چشم انداز

آشنایی با اولین شاسی‌بلند همه خودروسازان بزرگ جهان (قسمت آخر)

پس از آشنایی با اولین شاسی‌بلند ۳۱ خودروساز مختلف در دو قسمت قبلی، در قسمت آخر این سری مطالب به هفده شرکت دیگر از میتسوبیشی تا ولوو خواهیم پرداخت.

میتسوبیشی: جیپ سال ۱۹۵۳

در سال ۱۹۵۳ ویلیز اجازهٔ تولید جیپ را در ژاپن به میتسوبیشی داد تا با تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول رقابت کند. این شرکت تا سال ۱۹۹۸ ساخت جیپ را ادامه داد تا اینکه نهایتاً استانداردهای آلایندگی و ایمنی سخت‌تر باعث خاتمهٔ تولید این خودرو شدند. در این ۴۵ سال، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه جیپ توسط میتسوبیشی تولید شد. اولین شاسی‌بلند اختصاصی این شرکت اما پاجرو بود که در سال ۱۹۸۱ معرفی شد.

نیسان: پاترول سال ۱۹۵۱

پاترول یکی از باسابقه‌ترین نام‌ها در دنیای شاسی‌بلندها محسوب می‌شود. اولین نسل این خودرو که در سال ۱۹۵۱ معرفی شد، شباهت‌هایی به جیپ داشت اما با عرضهٔ نسل سوم در سال ۱۹۸۰ (همان نسلی که در کشورمان هم تولید شد) نیسان راه خود را در طراحی پاترول پیدا کرد. در حال حاضر این شاسی‌بلند ژاپنی در نسل ششم خود قرار دارد.

اوپل: فرونترا سال ۱۹۹۱

نسل اول اوپل فرونترا که در سال ۱۹۹۱ معرفی شد، در اصل نسخهٔ اروپایی ایسوزو MU بود که در نسخه‌های سه‌در کوتاه و پنج‌در کشیده به بازار عرضه شد. هرچند این خودرو به دلایل مختلف بسیار موردانتقاد قرار گرفت اما فروش خوبی داشت.

پژو: ۴۰۰۷ سال ۲۰۰۷

مثل سیتروئن C-Crosser که در قسمت اول معرفی کردیم، پژو ۴۰۰۷ هم در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ میتسوبیشی اوت‌لندر بود. این خودرو در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد اما عمر کوتاهی داشت و در سال ۲۰۱۲ کنار گذاشته شد. سپس مدل ۴۰۰۸ جایگزین ۴۰۰۷ شد که آن‌هم بر اساس میتسوبیشی ASX ساخته شده بود.

پورشه: کاین سال ۲۰۰۲

کاین در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد یعنی همان سالی که پسرعمویش، فولکس‌واگن توآرگ معرفی شد. خیلی‌ها معتقد بودند پورشه نباید از سنت دیرینهٔ خود یعنی ساخت خودروهای اسپرت خارج شود اما موفقیت کاین در بازار نشان داد که این شرکت تصمیم درستی گرفته است.

رنو: سنیک RX4

رنو در سال ۱۹۹۵ مگان را به بازار فرستاد و دو سال بعد مینی‌ون سنیک را بر پایه آن تولید کرد. سپس در سال ۲۰۰۰، سنیک RX4 معرفی شد که ارتفاع بسیار بیشتری از زمین داشت، به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بود و سیستم تعلیق آن ارتقاء پیدا کرده بود. هرچند شاید سنیک RX4 را یک شاسی‌بلند واقعی ندانید اما این خودرو تمام ویژگی‌های کراس‌اوورها را داشت و در آفرود هم از عملکرد خوبی برخوردار بود تا شایستهٔ حضور در لیست اولین‌های ما باشد.

رولزرویس: کولینان سال ۲۰۱۸

شاید آخرین خودروسازی که انتظار می‌رفت وارد بازار شاسی‌بلندها شود رولزرویس باشد. بااین‌حال، این اتفاق در سال ۲۰۱۸ با معرفی کولینان رخ داد. این ماشین با نیروگاه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو باعث شد رولزرویس بتواند رکورد فروش سالانهٔ خود را بشکند. کولینان بر اساس پلت‌فرم آلومینیومی فانتوم ساخته شده است.

ساب: ۹-7X سال ۲۰۰۵

ساب ۹-7X بیشتر از آنکه سوئدی باشد آمریکایی بود زیرا روی پلت‌فرم مشترکی با بیوک راینیر، شورلت تریل‌بلیزر، جی‌ام‌سی انووی و الدزمبیل براوادا ساخته شده بود و در کارخانهٔ جنرال موتورز در اوهایو برای بازار ایالات‌متحده تولید می‌شد. البته ۹-7X بعنوان یک شاسی‌بلند لوکس به بازار عرضه شد و قیمت گران‌تری داشت. این خودرو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۰ نیز ساب دومین شاسی‌بلند خود را با نام ۹-4X به بازار فرستاد که عمر بسیار کوتاهی داشت و در اواخر سال ۲۰۱۱ تولید آن خاتمه یافت زیرا جنرال موتورز برند ساب را فروخت.

سئات: آتکا سال ۲۰۱۶

اولین حضور سئات در بخش شاسی‌بلندها با آتکا صورت گرفت. این خودرو که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، یکی از اولین محصولات گروه فولکس‌واگن بود که روی پلت‌فرم MQB A1 ساخته شد. این پلت‌فرم بعداً در کراس‌اوورهای دیگری مثل اشکودا کاروک و فولکس‌واگن تی‌راک هم بکار رفت.

اشکودا: یتی سال ۲۰۰۹

در اوایل قرن بیست و یکم، اشکودا ابتدا با مینی‌ون رومستر و سپس با کراس‌اوور یتی سبد محصولات خود را متنوع‌تر کرد. یتی در سال ۲۰۰۹ بر اساس پلت‌فرمی که در بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن استفاده می‌شد به بازار آمد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ با مدل جدید کاروک جایگزین شد اما با وجود افزایش سن، هنوز هم بین خریداران محبوب بود و خیلی‌ها از خاتمهٔ تولیدش ناراحت شدند.

سانگ‌یانگ: کوراندو سال ۱۹۸۳

از سال ۱۹۶۴ تولید جیپ CJ در کره جنوبی آغاز شد و شرکت‌های مختلفی تحت لیسانس جیپ اقدام به تولید این خودرو کردند. جیپ کره‌ای در سال ۱۹۸۳ کوراندو نام گرفت و نهایتاً شرکت سازندهٔ آن در مارس سال ۱۹۸۸ به سانگ‌یانگ تغییر نام داد. کوراندو تا سال ۱۹۹۶ تولید شد و سپس جای خود را به نسل دوم داد که توسط خود سانگ‌یانگ توسعه پیدا کرده بود. البته اولین شاسی‌بلند اختصاصی این شرکت موسو بود که با همکاری مرسدس ساخته و در سال ۱۹۹۳ معرفی شد.

سوبارو: فورستر سال ۱۹۹۷

اگر از مدل اوت‌بک که در اصل یک کراس استیشن بود صرف‌نظر کنیم، اولین شاسی‌بلند سوبارو را باید مدل فورستر بدانیم. این خودرو که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، بر اساس پلت‌فرم ایمپرزا ساخته شده و از همان مرکز ثقل پایین به لطف پیشرانهٔ تخت، سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق نرم اما با تنظیم مناسب استفاده می‌کرد. درنتیجه، رانندگی فورستر تقریباً به خوبی ایمپرزا بود اما خودروی کاربردی‌تر به‌حساب می‌آمد. سوبارو بیش از ربع قرن است که همچنان همین مسیر را ادامه می‌دهد.

سوزوکی: LJ10 سال ۱۹۷۰

شرکت هوپ موتور در سال ۱۹۶۸ یک آفرودر بسیار کوچک و ابتدایی بنام ON360 را با پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی دو زمانه میتسوبیشی معرفی کرد اما این شرکت که نتوانست ON360 را به تولید انبوه برساند، امتیاز آن را به سوزوکی فروخت. این شرکت نیز آفرودر هوپ موتور را کاملاً از نوع طراحی و پیشرانهٔ میتسوبیشی را با یکی از موتورهای خودش جایگزین کرد. نتیجه خودرویی بنام LJ10 بود که در سال ۱۹۷۰ به بازار آمد و بسیار محبوب شد. جانشین امروزی این خودرو سوزوکی جیمنی است.

تسلا: مدل X سال ۲۰۱۵

مدل X اولین شاسی‌بلند و سومین محصول تسلا بود. مثل دیگر ساخته‌های این شرکت، مدل X هم از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی استفاده می‌کند اما این کراس‌اوور آمریکایی بخاطر درهای عقب گالوینگش متمایز است زیرا دیدن چنین درهایی در یک شاسی‌بلند تولیدی بسیار غیرمعمول است. مدل X در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد و هنوز در حال تولید است.

تویوتا: لندکروزر سال ۱۹۵۱

تویوتا لندکروزر هم مثل پاترول یکی از باسابقه‌ترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شود. البته این خودرو ابتدا BJ نام داشت و در سال ۱۹۵۴ به لندکروزر تغییر نام داد. پیشینهٔ لندکروزر به خودرویی بنام AK10 بازمی‌گردد که در طول جنگ جهانی دوم توسط تویوتا طبق درخواست مقامات نظامی ژاپن از روی جیپ آمریکایی شاخته شد. البته BJ هیچ اشتراکی با AK10 نداشت اما از بسیاری از درس‌هایی که در هنگام توسعهٔ آن آموخته شده بود بهره برد. BJ ترکیبی از شاسی کامیون با پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری متعلق به سدان‌های تویوتا و سامانهٔ چهارچرخ محرک جدید بود.

فولکس‌واگن: توآرگ سال ۲۰۰۲

توآرگ بطورمشترک توسط فولکس‌واگن و پورشه توسعه پیدا کرد و تقریباً همزمان با کاین در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. سه سال بعد نیز پسرعموی سوم یعنی آئودی Q7 به بازار آمد. این سه خودرو از لحاظ فنی یکسان بودند اما هرکدام ظاهر خاص خود را داشتند. نسل اول توآرگ حتی با موتور ۶ لیتری W12 بنتلی کانتیننتال هم ارائه شد.

ولوو: XC90 سال ۲۰۰۲

هنگامی که اولین شاسی‌بلند ولوو با نام XC90 در سال ۲۰۰۲ راهی بازار شد بسیار مورداستقبال قرار گرفت. هرچند این خودرو بر اساس پلت‌فرم سدان‌های ولوو ساخته شده بود اما موفق عمل کرد. نسل اول XC90 با بروزرسانی‌های جزئی دوازده سال روی خط تولید ماند و حتی تا دو سال بعد همچنان در چین عرضه می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10473 ديدگاه)

    پدر شاسی‌بلندهای جهان جیپ ولیز هست که البته در ابتدا نامی از جیپ در میان نبود و الان خاطرم نیست که اسم اصلی چی بود و باعث‌بانیش هم جنگ جهانی اول بود که باعث گسترش جیپ و جیپ‌مانندها در جنگ دوم جهانی شد !

    البته از حق نگذریم که امروز پدر شاسی‌بلندهای جهان تنها لندکروزر هست و باقی به دنبال سولاخ موش 😂👋🏻😎!

    موافقم 51
    مخالفم 154
    1. ARMAN سابق

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (492 ديدگاه)

      باشه تو راست میگی

      موافقم 68
      مخالفم 20
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (10473 ديدگاه)

        باریکلا
        همین که اعتراف میکنی ، خودش یک قدم رو به جلو هست 👏👋🏻 !

        موافقم 9
        مخالفم 67
        1. ARMAN سابق

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (492 ديدگاه)

          لندکروز هیچ وقت به گرد پای جیپ و جی و لندروور نمیرسه
          اصلا ژاپن از کی خودرو سازی داشت؟؟
          ۴۰ ۵۰ سال بعد از اینکه اروپا و آمریکا خودرو سازیو شروع کردن.
          لندکروز در حد خودش خوبه ولی وقتی با مدلهایی مثل جیپ و جی مقایسه میشه هیچی نیست.

          موافقم 60
          مخالفم 21
    2. حسن

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      واقعا خوش سلیقه ای عزیزدل برادر

      موافقم 11
      مخالفم 18
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (10473 ديدگاه)

        ارادت 👑

        موافقم 4
        مخالفم 50
    3. viper2

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      حرف حق فقط دو خط اخرت. همه شاسی بلندای جهان برای دوم شدن تلاش میکنن شاسی بلند فقط لندکروز vxr premium edition

      موافقم 18
      مخالفم 118
    4. یوسف

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1048 ديدگاه)

      داداش لندکروز خاله شاسی بلنداس
      چون همیشه چرخاش رو به آسمونه….

      موافقم 91
      مخالفم 29
      1. حسین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        ضمنا تویوتا با سود سه ماهش میتونه کل جگوار لندرور رو بعلاوه مالک هندوستانیش بخره. پس احترام برندی که از کل صنعت خودروی زهوار دررفته انگلیس بزرگتره رو نگهدار

        موافقم 20
        مخالفم 71
        1. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          شمایی که حرف از ارزش میزنی
          میتونی بگی چطور میشه یه لندروور دیفندر قدیم با چند تا تغییر جزئی ارزشی معادل سه تا لندکروز ۳۰۰ فول پیدا میکنه؟
          یا یه استون مارتین با چند تغییر جزئی ارزشی معادل شش تا LFA؟

          این ارزشی هست که تو گروه خون ژاپن و ژاپنی نیست

          موافقم 48
          مخالفم 6
        2. حسین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          مغالطه نکن جناب مازیار. حیف پدال کامنت اول من رو که گفتم لندرور خاله برندهاست چون تو همه جداول زیر قرار داره رو پاک کرد. اگه اون کامنت پاک نمیشد اونوقت شما نمی اومدی با این منطق ضعیف از ارزش صحبت کنی. لندرور؟ ارزش؟ عجب پارادوکس بزرگی
          استون مارتین هم می دونیم چجوری سرپا موند بهتره راجع بهش صحبتی نشه.

          موافقم 3
          مخالفم 21
        3. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          ارزش یعنی عمل، یعنی پولی که براش داده میشه
          نه حرفهای پوچی که براش زده میشه
          حالا ببین پول برای چی داده شده و حرف برای چی
          اون استون مارتین هم میلیون دلاری پیش خرید میشه نه اینکه بعد پونزده سال برچسب قیمتش رو عوض کنن چون کسی نخرید و آفتاب رنگش رو برد!

          موافقم 15
          مخالفم 4
        4. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          استون مارتین هم میدونیم چجوری سرپا مونده

          اصلا با کمک کشاورزان اوگاندا سرپا مونده
          راجع به “محصول کار” اگه حرفی داری بزن نه مثل اون امریکایی فن تابلو که فقط راجع به نژاد و رنگ پوست سهامداران حرف میزنه

          موافقم 18
          مخالفم 3
        5. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          راجع به همون محصول کار حرف زدیم استاد. کیفیت لندرور زبان زد همه جهان هستش.
          زیاد هم در مورد lfa صحبت نکنی بهتره چون اولا نیازمندی مک‌لارن به نیسان رو میدونیم چجوریه. دوما lfa مثل اینکه به خیلی ها فشار آورده نمی دونستیم.
          شما اگه حرفی راجع به محصول کار انگلیسی ها داری بزن که یا قطعاتشون ژاپنی یا آلمانی اصلا محصول ندارن راجع به چی حرف بزنیم؟

          موافقم 3
          مخالفم 13
        6. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          شما از ارزش حرف زدی منم همونو ادامه دادم حالا میپری به شاخه دیگه
          بعدش اون چجور نیازمندی هست که بازده ای که مک لارن از موتور پایه نیسان گرفته خود نیسان تو شاخ ترین محصولش که GTR باشه نتونسته بگیره!

          موافقم 11
          مخالفم 1
        7. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          در مورد lfa هم صحبت زیاد شده بازم خواهد شد چون حالا حالاها جلوی چشمان خواهد بود

          موافقم 8
          مخالفم 1
        8. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          یه چیزی هم کاملا دوستانه میگم بد نیست یادت بمونه

          همیشه فشار رو در موردی بکار ببر که اون مدل مورد نظر از برندهای محبوب طرف بالاتر باشه مثلا اگه lfa از مک لارن بالاتر باشه
          اینطوری بیشتر جور در میاد

          موافقم 11
          مخالفم 1
        9. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          تا الان هم که هر چی داشتین از بقیه بوده. از F1 گرفته با انجین بی ام و تا بقیه مک‌لارن ها که انجین نیسان دارن. قهرمانی های فرمول یک هم که مدیون هوندا بودن. الان هم که اگه فولکس و بی ام و AMG و نیسان نباشن انگلیس هم صنعت خودرو نخواهد داشت. خیلی بده نمک بخوری و نمکدون بشکنی. اصلا عادت خوبی نیست جناب مازیار

          مخالفم 10
        10. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          شما هم هر وقت خواستی در مورد ارزش صحبت کنی یادت باشه ارزش با تو پاچه کردن فرق داره.
          آره lfa جلو چشما بوده و خواهد بود تا یاد بمونه lfa با افتخار مهندسی ژاپنی بود همونطور که f1مهندس آلمانی بود. حالا بیشتر جلو چشم میاد

          موافقم 1
          مخالفم 11
        11. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          و در نهایت اینکه تو فکر می کنی lfa از برندهای محبوبت که تحت مالکیت هند هستن بالاتر نیست مشکل تعصب جنابت هست چون واقعیت چیز دیگه ای هست. ب برندهای محبوبت اگه ارزش داشتن، اگه محصول کار داشتن :) اگه جایگاه داشتن آویزون این و اون نمیشدن همشون بلکه با موفقیت روی پای خودشون می ایستادن چه از نظر مهندسی چه از نظر مالی و مدیریتی. فک کنم این جمله دیگه ختم این بحث باشه. بهتره دیگه به عنوان فن برندهای انگلیسی از اسامی مثل ارزش و محصول و امثالهم استفاده نکنی

          موافقم 1
          مخالفم 13
        12. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          در مورد پیش خرید میلیونی استون مارتین هم لازمه بگم دو روز AMG بهش قطعه نده ببینیم پیش فروش صد دلاری هم می تونه داشته باشه یا نه!
          کاری هم نداریم که این پیش خرید های میلیونی وهمی جنابت نتونست برند محبوب و ارزشمندت! رو نجات بده واسه همین دست به دامن مالک پولدار شد.
          وضعیتشون در آمارهای رضایت مشتری و خودروهای محبوب هم بیانگر همه چیز هست.

          ارزش میدونی یعنی چی؟ ارزش یعنی همه چیزت مال خودت باشه و تو همه زمینه ها موفق باشی، بیشترین مدل های محبوب در جهان رو داشته باشی. چیزی که در حال حاضر فقط خودروسازهای سه کشور دارن.
          انگلیسی که خودروسازهاش نه مهندسی‌ش مال خودشونه نه مدیریتش دست خودشونه نه مالکیتش دست خودشونه. این چه ارزشی داره؟ این اگه ارزش داشت یکی یکی تحت مالکیت بقیه در نیومده بودن. پس نیاز نیست تعصباتت رو بیاری وسط نگهدار واسه خودت دوست عزیز بهتره.
          اگه این وضعیت رقت بار که تحت مالکیت بقیه و با قطعات بقیه ماشین سر هم کنی و به اسم تولید محدود بندازی به یه سری ثروتمند، ارررررزش به حساب میاری پس حرفی باقی نمی مونه

          موافقم 2
          مخالفم 7
        13. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          تو پاچه کردن😂
          راستش انتظار نداشتم این حرفو بزنی یعنی انتظار نداشتم تشخیص ندی اونی که تست و بررسی میکنه و دلار پرداخت میکنه از من و شما بیشتر در جریانه اما خوب شاید بس که دوستت الکی گرون گفت شما هم باور کردی. مهم نیست
          ضمنا قهرمانی فرمول یک مک لارن با موتور هوندا تنها بخش کوچکی از ۳۳ قهرمانی فرمول یک تیمهای انگلیسی هست دوست عزیز
          ۳۳ قهرمانی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        14. حسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          پس بدون که همون مشتری به شدت از محصولات انگلیسی ناراضی هست اینو دیگه آمار و مستندات میگه. آشنایی داری با آمار یا نه؟
          بازم میگم وضعیت برندهای انگلیسی بیانگر همه چیز هست اینکه چهار نفر متصعب خارج از بازار جهانی تو کشور محدود شده ایران به خاطر تعصبات انگلیس پرست چی میگن اهیمت نداره. واگذار شدن شون به سایر کمپانی ها برای فرار از ورشکستگی، وابستگی مهندسی، وابستگی مالی و مدیریتی نشون دهنده ارررزش این برندها هست.
          با این بازی ها و منطق آبکی که بیای اینجا بگی چهار نفر از سر زیادی پول رفتن استون مارتین خریدن، نمی تونی چیزی رو عوض یا ثابت کنی. انتظار نداشتم با یه کاربر قدیمی سر واضحات بحث کنم و انتطار نداشتم نیاز به توضیح واضحات داشته باشی. بدترین وضعیت رو در حال حاضر در صنعت خودرو همو برندهای محبوبت دارن حالا به lfa نگاه کن تا جلو چشمات باشه عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 8
        15. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          کاربر حسین
          من کاملا اشتباه کردم که وارد بحث با شما شدم
          به دو دلیل
          اول اینکه فلسفه خودروسازی ژاپن و انگلستان دو قطب کاملا مخالف هم هستن ژاپن با تاکید روی تولیدات عام و اقتصادی و انگلستان بیشتر محصولات خاص و پرمیوم
          و دلیل دوم و مهمتر اینکه شما تا اونجایی که تو این دو سه سال به یاد دارم فقط و فقط در موارد کل کل وارد قسمت کامنت ها میشی و حتی یک مورد غیر این به خاطر ندارم که کامنتی غیر از ریپلی داشته باشی و چنین نظراتی برای من فاقد ارزش توجه هست
          می بخشید

          موافقم 6
          مخالفم 1
    5. iman1199

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حرف حق فقط اینه که پدر شاسی بلند های امروزی هم شاسی بلند های اروپایی و امریکایی مثل جیپ و مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس ‌‌هامر و هاموی و لندروور . … هستن این شاسی بلند های بلند ها از اروپا و امریکا پدر شاسی بلندها و آفرودر های امروزی هم هستن و در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن و بقیه باید برای دوم شدن به پایین تلاش کنن و باقی به دنبال سولاخ موش 😂👋🏻😎!

      اینم من در کنار نظر شما میگم تا بشوره ببره پایین

      کامنت گذاشتن رو از داتسون یاد بگیرید که مثل آدم کامنت میزاره من داتسون رو بعنوان یه فن زاپن میبینم قبول دارم
      چون یادگرفته درست کامنت بذاره و در طول زمان پبشرفت کرد و از تعصب نابجا دوری کرد

      ولی شما کامنتای خودتون رو ببینید که غیر از تعصب بیخود و حرفای بیهوده
      و ریپلای کامنت اول و شعر بافی چیزی دیگه توش هست؟
      خودتون به این حرفایی که میزنید فکر هم میکنید ؟
      زشته واقعا زشته اصلا کار صحیحی نیست باعث میشید ماهم جوابشون رو بدیم

      موافقم 60
      مخالفم 12
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (10473 ديدگاه)

        شما اصلاً میدونی لانداکروزر یعنی چی ؟!
        لانداکروزر یه آپشنی داره به نام کُرال‌کِنترُل که شماهایی که ندارید نمیدانید ولی اون‌هایی که دارند میدانند و البته که به هر کسی هم نمیگن ( جدا از خیزش در ماسه‌ها ، صبح به صبح یواشکی براتون بربری خاش‌خاشی هم میخره ) !

        آخه کدوم ماشین شاسی‌بلند اروپایی آمریکایی کرال داره جهت نون خریدن سر صبح !

        چی فکر کردید ، اصلاً فکر هم میکنید مگر ؟!
        بیخود نیست لانداکروزر شده ۱۵ میلیارد در ایران و فورد رپتور میفروشند نهایت ۸۰ هزار دلار !

        بهترین ماشین دنیا ، داداشمون داداشتون داداشم لانداکروزر ، حرف نباشه دِگر ، هرچی من بگم همونِ , ok !

        ایمان جانم ، گوش بده رفیق ، من خوبیتو میخوام ، کمتر خودتو مَچَل کن !
        من که میبینید ، یکی از سهامداران عمده‌ی لانداکروزر جاپانی تویتا هستم ، بله !
        فکر میکنید کم اَلَکیه ، کشکِ ، پشمِ !

        موافقم 11
        مخالفم 71
      2. viper2

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        خوب تو جواب نده مگه مجبوری . تو که میبینی ما همش داریم اشتباه میگیم و همش امریکایی و اروپایی بهتره تو جواب نده .

        موافقم 6
        مخالفم 60
      3. viper2

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اروپا هر وقت تونست ماشین بسازه که تو خلیج فارس رو دست لندکروز بزنه اون وقت بیاد حرف از خودروسازی بزنه

        موافقم 8
        مخالفم 61
        1. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اینم از همون حرفایی من در آوردی و شعر بافی بود دیگه اینم یکی دیگه از همون حرفا بود با بچه طرف نیستید که حرفاتون رو الکی باور کنه
          کل استنادسون شده عرب ها و داعش چقدرم به هم میان:)
          همون عرب ها برای مسابقات آپ هیل سند و … موتورای هر شاسی بلندی رو در میارن و موتور ال اس ۸ سیلندر امریکایی میبندندروش سواپ میکنن میشه غول مرحله آخرشون
          این واسه امریکاست اروپا هم همین برتری واسش مثال آب خوردنه …
          برتری با حساب و‌کتابه هه چیزو باید باهم ببینید نه عرب ها

          باقی حرفا دیکه همش مغلطه هست

          موافقم 50
          مخالفم 7
      4. iman1199

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        شما اصلاً میدونی لانداکروزر یعنی چی ؟! آره بهتر از خودت میدونم

        همون آپشن که لانداکروزر داره به نام کُرال‌کِنترُل همین سیستم رو دقیقا فورد و لندروور و بنز یعنی همون شاسی بلند ها و آفرود های اروپایی و امریکایی دارن بهترش رو هم دارن

        که شماهایی که ندارید نمیدانید ولی اون‌هایی که دارند میدانند و البته که به هر کسی هم نمیگن ( جدا از خیزش در ماسه‌ها ، صبح به صبح یواشکی براتون بربری خاش‌خاشی هم میخره ) ! هر هر هر خندیدیم

        صمنا تو مقایسه خود سیستم های الکترونیکی کنترلی آفرود لنکروز باخت تو مقایسه یعنی همون رقبایی که گفتم بهتر بودن کانال اس یو وی بتل ( مراجعه کنید به مقایسه suv battle : clash of the titans 2 همین رو سرچ‌کنید پیدا میشه مقایسه اش تو همین پدال هم هست لینکش موجوده ) اینهارو تو شیب ناهمواری هایی که چرخ ها کمترین ارتباط رو با زمین پیدا میکردن تست کردن لنکروز حتی جدیدش یعنی سری ۳۰۰ هم تو این چالش در حالت بدون کمک گیر کرد با سیستم کمکی هم ( راک مود ) به زحمت بالا رفت
        ولی شاسی بلند ها و آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل فورد و لندروور و مرسدس جی کلاس خیای بهتر بودن و بدون کمکی به لطف سیستم الکترونیکی پیشرفته کنترلی آفرود خودشون به راحتی بالا رفتن با سیستم کمکی که خیلی راحت تر

        کدوم ماشین شاسی‌بلند اروپایی آمریکایی کرال داره جهت نون خریدن سر صبح ! همین بالایی ها که گفتم خیلی بهترش رو هم دارن علاوه بر اینها تو سیستم‌های الکترونیکی کنترلی آفرود هم خیلی بهتر و پیشرفته تر هستن که مثالش رو زدم

        چی فکر کردید ، اصلاً فکر هم میکنید مگر ؟! والا اکه شما خودت فکر میکردی اصلا این حرفا رو نمیزدی

        قیمت یکی رو به ریال مینویسی یکی دیگه رو به دلار شما همون نظر متعصبانه ات رو بده واقعا تو بحث جای کار داری

        بهترین ماشین دنیا ، داداشمون داداشتون داداشم همون شماره یک۱ آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل جیپ و مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها هستن که بهترین و شماره
        یک۱ هستن ، حرف نباشه دِگر ، هرچی من بگم همونِ , ok !

        من مگه بمیرم که حرفی نزنم و بگم ok !
        چون یاد گرفتم زیر بار حرف بیخود نرم

        شمایی که میبینیم که طبق گفته خودت ، یکی از سهامداران عمده‌ی لانداکروزر جاپانی تویتا هستی ، بله ؟

        سعی کردم دقیقا به مطابق با نظر خودت بگم
        حتی دیگه فن های زاپن خودشون شما رو قبول ندارن و شناختن پس من کاری به اونها ندارم فقط مخاطبش شمایی

        موافقم 51
        مخالفم 7
        1. Roham

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (758 ديدگاه)

          چی زدی رفیق؟! 😂😉
          ولی سیستم کرال کنترل (کنترل خزیدن) رو فقط تویوتا و لندروور دارن (فکر کنم لندروور اسم دیگه‌ای روش گذاشته)
          سیستم خوب و کاربردیه

          موافقم 3
          مخالفم 10
        2. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شما چی زدی رفیق؟! 😂😉
          مگه من گفتم اونا هم به همین اسم دارنش

          سیستم های فورد و مرسدس و لندروور هرکدوم برای خودشون یه اسمی دارن تازه بهتر هم هستن
          مثلا سیستم فورد تریل کنترل یکیش هست سیستم های دیگه هم داره بقیه هم همینطور

          موافقم 13
          مخالفم 3
    6. مازیار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      نوید اگه میخوای مدلی منفور بشه حتما ازش تعریف کن، و برعکس
      خیلی خوب جواب میده

      موافقم 22
      مخالفم 2
    7. Mojtaba

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیز من اولین شاسی بلند جهان شورلت سابربن بود که سال ۱۹۳۵ ساخته شد
      اما با دو سطر اخر متنت کاملا مواآاافقم😂😂😂
      تویوتا بهترین بوده و هست..
      تویوتا❤️‍🔥❤️‍🔥💪💪🇯🇵🇯🇵

  2. datsun

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    بدین ترتیب قدیمی ترین شاسی بلندهای آفرود دنیا جیپ لندروور و پاترول و لندکروز بودن که تا به امروز هم ادامه دارن البته‌ تعدادی هم بوده قدیمی تر یا تولید انبوه نبودن یا برای ارتش استفاده شدن فقط،

    موافقم 49
    مخالفم 5
    1. حسن

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      طراحی نخستین خودروی لندرور به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد، که موریس فردیناند ویلکس؛ رئیس هیئت مدیره وقت گروه روور و طراح ارشد خودروهای شرکت روور، در زمان تعطیلات تابستان، در مزرعه شخصی‌اش در نیوبارو، ولز، با استفاده از شاسی و اکسل خودروی ویلیس ام‌بی، که متعلق به شرکت آمریکایی جیپ بود، شروع به ساخت نخستین مدل از خودروهای لندرور نمود. این مدل، بعدها لندرور سری ۱ نام گرفت.

      موافقم 5
      مخالفم 8
  3. فرامرز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یکجورایی بیشتر شرکت های خودروسازی دنیا یک نسخه تقریبا کپی مانند از جیپ ساختن

    موافقم 41
    مخالفم 10
    1. viper2

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      مهم نیست اول کی ساخته مهم اینه که الان لندکروز بهتر از همه هست

      موافقم 12
      مخالفم 98
      1. iman1199

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه اصلا اتفاقا الان هم بهتر از همه آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل جیپ رانگلر و مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها و هاموی و لندروور هستن که بهتر از همه هستن و در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن این مهمه که این درسته

        این رو برای نظر اشتباه و متعصبانه وایپر ۲ گفتیم تا بدونی نظر متعصبانه جوابی مثل خودش داره

        موافقم 60
        مخالفم 9
        1. viper2

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خدایی اینایی که میگی جز جیپ کدومشون رو دیدی باهاشون برن افرود؟؟ کیو دیدی با بنز جی کلاس بره افرود؟؟؟ ولی لندکروزی که من میگم با ترکیبی از مهندسی و سادگی و کیفیت چنان تونسته جایگاه خودشو اثبات کنه که تو بدترین مناطق اب و هوایی دارن از اون استفاده میکنن
          یکی از دلایلش هم کولر قوی تر هست

          موافقم 7
          مخالفم 50
        2. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خدایی اینایی که میگی جز جیپ کدومشون رو دیدی باهاشون برن افرود؟؟ همشون
          کیو دیدی با بنز جی کلاس بره افرود؟؟؟ خیلی خیلی زیاد دیدم
          تازه نسخه لوکس اون بماند نسخه نظامی جی کلاس مخصوص ارتش ها که ترکیبی از مهندسی و سادگی و کیفیت چنان تونسته جایگاه خودشو اثبات کنه که تو بدترین مناطق اب و هوایی ارتش های بیش از ۶۰ کشور جهان دارن از اون استفاده میکنن
          یکی از دلایلش هم کولر قوی تر هست
          کلا همین آفرودر ها ار اروپا مثل جی کلاس
          یا از امریکا مثل فورد رپتور

          ضمن اینکه من جواب نظرات متعصبانه و غیر عادی شما رو مثل خودتون میدم

          چون از حرفاتون مشخصه اصلا در مرحله بحث منطقی نیستید

          موافقم 39
          مخالفم 3
  4. ایران فرانسه

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اون سوزوکی Lj10 منو برد بدوران کودکی دختر خاله ام که الان بیش از ۶۰ سالشه یدونه همین رنگ رو داشت و وقتی منو سوار می کرد احساسم قابل وصف نیست با اینکه سنم کم بود دو چیز یادم مونده اول صدای خیلی جالب و خاص موتور و اگزوز اش دوم یه لوله خرطومی سیاه و قطور که کج از زیر داشبورد رفته بود تو موتور ، البته همون زمان یادمه سوزوکی یه هاچبک خیلی کوچولو و با مزه هم وارد ایران کرده بود که نمی دونم اسمش چیه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. Reza-a

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (456 ديدگاه)

    تو یک مستندی دیدم که میگفت اوایل همین نسل اول لندکروزر یا bj با اسم جیپ ساخته میشده که بعدا از آمریکا به تویوتا بخاطر استفاده از اسم جیپ شکایت میکنن که در نهایت تویوتا از اسم خودش استفاده میکنه که برعکس انتظار به نفع تویوتا میشه و زودتر به شناخته تر شدن برند تویوتا کمک میکنه!

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. datsun

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      جیپ یه اصطلاح بوده به خودروهای نظامی و بعد به خودروهای بیابان گرد گفته میشد اسم کمپانی جیپ هم از همین اصطلاح گرفته شده،

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. Reza-a

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (456 ديدگاه)

        من به اطلاعات شما در زمینه برندهای ژاپنی احترام میزارم اما در مورد جیپ و منبع اسمش اطلاعات واقعا دقیق در دست نیست بعضی ها میگن از یک شخصیت انیمیشنی در اون زمان گرفته شده یا از حروف جی و پی انگلیسی
        اما تو کامنت بالا منظورم دقیقاً عنوان تجاری جیپ بوده که در اون برنامه مستند اشاره شد متأسفانه اسم برنامه رو خاطرم نیست ولی از جای معتبری دیدم

        موافقم 8
        مخالفم 6
  6. من

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    متن خیلی خوبی هست، استفاده کردم

    تناسبات طراحی اولین شاسی بلند پژو و رنو خارج از منطق بود، فرانسوی ها نگاه عجیبی به خودرو دارن!

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Hami

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      اولین شاسی بلند پژو P4 بود، همون G wagon بود با موتور گیربکس پژو برای استفاده نظامی.
      اولین شاسی بلند رنو هم Koleos بود، Sherpa حساب نکردم چون محصول بخش صنایع دفاعی رنو بود. سنیک، Yeti و غیره… مینی ون یا MPV بودن و اصلاً شاسی بلند حساب نمی‌شدند، وگرنه پژو 504 و 505 break 4×4 Dangel هم باید تو لیست می‌بود..

      موافقم 4
      مخالفم 4
  7. فرزاد افشار

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    بهترین برند دوست داشتنی بین آفرودر بدون شک لندکروز هست و جیپ

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      و لندروور

      موافقم 21
      مخالفم 4
  8. OM.01

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    viper2@
    (همه شاسی بلندای جهان برای دوم شدن تلاش میکنن شاسی بلند فقط لندکروز vxr premium Edition)

    (مهم نیست اول کی ساخته مهم اینه که الان لندکروز بهتر از همه هست)

    https://www.pedal.ir/ford/2024-ford-ranger-debuts-us-raptor/
    شما در این مطلب☝️حرف عجیب و به دور از منطق زدی که از شما خواستم مستندهای خود را بگویی ولی چیزی ندیدم.

    در اینجا هم اگر مقدوره مدارک خودرو را در جهت برتر بودن لندکروزر و برترین در جهان بگویید. بازم مجدد می‌گویم فلانی بهمان کارو کرد بهمانی فلان کار کرد مدرک نشد. مستندات علمی و مقایسه سایت ها و… رو منظورمه.

    پ.ن=حالا اینکه ما عاشق یه مدل ماشین یا عاشق برندی هستیم خب درست و خوب هست اما برتر دونستن در دنیا آن هم به علت اینکه ما دوسش داریم اصلا منطقی نیست.

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. iman1199

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      فقط حرفای متعصبانه میزنن غیر از این چیز دیگه ای نیست

      تو پست های که خودشون فنش نیستن میان هیت میدن
      تو پست های مربوط به خودشون نظر متعصبانه شاخ دار میدن

      ماهم باید جوابشون رو بدیم یعنی باید جواب درخور و متناسب با نظر خودشون رو دریافت کنن

      موافقم 50
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        کامنت های گوهر بار شما جوابیه های بسیار کوبنده ای هست پروفسور ایمان 😂
        محتوای کوبنده کامنت های پر بار شما : آمریکا و اروپا اولن.
        پروفسور سعی کن یه چیز جدید بگی شاید بتونی هر چند برات سخته

        موافقم 10
        مخالفم 49
        1. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه اصلا بحث اینا نیست
          من اگه میخواست از اینا بگم که خودم تو کامتای جداگانه تا دلت بخواد تعریف کیکردم همیشه هم کامنت اول رو هم ریپلای میکردم
          منتها خودت هم داری میبینی اینها نظرات و حرفای متعصبانه ای دارن که هم غیر عادیه و هم عاقلانه نیست هر وقتی اینها این حرفا بودن متناسب با همینها هم ما جوابشون رو دادیم
          غیر از این چیز دیگری نیست حتی اگه اونها هیت میدن من هیت نمیدم تا جای ممکن

          تو شرایط عادی هم اگه نظرات متعصبانه نباشند که از زاپنی ها دفاعم کردم
          ولی الان دیگه خیلی تابلوعه
          باید بدونن نظرشون توهین به عقل مخاطبه

          موافقم 39
          مخالفم 4
      2. حسین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        محض اطلاعت پروفسور آمریکایی که تو همه چیز اول هست بهترین آفرودرش در سرعت بالای 120 دچار لرزش فرمان و کابین میشه، و متاسفانه به لحاظ ایمنی هم یک لکه ننگ بر پیشانی صنعت خودروی جهان به حساب میاد. با این اوصاف حرفی برای گفتن باقی نمی مونه. شمارو با کامنت های منطقیت تنها میذارم

        موافقم 7
        مخالفم 49
        1. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          حرف که باقی میمونه چون اگه منظورت رانگلره مهم نیست اصلا اون برای آفرود هایی ساخته شده که بقیه توش تماشاچی هستن از جاهایی رد میشه که قبلا رد چرخ روش نبوده ولی بازم هر اشکالی که داشته باشه ( که همینم حل شده ) پدر آفرودر های جهانه

          همین برانکو رپتور که ساختن که واقعا یه شاهکاره تو آفرود برتری های بالاتر از کلاس خودش داره فورد برانکو رپتور یک۱ افتخار و شاهکار صنعت خودرو و آفرودر ها به حساب میاد

          در ادامه اصلا دوست ندارم مثل بقیه از چپی بودن و در رفتن چرخ و .. بگم واقعا چون از اونا نیستم که هیت بدم و..
          من تا جایی که امکان داره سعی میکنم هیت ندم حتی در جواب متقابل این موردم همینطور

          موافقم 42
          مخالفم 4
    2. OM.01

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (552 ديدگاه)

      گفتم مدارک خود را ارائه کنید نه حرف های عجیب!
      یه دوستی فرمود اون بالا لندکروزر کرال کنترل داره بقیه ندارن! یه دوست دیگری گفت عرب ها لندکروزر میخرن ماشین دیگه ای نمیخرن! یه دوستی هم گفت تویوتا میتونه کل جگوار_لندرور رو بخره! یکی هم گفته تو بدترین مناطق اب و هوایی دارن از اون استفاده میکنن یکی از دلایلش هم کولر قوی تر هست!

      عموم این سبک کامنت ها برای بچه های دور بر 13 الی 15سال هست که هنوز پخته نشدن و هیچ تجربه ای ندارن و صرفا روی هوا حرف میزنن. شرط میبندن تا حالا تو عمرتون درب لندکروزر رو حتی باز هم نکردید صرفا روی عکس فیلم ماشین فامیلتون نظر میدید. اگر هم لندکروزر سوار شدید قطعا سوار شاسی بلندهای دیگه نشدید که اینشکلی درباره لندکروزر نظر میدید.

      از لحاظ قیمتی نسل جدید لندکروزر با بسیاری از خودروهای SUV تو دنیا از لحاظ قیمتی رقیب هست که ناخود آگاه اگه همکلاس هم نباشن با هم مقایسه میشن و لندکروزر حرف خاصی دربرابر اونا نداره.حالا کاری با کیفیت متریال کابین طراحی بیرونی هندلینگ آپشن شتاب و… ندارم ولی در بحث آفرود چه خوشتون بیاد چه نیاد زوایای ورود خروج شکست هست که 70درصد کار رو انجام میده. اقا ماشین من بهمان چیزو داره چرخ وسط راه بندری میزنه نشد ویژگی خفن. وقتی سپر ماشین هنگام عبور از یه ضخره میخوره بهش که دیگه نمیشه اون مسیر بری بالا. اقا ماشین من بهمان آپشن رو داره تو مسیر رقص مون واک مایکل جکسون میره که نشد معیار. وقتی نتونی تو عمق زیاد آب بری چطوری معتقدی من آفرودر خوبی هستم؟ لندکروزر شاسی بلند آفرودی نیست بلکه شاسی بلندی با قابلیت بیراهه نوردی هست. زوایا آفرودی لندکروزر اجازه کارهای عجیب با این ماشین رو نمیده و نمیتونی هر مسیری رو بری بالا.ارتفاع از سطح زمین هم مانع ضخره نوردی میشه البته دوست دارید میتونید انجام بدی ولی عواقبش پای خودتون.

      لندکروزر از لحاظ آفرودی دربرابر خودروهای مثل جیپ گرند چروکی L لندرور دیفندر فورد اکسپدیشن تمبرلاین و شورلت تاهوZ71 حرف خاصی برای گفتن نداره. حالا کاری با خودروهای دیگه مثل رنجروور جی کلاسو برانکو رپتور و HUMMER EV SUVندارم. اگر میگی مدرکت کو باید بگم شما زوایا ورود خروج حمله میزان غوطه وری سیستم تعلیق رو ببینی براحتی متوجه میشی و یه سرچ ساده تو همین پدال هم به همه چی میشه رسید ولی خب سایت های خارجی و یوتویب هست. ولی منطقی باشید با هیچ معیاری هیچ کسی با یه خودروی 80k+ آفرود نمیره. حالا شاید یه بیابون ساده و یه تپه بره ولی کوه نوردی اصلا منطقی نیست. این کارا فقط برای تخت گاز یوتویبرهای پولدار هست که ویوو بخوره و البته تو همون ویدئو ها هم کدوم خودرو برتر هست مشخصه.

      خواهشا تعصب رو بزارید کنار و منطقی باشید. حالا فلان ماشین رو دوست دارید اوکی هست ولی حرف های به دور از منطق نگید.

      حالا اگه دوستان خیلی آفرود باز هستن پیشنهاد من کن ام ماوریک هست. تو خارج از ایران بین 25 الی 30 هزار دلار میشه خریداری کرد تو ایران هم بین 2.5 الی 3 میلیارد. حالا چه نسخه 4در چه نسخه 2 در.کارایی که با این وسیله میشه کرد رو نصفشو با مدعیان آفرود انجام بدیم شاسی تعلیق جلوبندی از وسط نصف میشه. خودم عاشق فورد هستم و میمیرم برای مدلهاش. و برانکو رپتور هم جزو برترین آفرودر جهانه حتی میشه گفت شماره 1 هست ولی خب اگه قرار باشه جایی مثل موآب رو بریم بالا وقتی برانکو رپتور وسط راه هست کن ام 4 بار مسیر رو رفته و اومده. یا اگه ریم کویر لوت با سرعت 70 الی 80 تا حرکت کنیم 10تا جامپ بزنیم رو تپه ها زیر بندی برانکو میاد پایین درصورتی که کن ام خسته نمیشی هیچ بلکه بیشتر میخواهی جامپ کنی.

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. viper2

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اتفاقا بالای ۱۶ سالمم هست . خودمم تا همین چن وقت پیش امریکایی فن بودم و تجربه سواری با شورلت تاهو که پلتفرمش با کادیلاک اسکالید و جمس یوکان یکی هست هم دارم . اولش فکر میکردم چون ماشین امریکایی هست خیلی خفنه و اینا اما وقتی سوار شدم دیدم رنگ دکمه ها از بین رفته و داشبورد از پلاستیک خشک هست (تاهو مدل ۲۰۰۷ ) اما از نظر کولر و صدای موتور عالی بود و هی خودمو گول میزدم که نه کیفیت کابینش چون ۲۰۰۷ بوده اینقدر افتضاح بود اما بعدش رفتم یه جی ایکس ار ۲۰۰۷ ۲۴۰ تا کار سوار شدم از لحاظ موتوری شاید موتورش پایین تر از vortec5700 باشه اما از لحاظ کیفیت چرم داخل و دوام قطعات صد در صد بهتر از امریکایی بود . این یکی از دلایلی هست که میگم لندکروز بهتر رقیبی نداره .

        موافقم 2
        مخالفم 27
        1. iman1199

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اصلا شما ۵۰ سالت باشه
          به سن فیزیکی نیست
          مهم سن عقلیه
          شما باید متوجه باشید که چقدر حرف اشتباه متعصبانه ای میزنید این مهمه
          مهم اینه که عاقلانه نظر بدی این مهمه
          هرکی میتونه حرفای متعصبانه و رویاهای ذهنی و ایده آل های خودش رو بگه
          شما بگی ماهم میتونیم بیشتر از شما از این حرفا بزنیم و هرچی خواستیم و دوست داشتیم بگیم ولی این کارو نکردیم پس اگه شما هم از این حرفا بزنی مطمئن باش بیشتر جوابش رو میدیم اینجورم نیست بگی دوست نداری نخون

          مقایسه هم به این نیست دوتا ماشین رو دیدی با همین دوتا همه رو یکی حساب کنی و به یه حساب بزاری فقط چون مثلا از چرم کابینش خوشت اومده هرچند که با این وجود تو همین موارد هم

          تو هر مثالی بزنی من نقض همون رو واست مثالش ارو از اروپا و امریکا میارم
          بگی کیفیت کابین و دوام قطعات همون رو برتر و شماره یک۱ از همون رو از اروپا و امریکا میارم که صد درصد بهتر از زاپنی باشه پس این مثال ها بدرد خودت میخوره چون دنیای خودرو خیلی گسترده تر از اون چیزیه که با دوتا مدل ماشین و دوتا مثال خواسته باشی کلش رو با یه چشم ببینینی و تو دوتا جمله خلاصه اش کنی

          پس بنابر این این حرفای بچه گانه و متعصبانه رو بزارید کنار
          منم قبلا فن زاپن بودم بعد اومدم جلوتر دیدم چقدر بالاتر و چیزای خیلی بالا هم داریم

          همونطور که خودت هم اعتراف کردی موتور vortec5700 برتری داره برای همون امریکایی یا اروپایی کیفیت چرم کابین و دوام قطعاتش صد در صد خیلی خیلی بهتره و فراهم کردنش خیلی راحت تر و مسجل تره تو هرموردی که خواسته باشن ساختن و این رو نشون دادن و اثبات هم کردن این ها رو انواع مثال هاش رو هم هست از دلایلی که میگم شاسی بلند ها و آفرودر های اروپایی و امریکایی مثل جیپ و مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها از هرلحاظ بهترین و اول۱ هستن و رقیبی ندارن مگر از کلاس های بالا تر از خودشان که از ریشه خودشان باشند

          موافقم 27
          مخالفم 3
  9. MohammaD

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    چقدر سوبارو و فولکس تو دل برو ان و طراحی پخته ای دارن ! فک کن تو اولین تجربه انقد خوب باشی …..

    موافقم 13
    مخالفم 3
  10. مازیار

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    رنجروور لندکروز و اس یو وی های امریکایی سه راس مثلث هرکدوم فاکتورهایی انحصاری رو مد نظر دارن که برای اون دوتای دیگه خیلی مهم نیست و به همین ترتیب طیف مصرف کنندگان مختص خودشون
    و البته رنجروور بخاطر کمال گرایی مطلق راهش از بقیه فاصله بیشتری داره

    موافقم 14
    مخالفم 9
  11. ❤BMW❤

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از بین کل شاسی بلند های این سری مقاله ، اگه بخوام پنج تا انتخاب کنم اینه
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/Cars-6-11.jpg

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. JaMsHiD

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2838 ديدگاه)

    کاری ندارم حالا پاترول یا میتسوبیشی یا حتی خود لندکروزر کپی از جیپ باشه یا نباشه
    مهم اینه فعلا هر کدوم از این کمپانی ها دارن راه خودشون رو تو صنعت خودروسازی میرن و هر کدوم هم بسیار موفق هستن
    الان هم میگن لندکروزر کپی از جیپ هست ، اوکی نسل اول کپی از جیپ
    ولی الان هم نسل فعلی همون اتاق سی صد کپی از جیپ هست؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
  13. همایون

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (792 ديدگاه)

    نازیها قبل از تولید جیپ خودرویی همه جارو به نام کوربل واگن ساخته بودن که به جز اینکه موتور عقب و دف عقب بود تمام مشخصات یک خودروی شاسی‌بلند رو داشت البته برخلاف دف عقب بودنش قابلیتهای آفرود خیلی زیادی داشت و تو مسیرهایی تردد میکرد که شاسی بلندهای امروزی هم توانشو ندارند حتی مدلهایی داشت که قابلیت حرکت در آب رو داشتن یعنی دوزیست بودن

    موافقم 4
    مخالفم 8
  14. خخخ

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    وقتی که شرکت های بزرگ داشتن ماشین میساختن

    ژاپن درگیر هیروشیما بود🤝🗿
    (تویوتا)

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      ژاپن از ۱۹۰۵ به بعد خودروسازی رو شروع کرد همزمان با بقیه کشورهای پیشرفته

      موافقم 6
      مخالفم 4
  15. علیرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    این خودرو های که گفته شده ترکیب از کراس اوور suv بهترین suv های تاریخ هم جیپ ویلیز ، لندرور دیفندر
    جی کلاس، کادیلاک اسکالید و ….. در مبحث کراس اوور ها کلن بازی تعقییر میکنه چون حدف جدا گونه ای دارن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  16. حمیدرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    پدال: اولین شاسی بلند پژو مدل ۴۰۰۷ هست.
    پژو p4: نشنیدم

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      P4 در واقع ساخت دایملر پوخ بود با پیشرانه پژو به سفارش ارتش فرانسه‌، تولید انبوه هم نبوده صرفا برای ارتش استفاده شده

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. رضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط تویوتا ژاپن

    موافقم 4
    مخالفم 10
  18. Royal Driver

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    من اینطورم یا واقعا فورستر ۱۹۹۷ خیلی جذابه

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا