هرچند سوپراسپرتها معمولاً با موتورهای V8 و V12 شناخته میشوند اما سوپراسپرتهای شش سیلندری هم ساخته شدهاند که حتی از نمونههای هشت سیلندر هم سریعتر هستند.
متأسفانه، پایان کار پیشرانههای V8 نزدیک است. روزگاری سریعترین سوپراسپرتهای جهان از پیشرانههای V8، V10 و حتی V12 استفاده میکردند و موتور شش سیلندر را صرفاً در خودروهای اسپرت زیر ۳۰ هزار دلار میدیدم اما به دلیل قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، خودروسازان مجبور شدهاند پیشرانههای خود را کوچک کنند. البته به لطف پیشرفت تکنولوژی، توربوشارژر و سیستمهای هیبریدی، خودروها از همیشه سریعتر شدهاند و سوپراسپرتهای شش سیلندر حتی از بسیاری از مدلهای پرفورمنس با سیلندرهای بیشتر عملکرد بهتری دارند. در ادامه با سریعترین سوپراسپرتهای شش سیلندر آشنا خواهیم شد.
آکورا NSX تایپ S
حداکثر سرعت: ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۷ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه |
هرچند نسل دوم آکورا NSX بهاندازهٔ نسل اول موردتوجه قرار نگرفت اما این خودرو یکی از سریعترین سوپراسپرتهای V6 تاریخ بود. آکورا همچنین در نسخهٔ تولید محدود تایپ S، خروجی قوای محرکهٔ NSX را به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور افزایش داد. به لطف این نیرو، تایپ S در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. از این نسخه تنها ۳۵۰ دستگاه ساخته میشود.
نیسان GT-R نیسمو
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۲ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه |
نیسان GT-R علیرغم سن بالا، به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک، سوپراسپرتی عالی برای رانندگیهای روزمره محسوب میشود. سریعترین نسخهٔ این ماشین مدل نیسمو است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. GT-R بهتازگی برای مدل ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی را تجربه کرده است که یعنی نیسان هنوز هم قصد ندارد این گودزیلا را بازنشسته کند.
لوتوس اوورا GT430 اسپرت
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه |
لوتوس سالها است که از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ تویوتا در محصولات خود استفاده میکند و این در جدیدترین محصول برند بریتانیایی یعنی امیرا هم ادامه پیدا کرده است. با این حال، عنوان سریعترین مدل V6 لوتوس به اوورا GT430 اسپرت اختصاص دارد که سال ۲۰۱۷ معرفی شد. در این مدل، موتور تویوتا ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. حداکثر سرعت GT430 با گیربکس اتوماتیک ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است اما این رقم با گیربکس دستی به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مازراتی MC20
حداکثر سرعت: ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۳۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه |
هنگامی که مشخص شد سوپراسپرت مازراتی قرار است بجای موتور V8 یا V12 با پیشرانهٔ V6 تولید شود، خیلی از طرفداران نامید شدند ولی پسازاینکه MC20 به بازار آمد، مشخص شد که یکی از سریعترین سوپراسپرتهای شش سیلندر تاریخ است. این خودرو همچنین طراحی خیرهکننده و صدای موتور دلپذیری هم دارد. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی مازراتی بنام نتونو قدرت کافی برای رسیدن به سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
مکلارن آرتورا
حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه |
دقیقاً زمانی که مازراتی به سمت موتور V6 حرکت کرد، مکلارن هم پای در همین مسیر گذاشت با این تفاوت که قوای محرکهٔ آرتورا از نوع هیبریدی است. این سیستم مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، آرتورا ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد.
فراری ۲۹۶ GTB
حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه |
حتی فراری هم که به موتورهای V12 تنفس طبیعی شهرت دارد در جدیدترین سوپراسپرت خود سراغ موتور V6 رفته است. این یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است که مثل آرتورا از سیستم هیبریدی بهره میبرد اما با ۸۳۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب بریتانیایی قویتر است. الیته علیرغم این قدرت بیشتر، بسیاری معتقدند آرتورا از ۲۹۶ GTB بهتر است. همچنین سوپرکار V6 فراری با قیمت پایهٔ ۳۴۲ هزار دلار، بیش از ۱۰۰ هزار دلار از آرتورا گرانتر است.
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
حداکثر سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 |
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه |
بدون شک مشهورترین سوپراسپرت شش سیلندر تاریخ پورشه ۹۱۱ است. این ماشین از زمان معرفی در سال ۱۹۶۳ تاکنون فقط از موتورهای شش سیلندر تخت استفاده کرده و هیچگاه از این نوع پیشرانه دست نکشیده است. قویترین و سریعترین ۹۱۱ تاریخ تا این لحظه، مدل GT2 RS نسل قبلی است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت را از موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو بیرون کشید. این مدل هرچند به دلیل انتقال قدرت محرک عقب در شتاب اولیه بهاندازهٔ توربو S سریع نیست اما حداکثر سرعت بالاتری دارد.
فورد GT
حداکثر سرعت: ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه |
هرچند نسل قبلی فورد GT از پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ استفاده میکرد اما فورد برای نسل دوم سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست رفت. هرچند این تصمیم انتقاداتی را به دنبال داشت اما فورد GT ثابت کرد که با موتور شش سیلندر هم میتوان به سریعترین خودروی آمریکایی تبدیل شد. این موتور ابتدا ۶۴۷ اسب بخار قدرت داشت اما این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۶۶۰ اسب بخار افزایش یافت.
جگوار XJ220
حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه |
ابتدا قرار بود جگوار XJ220 با موتور V12 تولید شود و به همین دلیل، خریداران از شنیدن تجهیز این خودرو به موتور V6 بشدت ناراحت شدند اما جگوار با قرار دادن یکی از چشمگیرترین پیشرانههای شش سیلندر تاریخ در سینهٔ XJ220، نبود V12 را جبران کرد. این ماشین با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، در دههٔ ۹۰ برای مدت کوتاهی عنوان سریعترین خودروی تولیدی را در اختیار گرفت و هنوز هم یکی از سریعترین سوپراسپرتهای V6 تاریخ محسوب میشود.
مرسدس AMG One
حداکثر سرعت: ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه | ۱.۶ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۶۳ اسب بخار |
گشتاور | ؟ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۲ ثانیه |
مرسدس AMG One را باید چشنگیرترین و عجیبترین خودروی این لیست دانست زیرا این هایپرکار آلمانی از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توئین توربوی فرمول یک استفاده میکند که ردلاین ۱۱ هزار rpm دارد. علاوه بر این، چهار موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند تا مجموع خروجی به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار برسد. One سریعترین خودروی تولیدی جهان در پیستهای مونزا، نوربرگرینگ و… محسوب میشود درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
پیام
۳۰ شهریور ۱۴۰۲وقتی که به مرسدس میرسه میشه ۲.۲ ! البته نه تنها شتابش بلکه همه چیش کلا با بقیه فرق داره
datsun
۳۰ شهریور ۱۴۰۲با قیمت ۲.۷ میلیون دلار باید هم همه چیزش فرق کنه
پیام
۳۰ شهریور ۱۴۰۲البته جز قیمت توان تکنولوژیشم هست
M.83
۳۰ شهریور ۱۴۰۲۶ سیلندر خطی جذابیت ۸ سیلندر v شکل صدای ۱۲ سیلندر و گشتاور ۱۶ سیلندر w رو نداره ولی نشون داده ارایش روی ی بلوک معماری بهتری روی دور موتور بالا داره
جزئیات موتور هارو نمیدونم ولی کاش پدال بجای عکس ماشین عکس انجینارو میزاشت
بعضیاشون در عین خطی بودن زاویه دارن
سر دراز داره این لیست ۱۰ تا کمه !
P
۳۰ شهریور ۱۴۰۲چون فقط برای تعداد سیلندرهاشه که توی این لیسته
ایلیا
۳۰ شهریور ۱۴۰۲صفر تا صد بنز مگه ۲.۹ نبود الان چطوری شد ۲.۲؟
S
۳۱ شهریور ۱۴۰۲در جواب به ایلیا .اون اعلامی کارخونس تو عمل بیشتر تایم میزنه الان مثلا بوگاتی شیرون هم 2.7 اعلام کردن ولی تو عمل 2.4 هم زده
آقای همساده
۱ مهر ۱۴۰۲نه نبود
Enzo Ferrari 2008
۳۰ شهریور ۱۴۰۲فراری و پورشه و بنز همین !!
AM
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اگر کمی منطقی فکر کنیم آره واقعا
Archi KHAN
۳۱ شهریور ۱۴۰۲از قدیم الایام گفتن :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
و من الله توفیق
آقای همساده
۱ مهر ۱۴۰۲و برادران..!
amir-z
۳۰ شهریور ۱۴۰۲واقعا همشون عالی بودن
تو این دوره که برق داره همه ماشینا رو میگیره باید قدر همین ۶ سیلندر ها رو هم اندازه ۱۲ سیلندر های گذشته دونست
mercedes
۳۰ شهریور ۱۴۰۲مگه amg one هایپرکار نبود
نشناسی بهتره
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تیترو از اول بخون دوباره بیا کامنت بزار
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت جگوار xj220 خودرویی که در بازاریابی و فروش موفق نبود اما امروزه و در آینده در شمار معدود ابر خودروهای اصیل و کمنظیر جهانه پس فروش و جنبه تجاری فقط یه بعده همونطور که لکسوس lfa هم وضعیتی مشابه داشت اما طراحی اصیل عملکرد قدرتمند و تلاش طراحان و مهندسان شاید همون اول و اوایل به جایگاه حقیقیش نرسه ولی زیبایی و عظمت بالاخره در تخت والای خودش قرار میگیره احسنت به سازندگان xj220 و lfa و بقیه ابر خودروها.
Siyavash
۳۰ شهریور ۱۴۰۲آنقدر این لیست عالیه که نمیدونی کدوم رو انتخاب کنی….خیلی سخته..ولی من
نیسانgtr.
فراریgtb296.
پورشه911.
انتخاب میکنم.. بازم میگم انتخاب خیلی سخته…
آقای همساده
۱ مهر ۱۴۰۲نام مقاله:
چگونه زور بزنیم که بنز را نادیده بگیریم
ولی بازم نتونیم…
خاص
۳۰ شهریور ۱۴۰۲مازراتی MC20 هایبرید هست فکر کنم.
اینطور نیست؟
abbas
۳۰ شهریور ۱۴۰۲جگوار j220 خودرویی ک دهه ها از ساختش جلوتر بوده.
هنوزم طراحیو پرستیژ این افسانه به نظرم بروز و فوق العاده اس
چرا امثال این ماشین مثل lfa و slr زودتر از موعد از گردونه ساخت خارج شدن؟!؟
واقعا نمیتونم درک کنم کسی که پول این افسانه ها رو در زمان خودشون داشتن چطور تونستن ب خرید چیز دیگ فکر کنن…
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۲XJ220 تا حدی تحت تاثیر عوض شدن تصمیم کمپانی در مورد انتخاب موتورش قرار گرفت
زمانی که اعلام شد جگوار قراره یه هایپرکار با موتور V12 تولید کنه، عده ای با ارسال چک سفید به کمپانی خواستار پیش خرید اون شدن اما جایگزینی موتور با V6 غافلگیری تلخی بود و به لحاظ مارکتینگ هم تو ذوق زد (در دورانی که جگوار با V12 اجین بود) هرچند طبق گفته متن موتور شاهکاری بود اما بهرحال کاریزمای V12 منحصر بفرده
سالار فقط و فقط فصل
۳۰ شهریور ۱۴۰۲خیلی صدای بدی داره این مرسدس وان
صدای تراکتور میده
واقعا زیباست و اصالت داره
خاص
۳۰ شهریور ۱۴۰۲همهشون خوبن.
این فورد GT که توی فهرست اومده، سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ معرفی شده.
نسل جدیدش قراره بهزودی معرفی بشه.
البته یه نمونهی مخصوصِ مسابقه از نسل جدیدش معرفی کردند ولی نمونهی شهریاش هنوز رونمایی نشده.
تصاویر و اطلاعاتِ نمونهی مسابقهای از نسلِ آیندهی فوردGT رو میتونید اینجا ببینید.👇
https://www.wsupercars.com/wallpapers/ford/2023-ford-gt-mk-iv/
R@min
۳۰ شهریور ۱۴۰۲این نسل آینده gt نیست یه نسخه افراطی از نسل کنونی هست با قیمت ۲ میلیون دلار.
نسل بعدی فعلا در کار نیست و ماستنگ جای gt در مسابقات و تبلیغات فورد گرفته.
S
۳۰ شهریور ۱۴۰۲Amg one با اختلاف یه سر وگردن از همشون بالاتره واقعا شاهکاره از هر لحاظ … قویترین و سریعترین خودروی تولیدی جهان.
مهران
۳۰ شهریور ۱۴۰۲عزیز این رکورد دار پیسته.قوی ترین و سریع ترین کجا بود!😑
بله شاهکاریه برای خودش اما حتی تو ۱۰ تا از سریع ترین و پر شتاب ترین خودروها هم نیست.
S
۳۰ شهریور ۱۴۰۲مهران جان شما بسوز داداش😂😂 تا جایی که میتونی خودتو گول بزن. امثال تورو میبینم از سوزشتون بیشتر لذت میبرم چون شماها آدمایی هستین که چشاتون رو واقعیت میبندین و این موضوع که مرسدس بهترین هست شمارو داره اذیت میکنه تا حالا 100 تا پست گذاشتن گفتن amg one سریعترین ماشین تولیدی جهانه بعد امثال تو بازم خودشون میزنن به خواب کلن جواب دادن به امثال تو اشتباهه. و در ضمن اینجا راجب ماشین های سوپر اسپرت و هایپر کار دارن صحبت میکنن نه بیمری که تو عمرش اصلا نمیدونه سوپر اسپرت چیه خواهشا اینجا دیگه نظر نده برو زیر پستای ماشین مورد علاقت که نمیدونه سوپر و هایپر چیه نظر بده به سلامت.
مهران
۳۱ شهریور ۱۴۰۲شما سوزش میبینی و من فقط یه گفتگو.شما منو فن بی ام و میبینی ولی نمی دنیا تصویر زمینه گوشیم و البته لپتاپم بنز amg gt مشکی هست.بنظرم اون عینکو از جلو چشمات بردار برادر و واقعیتش ببین.
واقعا احساس میکنم نهایتش ۱۵ سالته با لحن حرفات.
پدال لطف کن تایید کن.دوستمون شاید متوجه دید اشتباهش بشه،و البته حدس میزنم بیشتر بچه های سایت متوجه هستن چی میگم.
S
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کاربر مهران اولا من 33 سالمه و مطمعنم خیلی هم از تو بزرگترم و اینکه نمیخواد الکی اینجا برا من شو بازی کنی الکی بگی فن بنزی چون دیگه همه اینو میدونن تو یه بیمر فن تعصبی هستی که فقط دنبال کوبیدن بنز هستی نه فقط تو یه چنتا دیگه مثل تو تو این سایت هستن که دنبال کوبیدن بنز هستن من فقط اینو به تو و اون چنتای دیگه میگم که زیاد خودتون خسته نکنین چون بالا برین پایین بیاین بنز خیلی بهتر از ماشین مورد علاقه شماس. تو اگه سوزش نداشتی نمیومدی زیر هر کامنت من چرت و پرت بنویسی راجب بنز. پس تو دیگه برا من از واقعیت و این چیزا حرف نزن چون تو و امثال تو هستین که چشماتون رو واقعیت بستین و اینکه صد دفعه هم بهت گفتم زیر کامنت من ریپ نزن حالا برو وقت خوابت گذشته عمو جون
TOPGEAR-mohsen
۱ مهر ۱۴۰۲چرا حالا انقد تعصب داری رو چیزی که حتی قرار نیست ببینیش باور کن مسی اگر داشش اندازه تو روش تعصب نداشت
blackwing
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اگه سه تا حق انتخاب داشته باشم :
فورد GT / مرسدس AMG One / پورشه 911 GT2
datsun
۳۰ شهریور ۱۴۰۲با تشکر از تاکومی ها ،
قوی ترینشون هم gtr نسخه ۵۰ ایتال با ۷۲۰ اسب بخاره
x.01
۳۱ شهریور ۱۴۰۲سلام. البته فورد GT هم که قرار یک نسخه ویژه مثل این داشته باشه که قدرتش بیشتره فکر می کنم بیشتر از ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه که در نهایت می شه قوی ترینشون.
پورشه هم برای نسخه GT2rs احتمالا قدرت بالای ۸۰۰ اسب داشته باشه.
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲در حال حاضر
x.01
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بله این هم درسته.
Amirmohammad
۳۰ شهریور ۱۴۰۲همه خوبان
P
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دوستام تایم مونزا amg one کسی میدونه؟ تاحالا one تو پیستایی مثل سیلوراستون و بارسلونا تایم ثبت کرده یا نه ؟
Amin
۳۰ شهریور ۱۴۰۲حدود ۱.۴۲.۵ هست
توی متن گفته بود بعضی ها ارتورا رو بهتر از ۲۹۶ میدونن ، نه توی پیست حریفش هست ، نه شتاب گیری و نه تکنولوژی ، قیمتش کمتری هم بابت پرفورمنس کمتر اش هست
۲۹۶ یکی از بهترین سوپر کارهای چندیدن سال اخیر فراریهو واقعا جای حرف حدیث نمیزاره
دانیال_Surrey،England
۳۰ شهریور ۱۴۰۲این مقایسه 296 با آرتورا بیشتر بازارگرمی مجلاته.
آرتورا از اول قرار بود به عنوان سری اسپرت مکلارن که همون 570 هست بیاد.
296 جایگزین 488 و اف8 هستش که اینا سوپر اسپرت هستن و رقیبشون 720 و 750 حساب میاد.
تایم پیستی که من دیدم توی اتوکار برای آرتورا واقعا قابل احترام بود و از مازراتی که رقیب اصلیشه بالای دو ثانیه سریع تر بود همچین از پورشه gt3 هم.
نکته ی فراری296 این بود که تنها خودرویی بود که باهاش با لاستیک های چسبنده و سوخت مسابقه ای تایم زدن،با این حال گپش با آرتورا به اندازه مازراتی بود و فقط یک دهم سریع تر از 720!!
اگه از من بپرسی نه 296 رو میپسندم نه آرتورا رو جفتشون مشکلات الکتریکی دارن و سنگینن.
من بیشتر منتظر نسخه ی پیست محور آرتورا و 296 ام که خالی از هرچی باتری و…هست.
Arshia m3csl
۳۰ شهریور ۱۴۰۲درود بر ۹۱۱ نماد ۶ سیلندر ها و یکی از بهترین ۶ سیلندرای تاریخ البته نیسان gtr هم عالیه بهترین ۶ سیلندر ژاپنه
JDM
۳۰ شهریور ۱۴۰۲سروصدایی که 911 , gtr و فورد gt را انداختن هیچ 6سیلندر دیگهایی مثلشون هم نمیشن ولی همشون عالی هستن نمیشه بینشون انتخاب خاصی داشت
JDM سابق
۳۰ شهریور ۱۴۰۲تو این لیست AMG One و MC20 در حد انتظار نبودن
One بخاطر این همه تکنولوژی قیمت بالا و تایم نسبتاً ضعیف و تو نوربرگرینگ و محدودیت های مایلژ موتوری و MC20 هم بخاطر وجود یه موتور ۶۰۰ اسب و سیستم موتور وسطش تایم ۴۰۰ متر ضعیفی داره تو تست ها هم قدرتمند وارد نشد.
بهنام
۳۰ شهریور ۱۴۰۲جای جنسیس کوپه خالیه واقعا 😂
گرچه همون موتورش هم عاریه از میتسوبیشیه 😂
Arshia m3csl
۳۱ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه همون جنسیس کوپه هم قیمت gr86 و مزدا mx5 نو هست تو ایران دسته دوم ۲۰۱۱😑 و مردم هم جالبه میخرن
Scuderia Ferrari
۳۰ شهریور ۱۴۰۲وجود گودزیلا تو این لیست خیلی معنی داره
دم نیسان و ژاپنی ها گرم که GT-R افسانه ای هنوزم اسمش همه جا هست و با بهترین ها مقایسه میشه
AMG One رو فاکتور بگیریم ، 296GTB توی درگ همه رو رنده میکنه و این اعداد روی کاغذ برای فراری و پورشه بی معنی هستن
توی پیست هم جزء سریع ترین هاست و این خیلی مهمه
در مجموع لیست جذاب و قشنگی بود
Royal Driver
۳۱ شهریور ۱۴۰۲آرتورا، ۲۹۶ جیتیبی و GT2 RS حرف ندارن.
سوشیانت
۳۱ شهریور ۱۴۰۲فورد از همه مهندسیش بهتره جگوار که با کمک کمپانی twr درست شده بنز هم که هیبریدیه
Ali-SV
۳۱ شهریور ۱۴۰۲جای یه لامبورگینی شش سیلندر خالی هست جمعشون جمع بشه
Reza Waffen SS
۱ مهر ۱۴۰۲همشونو میخوام بجز لوتوس
TOPGEAR-mohsen
۱ مهر ۱۴۰۲تو ماشین چینی موتور فرمول یکم بزاری بازم شاتون میزنه
Erfan
۱ مهر ۱۴۰۲فراری همیشه توی سرعت،قدرت و هندلینگ خوب بوده اما از لحاظ ظاهر و داخل کابین خیلی خوب نبوده و بنز هم که کمی با بقیه فرق داره ولی قیمتش…..
Abolfazl
۲ مهر ۱۴۰۲پژو 208 سریع ترین ۶سیلندر فابریک😏
Meysam
۷ مهر ۱۴۰۲پس سوپرا . سوپرا که از همه اینا هم سرعت و هم قدرتش بیشتره . قدرتش 3000اسب بخاره وسرعتش هم 392 کیلومتر بر ساعته با موتور 6سیلندر خطی
علی
۷ آذر ۱۴۰۲بابا چه خبر ۳۰۰۰ اسب بخار 😕موتورش کاکو ۳۸۰۰ و شش سیلندر که بهش میگن ۳.۸v6.در اینکه سوپا یه ماشین افسانه ای هست شکی نیست،بدون تعصب میخام بکم پژو 208v6 با شتاب صفر تا صد ۱.۴ دهم ثانیه فعلا سریعترین خودروی ۶ سیلندر دنیان البته شتاب ن تاپ اسپید .درست نمونه رالی هست ولی این خودروهایی که تو سایت دیدین نمونه خیابونی ۶ سیلندر
علی
۷ آذر ۱۴۰۲بازم یه۴۰۵ پشت سرشون نور بالا میده😂😜😝🤪😂