سدانهای فول سایز لوکس معمولاً از گرانترین خودروهای جهان هستند و به همین دلیل فروش خیلی بالایی ندارند؛ اما در همین بازار کمحجم، پرفروشترین خودروها کدامند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه به آمار فروش تمام سدانهای فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ نگاهی خواهیم داشت تا با پرفروشترینها و کمفروشترینها آشنا شویم.
۱۶-تویوتا سنچوری
فروش: ۷۰ دستگاه
تویوتا سنچوری که از آن بهعنوان رولزرویس ژاپنی یاد میشود، سدان فوق لوکسی است که فقط در ژاپن عرضه میشود. این خودرو فروش بسیار محدودی دارد بهگونهای که سال گذشته تنها ۷۰ دستگاه از آن فروخته شده که کاهشی ۵۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است.
۱۵-رولزرویس فانتوم
فروش: ۳۷۰ دستگاه
فانتوم لوکسترین و گرانترین سدان تولیدی حال حاضر دنیا محسوب میشود. قیمت این سدان فوق لوکس از نزدیک ۴۶۰ هزار دلار آغاز شده و با سفارش آپشنها بهسرعت افزایش پیدا میکند؛ اما با وجود این قیمت گزاف، فانتوم سال گذشته ۳۷۰ دستگاه فروخته است که نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت مانده است.
۱۴-مازراتی کواتروپورته
فروش: ۱,۶۰۰ دستگاه
شاید خیلیها مازراتی کواتروپورته را فراموش کرده باشند اما این سدان لوکس ایتالیایی هنوز هم در بازار حضور دارد و سال گذشته در سراسر جهان ۱,۶۰۰ دستگاه فروخته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۸ درصدی را نشان میدهد که با توجه به سن بالای کواتروپورته قابلتوجه است.
۱۳-رولزرویس گوست
فروش: ۱,۶۵۰ دستگاه
گوست بهعنوان ارزانترین سدان رولزرویس که پایینتر از فانتوم قرار میگیرد، سال گذشته به لطف عرضهٔ نسل جدید خود به بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این سدان مجلل بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱,۶۵۰ دستگاه شده که نسبت به سال قبل افزایش فوقالعادهٔ ۳۲۸ درصدی داشته و برای خودرویی با قیمت پایهٔ ۳۴۰ هزار دلار واقعاً رقم چشمگیری بهحساب میآید.
۱۲-مرسدس بنز EQS
فروش: ۱,۷۰۰ دستگاه
EQS بهعنوان سدان الکتریکی پرچمدار مرسدس بنز، اواسط سال گذشته معرفی شد و بهتازگی راهی بازارهای بزرگی مثل ایالاتمتحده شده است اما این خودرو تنها در شش ماه دوم سال گذشته موفق به فروش ۱,۷۰۰ دستگاهی شده که از این تعداد، ۱,۰۲۷ دستگاه در اروپا و ۴۴۳ دستگاه در ایالاتمتحده فروخته شدهاند.
۱۱-بنتلی فلاینگ اسپار
فروش: ۳,۶۰۰ دستگاه
رقیب اصلی گوست یعنی بنتلی فلاینگ اسپار بیش از دو برابر فروش بیشتری نسبت به رقیب هموطن داشته است. فروش این سدان مجلل سال گذشته با افزایش قابلتوجه ۷۶ درصدی به ۳,۶۰۰ دستگاه رسیده است. البته قیمت فلاینگ اسپار از حدود ۲۰۰ هزار دلار آغاز میشود که نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار از گوست کمتر است.
۱۰-کیا K900
فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه
کیا K900 که در زادگاهش با نام K9 عرضه میشود، در ایالاتمتحده هیچگاه فروش خوبی نداشت و به همین دلیل کیا سال گذشته به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااینحال، کیا هنوز بهطور کامل از سدان پرچمدار خود قطع امید نکرده و سال گذشته نسخهٔ فیسلیفت آن را برای بازار کره معرفی کرد. K9 در سال ۲۰۲۱ فروشی ۶,۵۰۰ دستگاهی را تجربه کرده که تقریباً تمام آن در کره جنوبی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهشی ۲۳ درصدی داشته است.
۹-جنسیس G90
فروش: ۷,۲۰۰ دستگاه
سدان پرچمدار جنسیس سال گذشته فروشی ۷,۲۰۰ دستگاهی را تجربه کرده است که کاهشی ۳۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد. البته بخش عمدهای از این تعداد یعنی ۵,۰۸۹ دستگاه فقط در بازار داخلی کره جنوبی فروخته شده و فروش G90 در ایالاتمتحده تنها ۱,۸۲۱ دستگاه بوده است. بااینحال، جنسیس هنوز به این خودرو ایمان دارد و به همین دلیل بهتازگی نسل کاملاً جدید آن را روانهٔ بازار آمریکا کرده است.
۸-فولکسواگن فیدئون
فروش: ۹,۸۰۰ دستگاه
فیدئون سدان لوکسی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو جایگزین مدل پرچمدار فیتون در چین شد. فیدئون که بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته در چین فروش ۹,۸۰۰ دستگاهی داشته که افزایش جزئی ۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان میدهد. قیمت سدان پرچمدار فولکسواگن در چین از ۳۴۳ هزار یوآن معادل ۵۱ هزار دلار آغاز میشود.
۷-مایباخ S کلاس
فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه
مرسدس بنز با نسخهٔ مایباخ از S کلاس قصد رقابت با بنتلی و رولزرویس را دارد هرچند که با قیمت پایهٔ ۱۸۵ هزار دلاری ببه میزان قابلتوجهی از آنها ارزانتر است. درهرحال، سال گذشته فروش مایباخ S کلاس با کاهش جزئی ۷ درصدی به رقم قابلتوجه ۱۰,۵۰۰ دستگاهی رسیده که حتی از مجموع فروش گوست و فلاینگ اسپار هم بیشتر است.
۶-لکسس LS
فروش: ۱۴,۰۰۰ دستگاه
فروش سدان پرچمدار لکسس نسبت به یکی دو دههٔ قبل بسیار کاهش پیدا کرده و سال گذشته در ایالاتمتحده تنها ۳,۷۳۹ دستگاه فروخته است اما بااینحال، LS در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان فروشی ۱۴ هزار دستگاهی داشته که افزایش قابلتوجه ۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان میدهد.
۵-کادیلاک CT6
فروش: ۲۰,۰۰۰ دستگاه
هرچند کادیلاک سال گذشته به عرضهٔ سدان پرچمدار خود در ایالاتمتحده پایان داد اما CT6 همچنان در چین تولید و عرضه میشود. فروش این خودرو سال گذشته با کاهشی ۲۴ درصدی به ۲۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد ۱۷,۷۱۵ دستگاه فقط در چین فروخته شده است. به دلیل موفقیت CT6 در چین، کادیلاک هماکنون نسل جدید آن را برای عرضه در این کشور در دست توسعه دارد.
۴-آئودی A8
فروش: ۲۴,۰۰۰ دستگاه
آئودی A8 هیچگاه نتوانست در فروش رقیب خطرناکی برای رقبای ژرمن خود باشد و در آمار فروش سال ۲۰۲۱ هم با اختلاف قابلتوجهی در پس آنها قرار دارد. این خودرو که بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته را با فروش ۲۴ هزار دستگاهی به پایان رساند که سهم دو بازار بزرگ اروپا و آمریکا از این تعداد کمتر از ۵ هزار دستگاه بوده است.
۳-هونگچی H9
فروش: ۴۰,۳۰۰ دستگاه
شاید از دیدن یک سدان چینی در این لیست آنهم در رتبهٔ سوم جهان تعجب کنید اما سدان پرچمدار جدید هونگچی که از اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، در زادگاهش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و سال گذشته به فروشی بیش از ۴۰ هزار دستگاه دست یافته که نشان از افزایش چشمگیر ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد. همچنین H9 با قیمتی که از نزدیک ۵۸ هزار دلار آغاز شده و به ۱۲۷ هزار دلار ختم میشود هرگز خودروی ارزانی نیست.
۲-بامو سری ۷
فروش: ۴۶,۰۰۰ دستگاه
هرچند بامو سری ۷ در جایگاه دومین سدان فول سایز لوکس پرفروش جهان قرار گرفته اما اختلاف فروش چشمگیری با اصلیترین رقیب خود دارد. فروش این سدان پرچمدار باواریایی در سال ۲۰۲۱ با افزایش جزئی ۲ درصدی به ۴۶ هزار دستگاه رسیده است. عرضهٔ نسل جدید سری ۷ به بازار علیرغم طراحی بحثبرانگیز احتمالاً خواهد توانست بازهم فروش این خودرو را افزایش دهد.
۱-مرسدس بنز S کلاس
فروش: ۷۳,۰۰۰ دستگاه
و نهایتاً به پرفروشترین سدان فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ رسیدیم. این عنوان با اقتدار به مرسدس بنز S کلاس اختصاص دارد که موفق شده سال گذشته به فروش چشمگیر ۷۳ هزار دستگاهی دست پیدا کند. جالب اینکه فروش نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس بیش از ۵۰ هزار دستگاه بوده و نسخهٔ فاصله محوری استاندارد تنها ۲۳ هزار دستگاه فروخته است. این پرچمدار آلمانی طی سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۴,۲۸۰ دستگاه و در اروپا ۱۱,۰۶۹ دستگاه فروش داشته است.
کرگدن باواریا
۲۰ مرداد ۱۴۰۱حیف جای جگوار xj خالیه تو لیست
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آلمان ( اروپا ) و امریکا صدر و برتری و سطح بالا بودن رو به هیچکس نمیدن در همه چیز
سطح متوسط و پایین هم میزارن برای بقیه
جگوار هم چیزی از ارزشش ها کم نمیشه
JAPAN samurai
۲۱ مرداد ۱۴۰۱تویوتا از لحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اولو میزنه تو جهان.
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱آلمان ( اروپا ) و امریکا از سالها پیش از لحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اول رو در جهان میزنن
و رکورد دار بادوام ترین خودرو های جهان هستن و دست خودشونه با بیشترین طول عمر وحرف اولو تو جهان زدن و کسی نتوانسته و نمیتونه به پاشون برسه
و الان هم از این مرحله عبور کردن و در سطح بالاتری هستن و کلا سطح بالا هستن و کلا از همه نظر در همه چیز هم برتری رو دارن اروپا و امریکا همه چیز هم از خودشونه و بهترین هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
حالا اگه کسی نظر دیگه ای دارن ممکنه به دلیل تجربه و دانش کمی هست که داره و وقتی تجربه و دانشش به حد نصاب رسید به همین نتیجه میرسید ولی وقتی در یک سطح پایین تر به سر میبرید فکر میکنین همون سطح متوسط یا پایین حد نهایی هست درصورتی که نه وقتی که به تجربه و دانش بیشتری رسیدید متوجه میشید که سطح بالا و دست برتر رو کی داره که همون بالاتر گفتم
مصطفی فرحیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۱رکورد با دوام ترین که دست المان هاست ماشین های دهه شصت و هفتادشون دارن کار میکنند و نه تو موزه در حالی که تمام افتخار تیووتا به مدل 92 هست که عمری نداره برای یه ماشین ساده اصلا تیووتا ساخته میشه که فراخوان داده شه!!
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آره آقا مصطفی ولی من فقط سعی میکنم برتری ها رو برای متعصب ها بگم تا تعصب رو بزارن کنار تا بدونن بهتر از اون چیزایی که روشون تعصب دارن هم هست و اصل کار اونها بودن
توهین و بی احترامی هم به برند مقابل نمیکنم تا ادب رعایت شه
و مثلا نمیگم اون چیه اون باید بره گمشه یا هرچی
اونها هم در جایگاه خودشون هستن مثلا تویوتا ولی در سطح متوسط یا پایین هست در برابر اونها و به پای اونها نمیرسن
Prpr
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پانامرا چرا نیست ؟
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پانامرا مگه لوکسه ؟؟؟
Hamilton1970
۲۰ مرداد ۱۴۰۱مگه نیست؟!
audi e tron gt
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پانامرا اسپورته دیگه😐
لوکس به ماشینی تو سطحه اس کلاس مرسدس میگن ،آئودی a8 ،بی ام و سری ۷،به ماشینایی مثله رولز رویس فانتوم هم سوپر لوکس میگن یا بنتلی مولسانه خدابیامرز
پانامرا اسپورته
ولی تعجب کردم مازراتی رو دیدم تو لیست
Prpr
۲۰ مرداد ۱۴۰۱حتی تو ویکی پدیا هم پانامرا لوکس ذکر شده
ناشناس
۲۱ مرداد ۱۴۰۱پانامرا خودرو لوکس نیست خودرو اسپرت هست
امین
۲۱ مرداد ۱۴۰۱کی گفت پانامرا اسپرت ..پانامرا تنها سدان بنزینی پورش هست و جز سدان های لوکس و فول سایز حساب میشه حتی پورشه تایکان خیلی فروش داشت عجیب اونمنیست ..پانامرا تازه خیلی از بنز و ائودی و بی ام و گرونتر حتی .عجیب تو لیست نیس ..شاید فروشی نداشت نزاشتنش ..چون پورشه کلا فروشش کمتر بقیه المانی هاس چون مث اونا ماشین اکونومی ارزون نداره و همه گرون ..فورشش توی سری های کوپه هست همیشه که سوپر اسپرت هستن سری جی تی یا کد ۹۰۰ ..یا کراس اورهاش ..مگه نه حداقل تایکان باید بود .چرا ای کیو تازه وارد بنز هست اما تایکان نبود که خیلیییی بیشتر فروخته
مانی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱پانامرا و تایکان فول سایز نیستن(تقریبا اندازه E کلاس بنز هستن)
چون مرسدس مدلهای ارزون تر از پورشه داره
پس اس کلاسش بیشتر میفروشه؟ربطش رو یکم توضیح بدی ممنون میشم
Mr Naftalin az roghan abad
۲۲ مرداد ۱۴۰۱پانامرا لوکسه موعمن ها. نسخه اکزکتیو که کشیدست توش مانیتور میز و دو صندلی داره و لوکس حساب میشه و یک سایت مرجع خودروی خارجی مقایسه بین اس کلاس سری۷ ای۸ و پانامرا گذاشت و پانامرا از لحاظ لوکسی از سری ۷ و ای۸ آعودی برتر بود ولی اس کلاس پیروز بررسی بود. حالا هی بگید اسپرت. سری. ۷ هم اسپرتشو داره اس کلاسم داره ای۸ هم داره….
Dian
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فکر کنم به جای a8 عکس a6 رو گذاشتین
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اشتباه نکنید A8 توی عکس نسل جدیدش هستش
net
۲۰ مرداد ۱۴۰۱a8 جدید مثل زیر چراغ جلو دندانه دار زشت a6 هست و تعجبه چرا ائودی زیر چراغ جلو a8 دندانه دار زشت کرده .چراغ باریک مسطح a8 نسل قبلی خیلی زیبا بود
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این رقابت منطقی نیست چون بعضی ها فقط تو کشور خودشون فروش داشتن مثل کیا 9000 و اون چینی ه !!! باید آمار جهانی مدنظر باشه که البته بنز کلاس s باز هم اوله ، ولی قطعا این لیست تغییر میکنه ، تو اینا من لکسوس را انتخاب میکنم ، بخاطر هزینه و استهلاک کمتر
محمد هادی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اینجا تمام تعداد تولیدی مدنظر بوده
حالا در هرجایی که فروش رفته شده باشه
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز خودش رکورد دار کم استهلاک ترین خودروی جهان دستشه و خودش در کنار چند مدل دیگه که اونها هم اروپایی و امریکایی هستن مقام های اول رکورد دار کم استهلاک ترین و بادوام ترین خودرو ها و انجین های جهان رو دارن و رو دستشون نیست
الان هم در لوکس بودن و پیشرفته بودن و همه چیز کلا در صدر هستن
پس اگه به استهلاک کمتر باشه خود بنز یا همون امریکایی از همه بهتر و کم استهلاک تر و کم هزینه تره ولی اونها از این مرحله عبور کردن و در سطح بالاتر و پیشرفته بودن و برتر بودن و … هستن
مهردادکمال
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فقط s کلاس
Mf1
۲۰ مرداد ۱۴۰۱من اون خودروئ بیشتر دوست دارم که بیشتر با هنر دست ساخته باشه چه درسال ۷۰ هزارتا بفروشه چه درسال ۷۰ تا برای من همون فرش دست بافت از همه لوکس تره و با ارزش تر
نمیدونم چه تکنولوژی داره که اینقدر جذابه و هنوزم خیلی ها دوست دارن مثل او باشن اصالت یک شبه یا ده ساله بدست نمیاد
GTC
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اون افرادی که میگفتن مرسدس s کلاس باید با لکسوس ls رقابت کنه الان کجان
مانی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱با وجودی که نسخه پایه مرسدس حدود ۳۵ هزار دلار(بالای ۴۵% قیمت لکسس)گرونتره
رامتین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱طراحی s کلاس واقعا در نمای جلو عالی و هماهنگه. این فروش تضمین میکنه فعلا بنزینی ها تولید خواهند شد.
حافظ
۲۰ مرداد ۱۴۰۱واقعا اس کلاس محشره رو دست ندارد
ماکان
۲۱ مرداد ۱۴۰۱سلام . من از بین همه اینها بی ام و سری ۷ را بیشتر دوست دارم
ناشناس
۲۱ مرداد ۱۴۰۱پژو پارس پرفروش ترین خودرو لوکس جهان🤣🤣🤣به قول ایران خودرو خودرویی لوکس هستش
امین
۲۱ مرداد ۱۴۰۱کلا انتخاب ماشین برای همه مردم دنیا به سلیقه و علاقه به یه برند بستگی داره.درست اکثریت در جهان هی تو دهنشون اسم بنز چسبیده میگن ماشین فقط بنز.اما میگم انتخاب ماشین از پایین ترین مدل یه برند تا بهترینش فقط به علاقه فرد وکسی نمیره تو نمایشگاه نگا کنه گلچین کنه.کسی عاشق بنز نمیره هونگچی بخره صدسال دیگه.من شخصا هونگچی و رو دراین لیست قبول ندارم چون فقط تو چین فروش داشت.و هیچ وقت تو لول و کلاس المانی ها نخواهد بره حتی مازراتی و لکسس و کادیلاک..من شخصا که چشم بسته ائودی ای هشت را با تمام وجود عاشقشم .چون واقعا ارزندست .و در خیلی از سایت ها و مجله ها جز اولین یا دومین سدان های زیبا شناخت شده و یکی از بهترین هندلینگ های جهان به لطف سیستم کواترو داره حتی اگه رده اخرم بود بازم برای کسی عاشق چیزیه این جدول بندی معنی نداره
آراد نصرالهی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱خدایی بنز s کلاس و بی ام و سری 7 از همه جذابتر و کار آمد تر و با سابقه تر هستند.
مجتبی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱پولش باشه بنتلی ومایباخ واقعا منو جذب میکنن
MASOUD 0099
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ای کاش این ها تو ایران هم بودن
😢😢😢
شادمهر
۲۲ دی ۱۴۰۱بله اس کلاس لایق ترین ماشینی هست که واقعا از هر نظر صدر نشین جدول هست👑❤️🇩🇪
Reza
۲۷ شهریور ۱۴۰۲فقط سری 7 با بنز کلاس s بهترین سدان های دنیا هستند