سدانهای فول سایز لوکس معمولاً از گرانترین خودروهای جهان هستند و به همین دلیل فروش خیلی بالایی ندارند؛ اما در همین بازار کمحجم، پرفروشترین خودروها کدامند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه به آمار فروش تمام سدانهای فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ نگاهی خواهیم داشت تا با پرفروشترینها و کمفروشترینها آشنا شویم.
۱۶-تویوتا سنچوری
فروش: ۷۰ دستگاه
تویوتا سنچوری که از آن بهعنوان رولزرویس ژاپنی یاد میشود، سدان فوق لوکسی است که فقط در ژاپن عرضه میشود. این خودرو فروش بسیار محدودی دارد بهگونهای که سال گذشته تنها ۷۰ دستگاه از آن فروخته شده که کاهشی ۵۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است.
۱۵-رولزرویس فانتوم
فروش: ۳۷۰ دستگاه
فانتوم لوکسترین و گرانترین سدان تولیدی حال حاضر دنیا محسوب میشود. قیمت این سدان فوق لوکس از نزدیک ۴۶۰ هزار دلار آغاز شده و با سفارش آپشنها بهسرعت افزایش پیدا میکند؛ اما با وجود این قیمت گزاف، فانتوم سال گذشته ۳۷۰ دستگاه فروخته است که نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت مانده است.
۱۴-مازراتی کواتروپورته
فروش: ۱,۶۰۰ دستگاه
شاید خیلیها مازراتی کواتروپورته را فراموش کرده باشند اما این سدان لوکس ایتالیایی هنوز هم در بازار حضور دارد و سال گذشته در سراسر جهان ۱,۶۰۰ دستگاه فروخته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۸ درصدی را نشان میدهد که با توجه به سن بالای کواتروپورته قابلتوجه است.
۱۳-رولزرویس گوست
فروش: ۱,۶۵۰ دستگاه
گوست بهعنوان ارزانترین سدان رولزرویس که پایینتر از فانتوم قرار میگیرد، سال گذشته به لطف عرضهٔ نسل جدید خود به بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این سدان مجلل بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱,۶۵۰ دستگاه شده که نسبت به سال قبل افزایش فوقالعادهٔ ۳۲۸ درصدی داشته و برای خودرویی با قیمت پایهٔ ۳۴۰ هزار دلار واقعاً رقم چشمگیری بهحساب میآید.
۱۲-مرسدس بنز EQS
فروش: ۱,۷۰۰ دستگاه
EQS بهعنوان سدان الکتریکی پرچمدار مرسدس بنز، اواسط سال گذشته معرفی شد و بهتازگی راهی بازارهای بزرگی مثل ایالاتمتحده شده است اما این خودرو تنها در شش ماه دوم سال گذشته موفق به فروش ۱,۷۰۰ دستگاهی شده که از این تعداد، ۱,۰۲۷ دستگاه در اروپا و ۴۴۳ دستگاه در ایالاتمتحده فروخته شدهاند.
۱۱-بنتلی فلاینگ اسپار
فروش: ۳,۶۰۰ دستگاه
رقیب اصلی گوست یعنی بنتلی فلاینگ اسپار بیش از دو برابر فروش بیشتری نسبت به رقیب هموطن داشته است. فروش این سدان مجلل سال گذشته با افزایش قابلتوجه ۷۶ درصدی به ۳,۶۰۰ دستگاه رسیده است. البته قیمت فلاینگ اسپار از حدود ۲۰۰ هزار دلار آغاز میشود که نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار از گوست کمتر است.
۱۰-کیا K900
فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه
کیا K900 که در زادگاهش با نام K9 عرضه میشود، در ایالاتمتحده هیچگاه فروش خوبی نداشت و به همین دلیل کیا سال گذشته به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااینحال، کیا هنوز بهطور کامل از سدان پرچمدار خود قطع امید نکرده و سال گذشته نسخهٔ فیسلیفت آن را برای بازار کره معرفی کرد. K9 در سال ۲۰۲۱ فروشی ۶,۵۰۰ دستگاهی را تجربه کرده که تقریباً تمام آن در کره جنوبی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهشی ۲۳ درصدی داشته است.
۹-جنسیس G90
فروش: ۷,۲۰۰ دستگاه
سدان پرچمدار جنسیس سال گذشته فروشی ۷,۲۰۰ دستگاهی را تجربه کرده است که کاهشی ۳۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد. البته بخش عمدهای از این تعداد یعنی ۵,۰۸۹ دستگاه فقط در بازار داخلی کره جنوبی فروخته شده و فروش G90 در ایالاتمتحده تنها ۱,۸۲۱ دستگاه بوده است. بااینحال، جنسیس هنوز به این خودرو ایمان دارد و به همین دلیل بهتازگی نسل کاملاً جدید آن را روانهٔ بازار آمریکا کرده است.
۸-فولکسواگن فیدئون
فروش: ۹,۸۰۰ دستگاه
فیدئون سدان لوکسی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو جایگزین مدل پرچمدار فیتون در چین شد. فیدئون که بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته در چین فروش ۹,۸۰۰ دستگاهی داشته که افزایش جزئی ۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان میدهد. قیمت سدان پرچمدار فولکسواگن در چین از ۳۴۳ هزار یوآن معادل ۵۱ هزار دلار آغاز میشود.
۷-مایباخ S کلاس
فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه
مرسدس بنز با نسخهٔ مایباخ از S کلاس قصد رقابت با بنتلی و رولزرویس را دارد هرچند که با قیمت پایهٔ ۱۸۵ هزار دلاری ببه میزان قابلتوجهی از آنها ارزانتر است. درهرحال، سال گذشته فروش مایباخ S کلاس با کاهش جزئی ۷ درصدی به رقم قابلتوجه ۱۰,۵۰۰ دستگاهی رسیده که حتی از مجموع فروش گوست و فلاینگ اسپار هم بیشتر است.
۶-لکسس LS
فروش: ۱۴,۰۰۰ دستگاه
فروش سدان پرچمدار لکسس نسبت به یکی دو دههٔ قبل بسیار کاهش پیدا کرده و سال گذشته در ایالاتمتحده تنها ۳,۷۳۹ دستگاه فروخته است اما بااینحال، LS در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان فروشی ۱۴ هزار دستگاهی داشته که افزایش قابلتوجه ۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان میدهد.
۵-کادیلاک CT6
فروش: ۲۰,۰۰۰ دستگاه
هرچند کادیلاک سال گذشته به عرضهٔ سدان پرچمدار خود در ایالاتمتحده پایان داد اما CT6 همچنان در چین تولید و عرضه میشود. فروش این خودرو سال گذشته با کاهشی ۲۴ درصدی به ۲۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد ۱۷,۷۱۵ دستگاه فقط در چین فروخته شده است. به دلیل موفقیت CT6 در چین، کادیلاک هماکنون نسل جدید آن را برای عرضه در این کشور در دست توسعه دارد.
۴-آئودی A8
فروش: ۲۴,۰۰۰ دستگاه
آئودی A8 هیچگاه نتوانست در فروش رقیب خطرناکی برای رقبای ژرمن خود باشد و در آمار فروش سال ۲۰۲۱ هم با اختلاف قابلتوجهی در پس آنها قرار دارد. این خودرو که بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته را با فروش ۲۴ هزار دستگاهی به پایان رساند که سهم دو بازار بزرگ اروپا و آمریکا از این تعداد کمتر از ۵ هزار دستگاه بوده است.
۳-هونگچی H9
فروش: ۴۰,۳۰۰ دستگاه
شاید از دیدن یک سدان چینی در این لیست آنهم در رتبهٔ سوم جهان تعجب کنید اما سدان پرچمدار جدید هونگچی که از اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، در زادگاهش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و سال گذشته به فروشی بیش از ۴۰ هزار دستگاه دست یافته که نشان از افزایش چشمگیر ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد. همچنین H9 با قیمتی که از نزدیک ۵۸ هزار دلار آغاز شده و به ۱۲۷ هزار دلار ختم میشود هرگز خودروی ارزانی نیست.
۲-بامو سری ۷
فروش: ۴۶,۰۰۰ دستگاه
هرچند بامو سری ۷ در جایگاه دومین سدان فول سایز لوکس پرفروش جهان قرار گرفته اما اختلاف فروش چشمگیری با اصلیترین رقیب خود دارد. فروش این سدان پرچمدار باواریایی در سال ۲۰۲۱ با افزایش جزئی ۲ درصدی به ۴۶ هزار دستگاه رسیده است. عرضهٔ نسل جدید سری ۷ به بازار علیرغم طراحی بحثبرانگیز احتمالاً خواهد توانست بازهم فروش این خودرو را افزایش دهد.
۱-مرسدس بنز S کلاس
فروش: ۷۳,۰۰۰ دستگاه
و نهایتاً به پرفروشترین سدان فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ رسیدیم. این عنوان با اقتدار به مرسدس بنز S کلاس اختصاص دارد که موفق شده سال گذشته به فروش چشمگیر ۷۳ هزار دستگاهی دست پیدا کند. جالب اینکه فروش نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس بیش از ۵۰ هزار دستگاه بوده و نسخهٔ فاصله محوری استاندارد تنها ۲۳ هزار دستگاه فروخته است. این پرچمدار آلمانی طی سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۴,۲۸۰ دستگاه و در اروپا ۱۱,۰۶۹ دستگاه فروش داشته است.
حامد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱سلطان هونگشی در حال فتح جهان 👑
خارش در چشم دشمنان ضد چین
net
۱۹ مرداد ۱۴۰۱بنتلی و مایباخ و رولزرویس در دسته (سدان لوکس اشرافی) هست و ائودی a8 و بنز سری s و بی ام و سری 7 و لکسوس ls در دسته (سدان لوکس) قرار دارد و تعجبه پدال دسته بندی رو رعایت نکرده
AMANTE
۱۹ مرداد ۱۴۰۱هونگچی در چین تونسته اینجوری بفروشه که البته جای تقدیر داره ولی وقتی در بازار جهانی عرضه بشه میشه عیار اش رو سنجید.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۱سلطان هونگشی ! همینا کم داشتیم🤦♂️😂 !
اما این مقاله نکات جالبی دارد از جمله افزایش فروش لکسوس LS در حالی که از همه رقبا قدیمیتره و همه منتظر ورودِ نسل جدیدش هستند !
جنسیس G90 هم نسل جدیدش آمده و باید دید در سال آینده چه میکند !
سری 7 جدید هم باید دید چه میکند در سال بعدی !
اما اینجا موضوع برای من فقط دو گزینه هستند ( بنز S و سنچوری ) !
بنز S مثل بنز میفروشه و تازه نمونهی مایباخش هم فکر نمیکردم اینقدر فروش داشته باشه و تازه نمونهی برقی هم یه آمار جدا دارخ که سر جمع اینها میشود یک کوه فاصله با بقیه ، که نشان میده مردم جهان هنوز خوب میفهمند پدر خودروسازی جهان یعنی بنز و سپس باقی برندها !!!
مطمئناً انتخاب من در این میان گزینهی آخر و سنچوری نازنین هست که دوست دارم بشینم داخلش و دست بکشم روی چوبکاریها و مخملکاریهای دلبرانهاَش و از آن فیس کلاسیکش نهایت لذت را ببرم با سواریای چون دُنبه !
Arsalan
۱۹ مرداد ۱۴۰۱حامد داش بیا پایین ،یکم دیگه بری بالاتر به سقف میخوری
فورد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱سلطان خنگچی در چین مثل سلطان دنا پلاس تو ایرانه
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۱دیگه باید به حضور چینها در چنین لیستهای عادت کرد
محمد هادی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ولی وجدانا عملکرد فروشش چشمگیر بوده
احتمالا شبکه بازاریابیش
و آپشن هاش نسبت به قیمتش دلیل اصلی تمایل به خریدش بوده
ایرانی.
۲۰ مرداد ۱۴۰۱خوب پرایدم خاری در چشمان دشمنان ایران باشد!!!
وقتی یه لند کروز ۷سال کارکرد تو ایران بقیمت یه رویز رود فانتوم قیمت داره میشه مقایسه تو هر کشور رو شما زود میکنید . چرا حالا پرچم دار چینی بی خدا و بی دین شدید که من موندم . چون باشما بخاطر منافعش دوست شده یا کلا آدمهای مخلصی هستن!
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱جوووونم مرسدس ترکونده
محمد هادی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱نماینده ی کادیلاک رو عشقست
چه ظاهر خفنی داره
درخصوص سدان لوکس کادیلاک و فولکس واگن حقیقتا اطلاعات کمتری موجوده
پدال جان طی یک مقاله اینارو به ما معرفی کن دیگه
چرا یه پست درخصوص معروفترین و معتبر ترین خودروهای سدان لوکس در دنیا نمیری عششق کنیم؟؟
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱هونگچی داره خوب پیش میره اصلا اتظارشو نداشتم
بنانج
۲۰ مرداد ۱۴۰۱چین ۱ میلیارد نفر جمعیت داره و این فروش تو خود چین بسیار عادی هست
در حال فطح شهر خودشونه فعلا
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آلمان ( اروپا ) و امریکا صدر و برتری و سطح بالا بودن رو به هیچکس نمیدن در همه چیز
سطح متوسط و پایین هم میزارن برای بقیه
ارش
۱۹ مرداد ۱۴۰۱فاصله مرسدس با رقبا گویای همه چیز ه.
محمد هادی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱حضرت بی ام و پشت بندش داره میاد
خب اختلاف بالای تولیدشم میتونه چندین ماه معرفی جلوترش از حضرت بی ام و باشه
بهرحال خیلی خوشحالم که نسل جدید سری هفت که مثل همیشه همه به باد انتقاد گرفتنش و گفتن موفق نمیشه
تنها پس از دوماه معرفی بسرعت برق خودشو رسوند پشت مرسدس که طلایه دار این سگمنته!!!
خدارو چه دیدیم
شاید رکورد رو توی سال جاری از دست مرسدس اس کلاس برباد..
یکی مثل من که بشدت عششق میکنه ازین اتفاق
Alan.r
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کاملا قابل پیش بینی بود معیار و بهترین این کلاس اس کلاسه
البته اگه بخوام بدون محدودیت قیمت انتخاب کنم MAYBACH S680 رو انتخاب میکنم
امیررضا
۱۹ مرداد ۱۴۰۱از فانتوم که فاکتور بگیریم، اسکلاس سنگ محک این سگمنته. بینهایت عالیه🗿🚬
meysam
۱۹ مرداد ۱۴۰۱لینکلن، پورشه، اینفینیتی، جگوار، ولوو، آکورا تو این سگمنت ماشین ندارن؟؟؟
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اکورا هیچ
خود هوندا هم نداره
اینفینیتی هم سدان فول سایز لوکس نداره
پورشه هم نداره ولوو هم نداره
جگوار نمیدونم هنوز داره یا نه ولی لینکلن داره ولی خوب متاسفانه یا لحاظ نشده که از خط تولید خارج شده حرف حذفش بود تو این چند سال خیلی افت فروش داشته لینکلن در بخش سدان
Mohammad.2005
۱۹ مرداد ۱۴۰۱جگوار تولید xj و لینکلن هم تولید کانتیننتال رو متوقف کرده اگه اشتباه نکنم
تو این سگمنت همه ماشینا عالی و یکی از یکی بهترن اما مشکل پادشاهی مطلق s کلاس هست که جلوی رشد فروش و یا فروش کافی اکثر خودرو های این سگمنت رو می گیره مگر گزینه هایی مثل فلایینگ اسپور و گوست بخاطر اشرافیت فوق العاده یا بی ام و سری 7 و آئودی a8 بخاطر تجربه نزدیک به s کلاس
Alan.r
۱۹ مرداد ۱۴۰۱محصولات لینکلن و جگوار شاید بتونن با اس کلاس رقابت کنن ولی بقیه لیست از نظر لوکس بودن حتی نزدیک اسامی این لیست نیستن
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱نه جونم داریم درباره خودرو های لوکش اشرافی بحث میکنیم
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱هونگ چی قابل پیشبینی بود
چینی ها دوتا ماشین رو دوست دارن یکی ائودی یکی همین هم وطنشون
دوم فروش ls هست که باید بیشتر بشه شاید یه تغییر نسل اینکارو بکنه ولی برادران تو شرکت تویوتا معلوم نیست دارن رو چه پروژه ای کار میکنن که این بنده خدارو بیخیال شدن
از اون طرف هم جناب بنتلی عالی کار میکنه با قیمت گذاری خوب و کیفیت هم تراز رولزرویس رو خوب به چالش کشیده
در پایان هم جناب اقای دماغ باوریایی هم خوب فروخته:)
جنسیس هم با اون قیمت نسبت به حرفا کمتر فروخته به نظرم برای افزایش قیمت زود بود
یه نکته جالب هم پلاک کادیلاک جالب بود که نمیدونم کجایی نوشته:)
لوسید هم میتونست تو لیست باشه اگه انقدر دست دست نکنه و تیراژ رو بالا ببره
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اس کلاس
سنگ محک این کلاس
رسما یه پیغمبریه واسه خودش
۷۳ کجا ۴۶ کجا!!
واقعا منم باشم اولین ماشینی که تو این کلاس خواهم خرید اس کلاسه
جالبه مایباخ هم از فلاینیگ اسپار فروشش بیشتر بوده و محبوبیت بنز رو نشون میده!
واقعا بنز شاه این کلاسه….
ehsan.fa
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فلاینگ اسپار مشکل طراحی داره عمرش دو دهه شده تغییر نسل بده فروشش جهشی افزایش پیدا میکنه
Si
۱۹ مرداد ۱۴۰۱S کلاس بینظیره و همیشه با معرفیش از نسل های مختلف آپشن های جدیدی رو به ماشین های سطح دنیا اضافه کرده ولی من سری 7 بر میدارم
کیان
۱۹ مرداد ۱۴۰۱لیست جالبی هست، بعضی ماشینها کاملا فروش بین المللی دارن و بعضیاشون صرفا به لطف فروش بازار داخل زنده هستن
aboalfazlchallenger
۱۹ مرداد ۱۴۰۱S کلاس که نیاز به تعریف نداره
ولی من خیلی درمورد کادیلاک ct6 حسرت میخورم
این ماشین خیلی خوش استایل و با اصالت و با وقار هستش
تنها مشکلش طراحی داخلی قدیمیش هست
ای کاش کادیلاک طراحی داخلیش رو درست میکرد مطمئنا بیشتر میفروخت
REZA
۱۹ مرداد ۱۴۰۱بنتلی یه چیزه خیلی عجیب داره هروقت نگاهش میکنی حس اسپرتی اشرافی لوکس وتجمل لاکچری سرعت وشتاب همه رو میشه حس کرد البته من احساس شخصی خودم رو گفتم البته اون عزیزای دیگه هم همشون خوبن ولی خوب انتخاب من بنتلی هست
JDM lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۱S کلاس تو سگمنت خودش عالیه
بین اینا هم اگه بخوام بدون محدودیت قیمت انتخاب کنم ، فلایینگ اسپار انتخابمه
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اروپایی ها در درصد هستند مطمعن باشید در چند سال آینده خودرو سازی اروپا بسیار قدرتمند تر میشود
چین آبکی در آینده افت میکند
ehsan.fa
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آینده واقعی یا آینده ساخت ذهن شما، در آینده از چین بیشتر خواهیم شنید متاسفانه
GTC
۱۹ مرداد ۱۴۰۱سلام به دوستان عزیز پدال این اولین کامنت بنده هست و امیدوارم روز های خوبی داشته باشیم اس کلاس عالی هست ولی در طراحی مثل قبل جذاب نیست من تو این سگمنت مایباخ و رولز رویس فانتوم انتخابمه
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱بله نسل قبل شاهکار بود
مخصوصا در طراحی چراغ های جلو
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱موقعی که بنز s claas معرفی شده بود همه گفتن زشته ولی الان تازه داره ابهت خودش رو نشون میده
امیدوارم فیس لیفت بی ام وه سری ۷ فروش خوبی رو تجربه کنه
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱فیس لیفت نیست یه نسل جدیده
کسی هم به اس نگفت زشته همه گفتن اون اشرافیت و کلاس و وقار نسل قبل رو ندارع که کاملا درست گفتن من هنوز هم نسل قبل رو بیشتر میپسندم
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱دوستان بنظرتون واردات خودرو انجام میشه یا نه ؟
م
۱۹ مرداد ۱۴۰۱یه حسی بهم میگه، بنتلی،رولز رویس،مازراتی در مقابل تکنولوژی بنزو bmw و… حرفی برای گفتن ندارن! و فقط دارن نون اصالتشونو میخورن!
پارسا
۲۰ مرداد ۱۴۰۱شاید مازراتی و رولزرویس اینجور باشن اما بنتلی نه
بنتلی داره نهایت تلاشش بکنه از رولزرویس بزنه جلو و جلو بمونه
Amir mahdi @-1387
۱۹ مرداد ۱۴۰۱فقط بنز مایباخ و رولز رویس و بنتلی
چینی های کپی بردار و همین طور ژاپنی ها
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با یکسان نشون دادن ماشین چینی و ژاپنی ، مشخصه که خیلی از دنیای خودرو میدونی!!!! بگو برات اسپند دود کنن تا چشم نخوری
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اطلاعات شما از دنیای خودرو ما را کشته !!! چین و ژاپن همتراز هم !!! باشه شما درست میگی ، آلمان فن هم آلمان فن های قدیم!!!
علی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱و یه حماسه دیگه از یه آلمان فن دیگه !!! چینی ها و ژاپنی ها مثل هم هستن!!! آقای آلمان فن ، خیلی از تکنولوژی های امروزی که تو بنز و بی ام و هست ، توسط تویوتا و دیگر شرکتهای ژاپنی ابداع شده ، اینو بفهم!!!!
دکتر
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من فک میکنم فانتوم و باید تو یک کلاس جدا بذارن😃 سلطان اس کلاس هم که سنگ محک بوده و هست ، فک میکنم ب م و تو نسل جدید کاهش فروش داشته باشه
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کلاس جداست دکتر جان پدال قاطیشون کرده لوکس و فوق لوکس یا اشرافی مثل رولزرویس و بنتلی
Mehdi
۱۹ مرداد ۱۴۰۱حقیقتا بعد از معرفی نسل جدید سری اس فکر نمیکردم به چنین فروشی برسه
علتشم اینه که هنوز نسل قبلش برای من یک خودروی رویاییه با اون طراحی داخلیش و این نسل داشتن فقط یه مانیتور بزرگ وسط داشبور خیلی تو ذوقم زد چون به نظرم طراحی قبلیش بی نهایت بی نقص بود
ولی خب انگار سلیقه من متفاوت با بقیه دنیا بود و فرقیم نداره چون تو ایران نمیاد و حقیقت اینه که این خودرو برای ماها بد و لاکچری ولی همان هایی که برای ما بد و لاکچری میدونند خودشون تو کشور های خارجی خودشون و بچه هاشون و حتی تو کشور یه تک و توکی پلاک ملی دیده میشه
به هر حال میدونستم تو صدر میمونه ولی فکر میکردم افت فروش پیدا کنه
ای کاش میشد بعضی خودروها با وجود نسل جدیدشون خودشون تولید میشدند چون واقعا بعضیاشون اینقدر بی نقصند که با تولید نسل جدید ادم نمیتونه ازشون دل بکنه البته شاید تعداد ادمایی مثل من کمه
ولی من هنوز در ارزوی نسل قبل سری اس و فورد موستانگ نسل قبل و کامرو نسل قبل و … هستم
من فکر میکنم کاری که تویوتا با لندکروزای قدیمی کرد که فروشش اینقدرم بالا بود و هنوز تولید میشه که خبرش اومد چند وقت پیش اگه خودروهایی مثل امثال بلیزر هم بودند این اتفاق براشون می افتاد
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱هر کدومشون فروش نسبت به قیمت که دارن در نظر گرفته میشه
مثلا فروش هونگچی باید با e class مقایسه بشه که در چین و تمام کشور ها فروش بیشتری نسبت به هم قیمت هاش داره.
فانتوم هم که معمولا سفارش هاش از ۶۰۰ هزار دلار آغاز میشه کسی مدل پایه رو سفارش نمیده
بهنام
۱۹ مرداد ۱۴۰۱پادشاه این کلاس بنز اس کلاس هست که همه میدونن .به شخصه لکسوس ال اس رو خیلی دوست دارم و انتخابم لکسوسه .
احمدرضا
۱۹ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من شماره ۱۳
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱S سلطان لوکس ها
حمید
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من از بین همش بنز مایباخ رو دوست داشتم
amir
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من عاشق لکسس هستم
سام
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آلمانی ها خلق میکنن بقیه کپی میکنن اگه لکسوس از عقب نگاه کنید متوجه میشید که بی شباهت به بی ام و سری هفت نیست و اگه از بغل به لکسوس نگاه کنید خیلی شبیه پورشه پانامرا هست
ژاپنی ها زیرکانه کپی میکنن
آلمانی تو هر چیزی پیشرو هستن
صنایع سنگین آلمان آدم به تحسین وادار میکنه
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱باز یه آلمان فن و یه حماسه دیگه!!! لکسس کپی بی ام و !!!! خیلی از تکنولوژی های امروزی ماشین توسط تویوتا عرضه شد حالا چرا اینقدر شما از دست ژاپنی کینه داری ؟
مانی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آلمانی ها و ژاپنی ها هر دو تاشون پیشرو و پیشرفته هستند. آلمانی ها و ژاپنی ها هر دو تاشون ملت هایی وطن پرست هستند و کشورشون رو دوست دارن و حامی وطن پرست ها و آدم های کوشا و زحمتکش هستن.آلمانی ها و ژاپنی ها شرف و وجدان دارن و به علم و تخصص و فهم و شعور آدم ها احترام می ذارن و برای نخبگان فکری و فنی خودشون ارزش قائل هستن و حسادت و تنگ نظری کور و بی منطق ندارن و به زور هم نمی خوان نظرات مزخرف خودشون رو به دیگران القاء کنن.آلمانی ها و ژاپنی ها حداقل مثل بعضی ها از ما ایرانی ها تا اون حد کثیف و بی شرف و بی وجدان نشدن که با اسم و آیدی یه نفر دیگه کامنت چرت و مزخرف بذارن تا مثلا به خیال احمقانه خودشون اون بابا رو خراب بکنن.طرف رو می بینی چند ساله که از این سایت رفته ولی باز هم یه عده احمق و بی شرف دارن با اسم و آیدی اون بابا نظرات چرت و مزخرف می ذارن.که چی بشه؟یکی نیست به این احمق های عوضی و بی شرف بگه که اون بابا اصلا توی این فضای کثیف و لجن مجازی نیست که تو آشغال و بی شرف داری خودت رو اینجا جر می دی….شک ندارم که تمام کسانی که این کارهای کثیف و احمقانه رو می کنند یه مشت آشغال و تفاله های کثیف و نجس ضد انقلاب هستند.پدال الان مرکز تفاله های کثیف و بی شرف ضد انقلاب هست که با بی شرمی هر چه تمام تر هر آدم وطن پرست و ایراندوستی رو به طور دسته جمعی سرکوب می کنند.سالهاست که کثیف ترین و توهین آمیز ترین کامنت ها تو این سایت منتشر میشه و جالبه که اصلا سانسور هم نمیشه.واقعا چرا؟پشت سردبیر و دبیر این سایت به کجا گرم هست و از چه رانتی برخوردارن که هر کامنت مزخرفی رو بدون هیچ سانسوری تو این سایت منتشر می کنن و کسی هم به اونا هیچ کاری نداره؟چرا سایت های دیگه ماشین از این آزادی عمل برخوردار نیستن؟حتی سایت های خبری هم اینطور بدون سانسور هر کامنتی رو منتشر نمی کنن.
phonix
۲۰ مرداد ۱۴۰۱لکسوس یه عمره همین شکلی هست قبل از معرفی نسل قبلی سری هفت
اگه به چراغ پیوسته باشه خوب همه از آمریکایی ها کپی کردن
بعد هم پانامرا حالت کوپه داره تهش چطور اینو از کنار شبیه پانامرا دیدی الله اعلم
اقا ایمان بیا که برات رفیق پیدا کردم
امین
۲۱ مرداد ۱۴۰۱اولین چراغ پیوسته داج چارجر زد بعدش ائودی بود نه پورشه ..پورشه بعد از ائودی ای سون و ای هشت زد روی ۹۱۱ و بعدش پانامرا
Prpr
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تویوتا سنچوری فنی نسبتاً خوبی داره ، فقط مشکلش ظاهر و قیمتشه که نسبت به رقبا ارزش خرید پایین تری داره .
phonix
۲۰ مرداد ۱۴۰۱اپشنال هم از بقیه ضعیف تره
کلا فلسفه تولیدش اینه که یه ماشین بخری با همه چیز دست ساز و با کیفیت فقط از نقطه الف به ب بری
جتی اگه بخوای تو خود ژآپن هم بخریش بازم ممکنه بهت نفروشن مثل اینکه گزینشی هست فروشش
در اینده نسبت به بقیه ارزش بیشتری خواهد داشت
ولی برای مردم عادی و ثروتمندان غیر ژاپنی اصلا گزینه خوبی نیست بقیه ازش بهترن
ضمنا قیمتش هم خیلیه
Swedish Arrogant Tiger
۲۰ مرداد ۱۴۰۱سلطان برازنده اس کلاسه و دیگر هیچ.
حضور کیا، تا حدودی جنسیس و به ویژه اون چینیه تو این لیست کمی دور از انتظار بود.
ارین صاحب جمعی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱جونن اینو بفرستیم برای مدیرعامل جنسیس یک ذره بیشتر فشار میل کنه
كارevol
۲۰ مرداد ۱۴۰۱مگه مثل سنچوری ۷۰ تا فروخته که فشاری بشه؟ 🤣🤣
سوژه جدید=سنچوری ۷۰ تایی🤣🤣
phonix
۲۰ مرداد ۱۴۰۱***
سنچوری فقط تو ژآپن ارائه میشده سقف تولید سالیانه هم داره چون همش دست سازه
به هر کس هم فروخته نمیشه