چشم اندازهفته نامه

نگاهی به پرفروش‌ترین سدان‌های فول سایز لوکس جهان، S کلاس در صدر

سدان‌های فول سایز لوکس معمولاً از گران‌ترین خودروهای جهان هستند و به همین دلیل فروش خیلی بالایی ندارند؛ اما در همین بازار کم‌حجم، پرفروش‌ترین خودروها کدامند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه به آمار فروش تمام سدان‌های فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ نگاهی خواهیم داشت تا با پرفروش‌ترین‌ها و کم‌فروش‌ترین‌ها آشنا شویم.

۱۶-تویوتا سنچوری

فروش: ۷۰ دستگاه

تویوتا سنچوری که از آن به‌عنوان رولزرویس ژاپنی یاد می‌شود، سدان فوق لوکسی است که فقط در ژاپن عرضه می‌شود. این خودرو فروش بسیار محدودی دارد به‌گونه‌ای که سال گذشته تنها ۷۰ دستگاه از آن فروخته شده که کاهشی ۵۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است.

۱۵-رولزرویس فانتوم

فروش: ۳۷۰ دستگاه

فانتوم لوکس‌ترین و گران‌ترین سدان تولیدی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. قیمت این سدان فوق لوکس از نزدیک ۴۶۰ هزار دلار آغاز شده و با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند؛ اما با وجود این قیمت گزاف، فانتوم سال گذشته ۳۷۰ دستگاه فروخته است که نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت مانده است.

۱۴-مازراتی کواتروپورته

فروش: ۱,۶۰۰ دستگاه

شاید خیلی‌ها مازراتی کواتروپورته را فراموش کرده باشند اما این سدان لوکس ایتالیایی هنوز هم در بازار حضور دارد و سال گذشته در سراسر جهان ۱,۶۰۰ دستگاه فروخته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد که با توجه به سن بالای کواتروپورته قابل‌توجه است.

۱۳-رولزرویس گوست

فروش: ۱,۶۵۰ دستگاه

گوست به‌عنوان ارزان‌ترین سدان رولزرویس که پایین‌تر از فانتوم قرار می‌گیرد، سال گذشته به لطف عرضهٔ نسل جدید خود به بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این سدان مجلل بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱,۶۵۰ دستگاه شده که نسبت به سال قبل افزایش فوق‌العادهٔ ۳۲۸ درصدی داشته و برای خودرویی با قیمت پایهٔ ۳۴۰ هزار دلار واقعاً رقم چشمگیری به‌حساب می‌آید.

۱۲-مرسدس بنز EQS

فروش: ۱,۷۰۰ دستگاه

EQS به‌عنوان سدان الکتریکی پرچم‌دار مرسدس بنز، اواسط سال گذشته معرفی شد و به‌تازگی راهی بازارهای بزرگی مثل ایالات‌متحده شده است اما این خودرو تنها در شش ماه دوم سال گذشته موفق به فروش ۱,۷۰۰ دستگاهی شده که از این تعداد، ۱,۰۲۷ دستگاه در اروپا و ۴۴۳ دستگاه در ایالات‌متحده فروخته شده‌اند.

۱۱-بنتلی فلاینگ اسپار

فروش: ۳,۶۰۰ دستگاه

رقیب اصلی گوست یعنی بنتلی فلاینگ اسپار بیش از دو برابر فروش بیشتری نسبت به رقیب هم‌وطن داشته است. فروش این سدان مجلل سال گذشته با افزایش قابل‌توجه ۷۶ درصدی به ۳,۶۰۰ دستگاه رسیده است. البته قیمت فلاینگ اسپار از حدود ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار از گوست کمتر است.

۱۰-کیا K900

فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه

کیا K900 که در زادگاهش با نام K9 عرضه می‌شود، در ایالات‌متحده هیچ‌گاه فروش خوبی نداشت و به همین دلیل کیا سال گذشته به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااین‌حال، کیا هنوز به‌طور کامل از سدان پرچم‌دار خود قطع امید نکرده و سال گذشته نسخهٔ فیس‌لیفت آن را برای بازار کره معرفی کرد. K9 در سال ۲۰۲۱ فروشی ۶,۵۰۰ دستگاهی را تجربه کرده که تقریباً تمام آن در کره جنوبی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهشی ۲۳ درصدی داشته است.

۹-جنسیس G90

فروش: ۷,۲۰۰ دستگاه

سدان پرچم‌دار جنسیس سال گذشته فروشی ۷,۲۰۰ دستگاهی را تجربه کرده است که کاهشی ۳۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. البته بخش عمده‌ای از این تعداد یعنی ۵,۰۸۹ دستگاه فقط در بازار داخلی کره جنوبی فروخته شده و فروش G90 در ایالات‌متحده تنها ۱,۸۲۱ دستگاه بوده است. بااین‌حال، جنسیس هنوز به این خودرو ایمان دارد و به همین دلیل به‌تازگی نسل کاملاً جدید آن را روانهٔ بازار آمریکا کرده است.

۸-فولکس‌واگن فیدئون

فروش: ۹,۸۰۰ دستگاه

فیدئون سدان لوکسی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو جایگزین مدل پرچم‌دار فیتون در چین شد. فیدئون که به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته در چین فروش ۹,۸۰۰ دستگاهی داشته که افزایش جزئی ۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. قیمت سدان پرچم‌دار فولکس‌واگن در چین از ۳۴۳ هزار یوآن معادل ۵۱ هزار دلار آغاز می‌شود.

۷-مایباخ S کلاس

فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه

مرسدس بنز با نسخهٔ مایباخ از S کلاس قصد رقابت با بنتلی و رولزرویس را دارد هرچند که با قیمت پایهٔ ۱۸۵ هزار دلاری ببه میزان قابل‌توجهی از آن‌ها ارزان‌تر است. درهرحال، سال گذشته فروش مایباخ S کلاس با کاهش جزئی ۷ درصدی به رقم قابل‌توجه ۱۰,۵۰۰ دستگاهی رسیده که حتی از مجموع فروش گوست و فلاینگ اسپار هم بیشتر است.

۶-لکسس LS

فروش: ۱۴,۰۰۰ دستگاه

فروش سدان پرچم‌دار لکسس نسبت به یکی دو دههٔ قبل بسیار کاهش پیدا کرده و سال گذشته در ایالات‌متحده تنها ۳,۷۳۹ دستگاه فروخته است اما بااین‌حال، LS در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان فروشی ۱۴ هزار دستگاهی داشته که افزایش قابل‌توجه ۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

۵-کادیلاک CT6

فروش: ۲۰,۰۰۰ دستگاه

هرچند کادیلاک سال گذشته به عرضهٔ سدان پرچم‌دار خود در ایالات‌متحده پایان داد اما CT6 همچنان در چین تولید و عرضه می‌شود. فروش این خودرو سال گذشته با کاهشی ۲۴ درصدی به ۲۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد ۱۷,۷۱۵ دستگاه فقط در چین فروخته شده است. به دلیل موفقیت CT6 در چین، کادیلاک هم‌اکنون نسل جدید آن را برای عرضه در این کشور در دست توسعه دارد.

۴-آئودی A8

فروش: ۲۴,۰۰۰ دستگاه

آئودی A8 هیچ‌گاه نتوانست در فروش رقیب خطرناکی برای رقبای ژرمن خود باشد و در آمار فروش سال ۲۰۲۱ هم با اختلاف قابل‌توجهی در پس آن‌ها قرار دارد. این خودرو که به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته را با فروش ۲۴ هزار دستگاهی به پایان رساند که سهم دو بازار بزرگ اروپا و آمریکا از این تعداد کمتر از ۵ هزار دستگاه بوده است.

۳-هونگچی H9

فروش: ۴۰,۳۰۰ دستگاه

شاید از دیدن یک سدان چینی در این لیست آن‌هم در رتبهٔ سوم جهان تعجب کنید اما سدان پرچم‌دار جدید هونگچی که از اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، در زادگاهش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و سال گذشته به فروشی بیش از ۴۰ هزار دستگاه دست یافته که نشان از افزایش چشمگیر ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد. همچنین H9 با قیمتی که از نزدیک ۵۸ هزار دلار آغاز شده و به ۱۲۷ هزار دلار ختم می‌شود هرگز خودروی ارزانی نیست.

۲-ب‌ام‌و سری ۷

فروش: ۴۶,۰۰۰ دستگاه

هرچند ب‌ام‌و سری ۷ در جایگاه دومین سدان فول سایز لوکس پرفروش جهان قرار گرفته اما اختلاف فروش چشمگیری با اصلی‌ترین رقیب خود دارد. فروش این سدان پرچم‌دار باواریایی در سال ۲۰۲۱ با افزایش جزئی ۲ درصدی به ۴۶ هزار دستگاه رسیده است. عرضهٔ نسل جدید سری ۷ به بازار علیرغم طراحی بحث‌برانگیز احتمالاً خواهد توانست بازهم فروش این خودرو را افزایش دهد.

۱-مرسدس بنز S کلاس

فروش: ۷۳,۰۰۰ دستگاه

و نهایتاً به پرفروش‌ترین سدان فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ رسیدیم. این عنوان با اقتدار به مرسدس بنز S کلاس اختصاص دارد که موفق شده سال گذشته به فروش چشمگیر ۷۳ هزار دستگاهی دست پیدا کند. جالب اینکه فروش نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس بیش از ۵۰ هزار دستگاه بوده و نسخهٔ فاصله محوری استاندارد تنها ۲۳ هزار دستگاه فروخته است. این پرچم‌دار آلمانی طی سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۴,۲۸۰ دستگاه و در اروپا ۱۱,۰۶۹ دستگاه فروش داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلطان هونگشی در حال فتح جهان 👑
    خارش در چشم دشمنان ضد چین

    موافقم 31
    مخالفم 145
    1. net

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      بنتلی و مایباخ و رولزرویس در دسته (سدان لوکس اشرافی) هست و ائودی a8 و بنز سری s و بی ام و سری 7 و لکسوس ls در دسته (سدان لوکس) قرار دارد و تعجبه پدال دسته بندی رو رعایت نکرده

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. AMANTE

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      هونگچی در چین تونسته اینجوری بفروشه که البته جای تقدیر داره ولی وقتی در بازار جهانی عرضه بشه میشه عیار اش رو سنجید.

      موافقم 80
      مخالفم 3
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      سلطان هونگشی ! همینا کم داشتیم🤦‍♂️😂 !

      اما این مقاله نکات جالبی دارد از جمله افزایش فروش لکسوس LS در حالی که از همه رقبا قدیمی‌تره و همه منتظر ورودِ نسل جدیدش هستند !
      جنسیس G90 هم نسل جدیدش آمده و باید دید در سال آینده چه میکند !
      سری 7 جدید هم باید دید چه میکند در سال بعدی !

      اما اینجا موضوع برای من فقط دو گزینه هستند ( بنز S و سنچوری ) !

      بنز S مثل بنز میفروشه و تازه نمونه‌ی مایباخش هم فکر نمیکردم اینقدر فروش داشته باشه و تازه نمونه‌ی برقی هم یه آمار جدا دارخ که سر جمع این‌ها میشود یک کوه فاصله با بقیه ، که نشان میده مردم جهان هنوز خوب میفهمند پدر خودروسازی جهان یعنی بنز و سپس باقی برندها !!!

      مطمئناً انتخاب من در این میان گزینه‌ی آخر و سنچوری نازنین هست که دوست دارم بشینم داخلش و دست بکشم روی چوب‌کاری‌ها و مخمل‌کاری‌های دلبرانه‌اَش و از آن فیس کلاسیکش نهایت لذت را ببرم با سواری‌ای چون دُنبه !

      موافقم 51
      مخالفم 25
    4. Arsalan

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      حامد داش بیا پایین ،یکم دیگه بری بالاتر به سقف میخوری

      موافقم 31
      مخالفم 3
    5. فورد

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (891 ديدگاه)

      سلطان خنگچی در چین مثل سلطان دنا پلاس تو ایرانه

      موافقم 38
      مخالفم 11
      1. datsun

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3961 ديدگاه)

        دیگه باید به حضور چینها در چنین لیستهای عادت کرد

        موافقم 33
        مخالفم 1
      2. محمد هادی

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        ولی وجدانا عملکرد فروشش چشمگیر بوده
        احتمالا شبکه بازاریابیش
        و آپشن هاش نسبت به قیمتش دلیل اصلی تمایل به خریدش بوده

    6. ایرانی.

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      خوب پرایدم خاری در چشمان دشمنان ایران باشد!!!
      وقتی یه لند کروز ۷سال کارکرد تو ایران بقیمت یه رویز رود فانتوم قیمت داره میشه مقایسه تو هر کشور رو شما زود میکنید . چرا حالا پرچم دار چینی بی خدا و بی دین شدید که من موندم . چون باشما بخاطر منافعش دوست شده یا کلا آدمهای مخلصی هستن!

      موافقم 9
      مخالفم 9
    7. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      جوووونم مرسدس ترکونده

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. محمد هادی

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        نماینده ی کادیلاک رو عشقست
        چه ظاهر خفنی داره
        درخصوص سدان لوکس کادیلاک و فولکس واگن حقیقتا اطلاعات کمتری موجوده
        پدال جان طی یک مقاله اینارو به ما معرفی کن دیگه
        چرا یه پست درخصوص معروفترین و معتبر ترین خودروهای سدان لوکس در دنیا نمیری عششق کنیم؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
    8. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      هونگچی داره خوب پیش میره اصلا اتظارشو نداشتم

      موافقم 6
      مخالفم 3
    9. بنانج

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چین ۱ میلیارد نفر جمعیت داره و این فروش تو خود چین بسیار عادی هست
      در حال فطح شهر خودشونه فعلا

      1. Iman99

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        آلمان ( اروپا ) و امریکا صدر و برتری و سطح بالا بودن رو به هیچکس نمیدن در همه چیز
        سطح متوسط و پایین هم میزارن برای بقیه

        موافقم 10
        مخالفم 4
  2. ارش

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فاصله مرسدس با رقبا گویای همه چیز ه.

    موافقم 79
    مخالفم 12
    1. محمد هادی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      حضرت بی ام و پشت بندش داره میاد
      خب اختلاف بالای تولیدشم میتونه چندین ماه معرفی جلوترش از حضرت بی ام و باشه
      بهرحال خیلی خوشحالم که نسل جدید سری هفت که مثل همیشه همه به باد انتقاد گرفتنش و گفتن موفق نمیشه
      تنها پس از دوماه معرفی بسرعت برق خودشو رسوند پشت مرسدس که طلایه دار این سگمنته!!!
      خدارو چه دیدیم
      شاید رکورد رو توی سال جاری از دست مرسدس اس کلاس برباد..
      یکی مثل من که بشدت عششق میکنه ازین اتفاق

      موافقم 3
      مخالفم 5
  3. Alan.r

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    کاملا قابل پیش بینی بود معیار و بهترین این کلاس اس کلاسه
    البته اگه بخوام بدون محدودیت قیمت انتخاب کنم MAYBACH S680 رو انتخاب می‌کنم

    موافقم 63
    مخالفم 5
  4. امیررضا

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    از فانتوم که فاکتور بگیریم، اس‌کلاس سنگ محک این سگمنته. بینهایت عالیه🗿🚬

    موافقم 52
    مخالفم 3
  5. meysam

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    لینکلن، پورشه، اینفینیتی، جگوار، ولوو، آکورا تو این سگمنت ماشین ندارن؟؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 10
    1. phonix

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اکورا هیچ
      خود هوندا هم نداره
      اینفینیتی هم سدان فول سایز لوکس نداره
      پورشه هم نداره ولوو هم نداره
      جگوار نمیدونم هنوز داره یا نه ولی لینکلن داره ولی خوب متاسفانه یا لحاظ نشده که از خط تولید خارج شده حرف حذفش بود تو این چند سال خیلی افت فروش داشته لینکلن در بخش سدان

      موافقم 36
      مخالفم 3
      1. Mohammad.2005

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        جگوار تولید xj و لینکلن هم تولید کانتیننتال رو متوقف کرده اگه اشتباه نکنم

        تو این سگمنت همه ماشینا عالی و یکی از یکی بهترن اما مشکل پادشاهی مطلق s کلاس هست که جلوی رشد فروش و یا فروش کافی اکثر خودرو های این سگمنت رو می گیره مگر گزینه هایی مثل فلایینگ اسپور و گوست بخاطر اشرافیت فوق العاده یا بی ام و سری 7 و آئودی a8 بخاطر تجربه نزدیک به s کلاس

        موافقم 23
        مخالفم 1
    2. Alan.r

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      محصولات لینکلن و جگوار شاید بتونن با اس کلاس رقابت کنن ولی بقیه لیست از نظر لوکس بودن حتی نزدیک اسامی این لیست نیستن

      موافقم 5
      مخالفم 26
    3. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      نه جونم داریم درباره خودرو های لوکش اشرافی بحث میکنیم

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. phonix

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    هونگ چی قابل پیش‌بینی بود
    چینی ها دوتا ماشین رو دوست دارن یکی ائودی یکی همین هم وطنشون
    دوم فروش ls هست که باید بیشتر بشه شاید یه تغییر نسل اینکارو بکنه ولی برادران تو شرکت تویوتا معلوم نیست دارن رو چه پروژه ای کار میکنن که این بنده خدارو بیخیال شدن
    از اون طرف هم جناب بنتلی عالی کار میکنه با قیمت گذاری خوب و کیفیت هم تراز رولزرویس رو خوب به چالش کشیده
    در پایان هم جناب اقای دماغ باوریایی هم خوب فروخته:)
    جنسیس هم با اون قیمت نسبت به حرفا کمتر فروخته به نظرم برای افزایش قیمت زود بود
    یه نکته جالب هم پلاک کادیلاک جالب بود که نمیدونم کجایی نوشته:)
    لوسید هم میتونست تو لیست باشه اگه انقدر دست دست نکنه و تیراژ رو بالا ببره

    موافقم 25
    مخالفم 2
  7. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    اس کلاس
    سنگ محک این کلاس
    رسما یه پیغمبریه واسه خودش
    ۷۳ کجا ۴۶ کجا!!
    واقعا منم باشم اولین ماشینی که تو این کلاس خواهم خرید اس کلاسه
    جالبه مایباخ هم از فلاینیگ اسپار فروشش بیشتر بوده و محبوبیت بنز رو نشون میده!
    واقعا بنز شاه این کلاسه….

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. ehsan.fa

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      فلاینگ اسپار مشکل طراحی داره عمرش دو دهه شده تغییر نسل بده فروشش جهشی افزایش پیدا میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 16
  8. Si

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    S کلاس بی‌نظیره و همیشه با معرفیش از نسل های مختلف آپشن های جدیدی رو به ماشین های سطح دنیا اضافه کرده ولی من سری 7 بر میدارم

    موافقم 22
    مخالفم 7
  9. کیان

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    لیست جالبی هست، بعضی ماشینها کاملا فروش بین المللی دارن و بعضیاشون صرفا به لطف فروش بازار داخل زنده هستن

    موافقم 33
    مخالفم 3
  10. aboalfazlchallenger

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    S کلاس که نیاز به تعریف نداره
    ولی من خیلی درمورد کادیلاک ct6 حسرت میخورم
    این ماشین خیلی خوش استایل و با اصالت و با وقار هستش
    تنها مشکلش طراحی داخلی قدیمیش هست
    ای کاش کادیلاک طراحی داخلیش رو درست میکرد مطمئنا بیشتر میفروخت

    موافقم 14
    مخالفم 19
  11. REZA

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بنتلی یه چیزه خیلی عجیب داره هروقت نگاهش میکنی حس اسپرتی اشرافی لوکس وتجمل لاکچری سرعت وشتاب همه رو میشه حس کرد البته من احساس شخصی خودم رو گفتم البته اون عزیزای دیگه هم همشون خوبن ولی خوب انتخاب من بنتلی هست

    موافقم 30
    مخالفم 3
  12. JDM lover

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    S کلاس تو سگمنت خودش عالیه
    بین اینا هم اگه بخوام بدون محدودیت قیمت انتخاب کنم ، فلایینگ اسپار انتخابمه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. T

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    اروپایی ها در درصد هستند مطمعن باشید در چند سال آینده خودرو سازی اروپا بسیار قدرتمند تر میشود
    چین آبکی در آینده افت میکند

    موافقم 16
    مخالفم 16
    1. ehsan.fa

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      آینده واقعی یا آینده ساخت ذهن شما، در آینده از چین بیشتر خواهیم شنید متاسفانه

      موافقم 5
      مخالفم 8
  14. GTC

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز پدال این اولین کامنت بنده هست و امیدوارم روز های خوبی داشته باشیم اس کلاس عالی هست ولی در طراحی مثل قبل جذاب نیست من تو این سگمنت مایباخ و رولز رویس فانتوم انتخابمه

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بله نسل قبل شاهکار بود
      مخصوصا در طراحی چراغ های جلو

      موافقم 11
      مخالفم 1
  15. T

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    موقعی که بنز s claas معرفی شده بود همه گفتن زشته ولی الان تازه داره ابهت خودش رو نشون میده
    امیدوارم فیس لیفت بی ام وه سری ۷ فروش خوبی رو تجربه کنه

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      فیس لیفت نیست یه نسل جدیده
      کسی هم به اس نگفت زشته همه گفتن اون اشرافیت و کلاس و وقار نسل قبل رو ندارع که کاملا درست گفتن من هنوز هم نسل قبل رو بیشتر میپسندم

      موافقم 18
      مخالفم 3
  16. T

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون واردات خودرو انجام میشه یا نه ؟

    مخالفم 26
  17. م

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه، بنتلی،رولز رویس،مازراتی در مقابل تکنولوژی بنزو bmw و… حرفی برای گفتن ندارن! و فقط دارن نون اصالتشونو میخورن!

    موافقم 21
    مخالفم 9
    1. پارسا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (289 ديدگاه)

      شاید مازراتی و رولزرویس اینجور باشن اما بنتلی نه
      بنتلی داره نهایت تلاشش بکنه از رولزرویس بزنه جلو و جلو بمونه

  18. Amir mahdi @-1387

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فقط بنز مایباخ و رولز رویس و بنتلی
    چینی های کپی بردار و همین طور ژاپنی ها

    موافقم 9
    مخالفم 30
    1. علی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      با یکسان نشون دادن ماشین چینی و ژاپنی ، مشخصه که خیلی از دنیای خودرو می‌دونی!!!! بگو برات اسپند دود کنن تا چشم نخوری

    2. علی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      اطلاعات شما از دنیای خودرو ما را کشته !!! چین و ژاپن همتراز هم !!! باشه شما درست میگی ، آلمان فن هم آلمان فن های قدیم!!!

    3. علی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      و یه حماسه دیگه از یه آلمان فن دیگه !!! چینی ها و ژاپنی ها مثل هم هستن!!! آقای آلمان فن ، خیلی از تکنولوژی های امروزی که تو بنز و بی ام و هست ، توسط تویوتا و دیگر شرکتهای ژاپنی ابداع شده ، اینو بفهم!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 2
  19. دکتر

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من فک میکنم فانتوم و باید تو یک کلاس جدا بذارن😃 سلطان اس کلاس هم که سنگ محک بوده و هست ، فک میکنم ب م و تو نسل جدید کاهش فروش داشته باشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      کلاس جداست دکتر جان پدال قاطیشون کرده لوکس و فوق لوکس یا اشرافی مثل رولزرویس و بنتلی

      موافقم 4
      مخالفم 3
  20. Mehdi

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    حقیقتا بعد از معرفی نسل جدید سری اس فکر نمیکردم به چنین فروشی برسه
    علتشم اینه که هنوز نسل قبلش برای من یک خودروی رویاییه با اون طراحی داخلیش و این نسل داشتن فقط یه مانیتور بزرگ وسط داشبور خیلی تو ذوقم زد چون به نظرم طراحی قبلیش بی نهایت بی نقص بود
    ولی خب انگار سلیقه من متفاوت با بقیه دنیا بود و فرقیم نداره چون تو ایران نمیاد و حقیقت اینه که این خودرو برای ماها بد و لاکچری ولی همان هایی که برای ما بد و لاکچری میدونند خودشون تو کشور های خارجی خودشون و بچه هاشون و حتی تو کشور یه تک و توکی پلاک ملی دیده میشه
    به هر حال میدونستم تو صدر میمونه ولی فکر میکردم افت فروش پیدا کنه
    ای کاش میشد بعضی خودروها با وجود نسل جدیدشون خودشون تولید میشدند چون واقعا بعضیاشون اینقدر بی نقصند که با تولید نسل جدید ادم نمیتونه ازشون دل بکنه البته شاید تعداد ادمایی مثل من کمه
    ولی من هنوز در ارزوی نسل قبل سری اس و فورد موستانگ نسل قبل و کامرو نسل قبل و … هستم
    من فکر میکنم کاری که تویوتا با لندکروزای قدیمی کرد که فروشش اینقدرم بالا بود و هنوز تولید میشه که خبرش اومد چند وقت پیش اگه خودروهایی مثل امثال بلیزر هم بودند این اتفاق براشون می افتاد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  21. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هر کدومشون فروش نسبت به قیمت که دارن در نظر گرفته میشه
    مثلا فروش هونگچی باید با e class مقایسه بشه که در چین و تمام کشور ها فروش بیشتری نسبت به هم قیمت هاش داره.
    فانتوم هم که معمولا سفارش هاش از ۶۰۰ هزار دلار آغاز میشه کسی مدل پایه رو سفارش نمیده

    موافقم 2
    مخالفم 4
  22. بهنام

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    پادشاه این کلاس بنز اس کلاس هست که همه میدونن .به شخصه لکسوس ال اس رو خیلی دوست دارم و انتخابم لکسوسه .

    موافقم 14
    مخالفم 3
  23. احمدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب من شماره ۱۳

    موافقم 4
    مخالفم 1
  24. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    S سلطان لوکس ها

    موافقم 13
    مخالفم 3
  25. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    من از بین همش بنز مایباخ رو دوست داشتم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  26. amir

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من عاشق لکسس هستم

    موافقم 6
    مخالفم 6
  27. سام

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آلمانی ها خلق میکنن بقیه کپی میکنن اگه لکسوس از عقب نگاه کنید متوجه میشید که بی شباهت به بی ام و سری هفت نیست و اگه از بغل به لکسوس نگاه کنید خیلی شبیه پورشه پانامرا هست
    ژاپنی ها زیرکانه کپی میکنن
    آلمانی تو هر چیزی پیشرو هستن
    صنایع سنگین آلمان آدم به تحسین وادار میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 19
    1. علی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      باز یه آلمان فن و یه حماسه دیگه!!! لکسس کپی بی ام و !!!! خیلی از تکنولوژی های امروزی ماشین توسط تویوتا عرضه شد حالا چرا اینقدر شما از دست ژاپنی کینه داری ؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. مانی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      آلمانی ها و ژاپنی ها هر دو تاشون پیشرو و پیشرفته هستند. آلمانی ها و ژاپنی ها هر دو تاشون ملت هایی وطن پرست هستند و کشورشون رو دوست دارن و حامی وطن پرست ها و آدم های کوشا و زحمتکش هستن.آلمانی ها و ژاپنی ها شرف و وجدان دارن و به علم و تخصص و فهم و شعور آدم ها احترام می ذارن و برای نخبگان فکری و فنی خودشون ارزش قائل هستن و حسادت و تنگ نظری کور و بی منطق ندارن و به زور هم نمی خوان نظرات مزخرف خودشون رو به دیگران القاء کنن.آلمانی ها و ژاپنی ها حداقل مثل بعضی ها از ما ایرانی ها تا اون حد کثیف و بی شرف و بی وجدان نشدن که با اسم و آیدی یه نفر دیگه کامنت چرت و مزخرف بذارن تا مثلا به خیال احمقانه خودشون اون بابا رو خراب بکنن.طرف رو می بینی چند ساله که از این سایت رفته ولی باز هم یه عده احمق و بی شرف دارن با اسم و آیدی اون بابا نظرات چرت و مزخرف می ذارن.که چی بشه؟یکی نیست به این احمق های عوضی و بی شرف بگه که اون بابا اصلا توی این فضای کثیف و لجن مجازی نیست که تو آشغال و بی شرف داری خودت رو اینجا جر می دی….شک ندارم که تمام کسانی که این کارهای کثیف و احمقانه رو می کنند یه مشت آشغال و تفاله های کثیف و نجس ضد انقلاب هستند.پدال الان مرکز تفاله های کثیف و بی شرف ضد انقلاب هست که با بی شرمی هر چه تمام تر هر آدم وطن پرست و ایراندوستی رو به طور دسته جمعی سرکوب می کنند.سالهاست که کثیف ترین و توهین آمیز ترین کامنت ها تو این سایت منتشر میشه و جالبه که اصلا سانسور هم نمیشه.واقعا چرا؟پشت سردبیر و دبیر این سایت به کجا گرم هست و از چه رانتی برخوردارن که هر کامنت مزخرفی رو بدون هیچ سانسوری تو این سایت منتشر می کنن و کسی هم به اونا هیچ کاری نداره؟چرا سایت های دیگه ماشین از این آزادی عمل برخوردار نیستن؟حتی سایت های خبری هم اینطور بدون سانسور هر کامنتی رو منتشر نمی کنن.

      موافقم 1
      مخالفم 8
    3. phonix

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      لکسوس یه عمره همین شکلی هست قبل از معرفی نسل قبلی سری هفت
      اگه به چراغ پیوسته باشه خوب همه از آمریکایی ها کپی کردن
      بعد هم پانامرا حالت کوپه داره تهش چطور اینو از کنار شبیه پانامرا دیدی الله اعلم
      اقا ایمان بیا که برات رفیق پیدا کردم

      1. امین

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        اولین چراغ پیوسته داج چارجر زد بعدش ائودی بود نه پورشه ..پورشه بعد از ائودی ای سون و ای هشت زد روی ۹۱۱ و بعدش پانامرا

  28. Prpr

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    تویوتا سنچوری فنی نسبتاً خوبی داره ، فقط مشکلش ظاهر و قیمتشه که نسبت به رقبا ارزش خرید پایین تری داره .

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اپشنال هم از بقیه ضعیف تره
      کلا فلسفه تولیدش اینه که یه ماشین بخری با همه چیز دست ساز و با کیفیت فقط از نقطه الف به ب بری
      جتی اگه بخوای تو خود ژآپن هم بخریش بازم ممکنه بهت نفروشن مثل اینکه گزینشی هست فروشش
      در اینده نسبت به بقیه ارزش بیشتری خواهد داشت
      ولی برای مردم عادی و ثروتمندان غیر ژاپنی اصلا گزینه خوبی نیست بقیه ازش بهترن
      ضمنا قیمتش هم خیلیه

  29. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    سلطان برازنده اس کلاسه و دیگر هیچ.
    حضور کیا، تا حدودی جنسیس و به ویژه اون چینیه تو این لیست کمی دور از انتظار بود.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  30. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    جونن اینو بفرستیم برای مدیرعامل جنسیس یک ذره بیشتر فشار میل کنه

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. كارevol

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      مگه مثل سنچوری ۷۰ تا فروخته که فشاری بشه؟ 🤣🤣
      سوژه جدید=سنچوری ۷۰ تایی🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. phonix

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        ***
        سنچوری فقط تو ژآپن ارائه میشده سقف تولید سالیانه هم داره چون همش دست سازه
        به هر کس هم فروخته نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا