در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقهمندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟
طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع میکنیم. یکی از عرصههایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران میبینیم. اصلیترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدلهای طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نهتنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاینرو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهمترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجانانگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.
آلمان
آلمان خاستگاه خودرو محسوب میشود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درونسوز در این کشور ساخته شد و همهچیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطبهای خودروسازی اصلی جهان محسوب میشود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفتهاند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سالها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، بامو و آئودی ساخته میشود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آنها را دارد درحالیکه بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانههای پورشه بیرون میآیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکسواگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همهچیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقهای را میتوان پیدا کرد.
آمریکا
یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوریهای بسیار زیادی داشتهاند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها میبینیم اختراع آمریکاییها است. با وجود فراز و نشیبهای فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالیکه طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب میشود. بااینحال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپهای غولپیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانههای حجیم V8 میشناسیم.
ژاپن
هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آنقدر جانسخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکتها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سختکوشی، تویوتا توانست به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دههها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جانسختی شده است.
ایتالیا
بدون شک مهد سوپراسپرتهای جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور میآید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش میبندند. فراری با سابقهای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالیکه لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذابترین سوپراسپرتهای جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید میکند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت میشناسیم اما بزرگترین خودروساز این کشور فیات است که سابقهای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غولهای خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نامهای بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانیها در مسابقات مختلف است.
انگلستان
یکی از باسابقهترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار میشناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادینترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیمهای فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکتهایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مکلارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را بهعنوان برندهایی بریتانیایی میشناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کردهاند.
فرانسه
هرچند فرانسه هیچگاه بهاندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمیتوان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسویها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفقترین هاچبکهای جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچبکهای جهان را هم فرانسویها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوریهای زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشتهاند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب میشود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نامهایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم میخورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید میکردند.
کره جنوبی
درحالیکه تا دههٔ ۷۰ شاید هیچکس در دنیا بهجز خود کرهایها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هماکنون خودروهای آنها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کرهایها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند بهطور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آنقدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگیانگ هم دیده میشود اما این برندها هرگز نتوانستند بهاندازهٔ هموطنان خود موفق باشند.
نکته: در نظرسنجی زیر میتوانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بوگاتی رو فرانسه ساخته😐
شادمهر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اونایی که دیس لایک دادن فازشون چیه بوگاتی اولین شرکتی بوده که تو فرانسه تأسیس شده. حداقل دلیل بیارید که چرا مخالف این نظر هستید. مثلا چیزی حالیتونه که دیس لایک می دین.
شادمهر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته شرکتش فرانسویه ولی چون دورگه است میگن فرانسوی آلمانیه چون بوگاتی توسط شرکت المانی یعنی فولکس واگن خریداری شد ولی اگه بری تاریخچشو بخونی متوجه میشی این ماشین فرانسوی در اصل توسط مهندسان آلمانی ساخته چون فرانسوی ها اون را استخدام کردند که روی این ماشین کنند و تو ساختش کمکشون کنند چون آلمانی های تکنولوژیشون از فرانسوی ها بهتر بود. و اینکه تاریخچه ماشین های آلمانی و فرانسوی نگاه کنی متوجه منظورم میشی حالا آلمان کجا فرانسه کجا دیگه بیشتر توضیح نمی دم.
شادمهر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب با نظرت موافقم ولی اگه متنی که مربوط به فرانسه را کامل می خواندی اینو نمی گفتی.
ابوالفضل
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم فازتون چیه بوگاتی ایتالیایی نه فرانسوی و آلمانی برید تاریخچشو بخونید
اشکان
۳۱ خرداد ۱۴۰۳داداش چی زدی ، اوتوره بوگاتی توی ایتالیا به دنیا آمد و تبار نژاد و بزرگ شده فرانسوی است،
در جواب شادمهر بگم از اون اول که بوگاتی تاسیس شد تا حالا به غیر از اینکه فلوکس واگن بوگاتی خرید یک ایتالیایی فرانسوی تبار که بوگاتی رو تو فرانسه تاسیس کرد آخه چه ربطی با مهندسان آلمانی داشته، یکم مطالعه بکنید حتی لاستیکای بوگاتی هم مال کارخانه میشیلن فرانسه است فازتون چیه
Nx
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳امریکا
المان
ژاپن
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اول و اخر ژاپن
نارگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سوئد رو چرا نذاشتید؟! حیف ولوو نیست؟!
Mazda
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سوئد خیلی صنعت بزرگی نسبت به سایر لیست نداره
سینا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن و هند
کلاته صیف علی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یادتون رفت از ژاپن اسم نیسان رو بیارید این برند با تولید سوپر اسپورت های جی تی آر جز بهترین و اقتصادی ترین خودرو ها محسوب می شن
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی رو جا انداختی
Moro
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳انگلیس اوله
این رای گیری نشون میده اکثر مخاطبین تو باغ نیستن.
دوم آمریکا سوم آلمان و ایتالیا سپس ژاپن
javad-bmw
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اکثر مخاطبین تو باغ نیستن ، فقط تو تو باغی.
کم تفت بده.
Ali.JJJ
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا ایتالیا و انگلستان ک ماشیناش ب ما نمیرسه 😁
ولی خب اون دو تا رو فاکتور بگیریم ب نظرم ب ترتیب
آمریکا
ژاپن
آلمان
کره
فرانسه
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳آلفارومئو کوادروفولیو سدان مورد علاقمه، فیات ۵۰۰ هم از مینی کوپرمن، مینیتره ( کوچکتره ) هرچند از لحاظ پرفورمنس بهتر نیست.
مسیح
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچکدوم فقط چین
کوروش
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از روزی که کارل بنز اولین خودرو رو ساخت تا امروز با amg one و…
وقتی صحبت از گل میشه یاد هلند میوفتیم، ساعت یاد سوئیس، خودرو هم آلمان
NAVID@@98
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اول 👑🥇خدایی همیشه خوب در هر چیز بهترین و اول
آمریکا
آلمان
ایتالیا
انگلستان
کلا اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه در هر چیز بهترین و اول
اول 👑🥇
و….
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا امریکا در خیلی از صنایع اول نیست. تنها صنعتی که امریکا واقعا توش با فاصله اوله و به واسطه ی اون تمامی ضعف هاش رو میپوشونه و به خورد ملت ها میده هالیووده. هالیوود رو از امریکا بگیر، اونوقت چهره ی بدون روتوشش مشخص میشه.
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همونطور که بهترین غذاهای بینالمللی خواستگاهشون ایتالیاست ( لازانیا، پاستا، پیتزا و … )، خودروسازی ایتالیا هم خاصه و انگار از یه سیارهی دیگست و بهتره اینطوری بگم.
همونطور که هنر رو وارد آشپزی کردند، هنر رو وارد خودروسازی هم کردند، هر ماشین ایتالیایی میتونه یه اثر هنری باشه حتی مدلهای اقتصادی مثل فیات ۵۰۰.
تو فوتبال هم همیشه آتزوری خاص بوده و بهترین دفاع وسطا رو داشته.
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از آمریکا یه اف ۳۵۰ فول
از ژاپن هم همون GT-R گودزیلا
از انگلیس آخرین رلزرویس
از ایتالیا هم آونتادور اس وی جی
از آلمان هم یادم نیست کدوم مدل آئودی بود فک کنم Q5 بود که خیلی هوشمند و پرآپشن بود.
از فرانسه هم بوگاتی شیرون
Mj
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳علاقه: آلمان، ژاپن، آمریکا، فرانسه
ناشناس
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشینها به سه دسته تقسیم میشن خوب متوسط وبد
ماشین خوب ماشینیه که هم ازلحاظ فنی وهم ازلحاظ استقامت کم نیاره
ماشینهای آمریکایی تودسته خوب قراردارن بعدمیشه آلمان،ایتالیا،ژاپن،انگلیس
کره ماشینهای متوسط داره
علیرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین خودروسازی در کشور:
اول ژاپن.
دوم آلمان.
نوید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بدون شک آلمان
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دم سایتتون گرم که حتی اسمی از چینی ها نبرد😂
ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی از صدقه سری مسئولین داشتن خودروهای خوب دنیا آرزو شده برای ما این نظر سنجی چی به درد ما میخوره؟!!!
ESM
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳آینده خودرو فقط چین
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خدا مسئولین ما رو لعنت کنه که مردم رو از داشتن کالای خوب و با کیفیت محروم کردن تا دیروز که خودرو حالا لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی!!! هیچ چی مردم براشون مهم نیست سلامتی رفاه اقتصاد و … هیچ کدام
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا امریکا چه مدل های خاصی داره که بخواد اول باشه؟ ثروتمندان خود امریکا میرن ماشین های آلمانی و انگلیسی و ژاپنی میخرن؛ این به این معنیه که اگر محدودیت مالی در انتخاب وجود نداشته باشه بهترین انتخاب ها دقیقا از برندهای امریکایی نیستن! فارغ از رپورتاژ شدید تسلا.
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳آمریکا چه مدل هایی داره؟
جیپ که همه مدل هاش خاص هستن.
کادیلاک اسکالید، سلستیک، CT5
لینکلن نویگیتور، ناتیلوس، کانتیننتال.
فورد موستانگ، GT، اکسپلورر، پیکاپ هاش.
دوج چلنجر، چارجر، دورانگو، پیکاپ هاش.
شورلت کامارو، پیکاپ هاش، کوروت، بلیزر، اکوئیناس، سابربان.
جی ام سی یوکان، سیرا.
م ب
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جمع کنید با این مسخره بازیهاتون وقتی برای خودروی دست دوم فرانسوی و کره ای که توی رده پایین هستن باید میلیاردی پول بدی این نظر سنجی چه فایده ای برای ما داره
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب سخته اینکه باید بین فورد و دوج و شورلت آمریکا با بنز و بی ام و و پورشه آلمان با لامبورگینی و فراری و مازراتی ایتالیا با بنتلی و رولزرویس و جگوار انگلیس با تویوتا و لکسوس و نیسان ژاپن یکی رو انتخاب کنی وقتی همشون پرچمدارن
اشکان
۳۱ خرداد ۱۴۰۳اول آلمان
دوم آمریکا یا بهتره بگیم تقریباً برابر هستند
سوم ایتالیا
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳توی صنعت خودروسازی اول آمریکا، بعد ژاپن
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳بنظرم جای داشت چین هم باشه، پیشرفت چین واقعا قابل تحسینه
محمد سلطان
۱۰ شهریور ۱۴۰۳چرا نامی از ایرانخودرو و سایپا به چشمنمیخوره
ایناشرکت هایی هستن فرغون رو بهوقیمت بنز میفروشن.آیا این کم چیزیه؟؟ بزرگترین خودرو سازها هم نمیتونن با بازاریابی و تبلیغات گسترده چنین سودی بدست بیارن.خواهشا این دو شرکتم تو نظر سنجی بیارید ..ماشین صفر خراب و مشکل دار رو با قیمت گزاف و اونم قرعه کشی دست مشتری میدن و باز بابت تعمیر همون خودرو دوباره هزینه میگیرن با قطعه خراب دیگه تحویل میدن..خواهشا این دو شرکت موفق رو تو لیستوبیارین تا رای گیری رو درو کنن به سمت خودشون