در این مطلب با سریعترین خودروهای تولیدی هر دهه از سال ۱۹۰۰ تا به امروز آشنا خواهیم شد و از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به نزدیک ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم رسید.
در سال ۱۸۹۴، بنز ولو که اولین خودروی تولیدی جهان محسوب میشد، با حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی روی زمین بود. این عدد اما امروز خندهدار به نظر میرسد که نشان میدهد خودروهای جادهای طی ۱۳۰ سال گذشته چقدر پیشرفت کردهاند. ازاینرو، قصد داریم در ادامه به سریعترین خودروهای تولیدی هر دهه بپردازیم. ما از دههٔ ۱۹۰۰ شروع میکنیم تا به امروز برسیم.
همچنین بخوانید:
سریعترین خودروهای رکوردشکن جهان، از مکلارن F1 تا کونیگزگ و بوگاتی شیرون
سریعترین خودروهای دهه ۶۰ میلادی، از لامبورگینی میورا تا دوج چارجر
سریعترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر
دههٔ ۱۹۰۰: مرسدس سیمپلکس
حداکثر سرعت: ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت
اولین پیشرانههای درونسوز نه قدرتمند بودند و نه قابلاعتماد و به همین دلیل، سریعترین خودروی دههٔ ۱۸۹۰ استیمر ساخت شرکت آمریکایی استنلی با حداکثر سرعت تنها ۵۵ کیلومتر بر ساعت بود اما پیشرانههای درونسوز بهسرعت توسعه پیدا کردند و مرسدس سیمپلکس که در سال ۱۹۰۳ بهعنوان یک خودروی لوکس معرفی شد، از پیشرانهٔ ۹.۳ لیتری چهار سیلندر خود ۶۰ اسب بخار قدرت بیرون کشید. به لطف این نیرو، سیمپلکس توانست به سرعت ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت برسد. یک نمونهٔ تک ساخت از خودرو با قدرت بیشتر نیز در سال ۱۹۰۴ رکورد سرعت زمینی را با ۱۵۶ کیلومتر بر ساعت شکست.
دههٔ ۱۹۱۰: آسترو دایملر پرینس هنری
حداکثر سرعت: ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت
این خودروی اتریشی که توسط فردیناند پورشه طراحی شد، به یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۵.۷ لیتری مجهز بود که ۹۵ اسب بخار قدرت داشت.
دههٔ ۱۹۲۰: دوزنبرگ مدل J
حداکثر سرعت: ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت
پیشرانهٔ ۶.۹ لیتری هشت سیلندر خطی دوزنبرگ مدل J قدرت فوقالعادهٔ ۲۶۵ اسب بخاری تولید میکرد. علاوه بر این، مدل J از تکنولوژیهای نوآورانهای مثل کلاچ دوصفحهای و پمپ سوخت الکتریکی و مکانیکی هم بهره میبرد. از این خودرو حدود ۴۳۰ دستگاه ساخته شد.
دههٔ ۱۹۳۰: دوزنبرگ مدل SJ
حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
دوزنبرگ بدون توجه به رکود اقتصادی دههٔ ۳۰، در سال ۱۹۳۲ نسخهٔ سوپرشارژ از مدل J را با نام مدل SJ معرفی کرد. در این مدل، قدرت موتور به عدد فوقالعادهٔ ۳۲۰ اسب بخار رسیده بود و SJ را قادر میساخت با دنده دو به سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بااینحال، بنیانگذار شرکت «فرد دوزنبرگ» تنها دو ماه پس از عرضهٔ SJ در اثر تصادف درگذشت و رکود اقتصادی هم نهایتاً منجر به پایان کار این شرکت در سال ۱۹۳۷ شد. از SJ تنها ۳۶ دستگاه ساخته شد.
دههٔ ۱۹۴۰: جگوار XK120
حداکثر سرعت: ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت
XK120 ستارهٔ نمایشگاه خودروی لندن ۱۹۴۸ و نمایانگر ظهور مجدد جگوار پس از جنگ جهانی دوم بود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۲۰ مایل بر ساعت معادل ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد و نام XK120 هم بر همین اساس انتخاب شد اما تغییراتی جزئی در پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری شش سیلندر خطی ۱۶۲ اسب بخاری خودرو باعث شد بتواند در سال ۱۹۴۹ به سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این ماشین تا سال ۱۹۵۳ بیش از ۱۲ هزار دستگاه ساخته شد.
دههٔ ۱۹۵۰: مرسدس بنز 300SL
حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت
پس از دورهٔ وحشتناک آلمان و اروپا پس از جنگ جهانی دوم، 300SL به نمادی از بهبود شرایط تبدیل شد. درهای گالوینگ فقط یکی از ویژگیهای برجستهٔ این ماشین بودند و 300SL را به خودروی محبوب ستارگان سینما تبدیل کردند. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی این خودرو که ۲۱۵ اسب بخار قدرت داشت اما اساساً از موتور V12 دایملر گرفته شده بود که در جنگ جهانی دوم در هواپیمای جنگندهٔ مسراشمیت BF109 استفاده میشد.
دههٔ ۱۹۶۰: لامبورگینی میورا
حداکثر سرعت: ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت
میورا یکی از اولین سوپراسپرتهای جهان محسوب میشود. این خودرو با عریض زیاد و ارتفاع پایین، پس از شش دهه هنوز هم چشمگیر به نظر میرسد. میورا همچنین بهعنوان یکی از اولین خودروهای اسپرت موتور وسط تاریخ، به یک پیشرانهٔ V12 با ۳۴۵ اسب بخار قدرت مجهز بود.
دههٔ ۱۹۷۰: فراری ۵۱۲ برلینتا
حداکثر سرعت: ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت
سرعت و موفقیت میورا، فراری را متقاعد کرد که برای جانشین دیتونا سراغ ترکیب موتور وسط برود. ۵۱۲ که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد، به یک پیشرانهٔ ۴.۹ لیتری ۱۲ سیلندر تخت با ۳۳۵ اسب بخار قدرت مجهز بود. به گفتهٔ فراری، این ماشین میتوانست به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
دههٔ ۱۹۸۰: فراری F40
حداکثر سرعت: ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت
فراری F40 یکی از بهترین سوپرکارهای دههٔ ۸۰ محسوب میشد که قدرت و پرفورمنس خالص را ارائه میکرد. پشت صندلیهای این ماشین، یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار داشت که بیش از ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. برای چند دهه، F40 آخرین خودروی توربوشارژ فراری محسوب میشد.
دههٔ ۱۹۹۰: مکلارن F1
حداکثر سرعت: ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت
ساخت سوپراسپرتی با سه صندلی که بتواند بدون بلند شدن از زمین و داغ کردن به سرعتی بیش از ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و تا حد امکان سبک باشد، یک شاهکار است و مکلارن موفق به انجام این شاهکار شد. ازآنجاییکه F1 با قیمت نیم میلیون پوندی عرضه شد، دست مکلارن برای انجام هر کاری باز بود و به همین دلیل، شرکت بریتانیایی با F1 شاسی مونوکوک فیبر کربنی را به جهان معرفی کرد. در سینهٔ این ماشین هم نیروگاه ۶.۱ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت بامو با ۶۱۸ اسب بخار قدرت قرار داشت. F1 هنوز هم سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهان محسوب میشود.
دههٔ ۲۰۰۰: SSC آلتیمیت آئرو
حداکثر سرعت: ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت
هرچند بوگاتی ویرون اولین خودرویی بود که در سال ۲۰۰۵ از مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت اما حدود دو سال بعد، آلتیمیت آئروی آمریکایی با دستیابی به سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی تولیدی جهان لقب گرفت و این رکورد را تا پایان دهه در اختیار داشت. چنین سرعتی به لطف یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V8 توئین توربو با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت حاصل شد که از کوروت C5 گرفته شده بود.
دههٔ ۲۰۱۰: کونیگزگ آگرا RS
حداکثر سرعت: ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت
بوگاتی که مغلوب SSC شده بود، در سال ۲۰۱۰ با نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ ویرون یعنی نسخهٔ سوپراسپرت با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، به میدان مبارزه بازگشت و رکورد ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند اما در سال ۲۰۱۷ این رکورد توسط کونیگزگ آگرا RS شکسته شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. هرچند بعداً بوگاتی شیرون سوپراسپرت و SSC تواتارا به سرعتهای بیشتری دست یافتند اما چون این رکوردها فقط در یک جهت ثبت شد، مورد تأیید گینس قرار نگرفت و بنابراین، هنوز هم رسماً آگرا RS سریعترین خودروی تولیدی جهان محسوب میشود.
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به نظرم بوگاتی هم بود خوب می شد
SMS
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ماشالله آشغال سازی ایران که ماشینی با تکنولوژی الان می سازن که به اندازه ۸۰ سال پیش جهان سریع نیست
حجم های بالا تو موتور های چهار سیلندر اون موقع واقعا سرسام آوره
واقعا چرا حاضر نبودن در مسیر مخالف هم برن که رکوردشون ثبت بشه ؟
تکنولوژی سوپرشارژر از سال ۴۰ بوده و ماشین های دهه هفتاد اونو نداشتن؟ واقعا حیف
ALI.S
۱۵ مرداد ۱۴۰۳یکی به این تفاوت خودروی کلاس اقتصادی با اسپرت و لوکس رو بفهمونه😂
انتظار زیادی داری، نه اینکه الان تو اروپا و آمریکا همه دارن بالای ۳۰۰تا میرن😂
Bmw
۱۵ مرداد ۱۴۰۳واقعا ssc و کونیگزگ جاشون اینجاس ؟ موتورایی که اصلا دوام ندارن و تو عمرشون فقط یک به بار به این سرعت رسیدن ؟ جاش بوگاتی کوه مهندسیو میذاشتین بهتر بود که توسط راننده های معمولیم به اون سرعت رسیده
ssc آدم میبینه می خواد بالا بیاره چقدر سطح پایین این ماشین
مکلارن f1 هم که جادوی تاریخ
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اینو با پراید مقایسه کن پراید صد تا رو به بد بختی میره بعد تو میگی اینا بدن و ...
وقتی نمیدونی نظر نده
nikan
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اینکه یه کاربر به اسم bmw بگه موتورای ssc و کونیگزگ دوام ندارن واقعا خنده داره
آرش
۱۶ مرداد ۱۴۰۳راست میگی 🤣🤣🤣
محی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به نظرم مک لارن خفن ترین کار رو کرد به نسبت زمان خودش
D.A.N.I.Y.A.L
۱۵ مرداد ۱۴۰۳موافقم اما موتورش ساخت BMW بود
Arshin
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اون موتور با 850 csi هم مشترکه ولی چرا مکلارن سریع تره ؟
چون مکلارن علم ایرو دینامیک و سبک سازی رو کرد
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳نه خیر برای هر سیلندر یه تراتل گذاشتن و حجم موتور رو پنج دهم لیتر بیشتر کردن و فکر کنم اینترنال موتور تقویت شده بود مورد آخری رو مطمئن نیستم
و بخاطر شاسی مونوکوک فیبر کربن هم بوده
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳خفن ترین چیز رو من الان دیدم
کافیه بخونی در دهه ۱۹۲۰ دوزنبرگ J با ۴ سیلندر
۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد
ARBT65
۱۵ مرداد ۱۴۰۳مگه آگرا rs هم تو خط مستقیم رکورد رو نزد؟
SRT
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ملاک شون رفت و برگشت یک مسیر هستش(یک بار در جهت باد و یک بار خلاف جهت باد)
BMZ
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دلم برای دوزنبرگ میسوزه ، واقعا برند لوکس و خاصی بود
اگه تعطیل نمیشد احتمالا امروزه داشت با رولزرویس رقابت میکرد
Mr wrong
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دهه ۲۰۲۰ ایرانخودرو ریرا
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اگه یه کلکسیون داشتم همه رو میخریدم میذاشتم توش.
مخصوصا F1، چیلی از کابینش خوشم میاد.
دوزنبرگ هارو هم خیلی دوست دارم.
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اعداد و ارقام سیمپلکس منو کشته.
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوزنبرگ خیلی حیف شد، اولین کمپانی بود که ترمز هیدرولیکی رو تو چهار چرخ ماشین عرضه کرد.
Mr wrong
۱۵ مرداد ۱۴۰۳آمریکا ابداع کننده خیلی چیزا بوده تو صنعت خوردو
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳👍👍👍
ناتو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳مرسدس سیمپلکس از پراید تندتر میرفته
مهدی دهقانی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳این اس ال ۳۰۰ گالوینگ چقدر قشنگه
دیجی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳واین احتمال وجود بوگاتی تربیون رکود آگرا بزنه
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳خود بوگاتی گفته هدفمون با توربیون رکورد سرعت نیست.
amirkhanzadeh
۱۵ مرداد ۱۴۰۳برای من f1 بیشتر جذابیت داره
البته که همشون اسطوره ای هستند
مزدک
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوزنبرگ برای همیشه…
حمیدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ای بابا اروپایی های الکی گرون لیست تاپ اسپید رو قرق کردن که😂 قابل توجه ینفر که ملاک برتری رو تاپ اسپید میدونه. بیا ی ماشین از کمپانی های مورد علاقت توی لیست نشونمون بده🤪
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ای بابا هنسی ونوم F5 از همه سون سریع تره که
(Ali(chevynova
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوزنبرگ امریکایی نابغه و ۲ تا نماینده داره
SSC آلتیمیت آئرو هم امریکاییه
فکر کنم سوادت یاری نکرده درمورد این ۳ تا ماشین تحقیق کنی و ببینی ساخت امریکن هستن
حمیدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳شما هم چشات یاری نکرده که ببینی نوشتم ینفر ی ماشین از کمپانی های مورد علاقش توی لیست بهمون نشون بده. کاملا واضحه که منظورم کدوم شخص و کدوم کمپانی ها هست. 🙃😉 سواد من در عمل مشخص میشه همونجایی که موتور ماشینای مورد علاقتو دارم تعمیر میکنم 🤪
(Ali(chevynova
۱۵ مرداد ۱۴۰۳تو خواب مگه ببینیشون چه برسه بخوای تعمییرشون کنی
تازه لازم نیست دوج و فورد باشن تو لیست ، همون دوزنبرگ ساخت امریکا برای امثال تو کافیه
ماشالاه دوزنبرگ
ماشالاه امریکن
Mr wrong
۱۵ مرداد ۱۴۰۳هر وقت تعمیرات تموم شد منقل رو هم خاموش کن خونه رو آتیش نزنی
حمیدرضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳علی نوا
نیازی به خواب نیست ادرس میدم بیا اول منو بشناس کارامو ببین بعد قضاوت کن
Mr wrong
اینقدر پدال بی در و پیکر شده که یکی از پای منقل میاد و توی کامنت کار خودشو به بقیه نسبت میده و راحت توهین میکنه و میره
Mr wrong
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دونزنبرگِ ۱۰۴ سال پیش از دنا پلاس توربو قوی تره
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳لوکس تر و سریع ترم هست
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوج چارچر دیتونا ۱۹۶۹ سلام رسوند حمیدرضا با سرعت ۲۰۰ مایل از تمامی ماشین ها سریع تر بوده🔥🇺🇲
حمیدرضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اره رکوردش مثل دیمون بوده 😂😂
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳آره مثل دیمون که سازمان nhra تایید کرد این چارجر هم تو مسابقات نسکار به این سرعت رسید دوج ثابت کرده که الکی حرف نمیزنه🔥🇺🇲
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳آره مثل دیمون که سازمان nhra تایید کرد این چارجر هم تو مسابقات نسکار به این سرعت رسید دوج ثابت کرده که الکی حرف نمیزنه🔥🇺🇲
hosen
۱۵ مرداد ۱۴۰۳F1 و F40 یجور دیگه خفن و باابهت بودن.
علی Shelby
۱۵ مرداد ۱۴۰۳تو دهه ۱۹۲۰ دوزنبرگ ماشین ساخته که ماشین های ایرانی هنوز نتونستن به اون برسن
واقعا جای تأسف داره😓😓😓😓😓😓☹️🙁😕😕😭😫😣😟😞
SRT
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به نظرم اف وان بزرگترین کار رو کرد
REZVANI TANK X
۱۵ مرداد ۱۴۰۳BUGATTI TOURBION
KONIGSEGG GAMERA
جرمی کلارکسون
۱۵ مرداد ۱۴۰۳واکنش کونیگزگ جسکو ابسلوت و ونوم F5 : جدی میفرمایین؟ پ ما ۵۳۰ کیلومتر در ساعت از کجا در اوردیم؟
GMA
۱۵ مرداد ۱۴۰۳حیف از دوزنبرگ…
راستگو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بله هم اکنون شاهد تکنولوژی فوق پیشرفته امریکن هستیم و همونطور که می بینین کل لیستو قبضه کردن😂
سوشی و نوا کجاس کوروت و کادیلاک با اصالتتون؟
دوج کوش؟
مث اینک شوی هم نیس نه؟
اما بنز و فردیناند هستن اون برند هندی هم ک تخریبش میکنی هم هس . اره جگوار
بعد الان از دوزنبرگ مایه میزارن کمپانی ک دست کم 5سیال پیش شکست خورد
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹ به سرعت ۲۰۰ مایل رسید و ازش نسخه شهری هم ساخته شد یعنی رسما سریع ترین ماشین دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی دهه ۲۰ و ۳۰ هم که باز دوزنبرگ سریع ترین بوده🔥🇺🇲
بی خیال اسم
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ل.ع.ن.ت.ی
تعصبی چقدر جوکی😂😂😂
از فشار نمی دونی چی می گی تو لیست که دهه ۶۰ و ۷۰ چیز دیگه نوشته
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳لیست بر اساس اعداد و ارقامه وقتی دوج به سرعت ۲۰۰ مایل رسیده یعنی سریع ترین ماشین دهه ۶۰ و ۷۰ پس لیست معتبر نیست یکم رو ریاضیت کار کن
بی خیال اسم
۱۶ مرداد ۱۴۰۳چه جالب وقتی آمریکایی لیست بیشتر باشه لیست معتبر هست
اما اینطور نباشه لیست غیر معتبر
من اصلا راجع به عددی که گفتی حرفی نزدم ریاضی دان
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳داری راجب لیستی حرف میزنی که بر اساس اعداد بوجود اومده بعد میگی اصن حرف نزدی؟!😂 این تقصیر من نیست که لیست اشتباهه من فقط واقعیت رو میگم ۲۰۰ مایل(۳۲۲) از ۲۸۲ و ۳۰۳ بیشتره
بی خیال اسم 2
۱۷ مرداد ۱۴۰۳(داری راجب لیستی حرف میزنی که بر اساس اعداد بوجود اومده بعد میگی اصن حرف نزدی؟!😂 این تقصیر من نیست که لیست اشتباهه من فقط واقعیت رو میگم ۲۰۰ مایل(۳۲۲) از ۲۸۲ و ۳۰۳ بیشتره)
چقدر باهوشی سوشی جون
منظورم این بود که کلا کاری با عددت ندارم که درست محسابه کردی دارم می گم کلا آوردن این ماشین اشتباهه
بعدش اولا منبع این پست اتوکار هست ؟
یعنی اتوکار اشتباه کرده تو درست می گی؟
https://www.topspeed.com/fastest-sports-car-from-every-decade-1930-2020/
اینم یه مقاله دیگه که اسمی از چارجر دیتونا نیست یعنی اینم اشتباه کرده؟
https://www.hotcars.com/fastest-sports-car-each-decade/
اینم یکی دیگه اسمی نیست اینم اشتباهه؟
https://www.caliber.com/shop-talk/top-fastest-cars-by-year
این چی؟
چند سایت دیگه هم هست که خودت می تونی ببینی
حالا یعنی اینا همه اشتباه هستن؟
حالا اگه می شه تو هم مثل من برای اثبات حرفت 2 یا3 لینک بیار
Taha Ayoobi
۱۵ مرداد ۱۴۰۳آها چون حداکثر سرعتشون مثل اینا نیست پس خوب نیستن😂
اکثر لیست اروپایی بود، کلا از آلمان دوتا بنز قدیمی بود و پورشه با تکنولوژی برتر آلمانی توی لیست نبود🤣
بی ام و کو؟
آئودی چی پس؟
الان میگید نه موتور F1 برا بی ام و اس، موتور رو دربیار بذار رو زمین ببینم میتونه راه بره یا نه😂
وقت معیارت حداکثر سرعت باشه همینه.
بی خیال اسم
۱۵ مرداد ۱۴۰۳کسی همچین چیزی نگفته
والا همین ۳ تا کافیه
خودروسازی اروپا هم که کلا رو آلمان می چرخه
این معیار حداکثر سرعتت رو هم به سوشی جونت بگو
جو سایت رو با حداکثر سرعت ریخته به هم
Taha Ayoobi
۱۶ مرداد ۱۴۰۳وقتی حرف از پرفورمنس میشه سوشی حداکثر سرعت رو میگه چون یکی از فاکتور های پرفورمنسه.
بی خیال اسم
۱۶ مرداد ۱۴۰۳نه سوشی
هر وقت یه آمریکایی
تاپ اسپیدش بیشتر می شه بحث تاپ اسپید می کنه و گرنه می ره سراغ چیزی که یه آمریکایی داره و اروپایی نه
حمیدرضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳هم جو سایت و هم جو اینستاگرام رو 😂
سوشیانت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تاپ اسپید شتاب قدرت هر وقت بحث هر کدوم بوده شما ها حرفی برای گفتن نداشتین در ضمن حمیدرضا من واقعیت رو فقط تو پدال مطرح نمیکنم تو همه جا اینکار رو میکنم
حمیدرضا
۱۷ مرداد ۱۴۰۳سوشی درکت میکنم حس اون ادمایی رو داری که میخوان همه رو به زور ببرن به بهشت😂😂
راستگو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳منظورم اینه ک 50سال پیش رفت
JaMsHiD_R1988
۱۵ مرداد ۱۴۰۳F1 رکورد زد ولی نه مثل بقیه
با شرایطی رکورد زد و رکوردی رو ثبت کرد که دست نخورده باقی میمونه …
سجاد
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ده سال ده سال جلو رفته ولی وقتی میرسه به ۱۹۹۰ و عکس مکلارن رو میبینی انگار ۴۰ سال بعده اینقدر که یدفه استانداردا رو تکون داده. واسه همین الانم ظاهر و اعداد و ارقامش جذابه
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳من که از دوزنبرگ و F1 و F40 و میورا و آگرا بیشتر خوشم میاد
سرعت و قدرت دوزنبرگ که قدیمیه از همین ریرا که الان جدید ترین ماشین ایرانه بهتره و لوکس تره
هیروهیتو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوزنبرگ رو خیلی دوست داشتم کاش می بود
آرش
۱۶ مرداد ۱۴۰۳راست میگی
اگه الان بود با رولیس رویز و بنتلی و می باخ رقابت میکرد
حیف😔
JDM سابق
۱۵ مرداد ۱۴۰۳خیلی از این ماشینای لیست تست سرعتی ازشون بیرون نیومده و صرفاً این اعداد ادعای کارخونه هستن
Alimopar
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دهه شصت و هفتاد پلیموث رودرانر و چارجر دایتونا رکورد رسمی 326 کیلومتر بر ساعت و رکورد غیر رسمی 345 کیلومتر بر ساعت
M power
۱۶ مرداد ۱۴۰۳سلطان مک لارن f1
B
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دوزنبرگ مدل اساسجی
اعجوبه ای بود که ۴۰۰ اسب قدرت داشت و تنها و تنها ۲ دستگاه ازش ساخته شد فکر کنم آخرین خودرو ساخت دوزنبرگ بود
البته تو لیست گفتم بد نیست اشاره کنم
آرش
۱۶ مرداد ۱۴۰۳از ریرا قوی تره🤣🤣
آرش
۱۶ مرداد ۱۴۰۳۲ دست گاه نه بود ۳۶ تا بود …
Ferrari
۱۶ مرداد ۱۴۰۳مکلارن F1
فراری F40
لامبورگینی میورا
قدرت – سرعت – زیبای – دقت – راحتی – خشن بودن همه داخل این سه تا پیدا میشه
آرش
۱۶ مرداد ۱۴۰۳👍👍👍