نوشتهای که پیش رو دارید بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را معرفی میکند. گفته میشود حدود ۱.۲ میلیارد دستگاه خودرو در سراسر جهان تردد میکنند و هرساله حدود ۹۵ میلیون دستگاه خودروی جدید نیز تولید میشود. به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، بازههای زمانی بازنشسته شدن یک خودرو و تولید نسل جدید آن کوتاهتر و کوتاهتر میشود و البته خریداران با گزینههای بیشتری برای خرید روبرو هستند. رقابت بین خودروسازان نیز داغتر از همیشه دنبال میشود؛ اما زمانی بود که خودروها سالهای سال در خط تولید باقی میماندند و البته رکوردهای فروش را نیز جابجا میکردند. در ادامه بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم پس با ما همراه باشید.
فورد مدل T (سال ۱۹۰۸)
این خودروی مشهور که با نام مستعار تین لیزی شناخته میشود آمریکا را روی ریل قرار داد. بیش از ۱۵ میلیون دستگاه از مدل T تولید شد و در یک برهه خاص نیمی از تمامی خودروهای موجود در آمریکا از نوع مدل T بودند چراکه راندمان تولید انبوه را به خوبی نشان میداد. تولید مدل T تا سال ۱۹۲۷ ادامه یافت و در آن زمان بود که رقبای جدیدتر وارد میدان شدند؛ اما در آن زمان هنری فورد به یکی از ثروتمندترین افراد در دنیا بدل شده بود.
موریس بول نوز (سال ۱۹۱۳)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را میتوان موریس بول نوز دانست که البته بهصورت رسمی با نام آکسفورد عرضه شد. خودروی موردبحث از پیشرانه ۱ لیتری استفاده میکرد. تا سال ۱۹۲۵ تقریباً نیمی از خودروهای فروخته شده در بریتانیا از نوع بول نوز بودند و به ویلیام موریس کمک کرد تا از نظر تأثیر روی صنعت خودرو و ثروت معادل انگلیسی هنری فورد باشد.
آستین سِوِن (سال ۱۹۲۲)
خانواده سون همه سلایق را به خوبی پوشش میداد و ۳۲۶ نسخه از آن در طول حدود ۲ دهه تولید عرضه شد. شرکت بریتانیایی آستین حدود ۳۰۰ هزار دستگاه از سون را تولید کرد اما نکته مهمتر اینکه خودروی موردبحث را مردم عادی میتوانستند بخرند و این موضوعی مورد تأکید ماست.
فورد مدل Y (سال ۱۹۳۲)
مدل Y را میتوان یکی دیگر از بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم دانست. این خودرو در کشورهای زیادی تولید و عرضه شد و در بریتانیا با نام فورد ۸ نیز شناخته میشود. مدل Y اولین خودرویی بود که در بریتانیا با قیمت ۱۰۰ پوند معادل امروزی حدود ۷۴۰۰ پوند فروخته شد.
فیات توپولینو (سال ۱۹۳۶)
پاسخ فیات به آستین سون دهه ۲۰ میلادی خودروی ۵۰۰ بود که البته با نام مستعار توپولینو یا میکی ماوس هم شناخته میشود. این خودرو تنها ظرفیت حمل ۲ نفر را داشت و از پیشرانه کوچک ۱۳ اسب بخاری استفاده میکرد. این خودرو در فرانسه با نام سیمکا نیز عرضه شد. تا سال ۱۹۵۵ تعداد ۵۲۰ هزار دستگاه از توپولینو تولید شد.
فولکسواگن بیتل (سال ۱۹۴۵)
بیتل بیشک جزو بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم است. این خودرو اولین بار قبل از جنگ جهانی دوم معرفی شد تا آلمان نازی را روی ریل بیندازد. بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از بیتل هوا خنک خطوط تولید را در طول بیش از نیمقرن ترک کردند. خودروی کاملاً جدید گلف نیز قبل از خداحافظی بیتل با دنیا معرفی شد، خودرویی که بازهم برای عموم مردم تدارک دیده شده بود.
رنو 4CV (سال ۱۹۴۶)
رنو 4CV را اصول میتوان بیتل فرانسویها دانست. این خودرو بهصورت سری و در زمان اشغال توسط آلمان توسعه یافت و پس از جنگ گزینهای عالی و ارزانقیمت برای عموم مردم فرانسه بود. آلمانها بخش اعظم این خودروها را به سرقت بردند. مدلهای متنوعی از 4CV تولید شد و در طول بیش از ۱۵ سال حدود ۱.۱ میلیون دستگاه از آن تولید شد. این خودرو در اواخر عمر خود قدرت ۲۱ اسب بخاری داشت.
سیتروئن 2CV (سال ۱۹۴۸)
سیتروئن 2CV یا همان ژیان خودمان جزو بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم است. سیتروئن نیز همانند هموطن خود یعنی رنو روند بیسروصدایی را برای توسعه 2CV در پیش گرفت. رئیس این شرکت خواهان خودرویی شده بود که جایگزین دوچرخه، موتورسیکلت و کالسکهها باشد. مهندسان سیتروئن این کار را انجام دادند. 2CV یکی از شناختهشدهترین طراحیهای خودرویی را در دنیا دارد و واقعاً خودرویی مردمی محسوب میشود زیرا ممکنترین روشها را برای کاهش هزینهها در نظر گرفته بود و نگهداری آن بسیار راحت بود. تولید 2CV بیش از ۴۰ سال ادامه یافت و حدود ۴ میلیون دستگاه از آن تولید شد.
موریس مینور (سال ۱۹۴۸)
یکی از بهترین خودروهای مردمی دنیا مینو بود که برای اولین بار بین خودروهای بریتانیایی توانست به رکورد فروش ۱ میلیون دستگاهی برسد. این خودرو بهصورت سدان، استیشن و کانورتیبل عرضه شد و البته نسخههای ون و وانت آن نیز در دسترس بودند. تولید مینور تا سال ۱۹۷۱ ادامه داشت.
استاندارد اِیت (سال ۱۹۵۳)
زمانی که بحث حملونقل ساده و پایه مطرح شود خودروهای معدودی به اندازه استاندارد اِیت بریتانیایی خواهند توانست عمل کنند. این خودرو از حداقل تجهیزات ممکن برای کاهش هزینهها سود میبرد. مدلهای اولیه حتی فاقد درب صندوقعقب بودند و برای دسترسی به فضای بار باید صندلیهای عقب را به جلو خم میکردید؛ اما اِیت خودرویی ارزانقیمت بود و قطعاً سوار شدن بر آن بهتر از راه رفتن با پای پیاده جلوه میکرد!
بی ام و ایستا (سال ۱۹۵۵)
این بی ام و کوچک توسط شرکت ایتالیایی ایزو توسعه یافت و نام آن نیز معادل عبارت ایتالیایی “بچه ایزو” است که به لطف ابعاد کوچکش انتخاب شد. مدلهای متنوعی از ایستا عرضه شد و برخی نیز در بریتانیا روی خط تولید رفتند. این خودرو به بی ام و کمک کرد از نظر مالی روی پا باشد.
رنو دوفین (سال ۱۹۵۶)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را میتوان دوفین دانست که همانند 4CV یک محصول ارزانقیمت و پیشرانه عقب بود. این خودرو راحتی و فضای زیاد را با نوآوریهای سورپرایز کننده همراه کرد. حدود ۲.۲ میلیون دستگاه از این خودرو وجود داشت هرچند اکثر آنها بدنهای زنگ زده داشتند.
فیات ۵۰۰ (سال ۱۹۵۷)
ایتالیا پذیرای یک خودروی اقتصادی دیگر برای عموم بود. فیات ۵۰۰ از پیشرانه ۴۹۹ سیسی هوا خنک در عقب استفاده میکرد و قدرت ۱۳ اسب بخاری داشت. این خودرو توانایی حمل چهار نفر را با سیستم تعلیق مستقل ارائه میکرد. حدود ۳۰۰ دستگاه از این خودرو در اوایل دهه ۶۰ میلادی راهی آمریکا شدند و البته راندن این کوچولوی ایتالیایی بین خودروهای بزرگ آمریکایی حس جالبی داشت. تا سال ۱۹۷۵ تعداد ۳.۹ میلیون دستگاه از فیات ۵۰۰ تولید شد.
داف دافودیل (سال ۱۹۵۸)
تلاش هلند برای تولید یکی از بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم کاملاً موفق نبود اما به لطف تولید گیربکس ضریب متغیر پیوسته CVT نامی از خود بر جای گذاشت.
آستین هیلی اسپرایت (سال ۱۹۵۸)
دانشجویان با توان مالی ضعیف میتوانستند با دیدن این خودرو در هرجایی خوشحال شوند. خودرویی اسپرت برای عموم مردم! کمتر از ۵۰ هزار دستگاه از اسپرایت تولید شد اما در دورانی که خودرو هنوز برای اکثر مردم وسیلهای لوکس بود با قیمت ارزان عرضه شد.
آستین/موریس مینی (سال ۱۹۵۹)
قوانین مدرن باعث میشوند هرگز خودرویی شبیه مینی را نبینیم. این خودرو یکی از بهترین خودروهای مردمی دنیاست و ۸۰ درصد از فضای درون کابین آن قابلاستفاده است. مینی همچنین به معنای واقعی کلمه اولین خودرویی بود که به طبقه خاصی از مردم اختصاص نداشت. تولید مینی تا سال ۲۰۰۰ ادامه یافت و تعداد ۵.۳ میلیون دستگاه از آن تولید شد.
ادامه دارد…
JDM lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۱بیتل ✌❤
ilia2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۱مدل تی 🤝
تولید انبوه خودرو و فراگیر شدنش رو مدیون مدل تی هستیم
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱فولکس بیتل خیلی پایین بود کیفیتش ، اما ارزون بودنش باعث فروشش بود و البته شرایط اون روزگار آلمان که هیتلر اروپا را نابود کرد و بعداز جنگ دوم هم اقتصاد اروپا و دنیا وضعش خیلی خراب بود . کلا همه چیز دست به دست هم داد تا بیتل به فروش بالایی برسه
Amir mahdi @-1387
۱۹ شهریور ۱۴۰۱مینی و فیات و…..
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱مینی بهترین
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱مینی،فیات، بیتل، بی ام و. بهترین ها هستن. البته شخصا میگم. فورد هم خوبه.
mahdi-es17
۱۹ شهریور ۱۴۰۱سایپا 131 🤔نامی ماندگار در ایران
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این رو حتما یادشون رفته بنویسن 😅😅
بهراد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱تو قسمت بعدی میارنش😂
ilia2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۱بعد از جنگ جهانی اروپا برای پیشرفت به ماشین های اقتصادی نیاز داشت و مردم هم خوب ازشون استفاده می کردند . از طرفی هنوز بخش اعظمی از شهرهای اروپا پر از کوچه های تنگ و باریک بودند کت نیازمند ماشین های کوچک و ارزان قیمت بود . برای همین تو این دوره هر کشور اروپایی ماشین مخصوص خودش برای اینکار رو ساخت . برای همینه که اکثر ماشین های لیست اروپایی هستن
Muty
۱۹ شهریور ۱۴۰۱پیکان
در نسخه ایرانیش چندتا فروخت کلا ؟
zeg02
۱۹ شهریور ۱۴۰۱میدونم یه چهل داره
ولی نمیدونم چهل هزار، چهل میلیون، چهل میلیارد یا چهل تلیارد؟!
mahdi-es17
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ابا منظور شما 40,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000
چهل دسیلیارد
بوده است😂
meysam
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فیات توپولینو عجب چیز جالبیه
AmirAli
۱۹ شهریور ۱۴۰۱مینی 😍
قاطر فروش
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خوروسازی هلند
بح بح
دانیال
۱۹ شهریور ۱۴۰۱نمیشه که ولی با این عکسها هوس کردم اون دوره رو تجربه کنم
Amin
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فیات ۵۰۰ خیلی حس خوبی داره
reza-a
۱۹ شهریور ۱۴۰۱– مطلب خیلی جذابیه البته نویسنده توجه بیشتری به انگلستان داشته که با توجه به انگلیسی بودن منبع مطلب میتونه طبیعی باشه.
– مطلب جذابیه چون گرداننده اصلی صنعت خودرو این سبک ماشین های ارزون قیمت با تیراژ تولید بالا هستن که سود زیادی برای خودروسازها و سرپا نگهداشتن این صنعت دارن
– از اون آستین هنوز هم تو ایران میشه پیدا کرد- فیات توپولینو منو یاد انیمیشن ماشین ها انداخت که تو یکی از قسمتها بود یه فیات 500 بهش میگفت عمو توپولینو- مینی هم درسته که خیلی پرفروش بوده ولی تا جایی که من از قدیمی ها شنیدم ماشین چندان ارزونی هم نبوده!- اختلاف میزان فروش بیتل با بقیه ماشین های هم دورهش جالبه و البته یکی جهانی ترین ماشین هاست.
Hitman
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فقط فورد کورتینا
هنوزم که هنوزه پرفروشترین خودروی تاریخ بریتانیاس
یوسف
۱۹ شهریور ۱۴۰۱شباهت عجیب فیات توپولینو با فولکس بیتل واقعا جالبه….. کاملاً اسکی شده…. حالا کی از کی نمی دونم….
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱فیات توپولینو یه دهه قبل از فولکس بیتل بوده و میشه گفت فردینالد پورشه از اون الهام گرفته برا طراحی بیتل
Si
۱۹ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم نویسنده بهترین ماشین تاریخ خودروسازی و مهندسی شده ترین رو فراموش کرده یعنی پراید
Mehdi
۲۰ شهریور ۱۴۰۱مینی و بیتل
هیچ وقت فکر نمیکردم بی ام و همچین خودرویی تولید کرده باشه
از نظر من جز زشت ترین خودروهای تاریخ
خیلی از خودروهای قبل از اون تاریخ زیبا تر از این بی ام و
میشه گفت بدترکیب ترین ماشینی که دیدم
کورش
۲۲ شهریور ۱۴۰۱سیتروئن 2CV، ژیان خودمان نیست بلکه نسل قبل از ژیان است. ژیان همان سیتروئن DYANE است که نسل بعد از 2CV است
مهدی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱کدوم از این ماشینها اندازه پراید آدم کشته،،؟
bardiya
۲۷ شهریور ۱۴۰۱جای رنو 21 واقعا خالیست و فراموش شده ماشین کم استهلاک و با دوام بود محصولی از پارس خودرو بود که خودروهایی خوبی نسبت به سایر بی کیفیت های داخلی الان هست
از نظر من با رنج قیمتی به جای خرید پیکاپ دانگ فنگ ریچ بروید یک نیسان پیکاپ بخرید _ به جای خرید کاپرا بروید نیسان پاترول بخرید _ به جای X22 MVM بروید جیپ سیمرغ یا همان آهو بخرید _ به جای خرید X33 بروید یک سانگ یانگ موسو 6 سیلندر اتوماتیک موتور 3200 خریداری کنید _ به جای خرید چری آریزو5 نیو بروید یک رنو مگان 2000 اتوماتیک مدل بالا رو بخرید _ به جای خرید کوییک بروید فولکس واگن گل کرمان موتور رو خریداری کنید _ به جای خرید ساینا بروید دوو سیلو خریداری کنید _ به جای خرید تیبا بروید لندرور استیشن 7 نفره رو بخرید _ به جای خرید تیگو 5 بروید شورلت بلیزر بخرید _ به جای خرید MVM315 بروید مزدا 2 خریداری کنید _ به جای خرید پراید 111 بروید پژو 205 خریداری کنید _ به جای خرید پراید 131 بروید میستوبیشی گالانت مدل عینکی قدیم رو بخرید _ به جای خرید سمند بروید دوو اسپرو بخرید _ به جای خرید پژو 405 بروید کیا ریو مونثاژ خریداری کنید _ به جای خرید پژو 206 بروید MG 3 بخرید _ به جای خرید رانا بروید مزدا 323 بخرید _ به جای خرید پیکان که کاربراتور هست و هم بدون فرمان هیدرولیک که به درد نمیخوره موقعه پارک اذیت میشه بروید یک اوپل آسترا قدیم مدل 1994 هم انژکتور هست هم فرمان هیدرولیک خریداری کنید _ به جای خرید پژو پارس دوگانه سوز گرانترین مدل بروید شورلت کاپریس بخرید _ به جای خرید نیو PK بروید رنو سیناد محصول کیش خودرو رو بخرید _ به جای خرید دنا معمولی بروید رنو لوگان L 90 بخرید _ به جای خرید هایما S5 بروید یک نیسان ماکسیما هیولای جاده رو بخرید _ به جای خرید 207 بروید رنو سیمبل مدل 2017 فول نگین خودرو نمایندگی انحصاری محصولات رنو رو بخرید _ به جای خرید تارا محصول جدید ایران خودرو بروید هیوندا ورنا اتوماتیک محصول خودروسازی راین رو بخرید _ به جای خرید شاهین سایپا بروید گریت وال ولیکس سی 30 راین خودرو رو خریداری کنید _ به جای خرید جک جی 4 بروید هیوندا آوانته اتوماتیک اونم گروه راین ساخت رو بخرید _ چیز با اصالت بخرید با تشکر