبت به اونا اصلا توی دنیا دیگه ای قرار داره ، شما مثل همیشه تسلا رو هیت کنین ، تنها چیزی که مهمه اینه هر روز نابغه صنعت خودرو داره به یه موفقیت جدید میرسه و کار های ناممکن برای دیگران رو ممکن میکنه 😎🇺🇸🇺🇸💪💪
❤BMW❤
۳۱ فروردین ۱۴۰۲خدایی یه سوال ،
مگه توی همین سایت مقاله ۲.۸ زدن m3 comp xdrive رو نذاشتن ؟
احتمالا اعلامی کارخونه هست ،
که تازه اون هم m5cs ، اعلامی اش ۲.۹ هست ،
پس چی؟
البته که میدونم ترجمه شدهاس ولی خب همون هم باید توجه کنن
BMWghini
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
ببخشید بابت اسپم
دوستان در بازه قیمتی ۳ میلیارد چه ماشینی پیشنهاد میکنید؟
گات
۹ مرداد ۱۴۰۳پژو پارس شوتی با موتور v8 تسلا
گات
۹ مرداد ۱۴۰۳پس چرا اسپارک owl نیست؟
مهندسی ژاپنی با شتاب ۱/۷ ثانیه