در پدال طی دو قسمت به گذشته، حال و آیندهٔ سریعترین خودروهای تولیدی روی کره زمین نگاهی خواهیم داشت.
دنیای هایپرکارها هیجانانگیزتر میشود. این عرصه قبلاً تحت سلطهٔ خودروهای قدرتمند معمولی بود اما همهچیز در حال تغییر است. طی چند سال اخیر مدلهای تمام الکتریکی به بازار آمده و شتابهای شگفتانگیزی را ارائه کردهاند؛ بنابراین، وقت آن رسیده است که نگاهی به داستان هایپرکارها از ابتدا داشته باشیم و با خودرویی شروع کنیم که همهچیز را آغاز کرد.
پورشه ۹۵۹ سال ۱۹۸۶
۹۵۹ زمانی که در سال ۱۹۸۶ به بازار آمد، پیشرفتهترین خودروی جهان محسوب میشد. این ماشین با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک که امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکرد، اولین هایپرکار جهان بهحساب میآمد. از ۹۵۹ تنها ۳۳۷ دستگاه ساخته شد.
فراری F40 سال ۱۹۸۷
F40 میتوانست به حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به اولین خودروی تولیدی تبدیل شد که توانست از مرز ۲۰۰ مایل بر ساعت عبور کند. این ماشین از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ۴۸۵ اسب بخار قدرت استفاده میکرد و آخرین خودرویی بود که در دوران حیات انزو فراری توسعه پیدا کرد.
بوگاتی EB110 سال ۱۹۹۱
وقتی «رومانو آرتیولی» در سال ۱۹۹۱ برند بوگاتی را دوباره احیا کرد، جاهطلبیهای بزرگی داشت که نتیجهٔ آن خلق EB110 با پیشرانهٔ V12 چهار توربو بود. این ماشین میتوانست به حداکثر سرعت ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت برسد. بااینحال، از EB110 تنها ۱۳۹ دستگاه ساخته شد و بوگاتی در سال ۱۹۹۵ ورشکست شد.
جگوار XJ220 سال ۱۹۹۲
XJ220 به شکل کانسپت با پیشرانهٔ V12 و سامانهٔ چهارچرخ محرک معرفی شد اما در نسخهٔ تولیدی با موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و دیفرانسیل عقب به بازار آمد. به همین دلیل، خیلی از خریداران سفارش خود را لغو کردند و رکورد اقتصادی دههٔ ۹۰ هم مزید بر علت شد. بااینحال، XJ220 با ۵۴۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، به سریعترین خودروی تولیدی جهان در آن زمان تبدیل شد.
مکلارن F1 سال ۱۹۹۴
پس از پورشه ۹۸۹، بزرگترین نقطهٔ عطف در تاریخ هایپرکارها را مکلارن F1 رقم زد. این خودرو که از بسیاری همنوعان خود سبکتر بود، از نیروگاه V12 تنفس طبیعی ساخت بامو با ۶۲۷ اسب بخار قدرت استفاده میکرد. F1 با دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد دیوانهواری را در دههٔ ۹۰ به ثبت رساند که سالها بعد بوگاتی ویرون توانست آن را بشکند.
فراری F50 سال ۱۹۹۵
هرچند F40 به پیشرانهٔ V8 توئین توربو مجهز بود اما جانشین آن از موتور V12 تنفس طبیعی استفاده میکرد که با ۵۲۰ اسب بخار قدرت، از فرمول یک آمده بود. F50 میتوانست به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ظرف تنها ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از این ماشین تنها ۳۴۹ دستگاه ساخته شد درحالیکه از F40 تعداد ۱,۳۱۱ دستگاه تولید شده بود.
پاگانی زوندا سال ۱۹۹۹
معمولاً نمیبینیم که یک خودروساز با اولین محصول خود چشمانداز یک بخش از بازار را تغییر دهد اما پاگانی با زوندا دقیقاً همین کار را انجام داد. بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ انواع مختلفی از این ماشین ساخته شدند که همگی تولید محدود بودند. زوندا به پیشرانهٔ V12 مرسدس بنز مجهز بود که تا ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
فراری انزو سال ۲۰۰۲
انزو بهعنوان جانشین F50 با کمک زیادی از سوی مایکل شوماخر توسعه پیدا کرد. این هایپرکار به نیروگاه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسید. انزو اولین خودروی تولیدی با ترمزهای سرامیکی بود و به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکرد.
پورشه کاررا GT سال ۲۰۰۳
مثل فراری F50، پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V10 پورشه کاررا GT با ۶۰۳ اسب بخار قدرت هم ریشه در فرمول یک داشت. حداکثر سرعت رسمی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت بود و ظرف تنها ۹.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید. پورشه ابتدا قصد تولید ۱,۵۰۰ دستگاه از کاررا GT داشت اما نهایتاً ۱,۲۷۰ دستگاه از آن تولید شد.
مازراتی MC12 سال ۲۰۰۴
MC12 بر اساس فراری انزو ساخته شد اما خیلی خاصتر از آن بود زیرا تنها ۵۰ دستگاه از آن تولید شد. هایپرکار مازراتی از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 انزو استفاده میکرد که البته قدرت آن به ۶۲۰ اسب بخار کاهش یافت. هرچند MC12 بهاندازهٔ انزو سریع نبود اما با شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، هنوز هم پرفورمنس چشمگیری داشت.
بوگاتی ویرون سال ۲۰۰۵
تا قبل از اینکه ویرون در سال ۲۰۰۵ معرفی شود، حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت رقم چشمگیری برای هایپرکارها بود اما این ماشین با نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو به سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت رسید و همهچیز را تغییر داد؛ اما مردان بوگاتی به این هم قانع نبودند و در سال ۲۰۱۰ ویرون سوپراسپرت را با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کردند که به سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
سالین S7 سال ۲۰۰۵
شرکت آمریکایی سالین که به تیونینگ موستانگ میپرداخت، زمانی که تصمیم به ساخت یک هایپرکار گرفت، توسعه و مهندسی آن را در بریتانیا انجام داد. S7 از یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 استفاده میکرد که بر اساس موتور ویندسور فورد شکل گرفته و در نسخهٔ توئین توربو ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. به لطف این نیرو، هایپرکار سالین میتوانست به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
لامبورگینی رونتون سال ۲۰۰۷
هرچند رونتون بر اساس مورسیهلاگو ساخته شده بود اما خودروی بسیار خاصتری بود زیرا تنها ۲۱ دستگاه کوپه و ۱۵ دستگاه رودستر از آن ساخته شد. رونتون از همان موتور ۶.۵ لیتری V12 مورسیهلاگو استفاده میکرد که با کمی ارتقاء قدرت آن به ۶۵۰ اسب بخار افزایش یافته بود. این خودرو با ساختار فیبر کربنی میتوانست به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
جگوار CX-75 سال ۲۰۱۰
C-X75 نباید در این لیست باشد زیرا در حد پروتوتایپ باقی ماند اما جگوار بهطورجدی به دنبال تولید آن بود و حتی چند نمونهٔ تولیدی هم از آن ساخته شد. این هایپرکار هیبریدی با کمک تیم فرمول یک ویلیامز توسعه پیدا کرد اما رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ مانع تولید آن شد. بااینحال، C-X75 بعدها در سال ۲۰۱۵ در فیلم اسپکتر جیمز باند حاضر شد. رئیس طراحی جگوار «یان کالوم» زمانی که در سال ۲۰۱۹ بازنشست شد گفت عدم تولید C-X75 یکی از بزرگترین پشیمانیهای او است.
ادامه دارد…
Moein
۱۴ فروردین ۱۴۰۳آخ که رخ رونتون نمیخواد قدیمی بشه😍
NAVID۰۰۹۸
۱۴ فروردین ۱۴۰۳مقاله مختصری بود!
اما چه اعجوبههایی ساخته شدن ، کررا GT ، زوندا ، مکلارن ، رونتون!
دوستان ، میدونستید مکلارن F1 افسانهای بر پایهی هوندا NSX دهه ۹۰ ساخته شد که مالک مکلارن حدود ۷۰ هزار کیلومتر با NSX رانندگی کرد و به عنوان خودروی شخصی خریداری شده بود و وقتی پیشنهاد موتور ۱۲ سیلندر را به هوندا پیشنهاد میده و رد میشه ، خودش اعجوبهای را تحویل جهانیان میده که تا ابد ماندگارِ ، F1 یه الماسِ کمیابِ در جمع جواهراتِ خودرویی و کمتر کسی فروشندهی این الماسِ گرانبهاست!!!
مازیار
۱۴ فروردین ۱۴۰۳باز هم تراوشات ذهنی بی محل!
“و وقتی پیشنهاد موتور ۱۲ سیلندر را به هوندا پیشنهاد میده و رد میشه” !!
گوردون موری بعد از خارج شدن از تیم F1 مک لارن، یک تصمیم کاملا شخصی گرفت: ساخت بهترین سوپراسپرت جاده ای دنیا
و برای موتور هم هوندا V12 توربو پیشنهاد کرد اما موری توربو نمیخواست
ابن بود ماجرای گوردون موری مک لارن F1 و هوندا
مهندس مکانیک
۱۴ فروردین ۱۴۰۳تو اینم ربط دادی به ژاپن !!!!!! اصلا دنیا رو ژاپنیا ساختن
۱۴ فروردین ۱۴۰۳باز هم اشتباه و سطحی و بد اشتباه گفتید NAVID۰۰۹۸ باز هم بد اشتباه گفتید این موارد من در آوردی و اشتباه بدرد نمیخوره.
چون مکلارن F1 افسانه ای رو گوردون موری نابغه بزرگوار با هدف برتری بر هوندا NSX ساخت و موفق هم شد چون از همه نظر و از هر لحاظ خیلی بهتر از اون شد
و نتیجه شگفت انگیز اون ساخت ابرخودروی افسانه ای شد که ارزش کلکسیونی اون الان برای هر دستگاه ده ها میلیون دلار هم میرسه
و کلکسیونر ها قدر و ارزش و اعتبار و جایگاه و اهمیت اون رو میشناسند و میدونند که دهها میلیون دلار حاظرند پاش پول بدند و براش سرو دست بشکنند
«گوردون موری در مصاحبههای متعدد بعد از معرفی مکلارن F1 طراحی و مهندسی هوندا NSX را تحسین کرد. او ایجاد برتری نسبت به هوندا NSX را یکی از اهداف ساخت مکلارن F1 میداند»
گوردون موری با تفکری خارج از چارچوب و تصمیمگیریهای جسورانه در طراحی حیرتانگیز و غیرعادی، مدل F1 مکلارن را خلق کرد که امروزه به عنوان نمادی از یگانگی و هنجارشکنی در صنعت خودرو شناخته میشود
بعد شما هدف برتری در ساخت این خودرو رو تحریف کردی و اسمش رو به مطلقاً و به اشتباه گذاشتی برپایه ساخته شدن که مطلقاً اشتباهه شما باید بری توبه کنی تو این شبهای قدر تا بلکه بخشیده بشی و باعث گمراهی دیگران نشی.
برای مکلارن فقط از هوندا میخواستن پیشرانه را تامین کنندکه هوندا قبول نکرد و یا نتونست
که بجاش از پیشرانه بی ام و استفاده کردند که خیلی هم بهتر شد چون که BMW به بهترین شکل پیشرانه V12 مکلارن رو تامین کرد که در سالهای بعد هم قهرمان لمانز شد و رکورد سریعترین ابرخودروی جهان رو هم سالها بدست اورد و البته قدرتمند ترین و قویترین پیشرانه فرمولا ۱ هم ساخت همین بی ام و بوده و رکوردش دستشه
که بعد ها به مرسدس بنز رسید
مکلارن F1 اسطوره ای افسانه ای بود که بعد از ساختنش مرسدس بنز و فورد و پورشه و … رو به تکاپو انداخت تا خودروهای بهتری بسازند تا در لمانز بهتر باشند و با مکلارن F1 رقابت کنند
Engineer
۱۴ فروردین ۱۴۰۳با نظر شما موافقم این bmw بود که پیشرانه برای مکلارن رو ساخت چون از همون اول تا الان bmw توی ساخت پیشرانه کاملا بی رقیب بوده البته اونا هم میدونستن که بجز bmw کسی توانایی ساخت همچین چیزی رو نداره، قدرتمند ساخت ، اول شد، نتیجه مسابقات هم گویای همه چیز بود.
بهزاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۳هوندا تامین کننده موتور فرمول یک مکلارن بود آن هم در زمان حضور انجین v12 و برای همین ساخت انجین ۱۲ سیلندر جاده ای برای هوندا مثل آب خوردن بود و البته همکاری مکلارن هوندا در فرمول یک فکر کنم دو سه سال قبل از ساخت ماشین جاده ای تمام شده بود و مکلارن با فورد و بعد با پژو به عنوان تامین کننده انجین وارد همکاری شد.
۱۴ فروردین ۱۴۰۳درنهایت بی ام و این ماموریت رو به بهترین شکل انجام داد
BMW واقعاً لیاقت بالایی داشت و برای تامین پیشرانه مکلارن F1 شایسته بود
ترکیب طراحی و مهندسی بریتانیا و تکنولوژی آلمان با مهندسی بینظیرش
بهترین نتیجه رو رقم زد
R
۱۴ فروردین ۱۴۰۳تو این جمع فقط ویرون هایپرکاره بقیه همشون سوپر اسپورتن
Bmw
۱۴ فروردین ۱۴۰۳هر موقه اسمی از هایپر کار میاد مثل همیشه آمریکا هیچ نماینده ای نداره یا اگرم داره هایپر کار تو خالی مثل هنسی و ssc که اکثرا تیونرن تا خودروساز
چینم دیگه هایپر کار میسازه نمونش nio np9 که در عمل خودشو تو نوربرگ رینگ ثابت کرد واقعا تاسف برانگیزه
شاید بعضیا بیان بگن سالین یه هایپر کاره درصورتی یه چیزی مثل هنسیِ فقط رو کاغذ ادعا داره اما در عمل….
اسد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه مقاله نویس نخواسته واقعیت را بنویسد ! اولا حداکثر سرعت پورشه ۹۵۹ ، طبق اعلام خود کارخانه ۳۰۶ نه ۳۱۷ مقاله نویس!!! دوما اگر بخواهیم اولین هاپر کار را بگوییم بر اساس سرعت لامبورگینی کانتاشه به سال ۱۹۷۱ که بالای ۳۰۰ سرعتش بود که این یعنی ۱۵ سال قبل از پورشه است!!! تازه فراری تستاروسا را هم میتونیم جز اولین ها بحساب بیاریم که اونم ۵ سال قبل از پورشه ۹۵۹ است!! برادر مقاله نویس لطفا یه آلمان فن خوب باش!!!!!!
eternal
۱۴ فروردین ۱۴۰۳این مقاله روحتو نوازش می ده….
froG-driVer
۱۴ فروردین ۱۴۰۳بهترین ها از نظر من رونتون و ژوندا و ویرون هستن
موافق ها لایک
Siyavash
۱۴ فروردین ۱۴۰۳بینهایت انتخاب انتخاب سخت هست..
ولی به نظرم انتخاب ها باید بر اساس اثر گذاری
اون ماشین تویه زمان خودش باشه …
۱.مکلارن f1.میشه گفت این مدل تقریبا کلاس هایپر واقعی رو ایجاد کرد..
۲.بوگاتی ویرون.. در حقیقت ویرون تمام آمار و ارقام تخیلی رو به واقعیت تبدیل کرد و جایگاه هایپر رو بالاتر برد…
۳.فراری انزو هم که شاهکار بود..
۴.پورشه کررا gt هم که تکرار نشدنی هست…
بقیه برام جذابیت خاصی ندارن و به نظرم نباید تویه کلاس هایپر محسوب بشن البته از نظر قیمتی شاید حتی از هایپر ها بیشتر باشن…
علی یوسفی
۱۴ فروردین ۱۴۰۳کاربر عزیز siyavash با فرمایش شما مخالفم چون بسیاری از خودروهای لیست بالا در زمان خودشون نوآوری در سیستم ها و البته عملکرد فنی داشتن مثالش پورشه ۹۵۹ که تقریبا اولین خودروی تولیدی جهان با شتاب صفر تا صد زیر ۴ ثانیه بود و پیچیدگی ها و نوآوری های الکترونیکی و مخصوص مسابقات بودنش همگی در دهه ۸۰ میلادی تازه بود یا مثلا جگوار xj220 که به نوعی اولین هایپرکار بریتانیایی بود و اگه اشتباه نکنم تا مدتی هم رکورد حداکثر سرعت در جهانو داشت یا مثلا بوگاتی eb110 و فراری f40 در زمان خودشون عملکرد فنی بهتری نسبت به پورشه کاررا جی تی داشتن پس اگه پورشه کاررا جی تی در لیست هست که منم مث شما موافق حضورشم حق خیلی از خودروهای لیست بالا هم بوده که در شمار بهترین هایپرکارهای تاریخ باشن.
Amir
۱۴ فروردین ۱۴۰۳وقتی از رونتون خوشت نمیاد یعنی هنوز بچه ای
جرمی کلارکسون
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ویرون اصلا جداس 💯
Joker
۱۴ فروردین ۱۴۰۳واقعا که سالین شاهکار بوده و هست،شاید باور نکنین یه دونه با ترکیب رنگ سفید و کابین قرمز رنگ ازش اینجا توی دبی هست که تو پارکینگ کنج دیوار داره خاک میخوره اونم صفر کیلومتر!!!! اولین بار که دیدمش واقعا قلبم به درد اومد و موندم اینهمه شوروم لاکچری توی دبی چرا یکی پیدا نمیشه واسه خریدش اقدام کنه و بره بزاره نگین نمایشگاه بشه…
حسن
۱۴ فروردین ۱۴۰۳مالک خودرو را تحویل پارکینگ داده و رسید گرفته و رفته حالا یا از کشور خارج شده یا نه اما برای بردنش نیومده تا رسید پارکینگ را نیارن کسی نمیتونه خارجش کنه مگر کسی حکم دادگاه داشته باشه
ehsan
۱۴ فروردین ۱۴۰۳عجب خودرو هایی به به 🤗
پورشه کاررا جی تی 🤩🤩🤩🤩🤩🤩
Scuderia Ferrari
۱۴ فروردین ۱۴۰۳میشه تعریف بهتری از “هایپرکار” داشت و بعضی از ماشین های این لیست رو سوپر اسپرت بدونیم
هایپر کارها :
قدرت بالای 900HP
قیمت بالای 1M
سرعت بالای 400KM
۰ تا ۱۰۰ زیر ۲.۵ ثانیه
۰ تا ۲۰۰ زیر ۷ ثانیه
۰ تا ۳۰۰ زیر ۱۴ ثانیه
مازیار
۱۴ فروردین ۱۴۰۳هایپرکار اونه که سطح جدیدی از تکنولوژی و بعد اون پرفورمنس نسبت به سوپدکارهای عصر خودش ارائه بده
اعداد و ارقام به تنهایی کافی نیست
Scuderia Ferrari
۱۴ فروردین ۱۴۰۳آقا مازیار عزیز
اولین چیزی که با شنیدن اسم هایپرکار به ذهنمون میاد پرفورمنسه و بعدش تکنولوژی و طراحی و ….
به نظرم یک هایپرکار واقعی باید حداقل سه تا از پارامترهای بالایی رو داشته باشه
Ali
۱۴ فروردین ۱۴۰۳Porsche 959
OMID-LAMBO
۱۴ فروردین ۱۴۰۳امان از این رونتون
هیچ لامبورگینی رو به اندازه این دوست ندارم
یادمه برای اولین بار که توی مجله ماشین عکسشو دیدم همینجوری مات و مبهوت مونده بودم از زیبایی و فضایی بودنش
:(
زیزیگولو
۱۴ فروردین ۱۴۰۳حقیقت اینه که این ماشینا علاوه بر داشتن قوای فنی بالاشون به لطف طراحی متفاوتو منحصر بفردی که دارن توجه اکثر آدما رو تو اولین نگاه به خودشون جلب میکنن و نشستن پشت فرمونشون آرزوی هر کسیه
سالار جان خان جان فصل
۱۴ فروردین ۱۴۰۳رو دست ال اف ای و ان اس اکس هنوز ندیدم
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۴ فروردین ۱۴۰۳دوست عزیز قیمه هارو نریز تو ماست
من کره فن نیستم ولی هر چیزی جای خود دارد
AMIR
۱۴ فروردین ۱۴۰۳اصالت پورشه🤤
اسد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳پورشه شما ۱۵ سال بعد از لامبورگینی کانتاس اومد!!! لطفا حرف از اصالت نزنید
AMIR
۱۵ فروردین ۱۴۰۳مردم بی اعصاب شدن
Amin
۱۴ فروردین ۱۴۰۳1_f1
2_959
3_enzo
OldBoy
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ارزون ترین گزینه این لیست فک کنم همون تنها آمریکایی این لیست باشه
𝐀𝐥𝐢
۱۴ فروردین ۱۴۰۳چقدر خوبن اینا
دانیال_Surrey،England
۱۴ فروردین ۱۴۰۳بازم یه پست تکراری کامنت گیر.
Taha Ayoobi
۱۴ فروردین ۱۴۰۳پورشه کررا GT
لامبورگینی رونتون
JaMsHiD
۱۴ فروردین ۱۴۰۳بیشترین سوزش رو ما تجربه میکنیم که میدونیم نمیشه اینو سوار بشیم
JaMsHiD
۱۵ فروردین ۱۴۰۳اون یدونه دیسلایک !
دقیقا چرا؟
الان مثلا این ماشینا یدونه ازشون تو ایران هست؟ اصلا باشه هم پلاک ملی هست که بتونه همه جا بره؟
رهام
۱۴ فروردین ۱۴۰۳همه فوق العاده اند شاهکارند
علی
۱۴ فروردین ۱۴۰۳مطلب شما یک اشتباه داره…تصویر پورشه اول مقاله مربوط به مدل 959 هستش که واقعا اولین هایپرکار دنیا بود ولی شما اسمش رو 989 نوشتین.در حالیکه پورشه 989 هایپرکار نبود و فقط یک مدل اولیه از اولین پورشه 4 درب بود که هیچ وقت هم به تولید نرسید.
رهام
۱۴ فروردین ۱۴۰۳همه خوشگل و زیبا هستند
BMW
۱۴ فروردین ۱۴۰۳آقا انتخاب سخته خیلی سخت🥲👌
Tesla
۱۴ فروردین ۱۴۰۳زنده باد آمریکن کارز🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
amirboss
۱۴ فروردین ۱۴۰۳برترین سوپرکار ها با تکنولوژی زمان خودش مربوط به p1 و ویرون هست.
ضعیف ترین این لیست هم MC12 هست.
MC20
۱۴ فروردین ۱۴۰۳همین مزراتی MC12 ضعیف ( از نظر شما ) رکورد فراری انزو رو در پیست تاپ گیر شکست …
راننده هردو ماشین هم استیگ بود …
آندره آ بارتولینی هم با همین مزراتی MC12 ضعیف ( از نظر شما ) ، سالهای 2006 و 2008 و 2009 ، قهرمان مسابقات FIA GT Championship شده …
یه نسخه وحشی MC12 gt1 هم ازش ساختند با 756 اسب ، که سال 2006 برای خودش قابل اعتنا بوده اون زمان …
خلاصه که ضعیف 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
amirboss
۱۵ فروردین ۱۴۰۳من واقع بین هستم و تاحالا چندین بار برعلیه شرکت و برند مورد علاقه خودم مطلب نوشتم.
اهل کل کل های بیخود و وقت گیر هم نیستم.
من فقط نظر شخصیم رو در مورد این لیست و خودرو های موجود نسبت به پیشرفت تکنولوژی تو زمان خودش نسبت به دیگر برند ها گفتم برادر.
پیشنهاد من اینه یه مقدار دیگه راجع به مزراتی mc12 تحقیق کنی البته واقع بینانه.
سجاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۳به ولله که طراحی f1 برای آیندست
چطور سی سال پیش همچین شاهکاری طراحی و ساخته شده
blackwing
۱۴ فروردین ۱۴۰۳باورتون نمیشه ولی وقتی کررا GT رو از نزدیک ببینید زبونتون بند میاد ، این واشین واقعاً محشره
مجید
۱۴ فروردین ۱۴۰۳به به ایتالیاییها لیست رو غارت کردن 😍 حتی مازراتی هم نماینده داره تو جمع بزرگان! امیدوارم بتونه به چنان اوجی برسه که بتونه شونه به شونه ی لامبو و فراری سوپر اسپرت معرفی کنه، هر چند خیلی بعیده.
تکامل فراری از اف ۴۰ تا انزو خیلی زیباست و همشون هم زیبا و چشمنوازن.
زوندا هم که بلندپروازی ایتالیاییها رو بیشتر هم کرد.
رونتونی که روح آونتادور بود و آغازی بود برای دوران جدید لامبورگینی که به SVJ ختم شد.
میگم زشت نیست حرف از هایپرکار میزنیم و اسمی از کوئینزخ CCX نمیبریم؟
مجید
۱۴ فروردین ۱۴۰۳رونتون : جنگندهی بدون بال
یکی هم کانسپت اگویتزا که دیگه اون رسما خود جنگنده بود!
Lamberto
۱۵ فروردین ۱۴۰۳مادر نزاییده غیر ایتالیایی کسی بخواد از پس فراری اف ۵۰ بزرگ بربیاد نسخه جی تی ایش بشدت شاهکار تکنولوژی در دهه نود هستش و این عظمت مهندسی ایتالیایی رو نشون میده . ۴.۷ لیتر تنفس طبیعی ۷۴۰ اسب و شتاب ۲.۹ ثانیه ای که برای همه قفل بوده.
MC20
۱۵ فروردین ۱۴۰۳The Maserati Tipo V4 was a grand tourer-style torpedo car, designed, developed, and built by Italian manufacturer Maserati, between 1929 and 1932. It was also notably the first production car to be powered by a V16 engine
Working on a shoestring budget, as always, the Maserati brothers found a solution that would allow them to use as much of the existing design as possible by simply stacking two straight-eight engines on a common crankcase at a 22.5° angle. Of course, in reality, it was not quite as simple as it looked on paper but this was the avenue pursued by Maserati. The new engine/car was dubbed the Tipo V4 in reference to the V16 engine and four-litre displacement.
Maserati has yet to roll out a new product worthy of its undeniably impressive racing heritage—but 90 years ago the picture was somewhat different. In 1929 Enzo Ferrari had just founded Alfa Romeo team Scuderia Ferrari—and Maserati chief Alfieri Maserati had sent his team to set a new benchmark during the “Giornata dei record,” a time trial on the flying 10 kilometres (6.2 miles).
Maserati’s tool for the job? The Maserati Tipo V4, a car combining two straight-eight engines to make up a V-16. Maserati’s pair of Tipo 26B engines was mounted side by side and connected by a single crankcase containing two crankshafts. Each of the two sets of cylinders had its own magneto ignition, carburetor, and supercharger. As a result, Maserati’s 25-degree, four-liter V-16 was good for anything between 280 and 305 horsepower.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/1932_Maserati_Tipo_V4.jpg
MC20
۱۵ فروردین ۱۴۰۳Modena, 30 September 2019 – On 28 September 1929, Mario Umberto “Baconìn” Borzacchini, at the wheel of a Maserati Tipo V4, set the world land speed record for the flying 10 kilometres. The car had made its race debut on 15 September, driven by Alfieri Maserati in the Monza Grand Prix, finishing the race in sixth place. Two weeks later, before the race at the Circuito di Cremona, the “Giornata dei record”, a time trial on the flying 10 kilometres, was organised. The race was held on the old state (now provincial) highway no. 10-Padania Inferiore, which runs in a straight line East-North-East out of the city of Cremona for approximately 17 km. The 10 km course started from the town hall at Gadesco Pieve Delmona and finished at Sant’Antonio d’Anniata, a village near Pessina Cremonese, with a 3 km margin for the flying start and for stopping.
The international rules required the course to be completed twice, once in each direction. The average of the times logged was approved for the purposes of the record. Borzacchini covered the uphill leg in 2’25”20/100, with an average speed of 247.933 km/h. On the downhill leg he took two more seconds, logging 2’27”40/100, giving an average of 244.233 km/h. His overall average time was 2’26”30/100, equivalent to a speed of 246.069 km/h: world record for class C (from 3,000 to 5,000 cc). This was an extraordinary achievement by Mario “Baconìn” Borzacchini, breaking the previous recorded, set by Ernest Eldridge at Montlhéry in 1927 with 225.776 km/h and a time of 2’39”45/100.
The record was an outstanding achievement, celebrated in Bologna with a dinner hosted by the Automobile Club attended by the city’s top officials, the drivers and Enzo Ferrari, who took advantage of this opportunity to persuade the two wealthy Emilia-region businessmen Alfredo Caniato and Mario Tadini to establish the racing team which was to bear his name.
The Maserati Tipo V4 marked a major milestone for Maserati in terms of innovation. The aim was to produce a mighty powerplant by combining two identical straight eight engines. This complex design comprised two Tipo 26B engines mounted side by side, connected by a single crankcase containing two crankshafts.
The name Maserati Tipo V4 referred to the V layout of the rows of cylinders, placed at a 25° angle, and the displacement of 4 litres. Each of the two sets of cylinders had its own magneto ignition, its own carburettor with supercharger and its own crankshaft, giving a power output of over 280 HP.
The chassis was specially reinforced to cope with the massive power of the engine. It consisted of the usual C-section pressed steel section rails; the car had a 4-speed gearbox with a single propeller shaft ending at the rigid rear axle with semi-elliptical spring suspension. It proved impossible to eliminate the rapid tyre wear and the inadequacy of the braking system, problems generated by the car’s immense power and considerable weight.
Key technical features of the Tipo V4:
Engine: sixteen cylinders, in two rows of eight in 25° V arrangement
Displacement: 3,961 cc
Power: from 280 hp to 305 hp
Transmission: mechanical four speeds + reverse
Chassis: riveted C-section pressed steel section rails and cross-members
Dry weight: 1,050 kg
Top speed: 260 km/h
https://maserati.scene7.com/is/image/maserati/maserati/regional/gb/News/2019/maserati-international-rally/maserati-tipo-v4-in-cremona.jpg?$1920×2000$&fit=constrain