فیدلیتی الیت نسبت به مدل پرایم، امکانات بیشتری دارد و تغییرات جزئی در ظاهر بیرونی ارایه میکند.
زمستان ۱۳۹۹ فیدلیتی توسط بهمنموتور معرفی شد تا محصول دیگری از چری وارد ایران شود. جتور X70 در نسخههای اولیه با مشکل گیربکس مواجه شد و مورد انتقاد قرار گرفت. نسخههای ۱۴۰۲ به بعد، با جعبهی دندهی جدید از سری پرایم، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و حالا با نسخهی الیت تلاش میکند، رقابت نزدیکتری با فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
جتور (Jetour)، یک برند چینی زیر مجموعهی چری است. محصولات جتور، مشابه سری خودروهای تیگو، کراساورهای اندازه متوسط هستند. چری با اختلافی اندک نسبت به جیلی و بیوایدی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوهبر امکانات رفاهی نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر قابل قبولی دارند و مردم کشورهای کمتر توسعهیافته را جذب میکنند. بازار ایران هم در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست که حالا علاوهبر مدیران خوردو با گروه بهمن موتور هم، وارد همکاری شده است.
تغییرات نمای بدنه در فیدلیتی الیت
در نمای اصلی، چراغها و جلوپنجره مشابه فیدلیتی پرایم هستند؛ اما سپر بهروزرسانی شده است. ظاهرا مدل الیت، ادوات طلایی رنگ خواهد داشت و خطوط اضافی داخل کاسه چراغها را حذف میکند. طراح مشبک داخل جلوپنجره نیز برای فیدلیتی جدید، اندکی متفاوت خواهد بود.
نمای جانبی فیدلیتی الیت، تفاوتی با نسخهی پرایم ندارد و صرفا تزئینات طلایی روی رکاب را برای مشتری بهمن، اضافه خواهد کرد. در عقب، تغییرات چشمگیرتر هستند و مجموعهی سپر عقب تا پشت گلگیرها، طراحی جدید دارند. همچنان ادوات پلاستیکی سیاه، بخش بزرگی از نمای عقب را تشکیل میدهند. چهار خروجی اگزوز به شکل دوقلو، اضافه شده و باتوجه به پیشرانه ۱/۵ لیتری خودرو، جنبهی نمایشی دارند.
ابعاد فیدلیتی الیت مشابه پرایم، طول ۴۷۳۵ و عرض ۱۹۰۰ و ارتفاع ۱۷۱۰ و فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتر دارد. این خودرو کمی بزرگتر از فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو است.
تغییرات نمای داخلی و کابین در فیدلیتی الیت
اگر تجربه رانندگی با فیدلیتی پرایم را داشته باشید، تفاوتهای جالب در مدل الیت واضح خواهد بود. دستهدندهی کوتاه با تعویض الکترونیک، نمایشگر جدید و بازطراحی کامل کنسول، فیدلیتی الیت را متمایز نشان میدهد.
در نسخهی پرایم، خمیدگی داشبورد به سمت راننده وجود دارد. این حالت در مدل الیت حذف شده و حالا تمام ادوات، کاملا روبروی سرنشینان هستند. صندلیهای چرم باکیفیت، نمایشگر ۱۰/۲۵ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ مشابه نسخهی پرایم هستند.
پیشرانه و تجهیزات فنی فیدلیتی الیت
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور، روی فیدلیتی الیت ارایه میشود که همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، مشابه نسخهی پرایم است. براساس اطلاعات منتشر شده، قرار است مدل جدید، تعلیق عقب فیدلیتی پرستیژ را استفاده کند و سواری نرمتری ارایه دهد.
سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، آمار فنی فیدلیتی پرایم هستند که احتمالا برای فیدلیتی الیت ۱۵۷۰ کیلوگرمی تکرار خواهند شد. این کراساور از معدود خودروهای مونتاژ ایران است که رینگ اسپرت ۲۰ اینچ و تایرهای ۲۵۵ میلیمتر ارایه میدهد.
فیدلیتی الیت با سقف پانوراما، صندلیهای جلو برقی با گرمکن، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از خط و رادار نقطه کور، دسته دنده الکترونیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بیسیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، صندوق عقب برقی و رابط اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. احتمالا سردکن صندلی جلو نیز به صورت سفارشی ارایه خواهد شد.
قیمت فیدلیتی الیت بهمن موتور
پیشفروش رسمی فیدلیتی الیت هنوز آغاز نشده و قیمت این خودرو مشخص نیست. براساس اطلاعات موجود و نرخ دلار، میتوان هزینه خرید فیدلیتی الیت را حدود ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان پیشبینی کرد.
در بازار ایران، فونیکس تیگو ۷ پرو، مهمترین رقیب فیدلیتی الیت محسوب میشود. محصول مونتاژ مدیران خودرو، گیربکس CVT دارد اما شتابگیری بهتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به فیدلیتی ارایه میدهد. از سویی دیگر، ابعاد بزرگتر برای فیدلیتی الیت، نکتهی مثبت است. البته به زودی، تیگو ۷ پرو مکس با گیربکس اتوماتیک دبلکلاچ، جایگزین مدل فعلی و سال ۱۴۰۴ هم سیستم دو دیفرانسیل فراهم خواهد بود.
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/fidelity-elite-bahman-8.jpg
طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خیلی خوبی دارن بعد چند
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳دوستان این کامنت نصفه متاسفانه ارسال شده
طراحی داشبورد فیدلیتی رو من خوشم میاد بعد با خودم گفتم چینی ها طراحی داشبورد خوبی دارن رو محصولات جدیدشون می زارن بعد چند وقت پیش عکس داشبورد آئودی a4 رو دیدم و انگار اومدن با یکم تغییرات نصب کردن 😁😐
Kiarash
۲۴ آبان ۱۴۰۳طراحی خشن تری نسبت به فیدلیتی پرایم داره و قشنگه بنظرم من ولی ای کاش حداقل موتوری و گیربگسی تغییراتی داشت
froG-driVer
۲۴ آبان ۱۴۰۳طراحیش چیز خاصی نداره،چجوری بگم،تغییراتش چنگی به دل نمیزنه…
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۳فقط برای افزایش قیمت این تغییرات رو انجام میدمثن و فقط اسم ش رو عوض میکنند
IRI
۲۴ آبان ۱۴۰۳هی پرستیژش رو ترجیح میدم
۲۴ آبان ۱۴۰۳سلام خود بهمن موتور اینو فیس لیفت کرده؟
چون کار شرکت اصلی نیست که یه نسل قدیمی از ماشینشو فیس لیفت کنه
مگر اینکه ایران خودرو باشه
گاس فرینگ
۲۴ آبان ۱۴۰۳نه این کار توسط خود شرکت جتور انجام شده ولی بهمن اومده به اطراف جلوپنجره کروم کاری اضافه کرده که نتیجه کار بهتر از قبل شده jetour x70s
۲۵ آبان ۱۴۰۳اون که مال2019 هست تازه دارن میارنش😐
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Jetour_X70_Coupe_facelift_001.jpg
حاجی وای اینو قیافش شبیه ماهیه😂
Mgh
۲۴ آبان ۱۴۰۳تو عکس نگاه کنی نوشته جتور! این فیس لیفت خود شرکته چینیه که اونجا با همون قیمت قبلی میدن اینجا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میزارن روش!
۲۵ آبان ۱۴۰۳چه کاریه خب فیدلیتی پرستیژ میخری1700 چرا 2 تومن بدی واسه فیدلیتی نسل قبلی با یه فیس لیفت کوچیک؟
Youna
۲۵ آبان ۱۴۰۳با 1700 تو کدوم دهات پرستیژ میدن؟😂
🇺🇸🔥
۲۴ آبان ۱۴۰۳انگار همون فیدلیتی پرایم هستش فقط سپر عقب و جلوش عوض کردن کابین اونم فقط رنگ چرمش عوض شده دسته دنده اون عوض شده پرستیژ خیلی خوشگل تره
نیما
۲۵ آبان ۱۴۰۳پرستیژ رقیب تیگو۸پرو هست و یک لول بالاتره هم آپشن هم موتور هم گیربکس هم اندازه و قیمتش هم کاملا متفاوته
احتمالا مثل مدیران که فروش تیگو۷ رو بعد از اومدن مدل پرو قطع کرد اینم میاد جای پرایم و فروش پرایم قطع میشه
امید
۲۵ آبان ۱۴۰۳خدایش سلطانه و با کیفتدمحصولات بهمن عالی هست
ARMAN سابق
۲۵ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣
ناشناس
۲۵ آبان ۱۴۰۳با قیمت دو میلیارد واقعا گران و مصداق ستم بر مردم در این آشفته بازار هست .
Aliasg5
۲۶ آبان ۱۴۰۳ضعف نویسنده در بررسی و نوشتن مقاله خیلی تعجب برانگیزه!! فیدلیتی نیو پرایم دقیقا دسته دنده الکترونیکی و کوتاه داره که در این نسخه نیز قرار خواهد گرفت … متن رو اصلاح کنید و مطالعه و بررسی میدانیتون رو بیشتر کنید
کامران پاکمهر
۲۷ آبان ۱۴۰۳سلام دوستان من یکساله فیدیلیتی پرایم دارم فوقالعاده هستش هم سواری نرم وهم اطاق بزرگ ومعقولی داره قبلاز این هم سانتافه داشتم هم قدیم وهم جدیدش واقعا تفاوت خاصی ندارم و محصولات بهمن خودرو خداییش خوبه لااقل توی محصولات چینی بهترین هارو وارد میکنه
قدرت طهماسبی
۲۷ آبان ۱۴۰۳با کمبود قطعات ، افت قیمت ، توقف تولید و بازار دست دوم ضعیف مواجه نمی شود.