در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقهمندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟
طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع میکنیم. یکی از عرصههایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران میبینیم. اصلیترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدلهای طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نهتنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاینرو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهمترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجانانگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.
آلمان
آلمان خاستگاه خودرو محسوب میشود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درونسوز در این کشور ساخته شد و همهچیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطبهای خودروسازی اصلی جهان محسوب میشود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفتهاند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سالها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، بامو و آئودی ساخته میشود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آنها را دارد درحالیکه بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانههای پورشه بیرون میآیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکسواگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همهچیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقهای را میتوان پیدا کرد.
آمریکا
یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوریهای بسیار زیادی داشتهاند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها میبینیم اختراع آمریکاییها است. با وجود فراز و نشیبهای فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالیکه طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب میشود. بااینحال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپهای غولپیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانههای حجیم V8 میشناسیم.
ژاپن
هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آنقدر جانسخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکتها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سختکوشی، تویوتا توانست به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دههها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جانسختی شده است.
ایتالیا
بدون شک مهد سوپراسپرتهای جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور میآید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش میبندند. فراری با سابقهای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالیکه لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذابترین سوپراسپرتهای جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید میکند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت میشناسیم اما بزرگترین خودروساز این کشور فیات است که سابقهای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غولهای خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نامهای بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانیها در مسابقات مختلف است.
انگلستان
یکی از باسابقهترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار میشناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادینترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیمهای فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکتهایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مکلارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را بهعنوان برندهایی بریتانیایی میشناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کردهاند.
فرانسه
هرچند فرانسه هیچگاه بهاندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمیتوان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسویها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفقترین هاچبکهای جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچبکهای جهان را هم فرانسویها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوریهای زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشتهاند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب میشود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نامهایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم میخورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید میکردند.
کره جنوبی
درحالیکه تا دههٔ ۷۰ شاید هیچکس در دنیا بهجز خود کرهایها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هماکنون خودروهای آنها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کرهایها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند بهطور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آنقدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگیانگ هم دیده میشود اما این برندها هرگز نتوانستند بهاندازهٔ هموطنان خود موفق باشند.
نکته: در نظرسنجی زیر میتوانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.
jalopy
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فرانسه خیلی بدبخته که از آشغال های کره ای شکست خورد
باور کنید خودروسازی فرانسه نه اشغال های ایران خودروئه نه این جدیدا
اکبر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳میدونستید ماشینهای فرانسوی از نظر فنی و برقی خیلی سوسول هستند؟ مثلا همین ۲۰۰۸ که تو ایران مونتاژ شده مقاونت تمام اتصالاتش برای کامپیوتر تعریف شده اگر مثلا یه آپشن بهش اضافه بشه اروور میده و برقشو قطع میکنه . تومناطق آزاد مدلهای پژو ۳۰۷ و چند مدل خیلی شیک دیگه بصورت دست دوم اومد که همشون بیشتر از ۶ ماه کار نکردن و بخاطر خرابی یا سوختن قطعات الکترونیکی از کار افتادن و اسقاط شدن.
blackwing
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من به ترتیب امریکا – آلمان – ایتالیا – ژاپن – انگلیس
MehdiTurbo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی جالب بود برام
من فکر میکردم تا قبل دیدن نتیجه حتما المان یا ایتالیا اول حتی انگلستان
خودم به امریکا رای دادم متعصب رو کشور و برند خاصی نیستم ولی یه عشق امریکایی تو درونم هست( ولی بیشتر به خودرو نگاه میکنم حتی ممکنه یه خودرویی تو فرانسه بیشتر دوست داشته باشم)
بعد که نتیجه اومد دیدم امریکا اول با اینکه نه لوکس بودن انگلیس داره نه جذابیت ایتالیا را هر چند خودم امریکایی دوست دارم ولی بعید میدونستم امریکا اول باشه
blackwing
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مهدی جان درسته. ماشین های امریکایی بین ما ایرانیا خیلی محبوبن من نظر شخصیم امریکا بود ، طبیعی هستش وقتی از ۱۰ سالگی پشت فرمون بیوک و کاپریس نشستم باید انتخابم امریکا باشه اما واقعاً آلمان و ایتالیا برام جایگاه ویژهای دارن .
من یه دستگاه مرسدس W115 مدل ۱۹۷۲ هم دارم. یعنی برام فرقی نداره در نهایت باید همه رو دوست داشت وگرنه ماشین دوست و ماشین باز درست حسابی به حساب نمیاد آدم 🤷🏻♂️
MehdiTurbo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به ایشالله چرخش همیشه برات بچرخه داداش ماشین عشقی واقعا
اره صد در صد به قول تو چون خاطره داری باهلش ولی حقیقتا من از بچگی ماشین امریکایی زیاد ندیدم و سوار نشدم یا شاید درصد زیادی که رای دادن ولی منم که سوار نشدم ندیدم زیاد امریکایی برام هر چند به قول تو نوستالژی بودنش باعث رای میشه ولی اون زمان بنز بی ام وم زیاد بود شاید چون فقط امریکا دیگه نیومد و وارد نشد ولی بنز و بی ام چ نسلای بعدش حضور داشتند
blackwing
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مخلصیم 🙏🏼
آرین صاحب جمعی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تا ابد آلمان امریکا هم بد نیست ولی نمیشه چشم بست رو ایتالیا
آرین صاحب جمعی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳علی جردن عزیز چین خودروزایی نه خودروسازی
علی جردن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته چون بلطف تکنولوژی برتر جهانی چین هروز یک کارخونه خودروسازی جدید پیرفته احداث میکنه قبول دارم تعداد ماشین سازی های چین از تعداد کل خودروسازی های جهان بیشتره که اینم نشون از کشش و توانمند بودن صنعت خودروسازی چین محسوب میشه و مزیت بزرگیه اینهمه کارخونه رو به نحو احسن هندل کردن.
نکته موفقیت آمیز تر اینجاست که هروز آمار اعتماد مشتری ها و هم آمار فروش میره بالا
سپاس گزارم.
Dh
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نمی دونم چرا هنوز بعضی ها هستند که هنوز بر این افکار غلطشون مانور میدهند بیایید یکم منطقی عمل کنید کره جنوبی داره محصولات خیلی خوبی تولید میکنه خود جنسیس رقیبی سرسخت برای مرسدس است و جنسیس دوران لذت بخش لکسوس رو تکرار میکنه محصولات هیوندای کیا هم از قدیم ایام در ایران خیلی طرفدار داشته لطفاً درست فکر کنید کلا جنسیس برند دوست داشتنی هست و باید منطقی بود ….
اکبر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳در بهترین شرایط دارید جنسیس رو با لکسوس و مدلهایی که قبلا بودن مقایسه میکنید . پس اول اولی برنده نفر اول میشه
هوشنگ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کارایی و قیمت پایینتر ژاپن
pouyan-h808
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳موتور آمریکا
طراحی ایتالیا
سیستم تعلیق و پکیج هندلینگ آلمان
امکانات و کابین انگلیس
.
توهین به بقیه قلمداد نشه خود من عاشق بوگاتی و ماشینهای ژاپنی ام
.
چرا ایتالیا انقدر کم رای اورده 😑
.
خودم هم رای ام آلمانه
اشکان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش بوگاتی مال فرانسه است
Dan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بوگاتی به همون اندازه فرانسویه که ام جی انگلیسیه
یا پژو پارس فرانسوی
بوگاتی همه چیش مال فولکس واگنه
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من انگلستان رو دوست دارم چون اگه خودروسازی رو به دو شاخه بزرگ اسپرت و لوکس تقسیم بندی کنیم در هر دو مورد محصولاتی داره که حرف اول رو میزنه
و به جز اون در سگمنت های مختلف نماینده های شاخصی داره
آفرود لندروور رنجروور
گرندتور استون مارتین
کوپه و سدان لوکس رولزرویس و بنتلی
اسپرت مک لارن
و کلا اینکه اغلب محصولاتش گرون و سطح بالا و البته با جذابیت ظاهری زیاد هستن رو میپسندم
رامتین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زیاد نمیشه به نظرسنجی ها اتکا کرد. ولی خب فناوری ساخت خودرو بنظرم در ایتالیا بالاتره.
misha
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ایتالیا❤️
Saeed13r8pro
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تا ابد آلمان✌️
سجاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آلمان بهترین پکیج رو داره
هم سوپراسپرت های فوق العاده
هم خودروهای لوکس عالی
هم سدان های اسپرت بی رقیب
هم فرمول یک
هم خودروهای خانوادگی(فولکس)
ولی بقیه در یک یا دو زمینه توانایی دارن
مثلا ایتالیا خدایی فقط سوپراسپرت داره و در بعضی موارد از کره و فرانسه هم عقب تره
عارف رضاییان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ایتالیا فقط سوپر اسپورت بهترین نیست آمارو ارقام اینو ثابت میکنه فیات بیشترین ماشین سال اروپا و لانچیا بیشترین قهرمانی و در رالی داره
Genius
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳منهای نگاه مهندسیم که در اون مرسدس بنز مبدا و مقصود خودروسازی است و حتی امریکاییها هم هرگز در شکوهمندی به گردپای مرسدس نمیرسند اما برای صنعتگر کره ای احترام ویژه ای از حیث اخلاقی قائلم چرا که اونها هم همپای ایران دهه ۷۰ میلادی تازه وارد صنعتی شدن گردیدند و اینک بلاشک تو تموم صنایع هایتک جزء ۵تا کشور صاحب حرف هستند و این که نشان دهنده شعور جمعی کره ایها است دقیقا برعکس ایرانیها برام خیلی احترام آمیزه
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مهندسی آلمانی و ژاپنی
اثر هنری ایتالیایی
من ایتالیا زدم
johnmarston
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا ایتالیا انگلیس
آمریکا کشتی های زمینی
ایتالیا اسطورههای پرفورمنس
انگلیس اشرافیت خالص
بهنام
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳دو سه نفر ۱۸۰ تا رأی به کره دادن 🤣
خوده کره ایها به ژاپن و آلمان رأی میدن 🤣
FY
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳و یکی مثل شما به چین رای می دی😁😁😁😁 پرچم کره جنوبی بالاست🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷
datsun
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳از بچگی عاشق ژاپنم ، خودرو سازی آمریکا آلمان ایتالیا و انگلیس هم برام قابل احترامن و همچنین فرانسه قدیم مخصوصا سیترون جدیدا رو اصلا قبول ندارم و همچنین سوئد با ولوو تراک ، اسکانیا و کونیگزگ
مهردادکمال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیشه انتخاب کرد، انتخاب خیلی سختیه. از هر کشوری من یکی دو برند رو میتونم انتخاب کنم مثلا ژاپن تویوتا و نیسان انگلستان استون مارتین و بنتلی و بریستول ایتالیا فراری و لامبورگینی و پاگانی و الفارومئو المان مرسدس و بی ام و پورشه امریکا داج و جیپ و فورد و کادیلاک سوئد ولوو و کونیگ زگ فرانسه بوگاتی و سیتروئن
amirboss
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳از تو حدود دویست کشور همین هفت کشوره که صنعت خودروسازی مطرحی دارن. تو این لیست جای چین هم به شدت حس میشه.
من خودم طرفدار آمریکا هستم اما تعصب الکی ندارم و حتی تو خیلی از مقایسه ها آمریکا رو کوبیدم.
Mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی میگم ایرانیا یقه چاک میدن واسه امریکا و تعصب دارن بخاطر اینکه دولت امریکا با ایران مشکل داره میگید نه
۳۶ درصد امریکا 😂
ایرانیا بخاطر تنفر از دولت عاشق آمریکا شدن و این تعصب تو همه چی دیده میشه
امریکا به گرد المان هم نمیرسه تو خودروسازی
انتخاب خودم:
1- المان
2-ایتالیا
3-چین (الکتریکی ها فقط)
4- انگلیس
5- امریکا
6- ژاپن
7- کره
البته تو بنزینی ها بعد المان و ایتالیا سومین انتخابم ژاپنه ، چین اخر بعد از بقیه
تو برقی ها هم اگر صرفا بخوام بگم چین و کره و المان رو دوست دارم و بعدش آمریکا
فرانسه هم ولش کن حال ندارم 😂
علی جردن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مقام هشتم به : فرانسه …
مقام هفتم به : سوئد …
مقام ششم به : انگلستان …
مقام پنجم به : ژاپن …
مقام چهارم به : کره جنوبی …
مقام سوم به : آلمان …
مقام دوم به : آمریکا …
مقام اول با افتخار می رسه به پرچمدار نبوغ و تولید و هنر و تکنولوژی روز : یعنی چین …..
به قول گفتنی : محصولات Apple هم تو چین تولید میشن
تا ابد : iphone Made in China
M power
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اول المان
دوم انگلیس
بقیش دیگه فرق نمیکنه همشون یجوری خوبن
اشکان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اینم بگم که کمپانی بوگاتی مال کشور فرانسه هست
بهترین سوپر اسپرت جهان.
اما تو بقیه چیزها به غیر از سوپر اسپرت کاملا عقب مانده هست، مثلاً شما بین هیوندا سوناتا هیبرید و پژو ۳۰۱ کدوم رو انتخاب میکنید؟
من میگم سوناتا
حمیدرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سوناتا هیبرید رو با ۵۰۸ pse مقایسه میکنن استاد. اونموقع ببین کدوم بهتره
Ali
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقاه چرا اسم سایپار ایران خودرو خودمون نیست
مگه چی کم داره از رولزرویس و شورلت و تویوتا و بنز و مک لورن ؟ چهار چرخ که داره راه هم میره و صد البته یه بوق تو اعصاب رو هم که دارده
امیرحسین پورکند
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من آمریکا و آلمان زدم ولی اگر چندگزینه ای بود،ژاپن و تا حدودی ایتالیا و انگلیس رو میزدم
Radili
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳از هر کدوم کشور های خودرو ساز مدرن تریک عکسارو گذاشتین ولی تو کشور فرانسه قدیمی ترین خودروهاشو گذاشتین این عادلانه نیست خودروساز فرانسه جلوتر از کره هستش.
BMW
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سخت شد انتخاب😂😂خیلی سخت…
RMA
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱ ایتالیا
۲ آلمان
۳ انگلیس
۴ آمریکا
۵ژاپن
عارف رضاییان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا ایتالیا چونکه در بالاترین کلاس خودرویی بهترینه. منظورم سوپر اسپورته که ساختش بالاترین تکنولوژی و میطلبه.دوم آلمان و سوم آمریکا و ژاپن
حمید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خب معلومه که هیچ کدوم. فقط عشقم. ایران عزیز خودم. ترمز دستی تیبا رو با هیچ کدوم از این ماشینای این آشغال سازای آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و ایتالیایی عوض نمی کنم. درود به سایپای عزیز
ممد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣🤣🤣👍
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳👏👏👏
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سایپا مطمعن