چیزی که جرات واقعی میطلبد خرید یک خودروی سطح بالا با قیمتی نازل است. احتمال رخ دادن فاجعه بالاست اما به هیجانی فکر کنید که میتوانید با یک خودروی لوکس ارزانقیمت به دست آورید! خودروهای کارکرده زیادی در بازارهای اروپایی وجود دارند و منتظر خریدار جدید هستند. در این فصل از سال معمولاً افراد به فکر تعویض خودروهای خود میافتند و آبوهوای مطبوع نیز باعث میشود خرید یک خودروی دستدوم استرس چندانی نداشته باشد. کوپههای شیک خیلی دلچسب نیستند و اگر یک لیموزین لوکس راننده اختصاصی نداشته باشد پس به چه دردی خواهد خورد؟ بله زمان بسیار خوبی برای خرید یک خودروی کارکرده با برندی لوکس است و اگرچه قیمت خودروهای کارکرده در ماههای اخیر افزایش یافته اما هنوز هم پیشنهادهای خوبی را میتوان پیدا کرد. بیایید با هم نگاهی به بهترین و ارزانترین خودروهای لوکس و کارکرده داشته باشیم.
کلاس کوپههای اسپرت
انتخاب اول: مزراتی کوپه 4200GT مدل ۱۹۹۹ با کارکرد ۱۲۷۱۳۸ کیلومتر
قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۵۶۶۵۰ پوند معادل ۶۹۰۶۶ دلار
قیمت فعلی: ۱۱۹۹۵ پوند معادل ۱۴۶۲۴ دلار
قرار دادن محصولات فراری در این لیست عجیب خواهد بود. نزدیکترین خودروی مارانللو به لیست ما میتواند مزراتی کوپه 4200GT با پیشرانه ۸ سیلندر باشد، خودرویی که همهچیزش در ایتالیا ساخته شده است. این سوپرکار را میتوان گاهی اوقات با قیمت حدود ۱۰ هزار پوند هم پیدا کرد هرچند نمونههای تمیز با این قیمت در دسترس نخواهند بود. هزینههای نگهداری 4200GT به شدت بالاست و برای مثال باید تسمه تایم را هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. در کل با خودرویی اقتصادی طرف نیستید اما هرچه باشد یک مزراتی را میرانید!
بی ام و 645ci مدل ۲۰۰۴ با کارکرد ۱۵۹۳۲۵ کیلومتر
قیمت فعلی: ۴۵۹۵ پوند معادل ۵۶۰۲ دلار
یک کوپه بزرگ، هدفمند و نه چندان زیبا که از پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ و ارزانقیمت در روزگار کنونی استفاده میکند. سری ۶ خودرویی عالی برای سفرهای طولانی بوده و کابینی راحت دارد. این خودرو به عنوان محصولی لوکس و اسپرت از بی ام و هزینههای نگهداری خاص خودش را خواهد داشت.
آئودی TT مدل ۲۰۰۴ با کارکرد ۱۲۸۹۰۸ کیلومتر
قیمت فعلی: ۲۶۵۰ پوند معادل ۳۲۳۰ دلار
آئودی A5 خودروی بسیار خوبی به حساب میآید اما برخی افراد معتقدند A5 بیش از حد خستهکننده است. این خودرو علیرغم نقاط ضعف خود ارزشی باورنکردنی در حال حاضر دارد به همین خاطر میتوانید یک گزینه دیگر با نام TT را انتخاب کنید که در جاده ظاهری منحصربهفرد دارد.
کلاس سدان های لوکس
انتخاب اول: رولزرویس سیلور اسپریت مدل ۱۹۸۵ با کارکرد ۶۵۲۵۴ کیلومتر
قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۵۵۲۴۰ پوند معادل ۶۷۳۴۷ دلار
قیمت فعلی: ۱۹۹۹۵ پوند معادل ۲۴۳۷۷ دلار
کدام خودروی لوکس جعبه مانند را انتخاب میکنید؟ انتخاب طبیعی مجله اتوکار بنتلی خواهد بود بنابراین بیایید نگاهی متفاوت به قضیه داشته باشیم. محصولات قدیمی رولزرویس همچون سیلور اسپریت به اندازه بنتلی جذاب نیستند و به حدی در کلاس خود پایین آمدهاند که خریداران بالقوه دیگر با مصرف سوخت بالای آن کنار نمیآیند. اما اگر از نمونههای با کارکرد بالا دوری کنید و مدلهای جدیدتر مجهز به ترمز ضد قفل را بیابید انتخاب خوبی خواهید داشت. البته باید دانست قیمت قطعاتی همچون سیستم تعلیق و ترمزها بسیار بالاست.
بنتلی مولسان مدل ۱۹۸۹ با کارکرد ۶۹۲۰۱ کیلومتر
قیمت فعلی: ۱۹ هزار پوند معادل ۲۳۱۶۴ دلار
مولسان سنتی با پیشرانه توربو یا به عنوان نسخه S با پرفورمنس بهتر در دسترس بوده است. خریداران میتوانند با پرداخت مبلغ اضافی لوگوهای خاص بنتلی را دریافت کنند.
مرسدس بنز S320 مدل ۱۹۹۷ با کارکرد ۱۰۵۸۹۵ کیلومتر
قیمت فعلی: ۶۱۰۰ پوند معادل ۷۴۳۷ دلار
بله نسل W140 مرسدس روزهای خوش قدیم هنوز هم برای لذت بردن قابل انتخاب است. ابعاد بزرگ و مصرف سوخت نسبتاً زیاد به معنی جذابیت محدود این S کلاس برای افرادی خواهد بود که بودجه محدودی دارند؛ اما باید به کیفیت ساخت مرسدس همیشه اعتماد داشته باشید.
کلاس GT های لوکس
انتخاب اول: استون مارتین DB7 مدل ۱۹۹۹ با کارکرد ۸۵۲۹۵ کیلومتر
قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۷۸۵۰۰ پوند معادل ۹۵۷۰۶ دلار
قیمت فعلی: ۱۸۹۹۵ پوند معادل ۲۳۱۵۸ دلار
همه ما آرزوی بیدار شدن از خواب، خوردن صبحانه و رفتن به سر کار با استون مارتین را داشتهایم و احتمالاً به همین خاطر است که بریتانیاییها این روزها عملکرد خوبی دارند. خودرویی که استارت خوبی نداشت این روزها ارزش مناسبی داشته و به نظر میرسد حتی قیمتش بالاتر هم برود. نسخههای تمیز این خودرو با قیمتهای بالایی خرید و فروش میشوند. پیشرانه DB7 درستشدنی بوده اما بدنه یک مشکل است. کاپوت و صندوق از جنس پلی کربنات هستند و در صورت آسیب دیدن قابل تعمیر نخواهند بود. سرویس ۴۸ هزار کیلومتر این خودرو هزینه بالایی دارد و به همین خاطر رویای استون مارتین داشتن سریعاً به یک کابوس شبانه تبدیل میشود!
مرسدس بنز CL مدل ۲۰۰۲ با کارکرد ۱۰۱۳۸۸ کیلومتر
قیمت فعلی: ۵۵۰۰ پوند معادل ۶۷۰۵ دلار
این خودرو را یا به عنوان نسخه جذاب و دو درب S کلاس و یا به عنوان یک دردسرساز محض در نظر بگیرید. دلیل ارزانی CL را میتوان تجهیزات زیاد و آمادگی برای مشکلآفرینی و خالی کردن جیب مالک دانست. در غیر این صورت با خودرویی عالی طرف هستیم که برای برخی افراد ارزش ریسک کردن را دارد.
جگوار XK مدل ۲۰۰۶ با کارکرد ۱۴۳۲۳۱ کیلومتر
قیمت فعلی: ۸۹۹۵ پوند معادل ۱۰۹۶۶ دلار
اینجا جایگزین ارزانقیمت استون مارتین DB7 را داریم که هنوز هم ظاهری عالی داشته و احتمالاً بهتر از اف تایپ است. قطعاً این خودرو اسپرت تر از نسل پیشین سنگینوزن بوده و به خاطر شاسی خود سواری رضایتبخشتری دارد. ترکیب پیشرانه ۸ سیلندر و تجهیزات استاندارد زیاد نیز بر خوبیهای این خودرو افزودهاند.
کلاس سدان ها
انتخاب اول: کادیلاک CTS مدل ۲۰۰۵ با کارکرد ۱۰۹۴۳۵ کیلومتر
قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۲۸ هزار پوند معادل ۳۴۱۳۷ دلار
قیمت فعلی: ۲۵۰۰ پوند معادل ۳۰۴۷ دلار
یک کادیلاک خیالانگیز؟ نگران نباشید! مجبور نیستید برای رسیدن به چنین خودرویی بودجه هنگفتی داشته باشید. CT5 به نوعی یک بی ام و سری ۵ با طعمی آمریکایی بوده و اگرچه راحتی آن در نوربرگ رینگ منطقی نیست اما نکته این است که سر کردن با یک کادیلاک راحت خواهد بود حتی اگر خودرویی خاص نباشد. نسخههای ۶ سیلندر CTS به اندازه مدلهای ۲.۸ یا ۳.۶ لیتری ارزان هستند اما گزینه ۸ سیلندر نیز وجود دارد. پیشرانههای CTS کاملاً پرمصرف هستند و البته کابین این خودرو نیز بد نیست و سواری نسبتاً اسپرتی دارد. از کار افتادن حسگرها میتواند بدترین ایراد این خودرو باشد و در کل کادیلاک خودروی قابلاعتمادی است.
آئودی A6 مدل ۲۰۰۴ با پیشرانه بنزینی ۳.۱ لیتری و کارکرد ۱۳۶۷۹۴ کیلومتر
قیمت فعلی: ۳۳۰۰ پوند معادل ۴۰۲۳ دلار
افرادی که به دنبال یک سدان لوکس و میان سایز هستند انتخابهای زیادی از جمله آئودی خواهند داشت. یکی از سدان های آئودی A6 نام دارد که از پیشرانه بنزینی نسبتاً کممصرف استفاده میکند و سواری راحتی دارد. کیفیت ساخت و کابین این خودرو جزو موارد برجستهاش به حساب میآیند.
ساب ۵-۹ مدل ۲۰۱۱ با پیشرانه ۲ لیتری دیزلی و کارکرد ۱۱۲۶۵۴ کیلومتر
قیمت فعلی: ۶۸۷۵ پوند معادل ۸۳۸۱ دلار
هیچ برندی خاصتر از ساب نیست و محصولاتش زیاد در جادهها دیده نمیشوند. آخرین نمونه ساب ۵-۹ نیز طراحی صنعتی زیبایی دارد. این خودرو بیارتباط به اوپل اینسیگنیا نیست اما قطعاً خودروی جذابتری به نظر میرسد.
کلاس خودروهای اسپرت
انتخاب اول: پورشه باکستر مدل ۲۰۰۳ با کارکرد ۱۳۹۳۶۹ کیلومتر
قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۳۳۹۵۰ پوند معادل ۴۱۳۹۱ دلار
قیمت فعلی: ۷۴۰۰ پوند معادل ۹۰۲۱ دلار
زیرزمینهای ارزانقیمت پارکر حالا شکلی شبیه باکستر دارند. برخی مدلهای باکستر از سندرمی خاص رنج میبرند که مایع خنککننده را میبلعد و در زمان تست کردن نیز خودش را نشان نمیدهد. مدلهای اولیه باکستر باید تست فشار کاملی داشته باشند. فرقی نمیکند که مدلهای ۲.۵ لیتری، ۲.۷ لیتری بعدی یا فول ۳.۲ لیتری را انتخاب میکنید چراکه باید پیشرانه، کویل ها و حسگرهای هوا را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آنها اطمینان حاصل نمایید. باکسترهایی که کارکرد بالایی دارند شاید در سیستم تعلیق جلو مشکلی داشته باشند که نیازمند تعویض بخشهایی از آنتی رول بارها خواهد بود. اگر مالک خودرو سرویسهای منظم را نادیده بگیرد دیسکهای ترمز، یاتاقانها و… به مشکل بر خواهند خورد.
مرسدس بنز SLK 230 مدل ۲۰۰۱ با کارکرد ۸۸۵۱۳ کیلومتر
قیمت فعلی: ۲۵۰۰ پوند معادل ۳۰۴۷ دلار
بسیاری از افراد میگویند SLK یک خودروی اسپرت نیست اما بههرحال محصولی از مرسدس بوده و سقفی جالب دارد که اگر کار کند یعنی شما بهترینهای دو دنیا را دارید. این خودرو هماکنون قیمت بسیار پایینی دارد هرچند برخی از آنها کاملاً دردسرساز هستند.
بی ام و Z4 3.0i مدل ۲۰۰۴ با کارکرد ۱۲۰۷۰۰ کیلومتر
قیمت فعلی: ۴۲۹۰ پوند معادل ۵۲۳۰ دلار
اینجا یک خودروی اسپرت تمامعیار داریم. برای لذت بردن از Z4 مدلهای ۶ سیلندر را پیدا کنید. قطعاً طراحی خودرو نیز با گذشت زمان بهتر به چشم میآید هرچند قیمت خودرو به ویژه در نمونههای اولیه افت بسیار زیادی داشته است. سقف خودرو هم عملکرد خوبی داشته و در عرض ۱۰ ثانیه باز و بسته میشود.
ادامه دارد…
HamiD
۸ تیر ۱۴۰۱گلبمون گرفت … البته انتخاب های بهتری هستن اما قیمتشون بیشتره و بنظرم ارزش پرداخت پول بیشتر رو دارن …
meysam
۸ تیر ۱۴۰۱ساب ۵-۹ بشدت ماشین محکمیه
برقیه جارو برقی
۸ تیر ۱۴۰۱دقیقا همین الان میخواستم بنویسم ساب
از همشون جذاب تر و زیبا تر و شیک تره
Reza Waffen SS
۹ تیر ۱۴۰۱قیمت کادیلاک CTS مدل ۲۰۰۵ معادل حقوق یک ماه یه کارگره تو خارج
TML BN
۸ تیر ۱۴۰۱همین چند تا از لیست که داخل ایران هستند قیمت های میلیاردی دارند
Erfan
۸ تیر ۱۴۰۱همین حالا سری ۶ بالای ۱.۵میلیارد فکر کنم قیمت داره 😂.
توی این لیست سری ۶ حدود ۵هزار داره که میشه ۱۵۰تومن که یه ۵هزار دلار هم بدی سرحالش بکنی عجب چیزی میشه
TML BN
۸ تیر ۱۴۰۱با ۲۴ هزار دلار یک رولز رویس کلاسیک میتونه آدم بخره
Cowboy
۸ تیر ۱۴۰۱ولی همچین ماشین قدیمی عوارض آلودگی زیاد و بیمه زیاد و رجیستر گرانی هم داره
خرابی و پوسیدگی قطعات پیش کش
...
۱۰ تیر ۱۴۰۱ایرانی نیست که 😐
speed-hunter-007
۸ تیر ۱۴۰۱جای (e60) bmw 530i خالیه
Erfan
۸ تیر ۱۴۰۱جلوی عنوان مقاله نوشته دیگه قسمت اول
حتما توی قسمت های بعدی بقیه رو معرفی میکنن
امین
۸ تیر ۱۴۰۱هیچ کدام در دنیای واقعی ارزش خریدن ندارند. قیمت تعمیر قطعه مدلهای قدیمی تر بعضا گرانتر از مدل بروز هست. اگر چیزی بدرد بخور باشه اینطوری حراج نمیشه. ارزششون همین قدر هست. ماشین کلای مصرفی ، اگر قرار باشه مرتب خرج تعمیر مراقبت کنی که ارزش وقت سرمایه نداره. در ضمن تعمیر ماشین کار وقت گیری هست و کسی که در هفته ۴۰ ساعت کار میکنه نمیتونه مرتب با ریسک خرابی روبرو بشه.
قاطر فروش
۸ تیر ۱۴۰۱حتی ساب؟
امین
۹ تیر ۱۴۰۱حتی ساب. ماشین قدیمی یعنی مستهلک، پر هزینه ، گرفتاری قطعه و تعمیر.
M
۸ تیر ۱۴۰۱حداقل ده تا بیست برابر بیشتر از ما دستمزد میگیرن ، ماشین هم حداقل ده برابر ارزون تر میخرن … ینی یه ایرانی باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر یه اروپایی باید کار کنه تا بتونه یه ماشین بخره …
Nima
۸ تیر ۱۴۰۱جالبه که از نظر دوام گفت کادیلاک از همه بهتره.
بعدش ظاهرا بنز خوبه.
(البته که لکسوس بهترینه)
از پورشه انتظارم بیشتر بود.(خیلى ایراد احتمالى داشت، بخصوص که خرجاش هم یه سر و گردن از بنز و بیمر بالاتره)
در کل قدیمى لوکس خریدن ریسک بزرگیه ، اما لکسوس خریدن در درجه اول براى قدیمى از همه بهتره.
من خودم لوکس قدیمى بخوام بخرم، لکسوس میخرم.
Iman99
۸ تیر ۱۴۰۱بنز بهترینه در درجه اول از همه بهتره
کادیلاک هم همینطور بهترینه در درجه اول از همه بهتره
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱بی ام و ۵۳۵i مدل ۲۰۱۱ کار کرده ۹۲۰۰ دلار هست و بی ام و ۳۲۸i مدل ۲۰۱۰ کارکرده ۵۷۰۰ دلار هست چرا اینا تو لیست نیستن
Hamid
۸ تیر ۱۴۰۱به سری ۶ میگن نچندان زیبا!؟
باشه 🙂
Erfan
۸ تیر ۱۴۰۱خب انصافا برای الان چیزی نداره که رو بکنه
ارین صاحب جمعی
۸ تیر ۱۴۰۱جدای این لیست کلا تو بحث لوکس سازی یا بیاد امریکایی بخری یا آلمانی یا ژاپنی کره ای خوبه ولی خیلی مونده تا امتحانشو پس بده البته گفتم لوکس سازی نه سلطنتی چون اونا دیگه کار انگلیسه
javadhy
۸ تیر ۱۴۰۱در بین خودروهای این لیست با اختلاف اتاق تانک برام از همه سره(بخاطر علاقه شخصی) ولی s320 با حدود ۲۳۰ اسب برای این ماشین ۱۹۰۰ کیلویی یکم ضعیفه شخصا نسخه s420 با ۵۰ اسب بیشترو ترجیح میدم هر چند دوهزارتا گرون تره
در کل اتاق تانک تمام چیزی که یه خودروی سدان نیاز داره رو به بهترین شکل ارائه میکنه
javadhy
۸ تیر ۱۴۰۱ولی خفن ترین نسخه w140 نسخه brabus هست با موتور ۷.۳ لیتری و ۵۷۵ اسب قدرت با تاپ اسپید ۳۰۵ کیلومتر در ساعت
قیمتشم چون کمیابه حدود ۲۰۰ هزار دلار هست
حسین
۸ تیر ۱۴۰۱از بین اینا
Z4 A6 CTS S320 TT 👍
حسین
۸ تیر ۱۴۰۱TT اسپرت کم دردسر
S320 خوراک مسافرت
CTS ارزش خرید یه کادیلاک!!
A6 کیفیت رانندگی همه چی تمام
Z4 طراحی و جذابیت
حسین
۸ تیر ۱۴۰۱و تمام موارد
دارای حس اطمینان بهتر
نسبت به گزینه های دیگه
هرچند همه ی اینا تو ایران
ارزششون بالاس :(
RezaRs
۸ تیر ۱۴۰۱شاهین جان مولسان ۱۹۸۹ از شما انتظار نداشتم
ali+a
۸ تیر ۱۴۰۱بی ام و ها و آئودی ها و کادیلاک ارزش خریدشون عالی بود…اینا رو میبینیم به جهنمی بودن وضع مملکت بیشتر پی میبریم…
برقیه جارو برقی
۸ تیر ۱۴۰۱جدا از ساب که بروز و زیباست
درخشش این لیست مال عشق منه
مافیایی گنگ w140
شاعر
۸ تیر ۱۴۰۱با 100 میلیون میشه کادیلاک خرید
با 200 میلیون بنز
با 300 میلیون پورش
و با پول یه کراس اور چینی میشه رولزرویس و بنتلی خرید!
هی روزگار…..
Cowboy
۸ تیر ۱۴۰۱اصلا این نوع مقایسه رو قبول ندارم.
چون خود اروپایی ها و آمریکایی ها یک چیزی میدونن که نمیخرن اینا رو و بیشتر مناسب پیج های اینستاگرام هستش این نوع مقایسه.
مقایسه باید اینطوری باشه که با ۲۵هزار تا میشه مزدا۳ صفر خرید و توی ایران با ۷۵۰میلیون مزدا ۳ دو نسل قبل دست دو ۱۵۰هزار کارکرد
Aliakbarkhoei
۸ تیر ۱۴۰۱قیمتهاش واقعا باورم نمیشه!
واقعا؟
پدرام
۸ تیر ۱۴۰۱در این لیست خرید ساب بزرگترین اشتباه هست با توجه توقف برند پیدا کردن قطعاتش قطعا از برندهای روتین سختره، اگه روزی قصد فروشش هم داشته باشید فقط کسی ازتون می خره که طرفدارش باشه اما سایر برندها و ماشین های لیست طرفدارانش بیشتره و حتی اگه خیلی هم روی ماشین کسی تعصب نداشته باشه و سر در نیاره حداقل این برندها رو می شناسه
JDM lover
۸ تیر ۱۴۰۱من بین اینا cts ، A6 ، TT و باکستر رو انتخاب میکنم
علی جردن
۸ تیر ۱۴۰۱طبق قانون کشورعزیزمان ایران همه ی ماشین های بالای ۱۰ هزار دلار ماشین فوق لاکچری محسوب میشن پس لطفا تیتر میاله رو سریعا عوض کنید و واژه ارزان را درجا از متن حذف کنید. سپاس
امیرشایان فرازی
۸ تیر ۱۴۰۱پ.ن: در خارج از کشور
چه ربطی به ایران داره تو ایران مگه رولزرویس هست؟ :/
علی جردن
۸ تیر ۱۴۰۱برم پرایدمو بفروشم یه بیامو یا بنز رودستر گذرموقت بیارم ایران z4 slk😈😈
...
۱۲ تیر ۱۴۰۱فکر کردی به این سادگیاست 😐 پارتی نداشته باشی کارت راه نمیوفته😐 به پراید قانع باش 😐💔
Matin2
۸ تیر ۱۴۰۱خب همونقدر که ارزونن استهلاک هم دارن
ماشینی که برای ۲۰۰۴ هست مخصوصا در کلاس هایی مثل اسپرت که فشار میاد به ماشین قطعا درب و داغون تر هم خست
مهردادکمال
۹ تیر ۱۴۰۱یک کوپه بزرگ، هدفمند و نه چندان زیبا که از پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ و ارزانقیمت در روزگار کنونی استفاده میکند.
حالا همینو جگوار یا استون مارتین میساخت مینوشتن یک کوپه اصیل و با شخصیت انگلیسی
Porsche 911
۹ تیر ۱۴۰۱نسل ۹۸۶ باکستر یه ماشین خالص بود و واقعا برای لذت بردن ساخته شده بود هرچند که از همون طراحی نه چندان عامه پسند ۹۹۶ استفاده میکرد ولی سبک اسپورت و خاص خودشو به بازار آورد با موتور هایی که ذکر شده موتور ۳.۱ لیتری ۶ سیلندر تخت که بهترین و خالص ترینش بود
تعداد کمی از نسل بعد یعنی ۹۸۷ داخل ایران هست که چند صد برابر قیمت ذکر شده معامله میشن
نسخه های رده بالاتر صدا های خیلی خوبی تولید میکنن
اتفاقا چند وقت پیش یک نسخه GTS از همین کد رو دیدم که صدای خیلی جذابی تولید میکرد
Hadi
۹ تیر ۱۴۰۱W140 اتاق تانک 😍👌🏼
حسام
۹ تیر ۱۴۰۱ادم دلش میسوزه بخدا اون اتاق تانک S320 داخل ایران ۱ میلیارد و ۴۰۰ تا ۱ میلیارد ۸۰۰ قیمت داره اون BMW M6 هم از ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ قیمت در صورتی که این ماشین ها در خارج از کشور به شدت ارزون هستن واقعا ….. 🤷🤷🤷
علی رنجبر
۱۰ تیر ۱۴۰۱سلام این خودرو ها را نشان می دهید که چی دق مان بدهید
شاپور
۱۰ تیر ۱۴۰۱بمیری ساب
با این خوشگلی و قیمت مفت ، منو کشتی