نوشتهای که پیش رو دارید بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم را معرفی میکند. گفته میشود حدود ۱.۲ میلیارد دستگاه خودرو در سراسر جهان تردد میکنند و هرساله حدود ۹۵ میلیون دستگاه خودروی جدید نیز تولید میشود. به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، بازههای زمانی بازنشسته شدن یک خودرو و تولید نسل جدید آن کوتاهتر و کوتاهتر میشود و البته خریداران با گزینههای بیشتری برای خرید روبرو هستند. رقابت بین خودروسازان نیز داغتر از همیشه دنبال میشود؛ اما زمانی بود که خودروها سالهای سال در خط تولید باقی میماندند و البته رکوردهای فروش را نیز جابجا میکردند. چند روز پیش قسمت اول و دوم مقاله بهترین خودروها در دنیا برای عموم را منتشر کردیم و حالا قسمت پایانی آن تقدیم شما عزیزان میشود.
هوندا سیویک (سال ۱۹۷۲)
سیویک زندگی خود را به عنوان گزینه حملونقل ساده برای عموم مردم شروع کرد اما در ادامه به هاچبکی نسبتاً لوکس و هزینهبر بدل شد. این خودرو هماکنون در دهمین نسل خود قرار دارد و به فروش بیش از ۲۰ میلیون دستگاهی رسیده و همچنان یکی از پرفروشترین خودروها در بازار آمریکا محسوب میشود.
رنو ۵ (سال ۱۹۷۲)
رنو 5 را به جرات میتوان جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم دانست. این خودرو که در کشور ما نیز محبوبیت فراوانی داشت در طول چند سال به رکورد تولید حدود ۵.۵ میلیون دستگاهی رسید. بخش اعظم تولید رنو ۵ را مدلهای عادی تشکیل میداد اما نسخه اسپرت آن همچون توربو ۲ پیشرانه وسط هم تولید شد. رنو ۵ را میتوان اولین خودروی واقعی برای بسیاری از مردان و زنان فرانسوی دانست.
فولکسواگن گلف (سال ۱۹۷۴)
جایگزین کردن یک محصول دیگر بجای بیتل هرگز آسان نبود اما ژرمنها به لطف طراحی عالی جیوجیارو این کار را به خوبی انجام دادند. با ابعاد و تناسبات بدنه عالی، پیشرانههای متنوع و البته تجهیزات کم، گلف به یکی از بهترین خودروها برای عموم مردم تبدیل شد. این خودرو هماکنون در هشتمین نسل خود قرار دارد و همواره جزو پرفروشترین هاچبک های خانوادگی قاره اروپا بوده است.
فولکسواگن پولو (سال ۱۹۷۵)
پس از تولید پاسات، گلف و سیراکو، پولو هم به یکی دیگر از محصولات محبوب فولکسواگن تبدیل شد که دلیل آن کیفیت ساخت بالا و پیشرانههای باکیفیت بود. پولو زندگی خود را به عنوان آئودی ۵۰ شروع کرد اما زمانی که تصمیم گرفته شد آئودی به برندی لوکس بدل شود نشان فولکسواگن روی پیشانی آن نقش بست.
فورد فیستا (سال ۱۹۷۶)
یکی دیگر از بهترین خودروها برای عامه مردم فیستا است. زمانی که از هنری فورد دوم بودجه توسعه یک خودروی کوچک برای بازار اروپا را درخواست کردند او گفت خودروهای کوچک سود کمی دارند اما در نهایت اولین تلاش فورد در این بازار خودرویی با پیشرانه عرضی و طراحی دیفرانسیل جلو بود که به موفقیت زیادی دست یافت. فیستا پرفروشترین خودروی بریتانیا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ بوده اما کمبود میکروچیپ ها باعث شد این خودرو در سال ۲۰۲۱ رتبه اول را از دست بدهد. تاکنون بیش از ۴.۱ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شدهاند.
اوپل/واکسهال آسترا (سال ۱۹۷۹)
واکسهال آسترا با عنوان اوپل کادت هم در اروپا عرضه میشد. در حال حاضر نسخههای چندانی از آسترا آن زمان وجود ندارد و تنها برخی نسخههای اولیه GTE را میتوان کلکسیونی دانست. این خودرو برای رقابت با فورد اسکورت XR3i تولید شده بود.
تویوتا کمری (سال ۱۹۸۲)
بیشک کمری هم جزو بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم بوده است. اگرچه اکثر نسل های کمری راهی بازار اروپا نشد اما در آمریکا جزو پرفروشترین خودروها بوده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن فروخته شدهاند. کمری هنوز هم فروش خوبی دارد درست آنهم در زمانی که سه برند بزرگ آمریکایی کلاس سدان ها را رها کردهاند.
فیات اونو (سال ۱۹۸۳)
به نظر میرسد فیات متخصص تولید بهترین خودروها برای عامه مردم است. با فروش بیش از ۹ میلیون دستگاهی، اونو ثابت کرد جانشینی خوب برای ۱۲۷ خواهد بود. اونو خودروی سال ۱۹۸۴ بود و تولید خودروهایی کوچک با خط سقف بلند را باب کرد. در بحث خودروهای کوچک فیات را میتوان استاد نامید.
اوپل کورسا (سال ۱۹۸۳)
کورسا یکی دیگر از خودروهای کوچک محبوب در اروپا بود که جایگزین کادت شد. اولین نسخههای کورسا در بریتانیا با نام واکسهال نووا عرضه شدند. این خودرو در استرالیا نشان هولدن را داشت.
پژو ۲۰۵ (سال ۱۹۸۳)
پژو 205 که در کشور ما نیز محبوبیت بالایی داشت چندین عنوان و جایزه را در دهه ۸۰ میلادی به خود اختصاص داد. این خودرو حتی امروز نیز ظاهر جذابی دارد و در فرانسه فروش بالایی را ثبت کرده است. ۲۰۵ توسط پینین فارینا طراحی شد و تقریباً به مدت ۱۵ سال در خط تولید قرار داشت. بیش از ۵.۲ میلیون دستگاه پژو ۲۰۵ خط تولید را ترک کردند.
فورد تاروس (سال ۱۹۸۶)
تاروس هم در دسته بهترین خودروها برای عموم مردم قرار میگیرد. با فروش بیش از ۷ میلیون دستگاهی، تاروس یک موفقیت خوب برای فورد بود؛ اما کلاس سدان های بزرگ در آمریکا قافیه را به شاسی بلندها باخت و تولید تاروس در آمریکا بدون وجود جایگزینی در سال ۲۰۱۹ خاتمه یافت. البته این خودرو هنوز هم در چین عرضه میشود.
پژو ۴۰۵ (سال ۱۹۸۷)
با سقف تولید حدود ۵ میلیون دستگاهی، پژو ۴۰۵ هنوز هم در مصر و ایران تولید میشود. البته تولید این خودرو اخیراً در کشور ما متوقف شده هرچند نوادههای آن در بازار حضور دارند. ۴۰۵ در کشورهایی همچون مالزی، تایوان، لهستان، اندونزی، زیمبابوه و… نیز تولید و عرضه شده است.
مزدا MX-5/میاتا (سال ۱۹۸۹)
بیشک میاتا جزو بهترین خودروها برای عموم مردم بوده است. MX-5 ثابت کرد برای داشتن لذت و هیجان زیاد نیازی به قدرت بالا نیست. بیش از ۱ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شده و مزدا به خوبی روح محصولات روباز ام جی در دهه ۶۰ میلادی را زنده کرده است. البته جادوی ژاپنیها یعنی قابلیت اطمینان بالا نیز وجود داشته چیزی که در ام جی چندان دیده نشد.
رنو کلیو (سال ۱۹۹۲)
اگرچه نسل اول رنو کلیو خودروی محبوبی بود اما این نسل دوم در سال ۱۹۹۸ بود که فوقالعاده ظاهر شد و کارخانههای رنو در فرانسه و آمریکای جنوبی حدود ۵.۴ میلیون دستگاه از این خودرو را روانه بازارهای متنوع کردند.
فیات پونتو (سال ۱۹۹۳)
به راحتی میتوان اهمیت بسیاری از خودروهای کوچک فیات را فراموش کرد اما پونتو اینطور نیست. این خودروی کوچک به فروش حدود ۹ میلیون دستگاهی دست یافت هرچند در سال ۲۰۱۸ برای همیشه با بازار وداع کرد.
فورد فوکوس (سال ۱۹۹۸)
فوکوس هم در نوشتار بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم جای دارد. یکی از آشناترین خودروهای این برند برای ما در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد. این خودرو پیشرفتهای بسیار زیادی نسبت به اسکورت نسل پنجم قدیمی داشت و از سیستم تعلیقی سود میبرد که هندلینگ بسیار خوبی را ارزانی میداشت. فروش بالای فوکوس تا به امروز ادامه داشته، خودرویی که در چهارمین نسل خود قرار دارد.
پژو ۲۰۶ (سال ۱۹۹۸)
یکی از آشناترین محصولات پژو برای ما ۲۰۶ است که ظاهراً مدتهای مدیدی در خط تولید ایرانخودرو جا خواهد داشت. با فروش بیش از ۹ میلیون دستگاهی، این خودرو پرفروشترین محصول تاریخ پژو محسوب میشود. ۲۰۶ در کشورهای گوناگونی همچون شیلی، اندونزی و چین تولید شد و همانطور که میدانیم تولیدش در ایران نیز ادامه دارد.
بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم را بشناسید (قسمت اول)
بهترین خودروها در دنیا برای عموم مردم را بشناسید (قسمت دوم)
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۹ شهریور ۱۴۰۱مزدا ام ایکس 5 و 206
علی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱قابل توجه آلمان فن ها ،،، طراح گل سرسبد خودروسازی ملی آلمان یعنی گلف توسط طراح ایتالیایی ،، جیوجیارو ،،، بوده است . یعنی شاهکاره این کارش که هرگز کهنه نمیشه
کاوه
۲ مهر ۱۴۰۱Me too
Si
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ماشالله به ویران خودرو که دوتا از این ماشین هارو تنهایی به این سطح رسونده
ولی چون لیست توش پراید نیست ارزش نداره
F
۲۹ شهریور ۱۴۰۱دوستان بزنید روی لینک اسم پژو 405 فکر میکنم اون مقاله اولین پست پدال هست، مال سال 1388 هست فکر کنم اولین باشه،
اصلا آقای اشتری لطف میکنید لینک اولین پست پدال رو قرار بدید ما بریم ببینیم چطوری هست، ممنون🌹
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ شهریور ۱۴۰۱سپاس از توجه شما
اولین مطلب پدال در سال 1388 توسط جناب عقیلی نوشته شده:
https://www.pedal.ir/volvo/%d9%88%d9%84%d9%88%d9%88-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%85-%d9%87%d8%a7/?preview_id=7305&preview_nonce=29b60fd0ef&_thumbnail_id=7310&preview=true
این مورد حالت آزمایشی داشته و حدود 4 ماه بعد فعالیت مستمر پدال از 24 تیرماه 1388 شروع شده
فکر می کنید از اون موقع تا الان، مجموعا چند خبر و مقاله در پدال منتشر شد؟
38,645 :) به لطف خدا
تعداد کل کامنت ها هم، 817 هزار هست
شاهین
۲۹ شهریور ۱۴۰۱اقای اشتری تعداد مقالات و کامنت هارو باید گفت الان یا الان؟! 😁😁😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ شهریور ۱۴۰۱مگه ایرادی داره یا محرمانه است؟
شاهین
۲۹ شهریور ۱۴۰۱نه منظورم افزایش لحظه ای مطالب و کامنت هاست. ماشالله دوستان همراهی خوبی داشتن و خواهند داشت ان شالله.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اوه ببخشید
اولش جمله اشتباه متوجه شدم :)
فکر کردم قرار بوده بعده اطلاع رسانی کنیم
Taha Malek
۲۹ شهریور ۱۴۰۱آقای اشتری چنتا سوال داشتم
دقیقا قرارداد یا رابطه یا هرچی که اسمشو میزازیم بین پدال و زومیت چیه ؟
مثلا پدال از پوسته جدید سایت که تو زومیت بحثه شه قراره استفاده بکنه ؟
یا بعضی از مقالات تو زومیت مثل https://www.zoomit.ir/tech/386289-catl-chinese-lithium-ion-battery-giant/ بهتر نبود با توجه به اینکه با دنیای خودرو بیشتر مرتبطه از سایت پدال منتشر میشد؟
یه سوال دیگه هم اینکه کی قراره مشکل نوتیفیکیشن ریپلای های سایت درست بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ شهریور ۱۴۰۱نویسندگان زومیت و پدال، در اکثر موارد مستقل کار می کنند، مثل همین مطلب Catl که قبلا در پدال منتشر شده بود
https://www.pedal.ir/various/biggest-car-battery-manufacturers/
حالا نویسنده دیگری در زومیت هم از منابع دیگری نوشته اما به طور کلی اگر دقت کنید، زومیت دیگه خبر خودرویی نداره و گاهی مقاله مرتبط با فناوری خودرو منتشر می کنه
طبیعتا حجم مطالب پدال و زومیت اونقدر زیاد هست که نمی تونیم مدام با تمام نویسندگان راجع به موضوعات مشترک، تبادل نظر کنیم
در بحث مالکیت باید بگم، الان پدال زیرمجموعه زومیت هست و بخش اصلی اون توسط زومیت خریداری شده
پوسته جدید زومیت هنوز نهایی نشده و احتمالا چندماه دیگه با پیاده سازی کامل فاصله داره، به همین دلیل، تغییر پوسته پدال هم قطعی هست اما زمان دقیق برای این روند مشخص نیست و فکر می کنم حداقل یک سال با تغییر قالب گرافیکی پدال فاصله داشته باشیم
مباحث فنی، مثل نوتیفیکیشن برای رپلای درحال بهبود هست و من نمی تونم زمان دقیقی برای رفع اونها بگم چون معمولا مشکلات پیشبینی نشده دارن
نوید AJ
۳۱ شهریور ۱۴۰۱تقریبا از سال 90 تا الان با پدالم.
Hermosa
۱ مهر ۱۴۰۱سلام آقای اشتری
چه جوری می تونم برای سایت شما مقاله یا مطلب ارسال کنم؟
ماکسیمیلیان
۳ مهر ۱۴۰۱درود یزدان که جان آفرین است بر انسان بر شما باد!
جناب اشتری بسیار کامل، پاسخ پرسشهای ما را نگارش کردید:)
زمانی که وارد این پیوند شدم خطای “با عرض پوزش، شما اجازهی تماشای پیشنویس ها را ندارید” مانع از مطالعهی این مطلب شد.
آرین
۲۹ شهریور ۱۴۰۱جالبه طراحی 405 شباهت زیادی به آلفا 164 داره. گلگیرها، درها، ستونها، خطوط بدنه، زوایا، سپرها.
datsun
۲۹ شهریور ۱۴۰۱شباهت کمی دارن هر دو رو پینین فارینا طراحی کرده شاید به خاطر همینه.
ehsan
۲۹ شهریور ۱۴۰۱تیتر مردمی ترین در دنیا
لیست های زیادی طبقه بندی شده براساس میزان فروش جهانی بر اساس فروش هر کشوری و . . .
فورد مدل T ⬅️ بیتل ⬅️ گلف & کرولا ⬅️ شاید الکتریکی !!
خودروهای دیگه هم هستن ، فورد اسکورت ، ایمپالا، هایلوکس ، فورد f ، هوندا سیویک و……
Amin
۲۹ شهریور ۱۴۰۱پژو ۴۰۵ برای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی ، ماشین خوبی بوده …ولی حیف که سال ۲۰۲۲ باید توی ایران به عنوان ماشین مردمی و روی بورس ازش یاد بشه
meysam
۲۹ شهریور ۱۴۰۱“” اگرچه کمری هرگز راهی بازار اروپا نشد””
آخرین نسل کمری هیبریدی الان در اروپا چند سالیه که داره عرضه میشه
شاهین
۲۹ شهریور ۱۴۰۱بله درسته. ممنون از دقت نظر شما، اصلاح شد
Achtung
۲۹ شهریور ۱۴۰۱بجز پژوها و رنوها بقیه خوب بودن
hitman
۲۹ شهریور ۱۴۰۱پژو ۲۰۶ و ۴۰۵:برین لونهتون بابا🗿
پدرام
۳۰ شهریور ۱۴۰۱206 برای سال 1998 خیلی طراحی به روزی داشته الانم زیباست هر چند به دلیل تعددش در خیابان ها یکم جذابیتش کم شده
سعید
۳۰ شهریور ۱۴۰۱سلام از اینجور مقالات بیشتر بزارید
پیشنهادم اینه که بهترین خودروهای که با قیمت ۱۰،۲۰،۳۰و … هزار دلار ، تو هر کلاسی میشه خرید کدوما هستن.
Ali darai
۳۰ شهریور ۱۴۰۱۴۰۵ حرف نداره
پورشه❤️
۳۰ شهریور ۱۴۰۱۲۰۶تو زمان خودش عالی بوده این ویران خودرو هستش که این ماشین رو با قیمت کلان میفروشه
وگرنه این ماشین تو زمان خودش توی تست تصادف در یورو ان کمپ چهار ستاره گرفته
Alireza
۳۱ شهریور ۱۴۰۱کاری با کیفیت و فنی 206 های ایرانیزه ندارم که همه میدونند چه خبره ولی از نظر بحث ظاهری انصافا تنها ماشین این لیسته که هنوز که هنوزه طراحیش از مد نیفتاده و زیباست و میتونه با خودروهای روز رقابت کنه …
خان
۳۱ شهریور ۱۴۰۱تویوتا کرولا عالیه👌👌
خان
۶ مهر ۱۴۰۱هوندا سویک حرف نداره