چشم اندازهفته نامه

خودروهای لوکس فراموش شده؛ از لکسوس HS تا هیوندای سنتنیال

در این مطلب به خودروهای لوکسی خواهیم پرداخت که به دلایل مختلفی در بازار شکست خوردند و امروز کاملاً فراموش شده‌اند.

به دست آوردن جایگاهی مطمئن در بخش خودروهای لوکس کار بسیار سختی است. در ابن بخش خودروسازان نوپا و حتی قدیمی با رقابت سختی مواجه هستند و حتی برندهایی که سابقهٔ زیادی در زمینهٔ ساخت خودروهای لوکس دارند گاهی اوقات توسط رقبای جدید و یا تغییر در انتظارات خریداران غافلگیر می‌شوند. این خودروها معمولاً پس از چند سال فروش ناامیدکننده به بایگانی فرستاده می‌شوند. در ادامه با پدال همراه شوید تا به خودروهای لوکسی که از یادها محو شدند نگاهی داشته باشیم.

رولزرویس کامارگ سال ۱۹۷۵

رولزرویس زمانی که در اوایل دههٔ ۷۰ از پینین‌فارینا طراحی یک کوپهٔ بزرگ و باشکوه را خواست، سنت‌شکنی کرد زیرا این شرکت معمولاً طراحی محصولاتش را خودش انجام می‌داد اما این بار امیدوار بود با بهره گرفتن از DNA ایتالیایی کوپهٔ هیجان‌انگیزتری را ارائه کند. نتیجهٔ نهایی اما بحث‌برانگیز بود زیرا برخی کامارگ را دوست داشتند و برخی از آن متنفر بودند. این ماشین با پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V8 رولزرویس و گیربکس اتوماتیک جنرال موتورز به بازار عرضه شد. از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶ تنها ۵۳۰ دستگاه از کامارگ تولید شد که اکثر آن‌ها در ایالات‌متحده فروخته شدند.

کرایسلر TC مازراتی

مازراتی در دورانی که متعلق به دتوماسو بود، برای توسعهٔ خودروی لوکسی با کرایسلر همکاری کرد. انتظارات از این همکاری بالا بود اما علاقه‌مندان که منتظر یک خودروی اسپرت زیبای ایتالیایی با قلب بزرگ آمریکایی بودند، بشدت ناامید شدند. حاصل این همکاری کانورتیبلی بنام TC مازراتی بود که طراحی آن بسیار به کرایسلر لبارون شباهت داشت. این خودرو در سال ۱۹۸۷ رونمایی شد و پس از تأخیری به خاطر تصمیم برای تولید در ایتالیا، تحویل آن به خریداران در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. نمونه‌های اولیهٔ TC از پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کرایسلر استفاده می‌کردند اما در سال ۱۹۹۰ یک موتور ۳ لیتری V6 که از میتسوبیشی گرفته شده بود ارائه شد. پرفورمنس ضعیف، طراحی ساده و قیمت گران ۳۵ هزار دلاری (معادل ۷۰ هزار دلار سال ۲۰۲۰) باعث شکست TC شد و تا پایان تولید در سال ۱۹۹۱ تنها حدود ۷,۳۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

آکورا ویگور سال ۱۹۹۱

آکورا سدان ویگور را برای قرار گرفتن بین مدل‌های اینتگرا و لجند در نظر گرفته بود. درحالی‌که رقبای این خودرو همگی دیفرانسیل عقب بودند، مهندسان ژاپنی تصمیم گرفتن پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر ۱۷۶ اسب بخاری را به‌صورت طولی نصب کرده و نیروی آن را به چرخ‌های جلو منتقل کنند. روی کاغذ، این ترکیب بهترین‌های دو جهان را ارائه می‌کرد اما در عمل نه خوبی‌های خودروهای دیفرانسیل عقب را داشت و نه مزیت‌های مدل‌های دیفرانسیل جلو را. آکورا در سال ۱۹۹۵ ویگور را با مدل TL جایگزین کرد.

مزدا ملنیا سال ۱۹۹۴

مزدا در سال ۱۹۹۱ به پیروی از هوندا، تویوتا و نیسان، برند لوکسی بنام آمانتی را معرفی کرد. این برند قرار بود تا سال ۱۹۹۴ سه خودروی لوکس بنام‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ را به بازار عرضه کند اما زمانی که در سال ۱۹۹۲ اقتصاد ژاپن فروپاشید، این پروژهٔ بلندپروازانه شکست خورد. بااین‌حال، دو خودروی اول که فرایند توسعهٔ آن‌ها تکمیل شده بود با نام مزدا زدوس ۶ و زدوس ۹ راهی بازار شدند. زدوس ۹ که به‌عنوان جایگزین ۹۲۹ در صدر سبد محصولات مزدا قرار گرفت و تا سال ۲۰۰۲ تولید شد، در آمریکا با نام ملنیا به فروش رسید. بااین‌حال، نشان مزدا در بخش خودروهای لوکس اعتبار مرسدس یا لکسوس را نداشت و ملنیا نتوانست نظر خریداران را جلب کند.

تاترا T700 سال ۱۹۹۵

T700 آخرین خودروی سواری تاترا و اولین محصول این شرکت بود که پس از فروپاشی بلوک شرق ساخته شد. تاترا که دهه‌ها با ساخت سدان‌های لوکس موتور عقب برای مقامات دولتی چکسلواکی روزگار گذرانده بود، در T700 هم از همین فرمول استفاده کرد اما وقتی‌ در بازار آزاد در برابر خودروهایی مثل آئودی و مرسدس قرار گرفت، شرایط کاملاً تغییر کرد. این خودرو مثل پیشینیان خود از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 هوا خنک استفاده می‌کرد که در عقب نصب شده بود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که خیلی‌ها هنوز نام تاترا را مرتبط با دولت کمونیستی قدیم می‌دانستند، استقبال از T700 بسیار پایین بود و تولید آن در سال ۱۹۹۹ پس از ساخت کمتر از ۱۰۰ دستگاه خاتمه یافت.

لکسوس HS سال ۲۰۰۸

زمانی که تویوتا متوجه شد خریداران پریوس میانگین درآمد بالایی دارند، به این نتیجه رسید که لکسوس می‌تواند به‌راحتی از این شرایط سود ببرد. ازاین‌رو، سدان HS در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ معرفی و صرفاً با پیشرانهٔ هیبریدی به بازار عرضه شد. بااین‌حال، خریداران آمریکایی علاقه‌ای به یک لکسوس هیبریدی کوچک نداشتند و پس از فروش تنها ۲۱ هزار دستگاه در آمریکا، تولید آن در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت. البته HS در ژاپن فروش بهتری را تجربه کرد.

هیوندای سنتنیال سال ۲۰۰۹

هیوندای اکوس که در برخی بازارها با نام سنتنیال عرضه می‌شد، در نسل اول بر اساس میتسوبیشی پرودیا ساخته شده بود. نسل دوم این خودرو اما توسط خود هیوندای و با توجه به بازار آمریکا توسعه پیدا کرد. هیوندای باافتخار این ماشین را جایگزین ارزان‌تری برای آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس معرفی کرد اما بعداً متوجه شد کسانی که یک A8 نو می‌خواهند اما توان خرید آن را ندارند سراغ خودروهای لوکس دست‌دوم آلمانی می‌روند نه یک سدان کره‌ای. بااین‌حال، هیوندای ناامید نشد و بعداً سدان G90 از برند جنسیس را به‌عنوان جانشین سنتنیال معرفی کرد.

لینکلن MKT سال ۲۰۰۹

سدان لینکان تاون کار به دلیل محبوبیت فوق‌العاده در بین شرکت‌های لیموزین و تاکسی‌رانی، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار بود اما وقتی زمان ساخت جایگزینی برای این خودرو فرارسید، لینکلن یک کراس‌اوور سه ردیفه را برای این کار انتخاب کرد که بر اساس فورد فلکس ساخته شده بود. MKT با پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 که به چرخ‌های جلو نیرو می‌داد بسیار کسل‌کننده بود هرچند که ارائهٔ موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت شرایط را بهتر کرد. بااین‌حال، شرکت‌های ساخت لیموزین که به سدان شاسی نردبانی لینکلن عادت کرده بودند، علاقه‌ای به یک کراس‌اوور یکپارچه با ظاهر غیرمعمول نداشتند و خریداران عادی هم سراغ چنین خودروی نمی‌رفتند. به همین دلیل، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ تنها ۵۰ هزار دستگاه از MKT فروخته شد.

کیا K900 سال ۲۰۱۲

لوکس‌ترین سدان تاریخ کیا مثل سنتنیال که پلت‌فرم مشترکی با آن داشت، تجهیزات زیادی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌کرد اما نمی‌توانست خریداران را متقاعد به خرید خودروی لوکسی با نشان کیا کند. بااین‌حال، سازندهٔ کره‌ای یک بار دیگر شانس خود را امتحان کرد و نسل دوم K900 را در سال ۲۰۱۹ به بازار فرستاد. این بار موتورهای V6 و V8 تنفس طبیعی با یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو جایگزین شدند و نمای بیرونی کمی لوکس‌تر و سنتی‌تر از نسل قبلی شد اما خریداران هنوز هم به سدان بزرگ کیا اهمیت نمی‌دادند. به همین دلیل، K900 در سال ۲۰۲۰ بی‌سروصدا از بازار آمریکا حذف شد اما در بازار داخلی کره جنوبی هنوز عرضه می‌شود.

کادیلاک ELR سال ۲۰۱۳

ELR کوپهٔ شیکی بود که بر اساس شورلت ولت ساخته شد و قرار بود آغازگر حرکت کادیلاک به سمت الکتریکی‌سازی باشد. این خودرو از نسخهٔ تقویت‌شدهٔ قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی شورلت ولت با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی با مجموعاً ۲۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. بااین‌حال، قیمت ۷۵ هزار دلاری ELR بسیار گران و حدود دو برابر ولت بود. به همین دلیل، مجموعاً کمتر از ۳ هزار دستگاه از این کوپهٔ لوکس هیبریدی ساخته شد و پس از چهار سال کنار گذاشته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۲ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    مطلب نامبر وان مثل همیشه💪❤️❤️

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        این خودروها درسته در مقیاس جهانی شکست خورده هستند ولی در نظر بگیرید همین سنتنیال در ایران حکم ققنوس رو بازی میکند مثل باقی وارداتی‌ها که سال‌هاست وارد نشدند!

        دقیقاً یادم میاد زمانی که سنتنیال به ایران اومد ، قیمت صفرکیلومترش حدود ۱۳۵ میلیون بود با سفارش‌های گوناگون ولی با همین حال حدود صد میلیون از لکسوس RX ارزانتر بود با آپشن‌های لکسوس LS و با موتور ۵/۷ لیتری هشت‌سیلندر ، داخلش به شدت شلوغ طراحی شده بود با چرم و چوب فراوان !!!
        بر خلاف جنسیس که هیچگاه خوشم نیومد ولی با سنتنیال حال کردم و دلیل اینکه این خودرو در بازار ایران هیچگاه موفق نشد ، وضعیت خدماتش هست که چون در بازار جهانی هم فروش نداشت ، قطعاتش ظاهریش بسیار سخت گیر میاد حتی در دوبی عمان کویت قطر و…!!!

        اما به نظر من بخاطر اینکه از نظر فنی مشکل تامین قطعه نداره و اگر کسی خودرویی میخواد که تا سال‌ها نگهداری کنه و رانندگی سالمی داره که مدام تصادف نکنه ، بی‌شک بهترین گزینه و انتخاب در ایرانِ که در برابر مبلغ پرداختی پکیجی را میخره تا دو سه برابر ارزش واقعی !!!
        خودم را مثال میزنم که اگر خریدار بودم و میخواستم لوکسی چون سری ۷ یا بنز S در ایران بخرم با رقم‌های فضایی ، مطمئناً سنتنیال میخریدم که تمیزش هم بهتر پیدا میشه ولی چون در ایران اکثراً خودرو نمیخرند که سوار شوند بلکه بیشتر میخواهند جایگاه اجتماعی خودشان را به دیگران نشان دهند میروند سمت آلمانی یا ژاپنی گران !!!

        ۹۹٪ مواقع از کره‌ای‌ها انتقاد کردم و البته به حق ، اما خودروهایی چون سنتنیال ، i40 ، سوناتا NF ، اپتیما توسان اسپورتیج ۲۰۱۰ جز کره‌ای‌های ارزشمند هست و میشه روشون حساب کرد و به نظر شخصی خودم میگم که هم به چینی‌های گران هم وارداتی‌های مسخره‌ی جدید میچربد و تمام!

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. گاس فرینگ

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (343 ديدگاه)

          دلیل ناموفقیش توی ایران هم تا حدودی مثل سایر جهان بود
          جنسیس کوپه عملا در غیاب ماسل کارهای آمریکایی و محصولات اسپرت نیسان و میتسوبیشی محبوبیتی برای خودش دست و پا کرد ولی در همون زمان تا وقتی که پانامرا توربو و بنز S500 و S350 تا حدودی هم لکسوس ls بودن خریداران سراغ سدان لوکس دیگه ای نمی‌رفتند
          بعدم اصولا برای لاکچری بازها قیمت بیشتر نوه‌ی برتری حساب میشه

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. net

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      عکس سر تیتر کدام مدل سدان جدید کیا هست؟

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        کیا K900نسل جدیده

        1. net

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3396 ديدگاه)

          این ماشین کیا k900 فیس لیف ۲۰۲۲ برای اولین بار عکسش دیدم و پدال هم ندیدم در موردش پست گذاشته باشه و در اینترنت نگاه کردن طراحی داخلی و بیرونی نسبتا خوبی داره و در جمع سدان های لوکس ( ائودی a8 بنز سری اس و بی ام و سری ۷ و لکسوس ls ) میتونه قرار بگیره و از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی با ائودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۷ و لکسوس ls میتونه رقابت کنه و ابعادش اندازه a8 و سری اس و سری ۷ و ls هست و بزرگه . کیا k900 فیس لیفت ۲۰۲۲ از بنز سری اس و ائودی a8 و بی ام و سری ۷ کپی کرده در طراحی داخلی و بیرونی و از هر کدام از اجزای a8 و سری اس و سری ۷ برداشته و در این ماشی کپی کرده و طراحی داخلی و بیرونی خوبی داره. اگر نوار متصل وسط چراغ عقب نداشت و دو اگزوز دایره ای ای در سمت چپ و راست زیر سپر استفاده کرده بود و از ساعت انالوگ بنز استفاده نکرده بود و طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد. پدال در یک پست این کیا k900 فیس لیفت ۲۰۲۲ بررسی کن

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. net

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3396 ديدگاه)

          مجسمه جلو کاپوت هیوندای سنتنیال جالب نیست مگه رولز رویس هست

          موافقم 10
          مخالفم 1
  2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    سینتیا از حق نگذریم ماشین خوبیه
    یکبار سوارش شدم، کیفیت مطلوب سواری ولی برعکس کیفیت نامطلوب بعضی اجزا کابین
    قیمتش یادمه ارزونتر از هم رده های خودش بود
    راستی یک سوال چرا سری ۷ ۲۰۰۹ ارزونتر از بقیه هم رده هاشه؟
    یک زمان بجوی سری ۳ میخواستم اینو بگیرم اما اینقدر حرف حدیث شنیدم منصرف شدم

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Arshia m3csl

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      چونکه محدود وارد شده و احتمالا هزینه نگهداری سنگین داره ولی یک سیلندر سری ۷ از کل خودرو سازی کره با ارزشتره

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (322 ديدگاه)

        اینکه قطعا
        آلمانی همیشه بی نظیر بوده و هست

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      وااای اون مزدا ملنیا چققد زیبا و با تناسب عالی بوده
      من همین الانم عاشقشم

  3. پیام

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    هیوندای سنتنیال چه چیزی بود! یادم میاد تو یکی از نمایندگی ها داخلش نشستم عین کشتی بود! کیفیت متریال و چوب و … عالی بود! باید سوارش شد بعدا حرف زد! یادمه صاحبش به یکی می گفت اگه تونستی با دست خالی و بدون ابزار زور اون مجسمه جلوش رو در بیاری، ماشین رو میدم برای خودت! اینقدر محکم بود. آخرشم یارو نتونست 😂😂😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. amir

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      حتی از چیزی که توی مطلب تحت عنوان شکست یاد شده تو بت میسازی و میپرستیش کافیه کره ای باشه!!!!!
      جالب اینجاس که جانشینشم به علاوه کیا کا ۹۰۰ به راحتی از بازار آمریکا دکمشون خورد تازه لازمه جی هفتاد رو یاد اوری کنم؟ محصولات کره ای توی کشور های ضعیف و خود کره مگر فروش خوب و راضی کننده ای داشته باشن وگرنه همیشه از اکثر رقبای قلدرشون عقب بودن

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. Killer

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        تویی که برندی که فنش هستی بزرگترین دکمه تاریخ رو خورد چرا به بقیه گیر میدی؟ تو تاریخ خودرو سازی هیچ حذفی بدتر از LFA نبود که اون همه هزینه کردن واس ساختش و اونقدر مانور دادن روش اخرش شده یه تحقیر برای جاپون و بعد از این همه سال هنوز نمونه فروش نرفته و صفر کیلومترش موجوده!! دکمه های بعدی هم رسید به FJ و لندکروز و ماکسیما و هوندا e و لکسوس hs

        بیشتر یادآوری کنم یا همینا بسه؟ همون lfa خودش یه دنیا دکمس

        موافقم 1
        مخالفم 17
        1. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          lfa که اینقدر مسخرش میکنی کلا ۵۰۰ عدد ازش ساخته شد برای اثبات قدرت و نه فروش اولا دوما همین یکم پیش بود که با قیمت یه میلیون دلار هم گذاشتن برای فروش موتورش ده سیلندری بلوک تیتانیومیه که اصلا کره نمیدونه ده سیلندر چیه چون هرچی هشت سیلندرم ساخت یاتاقان های انفجاری با مصرف سوخت خدا لیتری بودن !!! مجبوری مسخرش کنی چون اصلا نمیتونن بسازن برندی که فنشی ! اگزوزش با همکاری یاماها ساخته شد هنوز که هنوزه خیلیا میگن یکی از قشنگ ترین صدا اگزوزا رو داره
          lfa خیلی چیزا داشت که شما از درکش عاجزی
          پس مسخرش کن !

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ماکسیما که انقدر حقیره از نظرت دو دهه پیش اومد کشور خودت همین الانم خیلی ها ازش یاد میکنن چشمشون دنبالشه چون شتابی داشت که برای خیلی ها قفل بود لندکروز دکمش خورد؟ عربایی که پول دارن پس چرا اینقدر دنبالشن؟ چرا نسل جدیدش که اتفاقا خیلی شبیه اف جی کروزه تو آلمان ظرفیتش نیم ساعتی فروش رفت؟

          موافقم 8
          مخالفم 2
        3. Killer

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)
        4. Killer

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          لندکروز که از آمریکا شوت شد بیرون :))
          ماکسیما و اف جی هم مرحوما رفتن قاطی باقالیا جایی که غم نباشه :))
          دور هم دارن کیف میکنن با هوندا e و LFA و باقی :))

          موافقم 1
          مخالفم 11
        5. کوروش

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (40 ديدگاه)

          چرا حرف نداری LFA رو مسخره می‌کنی
          اون مدل های صفر همه تو نمایشگاه ها هستن
          بعد لندکروز آخه؟ لندکروز تو همه‌ی کشور ها طرفدار داره و هنوزم یکی از بهترین آفرودر های جهانه
          ماکسیما و FJ هم که حرفی برای گفتن ندارن
          کیلر جان اول فکر کن بعد حرف بزن اگ
          انقد تعصب خیلی بده

          موافقم 10
          مخالفم 1
        6. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          باز هم همون حرف هایی که زدی رو فقط داری تکرار میکنی چون چیز منطقی نداری که بگی!!!

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. پیام

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        امیر این لینک ویدئو در مورد آزمایش نرمی سیستم فنربندی سنتنیال تقدیم تو! این تکنولوژی اون موقع کره بوده. یادی کنیم از این ویدئو!
        اون شکستی که میگی بیخ ریش اینفینیتی رو گرفت و الان از جنسیس کمتر میفروشه! برندی که ۳۵ سال قبل از جنسیس تاسیس شد! فکر نکنم تا حالا اینجوری بمباران شده باشی!

        https://www.aparat.com/v/CIdFA

        موافقم 2
        مخالفم 12
        1. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          خودتم میدونی که نیسان اوضاعش به خاطر کارلوس گون به هم ریخت اینفینیتی رو یکم ول کرد و با این حال تقریبا در حد اینفینیتی فروش داشته پارسال جنسیس و با این حال که معتقد بودی پا رو گردن لکسوس و آکورا میزاره جنسیس هنوز حتی نصفشونم نیست!!!!! پیچش مو رو ببین که با این همه دادار دودور و ارائه ۱۱۰ مدل جدید و خرید هزارتا جایزه هنوز فراخوان آتیش سوزی و دزدی ولش نکرده هنوز از لحاظ فروش نصف آکورام نیست چه برسه لکسوسی که قرار بود با تیپا پرتش کنه بیرون!!!

          موافقم 11
          مخالفم 4
        2. JaMsHiD

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2762 ديدگاه)

          میخوای ویدیو بیارم ببینی موقعی هنوز برادران جنوبیت فرق خر و ماشین رو نمیدونستن سیتروئن چه تعلیقی رو ماشیناش گذاشت؟

          موافقم 8
          مخالفم 3
        3. پیام

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          امیر اسم آکورا و هوندا و … رو نیار. امسال هیوندای از حدول انتداختشون بیرون. ۳۵ سال قدمت بیشتر ولی هیچی!!!

          موافقم 2
          مخالفم 6
        4. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          خوبه دیگه جعل حقایقم میکنی پیام جان
          اصلا هم که حواست نیست آکورا برند لوکس هونداعه و نباید با هیوندای اقتصادی ساز مقایسش کنی باید با جنسیس مقایسش کنی که جنسیس نصف آکورا هم نیست
          تازه یه چیزی تو دو ماهه اخیر ۲۰۲۴ با وجود افزایش رشد فروش جاپونی های عقب مونده کره ای ها تازه افت فروش هم زدن

          موافقم 7
          مخالفم 1
    2. amir

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      یکی از اشتباهات ژیگولی های کره ای اینه که توهم برشون میداره میان توی تبلیغات میخوان با برند های فوق پیشینه داری مثل بنز و بی ام و و رولزرویس و …. مقایسه میکنن و در آخرم نتیجش چیزی جز شکست مفتضحانه با توجه به انتظارشونه!!! یکیش جی هفتاد!!!! یکیش همین سنتیال

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (322 ديدگاه)

        کاملا باهات موافقم امیر جان

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. Killer

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        خوب شد اسم لکسوس رو نیاوردی چون میدونی هر جا مقابسه کردن جنسیسو با لکسوس تهش لکسوس باخت،مقالات تو پدال موجوده بزارم لینکارو؟ :)))

        حالا با بنز مقایسه کنی اشکال نداره من نمیدونم ۳چرخ سازای باتری بگیر عقب افتاده(تیتر تاریخی) چی زده بودن که میخواستن با فراری و لامبو و پورشه مقایسه کنن خودشونو با LFA :)))

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره عزیزم لکسوس از جنسیس خیلی وقته باخته بخاطره همینه فروشش چهاربرابره جنسیسه
          بخاطره همین شکست مفتضحانه اس که حتی از انتظاراتم بیشتر رشد فروش میده بخاطره همینه آمار منتشر شد جاپونی های عقب بمونده ۵۰ درصد ۵۰ درصد رشد فروش داشتن تازه اونم محصولاتی که چندین نسله تو بازارن نه مثل کره ای دوزاری که امروز میاد فردا میره مجبورن براش فیس لیفت و جایزه بزنن

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. Godzilla

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          حداقل تکنولوژی استفاده شده تو LFA از کل ارابه سازی کره مربا بیشتره

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. Killer

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          جایزه رو که جاپونیا گذاشتن واس LFA که بازم کسی نخرید :)) تو تاریخ چنین حذفی نمیاد،میگفتن این بیاد تو بازار کسی فراری نمیخره دیگه :)))
          نتیجه مقایسه gv70 و g90 با رقبای لکسوسشون که پدال مقالشو کار کرد چی بود؟ من یادم رفته ممنون میشم نتیجه رو یادآوری کنی :)))

          فعلا که جنسیس با ۸ سال سن اینفینیتی رو پشت سر گذاشت،با افزایش فروش دو رقمی.آسیاب به نوبت واس هیوندای هم همینارو میگفتین الان شد سومین گروه پرفروش جهان :))))

          ۳چرخه سازان چرا عقب افتادند :(

          موافقم 2
          مخالفم 5
        4. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (322 ديدگاه)

          دوست عزیز مگه شما سهامداری اینجوری دفاع میکنی؟
          پولت این وسط گرو هست؟
          اگر ژاپن بهتر باشه آسمون به زمین میاد؟
          بسه دیگه از هرچی ماشین کره‌ای هست منزجرمون کردی به خدا
          هر دفعه هم بایک اکانت جدید
          و این همه وقت که میذاری کامنت مینویسی!
          اینجا سایتی برا تفریحی ماشین بازار
          اما آدم های شبیه تو خرابش کردن
          آدم نمیدونه چی بگه
          و حتما هم دلم میخواد جواب کامنت منو بدی
          خیلی دلم میخواد!
          که به چه دلیل این همه مسخره بازی سر دوتا برند در میارید
          ممنون میشم از پدال که کامنت بنده رو انتشار بده

          با تشکر از عوامل سایت پدال

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. amir

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          چند دهه پیش بلایی سره بنز اوردن که مجبور شد یک میلیارد دلار خرج توسعه اس کلاس نسل جدیدش بکنه دودوتای عقب افتاده با فراری تو لمانز رقابت میکنه کره ای های فضایی اصلا نمیدونن لمانز چی هست اصلا خوردنیه یا پوشیدنی!!!! دودوتای عقب مونده با گنده ها تو رالی رقابت میکنه جایی که کره ای های فضایی پس از یک دهه حضور چیزی به جز موز گیرشون نیومد!!

          موافقم 8
          مخالفم 1
    3. amir

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اینو باش به مجسمه جلوی سنتیالم مینازه
      در مقابل رولزرویسی گه باهاش میخواد کل بندازه تو بحث مجسمه جلو در حد ناندرتالاس
      ماله رولزرویس اصلا حتی نمیتونی بهش دست بزنی سریع میره داخل!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4322 ديدگاه)

    کیا و کادیلاک و لینکلن چه خوشگل بودن

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      https://divar.ir/v/QZcf-yFC?ref=android
      کادیلاک هم قیمت دنا
      تقدیم به شوما

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. محمدهادی

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      سال ۱۹۹۲ اقاصاد ژاپن فرو پاشید؟!
      نفهمیدم منظور چیه!!
      کی اقتصاد ژاپن دچار فروپاشی شده ما خبر نداریم؟

  5. R

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    هیوندای باافتخار این ماشین را جایگزین ارزان‌تری برای آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس معرفی کرد اما بعداً متوجه شد کسانی که یک A8 نو می‌خواهند اما توان خرید آن را ندارند سراغ خودروهای لوکس دست‌دوم آلمانی می‌روند نه یک سدان کره‌ای.
    😂😂😂😂😂
    پیام کجایی؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      ظاهرا رفته توی نمایندگی ببینه چجوره تا ۲ ساعت دیگه پیداش نمیشه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. Arshia m3csl

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      آلماتی واقعا عالیه کسی سمت لکسوس ls و جنسیس نو نمیره جاش میره s63 مدل ۲۰۱۸ میخره خب

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        لکسوس ls خودش قاتل اس کلاسه:)

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Arshia m3csl

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1173 ديدگاه)

          جدی میفرمایید؟ پس چرا به اس کلاس میگن سلطان و به سری ۷ میگن رئیس

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          اینهمه سری ۷ و اس کلاس و LS رو پس ما از کجا اوردیم؟؟؟!!!

    3. محمدرضا

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      از شکست های لکسوس براتون بگم GSو HSو LFA وCT که حذف شدند
      ولی سنتیننتال بااسم G90 بازگشت

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. amir

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        فردش ماهانه جی نود در بازار آمریکا ؟ حدود ۱۵۰۰ ۲۰۰۰تا!!! عجب کولاکی 🤣🤣🤣😢

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (223 ديدگاه)

          تازه ماهانه هم نیست و سالانه ست .
          سال گذشته همش ۱۲۰۰ تا فروخت کلا

      2. Taha Ayoobi

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4322 ديدگاه)

        محمد رضا lfa شکست بود؟افسانه بود. نمیدونم چجوری اینو میگی
        بین اونایی که گفتی فقط سی تی شکست بود.
        اون دوتای دیگه بعد یه مدت فروششون کم شد و گرنه اولش استقبال شده ازشون
        در ضمن جایگزین فعلی ال اف ای LC هستش

  6. Car love

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    LFA و اف جی باید تو تیتر میبود اسمشون 😂😂☹️

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. parhamiof

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      همچنین g70 و موهاوی و k900😂😂😂.
      کور لاو نوشته خودروی لوکس!
      دوباره یه چیزی پروندی بفهمیم امتحانات تموم شد؟
      دوتاشون انقدر خوبن که هیوندای فقط تو کره عرضه میکنه!

  7. Arshia m3csl

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    لکسوس hs چه خوشگل و جوون پسنده اگه تو ایران وارد میشد محبوبیت زیادی پیدا میکرد به خصوص برای خانومای پولدار لکسوس hs نباید شکست میخورد

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      تا پژو ۲۰۷ هست غمی نیست؛)

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. Hyonda is love

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    و اینجا به راحتی برتری کره به ژاپن و کل کشورا مشخص میشه
    ۲ محصول از کره و ۳ محصول از ژاپن🤩

    مخالفم 14
    1. GODZILLA

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      ارابه سازی کره مربا چه قدر قدمت داره ؟

      ژاپن با اون همه قدمتش ۳ محصول فراموش داره !

      موافقم 9
      مخالفم 2
  9. جرمی کلارکسون

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    همون کرایسلر TC رو بدید به من

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. 18:45

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    پیام و امیر خیییییلی باحالن همه اش به هم میپرن!! 🙆‍♂️😂😂😂😂😂😂😂😂
    دمتون گرم بابا🙈

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. amir

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      تازه از رو هم نمیریم😅😅
      جالب اینجاست که چندباری شده که یه خبرایی اومده به طور کامل شرف هیوندای و کیا رفته (فراخوان ۳.۳ میلیونی و ده برابری سرقت و نبودن تو لیست پرفروش ها و به کار گیری کودکان کار و….) بازم ادامه میده

      موافقم 4
      مخالفم 3
  11. Galant.VR4(JDM)

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    بین اینا فقط سنتنیال لایقتش این نبود واقعا ماشین خوبی بود

    موافقم 3
    مخالفم 5
  12. ماکان

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من یکی از افرادی هستم که در کنار اینها دوست داشتم که مرسدس بنز کلاس S کوپه و کانورتیبل هم فروش خوبی داشته باشند و تولید آنها ادامه پیدا می کرد .

    1. parhamiof

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      البته الان هم تولید میشه ولی اسمش اس کلاس نیست با توجه به نام گذاری مرسدس.

  13. پوریا

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لینکلن MKT 😂

  14. محمد فرخی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    کامارگ و لینکلن و کادیلاک نباید فراموش میشدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا