چشم اندازهفته نامه

بهترین هایپرکارهای تاریخ، قسمت دوم، از لافراری تا مرسدس AMG One

در قسمت قبلی این مطلب، به بهترین هایپرکارهای تاریخ از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۱۰ پرداختیم و در این قسمت سراغ بهترین‌هایی خواهیم رفت که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز ساخته شده‌اند.

آستون‌مارتین One-77 سال ۲۰۱۱

One-77 با پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V12 با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و شاسی مونوکوک فیبر کربنی، خودروی واقعاً سریعی بود. این ماشین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این هایپرکار بریتانیایی تنها ۷۷ دستگاه ساخته شد که هرکدام ۱.۲ میلیون یورو قیمت داشتند.

کونیگزگ آگرا سال ۲۰۱۱

اولین نسخهٔ آگرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۹۴۰ اسب بخاری، مشخصات بسیار چشمگیری داشت اما کونیگزگ طی سال‌های بعد همه‌چیز را افزایش داد و آگرا R با ۱۱۴۰ اسب بخار، آگرا RS با ۱۱۶۰ اسب بخار و آگرا One:1 با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت را معرفی کرد. آگرا RS در نوامبر ۲۰۱۷ به سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت دست یافت و برای چند سال رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار داشت.

پاگانی هوآیرا سال ۲۰۱۲

شاید ساخت هایپرکاری جذاب‌تر و سریع‌تر از زوندا غیرممکن به نظر می‌رسید اما پاگانی با هوآیرا این کار را انجام داد. این خودرو در تعداد محدودی ساخته شد زیرا مرسدس فقط صد پیشرانهٔ V12 در اختیار پاگانی قرار داد. بااین‌حال، نسخه‌های ویژهٔ زیادی از این هایپرکار ساخته شد. اولین نسخهٔ هوآیرا ۷۳۰ اسب بخار قدرت داشت اما این رقم در نسخه‌های بعدی افزایش یافت و در مدل کودالونگا به ۸۴۰ اسب بخار رسید. در سال ۲۰۲۲ هم یوتوپیا با ۸۶۴ اسب بخار قدرت جایگزین هوآیرا شد.

فراری لافراری سال ۲۰۱۳

همه فکر می‌کردیم فراری برای بهبود انزو کار سختی در پیش دارد اما مردان مارانلو با ساخت لافراری نشان دادند که همیشه توان ساخت هایپرکار بهتری را دارند. این خودرو با قوای محرکهٔ V12 هیبریدی ارائه شد که ۹۵۰ اسب بخار قدرت داشت و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد. از لافراری تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد.

مک‌لارن P1 سال ۲۰۱۳

P1 هیبریدی هرچند هایپرکار فوق‌العاده چشمگیری بود اما از بسیار جهات با F1 افسانه‌ای دو دهه قبل قابل قیاس نبود. این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز بود که ۷۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. حداکثر سرعت P1 برابر با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود و تنها ۳۷۵ دستگاه از آن ساخته شد.

پورشه ۹۱۸ سال ۲۰۱۳

۹۱۸ به‌عنوان جانشین کاررا GT، خودرویی بود که تثلیث مقدس هایپرکارهای هیبریدی دههٔ ۲۰۱۰ را تکمیل کرد. هرچند پورشه با ۸۷۵ اسب بخار قدرت از رقبای خود ضعیف‌تر بود و وزن سنگین‌تری هم داشت اما به لطف پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و موتورهای الکتریکی، هایپرکار بسیار سریعی بود و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی شیرون سال ۲۰۱۶

ساخت جانشینی برای ویرون هرگز آسان نبود اما شیرون به‌واقع جانشین شایسته‌ای برای سلف افسانه‌ای خود محسوب می‌شد. این خودرو از همان نیروگاه W16 استفاده می‌کرد که حالا قدرت آن به ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود. هرچند سرعت شیرون روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود اما در سال ۲۰۱۹ یک نسخهٔ سوپراسپرت آن در پیست آزمایشی فولکس‌واگن توانست به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

کونیگزگ رگرا سال ۲۰۱۶

گام بعدی کونیگزگ در دنیای هایپرکارها پس از آگرا، مدل هیبریدی رگرا بود. قوای محرکهٔ فوق‌العادهٔ این خودرو ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به لطف این نیروی عظیم، رگرا سال گذشته رکورد سریع‌ترین خودرو در شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را شکست. حداکثر سرعت این خودرو ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت است و تنها ۸۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

مک‌لارن سنا سال ۲۰۱۸

این هایپرکار که در دسامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، برای ادای احترام به آیرتون سنا، اسطورهٔ برزیلی فقید فرمول یک که هر سه قهرمانی خود را با مک‌لارن به دست آورد، سنا نام گرفت. هرچند این خودرو بر اساس 720S ساخته شده بود اما قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۸۰۰ اسب بخار افرایش پیدا کرد و ۲۴۰ کیلوگرم هم وزن کمتری داشت. به لطف این ترکیب مهلک، سنا رکورد بسیاری از پیست‌های جهان را در زمان خود شکست.

آستون‌مارتین والکری سال ۲۰۲۰

والکری یکی از شاهکارهای بی‌نظیر دنیای هایپرکارها محسوب می‌شود. نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی این خودرو که ساخت کاسورث است، به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با سیستم هیبریدی ساخت ریمک تقویت می‌شود. از والکری تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۳.۲ میلیون دلار قیمت دارند و همگی فروخته شده‌اند.

مک‌لارن اسپیدتیل سال ۲۰۲۰

همان‌طور که گفته شد، P1 جایگزین F1 محسوب نمی‌شد و مک‌لارن در سال ۲۰۱۸ جانشین رسمی آن هایپرکار افسانه‌ای دههٔ ۹۰ را با نام اسپیدتیل رونمایی کرد. این خودرو مثل F1 هایپرکاری سه‌نفره است و تنها ۱۰۶ دستگاه از آن ساخته می‌شود که مطابق با تعداد تولید F1 است. اسپیدتیل از قوای محرکهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی استفاده می‌کند که در کنار آیرودینامیک فوق‌العاده امکان رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

هنسی ونوم سال ۲۰۲۰

ونوم F5 اولین بار در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان جانشین هایپرکار رکوردشکن ونوم GT معرفی شد. برخلاف بسیاری از رقبا، هنسی سراغ هیبریداسیون نرفته و F5 از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی معمولی استفاده می‌کند که بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. هنسی قصد دارد با این هایپرکار به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و رکورد بوگاتی شیرون سوپراسپرت را بشکند. از F5 مجموعاً ۲۴ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۲ میلیون دلار قیمت دارند.

زینگر 21C سال ۲۰۲۱

شرکت آمریکای کوچک زینگر با رونمایی از هایپرکار 21C توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو پیشرانهٔ جذاب ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربو است که تا ۱۱ هزار rpm دور می‌گیرد و با کمک دو موتور الکتریکی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف بسیاری از هایپرکارهای ناشناخته، زینگر صرفاً یک نمونهٔ نمایشی نیست و توانست رکورد پیست‌هایی مثل پیست فرمول یک آمریکا را بشکند.

مرسدس AMG One سال ۲۰۲۲

مرسدس با AMG One چالش بسیار سختی را پیش روی خود قرار داد زیرا آلمانی‌ها تصمیم گرفتند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ فرمول یک را با این هایپرکار به جاده‌ها بیاورند. بااین‌حال، مرسدس نهایتاً از پس این چالش برآمد و نسخهٔ تولیدی One در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی شد. در این هایپرکار خارق‌العاده، پیشرانهٔ فرمول یکی که از خودروی مسابقه‌ای لوئیس همیلتون گرفته شده با چهار موتور الکتریکی همراه است که مجموعاً ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

گوردون موری T.50 سال ۲۰۲۲

گوردون موری که یکی از عناصر اصلی در توسعهٔ مک‌لارن F1 بود، اسپیدتیل را جانشین مناسبی برای این خودرو نمی‌دانست و به همین دلیل خودش برای ساخت جانشین شایستهٔ F1 دست‌به‌کار شد. او که از بسیاری از هایپرکارهای امروزی خصوصاً نمونه‌های هیبریدی به دلیل وزن بالا گلایه می‌کند، هایپرکار خود بنام T.50 را تا حد امکان سبک و خالص ساخته است. در سینهٔ این ماشین هم یک موتور ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث قرار گرفته است که ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پایان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۹ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. yaghoub

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    سنا .
    حتی نگاه کردنش هم لذت بخشه.
    مخصوصاً قسمت شیشه‌ای درب خودرو .

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. mercedes

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      فقط رگرا که هیچکی توی این جمع نمیتونه باهاش کل کل کنه
      همشون توی آینش نقطه میشن.

      موافقم 8
      مخالفم 17
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اگر بخوام یکی تو این دو قسمت انتخاب کنم ، بی‌شک پورشه کررا برای من در جمع خوبان بهترینِ!!!

        پورشه ۲۰ سال پیش محصولی زد که فقط باید به بزرگی شرکت پورشه و فردینالد ، ایستاد و تشویقش کرد!

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. اسد

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (839 ديدگاه)

          بدون شک شروع کننده دوران تمام این سوپر اسپورت ها و بعد از آن هایپرکارها ، لامبورگینی میورا و کانتاش و فراری تستاروسا بودند ، و بقیه بعد از اینها بودن ! مثل کاری که بنز و فورد برای جهان خودرو شروع کردند! پس بهتر است برای لامبو و فراری یعنی شروع کننده ها ایستاده دست بزنید!!!

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. 

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (118 ديدگاه)

          من بنظرم همشون هایپرکاراییین که اینطورن و بنظرم نظر شما معمولا سطحی و بد اشتباه NAVID ۰۰۹۸ شما بد اشتباهش برای اینه که معمولا سطحی نظر میدید چون هرکد‌م از اینها هایپرکارایین که اینطورن

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      آقایون یه سوال میپرسم شاید به این پست ربط نداره
      ولی
      دوستان این مانیتور ۲۰۷
      از سال ۹۵ تا ۱۴۰۳ چه تغییری داشته ؟
      یعنی سیستمش قوی تر شده ؟

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. AMIR

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        از ۸۸ تا الان فکر نکنم اصلا تغیری توش داده باشن

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. abbas

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (287 ديدگاه)

        اون پاگانی یوتوبیا فوق العاده اس
        چقدر ی طراحی میتونه تکامل یافته باشه
        واقعا پاگانی تو بحث طراحی ی سر و گردن بالا تره
        تلفیق مدرنیسم و کلاسیک به شکل صحیح این کمپانی

        موافقم 3
        مخالفم 3
    3. Piero Ferrari

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      الان استون مارتین والهالا کجاست؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
  2. علی

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عالی 👏یکی از یکی رویایی تر و خواستنی تر و دست نیافتنی تر😍

    موافقم 7
    مخالفم 7
  3. GMA

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    انتخاب من بی شک T.50، از همه متمایزه
    سه گانه والکری ، ONE و 21C تداعی کننده سه‌گانه افسانه‌ای 918، لافراری و P1 هست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. OM.01

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    شاید موتور قدرتمند توئین توربو و گیربکس اتومات مثل بقیه خودروهای اسپرت و هایپرکار نداشته باشه اما چیزهایی داره که بقیه ندارن…!
    GMA T50❤️
    GMA T33 ❤️

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      حقیقت محض❤️
      هم سلیقه‌ایم🤝

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        هوومم چیه
        از من خوشتون نمیاد؟
        با اونا هم سلیقه آید با من نه؟
        باشه
        منم قهرم 😢

        موافقم 5
        مخالفم 1
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    چقدر زیبان

  6. Mr wrong

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    سوال:تاپ اسپید و قدرت مشخص برای قرار دادن یک خوردو در کلاس هایپرکار چند است؟
    چون تعدادی از این خودرو های از لحاظ مشخصات فنی سوپر اسپرت هستند .طبق چه معیاری در این کلاس قرار دارند؟به‌عنوان مثال لامبورگینی اونتادور از لحاظ قدرت و تاپ اسپید طبق این لیست باید هایپر کار باشه ولی نیست
    معیار های مهمتری هست آیا؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      سوال خوبیه …
      خوب تو این دو تا مقاله همه جورشو داریم چه تکنولوژی و پرفورمنس بالا چه نه چندان، اما ظاهرا قیمت معیار مهمی بوده چون همگی این فاکتور رو دارن (مقایسه اونتادور با رونتون)
      اما بیش از سی هایپرکار تو این مدت یکمی زیاده و اصلا با هیبت واژه هایپرکار منافات داره. مثلا ONE77 یه گرندتور با مشخصات فوق العاده هست اما هایپرکار نیست

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Amir

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        چرا سستو المنتو نیست تو لیست؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          پارتی نداشت😅

      2. Mr wrong

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (335 ديدگاه)

        مرسی بابت پاسخت عزیزم.
        درسته قیمت ظاهرا مهترین فاکتوره و همچنین میزان کار و وقتی ک صرف طراحی یا تولید مدل مورد نظر شده .مثل دست ساز بودن خیلی ازین خودهای داخل لیست و…
        همینکه قدرت و سرعتی در حد یه سوپر اسپورت رو داشته باشه بسه. بیشتر طراحی و ساختشونه ک مجزاشون کرده

  7. Scuderia Ferrari

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فقط رقابت P1 ، LaFerrari ، 918 Spyder که تکرار نخواهد شد
    پادشاهان عصر جدید صنعت خودرو 👑👑👑

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. ARIAN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (346 ديدگاه)

      من روانیه اون one_77 ام لامصب خداااااای طراحیه😍قیافه سنا مثل زنبور گاوی وحشتناک و تهاجمیه و بسیار دلبره👽 مثلث مقدس هم که بهترین سه گانه تاریخه و بوگاتی شیرون پادشاه جاده ها هم معرف حظور همه هست. آگرا هم معروفه به spirit of Performance و تک تک مدلاش عشقه😎 ای کاش پول داشتم همه رو میخریدم و میچیدم توی گاراژ خونه پنجاه میلیون دلاریم توی موناکو و جلوشون یه صندلی چرم میزاشتم و روزی ده ساعت فیکس نگاشون میکردم😂

      موافقم 14
      1. mercedes

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        اصن داداش دل منو بردن اینا

  8. Alan.r

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    چرا CLK GTR و 911GT1 تو لیست نیستن؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. John Marston

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      این ماشینا همشون ماشین های جاده ای بودن
      ولی اون دو تا فقط بخاطر هومولوگیشن ساخته شدن تا اجازه حضور تو مسابقات پیدا کنن

    2. محمدهادی

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      پست پست خیلی جذابی بود
      ولی انتفادی که میشه بهش داشت میتونه این باشه که جسارتا همه ش مکلارن شد که…!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Engineer

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    همیشه با شنیدن کلمه هایپرکار یاد پورش و فراری میوفتم نمیدونم چرا، البته از بقیه برندها که اصلاً نمیشه گذشت ولی وای به حال اون روزی که یه هایپرکار با ترکیب آلمانی ایتالیایی رخ به جاده بذاره
    یه ترکیب از هنر و نقاشی ایتالیایی و مهندسی آلمانی، باید رسماً قابش کنی دیوار.

    موافقم 10
  10. مازیار

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    نکته جالب :
    کلام آخر نه هیبریده نه توربو !

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      و یک شاهکار بی بدیل

      موافقم 6
      مخالفم 3
  11. amirboss

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (729 ديدگاه)

    واضحه برترین مدل ها تو این پست بدون هیچ اغراق و تعصب والکری,سنا و ونوم هست.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  12. زیزیگولو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    خوشحالی و خوشبختی تو زندگی واسه هرکس مفهومی داره و حالا بعضیا لذت بردن از زندگی رو تو ثروتمندی میبینن و بعضیا عاشق مسافرتن و یه عده عاشق هنر هستن ……….. و عشق ماشینا و ماشین بازا هم عاشق ماشین هستن و با دیدن این شاهکارای صنعت خودرو روح و روان و قلبشون جلا میاد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. Bmw

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لیست عالی بود تا اینکه به هنسی تیونر میرسیم و دلیلش وجودش در این لیست رو درک نمی کنم

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      آره خب منم اگه آلمانی فن بودم حرصم میگرفت که همچین ماشین فوق العاده ی آمریکایی ساخته بشه ولی آلمان نتونه در حدش بسازه

      موافقم 5
      مخالفم 15
    2. حسن

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      بزرگوار تنها جایی که نباید کل کل کرد تو همین پسته
      اچون اینجا اخر خطه اینجا مشتها بازه اینجا خودرو سازان با جون کار کردند
      اما اگه بحث شمار ا ادامه بدیم زینکر و هنسی و تواتارا که اسمش نیست امریکایی ان و دو تاش رکوردار پیستن یکیش رکورد تاپ اسپید در اختیارش هست
      از نظر من هر خودرویی که تو این لیست هست یه شاهکار بزرگه که نه تنها خودرو بلکه سازندش باید با تقدیر و تحسین روبرو بشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  14. جرمی کلارکسون

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      داش من چون پولشو ندارم نمیتونم انتخاب کنم
      وگرنه واسه بقیه کار راحتیه

      موافقم 2
      مخالفم 2
  15. corvette

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    همه بسیار قابل احترام هستن و محبوب من
    اما مرسدس AMG one . به خاطر میراث داری از ۸ سال قهرمانی متوالی مرسدس در فرمول یک و به نوعی نشانی از اون دوران مرسدسه
    برای من جایگاه ویژه تری نسبت به بقیه داره
    هرچند که سنگین وزنه 😁

    موافقم 10
    مخالفم 4
  16. mercedes

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    آگرا تو چقد دلبری

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. Siyavash

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (801 ديدگاه)

    تویه قسمت ۱ هایپر کار ها میشد دوتا یا سه تا ماشین انتخاب کنی با دلیل بگی اینارو دوس دارم ولی تویه این قسمت اصلا نمیشه انتخاب کرد..این لیست به شدت یکی از یکی بهتر هست و اصلا قدرت انتخاب برات نمیمونه و نمیتونی از بینشون یکی یا دوتا حتی ۵ انتخاب هم نمیتونی..همشون پرچمدارن و به شدت خاص…❤️❤️❤️💯💯💯💥💥💥

  18. بهزاد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    لافراری و پورشه ۹۱۸

    موافقم 3
    مخالفم 2
  19. حسین دهمرد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    والکری

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. علی جردن

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بوگاتی بخاطر موتور ۱۶ سیلندرش بین هایپرکارها می درخشه و اصلا قابل مقایسه نیست توی یه لول بالاتره و تو لیگ اسطوره ها صدر نشینه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  21. BMW

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    لعنتی سنا چه رخی داره چه هیولایی هست🥲👍

  22. jalopy

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    واقعا یکی مک‌لارن سنا و یکی پورشه ۹۱۸

  23. حسن

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    اینجا بهشته هیچ نکته ی منفی وجود نداره فقط میمونه اسم برند و تیپی که دوس داری اصلا حیرانی و سرگردانی بشر از همین جا شروع شد اینا را دید قاطی کرد رفت سیب خورد از بهشت انداختنش بیرون

  24. M power

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    ماشینی ک نمیشه ازش ایراد گرفت
    مک لارن p1

  25. M power

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    و البته ک لا فراری

  26. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اگه یه مدل از ب ام و بود خیلی بهترمیشد

  27. Monster 765lt

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    بی شک
    پی وان – لافراری – پورشه 918
    + سنا

  28. Kian

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پورشه 918 اسب بخار 887 و مک لارن P1 اسب بخار 903 هست عزیز
    و به نظر من P1 رنگ مشکی خوفناک و جذاب ترین هست

  29. 18:45

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (656 ديدگاه)

    زینگر عسل باباست😍😍😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا