در این نظرسنجی پدال شرکت کنید تا ببینیم در بین علاقهمندان به خودرو، کدام کشور خودروسازی بیشتر طرفدار دارد. ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان یا آمریکا؟
طرفداری در زندگی اکثر ما نقش دارد. از ورزش گرفته تا سینما، بسیاری از ما علایقی داریم و از آن دفاع میکنیم. یکی از عرصههایی که بحث طرفداری در آن بسیار داغ و پررنگ است، جهان گستردهٔ خودرو است. این موضوع را هرروز در همین پدال در بخش نظرات مطالب مختلف بین کاربران میبینیم. اصلیترین بحثی که در این زمینه جریان دارد، بین طرفداران کشورهای مختلف خودروسازی است که گاهی جدلهای طولانی را به دنبال دارد. البته طرفداری تا زمانی که به توهین به علایق دیگران منجر نشود نهتنها هرگز چیز بدی نیست بلکه جذاب هم خواهد بود. ازاینرو، تصمیم داریم با برگزاری نظرسنجی بزرگی بین مهمترین کشورها در صنعت خودروسازی جهان، ببینیم در این دنیای هیجانانگیز هر کشور چقدر طرفدار دارد.
آلمان
آلمان خاستگاه خودرو محسوب میشود. اولین خودرو با پیشرانهٔ درونسوز در این کشور ساخته شد و همهچیز را شروع کرد. آلمان هنوز هم یکی از قطبهای خودروسازی اصلی جهان محسوب میشود. هرچند در طول تاریخ، خودروسازان آلمانی زیادی آمده و رفتهاند اما مشهورترین برندهای این کشور همچنان فعال هستند. سالها است که بهترین خودروهای لوکس جهان توسط سه برند مرسدس بنز، بامو و آئودی ساخته میشود و کمتر خودروسازی توان رقابت با آنها را دارد درحالیکه بهترین خودروهای اسپرت جهان از کارخانههای پورشه بیرون میآیند. از سوی دیگر، در آلمان یک غول خودروسازی بنام فولکسواگن هم وجود دارد که با خرید برندهای مشهور و متعددی، چند سال به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شد. در خودروسازی آلمان همهچیز از تکنولوژی و مهندسی برتر گرفته تا میراث مسابقهای را میتوان پیدا کرد.
آمریکا
یکی دیگر از کشورهایی که نقش بسیار مهمی در پیشرفت خودروسازی داشت آمریکا است. اولین خودروهای تولید انبوه جهان در این کشور متولد شدند و خودرو را در اختیار عموم مردم قرار دادند. علاوه بر این، خودروسازان مختلف آمریکایی در طول تاریخ اختراعات و نوآوریهای بسیار زیادی داشتهاند و اکثر امکانات رفاهی و ایمنی که امروزه در خودروها میبینیم اختراع آمریکاییها است. با وجود فراز و نشیبهای فراوان، سه قطب خودروسازی این کشور یعنی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز همچنان در حال فعالیت هستند درحالیکه طی یک دههٔ اخیر، یک عضو نوظهور بنام تسلا هم به این جمع اضافه شده است که عامل اصلی رواج خودروهای الکتریکی در کل جهان محسوب میشود. بااینحال، هنوز هم خودروسازی آمریکا را با پیکاپهای غولپیکر، ماسل کارهای جذاب و پیشرانههای حجیم V8 میشناسیم.
ژاپن
هرچند ژاپن جزء پیشگامان خودروسازی جهان نبود اما زمانی که پس از جنگ جهانی دوم خودروسازی این کشور پا گرفت، جهان را متحول کرد. خودروسازان ژاپنی کار خود را با خودروهای کوچک و اقتصادی آغاز کردند اما همین خودروها آنقدر جانسخت و باکیفیت بودند که توانستند جهان را تسخیر کنند. خودروسازانی مثل هوندا و تویوتا زمانی که در دههٔ ۷۰ وارد بازار آمریکا شدند، بازار خودروسازان بزرگ آمریکا را کساد کردند. از دههٔ ۹۰ نیز این شرکتها با برندهای لکسوس، آکورا و اینفینیتی وارد بخش خودروهای لوکس شدند و بازار خود را گسترش دادند. با همین نظم و سختکوشی، تویوتا توانست به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شود. علاوه بر این، دههها است که نام خودروسازان ژاپنی و خصوصاً تویوتا مترداف با قابلیت اطمینان و جانسختی شده است.
ایتالیا
بدون شک مهد سوپراسپرتهای جهان ایتالیا است و وقتی نام این کشور میآید فراری و لامبورگینی در ذهن نقش میبندند. فراری با سابقهای غنی و طولانی در مسابقات به شناسنامهٔ موتوراسپرت تبدیل شده است درحالیکه لامبورگینی هم در طول تاریخ خود جذابترین سوپراسپرتهای جهان را ساخته است. علاوه بر این، از اوایل دههٔ ۹۰ نیز سروکلهٔ خودروساز دیگری از این کشور بنام پاگانی پیدا شد که اثر هنری متحرک تولید میکند. البته هرچند ایتالیا را با سوپراسپرت میشناسیم اما بزرگترین خودروساز این کشور فیات است که سابقهای دیرینه و موفق در ساخت خودروهای کوچک دارد و زمانی یکی از غولهای خودروسازی اروپا بود. لانچیا، مازراتی و آلفارومئو هم دیگر نامهای بزرگ در تاریخ خودروسازی ایتالیا هستند که کارنامهٔ هرکدام مملو از افتخارات و قهرمانیها در مسابقات مختلف است.
انگلستان
یکی از باسابقهترین کشورها در خودروسازی انگلستان است. هرچند این کشور در طول تاریخ طولانی خودروسازی خود خودروهای مختلف و متنوعی تولید کرده است اما انگلستان را بیشتر با خودروهای لوکس و اشرافی مثل بنتلی، رولزرویس و جگوار میشناسیم. از سوی دیگر، یکی از نمادینترین خودروهای تاریخ بریتانیا مینی است که هرچند لوکس یا اسپرت نبود اما در سراسر جهان خریدار پیدا کرد. انگلستان همچنین در مسابقات فرمول یک نقش بسیار پررنگی داشته و مقر اصلی بسیاری از تیمهای فرمول یک در این کشور است. هرچند مالکیت اکثر خودروسازان بریتانیایی به شرکتهایی از دیگر کشورها مثل آلمان، هند، چین و بحرین واگذار شده است اما هنوز هم خودروسازانی مثل جگوار، لوتوس، مکلارن، بنتلی، رولزرویس و لندروور را بهعنوان برندهایی بریتانیایی میشناسیم که شکوه و کیفیت گذشتهٔ خود را کاملاً حفظ کردهاند.
فرانسه
هرچند فرانسه هیچگاه بهاندازهٔ دیگر کشورهایی که ذکر کردیم در عرصهٔ خودروسازی جهانی مطرح نبوده است اما هرگز نمیتوان نقش این کشور در صنعت خودروسازی دنیا را کتمان کرد. فرانسویها از دیرباز استاد ساخت خودروهای کوچک شهری بودند و موفقترین هاچبکهای جهان در این کشور ساخته شدند. حتی اولین هاچبکهای جهان را هم فرانسویها ساختند. خودروسازان اصلی این کشور یعنی پژو، رنو و سیتروئن همچنین در طول تاریخ خود نوآوریهای زیادی را ارائه کرده و حضور پررنگی در مسابقات رالی داشتهاند. ناگفته نماند که هرچند بوگاتی از لحاظ تکنولوژی و مهندسی اساساً آلمانی محسوب میشود اما درواقع اصالتی فرانسوی دارد. علاوه بر این، در تاریخ خودروسازی فرانسه نامهایی مثل دلاهیه و دولاژ هم به چشم میخورد که در ابتدای قرن بیستم خودروهای بسیار لوکسی تولید میکردند.
کره جنوبی
درحالیکه تا دههٔ ۷۰ شاید هیچکس در دنیا بهجز خود کرهایها نام کیا و هیوندای را نشنیده بود اما در کمتر از نیم قرن این دو شرکت با تلاش و مدیریت صحیح به جایگاهی رسیدند که هماکنون خودروهای آنها در سراسر جهان شناخته شده و خریدار دارند. کرهایها ابتدا با توسل به خودروسازانی مثل فورد، مزدا و میتسوبیشی کار خود را آغاز کردند اما طولی نکشید که توانستند بهطور مستقل اقدام به توسعهٔ خودروهای خود کنند. این خودروسازان آنقدر جسارت پیدا کردند که حتی با الگوبرداری از لکسوس و ایجاد برند جنسیس، وارد عرصهٔ خودروهای لوکس شدند. البته غیر از کیا و هیوندای، در خودروسازی کره جنوبی دو نام دیگر یعنی دوو و سانگیانگ هم دیده میشود اما این برندها هرگز نتوانستند بهاندازهٔ هموطنان خود موفق باشند.
نکته: در نظرسنجی زیر میتوانید به بیش از یک گزینه رأی بدهید.
Dark Knight
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آلمان که جای خود دارد ولی بعد از آلمان ، ژاپن رو دوست دارم چون همانطور که تو متن اشاره شد واقعا جان سخت و قابل اطمینان هستن و برای کسی که دنبال ماشین بی دردسر برای استفاده بلند مدت باشه بهترین هستن تو رتبه سوم هم آمریکا رو انتخاب میکنم مخصوصا با اون پیکاپ های غولپیکری که دارن و در نهایت انگلستان رو به خاطر کمپانی های خاصی که داره دوست دارم مخصوصا رولزرویس که معیار لوکس بودن تو کل دنیا هست
فورد موستانگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من اول آمریکا بعد آلمان بعد ژاپن بعد ایران
ولی از نظر اطمینان سایپا بهترینها😂😂
...
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی فراری کجا اینا کجا
A.m.A
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳قبول کنید یا نه آلمان،آمریکا و ژاپن ستون های خودروسازی جهانن این مثلث بازار ماشین جهانو میچرخونن
Monster 765lt
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اره دقیقا ستون عمده فروشی و محصولات معمولی و روزمره
از اونطرف چند لول بالاتر بخواییم نگاه کنیم به کشورهایی جز ایتالیا و انگلیس وجود نمیرسیم که همیشه تو خاص بودن حرف اول و آخر رو زدن و اثر هنری خلق کردن نه محصول معمولی
Dark Knight
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هر کسی سلیقه خودس رو داره ولی واقعا تعجب کردم وقتی دیدم ایتالیا از ژاپن بیش تر رای گرفته ! برای من ژاپن از آمریکا هم بالاتر هست
گات
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن این همه ماشین های آفرودی و سوپر اسپرت و اسپرت و لوکس داره برداشتید عکس ۳ تا سدان گذاشتید😅
من اول انتخابم ژاپن بعد آمریکا بعد آلمان والسلام
احمدرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین فقط آمریکایی ، قوی و محکم . اگر منطقی باشیم انتخابمون ماشینهای غول صنعتی دنیاست و اولین تولید کننده خودرو در جهان که صاحب اغلب تکنولوژی هاست .
فرزاد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بخاطر پیشرفت لحظه آیی و ساعتی و روز افزون صدرصد چین انتخابمه
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
الهام تبسمی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ابر اژدهای چین
فورد موستانگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳😂😂😂
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اژدها پلاستیکی
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اون ابر اژدها نیست اون سوپر اژدهاست😂😂
MP
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳کاربر تسلا کم بود این چینی فنا هم اضافه شدن!!!
حسن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من که اول از همه میرم یه ماسل کار اصل آمریکا میخرم
بعدشم سدان لوکس آلمانی
ویه سوپر اسپرت ایتالیایی میزارم گوشه گاراژ خونه مون
ولی وقتی از خواب بلند شدم پرایدم که مدل۷۵ هستش رو سوار میشم و باگریه میرم سرکارم
تو فک کن ممد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا و فرانسه
محمدهادی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من میگم قطعا آلمان
بعدش ژاپن
تو فک کن ممد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا دوج فرانسه پژو
تو فک کن ممد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا دوج چلنجر SRT
فرانسه پژو 206
هما
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سیاست های غلط آمریکا در قبال مردم ایران باعث شده که مردم ما که مطابق نظر سنجی ها بیشترین تمایل را به خرید کالای آمریکایی دارن ، مجبور به خرید کالای چینی بشن.البته من خودم آلمانی رو ترجیح میدم.از این وضعیت سیاست_ که اگر بگم کامنت تایید نمیشه_فقط کشور چین نهایت استفاده رو میبره.و مردم ایران بیشترین ضرر
فورد موستانگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳درست فرمودید
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی هم عالییی😐😐
فمان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برای فرانسه بوگاتیو نزاشتین
kourosh2008
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳انگلیس😐😐واقعا در حقش ظلم شده که رائ اش با کره برابره
Monster 765lt
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه همینه داداش
البته من احترام میذارم هرکس آزاده نظر خودشو بیان کنه ولی در مورد صحبت شما باید بگم همیشه برای حراجی های کف خیابون صف میبندن ولی هیچوت شما صفی جلوی فروشگاه برند نمیبینی
دکتر استاپ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن توی ۳ تای اولی هم نبود چون ماشین اسپرت خوبی نداره
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣
Amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشالا آمریکن کارز
ماشالا ابهت
ماشالا قدرت
ماشالا ماسل کار
ماشالا اصالت
😂😂
Amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی خودمونیم انتظارم از ایتالیا خیلی بیشتر بود
k-jafaee
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تکنولوژی بالا و خطوط تولید سریع و رباتیک در خودروسازیهای آمریکا منجر به ساخت خودروهای بسیار عالی با قیمت پایین شده. خودروهای آمریکایی بیرقیباند اما نقطهضعفشون قیمت پایینه که از ارزش و لوکس بودن ماشین کم میکنه. همین کوروت اگه قیمت پورشه رو داشت طرفداراش خیلی بیشتر میشدن. برندهای ژاپنی هم تاحدودی همین مشکل رو دارن. ولی آلمانیها بهتر بلدن قیمتگذاری کنن
-امیرمسعود
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳صحبت ازامنیت خودرو که میشه ناخودآگاه اسم خودروهای آلمانی مخصوصا مرسدس بنز به میان میاد.این لیست همه عالی اند ولی آلمان چیز دیگه ای است.
Taha
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من در این رده بندی
آلمان را در رتبه یک آمریکا را رتبه دوم انگلستان را در رتبه سوم و ژاپن را رتبه چهارم قرار می دهم
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هر جور حساب میکنم فقط آمریکا
آرین صاحب جمعی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب اشتباه حساب میکنی 😂😂
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳با ماشین حساب حساب کردم.
امکان نداره اشتباه کنه.
رسول
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا سوال سختی ولی به نظرم 3 کشور تاثیر گذار تو صنعت خودرو و پرطرفدار میتونه آلمان – آمریکا و ژاپن باش اگر بخوای همه چیو در نظر بگیری ن فقط یه مدل خودرو مدنظرت باش
فاضل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا سخته انتخاب کردن
ولی امریکا یه چیز دیگه ای
سردار
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همشو دوست دارم.جز آشغال های ایران🤣🤣🤣🤣
Rohi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اول ژاپن به خاطر کیفیت و دوام
آلمان به خاطر مهندسی و دقت
آمریکا
ایتالیا
Tesla
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ژاپن کجاست نمیبینمش😂😂
ابوالفضل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳Just America 😎
hossein khajehali
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مسلما آلمان و ژاپن و امریکا
رهگذر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نسل جدید به نوعی واداده امریکاست برده فکری آمریکا بخشی هم از اون ور شرق زده شدن نود درصدشون نه ژاپنی سوار شدن نه آمریکایی فقط در خالییود دیدن
مجتبی .
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برای استفاده معمول وروزانه ژاپنی وهر وقت هوس کردم قدری اززمین فاصله بگیرم آثار هنری ایتالیا مخصوصا اون لامبورگینی خاص یادگار عشق.
یوسفی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اول آمریکا
دوم انگلیس
NAVID@@98
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳کلا اول🥇👑 اول فقط اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول ش اروپا و آمریکا هستن چون همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول هستن خوب خدایی همیشه اول اروپا و آمریکا اول👑🥇
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا اما خوب تو اسیا ژاپن اعتبار خودروسازیه
NAVID@@98
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تو اسیا که اره من که ۱۰۰ در صد
به بد چین ترجیحش میدم ژاپن رو حتی به کره هم بد ترجیهش میدم بد اینکه من علاقه دارم به خودروهاش 👋