چشم اندازهفته نامه

سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان، از دورانگو هلکت تا اوروس و پوروسانگوئه

در این لیست شاسی‌بلندهایی را می‌بینیم که با ۲.۵ تن وزن و بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت، توانایی رسیدن به سرعت‌های بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.

زمانی که بیش از نیم قرن پیش شرکت‌هایی مثل لندروور و جیپ با خودروهایی مثل دیفندر و واگنییر باعث محبوبیت شاسی‌بلندها شدند، این خودروهای خشن به‌هیچ‌وجه ارتباطی با سرعت نداشتند. به‌عنوان‌مثال، دیفندر اولیه که با نام سری I شناخته می‌شد، حتی نمی‌توانست به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد اما امروز همه‌چیز تغییر کرده است و شاسی‌بلندهایی مثل آستون‌مارتین DBX707 و لامبورگینی اوروس علیرغم وزن بیش از ۲ تن و آیرودینامیک ضعیف، می‌توانند به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در ادامه با سریع‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر جهان آشنا خواهیم شد.

۱۰-دوج دورانگو هلکت

حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر

قدرت ۷۱۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
قیمت ۱۰۲,۵۰۰ دلار

هرچند دورانگو خودرویی سالخورده شده و به‌زودی از روی خط تولید کنار خواهد رفت اما هنوز هم در نسخهٔ هلکت یکی از سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند آمریکایی به لطف نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت که ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. دورانگو هلکت در حالی چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد که به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا شش نفر را حمل کند.

۹-پورشه کاین توربو E-Hybrid

حداکثر سرعت: ۲۹۵ کیلومتر

قدرت ۷۴۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
قیمت ۱۴۶,۹۰۰ دلار

پورشه به‌تازگی فیس‌لیفت کاین را با تغییراتی در نام نسخه‌های آن به بازار فرستاده است. در این سری جدید، مدل توربو E-Hybrid (بدون حرف S) جایگزین توربو S E-Hybrid قبلی شده است. در این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی مجموعاً ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این قدرت که افزایش قابل‌توجهی نسبت به ۶۸۰ اسب بخار نسخهٔ قبلی داشته، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را به ۳.۵ ثانیه رسانده اما حداکثر سرعت بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت است. کاین توربو E-Hybrid می‌تواند در حالت تمام الکتریکی هم به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۸-مازراتی لوانته تروفئو

حداکثر سرعت: ۳۰۱ کیلومتر

قدرت ۵۸۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۸ ثانیه
قیمت ۱۸۸,۰۰۰ دلار

لوانته تروفئو از چند مشکل رنج می‌برد. این خودرو سواری سفتی دارد، برخی قطعات داخلی آن با خودروهای بسیار ارزان‌تر استلانتیس مشترک است و قیمتی بسیار بیشتر از رقبای آلمانی دارد. بااین‌حال، هرچند تروفئو سریع‌ترین شتاب صفرتاصد را ندارد اما در حداکثر سرعت عملکرد چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. لوانته به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی فراری، می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این کار توسط ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور انجام می‌شود.

۷-آئودی RS Q8

حداکثر سرعت: ۳۰۵ کیلومتر

قدرت ۶۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه
قیمت ۱۲۵,۸۰۰ دلار

هرچند حداکثر سرعت RS Q8 در حالت استاندارد روی ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با پکیج سفارشی این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. این سرعت چشمگیر به لطف یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو حاصل می‌شود که شاسی‌بلند ۲.۵ تنی آئودی را به فراتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته چنین پرفورمنسی عجیب نیست زیرا RS Q8 اشتراکات زیادی با پورشه کاین، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا دارد. شاسی‌بلند آئودی همچنین این ویژگی‌ها را با قیمت تنها ۱۲۵,۸۰۰ دلار ارائه می‌کند تا به یکی از ارزان‌ترین خودروهای این لیست تبدیل شود.

۶-بنتلی بنتایگا اسپید

حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر

قدرت ۶۳۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۸ ثانیه
قیمت ۲۶۴,۶۰۰ دلار

بنتایگا اسپید بدون شک راحت‌ترین و لوکس‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. زیر کاپوت این شاسی‌بلند بریتانیایی یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته متأسفانه به‌زودی باید با موتور جذاب W12 بنتلی خداحافظی کنیم. حداکثر سرعت بنتایگا اسپید با اوروس پرفورمانته و کاین توربو GT برابر است اما برخلاف این دو شاسی‌بلند هم‌خانوادهٔ خود، بنتلی در سرعت‌های بالا خودرویی بسیار ساکت و آرام خواهد بود.

۵-پورشه کاین توربو GT

حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر

قدرت ۶۶۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه
قیمت ۱۹۶,۳۰۰ دلار

توربو GT هم مثل دیگر نسخه‌های کاین مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۶۶۰ اسب بخار رسیده است. بااین‌حال، در توربو GT خبری از سیستم پلاگین‌هیبریدی E-Hybrid نیست و به همین دلیل، وزن کمتری دارد که باعث می‌شود بتواند به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این عدد ۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر از نسخهٔ قبلی است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت داشت. هرچند توربو GT سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب نمی‌شود اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۱ ثانیه، یکی از پرشتاب‌ترین شاسی‌بلندهای جهان به‌حساب می‌آید.

۴-لامبورگینی اوروس پرفورمانته

حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر

قدرت ۶۶۶ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
قیمت ۲۶۹,۸۸۵ دلار

هرچند خیلی‌ها با ساخت شاسی‌بلند توسط لامبورگینی موافق نبودند اما اوروس هر منتقدی که پشت فرمانش نشست را ساکت کرد. سپس لامبورگینی این خودرو را مورد به‌روزرسانی قرار داد و نسخهٔ وحشی‌تر پرفورمانته را ارائه کرد که یک کیلومتر بر ساعت به حداکثر سرعت آن افزوده شده بود. اوروس پرفورمانته به کاهش وزن ۴۷ کیلوگرمی، آیرودینامیک جدید و افزایش قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به ۶۶۶ اسب بخار، ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست میابد.

۳-فراری پوروسانگوئه

حداکثر سرعت: ۳۱۰ کیلومتر

قدرت ۷۲۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه
قیمت ۳۹۳,۳۵۰ دلار

 

هرچند ممکن است پوروسانگوئه مطابق با تعریف یک شاسی‌بلند نباشد اما هرچه هست، در حال حاضر با حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین خودروهای بلندقامت جهان محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور نیز پوروسانگوئه را به قوی‌ترین شاسی‌بلند غیرهیبریدی جهان تبدیل کرده است. این خودرو به دلیل ارتفاع کمتر نسبت به دیگر شاسی‌بلندهای رقیب و سیستم تعلیق جدید نوآورانه، از تمام خودروهای این لیست هندلینگ بهتری دارد.

۲-آستون‌مارتین DBX707

حداکثر سرعت: ۳۱۰ کیلومتر

قدرت ۷۰۷ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه
قیمت ۲۴۲,۰۰۰ دلار

آستون‌مارتین DBX707 نه‌تنها همراه با فراری پوروسانگوئه یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شود بلکه با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۱ ثانیه، همراه با کاین توربو GT، پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند بنزینی حال حاضر دنیا هم به‌حساب می‌آید. چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به لطف پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس حاصل شده است که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند شاسی‌بلندهای الکتریکی مثل تسلا مدل X پلد در شتاب سریع‌تر از DBX707 هستند اما با آستون‌مارتین با افزایش سرعت تمام رقبای الکتریکی را پشت سر می‌گذارد.

۱-لامبورگینی اوروس SE

حداکثر سرعت: ۳۱۲ کیلومتر

قدرت ۸۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه
قیمت ۲۵۸,۰۰۰ دلار

اوروس SE هیبریدی قاطعانه و بدون شریک در صدر این لیست قرار می‌گیرد هرچند که حداکثر سرعت آن تنها ۲ کیلومتر بر ساعت از آستون‌مارتین بیشتر است. البته در چنین سطحی از پرفورمنس، کوچک‌ترین اختلاف‌ها اهمیت خواهد داشت. در اوروس SE، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در کنار یک سیستم پلاگین‌هیبریدی قرار گرفته است که مجموع خروجی را به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این نیرو اوروس SE را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند که با توجه به وزن بیش از ۲.۵ تنی خودرو اعداد چشمگیری هستند. اوروس SE همچنین می‌تواند فقط با نیروی برق به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. sinasvj

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (430 ديدگاه)

    آدم باورش نمیشه این آمار و ارقام برای یه شاسی بلند درونسوز باشه دهن همتونو گرم

    موافقم 24
    1. NAVID@@98

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      🥇👑ماشاءالله برای من که هر کدام از این عزیزان خدایی خوب همیشه هر چیز بهترین و اول هستن هرکدام از این عزیزان اروپایی و آمریکایی عزیز را به یک اندازه دوست دارم و برایم خدایی خوب همیشه هر چیز بهترین و اول هستن ماشاءالله به همشون 👑🥇

      به من یه مزدا میاتا هم بدن راضی ام همینم چشه مگه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! ماشین موتو تخت موتور تخت ماشینی سه 😍

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. froG-driVer

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      به جز اوروسse و تا حدودی فراری(چون روح انزو رو ندارن) بقیه اولین مقایسه ای میشن که نمیشه بینشون برگزید یکی رو.همه شون یه چیزی دارن نمیشه ازشون گذشت🤩🤩

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. Hyonda is love

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      N5 که تو درگ همشونو میزنه

      1. Aradkhodaverdi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اول املاشو یاد بگیر hyundai

    4. MehdiTurbo

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2374 ديدگاه)

      اوروس جدید انگار صد پله افت داشته با همین یه ذره تغییر چیزی که اوروس خیلی جذاب کرده بود که منی که اولین بار خبر تولید لامبورگینی شاسی بلند شنیدم دوست نداشتم عاشقش شدم اون خشن بودن شدیدش بود حتی تو مدل کوپه اشم نسل قبلش جذاب تر بود
      ولی چقدر زود عادی میشه اوایل تولید شاسی بلند لامبو و فراری و … چقدر همه تو گارد بودند بعد همه عاشق همون دوتا شاسی بلند شدند

  2. نشناسی بهتره

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سخته…
    من خودم پورشه کاین توربو GT انتخاب میکنم

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. johnmarston

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      دورانگو هلکت
      بنتایگا اسپید
      اوروس پرفورمانته

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. Amir

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فقط فراری بین اینا

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. ARIAN

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    از قیافه اوروس se زیاد خوشم نمیاد به نظرم اوروس پرفورمانته ازش قشنگ تره. انتخابم استون مارتین و بنتلی🔥

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. نانو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (186 ديدگاه)

    گذر موقت هر ماشینی اومده ایران جز این اوروس لامذهب از اقازاده تقاضای ورود این ماشین راهم داریم

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. khashayartehrani

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      توی کیش فکر کنم یدونه زردش پلاک دائم هستش کلا از هر ماشین خاصی توی ایران یک یا چند تا هست

      موافقم 2
      مخالفم 13
  6. (Ali(chevynova

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    ماشالاه دوج که با قیمت مناسبش اومده قاطی اینها که ازش گرونترن
    معلومه که میتونه
    وقتی سال ۱۹۶۳ مول پولارا ۳۳۰ رو با ۴۲۰ اسب ساخته الان دیگه براش سریع بودن چیزی نیست
    شرکتی که سال ۶۹ با چارجر دیتونا رکورد ۳۳۰ کیلومتر رو زد ثابت شدست
    ماشالاه قوچ امریکایی
    ماشالاه اصالت ۱۹۱۴

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. Bmw

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (663 ديدگاه)

      اینجا باید بگی ماشالا به پلتفرم از رده خارج بنز که دوج رو معروف کرد این پلتفرم منسوخ شده رو الان تو آشغال دونی بنزم نمی تونی پیداش کنی حتی جیلی هم استفادش نمی کنه
      این چرندیات تاریخیو از از کجا در میاری شتاب نمیدم کوروت تو سال فلان…. اینا اگه اینقدر پیشرفته بودن چرا الان نمی تونن!؟ کمتر خالی ببند

      سال ۱۹۳۸ بنز با مدل w125 رکورد سرعت ۴۳۲ کیلومتر ثبت کرد زمانی کوروت و دوج تو موز بودن

      پس اینقدر خالی نبند پسر خوب صنعت خودروسازی ضعیف و جاست وانت ساز آمریکا فقط تو وانت سازی برا جا به جایی پِهِن برای زمین های کشاورزی دست برتر داره

      موافقم 12
      مخالفم 11
      1. (Ali(chevynova

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        Bmw
        همینه که اینطوری اتیشی شدی نشون میده رفتی تحقیق کردی و چون زورت گرفته داری اینطور میگی وگرنه خیلی منطقی جوابم رو میدادی
        بیسوادی بنظرم که اگه غیر این بود با یه سرچ ساده تمام حرفهام رو میتونستی بهش برسی
        بهتر به صاحب چینی بنز که جیلی هست فکر کنی همین
        در ضمن وانت اگه بد بود که بنز نمیرفت سمت ساختx کلاس

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. Bmw

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (663 ديدگاه)

          من که منطقی جواب دادم میگم تو تولید وانت هیچکی رو دست آمریکا نیست فقط تویوتا بهش نزدیک شده الان کجای حرفم شد غیر منطقی اینکه میگم خالی میبندی؟ خب خالی می بندی دیگه عزیزم بنز سال ها قبل دوج و کوروت رکورد زده یعنی رکورد بنز تو سال ۱۹۳۸ دوروغینه ؟
          با وانتم چیکار می کنن بار میزنن یکی از بارا ها پهن هست چون آمریکا کشاورزیش قویه قطعا این اتفاق میفته آتیشی نشدم سبک خودت جواب دادم پس این یعنی تو همیشه میگی ماشالا آتیش وجودت رو فرا گرفته؟ (منطق خودت)😂
          سایت با یه کلمه به گند نکشون ما هم چیزی نمیگیم من بر عکس تو هیچ تعصبی رو آلمان ندارم فقط به عنوان بهترین قبولش دارم حالا هرچی می خوای جیلی جیلی کن

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. (Ali(chevynova

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اتیشی شدی
          سبک کامنتت مشخصه
          البته طبیعیه چون زورت میاد که میام میگم دوج سال ۶۳ ماشین ۴۲۰ اسبی داشته
          میسوزی میام میگم رکورد سرعت ۳۳۰ کیلومتر رو ۵۵ سال پیش زده
          برات سخت قبول این موضوع که کوروت با قیمت کمش سالهاست داره تو فروش و کسب مقام رکورد میزنه ولی بی ام و توان ساخت یه سوپراسپرت رو نداره
          برات قابل هضم نیست فورد وانت ساز ، فراری رو در لمانز تحقیر کرد
          و….. کلی واقعیت دیگه که اونقدر برات زور داره که کامنتت داره حرارت اتیشی که تحمل میکنی رو منتقل میکنه

          موافقم 5
          مخالفم 9
        3. JaMsHiD-R1988

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2817 ديدگاه)

          توی مسابقات یه آلپین ۲۰۰ اسبی هفتصد کیلویی بهتر از تمام ماسل کار ها توی مسابقات بود
          اعداد حجم موتور و اسب بخار یه چیز پوشالیه هزاران بار هم برای همه گفتم و توضیح دادم حالا میخوای باور کن میخوای نکن تهش آمریکا با پژو رقابت کنه که توی موتور اسپرت عملا ده هیچ باخته
          تو کشور خودتون رکورد مسابقات تپه نوردی دستشه😂😂💔💔

      2. snoopsagg

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        نمیتونن؟ دیمن 170 چیه پس

        موافقم 4
        مخالفم 6
      3. حسن

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2091 ديدگاه)

        مهندس
        اول شکل اون خودرو را ببین فقط از نام خودرو 4 تا چرخش را داره شکل دوکی بدنه و کابین تک نفرش در وسط نشون میده یک کار برای یک منظور خاصه
        و کلا یک بار ازش استفاده شد
        شما اصلا تیپ و نوع نشستن راننده را دیدی سر راننده فقط در حدی بالاتر از بدنه و کاپوت خودرو است که فقط بتونه مماس با بدنه جلوی خودرو را ببینه
        اینجا صحبت از خودرویی میکنن که فروش رفته مردم خریدن سوارش شدن
        چحوریه تاریخ برا شماها تمامش مزخرفه اما 1938 تاریخ حساب میشه چه تفاوتی تو نگارش تاریخ وجود داره که قسمت المانیش را قبول دارید اما بقیش را منکر میشید
        دوزنبرگ سلطان زیبایی و اشرافیت خودروهای دنیا سال 1920 سرعت 200 تا را داشت
        دوزنبورگ مدل 1930 سرعت 230 تا
        بنز با خودروی عادی در سال 1950 به سرعت 240 تا رسید

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. بی خیال اسم

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (80 ديدگاه)

          دوزنبرگ آمریکایی؟

          خود دوزنبرگ موسسش آلمانی بوده

          از کدوم آمریکایی حرف می زنی سلطان

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. (Ali(chevynova

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اگه المان خوب بود ، صاحب المانی دوزنبرگ تو برلین ماشین میساخت نه تو امریکا
          مهم اونکه دوزنبرگ ساخت امریکاست و kdf واگن ، ساخت المان در دهه ۳۰

          موافقم 4
          مخالفم 5
        3. بی خیال اسم

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (80 ديدگاه)

          (اگه المان خوب بود ، صاحب المانی دوزنبرگ تو برلین ماشین میساخت نه تو امریکا
          مهم اونکه دوزنبرگ ساخت امریکاست و kdf واگن ، ساخت المان در دهه)
          اون که بحثش جداس که دیگه چرا تو آلمان ماشین نساختن ولی راجع به kdf واگن بگم پر فروش ترین ماشین جهان هست (تو که همش داخل کامنت هات راجع به آمار فروش موستانگ و F150 گوهر افشانی می کنی)

          شورلت که یه رقیب داد بیرون شکست خورد(شورلت کورویر)

        4. JaMsHiD-R1988

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2817 ديدگاه)

          دارم راجع به آلپین A110 حرف میزنم نه A220
          اونی که میگی حسابش جداست همین الان هم خیلیارو لوله میکنه

      4. سوشیانت

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        دوج پلتفرم بنز داره؟! پس منم بدون هیچ منطقی مثل خودت میگم اس کلاس بر اساس دنا ساخته شده تو همون دهه ۳۰ دوزنبرگ به سرعت ۲۲۵ رسید کدوم ماشین شهری بنز تونست به این سرعت برسه؟! در ضمن کی گفته کوروت نمیتونه همین الان کدوم آلمانی شتاب c8 z06 رو داره؟! تو دهه ۶۰ که شورولت ماشین تولید میکرد بالای ۴۰۰ اسب بنز دقیقا داشت چیکار میکرد؟!

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. car lover

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          پلتفرمش مال ML بزنه گیربکسش هم ZF هست و با حرف و دلیل و منطق گفته شده ولی این حرف شما بی اساسه و مضحکانه است که میگی دنا و بنز یکی هستن! آلمانی با شتاب کوروت هم اگه میخوای Audi r8 و porsche 911 و بنز هم قبل شورلت ماشین رو اختراع کرد این رو بعنوان کسی میگم که عشق ماشین هستم نه عشقه کمپانی و برند اگرم الان دفاعی کردم صرفا بخاطر اینه که پرسیدی وگرنه عشق آمریکایی کلاسیک هستم

        2. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          لینک فرستادم که ml بنز بر اساس پلتفرم wk2 کرایسلر ساخته شده یکم تحقیق کنید بعد با اعتماد به سقف بگید که دوج از پلتفرم بنز استفاده میکنه
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://blog.wenxuecity.com/myblog/41792/201807/33309.html&ved=2ahUKEwi9mN391MuGAxWKU6QEHTj_DkkQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw1DWwcYYUobFTJGa6-d3WVt در ضمن هیچکدوم از ماشین های بنزینی پورشه و آئودی صفرتاصد ۲.۶ نمیزنن مثل c8 z06

        3. car lover

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          کاملا حق با شماست هیچکدوم از ماشینهای آئودی و پورشه صفرتاصد 2.6 ثانیه نمیزنن، بلکه زیر 2.6 میزنن. ضمنا اگر معیارت شتاب صفرتاصد هست بهتره بری سراغ تسلا و جاربرقی ها مهم در بحث پرفورمنس و عملکرد واقعی ماشین های توی دنیای واقعیه. بارها دیده شده ماشینهایی که صفرتاصد بهتری داشتن در مقایسه با ماشینهایی با صفرتاصد ضعیف تر عملکرد بدتری داشتن. برای مثال هم لامبورگینی هوراکان با شتاب 2.8 ثانیه که کوروت z06 رو با شتاب 2.6 ثانیه بقول شما شکست داد و ویدیوهاش همه تو چنل DragTimes یوتوب و چنلهای دیگر هست. بماند که نه تنها توی بحث صفرتاصد بلکه توی بحث قدرت هم اختلاف داشتن. این نشون دهنده‌ی مهندسی برتر اروپایی هست. این حرف ها رو منی دارم میزنم که تو همه نظرسنجی ها به کوروت رای دادم و همیشه جزو سوپرکارهای مورد علاقه ام بود حتی بیشتر از لامبو و فراری و مکلارن و پورشه ولی حقیقت انکار ناپذیره درست مثل تعصب

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          بحث درگ یه چیزه بحث شتاب یه چیز دیگه پورشه ۹۱۱ که شما میگی فول ترین مدلش ۲.۷ میزنه و باز کند تره از کوروت آئودی هم که وضعیتش از پورشه بدتره در ضمن مهندسی اروپایی ها اگه برتره پس چرا قوی ترین موتور v8 تنفس طبیعی جهان رو همین شورولت داره؟! اینکه قدرت اروپایی ها کمتره هم خودش یه ضعفه و البته تاپ اسپید کوروت هم یادمون نره که از امثال آئودی و پورشه و فراری بیشتره فقط یه بحث درگ میمونه که اونم دوج خیلی خوب خودش رو نشون داد با تایم ۸.۹۱

        5. car lover

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          قشنگ معلومه تو توهم سیر میکنی و مطالعه بسیار کمی داری یادت نره قوی ترین 8 سیلندر تنفس طبیعی جهان مال فراری 458 بود که الهام دهنده کوروت بود. در رابطه با 911 هم معلومه هیچکدوم از مدلهاش رو نمیشناسی و فقط یه کلمه فول ته جملت گذاشتی تا ضعف علمیتو جبران کنی فقط یه سرچ بزن 911 turbo s شتاب 0-60 تا جریان دستت بیاد. دوج هم جای بحثی نداره و هیولاییه واسه خودش به شخصه عشقه خودمه و توی رولینگ ماشینی حریفش نیست. و به تو پیشنهاد میکنم از تعصب های کورکورانه ات فاصله بگیری

        6. JaMsHiD-R1988

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2817 ديدگاه)

          سوشیانت پورشه توربو اس صفر تا صد ۲.۶ داره تازه تو تست کار اند درایو ۲.۲ زده
          اگه داری به GT3 RS تیکه میپرونی ، اون شتاب براش مهم نیست فرمون پذیری و هندلینگ و چسبندگی مهمه . برای همینه از ماشینی مثل C8 توی پیست خیلی سریع تره

  7. دیجی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    اوروس قیمتش 258هزار دلار میشه 15میلیارد که قیمت یه بی ام وسری 5مدل 2017توایرانه خنده داره گریه داره حرص در بیاره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. Ali

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ریرا کو پس.😐😐

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. ALI.A.NLANSR

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (117 ديدگاه)

      😅😂😂

  9. Mr wrong

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    این نسخه اوروس زیبا تره

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. علی جردن

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    پورسانگوئه تو عصر توربوشارژها و هیبریدی ها و موتور کوچیک ها یک الماس واقعیه👏🏻💎

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. الهام تبسمی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      با پول فراری میشه چهارتا دوج خرید زیبا نیست ؟

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. Mohammad

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        کسی که میدونه فراری چیه هیچوقت به جایگزین فکر نمیکنه ، کسی که میتونه فراری بخره هیچوقت به قیمتش نگاه نمیکنه ، کیفیت مهم تر از کمیت

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          کسی که اطلاعاتی راجب ماشین داشته باشه و میدونه با زیر ۱۰۰ هزار دلار میشه دوج خرید که فراری چند برابر قیمت رو هم رنده کنه نمیاد فراری بخره

          موافقم 3
          مخالفم 13
        2. حمیدرضا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (296 ديدگاه)

          سوشی جون کدوم جوج میتونه به ضعیفترین ماشین فراری نزدیک بشه بازم توهم زدی؟؟😂😂 اگه طبق منطق تو اونایی که ماشین شناس نیستن میرن فراری میخرن پس روسای جنرال موتورز بیسوادترین و احمق ترینا هستن که هم موتور فراری رو خریدن و هم خود فراری رو 😂😂

          موافقم 8
          مخالفم 2
        3. Mohammad

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          سوشیانت من تعصبی نظر ندادم به داج هم توهین نکردم ، کامنت رو یبار دیگه بخون ، نوشتم جایگزین برای فراری جایگزین میتونه هر ماشینی باشه ، داج طرفدار خودشو داره و فراری طرفدار خودشو ، و اینکه میگی( فراری رو رنده میکنه) من این حرفو جدی میگم که اطلاعات زیادی ندارم و تازه تازه دارم از بچه های پدال یاد میگیرم مخصوصا آقا رامین و مهران عزیز ولی شما که بگو شتاب تنها مزیت یه ماشینه؟ بقیه چیزا اصلامهم نیس؟

        4. سوشیانت

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          حمیدرضا توهم رو اونی میزنه که میگه جنرال موتورز از فراری کپی کرده و معنای بنچمارک رو هم نمیدونه دیمون ۱۷۰ هم با ۱۰۲۵ اسب قدرت و شتاب ۱.۶۶ چندین سال نوری جلوتر از فراریه
          پدال برای چی کامنت من پاک شد؟!

      2. جرمی کلارکسون

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (988 ديدگاه)

        با پول فراری میشه یه دوج و یه اوروس خرید زیباست

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. علی جردن

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          نه فراری موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی داره نه دوج
          توربو هاشون از کار نکنن مجبورن با پیکان درگ بزارن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. علی جردن

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          *منظورم نه لامبورگینی بود نه دوج بود
          عشق است موتور تنفس طبیعی فراری.

      3. Aradkhodaverdi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        حرفت مثل اینه بگی با پول s500 هم میشه ۱۰۰ تا پراید خرید

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          الان دوج رو با پراید مقایسه میکنی؟! امان از تعصب!

      4. JaMsHiD-R1988

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2817 ديدگاه)

        سوشیانت بله از لحاظ کیفیت ماشینای دوج همشون با ریرا و تارا باید مقایسه بشن
        هرکس نشسته تو ماشیناش از بو بد پلاستیک خام و کیفیت مونتاژ پایین و قدیمی بودن حرف زده

        1. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          جمشید اول اینکه دوج ماشین پرفورمنسه نه لوکس معلومه که اصن چیزی راجب ماسل کار نمیدونی دوم پرفورمنس آلمانی ها هم در حد همون ری را و تارا هم نیست

  11. مهراد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (863 ديدگاه)

    آیا پوروسانگوئه : بهترین + خاص ترین + ویژه ترین + لوکس ترین + تقریبا سریع ترین شاسی بلند تاریخه ؟؟

    من اینطور فکر میکنم

    موافقم 5
    مخالفم 9
  12. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4397 ديدگاه)

    انتخابم دورانگو و اوروس

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. SMS

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (589 ديدگاه)

    از هر کدومشون یکی لطفا

    موافقم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4397 ديدگاه)

      دوتا
      یکی برای کلکسیون یکی استفاده.

  14. Kurosh33

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اقا یه نظری بیایم بجای شاسی بلند های اسپورت سدان یا کوپه ی اسپرت بخریم چطوره؟؟

  15. سوشیانت

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    فقط دورانگو بهترین کراس اوور سه ردیفه پرفورمنس تازه حدود ۴ تن هم میتونه یدک بکشه

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. راستگو

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      تو وقتی حرف از سایبرتراک میشه ک کارش یدک کشیه و میدونیدتوش هیچ پ..نی میگی صفرتاصدش از ساتل فصایی اروپایی سریع تره

      الان ک حرف شاسی بلنداس ک کلا هدف ساختش یه چیز دیگ س جنابعالی داری حرف از یدک کشی میزنی

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        اینجا هم حرف از شتاب میزنم کدوم کراس اوور سه ردیفه شتاب ۳.۵ میزنه مثل دورانگو؟! در ضمن منبعت چیه که تسلا نمیتونه ۵ تن یدک بکشه؟!

  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    Q8 و کاین توربو gt

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Aradkhodaverdi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      آلمان همیشه بالاست

  17. Amirsh

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به نظرم بهترین تغییر ظاهری که اوروس اس ایی نسبت به اوروس معمولی داشته ، اینه که شکاف بین پنل کاپوت و پنل حاشیه بالای جلوپنجره و سپر توش حذف شده و کاپوت جلو مستقیم با جلوپنجره تلاقی داره ، من خیلی از اون شکاف جلوی کاپوت و پنل بالای جلو پنجره بدم میاد ، یه خط زشت بین چراقای جلو ایجاد میکنه و در طول زمان و با شل شدن تدریجی پنل سپر ، این شکاف بیشتر هم میشه
    تو ماشینای لیست بالا ، مازراتی و آئودی و بنتلی و دوج این شکاف رو ندارن و خیلی به ظاهرشون کمک کرده ،
    فراری طراحیش کاملا ایده آله به نظرم ولی اگه بخوام جسارت کنم و بهش یه ایراد بگیرم ، همین شکاف بین چراقای جلو هست :)

  18. BMW

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    حیف این زیبایی ها نیست🔥🔥🔥

  19. amirboss

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (761 ديدگاه)

    اوروس بیشتر موفقیتش رو مدیون پلت فرمی با ساختار عالی ام ال بی فولکس واگن هست که تو آئودی Q8 و توارگ و بنتایگا مشترکه.
    وگرنه هزینه ساخت صفر تا صد یه پلت فرم منحصر بفرد برای یه خودرو شاسی بلند از شرکتی مثل لامبورگینی اونو به مرز ورشکستگی میکشونه.
    مگه شوخیه.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  20. زیزیگولو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    شکی وجود نداره که همشون از عالی ترینای جهان هستن ولی دوج دورانگو هلکت به ابهت و کشش و گیرایی خاصی داره و آدمو میکشونه سمت خودش

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. نویدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (392 ديدگاه)

    استون مارتین DBX707 و بنتلی بنتایگا اسپید،بهترین انتخاب برای مشکل پسندان و خاص پسندان.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  22. khashayar0

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    پوروسانگوئه کاربردی ترین فرم رو داره

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4397 ديدگاه)

      جااان؟

  23. ! i M α η δ υ α R

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    تاپ اسپید لوانته تروفئو ، 302 کیلومتر بر ساعت هست …

    توو سر مال نزنید لطفا …

    خالی باشه ، کفی باشه ، پشت به باد ، مرام میگذاره تا 305 یا 306 هم میره …

    توو دور بیفته ، جو گیر بشه یه وقت دیدی تا 307 و 8 هم رفت …

    : ))

  24. رامتین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    جالبه اوروس SE توان بسیار بیشتری نسبت به پرفورمانته داره ولی شتابش کمتره! از نظر من این یعنی پسرفت. تاپ اسپید 5-6 کیلومتر بیشتر هیچ جذابیتی اینجا نداره.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  25. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    بنتلیو میپسندم کاش میشد یکیشونو بیارم ایران سوییچ ای همین بنتلیو بکنم تو چرخ خیاطی فابریک صندلی عقبش و براش جا کلیدی درست کنم ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  26. DODGE

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولی ابهت دورانگو یه چیز دیگست😈

    موافقم 3
    مخالفم 4
  27. snoopsagg

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چطوری دورانگو هست ولی جیپ ترک‌هاوک نیست

  28. Mohammad hasan

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تنها خودرو قابل توجه دورانگو بود که با اختلاف قیمت قابل توجه عملکردی نزدیک به ما بقی خودرو ها داشت

    وی 8 آمریکایی غیر قابل فراموشی…
    حیف و صد حیف که دوج هیبریدیش نکرد مثل بقیه سازنده ها با دستکم کاهش حجم به ۵٫۷ لیتر

  29. مهدی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    کاربردی ترینشون همون دورانگو هست اما خب تو این لیست احتمالا اولویت هر ثروتمندی فراری هست. خاص و افراطی!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  30. Khan

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    منبع این رنکینگ اشتباه س
    پرشتاب ترین شاسی بلند دنیا که در کتاب گینس هم ثبت شده در حال حاضر پورشه کاین هستش.
    یک ستاره بیشتر نمیدم اونم بخاطر تصاویر خودرو ها.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا