چشم اندازهفته نامه

نظرسنجی: به کدام کشور در خودروسازی بیشتر علاقه دارید؟ از ژاپن تا آمریکا

در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقه‌مندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟

طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع می‌کنیم. یکی از عرصه‌هایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران می‌بینیم. اصلی‌ترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدل‌های طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نه‌تنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاین‌رو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهم‌ترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجان‌انگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.

آلمان

آلمان خاستگاه خودرو محسوب می‌شود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درون‌سوز در این کشور ساخته شد و همه‌چیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطب‌های خودروسازی اصلی جهان محسوب می‌شود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفته‌اند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سال‌ها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی ساخته می‌شود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آن‌ها را دارد درحالی‌که بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانه‌های پورشه بیرون می‌آیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکس‌واگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همه‌چیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقه‌ای را می‌توان پیدا کرد.

آمریکا

یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوری‌های بسیار زیادی داشته‌اند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها می‌بینیم اختراع آمریکایی‌ها است. با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالی‌که طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپ‌های غول‌پیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانه‌های حجیم V8 می‌شناسیم.

ژاپن

هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آن‌قدر جان‌سخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکت‌ها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سخت‌کوشی، تویوتا توانست به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دهه‌ها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جان‌سختی شده است.

ایتالیا

بدون شک مهد سوپراسپرت‌های جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور می‌آید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش می‌بندند. فراری با سابقه‌ای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالی‌که لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید می‌کند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت می‌شناسیم اما بزرگ‌ترین خودروساز این کشور فیات است که سابقه‌ای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غول‌های خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نام‌های بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانی‌ها در مسابقات مختلف است.

انگلستان

یکی از باسابقه‌ترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار می‌شناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیم‌های فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکت‌هایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مک‌لارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را به‌عنوان برندهایی بریتانیایی می‌شناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کرده‌اند.

فرانسه

هرچند فرانسه هیچ‌گاه به‌اندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمی‌توان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسوی‌ها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفق‌ترین هاچ‌بک‌های جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچ‌بک‌های جهان را هم فرانسوی‌ها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوری‌های زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشته‌اند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب می‌شود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نام‌هایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم می‌خورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید می‌کردند.

کره جنوبی

درحالی‌که تا دههٔ ۷۰ شاید هیچ‌کس در دنیا به‌جز خود کره‌ای‌ها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هم‌اکنون خودروهای آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کره‌ای‌ها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند به‌طور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آن‌قدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگ‌یانگ هم دیده می‌شود اما این برندها هرگز نتوانستند به‌اندازهٔ هم‌وطنان خود موفق باشند.

نکته: در نظرسنجی زیر می‌توانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.

به خودروسازی کدام کشور بیشتر علاقه دارید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸۹ دیدگاه‌ها

  1. jalopy

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    فرانسه خیلی بدبخته که از آشغال های کره ای شکست خورد
    باور کنید خودروسازی فرانسه نه اشغال های ایران خودروئه نه این جدیدا

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. اکبر

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      میدونستید ماشینهای فرانسوی از نظر فنی و برقی خیلی سوسول هستند؟ مثلا همین ۲۰۰۸ که تو ایران مونتاژ شده مقاونت تمام اتصالاتش برای کامپیوتر تعریف شده اگر مثلا یه آپشن بهش اضافه بشه اروور میده و برقشو قطع میکنه . تومناطق آزاد مدلهای پژو ۳۰۷ و چند مدل خیلی شیک دیگه بصورت دست دوم اومد که همشون بیشتر از ۶ ماه کار نکردن و بخاطر خرابی یا سوختن قطعات الکترونیکی از کار افتادن و اسقاط شدن.

  2. blackwing

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1300 ديدگاه)

    من به ترتیب امریکا – آلمان – ایتالیا – ژاپن – انگلیس

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. MehdiTurbo

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2358 ديدگاه)

      خیلی جالب بود برام
      من فکر میکردم تا قبل دیدن نتیجه حتما المان یا ایتالیا اول حتی انگلستان
      خودم به امریکا رای دادم متعصب رو کشور و برند خاصی نیستم ولی یه عشق امریکایی تو درونم هست( ولی بیشتر به خودرو نگاه میکنم حتی ممکنه یه خودرویی تو فرانسه بیشتر دوست داشته باشم)
      بعد که نتیجه اومد دیدم امریکا اول با اینکه نه لوکس بودن انگلیس داره نه جذابیت ایتالیا را هر چند خودم امریکایی دوست دارم ولی بعید میدونستم امریکا اول باشه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. blackwing

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        مهدی جان درسته. ماشین های امریکایی بین ما ایرانیا خیلی محبوبن من نظر شخصیم امریکا بود ، طبیعی هستش وقتی از ۱۰ سالگی پشت فرمون بیوک و کاپریس نشستم باید انتخابم امریکا باشه اما واقعاً آلمان و ایتالیا برام جایگاه ویژه‌ای دارن .

        من یه دستگاه مرسدس W115 مدل ۱۹۷۲ هم دارم. یعنی برام فرقی نداره در نهایت باید همه رو دوست داشت وگرنه ماشین دوست و ماشین باز درست حسابی به حساب نمیاد آدم 🤷🏻‍♂️

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. MehdiTurbo

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2358 ديدگاه)

          به ایشالله چرخش همیشه برات بچرخه داداش ماشین عشقی واقعا
          اره صد در صد به قول تو چون خاطره داری باهلش ولی حقیقتا من از بچگی ماشین امریکایی زیاد ندیدم و سوار نشدم یا شاید درصد زیادی که رای دادن ولی منم که سوار نشدم ندیدم زیاد امریکایی برام هر چند به قول تو نوستالژی بودنش باعث رای میشه ولی اون زمان بنز بی ام وم زیاد بود شاید چون فقط امریکا دیگه نیومد و وارد نشد ولی بنز و بی ام چ نسلای بعدش حضور داشتند

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. blackwing

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        مخلصیم 🙏🏼

  3. آرین صاحب جمعی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    تا ابد آلمان امریکا هم بد نیست ولی نمیشه چشم بست رو ایتالیا

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. آرین صاحب جمعی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    علی جردن عزیز چین خودروزایی نه خودروسازی

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درسته چون بلطف تکنولوژی برتر جهانی چین هروز یک کارخونه خودروسازی جدید پیرفته احداث میکنه قبول دارم تعداد ماشین سازی های چین از تعداد کل خودروسازی های جهان بیشتره که اینم نشون از کشش و توانمند بودن صنعت خودروسازی چین محسوب میشه و مزیت بزرگیه اینهمه کارخونه رو به نحو احسن هندل کردن.
      نکته موفقیت آمیز تر اینجاست که هروز آمار اعتماد مشتری ها و هم آمار فروش میره بالا
      سپاس گزارم.

      موافقم 8
      مخالفم 5
  5. Dh

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    نمی دونم چرا هنوز بعضی ها هستند که هنوز بر این افکار غلطشون مانور می‌دهند بیایید یکم منطقی عمل کنید کره جنوبی داره محصولات خیلی خوبی تولید می‌کنه خود جنسیس رقیبی سرسخت برای مرسدس است و جنسیس دوران لذت بخش لکسوس رو تکرار می‌کنه محصولات هیوندای کیا هم از قدیم ایام در ایران خیلی طرفدار داشته لطفاً درست فکر کنید کلا جنسیس برند دوست داشتنی هست و باید منطقی بود ….

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. اکبر

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      در بهترین شرایط دارید جنسیس رو با لکسوس و مدلهایی که قبلا بودن مقایسه میکنید . پس اول اولی برنده نفر اول میشه

  6. هوشنگ

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    کارایی و قیمت پایین‌تر ژاپن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  7. pouyan-h808

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    موتور آمریکا
    طراحی ایتالیا
    سیستم تعلیق و پکیج هندلینگ آلمان
    امکانات و کابین انگلیس
    .
    توهین به بقیه قلمداد نشه خود من عاشق بوگاتی و ماشینهای ژاپنی ام
    .
    چرا ایتالیا انقدر کم رای اورده 😑
    .
    خودم هم رای ام آلمانه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. اشکان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      داداش بوگاتی مال فرانسه است

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Dan

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (677 ديدگاه)

        بوگاتی به همون اندازه فرانسویه که ام جی انگلیسیه
        یا پژو پارس فرانسوی
        بوگاتی همه چیش مال فولکس واگنه

  8. مازیار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    من انگلستان رو دوست دارم چون اگه خودروسازی رو به دو شاخه بزرگ اسپرت و لوکس تقسیم بندی کنیم در هر دو مورد محصولاتی داره که حرف اول رو می‌‌زنه
    و به جز اون در سگمنت های مختلف نماینده های شاخصی داره
    آفرود لندروور رنجروور
    گرندتور استون مارتین
    کوپه و سدان لوکس رولزرویس و بنتلی
    اسپرت مک لارن
    و کلا اینکه اغلب محصولاتش گرون و سطح بالا و البته با جذابیت ظاهری زیاد هستن رو می‌پسندم

    موافقم 14
    مخالفم 2
  9. رامتین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    زیاد نمیشه به نظرسنجی ها اتکا کرد. ولی خب فناوری ساخت خودرو بنظرم در ایتالیا بالاتره.

    موافقم 11
    مخالفم 7
  10. misha

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ایتالیا❤️

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. Saeed13r8pro

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تا ابد آلمان✌️

    موافقم 12
    مخالفم 9
  12. سجاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    آلمان بهترین پکیج رو داره
    هم سوپراسپرت های فوق العاده
    هم خودروهای لوکس عالی
    هم سدان های اسپرت بی رقیب
    هم فرمول یک
    هم خودروهای خانوادگی(فولکس)
    ولی بقیه در یک یا دو زمینه توانایی دارن
    مثلا ایتالیا خدایی فقط سوپراسپرت داره و در بعضی موارد از کره و فرانسه هم عقب تره

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. عارف رضاییان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      ایتالیا فقط سوپر اسپورت بهترین نیست آمارو ارقام اینو ثابت می‌کنه فیات بیشترین ماشین سال اروپا و لانچیا بیشترین قهرمانی و در رالی داره

  13. Genius

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    منهای نگاه مهندسیم که در اون مرسدس بنز مبدا و مقصود خودروسازی است و حتی امریکایی‌ها هم هرگز در شکوهمندی به گردپای مرسدس نمیرسند اما برای صنعتگر کره ای احترام ویژه ای از حیث اخلاقی قائلم چرا که اونها هم همپای ایران دهه ۷۰ میلادی تازه وارد صنعتی شدن گردیدند و اینک بلاشک تو تموم صنایع هایتک جزء ۵تا کشور صاحب حرف هستند و این که نشان دهنده شعور جمعی کره ایها است دقیقا برعکس ایرانیها برام خیلی احترام آمیزه

    موافقم 7
    مخالفم 13
  14. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی و ژاپنی

    اثر هنری ایتالیایی

    من ایتالیا زدم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. johnmarston

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    آمریکا ایتالیا انگلیس
    آمریکا کشتی های زمینی
    ایتالیا اسطوره‌های پرفورمنس
    انگلیس اشرافیت خالص

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. بهنام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (903 ديدگاه)

    دو سه نفر ۱۸۰ تا رأی به کره دادن 🤣
    خوده کره ایها به ژاپن و آلمان رأی میدن 🤣

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. FY

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      و یکی مثل شما به چین رای می دی😁😁😁😁 پرچم کره جنوبی بالاست🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷

      موافقم 7
      مخالفم 7
  17. datsun

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3931 ديدگاه)

    از بچگی عاشق ژاپنم ، خودرو سازی آمریکا آلمان ایتالیا و انگلیس هم برام قابل احترامن و همچنین فرانسه قدیم مخصوصا سیترون جدیدا رو اصلا قبول ندارم و همچنین سوئد با ولوو تراک ، اسکانیا و کونیگزگ

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. مهردادکمال

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1979 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب کرد، انتخاب خیلی سختیه. از هر کشوری من یکی دو برند رو میتونم انتخاب کنم مثلا ژاپن تویوتا و نیسان انگلستان استون مارتین و بنتلی و بریستول ایتالیا فراری و لامبورگینی و پاگانی و الفارومئو المان مرسدس و بی ام و پورشه امریکا داج و جیپ و فورد و کادیلاک سوئد ولوو و کونیگ زگ فرانسه بوگاتی و سیتروئن

  19. amirboss

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    از تو حدود دویست کشور همین هفت کشوره که صنعت خودروسازی مطرحی دارن. تو این لیست جای چین هم به شدت حس میشه.
    من خودم طرفدار آمریکا هستم اما تعصب الکی ندارم و حتی تو خیلی از مقایسه ها آمریکا رو کوبیدم.

    موافقم 3
    مخالفم 7
  20. Mercedes

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (955 ديدگاه)

    وقتی میگم ایرانیا یقه چاک میدن واسه امریکا و تعصب دارن بخاطر اینکه دولت امریکا با ایران مشکل داره میگید نه
    ۳۶ درصد امریکا 😂
    ایرانیا بخاطر تنفر از دولت عاشق آمریکا شدن و این تعصب تو همه چی دیده میشه
    امریکا به گرد المان هم نمیرسه تو خودروسازی
    انتخاب خودم:
    1- المان
    2-ایتالیا
    3-چین (الکتریکی ها فقط)
    4- انگلیس
    5- امریکا
    6- ژاپن
    7- کره
    البته تو بنزینی ها بعد المان و ایتالیا سومین انتخابم ژاپنه ، چین اخر بعد از بقیه
    تو برقی ها هم اگر صرفا بخوام بگم چین و کره و المان رو دوست دارم و بعدش آمریکا
    فرانسه هم ولش کن حال ندارم 😂

    موافقم 3
    مخالفم 18
  21. علی جردن

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    مقام هشتم به : فرانسه …

    مقام هفتم به : سوئد …

    مقام ششم به : انگلستان …

    مقام پنجم به : ژاپن …

    مقام چهارم به : کره جنوبی …

    مقام سوم به : آلمان …

    مقام دوم به : آمریکا …

    مقام اول با افتخار می رسه به پرچمدار نبوغ و تولید و هنر و تکنولوژی روز : یعنی چین …..

    به قول گفتنی : محصولات Apple هم تو چین تولید میشن

    تا ابد : iphone Made in China

    موافقم 3
    مخالفم 11
  22. M power

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    اول المان
    دوم انگلیس
    بقیش دیگه فرق نمیکنه همشون یجوری خوبن

    موافقم 3
    مخالفم 6
  23. اشکان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اینم بگم که کمپانی بوگاتی مال کشور فرانسه هست
    بهترین سوپر اسپرت جهان.
    اما تو بقیه چیزها به غیر از سوپر اسپرت کاملا عقب مانده هست، مثلاً شما بین هیوندا سوناتا هیبرید و پژو ۳۰۱ کدوم رو انتخاب میکنید؟
    من میگم سوناتا

    1. حمیدرضا

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      سوناتا هیبرید رو با ۵۰۸ pse مقایسه میکنن استاد. اونموقع ببین کدوم بهتره

  24. Ali

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقاه چرا اسم سایپار ایران خودرو خودمون نیست
    مگه چی کم داره از رولزرویس و شورلت و تویوتا و بنز و مک لورن ؟ چهار چرخ که داره راه هم میره و صد البته یه بوق تو اعصاب رو هم که دارده

  25. امیرحسین پورکند

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من آمریکا و آلمان زدم ولی اگر چندگزینه ای بود،ژاپن و تا حدودی ایتالیا و انگلیس رو میزدم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  26. Radili

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از هر کدوم کشور های خودرو ساز مدرن تریک عکسارو گذاشتین ولی تو کشور فرانسه قدیمی ترین خودروهاشو گذاشتین این عادلانه نیست خودروساز فرانسه جلوتر از کره هستش.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. BMW

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    سخت شد انتخاب😂😂خیلی سخت…

  28. RMA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۱ ایتالیا
    ۲ آلمان
    ۳ انگلیس
    ۴ آمریکا
    ۵ژاپن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  29. عارف رضاییان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    قطعا ایتالیا چونکه در بالاترین کلاس خودرویی بهترینه. منظورم سوپر اسپورته که ساختش بالاترین تکنولوژی و میطلبه.دوم آلمان و سوم آمریکا و ژاپن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  30. حمید

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خب معلومه که هیچ کدوم. فقط عشقم. ایران عزیز خودم. ترمز دستی تیبا رو با هیچ کدوم از این ماشینای این آشغال سازای آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و ایتالیایی عوض نمی کنم. درود به سایپای عزیز

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. ممد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      🤣🤣🤣👍

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4297 ديدگاه)

      👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. امیر

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سایپا مطمعن

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا