رقابت خودروی سال دنیا هرساله در شش بخش مختلف برگزار میشود و حالا سه فینالیست برای هرکدام از این بخشها اعلام شده است. لیست فینالیستها نشان میدهد که خودروهای الکتریکی بر رقابت امسال سلطه یافتهاند. این موضوع بیشتر در بخش خودروی سال جهان دیده میشود زیرا هر سه فینالیست این بخش شامل فورد موستانگ مکایی، کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ الکتریکی هستند. هر سهٔ این خودروها بسیار تحسین شدهاند و بنابراین نمیتوان پیشبینی کرد که کدامیک از آنها میتواند پیروز رقابت باشد.
از بین این سه فینالیست، هیوندای آیونیک ۵ در بخش خودروی الکتریکی سال هم حضور دارد اما در این بخش کار سختتری خواهد داشت زیرا باید با آئودی E-Tron GT و مرسدس بنز EQS مبارزه کند. اینها بدون شک رقبای بسیار قدرتمندی هستند زیرا قوای محرکهٔ الکتریکی را با تجمل، پرفورمنس و تکنولوژی ترکیب کردهاند. در بخش خودروی لوکس سال نیز بازهم الکتریکیها نقش پررنگی دارند زیرا فینالیستهای این بخش مرسدس بنز EQS، بامو iX و جنسیس GV70 هستند.
در بخش خودروی پرفورمنس سال اما فینالیستها تنوع بالایی دارند زیرا از کوپههای مقرونبهصرفهٔ محرک عقب گرفته تا یک خودروی الکتریکی ۶۴۶ اسب بخاری را شامل میشود. بامو M3 / M4، تویوتا GR86 / سوبارو BRZ و آئودی E-Tron GT فینالیستهای این بخش هستند. در بخش طراحی سال نیز همچنان سلطهٔ الکتریکیها را میبینیم زیرا آئودی E-Tron GT، هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 بهعنوان فینالیستهای این بخش اعلام شدهاند. بخش خودروی شهری سال تنها بخشی است که در آن خودروی الکتریکی دیده نمیشود و فینالستهای آن مدلهای درونسوز اوپل موکا، تویوتا یاریس کراس و فولکسواگن تایگو هستند.
برندگان هر شش بخش رقابت خودروی سال دنیا در تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) در نمایشگاه نیویورک اعلام خواهند شد اما همین الان شما میتوانید از نگاه خود برندگان را حدس بزنید.
خودروی سال
- فورد موستانگ مک ای
- هیوندای آیونیک ۵
- کیا EV6
خودروی الکتریکی سال
- آئودی ای ترون GT
- هیوندای آیونیک ۵
- مرسدس بنز EQS
خودروی شهری سال
- اوپل موکا
- تویوتا یاریس کراس
- فولکس واگن تیگوان
خودروی لوکس سال
- بی ام و iX
- جنسیس GV70
- مرسدس بنز EQS
خودروی پرفورمنس سال
- آئودی ای ترون GT
- بی ام و M3/M4
- تویوتا GR/86 سوبارو BRZ
خودروی سال از نظر طراحی
- آئودی ای ترون GT
- هیوندای آیونیک ۵
- کیا EV6
پیام
۲۶ اسفند ۱۴۰۰الان میان میگن هیوندای پول داده 😂😂😂😂😂😂
King Godzilla
۲۶ اسفند ۱۴۰۰این مقاله واست دلخوشی خویبه😂😂
بعد فاجعه توی فراخوانا😂😂
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰داش مشکل داری؟
کافر مقدس
۲۶ اسفند ۱۴۰۰الان یکسری دیگه میان میگن میخوان ماشین های الکتریکی رو زوری معروف کنن
مصرف کننده اروپایی آمریکایی و ژاپنی . کره ای جامعه ما نیست که بشه راحت گول ش زد
احمدرضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۰همیشه سوال من این بوده که چرا همشون برند مشهورن؟
مثلا لوسید ایر چرا نیست اونکه خیلی عالیه
ریویان هم همینطور
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۰موفقیتای هیوندای و کیا چشم گیر و قابل توجهه
M.Kkarimi
۲۶ اسفند ۱۴۰۰کل دنیا دارن به سرعت به سمت الکتریکی ها حرکت میکنن ، دولت ها و کمپانی ها و …. هم ذره ای دریغ نمیکنن ! باور کنید اینقدر شو بازی و جا کردن الکتریکی ها تو تک تک فینال ها و بررسی اینقدر هم لزوم نداره :)))) ما قطعا برای مدلای موفق الکتریکی هم احترام قائلیم ، خودتونو نکشید ….
Joker
۲۶ اسفند ۱۴۰۰اینا میخوان به هر طریق شده الکتریکی ها رو خوب جلوه بدن😂
آرم@ن
۲۶ اسفند ۱۴۰۰واقعا گروه هیوندای داره عالی کار میکنه تو زمینه الکتریکی،از روزی که شروع کردن تا الان تقریبا همشو با خبر های مثبت و موفقیت گذروندن،ایونیک و ev هم گل سرسبدشون که از میزان فروش و نقد و برسی هاشون معلوم بود عالی هستن
جنسیس هم تو بخش لوکس باز گل کاشت
فورد با مک ای واقعا قدم محکمی برداشت
میثم
۲۶ اسفند ۱۴۰۰انتخاب من کیا EV6
آیونیک 5 واقعا خوشگله
ولی تو بررسیها فهمیدم کیا تنظیمات بهتری داره
Jdm باز
۲۶ اسفند ۱۴۰۰اقا باشه ما فهمیدیم که الکتریکی ها خوبن شما لازم نیس خودتونو جر بدین
انتخابم بین اینا m3 کامپتیشن ایکس درایو هست
محمد
۲۶ اسفند ۱۴۰۰چطور میشه بهترین خودروهای الکتریکی همون سه تا خودروی سال نباشن؟ احمقانه نیست؟
ارین صاحب جمعی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰آلمان و کره بینظیر دارن رقابت میکنن
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰منطقیه
King Godzilla
۲۶ اسفند ۱۴۰۰دلیل کنار رفتن تسلا و ریویان و لوسید رو نمیدونم
و عجیب خنده داره جای این بزرگان کیا بیاد
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰خنده نداره
ف..ش..ا،.ر داره برای متعصبایی که از پیشرفت بدتون میاد!
King Gozilla
۲۶ اسفند ۱۴۰۰چه نقابی چه سری چه پروفایلی عجب سلطانی
پیشرفت خیلی چی خوبیه البته نه باچیزای دیگه
مثلا با پول نباشه
با ماشین های زشت نباشه
بیا منطقی فکر کنیم شخصا مشکلی با کره ندارم اتفاقا عاشق جنسیس کوپه ام پس اگر ایرادی گرفتم ناراحت نشو
من تو دانشگاه طراحی خودرو خوندم الان نمیخوام بگم چون اینو خوندم پس خیلی خفنم نه اینطور نیسن سالهاست دور شدم
خدایی این ماشین از نظر طراحی چطور ممکنه از ریویان و تسلا و لوسید بهتر باشه
یه لحظه این سه تا ماشینو بیار تو ذهنت
ببین چقدر از نظر طراحی پر و پیمون تر از کیا هستن این ماشین رندرش توی 2 ساعت میخوره میره برای ماکت گلی در مقیاس کوچولو که میشه 5 روز چون این خیلی کوچولوئه و جزییات خاصی هم نداره توی این 5 روز یه ماکت گنده رو هم میسازن بعد پنج روز این میره تو خط تولید یه پروتوتایپ ازش میخوره میاد بیرون 5 روز بعد 20 تا ازش میزنن که باگ هاش گرفته شده و اطلاح شده.خب ؟؟؟
بعد میان توی چند روز همینطوری هی ازش میزنن نگهمیدارن تو گراژ تا وقتی یه ذره قیمت قطعات بره بالا
خب این ماشین ساخت اولیه (تاکید بر اولیه) اش توی 10روز تموم شد اگه بری تحقیق کنی متوجه میشی فرایند طراحی دیگر خودرو ها بالغ بر 5 اصلاح داشته و 1 تا 2 ماه زمان برده و اگر دیدی یکی از کشورا گفت من این خودرو رو توی 7 روز تموم کردم قطعا دروغ میگه یا شایدم ماشین پر و پیمون نیست
چه ژاپن باشه چه آلمانیا و چه چینیا و چه ایتالیایی ها
چیز جز حالات بالا وجو نداره
مرسی خوندی
Raptor
۲۶ اسفند ۱۴۰۰یه لیوان آب بخور
King Gozilla
۲۶ اسفند ۱۴۰۰فک کردم عدد 4 برای استقلالی هاس
دیدم نه 4 تو ماشین بازا هم باب شده خصصئصا بین کره ای فن ها :))))))))))))))))))))))))))
جواد
۲۶ اسفند ۱۴۰۰شاید من اشتباه میکنم ولی واقعا کدوم بخش از طراحی ev6 زیباست؟
مردیم از خوشی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰سلیقه است به نظرم همه جاش زیباست
ARMAN
۲۶ اسفند ۱۴۰۰الان فرق خودروی و خودروی الکتریکی سال چیه دقیقا
samurai
۲۶ اسفند ۱۴۰۰هر جا جایزه میدن چشم بسته میشه فهمید کدوم کشور داغون تو لیسته این بازیا دیگه جواب نمیده با این کارا فروشت بالا نمیره داغون بجای خرید جایزه روی ماشینای بی کیفیتت کار کن منفجر نشه :))