برای کسانی که خواهان بادوامترین خودروها در طولانیمدت و پس از کارکرد بالا هستند، آیسیکارز (iSeeCars) مطالعهٔ جالبی دارد. این مرجع با بررسی خودروهایی که بیش از همه به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیدهاند، مطمئنترین مدلها در قابلیت اطمینان طولانیمدت را مشخص کرده است. در این مطالعه، نزدیک به ۱۵ میلیون خودرویی که در سال ۲۰۲۱ خریدوفروش شده بررسی شدهاند تا مشخص شود کدامیک از آنها بیش از بقیه به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیدهاند.
در صدر لیست، تویوتا لندکروزر قرار دارد که ۱۸.۲ درصد از نمونههای دستدوم آن به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیدهاند. البته لندکروزر چندین سال است که صدرنشین این لیست آیسیکارز است اما با توقف عرضهٔ آن در ایالاتمتحده در سال گذشته، دوران سلطنت این جانسخت ژاپنی رو به پایان است؛ اما دومین خودرویی که بیش از همه به ۳۲۰ هزار کیلومتر میرسد هم شاسیبلند دیگری از تویوتا است. این خودرو سکویا است که ۱۴.۲ درصد از نمونههای آن چنین مسافتی را طی کردهاند. شورلت سابربن با ۶.۶ درصد، جیامسی یوکان XL با ۵.۲ درصد و تویوتا فورانر با ۴.۶ درصد هم پنج خودروی برتر این مطالعه را تکمیل کردهاند. نکتهٔ جالب اینکه همهٔ این پنج خودرو شاسیبلند و نسبتاً گرانقیمت هستند که این قیمت گران میتواند یکی از دلایل کارکرد بالای آنها باشد زیرا خریداران ممکن است مدت بیشتری این خودروها را نگه دارند تا بیشترین بهره را از هزینهای که کردهاند ببرند.
از این شاسیبلندها که بگذریم، در ادامهٔ جدول تویوتا آوالون را بهعنوان بادوامترین خودروی سواری میبینیم که در جایگاه نهم قرار گرفته است. بعد این سدان فول سایز ژاپنی هم تویوتا پریوس به چشم میخورد درحالیکه در انتهای جدول مینیونهای هوندا اودیسه و تویوتا سیینا جای گرفتهاند. در بخش پیکاپهای هم تویوتا با تاندرا صدرنشین است. ۴ درصد از نمونههای این پیکاپ به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتری میرسند. پس از این پیکاپ ژاپنی، هوندا ریجلاین با ۳.۷ درصد، تویوتا تاکوما با ۲.۸ درصد، نیسان تایتان با ۲.۶ درصد و فورد F150 با ۲.۴ درصد قرار گرفتهاند؛ بنابراین تعجبی ندارد که عنوان بادوامترین برند بازار به تویوتا رسیده است. ۲.۳ درصد از کل محصولات این شرکت به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتری میرسند. پس از تویوتا، هوندا با ۱.۹ درصد، جیامسی با ۱.۸ درصد، شورلت با ۱.۶ درصد و فورد با ۱.۵ درصد بادوامترین برندها هستند.
تحلیلگر آیسیکارز دراینباره میگوید:
با توجه به اینکه قیمت خودروهای نو و دستدوم به بالاترین حد رسیده است، بسیاری از مصرفکنندگان احتمالاً خودروی خود را برای مدت طولانیتری نگه میدارند و یا به دنبال خودروی قابلاعتمادی هستند تا بیشترین بازده را از سرمایهٔ خود بگیرند. تویوتا بر این لیست سلطه دارد که این شهرت این برند را در ساخت خودروهای بادوام و قابلاعتماد تأیید میکند
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰در بحث دوام مگه رقیب برای ژاپن داریم
slatanat JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اصن نیست در حد ژاپن
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا من نمیدونم خودروسازی های چین و کره زور چیو میزنن شاید جایزه بردن خوب باشه ولی علاقه و عشق به ژاپنی از هزاران جایزه ای که به پول میشه خرید بهتره درود بر ژاپن 🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🤚🤚🤚❤❤❤🤚🤚❤❤🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵❤🇩🇪🇯🇵
کامیاب
۱۲ اسفند ۱۴۰۰درود بر ژاپن اما اونی ک گذاشتی پرچم المانه
Avan
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بهتره بگیم تویوتا چون خودش یک تنه کل جدول را قبضه کرده
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰آره داریم اروپا و امریکا از همه نظر بهتر هستن و تو همه چیز بهترین از همه نظر اروپا و امریکا هستن که همه چیز از خودشونه و بهترین هستن از همه نظر و بقیه فقط نگاهشون میکنن واقعیت همینه که گفتم بعد از تحقیق و بررسی فراوان که دیگران هنوز بهش نرسیدن
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰همین ژاپن هم چیزی از خودش نداره هرچی داره از اروپا ( بخصوص آلمان ) و امریکا داره که البته همینم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه همه چیزشون از اروپا و امریکا هست
ممکنه بکی پس تو این لیست چیکار میکنن
باید گفت که این لیست تعیین کننده هیچی نیست
یه آلمار موضعی و کاذبه که همه چیزش مشخص و طبیعیه
خودرو هایی که پلتفرم قدیمی تر و تکنولوژی کم تری دارن تو این لیست بیشتر هستن
با این وجود تو همین مورد هم بهترین اروپا و امریکا بهترین هستن مثل همه همه چیزای دیگه همه چیز از خود اروپا و امریکا هست
مراجعه شود به لیست رکورد دار خودرو های با بیشترین کار کرد در جهان هرکدام با بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر که تو اون لیست همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن ۱۰ تای مقام اول اروپایی و امریکایی هستن
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰یه مثال دیگه هم میزنیم
اینجا تو این لیست اثری از خودرو های لوکس نیست
حتی لوکس های خود تویوتا مثل لکسس و حتی نسخه لوکس لندکروز یعنی ال ایکس هیچ خبری ازش نیست با اینکه قیمتی نزدیک به خود لندکروز داره پس بهونه گرون تر بودن هم وجود نداره حالا چرا چون یه دلیلش اینه که اون تجهیزات و آپشن بیشتری داره و لوکس تره
وجود ساده ترین خودروها که کم ترین تکنولوژی و تجهیزات با پلتفرم های کاملا قدیمی تو این لیست کاملا طبیعیه
که این با بحث دوام متفاوته
در بحث دوام هم اگه نیاز به اثبات باشه مثل همه چیزای دیگه بهترین اروپا ( آلمان ) و امریکا هستن که بهترین و با دوام ترین ها رو دارن ازهمه نظر
حتی درمورد همین موضوع رکورد دار با دوام ترین خودرو های جهان همه از اروپا و امریکا هستن
لیست رکورد دار با دوام ترین خودرو های جهان ۱۰ تای مقام اول همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن
لینکش رو بعدا میزارم
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰سلطان تویوتا از امپراتوری ژاپن ❤👑
این هنر به حساب میاد که بشه خودروهایی ساخت تا چشم بسته خریده شوند !
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰چشم بسته که یکم اغراقه دیگه
Iman99
۱۸ اسفند ۱۴۰۰از اغراق گذشته*** این حرف
چشم بسته رو ثروتمندانی که پول واسشون مهم نیست میخرن مثل لامبورگینی که حتی تبلیغاتی هم واسش انجام نمیدن در این حد حتی برای کمپانی هم مهم نیست اونی که هنر به حساب میاد رو شاید بشه واسه لامبورگینی گفت
ولی خودروی اقتصادی رو اتفاقا مردم باچشم باز میخرن
که معمولا هم ساده ترین ها و کم آپشن ترین ها با کمترین تکنولوژی میشن ماشین اقتصادی مقرون به صرفه که هیچ چیز عجیب و غریبی هم درشون وجود نداره
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نمیدونم کجا بود یک ویدئو دیدم میگفت هر چی ماشین اپشنشاش که با برق و تاچ کار میکنه کمتر باشه دوامش بیشتره
Amin
۱۴ اسفند ۱۴۰۰دقیقا درسته ، خودروهای ژاپنی از لحاظ آپشن های الکترونیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارن
GMA
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ژاپنی ها به کسی مجال ندادن، لیست رو قبضه کردن
slatanat JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۰خیلیا رو هم قبضه قبضه کردیم :)))))))))))))
حسین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰این فقط مال بازار آمریکاست؟
اگه فقط مال بازار آمریکاست،دیگه اعتبار چندانی ندارد.
میثم
۱۲ اسفند ۱۴۰۰بازار آمریکا بهترین، متنوع ترین و معتبر ترین بازار خودرویی جهانه
حتما می خواستی بگی بازار چین و ماچین ملاک بهتریه اما فکر کنم روت نشد بگی
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نه بازار وطن:)
AMG GT R
۱۲ اسفند ۱۴۰۰لابد بازار انقلابی ما اعتبار داره
RKH7787
۱۲ اسفند ۱۴۰۰به نام خدا
پراید
چون چه خراب بشه چ نشه باید نگهش داری
راه دیگه ای نداری
viper2
۱۲ اسفند ۱۴۰۰المانی هاااا المانی ها……
دوام؟ کو دوام؟
RKH7787
۱۲ اسفند ۱۴۰۰خودرو های پورشه نزدیک به 15 سال میمونن
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مرد حساب یه چیز بگو بگنجه آخه . کجای مقالات خودرویی و علمی دیدی یه پورشه به عنوان دوام انتخاب شده باشه
شاهین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اونا فقط به مهندسی ژرمنی معروفن، دوام ژرمنی تاحالا نشنیدم
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰آلمانیها اینقدر مهندسی دقیقی دارند و چنان به پرفورمنس بالا اهمیت میدهند که حساسیت نگهداریشان بالا میرود و برای همین دوام کمتری دارند !
دوست عزیز ، کسی که آلمانی سوار شود ، دیگر نمیتواند هیچ خودرویی جز آلمانی سوار شود و اصلاً به چشمش نمیآید !
پرچمدار لذت راندن آلمانها هستند با فاصلهی زیاد از تمام کشورها که تا تجربه نکنید قابل درک نیست !
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰پرفرمنس ارتباط خاصی با دوام نداره . نمونه ش امثال هوندا nsx نسل اول که 30ساله سر پا هستن
سوپرا با 28سال سن همچنان سرپاست . نیسان جی تی آر با اون بازدهی الان 15سال سن داره . پرفرمنس دلیل باشه که جنگنده های اف22 باید با چندهزار کیلومتر پرواز نابود بشن دیگه . با این که مهندسی در خودروسازی هیچ حساب میاد جلو هواپیما
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰بله
من هم همین را میگویم
صحبت سر دوام است که آلمانیها کمتر از بقیه دارند اما دلیلش را گفتم که آلمانها دنبال نهایت پرفورمنس و کیفیت بالای رانندگی هستند !
من خودم ژاپنی بازم ، اما مطمئن باش هر کدام از ما اگر در کشوری مثل آمریکا زندگی میکرد که شرایط بر وِفق مراد عشق ماشینهاست ، گزینهی اول همه آلمانیها بود از بس که خودروهایشان همهچیز تمام است برای لذت بردن از رانندگی !
آلمانها نهایت قدرت را از موتورهایشان بیرون میکشند و به جزئیات کیفیت رانندگی اهمیت میدهند !
لطفاً همه چیز را با هم قاطی نکنید و هر کشوری شاخص خاص خودش را دارد !
از اول ، اول هم ژاپنیها در دوام بیرقیب بودند و خریدار هم میداند که چرا باید پول ژاپنی بدهد یا آلمانی و آمریکایی !
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰بیا بشینیم داخل ماشین
تا ببینیم کی بهتره🤣🤣🤣🤣
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰والا هچیکدوم از کمپانی ها نهایت قدرت رو از ماشین بیرون نمیکشن و نهایت قدرت ربطی به لذت رانندگی نداره
نهایت قدرت رو میسپارن به کمپانی های تیونینگ . کیفیت رانندگی هم بستگی به هزار فاکتور داره نه قدرت!
یه جور میگید آلمان ها و فلان ها و آمریکایی ها که گویی دقیقا ماشین تک تک این کشور ها رو تست و بررسی کردید !
والا کمپانی های استوک فقط فراری رو میشه نهایت قدرت و کیفیت رانندگی دونست چون کلا برای همین ماشین میسازه ولی مرسدس سری a و bو کلاس ایکس و هزار جور کراس اور و ماشین های فولکس و… اینا قرار نیست به شما کیفیت زانندگی خفن بدن ماشین میسازن هرماشینی هم برای امری ساخته شده پول ش هم میگیرن . بی ام و زمانی اتصالات رادیاتور رو پلاستیک خشک میذاشت هرکاری میکردی ذوب میشد یک روزی . از بی ام و 2002 داشتم تا بنز 230 دهه 80 هر جفتشون فرمون هیدرولیک نداشتن و شیشه ها دستی و… اگه پول خرج نمیکردی در حالت برات نمیذاشتن فقط هم همین دو کمپانی بودن اینکارو میکردن . نوا ساده ترین نوع شورولت همه اینارو در هر تیپی داشت . ما که از قدیم با خبریم داستان چه بود و الان چیه
یه جور هم میگید مهندسی انگار لنکدروز و اکسپلورر هیچ درکی از مهندسی و قدرت و تعلیق و دیفرانسیل ندارن! لابد مهندسی و کیفیت ساخت و کیفیت آلیاژ دارن که دوام دارن
یه چیزی میگید به نام مهندسی بعد تو تعریف و توضیح ش میبینیم که هیچ منطق و استدلالی نیست و فقط یک سری ارادت و خرافات ـه
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نه
بحث این نیست
ایشون تعصبی نظر دادن
باید مثل خودش باشی
به شخصه برای من کشور فرقی نداره ولی در بعضی جهاتو باید با خیلیا مثل خودشون باشی
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰برادر میشه بیخیال این فایت و مبارزه سازی بین کشور ها بشی؟ نمیخواید تموم کنید بازی آمریکا . آلمان .ژاپن رو چیزی به شما میماسه در ایران آیا؟ جز اینکه نهایت در پدال و اینستاگرام برای هم شاخ و شونه بکشید همچو طرفداران تینیجر دو تیم استقلال و پرسپولیس
ماشین خوب رو میسازن مشتری ها شونم میخرن چه تولید کننده چه مصرف کننده حال میکنن بعد نمیدونم تو ایران که هیچکدوم ممکن نیست دعوا سرـه چیه .
تو کدوم سایت خارجی دیدی در این حد اسفناک باهم دیگه سر و کله بزنن؟ در حالی که شما دعوا میکردید یه سری ها داشتن جنسیس میساختن که خیلی کمپانی هارو به چالش کشیدن
Porsche 911
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اولا آلمان نه ادعای دوام کرد نه چیزی شما که همیشه دنبال بحث و جدل و هرج و مرج هستی حداقل گل به خودی نزن این لیست در اختیار ژاپنی هاست تا جایی که یادم میاد شما فن ژاپن نبودی…
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰بله کاملا حق با شماست porsche 911 نیازی به شکسته نفسی هم نیست عزیز من اتفاقا خود آلمان و امریکا با اینکه ادعای دوام نکردن ولی رکورد دار با دوام ترین خودشون هستن
لیست رکورد بادوام ترین خودروهای جهان با بیشترین کارکرد
۱۰ تای اولش همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن
اروپا ( آلمان ) و امریکا تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور همه چیز هم از خودشونه
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰بی رقیب در دوام اروپا ( آلمان ) و امریکا هستن که بی رقیب در دوام و در همه چیز بی رقیب هستن و کلا از همه نظر بهترین در همه چیز اروپا و امریکا هستن که همه چیز هم از خودشون هست اختراعات و دانشمندان و مهندسی و هنر کلا همه چیز از خود اروپا و امریکا هست که در همه چیز خدایی بهترین هستن
شاعر
۱۲ اسفند ۱۴۰۰یادمه زمانی که بچه بودم از یه بزرگتر شنیدم “تویوتا مثل استخوان فیل هست”
معنی حرفش رو نفهمیدم بعدا متوجه شدم منظورش این بوده مثل استخوان فیل محکم و با استحکامه و خراب نمیشه.
این اولین تعریفی بود که از جان سختی تویوتا شنیدم
Iman99
۱۹ اسفند ۱۴۰۰این حرفا رو افراد ساده … میگن که زود باور هم هستن واقعیت و راست قضیه که دنیای مهندسی و علم باشه این حرفا درش جایگاهی نداره
و هیچ چیز عجیب و غریبی هم وجود نداره
خودروی اقتصادی برای قشر متوسط جامعه هست و مورد پسند اونها در حد تعریف هم نیست که این تعاریف بخواد برای اون استفاده شه
Iman99
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ولی برای یک مهندس باهوش یه خودروی معمولی که با یک روش معمولی به تولید رسیده کاملا عادیه مگر اینکه با شاهکار های هنری و مهندسی روبرو باشیم که اونها هم همه از اروپا و امریکا هستن
اگر خواسته باشیم تعریفی دلشته باشیم که بگیم این محصول خوبه و مثل استخوان فیله و شاهکار هنری و شاهکار مهندسی و … باشه اینها رو فقط در اروپایی ها ( آلمانی ) و امریکایی ها میشه دید چون اروپا و امریکا بهترین هستن از همه نظر در همه چیز واقعا خدایی بهترین هستن که همه چیز هم از خودشون هست با این برتری که در همه چیز دارن
viper2
۱۲ اسفند ۱۴۰۰پول بیشتر میدی بعد برات کمتر هم کار میکنن . چه وضعیه ؟؟؟؟
مگه جنسی که گرون تر هست نباید بیشتر برات کار کنه؟ ها؟
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰بیا تا بریم داخل کابین
یکم کابینو ببینیم یکمم مهندسی….
عه چیشد؟ آمریکایی ها به نظر میاد خیلی عالی عمل میکنن:)
A4
۱۲ اسفند ۱۴۰۰چه خبره😂😂😂
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰جناب وایبر از قدیم تا الان حتی در زمان جنگ جهانی دوم تانکهای المانی به مهندسی بینظیرش معروف بودن جوری که هر تانگ تیگر ۳۰ تا شرمن امریکایی را میزد و کالیبر و طول برد تانکهای امریکایی یا مثلا ژاپنی حتی به یک دهم یا هزارم هآلمانی ها نزدیک نمیشد و انقدر بدنه محکمی داشتن تانکهای شرمن برای نابود کردن های تایگر مجبور بودن برن پشتش چون از جلو و بغل حریفشون نمیشدن اینو گفتم که بدونی آلمانی ها چون رو هر دیتیل کار میکنن بشدت مهندسی شده و همیشه به مهندسی معروف بودن و تکنولوژی از ۸۰ سال پیش تا الان ژاپنی ها هم به دوام و امریکایی به قلچماق بودن این فلسفه هر کشور تو خودروسازیه به همتون پیشنهاد میکنم مقاله dw فارسی راجب آینده صنعت خودروی برقی اروپا را بخونین تا متوجه برنامه ریزی بشین ❤🤚🤚🤚🤚🇩🇪🇩🇪🥰🥰🥰🇩🇪🇩🇪
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰تانک و جنگ جهانی دوم و.. چه ربطی به دنیای امروز خودرو داره خودتو سرگرم کردی با این حرفا . خو الان آلمان باید اف 35 بخره از آمریکا و میراژ بخره از فرانسه چه ربطی به خودرو داره این مسائل
این قدیسی که از تانک اونم تانک تایگر از خودت ساختی در عمل که مغلوب ام 26پرشینگ میشدن به راحتی . همون موقع خودشون اعتراف میکردن که در ساخت تانک با نمونه های آمریکایی فاصله دارن و نقطه ضعف عمده تانکهاشونم سرعت پایینه بعد شما داری مرثیه خوانی میکنی! تهش هم میخای بگی روسیه فقط به خاطر برف و آب هوا آلمان رو شکست داد وعلا ارتشی های آلمانی گویا درکی از برف نداشتن!
هر کشوری که تو جنگ جهانی دوم ابزار جنگی خوبی داشت حالا شد پرفکت مثلا! روسیه هم کلی تانک پرفکت و هواپیما داره در عمل لادا میسازه خوب که چی !
مهندسی نه که شامل حال ملیت ها میشه نه نژاد ها . خودتو از دست این قدیس سازی ها و خرافات رها کن حداقل تاریخ رو تحریف نکن
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰هیچ کشوری به مهندسی معروف نیست حتی اون آمریکا و روسیه که ب فضا رفتن و اف 35میسازن . تکنولوژی هایی که در ژآپن هست هیج جای دنیا نیست و هیچوقت دنبال مهندس خطاب کردن خودشونم نیستن . اگه قرار باشه مهندسی رو بچسبونن به نام کشور ها که اونایی که هوا فضا پیشگام هستن شایسته این لیبل ن . آخه کجای تاریخ دیدی به یک کشوری بگن مهندس و مهندسی و… مگه دنیا فقط ختم به تانک و ماشین میشه! این همه تانک انگلیسی. آمریکایی . آلمانی . روسی بوده تو جنگ جهانی دوم . تانک و تانک سازی و جنگ و کشتار مگه آخه شد سورس مناسب!
از تانک تایگری مایه گذاشتی که تلفات زیادی داده و بارها مغلوب ام26 پرشینگ شده. هیچ فکت تاریخی هم که تو حرفات نیست و در دنیای قدیس سازی سیر میکنی
این وضعه پدال ـه به یکی باید بگی از قدیس و تحریف تاریخ دست بردار به دیگری هم باید بگی اینقدر دنبال فایت کشور ها نباش . ماشالا چه اصراری هم بر کش دادن ماجرا دارن
Porsche 911
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اولا که تایگر بهترین ماشیتن جنگب در دوره خودش بود جای صحبت نداره حالا یه نکته بگم جالب!!
زمانی که متفقین در برلین بودن 1347 تا تایگر تونستن 50 هزارتا شرمن آمریکایی رو نابود کنن!
و مشخصه وقتی همه اون رو برتر میدونن یه عده اینجا منکرش میشن….
کوبیده
۱۲ اسفند ۱۴۰۰تانک رو چ ب ماشین چ خبره اینجا
کافر مقدس
۱۳ اسفند ۱۴۰۰Porsche 911 یه جوری خالی ببند بگنجه اون موقع هیچ کشوری 50 هزار تا تانک نداشت چه برسه 50 هزار تا شرمن!!!
این عدد هارو از کجاتون در میارید به کنار ولی تاریخ رو چرا تحریف میکنید . دقت کردی فقط شما 2 نفر برای خودتون رای میدید و بهترین میسازید برای خودتون . بهترین در فلان بود بعد میری میبنی عـه چقدر خالی بستید
ارتش امروز روسیه 20هزار تانک داره در مجموع بعد اون موقع 50هزار تا شرمن :) 50هزار تا شرمن رو فقط فقط تایگر زده تازه :) کودکستان میکنید دیگه اینجارو نمیدونم چی از قدیس سازی میماسه به شما ولی کمتر خالی ببندید
کمپانی مورد علاقه ت تو این لیست نیست ولی خوب دیگه چرا سناریو میسازی
خرافات دیگه ندیده بودیم تو پدال :دی
R@m!n
۱۲ اسفند ۱۴۰۰میشه این بحث تانک بازی رو تموم کنی خواهشا ؟؟؟ اینا چه ربطی به ماشین داره. اون یه تیکه از پشت رفتن هم که کپی سکانس فیلم FURY هست. اطلاعاتت راجب جنگ جهانی هم ناقصه اگر دنباله این داستانایی کتاب های Weapons of World War II که چندین کتاب هست راجب نیروهای دریایی هوایی و…. اینارو بخون. قبلا بین فنای آلمانی باسواد زیاد بود الان شدن یه مشت مجله به دست و کمین کرده تا یکی یه چیزی میگه می پرن بیرون. وقتی یه نفر چرت و پرت میگه به عقلت رجوع کن ببین حرفش در چه حده اصلا ارزش جواب دادن داره یا نه.
فن هر خراب شده ای هستیم راجب ماشینش صحبت کنیم نه خزعبلاته دورش آمریکا قطب فلانه ژاپن بهمانه آلمان بیسار.
Jdm باز
۱۲ اسفند ۱۴۰۰تویوتا تو دوام بی رقیب هس
بقیه برند ها فقط برای جایگاه دوم میتونن تلاش کنن
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا برعکس اروپا ( آلمان ) و امریکا تو همه چیز و همچنین دوام بی رقیب هستن و بقیه فقط باید نگاه کنن و برای جایگاه دوم میتونن تلاش کنن دوم هم نه
کافیه به لیست با دوام ترین خودروهای جهان نگاه کنی که هرکدوم بالا ۱.۶ میلیون کیلومتر کار کردن اون لیست از مقام اول تا دهم اروپایی و امریکایی هستن
۱۰ تای اول همه ماشینای اروپایی و آلمانی و امریکایی هستن
البته هرچند که این موضوع هم ملاک تعیین کننده مهندسی یا ویز خاصی نیست
چون یه موضوع کاملا طبیعی و مشخصه
ماشینای ساده تر و کم آپشن تر و با تجهیزات الکترونیکی کمتر که با این هدف خریداری میشن با هدف استفاده بیشتر از سمت خریدار
Iman99
۱۷ اسفند ۱۴۰۰پس بنابر این بر عکس چیزی که گفتی
در بحث دوام ماشینای ساده با پلتفرم قدیمی که طبیعیه کارکرد زیاد داشته باشن نباید ملاک قرار بگیرن
باید توجه کرد که خودرو های رکورد دار دوام و کارکرد که با هدف استفاده عادی ساخته شدن نه اقتصادی بودن چگونه هستن
که با در نظر گرفتن این موارد ما میبینیم که
رکورد دار خودرورو ها در دوام ۱۰ تا اول لیست خودرو های اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن هرکدوم بالای ۲ میلیون کیلومتر
پس ما میبینیم که با در نظر گرفتن ملاک های تعیین کننده بهترین از همه نظر در همه چیز اروپا و امریکا هستن که تو این مورد هم مثل همه چیزای دیگه بهترین هستن و همه چیز هم از خودشون هست
گلاب
۱۲ اسفند ۱۴۰۰هر چقدر ماشین آپشن و پیچیدگی کمتری داشته باشه کم استهلاک تره این فرمول استهلاکه
samurai
۱۲ اسفند ۱۴۰۰امار کف بازار اینه اماریه که نمیشه با خرید سردبیر فلان مجله امار درست کرد جایزه خرید
تویوتا لندکروزم انجینشو از متریال خاصی تویوتا استفاده میکنه واسه همین فقط روغن و بنزین بریز تو ماشین حال کن باهاش بعضی برندای جایزه بگیرم که حتی نمیتونی تو گاراژ خونت پارکش کنی ولی جایزه تا دلت بخواد :)
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰همین امثال شمایید که با این حرفاتون همه چیزو خراب کردید
مثلا انجینش آب روغن بریز حال کن نه خیر اتفاقا سخت در اشتباهی
خودم با چشم خودم لندکروز دیدم که صاخبش مثل تو فکر میکرد یا به حرف یکی مثل تو گوش داده بود و لندکروزش یاتاقان زده بود و موتورش سوخته بود
تازه میگفت که آب و روغنش هم چک میکرده و سرجاش بوده ولی خراب شده
جواب بعضی مثل شما ها رو باید داد تا هرچیزی رو تحریف نکنید و دیگران رو از واقعیت دور نکنید
واقعیت اینه هیچ چیز عجیب غریبی وجود نداره هیچ متریال خاصی وجود نداره متریالش معمولیه مثل بقیه
همه چیز مشخصه دودوتا چهارتا ماشین اقتصادی اقتصادیه
تکنولوژی کم آپشن در کمترین حد تجهیزات الکترونیکی خیلی کم
سیستم اینفوتیمنت در حد اسباب بازی بچه ها پلتفرم قدیمی که سالها از زمان عرضه اون میگذره و … همه اینها یعنی دیگه چیزی باقی نمیمونه واسش که بخواد خراب بشه
Amin
۱۴ اسفند ۱۴۰۰همین لندکروز که البته خود من هم عاشقش هستم هنوز ترمز دستی اون مثل پیکان ه یعنی سیم ترمز و اهرم آهنی و بصورت کاملا مکانیکی است ، پس این اصلا خراب نمیشه
برخی مدل های فول آپشن اون ترمز دستی برقی دارن (بعنوان نمونه مثال زدم).
قطعات مکانیکی نسبت به قطعات الکترونیکی خیلی دیرتر خراب میشن
و از لحاظ آپشن هم هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقبای اروپای غربی ندارن .
یک تیکه آهن قطعا خیلی خیلی دوامش از یک میکرو سویچ بیشتره .
Iman99
۲۰ اسفند ۱۴۰۰دقیقا درست فرمودین بالاخره یه آدم عاقل که عقلش برسه پیدا شد
البته انسان های باهوش و عاقل تعدادشون زیاد نیست
پس جای تعجبی هم نیست
در این مورد هم یک همچین چیزی هست
و سازنده از همه جا باید بزنه تا مقداری خودروی مورد نظر مقرون به صرفه باشه و در آمار خودشو نشون بده
وگرنه در واقعیت
نه تنها هیچ تفاوتی وجود نداره بلکه قابلیت هاش پایین تر هم میاد
مثل ضعف لندکروز در سیستم های الکترونیکی و کنترلی آفرود که اون رو میتونیم در مقایسه ای که در کانال تی اف ال آفرود انجام شد ببینیم که اونحا کاملا ناتوان بود در برابر گزینه های برتر اروپایی و امریکایی که از همه نظر بهتر از اون بودن
حسین
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کلا محصولات ژاپنی به مشتری مداریشون
معروفن و این دیگ نیاز ب تعریف نداره
کره ای ها هم دارن ب آمریکایی ها و ژاپنی ها نزدیک میشن ک البته راه سختی رو در پیش دارن
ایام بکام❤
جواد
۱۴ اسفند ۱۴۰۰هر جا سخن از دوام آید نام تویوتا میدرخشد
پراید
۱۵ اسفند ۱۴۰۰پراید ۸۵ ما نیم میلیون کار کرد ولی سرسیلندر یبار هم باز نشد
فقط روغن ایرانول میریختیم و چون روغنهای ۵۰-۲۰ مینرال هستند سر ۵۰۰۰ تا عوض میکردیم
واسکازین و شمع هم هر صد هزار کیلومتر
بقیه وسایلم هروقت خراب میشد
لامصب یه قطره روغن کم نمیکرد
هر مکانیکی میرفتیم مشتری میشد
متاسفانه فروختیم
حامد
۲۶ اسفند ۱۴۰۰چیزی اصلا به نام دوام وجود نداره . همه چیز برنامه ریزی شدس توسط کمپانی ها . هر خودرویی با توجه با سیاست های کمپانی سازنده عمر مفید قطعات دارن و برای چرخه اقتصادی اون کمپانی با یه مهندسی خیلی دقیق سر تایم عمر قطعات به پایان میرسه . با تحقیقات خیلی زیادی که داشتم این موضوع رو میگم به دلدادگان خودروی آلماتی که خودروی آلمانی فقط در بحث تکنوِلوژی و پرفورمنس حرفی برای گفتن داره و به قدری دقیق در عمر مفید قطعات کار میکنه که عملا خریدار بعد از دوران گارانتی خودروهای آلمانی که معمولا ۵ ساله به فکر خلاص شدن از شر مشکلات فوق العاده زیادشون میوفتن . و جالب اینجاس که باید بگم که اونها حتی در بحث خراب شدن هم مهندسن ! چون برای درست کردن کوچکترین کارها سخت ترین راهرو باید بری و اینجاس که باعث میشه شما بعد از عمر مفید ۵ ساله ماشین بخوای به فکر ماشین جدید آلمانی باشی ! خب حالا یه ژاپنی برای فروختن باید مقابل غولای آلمانی چکار میکنه ؟ میاد میگه من ماشینی میسازم که تویه خریدار سال های بیشتری بتونی از خودروی من استفاده کنی … فقط همین . اونم نه الزما تا آخر عمر ! فقط عمر بیشتر نسبت به آلمانیا که بشه وجه تمایز اونها نسبت به ژرمن ها . تمام اینها بازییی بیش نیست . قطعا تک تک این کمپانی ها توانایی و قدرت این رو دارن که خودرویی مادام العمر بسازن حتی با وجود کلی قطعه الکترونیکی. اما بازی اقتصادی و چرخه اقتصادی و کمال گرایی و نو گرایی ما انسانها باعث میشه هر چیزی عمری داشته باشه…
Iman99
۲۸ اسفند ۱۴۰۰درستش اینی هست که من میگم اول و آخر حرف همینه که میگم بعد از تحقیق درمورد همه چیز
ساختن خودروی مقرون به صرفه که عمر مناسبی داشته باشه یا به اصطلاح با دوام باشه آسونه چون ساده تره و تکنولوژی کمتری داره و آپشن های به نسبت کمتری داره و تجهیزات الکترونیکی کمتری درشون وجود داره نسبت به خودروهایی با تکنولوژی بالاتر و پیچیده تر و دارای پرفورمنس بالاتر که آپشن های سطح بالاتر دارن
حالا این وسط تویوتا یا خودروساز ژاپنی نگاه میکنه میبینه که نمیتونه به پای اروپا ( آلمان ) و یا امریکا برسه و همینی هم که هست هرچی داره همش به کمک اروپا و امریکا بوده و از اروپا و امریکا بوده همه چیزش که همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا نمیرسه پس چیکار میکنه میاد با اجازه امریکا و اروپا و با کمک اونها اقدام به تولید محصولی میکنه که برای اونها اهمیتی نداره چون خود اونها یعنی اروپا و امریکا مشغول فعالیت و ساخت محصولات در سطح بالا و پیشرفته هستن
مثلا زمانی که اولویت ساخت خودروی با دوام بود اتفاقا بادوام ترین خودروی جهان بنز آلمانی بود و هست در کنار خودرو های آمریکایی که از همه نظر بهترین هم هستن
اولویت هم که گفته شد بازم شامل همین میشه که گفتم
کلا در همه چیز بیشترین تحقیق رو کردم تا کلیت و تصور کلی درست بیاد دستم و درستش رو به شما بگم تا درست قضیه مشخص شه که برتری دست کیه که مشخص شد برتری مطلق از اروپا و امریکا هست و همه چیز همه از خودشون هست
چون آلمان و اروپا و امریکا از همه نظر بهترین و در سطح بسیار بالاتری هستن و همه چیز هم میشه گفت از خود اروپا و امریکا هست
پس بنا بر این وقتی این کشور آسیایی میبینه وضعیت اینه و نمیتونه با اروپا ( آلمان ) و امریکا رقابت کنه میگه نگاه میکنیم ببینیم چیزی که نیاز هست و اونها بهش اهمیت نمیدن و پیش و پا افتادست رو با اجازه اروپا و امریکا و با کمک خود اروپا و امریکا واسه اونها انجام بدیم ( حتی در همین موارد هم ژاپن از اروپا و امریکا کمک میگیرن چون همه چیز ژاپن از اروپا و امریکا هست با این وجود همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا که نمیرسه ) و اونم چیه ساخت خودروی اقتصادی برای قشر متوسط جامعه
از طرفی هم اکثریت مردم از قشر متوسط هستن پس اینجا مثل جنسای چینی و سازندگان چینی یکی مثل تویوتا یا شرکت های دیگه ژاپنی جنسی که تولید میکنه رو میسازه و میفروشه چون مشتریش رو هست و وجود داره
ولی در اصل قضیه که برتری و هنر مهندسی اصلی که اینکه کت تن کیه و اصل کار کیه و همه چیز از کیه و کی بهترینه و برتری با کیه مشخصا بهترین از همه نظر در همه چیز اروپا و امریکا هست که خدایی اروپا و امریکا بهترین هستن از همه نظر در همه چیز و همه چیز هم از خودشونه چون اروپا و امریکا برتری مطلق و همه جانبه در همه چیز دارن
در نتیجه بطور کلی نیاز به بحث در بعضی موضوعات که مهم نیستن و موضعی هستن نیست
چون مهم اینه که برتری دست کیه که اونم مشخصه خدایی برتری مطلق در همه چیز اروپا و امریکا هستن خدایی