در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقهمندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟
طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع میکنیم. یکی از عرصههایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران میبینیم. اصلیترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدلهای طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نهتنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاینرو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهمترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجانانگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.
آلمان
آلمان خاستگاه خودرو محسوب میشود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درونسوز در این کشور ساخته شد و همهچیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطبهای خودروسازی اصلی جهان محسوب میشود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفتهاند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سالها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، بامو و آئودی ساخته میشود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آنها را دارد درحالیکه بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانههای پورشه بیرون میآیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکسواگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همهچیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقهای را میتوان پیدا کرد.
آمریکا
یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوریهای بسیار زیادی داشتهاند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها میبینیم اختراع آمریکاییها است. با وجود فراز و نشیبهای فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالیکه طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب میشود. بااینحال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپهای غولپیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانههای حجیم V8 میشناسیم.
ژاپن
هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آنقدر جانسخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکتها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سختکوشی، تویوتا توانست به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دههها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جانسختی شده است.
ایتالیا
بدون شک مهد سوپراسپرتهای جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور میآید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش میبندند. فراری با سابقهای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالیکه لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذابترین سوپراسپرتهای جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید میکند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت میشناسیم اما بزرگترین خودروساز این کشور فیات است که سابقهای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غولهای خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نامهای بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانیها در مسابقات مختلف است.
انگلستان
یکی از باسابقهترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار میشناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادینترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیمهای فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکتهایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مکلارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را بهعنوان برندهایی بریتانیایی میشناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کردهاند.
فرانسه
هرچند فرانسه هیچگاه بهاندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمیتوان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسویها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفقترین هاچبکهای جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچبکهای جهان را هم فرانسویها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوریهای زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشتهاند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب میشود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نامهایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم میخورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید میکردند.
کره جنوبی
درحالیکه تا دههٔ ۷۰ شاید هیچکس در دنیا بهجز خود کرهایها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هماکنون خودروهای آنها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کرهایها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند بهطور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آنقدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگیانگ هم دیده میشود اما این برندها هرگز نتوانستند بهاندازهٔ هموطنان خود موفق باشند.
نکته: در نظرسنجی زیر میتوانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من اول ژاپن (لکسوس RX و تویوتا لندکروز) و دوم آمریکا (شورلت کوروت و کادیلاک اسکالید و دوج دورانگو) و در آخر تا حدودی شاسی بلندهای آئودی
(Ali(chevynova
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فقططط کشور سازنده بلیزر و ال کامینو و موستانگ و بقیه هیولاهای پوشراد ۸ سیلندر
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماسل کارای آمریکایی دارن برقی میشن و به فنا میرن 🤦 …….. چند بار ماسل کار یعنی ماشین آمریکایی کوپه دو درب با یه موتور حجیم ۸ سیلندر که صدای غرش خوفناک موتور و اگزوزش تا ۱۰ تا خیابون اونورترم بره👌👌👌👌
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماسل کارای آمریکایی دارن برقی میشن و به فنا میرن 🤦 …….. ماسل کار یعنی ماشین آمریکایی کوپه دو درب با یه موتور حجیم ۸ سیلندر که صدای غرش خوفناک موتور و اگزوزش تا ۱۰ تا خیابون اونورترم بره👌👌👌👌
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ی نظرسنجی هم من میخوام بذارم خیلی میتونه جالب باشه .داداشا یاری کنن.پدال لطفا دخالت نکن لایک و دیسلایکو بذار واقعی باشه دمت گرم.
اگه دقت کرده باشین لوگوی تویوتا قرمز رنگه و لوگوی هیوندا تم آبی داره حالا با توجه به رنگ تویوتا رنگ پرسپولیسه و هیوندا رنگ استقلاله به کدوم ماشین و کمپانی رای میدین .
تویوتا ( پرسپولیس ) ++++ لایک
هیوندا ( استقلال ) ———- دیسلایک
جمشید
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳امشب خیلی شنگولی
افشار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳الان علی جردن میگه چین و پیام هم میگه کره جنوبی
افشار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا پیام میگه کره جنوبی و علی جردن هم میگه چین😂
ناخدا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳الان پیام میاد میگه کره جنوبی
RAM1500TRX
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط امریکن
جوری جنسش دیونه میکنه ادمو
V8 های جذاب
ماسل کارا
وانت ها
SUV ها
سوپر اسپرت ها فورد و کوروت
چی فک کردی ک زدی فرانسه لعنتی جذاب،😂😂😂
نکنه از اونایی هستی ک یک میلیارد دادی ساندرو خریدی🤢🤢🤢🤮🤮🤮
JaMsHiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ببخشید نکنه شما هم شورلت نوا های پوکیده مد نظرته که زدی آمریکا؟
اگه قرار باشه با معیار ایران نظر سنجی بزنی ، نزنی بهتره .
کسی که زده فرانسه بهش حق میدم .
یه شرکت دویست ساله دارن که تونسته به شتاب ۱.۸ ثانیه برسه (پژو ۲۰۸ T16) و ماشین های جالب و اقتصادی تولید میکنه . سیتروئن و پژو هم توی رالی و موتور اسپرت دست کمی از ژاپنیا ندارن !
ده سال پیش داشتن پا به پای ژاپن توی رالی میومدن
همین پژو با ۹۰۵ تونسته توی یه مسابقه مقام اول تا سوم رو برای خودش کنه . همون کاری که فورد یه بار انجام داده پنجاه سال پیش تا الان دارید میکنید تو چشم جهان .
من واقعا به این نوع افراد فرانسوی بازا احترام میزارم .
خیلی در حقشون ظلم شده . افرادی مثل شما اونارو با سلطان سواران و لوگان سواران کشور یکی میکنه
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شاید طرفدار بوگاتی باشه چون برعکس هنسی ونومها و اس اس سی تائوتارا تولید انبوهه و عمومیت داره و فقط برای عکس گرفتن نیست!
جمشید
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مثل این که آمریکایی پسندها تعدادشون بیشتره
Reza
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آلمان برای من جذاب ترینا رو داره👑🇩🇪💎
کلا به شخصیت آدم خیلی ارتباط داره
الف.ی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بدون شک به لحاظ احساسی به خودرو های ایتالیا کشش دارم
ولی از نظر منطقی به عنوان انتخاب نهایی قطعا آلمان
مهد تکنولوژی صنعت خودرو
خرید خودرویی که به هر جنبش نگاه کنم لذت میبرم
Arshia m3csl
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین های آلمانی عشقن ته مهندسی و اصالت و زیبایی و قدرتن🇩🇪😍 واقعا خودرو سازی آلمان حرف نداره بی ام و و پورشه و مرسدس بنز و ائودی و فولکس واگن واقعا هر کدوم یک ستارن تو دنیای خودرو ماشین نمادین مثب گلف gti و پورشه ۹۱۱ و مرسدس بنز s class و بی ام و m3 و ائودی r8 تو کمتر کشوری هست
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مقاله جالب و بی طرفانه ایی بود .من خودم آلمان انتخواب کردم ولی خداییش از هر کشوری بعضی مدلهاشو خیلی دوست دارم حتی از خود آلمان.ضمنا داداشا ی نصیحتی بکنم و بگم که هر وقت دیدین از ماشینی خوشتون بخرید و زیاد حساب کتاب نکنید .ماشین پول دله .البته تمام اینا به بودجتون هم بستگی داره .ولی در کل هر چی عشقتونه بخرید و حالشو ببرید به همین راحتی دنیا دو روزه
A
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بی شک ایتالیا
بعدش آمریکا و آلمان
بعدش هم ژاپن.
Taha Ayoobi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به به.
شاهد چه بحث هایی باشیم.
GMA
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آلمان مهد و نماد خودروسازی هست بی شک
اما انگلستان از لحاظ جذابیت به خصوص در طراحی برای من اولویت بیشتری داره.
انتخاب من این دو کشور هست
Drifter
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیشه همزمان به آمریکا و آلمان و ایتالیا و ژاپن رای داد ؟
همشون رو دوست دارم آخه 😊
Dan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳میتونی همزمان به دوتاش رای بدی
یکشیو با راشان رولت حذف کن
AMIN JAFARI
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ندید امریکا و المان اول میشن
چون خیلی وقته ژاپن دیگه ماشین هاش دلنشین نیستن
Peiman56
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اتنخاب من در رویا هام و اگه پولدار و البته یک شهروند آزاد بیرون از ایران:
۱.فراری لافراری از ایتالیا
۲.بنتلی کانتینانتال از بریتانیای کبیر
۳.بنز ای کلاس از عالیجناب آلمان
۴.دوج رام از مرگ بر امریکا😍
۵.لکسوس nxاز ژاپن
۶.پژو ۴۰۵ فرانسوی برای اینکه خواب و رویام بپره و برگردم تو همین خراب شده
amir
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من بی شک ایتالیا رو انتخاب میکنم حسی که فراری و لامبورگینی بهم میدن هیچ چهارچرخ دیگه ای بهم نمیده حالا هرچقدر خواستید بهم ۹۱۱ چلنجر چارجر سوپرا جی تی ار و … پیشنهاد کنید ولی من دلم آخر برای لافراری اونتادور و … میره
Carbonado Aventador
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا من باشم
لامبورگینی وننو از ایتالیا
بنتلی کانتیننتال انگلیس
اس کلاس ۲۰۱۸ المان
دوج وایپر ACR امریکا
لکسوس LFA ژاپن
و بوگاتی فرانسه
رو انتخاب میکنم👌🏻
مهدی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نظره شخصی خودم رو میگم
آمریکا تو خیلی جهات پیشرو بوده و هست من منکره آلمان تو راحتی و مقاومت و زیبای ایتالیا تو طراحی یک خودروی با روح نیستم یا ژاپن خدای خدمات پس از فروش و دوام و جون سختی ماشینهاش نمیشم
ولی هر کاری کنی آمریکا یا ماسل کارهاش رو نیگاه میکنی تو دلت انگاری قند آب میشه
خدا قسمت کنه همه جون های مملکتم یه پونی یا ماسل کار خوب سوار شن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اینجا مهمترین نکته اینه که آمریکایی دوستان همیشه با اروپایی دوستان کل دارن و کسی اشاره نمیکنه که بابا آمریکا به تنهایی با کل اروپا رقابت میکنه.به هر حال با احترام به تمام خودرو سازهای معتبر دنیا من آمریکایی دوست هستم.
arash
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا آمریکا مرگ بر نیرنگ سردمداران تو ولی درود بر صنعتگران و خودروسازان تو … برای ما ایرانیها محصولات آمریکایی نوستالژی است و نمادی از قدرت استقامت استحکام نوآوری و ضمنا در دسترس بودن و ارزان بودن در مقایسه با سوپر کارهای اروپایی که فقط روی جلد مجلات عکس آنها را می دیدیم. محصولات ژاپنی هم نمادی از سختکوشی و به قبضه درآوردن بازار خودرو با ساخت خودروهای اقتصادی و با استهلاک کم. فامیلی داشتیم همیشه در سفر که تویوتا کرولا 20 سال داشت و فقط آب و روغن و بنزین بعد بچه ها گیر دادند که این ماشین قدیمی شده آنرا فروخت و پژو پارس گرفت و تازه فهمید چه جواهری را از دست داده و چه فرغونی از ویران خودرو تحویل گرفته است.
Taha Ayoobi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه بنده خدایی هم بود آریزو 5 داشت، میخواست کمری بخره بچه هاش می گفتن نه عوض نکن این مانیتور داره
Souls_Master
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن عشق است❤🔥
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه بار یادم یکی از پدالی ها گفت به دلیل طرفدار زیاد داشتن خودروی المانی مطلب خودروی المانی بیشتر میزاریم
الان این نظر سنجی رو دیدم کلی خندیدم 😂😂
حتی تو گزینه ها هم اول گذاشتنش 😂😂
corvette
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مگه میشه . نام هایی مثل . هوندا . شورولت . فورد . استون مارتین . مکلارن . مرسدس پورشه بی ام و . لامبورگینی فراری وجود داشته باشن
اما فقط یک کشور رو دوست داشته باشی
صنعت خودرو از شروعش تا الان . مثل یک گیربکس بوده . و هر کشور و خودروسازی . چرخ دنده های اون گیربکسن زنده باد همشون برای اینکه با چند صد کیلو آهن و فایبر گلاس . چیز هایی رو ساختن که جهان مارا زیبا تر کرده 🇮🇹🇺🇲🇩🇪🇬🇧🇯🇵❤
علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نتیجه نظر سنجی بشدت عجیب یک نکته از نظر سنجی میشه فهمید مردم ایران از فرانسویا متنفر هستن
ناشناس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر می رسد که مقالات پیش افتاده و بچه گانه ای مثل مقاله بالا فقط برای پر کردن صفحات سایت تدوین می شوند تا اینکه دانش و پیام تازه ای را به خوانندگان ارسال کنند.مقالاتی که البته بیشتر مناسب حس و حال کودکان و بچه های دبیرستانی هستند تا افراد بالغ بالای 18 سال.بی شک هیچ فرد خودروشناسی کوچکترین اعتنایی به چنین مقالاتی نمی نهند.چون فرد خودروشناس یک خودرو از جنبه کلی آن ارزیابی می گند نه اینکه در کدام مکان ساخته شده است.مایه تأسف هست که شاهدیم که پدال هر روز به سمت قهقهرا و عقبگرد می رود و سطح مقالات آن روز به روز پایین تر می آید.به ویزه از طرف مترجمانی که ادعای خودرو شناسی دارند.
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳موافقم
حتی نمیشه همه مدلهای یک برند دوست داشت.
Siyavash
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا انتخاب خیلی سخته بین این کشور ها انتخاب کنی..البته کره جنوبی که چیزی جلوی بقیه کشور ها نداره ولی بین آلمان.امریکا.ایتالیا.انگلیس.فرانسه.ژاپن.واقعا مغز هوم رگ به رگ میشه…
در نهایت انتخابم آلمان هست،ولی بازم نمیتونم چشمم رو به رویه بقیه کشور ها ببندم..
علی جردن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم اژدهاهای چینی
Taha Ayoobi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
JaMsHiD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب از هر کشور (سلیقه ای)
فورد F150 و فورد ماستنگ از آمریکا
آئودی S8 و مرسدس بنز S کلاس از آلمان
لکسوس LS و تویوتا کرولا GR از ژاپن
فراری F50 و لامبورگینی مورسیه لاگو از ایتالیا
پژو 508 PSE و سیتروئن C5 هم از فرانسه
رولز رویس فانتوم و بنتلی کانتیننتال از انگلستان
در آخر هم کوکو و Land of Korea هم از پیونگ وا موتور کره شمالی
OM.01
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳(اصلیترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدلهای طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نهتنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود)
خودروسازی یعنی مجموع ابزارآلات دستگاه ها خط تولید با سرعت بالا با برنامه ریزی تکنسین های تحصیل کرده محصولی رو تولید میکنن که قبل آن توسط طراحان و متخصصان توسعه محصول مورد بررسی قرار گرفته که تولید انبوه صورت بگیره و بعد عرضه بشه. همه اینا باید با مدیریت صورت بگیره و به مدیر کاربلد و زیر مجموعه های مربوطه کاربلد دست به دست هم میدن تا اونچیزی که ما به عنوان خودرو میبینم ساخته بشه. همچنین شکست و موفقیت محصول به تیم بازاریابی بستگی داره
حالا چه مورگان باشه چه استودبیکر که در جمع نیست چه Auburn که اون هم در جمع ما نیست چه ساب که اونم در جمع ما نیست چه لینکلن چه بنز چه گونیگزگ فراری خلاصه همه یه کار واحد انجام میدن یعنی ساخت خودرو. یکی هدفش ساخت خودروی 15 هزار دلاری هست یکی 150 هزار دلاری یکی هم 4 میلیون دلاری
یکی هم مثل Bellwether industries و یا alef motors میخواد ماشین پرنده درست کنه!
بگذریم…
چندتا لینک زیبا میفرستم تا مفهوم خودرو رو بهتر متوجه بشید! اینا سطح بعدی ماشینبازی هستن :) فراتر از عدد ارقام… فراتر از کل کل های فانتزی…!
https://inthegaragemedia.com/1955-chevy-handyman-wagon-roadster-shop-chassis-install/
https://inthegaragemedia.com/1930-ford-model-a-channeled-sedan-is-a-combination-of-tradition-and-contemporary-style-and-performance/
arvin44
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ایتالیا کمتر از کره جنوبی رای اورده و این کاملا منطقیه
علی جردن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آلمان = ماکان توربو
ایتالیا = گریکاله V6
BMZ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تاج خودروسازی که روی سر آلمانه فعلا ، نه تنها همه ی کمپانی هاش موفقن بلکه به بقیه کشور ها مثل انگلیس و ایتالیا هم داره کمک میکنن ؛ از رولزرویس و بنتلی و آستون مارتین بگیر تا پاگانی و لامبورگینی
دوم آمریکا ، البته آمریکایی ها متخصص به فنا دادن خودروساز هاشون هستن و کلی از کمپانی هاشون رو بخاطر مسائل الکی به باد دادن . از بیوک و دوزنبزگ بگیر تا همین دوجی که دودستی دادنش دست استلانتیس و گند زد توی چارجر و چلنجر ، ولی بطور کلی ماشین های بزرگ و با ابهتی میسازن واقعا
سوم ایتالیا ، فقط سوپر اسپورت هاش ، نه خودروساز های معمولیش!
الان چین هم خیلی خوب داره میاد جلو ؛ البته منظورم اینایی که توی ایرانه نیست ، جدیدا کمپانی هایی مثل byd ، چری ، جیلی و زیر برند های لوکس شون نظرمو به خودشون جلب کردن
نسبت به ژاپن نظر خاصی ندارم ، بنظرم تخصصش بیشتر روی خورو های معمولی و خانوادگیه (gtr که هر قسمتیشو از یه شرکت گرفتن ، lfa هم که هنوز توی نمایندگی ها رو دستشونه ، سوپرا جدید رو هم که دستشونو واسه آلمان دراز کردن)
کره هم که دیگه تکلیفش معلومه ، ماشیناش ارزونه و آشغال ، هفته ای یه بار یه مشکلی یا فراخوانی برای ماشیناش پیش نیاد باید تعجب کرد واقعا!!
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳LFA ها 2019 تموم شدن، الان با قیمت 1/8 میلیون دلار به بالا خرید و فروش میشن.
sinasvj
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ایتالیا مهد طراحی های ظریف و چشم نواز و انجین های وحشی و غران V12 مولتو گراسیا ایتالی👌
ولی بخوام از هر کشوری انتخاب کنم به ترتیب
آلمان : AMG GT black series و BMW M3 GTR و BMW M5 F90 و BMW M4 F82 و AMG CLS63
آمریکا : Ford mustang GT350r
ژاپن : Nissam GTR NISMO
ایتالیا : Lamborghini Aventador SVJ و Laferrari
انگلستان : Mclare P1 و Aston Martin DBS
فرانسه : Bugatti Chiron حالا هر مدلیش که باشه
کره جنوبی : بزارید انتخاب نکنم
JDM سابق
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب کاملاً سلیقه ای هست
هرکدوم تو سگمنت خودشون بی رقیبن
و هر نفر بر اساس نوع کاربری خودش ماشین خودش رو انتخاب میکنه
! i M α η δ υ α R
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برای من در جایگاه ارزشمند ترین کشورها ، مقام نهم می رسه به : چین …
مقام هشتم به : کره جنوبی …
مقام هفتم به : سوئد …
مقام ششم به : فرانسه …
مقام پنجم به : ژاپن …
مقام چهارم به : انگلستان …
مقام سوم به : آمریکا …
مقام دوم به : آلمان …
مقام اول با افتخار می رسه به پرچمدار نبوغ و اصالت و هنر و صنعت : یعنی ایتالیا …
به قول گفتنی : always blue forever azzurri
تا ابد : forza italia
𝐀𝐥𝐢
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سخت شد اما من زدم ایتالیا
RAM1500TRX
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چی دیدی از فرانسه ک انتخاب کردی
نکنه چند ساله ۲۰۶ داری
یا وام برداشتی ساندرو خریدی…
phonix
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فرانسه ؟؟؟
اسطوره رالی خودرو های شاخص در طی تاریخ بعضا طراحی های خاص و…
میخواست فرانسه رو هم بزنم که بشه المان ژاپن فرانسه که مکاسیمومش دوتا بود حذفش کردم
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا آمریکا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به قول منصور ظابطیان، خیلی جالبه که مردم سه کشور بیشترین علاقهمند محصولات امریکایی هستند
کوبا ویتنام
سومی هم که خودتون می دونین :)
Dark Knight
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا اشتری من مخالف ماشین های آمریکایی نیستم ولی واقعا از نظر تکنولوژی در حد آلمانی ها نیستن ، از نظر کیفیت ساخت و دوام در حد ژاپنی ها نیستن و زیبایی ایتالیایی ها یا لاکچری بودن انگلیسی ها رو ندارن اما یه سبک خاصی برای خودشون دارن مثل ماسل کار ها یا suv ها و پیکاپ های غولپیکر که تو هیچ دنیا نمیشه پیدا کرد و از نظر من این دلیل خوبی برای علاقه مند شدن بهشون هست اما در مورد ایرانی ها چون خیلی ها دوران طلایی صنعت خودرو ایران رو با مونتاژ ماشین های آمریکایی یا واردات اونها تو مقیاس بزرگ میشناسن و متاسفانه دیگه خیلی وقته ازشون خبری نیست به خاطر همین مردم فکر میکنن حتما بهترین هست که ما ازش محروم هستیم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من هروقت میگن ویتنام یاد ویتارا میوفتم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من همشون دوست دارم !!!
عاشقشونم میخوام همرو !!!