نوشتهای که پیش رو دارید بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم را معرفی میکند. گفته میشود حدود ۱.۲ میلیارد دستگاه خودرو در سراسر جهان تردد میکنند و هرساله حدود ۹۵ میلیون دستگاه خودروی جدید نیز تولید میشود. به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، بازههای زمانی بازنشسته شدن یک خودرو و تولید نسل جدید آن کوتاهتر و کوتاهتر میشود و البته خریداران با گزینههای بیشتری برای خرید روبرو هستند. رقابت بین خودروسازان نیز داغتر از همیشه دنبال میشود؛ اما زمانی بود که خودروها سالهای سال در خط تولید باقی میماندند و البته رکوردهای فروش را نیز جابجا میکردند. چند روز پیش قسمت اول مقاله بهترین خودروها در دنیا برای عموم را منتشر کردیم و حالا قسمت دوم آن تقدیم شما عزیزان میشود.
ترایومف هرالد (سال ۱۹۵۹)
این خودرو بین رانندگان خودروهای مدرسه در بریتانیا محبوب بود زیرا میدان دید بسیار خوب و پدال گاز و کلاچ نرمی داشت. ترایومف هرالد در نسخههای کانورتیبل، سدان، کوپه، استیشن و ون تولید شد و در ادامه نسخه اسپرت ویتس آن نیز عرضه شد. در کل ۵۲۱ هزار دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار گردید.
رنو ۴ (سال ۱۹۶۱)
یکی دیگر از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم رنو 4 است. افراد زیادی از رنو ۴ به عنوان محبوبترین خودروی کلاسیک خود نام نخواهند برد اما با میزان تولید ۸ میلیون دستگاهی اصلاً نمیتوان محبوبیت بین عموم مردم را انکار کرد. اولین خودروهای دیفرانسیل جلوی رنو تا سال ۱۹۹۲ در خط تولید بود.
ام جی بی (سال ۱۹۶۲)
این خودرو در برههای از زمان پرفروشترین خودروی اسپرت دنیا بود که دلیلش میزان تولید حدود ۲۰ ساله و محبوبیت بالا در آمریکا بود. ام جی بی در نسخههای رودستر و جی تی عرضه شد و به مدت کوتاهی هم پیشرانه ۸ سیلندر در بطن آن قرار داشت.
آستین/موریس ۱۱۰۰/۱۳۰۰ (سال ۱۹۶۲)
در مدت مونتاژی که بیش از ۱۰ سال طول کشید بیش از ۱ میلیون دستگاه از این خودرو عرضه شد و بنابراین آن را میتوان یکی از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم دانست. خودروی موردبحث بخش اعظم طول عمر خود لقب پرفروشترین خودروی بریتانیا را یدک میکشید. آستین/موریس ۱۱۰۰/۱۳۰۰ خودرویی جادار و راحت بود و همانند مینی از ابعاد کوچک و درعینحال فضای داخلی بزرگی سود میبرد.
فورد کورتینا (سال ۱۹۶۲)
کورتینا که نماینده ویژهای برای فروش خودروهای معمولی در دهه ۶۰ میلادی اروپا بود به لطف آمار فروش بالا و موفقیت زیاد در موتور اسپرت به یک نماد تبدیل شد. نمونههای ارتقا یافته این خودرو توسط لوتوس به موفقیتهای زیادی دست یافتند. ۵ نسل از فورد کورتینا تا سال ۱۹۸۲ تولید شد اما اولین نسل آن توسط روی برانو جونیور طراح ادسل طراحی شده بود.
اوپل/واکسهال ویوا (سال ۱۹۶۳)
ویوا را هم میتوان یکی دیگر از بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم قلمداد کرد. این خودرو اگرچه بویی از پرفورمنس نبرده بود اما در سه نسل متمایز تولید شد و گزینهای ارزان و کاربردی برای توده مردم بود. نمونههای اولیه اوپل/واکسهال ویوا بسیار ساده بودند اما در ادامه وضعیت بهتر شد. نشان ویوا بعدها توسط اوپل/واکسهال احیا شد. این برند تا چند سال در تملک جنرال موتورز قرار داشت اما در سال ۲۰۱۷ به پژو-سیتروئن فرانسه فروخته شد.
هیلمن ایمپ (سال ۱۹۶۳)
یکی از معدود خودروهایی که از بسیاری جهات در کنار مینی قرار میگرفت ایمپ بود که در نمونههای اولیه خود عیوب متعددی داشت و به همین خاطر آن را خودرویی قابلاطمینان نمیدانستند. در ادامه مشکلات ایمپ رفع شد اما شهرت بد آن از خاطرات زدوده نشد. در نهایت ۴۴۰۰۳۲ دستگاه از این خودرو تولید شد. اکثر آنها در کارخانهای نزدیک گلاسکو مونتاژ شدند.
فیات ۸۵۰ (سال ۱۹۶۴)
۸۵۰ را هم میتوان جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم دانست. این خودرو در نسخههای محبوب اسپایدر و کوپه تولید شد و البته نسخه سدان آن بخش اعظم فروش فراتر از ۲.۲ میلیون دستگاهی را در طول بیش از ۸ سال تولید به خود اختصاص داده بود. البته فیات 850 حتی در خود ایتالیا هم به خاطرهها پیوسته است.
فورد موستانگ (سال ۱۹۶۴)
هیچکسی نمیتوانست پیشبینی کند موستانگ به چه محبوبیتی دست خواهد یافت. با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاهی در ۲ سال اول، موستانگ به خوش فروش ترین خودروی آمریکا بدل شد که یکی از دلایل آن گزینههای متنوع و قیمتگذاری رقابتی بود. ششمین نسل این خودرو نیز همین روند را ادامه داده و موستانگ هماکنون پرفروشترین خودروی اسپرت دنیا محسوب میشود. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این خودروی مشهور تولید شده است.
فیات ۱۲۴ (۱۹۶۶)
همانطور که مشاهده میکنید نمایندگان زیادی از فیات در نوشتار بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم حضور دارند. اگرچه تنها حدود ۲ میلیون دستگاه از ۱۲۴ تولید شد اما بیش از ۱۷ میلیون دستگاه از این خودرو با نشان لادا روسیه خط تولید را ترک کردهاند. به این ترتیب فیات ۱۲۴ را میتوان دومین خودروی تاریخ با بیشترین میزان فروش دانست و اولین خودرو هم فولکسواگن بیتل نسل اول بوده است. ۱۲۴ خودرویی بسیار ساده بود و هزینههای نگهداری پایینی داشت. البته فرمان سنگین این خودرو برای رانندگان مشکلاتی ایجاد میکرد.
تویوتا کرولا (سال ۱۹۶۶)
کرولا یکی از کم هیجان ترین خودروهای تاریخ بوده اما به لطف تولید ۱۱ نسل از آن در طول بیش از نیم قرن به فروش فراتر از ۴۰ میلیون دستگاهی رسیده است. نسل فعلی کرولا هم یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس خود محسوب میشود. کرولا جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است.
فورد اسکورت (سال ۱۹۶۸)
فورد از همان فرمول موفقیت کورتینا برای اسکورت یعنی خودرویی برای همه با موفقیت در موتور اسپرت و قیمت پایین استفاده کرد. نسخههای اسپرت این خودرو هماکنون حالت کلکسیونی پیدا کردهاند. قصه اسکورت در اروپا با پنجمین نسل که ظاهراً هزینه توسعه ۱ میلیارد پوندی داشت به پایان رسید هرچند این خودرو خیلی محبوب نبود. پیش از آنکه اسکورت در سال ۱۹۹۸ جای خود را به فوکوس بدهد میزان تولید ۴.۱ میلیون دستگاهی را ثبت کرده بود.
جگوار XJ (سال ۱۹۶۸)
آیا XJ جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است؟ قطعاً! XJ اشرافی بودن را برای همه مردم ارائه کرد زیرا ویژگیهای یک جگوار یعنی طراحی زیبا، سرعت و فضا را با قیمتی پایینتر از اکثر رقبا عرضه میکرد. این خودرو در اکثر سالهای دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی پرفروشترین خودروی لوکس بریتانیا بود اما ژرمنها بازی را به نفع خود تغییر دادند. تولید این خودرو در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید اما نام آن قرار بود برای خودرویی تمام الکتریکی احیا شود هرچند این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۱ بهطور مرموزی لغو شد.
پژو ۵۰۴ (سال ۱۹۶۸)
آفریقا هنوز هم پر از پژو ۵۰۴ استیشن و وانت بوده و دلیل اصلی آن نیز جانسخت بودن و فضای بار و کابین زیاد است. مدلهای کوپه و کابریو ۵۰۴ به تعداد کمتری موجود بوده و برخی از آنها وضعیت کلکسیونی دارند.
فورد پینتو (سال ۱۹۷۰)
پینتو هم جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم است. این خودروی اقتصادی البته به خاطر انفجار در تصادفات از پشت مشهور شد. علیرغم این موضوع، پینتو قیمتی رقابتی و هزینههای نگهداری کمی داشت. این خودرو زمانی عرضه شد که قیمت سوخت بسیار بالا رفته بود. در کل ۳.۲ میلیون دستگاه از این محصول فورد تا خاتمه تولید در سال ۱۹۸۰ تولید شد.
فیات ۱۲۷ (سال ۱۹۷۱)
۱۲۷ متأسفانه خودرویی فراموش شده است ولی در سال ۱۹۷۲ عنوان خودروی سال را کسب کرد. این محصول فیات در اسپانیا و آمریکای جنوبی تولید شد و توانست به رکورد تولید ۳.۷ میلیون دستگاه دست یابد. نمونههای زیادی از این خودرو با نشان سئات اسپانیا و زاستاوا یوگوسلاوی تولید شدند.
فیات ۱۲۶ (سال ۱۹۷۲)
فیات سابقه درخشانی در تولید بهترین خودروها برای عموم مردم دارد. ۱۲۶ در واقع نسخهای تغییر یافته از ۵۰۰ بود ولی هرگز نتوانست موفقیت آن را تکرار کند. تقریباً ۴.۷ میلیون دستگاه از ۱۲۶ شامل مدلهایی با نشان سئات و زاستاوا تولید شد.
بهترین خودروهای دنیا برای عموم مردم را بشناسید (قسمت اول)
ادامه دارد…
بهراد
۲۵ شهریور ۱۴۰۱همه ی ماشین هایی که اینجا دیدید یه زمانی افسانه بودن ( بعضیاشون هنوزم یه افسانه هستن )
علی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱جونم کرولا . عشقمه ، دم فیات هم گرم. اون آلمان فنی که هی میومد و میگفت فقط آلمان و بقیه هم کشک ، الان دقیقا کجاست؟!!!!
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۶ شهریور ۱۴۰۱آلمان کمتر ماشینیش مردمی بوده
آلمان بحث جداس جناب
برو یکم یاد بگیر بعد حرف بزن
Iman99
۲۸ شهریور ۱۴۰۱آلمان که از نظر برتری کاملا برتره و در کل آلمان ( اروپا ) و امریکا از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد برتر و بهترین و پیشرفته و سطح بالا و اول و یکه تاز و پیشرو هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه خدایی کلا همه چیزم از خودشونه از اختراع اولین همه چیز تا بهترین و پیشرفته ترین هرچیزی
parham68
۲۵ شهریور ۱۴۰۱با تشکر از آقای احمدزاده
لطفاً درباره بدترین خودروها و یا خودرو انفجاری(بمب گذاری شده) هم بنویسید
Mustang shelby gt 350
۲۶ شهریور ۱۴۰۱فک کنم پژو پارس یا rd بود یه زمانی خوش نامی در کرده بود میترکید
MR.JD
۲۵ شهریور ۱۴۰۱همیشه دوست داشتم یک ماشین کلاسیک برای استفاده روزمره داشته باشم نه در حد کادیلاک و شورولت . چیزی با ابعاد مناسب و مصرف سوخت اکونومیک و نسبت به کلاسیک های تمام عیاری مانند کادیلاک و بنز
کم خرج تر یعنی دقیقا در مایه های همین 504 که برای استفاده روزمره مناسب تر و بقولی کم خرج باشد
دوستان به نظر شما پژو 504 به عنوان یک ماشین کلاسیک و قدیمی برای استفاده نسبتا کم (هفتگی 3.4 روز داخل شهری) چقدر مناسب است ؟ میتوان روی آن حساب کرد یا نه ؟
از نظر مصرف سوخت و قطعات و سواری چطوره ؟
مازیار
۲۵ شهریور ۱۴۰۱خوب مصرف سوخت برای کسی که تصمیم به کلاسیک میگیره خیلی مهم نیست یعنی نباید خیلی مهم باشه اما در مورد قطعات این مدل خاص یعنی ۵۰۴ باید بگم مافوق تصور هست و چند سال قبل با یه نمونه چراغ کامل عقب برخورد کردم که باورش خیلی سخت بود
در مجموع اگه بیخیال کلاسیک بشی به خودت لطف کردی
Muty
۹ مهر ۱۴۰۱504 تمیزش را اگه پیدا کنی یا یکی بخری بازسازی اصولی کنی با قطعات اصلی مرگ نداره
نمیگم ماشین های بالا بالا ولی دیگه ماشین ایرانی و چینی را سوار نمیشی …
M83
۲۵ شهریور ۱۴۰۱بنز ؟
یعنی انقد ..
پسر حتی زمان پهلویم تو ایران پره بنز و شورلت بود
فقط فورد دارین برای ارائه
حسین دهمرد
۲۵ شهریور ۱۴۰۱داره میگه عموم مردم.
Porsche
۲۵ شهریور ۱۴۰۱یرای عموم مردم منظور مقاله هست
بنز های قدیم حتی نمونه های پایه اش خیلی گرون بودن و عموم کردم نمیتونستن خریداری بکنن اونها رو
M83
۲۵ شهریور ۱۴۰۱کی گفته بنزا همیشه گرون بودن
همین دور و برتم بگردی هنوزم خودروهایی مثل ای کلاس و سری اس ال و w پیدا میشن
بنز ماشینای اقتصادی و تولید انبوه زیادی داره !
380SL ، e220 و
از کوتوله تک نفره بیمر تا یسری گمنام اسم برده شد
کل لیستو میگردی همش ف ف ف ف
meysam
۲۵ شهریور ۱۴۰۱پژو 504
فورد موستانگ
تویوتا کرولا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱چشم بسته ماستنگ و جگوار xj
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱جگوار XJ اصلا معرکست! عاشقشم. پژو۵۰۴ هم خوبه، ماستنگ که عالی، اسکورتم خوبه. اما xj جاش تو قلبمه
شاعر
۲۵ شهریور ۱۴۰۱بنظرم بین پرفروش بودن و محبوب بودن تفاوت هست.
معمولا قشر کم درامد و کسانی که میخوان با ماشین کار کنن میرن سراغ یه ماشین با مصرف سوخت و استهلاک پایین که قیمت مناسبی داره مثال عینی تو جامعه خودمون “پراید”
ولی کسی که از لحاظ مالی اوضاش بهتره میره سراغ گزینه ای که دلش میگه. این میشه ماشین محبوب!
مثلا مدل پایه کرولا رو بیشتر بخاطر مقرون بصرفه بودن میخرن ولی ماسل کارها برای محبوب بودنشون فروش میرن
باید دید مردم برای دلشون اون ماشین رو خریدن یا برای نیازشون!
توی لیست بالا فقط جگوار و موستانگ گزینه هایی هستن که عاشقان ماشین سراغشون رفتن و بقیه صرفا گزینه های اقتصادی بودن.
M83
۲۵ شهریور ۱۴۰۱قطعا طرف از رو ناچاری میره سمت پراید و تابوت های مرگ
هنری فورد با حجم عظیم سرمایه فقط ماشین های انبوه نسبتا اقتصادیو عرضه میکرد
خیلی از ماشین های لیست فاقد کیفیت ویژه ایَن ک بخوای روشون حساب باز کنی
فورد مدل t اولین ماشین قسمت ۱ حتی ی زمانی پمپ سوخت نداشت و ملت مجبور بودن محض تزریق سوخت ماشینو تو سراشیبیه ملایم قرار بدن
Porsche
۲۵ شهریور ۱۴۰۱لطفا از این دست مقاله ها بیشتر بزارین
بین اینا موستانگ و XJ بی نظیرن
samurai
۲۵ شهریور ۱۴۰۱دورانی بود که کشورای داغونی مثل کرره و چین و… نبودن
سامان اذری
۲۵ شهریور ۱۴۰۱کرولا خیلی وقته 50 میلیون رو رد کرده
ولی ما 10 ساله داریم میخونیم که 40 میلون تولید کرده
Si
۲۵ شهریور ۱۴۰۱فقط پراید و پیکان
ولی الان با این قیمت پراید صفر فوق لوکس و سمند و دنا و….. هم فوق ابر لوکس به حساب میان
Payfast
۲۵ شهریور ۱۴۰۱اگه تو قسمت بعد پراید نباشه این سری مقاله به درد نخوره 🙂
Hitman
۲۵ شهریور ۱۴۰۱اون زمان ملت فورد موستانگ و جگوار xj سوار میشدن ماها تازه تو قرعه کشی ایران خودرو و سایپا شرکت میکنیم با اون ماشینای بی کیفیتش
Mf1
۲۶ شهریور ۱۴۰۱موستانگ 64 زیباترین موستانگ تاریخ فورد
مجید
۲۶ شهریور ۱۴۰۱چقدر فیات رایج بود
مجید
۲۶ شهریور ۱۴۰۱عجیب نیست که فیات ۱۲۷ قبل از فیات ۱۲۶ ساخته شد ؟ 🤔
آراد نصرالهی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱خیلی باحالن. دوستشون دارم
matin
۲۶ شهریور ۱۴۰۱کورتینا و پینتو و جگوار عالین
خان
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ماشین های دو دَر و کوپه خیلی برای عموم مردم خوب نیستن ۰۰۰ مثل موستانگ
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۴۰۱۵۰۴ یک افسانه بود خودرو به شدت سگ جونی بود
ADAK
۹ مهر ۱۴۰۱من فن امریکا نیستم
امریکا را هم فقط در کلاس آفرود با سروری “جیپ” و در کلاس فول سایزهاش کاملا قبول دارم.
اما انصافا ببینید زمانی که همه فرمهای ماشینها ( صرف نظر از سایز و ابعاد) همه خنگ و خول بودن ، بصورتی که الان یه ظاهر به نظر کارتونی و فکاهی ازشون به چشم میاد ؛ موستانگ چه طراحی خوش فرم و خوش تراشی داشته
الحق زیباست چه در زمان خودش و چه الان که بعد از حدود 60 سال بهش نگاه میکنیم