درحالیکه این روزها اکثر سوپراسپرتهای به موتورهای توربوشارژ یا هیبریدی مجهز شدهاند، در طول تاریخ سوپرکارهای تنفس طبیعی بسیار سریعی ساخته شده است.
خیلی از مردم تصور میکنند یک خودروی توربوشارژ از خودرویی معمولی سریعتر است. این تفکر تا حدودی درست است زیرا موتورهای توربو با تزریق هوای بیشتر به سیلندرها، قدرت بیشتری تولید میکنند. به همین دلیل، امروزه پیشرانههای تنفس طبیعی رو به انقراض هستند و اکثر خودروسازان با پیشرانههای توربو، توئین توربو و حتی چهار توربو، قدرتهای فوقالعادهای که بعضاً از ۱۰۰۰ اسب بخار هم فراتر میرود را ارائه میکنند. همچنین خودروسازان آمریکایی هم با سوپرشارژر قدرتهای ویرانگری را به نمایش میگذارند که برجستهترین آنها دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت است. بااینحال، این به معنای کند بودن خودروهای تنفس طبیعی نیست و مدلهایی که در ادامه خواهید دید، با حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، این موضوع را اثبات میکنند.
۱۰-آئودی R8 پرفورمنس
حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر |
آئودی R8 هرچند از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی هوراکان استفاده میکند و حتی قدرت کمتری نسبت به پسرعموی ایتالیایی دارد اما میتواند به حداکثر سرعت بیشتری دست پیدا کند. این خودرو در قویترین نسخه که با نام پرفورمنس شناخته میشود، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. متأسفانه آئودی به تولید R8 پایان داده و جانشین هوراکان یعنی تمراریو هم سراغ پیشرانهٔ جدید V8 توئین توربو رفته است تا برای همیشه با این موتور V10 تنفس طبیعی جذاب خداحافظی کنیم. این پیشرانه ابتدا اوایل دههٔ ۲۰۰۰ در نسخهٔ ۵ لیتری در گالاردو معرفی شد و قدرت آن در قویترین نسخه به ۶۴۰ اسب بخار رسید.
۹-دوج وایپر GTS
حداکثر سرعت: ۳۳۱ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۸.۴ لیتری V10 |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۱۵ نیوتن متر |
دوج وایپر همیشه با قدرتهایی باورنکردنی به بازار عرضه میشد اما نسل پنجم و آخر آن به یک نیروگاه عظیم ۸.۴ لیتری V8 مجهز شد. این بزرگترین پیشرانهای است که تاکنون روی یک خودروی تولیدی آمریکایی نصب شده است. این نیروگاه همچنین بسیار قدرتمند است و ۲۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسخهٔ ۸ لیتری اولیه دارد که در اوایل دههٔ ۹۰ با ۴۰۰ اسب بخار قدرت در اولین وایپر ارائه شد. نسخهٔ ACR در نسل پنجم وایپر به بال عظیمی مجهز بود که ۶۹۵ کیلوگرم داونفورس تولید میکرد و به همین دلیل، حداکثر سرعت را به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت کاهش میداد اما وایپر GTS بدون بال از بند و زنجیرها رها بود و میتوانست از سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برود.
۸-پورشه کاررا GT
حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V10 |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۹۰ نیوتن متر |
طی سه سال تنها ۱۲۷۰ دستگاه از کاررا GT ساخته شد. این پورشهٔ موتور وسط ظاهری فوقالعاده داشت و در بین بهترین سوپراسپرتهای دههٔ ۲۰۰۰ جای گرفت. برنامهٔ اولیه، استفاده از یک پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توربو در کاررا GT بود اما بعداً مردان پورشه موتور V10 تنفس طبیعی را انتخاب کردند که قبلاً درواقع برای فرمول یک توسعه داده شده بود و یکی از هیجانانگیزترین صداها را در بین همهٔ سوپراسپرتها داشت. کاررا GT در زمان تولید قیمت ۴۴۰ هزار دلاری داشت که هرچند رقم گزافی بود اما در قیاس با ارزش امروزی آنکه حتی در برخی نمونههای کمکار به دو میلیون دلار میرسد، رقم ناچیزی است.
۷-فراری دودیچی چیلیندری
حداکثر سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۷۸ نیوتن متر |
هرچند فراری از سال ۲۰۱۴ سراغ موتورهای توربوشارژر رفت اما همچنان پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی خود را حفظ کرده است. جدیدترین خودرویی که به این نیروگاه افسانهای مجهز شده، دودیچی چیلیندری است. این گرند تورر موتور جلو که جایگزین ۸۱۲ سوپرفست شده، هرچند طراحی بحثبرانگیزی دارد اما با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، پرفورمنس چشمگیری را به نمایش میگذارد. البته اکثر فراریها از انزو گرفته تا SF90 حداکثر سرعتی بین ۳۲۰ تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دارند اما چنین رقمی برای یک گرند تورر تنفس طبیعی بدون نیروی کمکی هیبریدی قابلتوجه است.
۶-آستونمارتین One-77
حداکثر سرعت: ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۷.۳ لیتری V12 |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
One-77 یکی از بهترین و سریعترین آستونمارتینهای تاریخ محسوب میشود ولی متأسفانه فقط ۷۷ نفر شانس خرید آن را داشتند. One-77 برخلاف دیگر محصولات آستونمارتین که گرن توررهای ۲+۲ بودند، ظرفیت حمل دو نفر را داشت و رسماً به بخش سوپراسپرتها وارد شد هرچند که هنوز هم راحتی یک گرند تورر را ارائه میکرد. پیشرانهٔ فوقالعادهٔ این ماشین هرچند بر اساس موتور ۶ لیتری DB9 شکل گرفت اما توسط کاسورث به نیروگاهی فوقالعاده تبدیل شد که نهتنها قدرت بسیار بیشتری تولید میکرد بلکه ۱۰ درصد هم سبکتر شده بود.
۵-پاگانی زوندا HP بارچتا
حداکثر سرعت: ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۷.۳ لیتری V12 |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
هرچند خودروهای ساخت پاگانی بیشتر اثرهای هنری کلکسیونی هستند اما این بدان معنا نیست که از لحاظ سرعت و پرفورمنس چیزی کم و کسر دارند. این شرکت ایتالیایی هم در دومین مدل تاریخ خود یعنی هوآیرا سراغ توربوشارژر رفت اما زوندا در تمام نسخهها از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده میکرد. قویترین و آخرین مدل زوندا، مدلی ویژه و منحصربهفردی بنام HP بارچتا بود که بهعنوان هدیهای برای تولد ۶۰ سالگی مؤسس شرکت، هوراچیو پاگانی ساخته شد. در این نسخه، خروجی موتور ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی مرسدس به ۸۰۰ اسب بخار قدرت رسید و بالاترین سقف سرعت را در خانوادهٔ زوندا فراهم کرد. از HP بارچتا فقط سه دستگاه ساخته شد.
۴-لامبورگینی اونتادور اولتیمائه
حداکثر سرعت: ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر |
اونتادور آخرین سوپراسپرت V12 خالص لامبورگینی بود زیرا جانشین آن، روئلتو، هرچند همچنان پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی را حفظ کرده اما هیبریدی شده است. اونتادور که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، ابتدا ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت اما این رقم بهمرور در نسخههای بعدی افزایش پیدا کرد و در آخرین نسخه یعنی اولتیمائه که در اواسط سال ۲۰۲۱ برای خداحافظی با اونتادور معرفی شد، به ۷۸۰ اسب بخار رسید. درحالیکه تمام نسخههای اونتادور حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت داشتند، در اولتیمائه این عدد پنج کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرد.
۳-گوردون موری T.50
حداکثر سرعت: ۳۶۴ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V12 |
قدرت | ۶۶۳ اسب بخار |
گشتاور | ۴۶۷ نیوتن متر |
طراح افسانهای خودرو، گوردون موری که به دنبال ساخت جانشینی واقعی برای مکلارن F1 بود، سوپرکار منحصربهفردی بنام T.50 را توسعه داد. یکی از اصلیترین ویژگیهای این خودرو، پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 تنفس طبیعی با ردلاین خارقالعادهٔ ۱۲,۱۰۰ rpm است که توسط کاسورث ساخته شد. این پیشرانه که در کنار گیربکس شش سرعته دستی قرار میگیرد، با تولید ۶۶۳ اسب بخار قدرت در کنار وزن تنها ۹۹۷ کیلوگرمی T.50، امکان دستیابی به حداکثر سرعت چشمگیر ۳۶۴ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
۲-مرسدس بنز CLK GTR سوپراسپرت
حداکثر سرعت: ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۷.۳ لیتری V12 |
قدرت | ۶۶۴ اسب بخار |
گشتاور | ۷۸۶ نیوتن متر |
CLK GTR با تمام مرسدسهای قبل و بعد از خود کاملاً متفاوت بود. این ماشین اساساً برای مسابقات قهرمانی فیا GT در نظر گرفته شده بود اما به خاطر قوانین هومولوگیشین، مرسدس باید تعدادی نسخهٔ جادهای از آن تولید میکرد؛ بنابراین، CLK GTR سوپراسپرتی بسیار ویژه بود که مجموعاً تنها ۲۸ دستگاه از آن ساخته شد. از این تعداد، فقط دو دستگاه از نوع سوپراسپرت بودند که بجای پیشرانهٔ ۶.۹ لیتری نسخهٔ اولیه، به موتور بزرگتر و قویتر ۷.۳ لیتری مجهز شدند. این همان موتوری بود که در پاگانی زوندا هم مورداستفاده قرار گرفت.
۱-مکلارن F1
حداکثر سرعت: ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۶.۱ لیتری V12 |
قدرت | ۶۲۷ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ مکلارن مجموعاً تنها ۱۰۶ دستگاه F1 تولید کرد زیرا تولید هر دستگاه از این سوپرکار افسانهای سه ماه طول میکشید. F1 در مارس ۱۹۹۸ با دستیابی به میانگین سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت در دو جهت، رکورد سریعترین خودروی تولیدی آن زمان را شکست. هرچند بعداً این رکورد توسط خودروهای زیادی شکسته شد اما همهٔ آنها توربوشارژ بودند و F1 هنوز هم رکورد سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهان را در اختیار دارد. همچنین ازآنجاییکه اکثر سوپرکارهای جدید توربوشارژ یا الکتریکی هستند، بعید است که این رکورد در آینده هم شکسته شود.
Kiarash
۱ شهریور ۱۴۰۳ولی خداوکیلی موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست
HELLO.BROTHERS
۱ شهریور ۱۴۰۳مخصوصن مال کاسورث.
SMS
۱ شهریور ۱۴۰۳خیلی هاشون تو یه جایی یه حرکتی می زنن که پشمای آدم می ریزه
HELLO.BROTHERS
۱ شهریور ۱۴۰۳مکلارن f1 انجین Bmw.
Kiarash
۱ شهریور ۱۴۰۳جذابترین این لیست مرسدس بنز CLK GTR و مکلارن F1 💫💪🇩🇪🇬🇧
مازیار
۱ شهریور ۱۴۰۳ONE 77
نه ظاهرش کهنه شده نه مشخصاتش کمرنگ
هیچی کم نداره این لعنتی
جرمی کلارکسون
۱ شهریور ۱۴۰۳مثل ماشین فیلم های ابر قهرمانی و تخیلی قدیمی نمیشه ❤️👑💯
Taha Ayoobi
۱ شهریور ۱۴۰۳انتخابم اونتادور و وایپر.
Taha Ayoobi
۱ شهریور ۱۴۰۳چرا انقدر دیس میدید، مگه چیزی گفتم😐
حسین
۱ شهریور ۱۴۰۳آخه تا F1 هست ، چرا ؟
پیام۲
۱ شهریور ۱۴۰۳خیلی NPC بود
سوشیانت
۱ شهریور ۱۴۰۳داش طاها خودت میدونی باید چیکار کنی تا لایک بگیری باید کلا برعکس هر چیزی رو بگی مثلا بگی ماست سیاهه همه لایکت میکنن
Taha Ayoobi
۱ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه تو بعضی موارد اینجوریه سوشی جون…
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳الان تو گفتی ماست سیاهه پس چرا 7 تا دیسلایک گرفتی؟😂😂
car lover
۱ شهریور ۱۴۰۳وایپر افسانه ای. افعی ای که در طول تاریخ خیلی ها رو نیش زد و زخمی کرد و رکوردهای زیادی رو جابجا کرد
مهراد
۱ شهریور ۱۴۰۳چطور میشه یه لیست اینقدر خوب باشه که صرفا با دیدن متن و عکس توی مغز آدم دوپامین ترشح بشه ؟
Amir
۱ شهریور ۱۴۰۳مکلارن بعد از این همه سال هنوز رکوردش شکسته نشده
JaMsHiD_R1988
۱ شهریور ۱۴۰۳و قرار نیست شکسته بشه !
چون دیگه هیچکس ماشین تنفس طبیعی انقلابی مثل این نمیزنه !
امیر
۱ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی جدید رو فراموش کردید آیا؟
V16 تنفس طبیعی
امیر دهقان
۱ شهریور ۱۴۰۳در این لیست فقط ماشینهای تنفس طبیعی خالص مد نظر بودن، بوگاتی هیبریدیه
JDM سابق
۱ شهریور ۱۴۰۳جای یکی تو این لیست خالیه
Scuderia Ferrari
۱ شهریور ۱۴۰۳این لیست رو بخاطر تنفس طبیعی بودنشون دوست دارم ولی همیشه تئوری با واقعیت فاصله داره
بعضی ها مثل مکلارن F1 در عمل ثابت کردن و رکوردش سندیت داره ولی با احترام زیادی که برای T.50 قائلم بعید میدونم به این سرعت برسه
یا آونتادور همیشه از GT های فراری شکست میخوره در صورتیکه تاپ اسپید اعلامی بیشتری داره
برعکس فراری تاپ اسپید ۳۴۰ رو برای ۸۱۲ سوپرفست اعلام کرد و ۳۶۰ رو به راحتی رفت !!
R
۱ شهریور ۱۴۰۳کجا شکست خورده؟تو دنیای موازی زندگی میکنی؟ آونتادور هم ۳۷۰ تا رفته اونم نسخه پایه!!!
Scuderia Ferrari
۱ شهریور ۱۴۰۳بحث رو علمی – تخیلی نکن
دنیای واقعی همینه که می بینی و باید واقعیت ها رو قبول کنی
بعضی واقعیت ها تلخن ولی باید بپذیریم و باهاشون کنار بیاییم
شما هم بهتره قبول کنی لامبورگینی ، فراری نمیشه
R
۲ شهریور ۱۴۰۳وقتی جواب نداری :
مجید
۲ شهریور ۱۴۰۳تو کدوم پیست ؟ (قصد انکار ندارم، فقط میخوام بدونم صرفا بر حسب درگ و مسابقات کوتاهه یا تو یه پیست زمان گرفتن و رکوردها مقایسه شده ).
شبیه به چیزی که تو نوربرگرین یا ابولادروم بوده.
Cert
۱ شهریور ۱۴۰۳والکری کجاست ؟
hosen
۱ شهریور ۱۴۰۳بین این همه خوبان کیو انتخاب کنم
مکلارن f1 و دوج وایپر بدجور میدرخشن.
Blue
۱ شهریور ۱۴۰۳کاررا gt واقعا جذابه 😍
amirmohammadja79
۱ شهریور ۱۴۰۳وای خدا یکی از یکی جذاب تر ولی CLK GTR چقد خاصه
خودم عاشق اونتادور و CLK GTR هستم
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۱ شهریور ۱۴۰۳با تمام احترامی که برای،مابقی خودرو های این لیست قائلم.انتخابم CLK GTR…عجیب به دل میشینه
𝐀𝐥𝐢
۱ شهریور ۱۴۰۳رخ اونتادور هیچ وقت برام قدیمی نمیشه
Amir
۱ شهریور ۱۴۰۳اونایی که دیس دادن فکر کنم تا حالا عکس اونتادور رو هم ندیدن
ehsan
۱ شهریور ۱۴۰۳کاردانی جی تی جذاب ترین لیست با گیربکس دستی 🤩🤩🤩
ehsan
۱ شهریور ۱۴۰۳کاررا جی تی
JaMsHiD_R1988
۱ شهریور ۱۴۰۳تنها دلیلی که باعث شده بی ام و رو حتی با محصولات جدیدش دوستش داشته باشم ، موتوریه که روی F1 هست
علی Shelby
۱ شهریور ۱۴۰۳اف وان افسانست لامصب ۱۰ سال سریع ترین خودروی جهان و بیشتر از ۳ دهست که سریع ترین خودروی تنفس طبیعی هست🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯
علی Shelby
۲ شهریور ۱۴۰۳وقتی از چیزی خبر ندارید لطفا دیس لایک ندید
BlackWing
۱ شهریور ۱۴۰۳کررا GT واقعاً افسانهست ، هستمش زیاددد 💎
ab0lf4zl
۱ شهریور ۱۴۰۳CLK GTR واقعا یه لول دیگس . ی جوری خیلی خاصه رینگاش فوق العادس
Aryan Abdolahpoor
۱ شهریور ۱۴۰۳واقعا گوردون موری t50 ماشین شایسته ای برای جانشین مکلارن f1 ظاهر ماشین همانطور حفظ شده و زیر یک تن وزن داره چون آقای گوردون موری همیشه ماشین هارا زیر یک تن قبول داره و یکی از نکات جالب اینه که پدال های ماشین از تیتانیوم ساخته شده که ۳۰۰ گرم وزن ماشین را کاهش میدهد
! i M α η δ υ α R
۱ شهریور ۱۴۰۳اگر 812 سوپر فست بود ، بدون لحظه ای تردید …
اما حالا که نیست ، فقط اونتادور …
اولتیمائه دوران …
کانال یوتوب ” اتو تاپ ان ال ” ، یک بررسی از اونتادور SVJ گذاشته با ارتقا ترمزها و واحد ECU و کیت اگزوز جدید از برند ” گینتانی ” آمریکا که یه دونه بیشتر هم تولید نشده …
مرزهای جدیدی از ستیسفکشن در شتاب گیری مافوق سریع با شبیه سازی تجربه شنیداری صدای انجین فرمولا 1 در دور 11000 هزار RPM که ماحصل هنر گاراژ گینتانی هست و مهندسانی که برای رسیدن به این تجربه شنیداری بی نظیر با شعار ” to be as crazy as possible ” تمام سکشن های اگزوز رو جداگانه برنامه ریزی و بررسی کردن ، ترسیم شده …
به دوستان عزیز پیشنهاد می کنم اگر ندیدن حتما تماشا کنند …
صداش شبیه هیچ صدایی از V12 که تا حالا شنیدید نیست …
BlackWing
۱ شهریور ۱۴۰۳من ویدئوهای اونتادور با کیت Gitani رو دیدم ، واقعاً صداش وحشتناکه
اونتادور از نظر صدای خروجی اگزوز کاملاً به روئلتو برتری داره
! i M α η δ υ α R
۱ شهریور ۱۴۰۳یارو نشسته وقت گذاشته برای رسیدن به صدایی شبیه دور 11 هزار RPM موتور فرمول ، دوباره اگزوز رو از نو اختراع کرده …
واقعا حلالش …
اونتادور SVJ ، واقعا جاش تا ابد دیگه ، خالی خواهد موند …
اون صدای سوت بینظیر تعویض دنده اش توی دور 8000 RPM …
اون تقه ای گیربوکس تک کلاچه به کابین …
پوریا چالش
۲ شهریور ۱۴۰۳روئلتو با اگزوز جدید کاملا صد هیچ برتری داره ب dvj و sv ک سلطان صدا و تقه هست لینک میزارم اگر ندیدیم عمرتون ب باد رفته
🏆Lamborghini🏆
۱ شهریور ۱۴۰۳همه ماشین ستاره هستند 💥💥💥
🏆Lamborghini🏆
۱ شهریور ۱۴۰۳خطاب به scuderia Farrier
( لامبورگینی از GT های فراری کندتر است)
همون اونتادور نسخه اولیه گفته شده بود که ۳۵۰ کیلومتر سرعت میره
اما اینطور نبود و ۳۷۰ کیلومتر رفت
حالا تو به من بگو کدوم سریعتر
۳۶۰ یا ۳۷۰ ؟؟
Scuderia Ferrari
۱ شهریور ۱۴۰۳سریع تر کف جاده مشخص میشه نه اعداد اعلامی
من دیگه نصف عمرم پای فیلم ها و کلیپ های فراری گذشته و هیچ بررسی و درگی از دستم نرفته و شما به من میگی ۳۶۰ یا ۳۷۰ 😂😂
اگه دوتا کلیپ (فقط دوتا) به من نشون دادی که آونتادور توی درگ F12 برلینتا یا 812 سوپرفست رو شکست داد من دور فراری رو خط میکشم طرفدار لامبورگینی میشم
در حالیکه همین الآن بالای ۵ کلیپ درگ بین آونتادور و F12 برلینتا دارم که GT وحشی فراری برق از سه فاز آونتادور می پرونه و فیتیله پیچش میکنه
آونتادور یعنی طراحی خشن ، پوستر اتاق و صدای اگزوز
توی درگ هیچ حرفی جلوی فراری برای گفتن نداشت
🏆Lamborghini🏆
۱ شهریور ۱۴۰۳Scuderia ferrari
تبریک میگم شما تست درگ ۴۰۰ متر رو برنده شدید آفرین
ولی دلم برات میسوزه که فراری f12 و فراری ۸۱۲ داخل پیست از اونتادور باختن
واقعا متاسفم 😔😔😔😔😔
پوریا چاش
۲ شهریور ۱۴۰۳پس بیا ببریم تو یک پیست پر پیچ و خم ببین اونتادور پایه lip700 سریع تره یا f12 و 812 فکر نکنم نزدیکش بشه اتفاقا من قبول دارم ک بین f12 و 812 و اونتادور پایه f12 بیشتر پوستر اتاق میشه تا بقیشون زیباست اما هندلینگ در حد هیچ لاموبیی نی مگر اوروس 🤣
🏆Lamborghini🏆
۲ شهریور ۱۴۰۳پوریا کل لامبورگینی های اونتادور
F12 و 812 تو پیست میزنن
بعد تو میای میگی فراری سریع تره
داخل پیست فراری هیچ وقت حریف لامبورگینی نبود
متاسفانه باید حقیقت رو قبول کنی 😔😔
R
۲ شهریور ۱۴۰۳تو همین سایت هست درگ آونتادور با ۸۱۲ و پورشه ندیدی برو ببین چطور فراری رو لوله میکنه میزاره جیبش
حالا برو قلم بگیر دورش خط بکش شاید به چشم اومد🤣🤣🤣🤣
Scuderia Ferrari
۲ شهریور ۱۴۰۳پوریا ، لامبورگینی و R
ما از درگ صحبت می کنیم شما از پیست میگی ما از پیست صحبت می کنیم شما از درگ حرف میزنی
چرا یه GT رو با یه سوپر اسپرت تو پیست مقایسه میکنی ؟؟
فقط فاصله رو داشته باش که GT فراری با سوپر اسپرت لامبورگینی مقایسه میشه
حالا ۴۸۸ پیستا ، 296GTB و SF90 استراداله که بماند
🏆Lamborghini🏆
۲ شهریور ۱۴۰۳فراری داره میگه GT های مارو با سوپر اسپرت ها مقایسه نکنید
خودت داری اونتادور با F12 و 812 مقایسه میکنی
اینم بگم اونتادور svj فراری F12 و 812 چه تو درگ چه تو پیست زده و لولشون کرده
حقیقت همیشه تلخ بوده متاسفم 😔😔
R
۲ شهریور ۱۴۰۳اول گفتی : “اگه دوتا کلیپ (فقط دوتا) به من نشون دادی که آونتادور توی درگ F12 برلینتا یا 812 سوپرفست رو شکست داد من دور فراری رو خط میکشم طرفدار لامبورگینی میشم”
بعد بهت آدرس دادم رفتی ببینی دیدی اومدی برگشتی میگی :
“ما از درگ صحبت می کنیم شما از پیست میگی ما از پیست صحبت می کنیم شما از درگ حرف میزنی
چرا یه GT رو با یه سوپر اسپرت تو پیست مقایسه میکنی ؟؟”
وقتی شکستو قبول نداری چرا حرف خودتو نقض میکنی؟
من بهت آدرس دادم رفتی دیدی
حداقل رو حرفت بمون
به نظرم نظر ندی سنگین تری
🏆Lamborghini🏆
۲ شهریور ۱۴۰۳F12 و 812 هیچ وقت نتونستند در حد اونتادور کبیر بشن
حقیقت همیشه تلخ است
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۳حیف مرحوم r8
ظاهر شیک و شسته رفته. موتور v10 منطقی. چهارچرخ متحرک. هندلینگ فوق العاده قابل کنترل در هر شرایط آب و هوایی. از همه مهمتر قیمت منطقی بدون فدا کردن تجملات
abbas
۱ شهریور ۱۴۰۳فقط اون پاگانی زوندا
جدا که اثر هنری…
misha
۱ شهریور ۱۴۰۳مکلارن f1 به قدری خوبه که آدم لجش میگیره!
رامتین
۱ شهریور ۱۴۰۳فقط F1. بنظرم دیگه خودروی تنفس طبیعی ساخته نمیشه. فراری هم 458 را ساخت اما بعدش روی آورد به توربو. جالبه توربوشارژهای بسیار پرقدرت فراری مثل SF90 با 1000 اسب تاپ اسپید 340 داره. واقعا مکلارن چیه؟؟؟؟ گشتاور زیادی هم نداره این خودرو. بنظرم محشره.
مهدی
۱ شهریور ۱۴۰۳بهتره از چیزی بیجهت غول نسازیم . مکلارن f1 چیز خاص و عجیبی نیست . قدرت بالا و وزن پایین در کنار ضرایب دنده سبک به علاوه داونففورس پایین نتیجش میشه تاپ اسپید مکلارن f1 . اون زمان تعریف ایمنی و پایداری مثل امروز مورد توجه نبود . الان ناچارا خودروسازها باید برای رعایت یه سری مسائل ایمنی مواردی رو رعایت کنن که موجب وزن بیشتر میشه در کنار ایجاد داینفورس بیشتر که باعث اعتماد بنفس بیشتری تو سرعت بالاتر میشه . شما هیچوقت پایداری یه مکلارن p1 رو نمیتونی با f1 مقایسه کنی مخصوصا توی سرعت بالا
! i M α η δ υ α R
۲ شهریور ۱۴۰۳مهدی جان …
👌👌👌
محمد مهدی
۱ شهریور ۱۴۰۳این لیست بدرد نمیخوره
وقتی لامبورگینی وننو توش نیست 😑
محمد مهدی
۱ شهریور ۱۴۰۳این لیست اصلا بدرد نمیخوره
وقتی لامبو وننو توش نیست 😑
amirboss
۱ شهریور ۱۴۰۳وقتی صدای کررا جیتی رو میشنوم میفهمم تو موتورش چه قیامتی برپاست.