سالها است که شتاب صفرتاصد معیاری برای سنجش پرفورمنس خودروها بوده است اما دومین معیار خوبی که در این زمینه وجود دارد، زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر یا یکچهارم مایل است. ازآنجاییکه این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمندی مثل تسلا مدل S پلاد در حال افزایش هستند و به دلیل گشتاور فوری و فقدان گیربکس سنتی از شتاب فوقالعادهای برخوردار هستند، شتاب صفرتاصد بهعنوان یک معیار مناسب ممکن است منسوخ شده باشد؛ بنابراین، در دوران امروزی تایم ۴۰۰ متر را میتوان معیار بهتری برای سنجش پرفورمنس خودروها دانست. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با سریعترین خودروهای تولیدی سال ۲۰۲۲ در یکچهارم مایل آشنا شویم.
۷-پورشه ۹۱۱ توربو S با پکیج سبکوزن
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۹ ثانیه
توربو S سریعترین خودرو در تاریخ پورشه محسوب میشود. این خودرو در آزمایش مستقل کارانددرایور، ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۹ ثانیه طی کرده است. همچنین برخلاف اکثر آزمایشهای این نشریه، این زمان بدون رولاوت ۳۰ سانتیمتری ثبت شده است. البته برای داشتن چنین پرفورمنسی دیوانهواری باید برای توربو S پکیج سبکوزن را هم سفارش داد که در این صورت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو به رقم خیرهکنندهٔ ۲.۱ ثانیه میرسد. موضوع جالبتر اینکه توربو S در طول مسافت ۴۰۰ متر میتواند پابهپای مکلارن سنا پیش برود.
۶-تسلا مدل X پلاد
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه
اولین خودروی تمام الکتریکی لیست ما یک کراساوور است و همان سرعت و شتاب فوقالعادهای که در مورد خودروهای الکتریکی گفتیم را بهخوبی نشان میدهد. البته برای اینکه تسلا بتواند چنین تایمی ثبت کند باید تنظیمات مناسب را در منوها پیدا کرد و منتظر ماند تا باطریها آمده شوند. تایم ۴۰۰ متری که در اینجا میبینید توسط درگتایمز با لاستیکهای استاندارد ثبت شده است درحالیکه در صورت استفاده از لاستیکهای چسبنده، این عدد به ۸ ثانیه هم میرسد که برای یک کراساوور بزرگ واقعاً دیوانه کننده است. این در حالی است که تسلا برای مدل X پلاد تایم ۴۰۰ متر را ۹.۹ ثانیه اعلام کرده است.
۵-فراری SF90 استراداله
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۵ ثانیه
اگر بخواهیم یک خودروی پلاگینهیبریدی نام ببریم فراری اولین خودروسازی نیست که به ذهن بیاید ولی این شرکت در ساخت اولین محصول پلاگینهیبریدی خود فوقالعاده عمل کرده است. فراری برای دستیابی به قدرت فوقالعادهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری، سه موتور الکتریکی را به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو اضافه کرده است. SF90 به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و پیشرانهٔ V8 قدرتمند خود ظرف ۹.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند. این یعنی SF90 از لافراری گرانقیمت هم سریعتر است زیرا آن هایپرکار هیبریدی که در زمان معرفی خودروی خارقالعادهای بود، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی میکرد.
۴-مکلارن 765LT
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه
مکلارن 765LT از لحاظ چسبندگی و هندلینگ خودروی خارقالعادهای است اما درعینحال میتواند ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. این عدد در آزمایش درگتایمز با لاستیکهای خیابانی پیرلی P Zero ثبت شده و حتی از عدد اعلامی ۹.۹ ثانیهای مکلارن هم سریعتر بوده است. 765LT بر اساس 720S ساخته شده اما قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۷۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر وزن آنهم کمتر شده است. این سوپرکار بریتانیایی ظرف تنها ۲.۷ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
۳-بوگاتی شیرون سوپراسپرت
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه
مهندسی بوگاتی شیرون بشدت روی حداکثر سرعت متمرکز است اما این ماشین به لطف نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی خود که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در شتاب اولیه هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد بهگونهای که ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۴ ثانیه طی کرده است. هرچند حداکثر سرعت شیرون سوپراسپرت به دلایل ایمنی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما اندی والاس با نسخهٔ سوپراسپرت ۳۰۰ توانست به سرعت فوقالعادهٔ ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
۲-تسلا مدل S پلاد
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۲ ثانیه
نیروی الکتریکی باعث شده یک سدان استاندارد کارخانهای بتواند ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹ ثانیه طی کند. مدل S پلاد به سه موتور الکتریکی مجهز است که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهند و با وجود وزن سنگین ۲.۲ تنی، خودرو را مثل گلوله به جلو شلیک میکنند. به گفتهٔ تسلا، حتی تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، همچنان ۱۰۰۰ اسب بخار از این قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری ارائه میشود. متأسفانه اما برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطریها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود میتوان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!
۱-ریماک نِورا
تایم ۴۰۰ متر: ۸.۵ ثانیه
یک هایپرکار الکتریکی ۲.۴ میلیون دلاری سریعترین خودروی حال حاضر دنیا برای پیمودن ۴۰۰ متر است به شرطی که یکی از ۱۵۰ خریدار آن باشید. نورا در پیست فاموسو ریسوی در کالیفرنیا ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه ثبت کرد. همچنین هایپرکار ریماک همهٔ این اعداد را با لاستیکهای استاندارد میشلن پایلوت اسپرت 4S ثبت کرده است. ریماک این رکورد را در حضور مقامات فاموسو ریسوی و تیم درگتایمز ثبت کرده است تا هیچ شک و تردیدی در آن نباشد. هرچند این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمند زیادی به بازار آمد یا خواهند آمد ولی بااینحال به نظر میرسد مدتی طول بکشد تا یک خودروی تولیدی بتواند این رکورد را بشکند.
AMIR / ARMI
۲۷ تیر ۱۴۰۱خیلی دلم میخواد بدونم وقتی سوپر اسپورت تسلا بیاد بیرون سنگر ریماک برای دفاع چی خواهد بود
هیچکس
۲۷ تیر ۱۴۰۱سنگر برا قایم شدنه
چیزی که ریماک در اون لحظه لازم داره موشکه، نه سنگر
AMIR / ARMI
۲۷ تیر ۱۴۰۱سنگر برای دفاع کردنه
ریماک باید بتونه پول میلیون دلاری که براش پرداخت میشه رو توجیه کنه
ارین صاحب جمعی
۲۷ تیر ۱۴۰۱شما نگران ریماک نباش پورشه و هیوندای ریماک خیلی کار درست تر از تسلان
Reza Waffen SS
۲۷ تیر ۱۴۰۱تسلا میتونه مقابل ترکیب بوگاتی و ریمک بایسته ؟؟؟
viper2
۲۷ تیر ۱۴۰۱دوستان میدونم سوال بی ربطه (ببخشید)
میخواستم ببینم که نظرتون درباره میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی چی هست؟ و اینکه به نظر شما میشه موتورش که به صورت ردیفی قرار گرفته رو روی ماشین دف عقب و به صورت رو به عقب نصبش کرد و اینکه میشه ماشینای دف عقب میتسو رو بگید
F22RAPTOR
۲۷ تیر ۱۴۰۱داداش اون زمان که معرفی شد شتاب و سرعت و بردش چشمگیر بود ولی الان نه، چون نتونست به تولید برسونه و رقیبها کارایی که میخواست تسلا بکنه رو کردن
AMIR / ARMI
۲۷ تیر ۱۴۰۱کی گفته رودستر تولیدی سال ۲۰۲۳ با رودستری که چند سال پیش ما دیدیم قرار مشابه باشه
قطعا رودستر در جایگاهی که براش در نظر گرفته شده بود قرار میگیره با مشخصات بهتر و عملکرد بهتر
F22RAPTOR
۲۷ تیر ۱۴۰۱امیدوارم
TML BN
۲۷ تیر ۱۴۰۱اتفاق خاصی نمیافته یک آرمیچر به بقیه آرمیچر ها اضافه میشه
Taha Malek
۲۷ تیر ۱۴۰۱میدونی چی داره ((کیفیت))
TML BN
۲۷ تیر ۱۴۰۱تسلا و کیفیت عجب
مهردادکمال
۲۷ تیر ۱۴۰۱تسلا اگر تونست سایبرتراک رو به بازار بفرسته شاخ غول شکونده محصولات دیگرش پیش کش
Si
۲۷ تیر ۱۴۰۱هر وقت اومد به بازار با اون سایبر تراک بیا صحبت کن
Reza Waffen SS
۲۷ تیر ۱۴۰۱انتخابم ریمک
Nobody
۲۸ تیر ۱۴۰۱داداچ سوپر اسپرت تسلا مدت هاست که بخاطر جناب حضرت نیسان جی تی آر آلفا اُمگا(عشق و زیبای خفته ی من)با دو هزار اسب بخار و صفرتاصد یک ونیم ثانیه و صفرتاسیصد هفت ونیم ثانیه ای اصلا از تو پادگانش بیرون نمیاد چه برسه به سنگر.
قاتل مطلق تمامی مدعیان اعم از هایپر کارهای الکتریکی و بنزینی.
TML BN
۲۷ تیر ۱۴۰۱حق مدل X و مدل S اینه که از لیست حذف شن لیست برای اسطوره هاست نه آرمیچر ها
AMIR / ARMI
۲۷ تیر ۱۴۰۱بعد چرا ریماک آرمیچر صدا نزدی ؟
لابد چون با پورشه و آلمان در ارتباط
جای تبادل نظر اینجا
رفتار های کودکانه خودتون در کامنت ها بروز ندید
TML BN
۲۷ تیر ۱۴۰۱آره ما کودکانه رفتار میکنیم نه شما که عاشق چهارتا آرمیچر زشتید اسمتون هم تسلا فن ریماک من بهش اسطوره نمیگم ولی حداقل طراحی داره استایل داره و تخم مرغ آبپز نیست
mahdi-es17
۲۷ تیر ۱۴۰۱حالا چرا ابپز
هلهل
۲۷ تیر ۱۴۰۱انتخابم ۷۶۵ هست
در کنار فراری زیبا ترین طراحی رو داره
انصافا طراحی های تسلا خیلی بدتر از بیمر هست ولی هیچکس چیزی بهش نمیگه مدل ایکس عین تخم مرغه خدایی . مدل اس هم هیچ تعریفی نداره کاش ماسک یه پول میداد یه طراح درست حسابی میآورد زحمات مهندس های موتورش تو این ظاهر هدر میره
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ تیر ۱۴۰۱اگه موتور الکتریکی مهندسی میخواست که هر شرکتی مثل قارچ نمیومد سوپر کار و هایپر کار برقی معرفی کنه.
amirmohammad
۲۷ تیر ۱۴۰۱درگ 400 متر رو زیاد طرفدارش نیستم اما اینجا فراری و شیرون و مک لارن
تمام برقی ها رو نمیپسندم شخصا
meysam
۲۷ تیر ۱۴۰۱اول استراداله و بعد 911 واقعا گزینه های معقولی هستند
با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه
اس پلاد رو نمیدونستم برای زدن اون رکورد باید قبلش آماده سازی کرد. همون شتاب معمولیش بنظر من کفایت میکنه بدون دنگ و فنگ
AMIR / ARMI
۲۷ تیر ۱۴۰۱خودرو های درون سوز هم برای اینکه بشه تحت فشار قرارشون داد و از تمام توانایی هاشون استفاده کرد لازمه که مدتی گرم بشن
هیچ کس با موتور سرد تازه استارت خورده نمیره سر پیست
Phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱فراری برسه به سرویس باید سر کیسه رو حسابی شل کنی
هر چند که پورشه هم همین طوره ولی اندازه فراری پول نمیگیره
imperial
۲۷ تیر ۱۴۰۱(اول استراداله و بعد ۹۱۱ واقعا گزینه های معقولی هستند.با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه)
و البته تایکان توربو اس! سریعترین خودروی الکتریکی حال حاضر جهان،حتی سریعتر از ریماک و اس پلاد! نه دوست عزیز سرم نخورده به سنگ. تایکان فراتر از خودروی برقی هست که شما بهش فکر میکنی کاملا ارزش تک تک پول های پرداختی رو داره سریعتر از تمام خودروهای برقی حاضر و لوکس تر تمام خودروهای برقی موجود
(تایکان توربو اس یه ویژگی داره((البته تمام خانواده تایکان دارن))یه ویژگی دارن که سبب میشه سریعتر از تمام خودروهای برقی موجود باشن حتی سریعتر از ریماک نورا. هرکی گفت جایزه داره)
phonix
۲۸ تیر ۱۴۰۱مهندسی پورشه؟
imperial
۲۸ تیر ۱۴۰۱جالبه 7نفر لایک دادن ولی نگفتن تایکان توربو اس چه ویژگی داره که سبب میشه سریعتر از اس پلاد و ریمک باشه…
Phonix
جناب phonix مهندسی چه ربطی به سریع بودن داره؟البته مهندسی پورشه سبب شده این خودرو اون ویژگی رو داشته باشه البته جواب مهندسی نیست. تمام خودروهای برقی یه مشکل اساسی دارن که اسم اونو نمیگم ولی تایکان اون مشکل رو نداره. نداشتن همون مشکل سبب میشه سریعتر از ریماک نورا و اس پلاد باشه! باید بگم سوال من انحرافی نیست دارم درباره شتابگیری حرف میزنم…
((تایکان خودرویی هست که اگر واقعا درکش کنی هیچ دلیلی وجود نداره خودروی برقی دیگه ای بخری و آمار فروش جهانی کاملا گویاس…2برابر فروش نسبت به مدل S و باید بگم خانواده EQS و دوستان فروششون به 1/4 تایکان نرسیده با اینکه ارزونترن!))
منتظرم یکی ویژگی خاص تایکان تو شتابگیری رو بگه… ویژگی که سبب میشه سریعتر از اس پلاد و ریماک باشه. عجیبه پورشه فنا چیزی نمیگن…
phonix
۲۸ تیر ۱۴۰۱تایکان توربو s از یه کلاچ دو سرعت جدید استفاده میکنه ( یکی از مهم ترین دلایل لانچ سریع ماشین ) به علاوه اینکه از باتری های 800 ولتی استفاده میکنه که در مقایسه با رقبا تقریبا دو برابر هست .
اگه این نباشه من نمیدونم
imperial
۲۸ تیر ۱۴۰۱Phonix
معماری 800ولت تایکان ربطی به شتابگیری نداره بیشتر مربوط به زمان شارژ هست. تایکان تا همین الانش سریعترین خودرو برقی در زمان شارژ هست البته جایگاه شارژ سریع تو دنیا کمه. گیربکس دوکلاچه تایکان هم تاثیر زیادی در شتابگیری نداره بنظرم. هم در قیاس با sp100d هم در قیاس با اس پلاد…اما خب ابداع جالبی از پورشه بود. اما گفتم اگه ماهیت تایکان رو درک کنید قطعا خواهید خریدش!
نیسان لیف و فولکسid4 و تسلا مدل3
خب شتابشون چنده؟خب یه عددی هست. اما اصل ماجرا…چه بلایی سرشون میاد وقتی پشت سرهم اون هم 10 بار شتاب بگیریم!؟ پورشه تایکان توربو اس میتونه 26 بار پشت سرهم باز هم میگم پشت سرهم بدون افت پرفورمنس شتاب 0تا 200 بگیره و در هر 26بار تایم 9.8 الی10ثانیه ثبت میکنه! بد نیست بدونید تایکان توربو اس 400متر رو با 209 کیلومتر با تایم 10.4ثانیه میره با توجه به اینکه بحث دهم ثانیس میشه گفت توربو اس میتونه 26 بار بدون افت پرفورمنس مسافت 400 متر رو طی کنه.
تقریبا 95درصد خودروهای برقی پس از 10بار شتابگیری پشت سر هم موتورشون داغ میکنه سیستم ها ارور میده.از اون 5درصد آخر فقط 4 درصد نهایت 15 بار اون هم فقط اس پلاد پنین فارنینا ریماک شاید، شاید لوسید بتونن همچین کاری انجام بدن. درحال حاضر تنها ماشین برقی جهان که میتونه 26 بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس شتاب0تا 200 بگیره و به بیان ساده تر چون تو همین حدود 400 متر رو طی میکنه باید گفت تنها ماشین برقی جهان که میتونه 26 بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس مسافت 400متر رو در تایمی واحد طی کنه ماشینی نیست جز تایکان توربو اس!
این فقط یه بخش ناچیز از توانایی های تایکانه…وقتی تمام پتانسیلش رو درک کنی رقبا رو عددی نمیبینی. مثل اینکه 41 هزار خانواده در سال2021بیشتر توانایی های تایکان رو درک کردن و خریدنش. فروش 2 برابر نسبت مدل S و 10 برابر بنزEQS گویای ماجراس.لوسید هم بیچاره تو آمریکا کلا تو کل 6ماه سال 2022 اندازه 1ماه فروش 2022 تایکان فروخته تو همون خاک آمریکا.
((راستش 70درصد فروش تایکان رو نسخه 4s در اختیار داره که107هزار دلار قیمتشه و با سفارش 5 تا آپشن میشه 140هزار دلار. همچنین 10درصد فروش هم نسخه توربو اس 187هزار دلاری در اختیار داره که با6تا آپشن راحت میشه 200هزار دلار))
البته باید اشاره کنم این ویژگی تایکان یعنی شتابگیری بارها بارها بارها و باز بارها بدون افت پرفورمنس هم تو نسخهRWD هست هم تو 4s هم gts هم توربو هم توربو اس. فقط تایم ها فرق داره. تو 4s حدود 12ثانیه 0تا 200 طول میکشه.خب 26 بار پشت سرهم اینو بری عالیه.
تایکان اینقدر مهندسی و ویژگی داره که قابل بیان نیست. وقتی معرفی شد گفتم بدرد نمیخوره پیمایش کمه گرونه تسلا بهتره ولی وقتی تمام ویژگی هاشو خوندم گفتم نه بابا پس که اینطور…هیچ ماشینی کامل نیست تایکان هم اینجوری هست پیمایشش واقعا کمه هرچند سریعترین شارژ رو داره ولی کمه نسبتا پیمایشش ولی اینقدر ویژگی مهندسی داره که میشه از پیمایشش چشم پوشی کرد.
meysam
۲۷ تیر ۱۴۰۱ولی در کل این همه هزینه و فشار برای چند دهم ثانیه سریعتر رو درک نمیکنم
تو یه ماشین بخشهای خیلی زیادی هست که روند تکاملشون خیلی کندتر از شتاب و درگ 400 متر و این چیزا بوده
بهتره که رو اون بخشها تمرکز بیشتری بشه تا صرفا شتاب و این چیزا
R
۲۸ تیر ۱۴۰۱مثال بزن
شعار نده
HamiD
۲۷ تیر ۱۴۰۱مک لارن و فراری …
مطمئن باشید ارزش خریدشون بیشتر از همه هست …
عالیننننننننننن
phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱پورشه حقیقتا بهتره
خریدش لذت روحی روانی میاره
هم ظاهر خوبی داره هم انقدر کافی هست که بتونی کامل به ماشین فشار بیاری و نترسی
مکلارن محصولاتش روح وحشی دارن خیلی تو سرعت های بالا مهارت میطلبن
فراری هم با احازه دوستان پول خون باباشه
GMA
۲۷ تیر ۱۴۰۱اگه زینگر 21C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ۸.۸ ثانیه ثبت میکنه
imperial
۲۷ تیر ۱۴۰۱(اگه زینگر ۲۱C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ۸.۸ ثانیه ثبت میکنه)
سلام دوست عزیز.خیر،این ماشین در8.1ثانیه 400متر رو طی میکنه.
https://www.czinger.com/dominating-performance
وبسایتش اطلاعات بیشتری گفته دیدنش خالی از لطف نیست☝
GMA
۲۸ تیر ۱۴۰۱بله اشتباه از من بود،ممنون از راهنمایی شما
این زینگر خودرو خیلی جالبی هست، توانایی های خیلی زیادی داره،میتونه جزو سریعترین خودرو ها باشه،هم در مسیر مستقیم هم در پیست
راستی شما قبلا با چه اسمی در سایت حضور داشتید؟
GMA
۲۷ تیر ۱۴۰۱لوسید ایر هم باید باشه،چرا نیست؟!
RezaRs
۲۷ تیر ۱۴۰۱خیلی دیوانه وارن همون svj کافیست 💔
مهدی
۲۷ تیر ۱۴۰۱فکر کنم sf90 تو ۴۰۰ متر شیرون و مکلارن رو بزنه
مازیار
۲۷ تیر ۱۴۰۱765LT تنها درونسوز تک دیفرانسیل لیست
مدیریت قدرت روی یک محور و دستیابی به همچین شتابی واقعا خارق العادست
امین
۲۷ تیر ۱۴۰۱هیچ سوپر اسپورت محرک عقبی در حدش ساخته نشده که اینقدر خوب نیرو رو هدایت کنه لانچش بی نقصه نهایت یک سوپر اسپورت دف عقب بنزینی
Amin
۲۷ تیر ۱۴۰۱مدل اس پلاد تایم ۹ داشته
اس اف نود هم تایم ۹.۴ داشته اونم روی آسفالت خیابون ، نه چسب با تایر مخصوص…
Phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱پورشه
برقی نیست
اندازه فراری گرون نیست
مسل مکلارن وحشی نیست و رامه
برخلاف بوگاتی میتونی با خیال راحت پاتو تا ته رو گاز فشار بدی
برخلاف تسلا کیفیت داره و ادم با دیدن داشبوردش کیف میکنه
مخصوصا هم اگه رنگی بخرید
imperial
۲۷ تیر ۱۴۰۱(برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطریها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود میتوان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!)
😂🤣
یاد اون سری از برنامه گرندتور افتادم رفته یودن دیتروید و آخر برنامه درگ کامارو جن گیر جیمز می با چلنجر هموند برگزار شد…1ساعت آماده سازی چلنجر طول کشید جرمی گفتش تو این1ساعت میشد پیاده 400متر رو رفت🤣😅
امیرمحمد
۷ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂👍
من خودم طرفدار دیمون هستم اما
خدایی چرا از اول نذاشتن!؟ 😂😂😂😂
اصلا کارخونه رو ولش چرا هموند از اول کاراشو انجام نداد؟ 😂😂😂😂
والا
امیرمحمد
۷ مرداد ۱۴۰۱😂👍
من طرفدار دیمونم اما خدایی چرا باید نیاز باشه که قطعه های ماشینو عوض کرد تا بهتر بشه؟
اگه برا مثال برای هر کاربری یه نوع باکس بدن که باید نصب کنی یه چیزی اما ماشین که ماله درگه😂
نمیخواد بره آفرود که😂
Elmiraj
۲۷ تیر ۱۴۰۱جالبه Carbuzz به قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری s plaid اشاره کرده اما به ۱۹۱۴ اسب بخار نورا نه….!!!!
میدونن قیمت ۲.۴ میلیون دلاریش زیر سوال میره…..
.
.
با اون شعاع پیمایش ۴۶۲ کیلومتری که جدیدا از EPA گرفته که دیگه گل کاشته…….
GMA
۲۷ تیر ۱۴۰۱بنظر منم ریماک کار عجیبی نکرده که با حدود ۲۰۰۰ اسب بخار این تایم را زده،وزنش هم به اندازه سدان های بزرگه که اصلا جالب نیست،باید خیلی بیشتر روی کاهش وزن کار میکردن تا هم بردش بیشتر بشه،هم پرفورمنس بهتری ارائه بده
Phonix
۲۷ تیر ۱۴۰۱اونا هم اگه محصولاتشون رو در چین و آمریکا و المان منتاژ کنن و چند ده هزارتا سفارش بخوره دیگه قیمتش میلیون دلاری نیست.
ولی بعضی شرکت ها در بازار های عمومی سرمایه گذاری نمیکنن و میرن دنبال بازار های گرون تر
تا الان هم براش گرفته
شما یاد بگیر همه چی رو باهم مقایسه نکن
دعوا هم راه ننداز من اصلا ماسک رو میپرستم
احمدرضا
۲۷ تیر ۱۴۰۱یعنی مکی تونسته یک دهم سریعتر از فراری باشه ؟
دمش گرم
انتخاب من مک لارن بعدش پورشه
ahmad
۲۸ تیر ۱۴۰۱چندین درگ از فراری sf90 و مکلارن 765 هست تو یوتیوب برو ببین که تو ۹۰ درصد درگ ها مکلارن شکست میخوره ،نمیدونم چجوری میشه یک دهم ثانیه سریع تر باشه
JDM lover
۲۷ تیر ۱۴۰۱مکی و فراری و پورشه انتخابام هستن
AMD
۲۷ تیر ۱۴۰۱این خبر هم خوبیه هم بد : چون نشون میده بشر تا کجا پیشرفت کرده و بدیش اینکه چطور میخواهد این سطح از پرفورمنس و علم رو مدیریت کنه ؟
تحت پیگرد
۲۸ تیر ۱۴۰۱شنیده بودم انسان در آینده با چالش هوش مصنوعی و گرمای جهانی روبرو بشه ولی پرفورمنس آخه چه تهدیدی برای بشریت داره که بخواد مدیریتش کنه 🤔
AMD
۲۸ تیر ۱۴۰۱نه اون تهدید اونجوری 😂 منظور کنترل و جلو گیری از تصادفات و…. هست
R
۲۸ تیر ۱۴۰۱نگران نباش کسی که میخواد سرعتو زیاد کنه اول ترمزو قوی میکنه اونا مثل ما بی فکر عمل نمیکنن
مجید
۲۹ تیر ۱۴۰۱ولی من دلم پر میکشه که یه بار دیگه پاگانی یه هایپراسپرت کاملا جدید معرفی کنه 💔
علی
۳۰ تیر ۱۴۰۱من نمیدونم چه اصرایه که تمام برقی را با هیبرید مقایسه کنیم ! این اشتباهه ، چرا تو این لیست پنین فارینا باتیستا نیست؟ مقایسه ها باید تو طبقه بندی خاص باشه ، درون سوزها با هم ،، هیبرید ها با هم ،، تمام برقی ها هم با هم ،
Mr Naftalin az roghan abad
۱ مرداد ۱۴۰۱یک توربو اس با رنگ سفید متالیک مایل به خاکستری میخوام……..