چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ؛ از R8 و کوروت تا C63 و لندکروزر

اگر به دنبال آشنایی با بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ هستید مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.


نگرانی‌های زیست‌محیطی و قوانین سخت‌گیرانه مربوط به آلاینده‌ها باعث شده از تعداد خودروهای ۸ سیلندر جذابی که تولید می‌شوند کاسته شود. بسیاری از ماشین بازها آرزوی راندن خودرویی اسپرت با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی را دارند اما متأسفانه به نظر می‌رسد این آرزو برای بسیاری از آن‌ها دست‌نیافتنی باشد مخصوصاً اینکه خودروهای برقی همه‌گیر شده‌اند. حتی مرسدس AMG C63 نیز از پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند. بی‌تردید انتخاب بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ کار سختی خواهد بود اما ما تلاش کرده‌ایم شاخص‌ترین و مشهورترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ

استون مارتین V8 ونتیج

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری این خودروساز اولین بار در DBS سال ۱۹۶۸ بکار رفت. قدرت این نیروگاه در ابتدا ۳۱۵ اسب بخار بود که باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای می‌شد اما در V8 ونتیج قدرتش به ۴۳۸ اسب بخار رسید. نکته عجیب اینکه پیشرانه ۸ سیلندر استون مارتین ابتدا با سیستم تزریق سوخت معرفی شد اما بعداً به کاربراتور مجهز گردید.

آئودی R8

R8 با معرفی در سال ۲۰۰۷ غوغایی به پا کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی برگرفته از RS4 بود که ۴۱۴ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس دستی راهی چرخ‌ها می‌کرد. شاید نسخه ۱۰ سیلندر R8 پرفورمنس بهتری داشت اما نسخه ۸ سیلندر نیز می‌توانست صفر تا صد ۴.۶ ثانیه‌ای به ارمغان بیاورد. مهم‌تر اینکه نیروگاه تمام آلومینیومی ۳۲ سوپاپه آئودی به خاطر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها همیشه مشتاق دور گیری بود و بسیاری از افراد حس می‌کردند این پیشرانه به خاطر وزن کم باعث چابکی بیشتر R8 می‌شود.

بی ام و M5

M5 با نیروگاه ۸ سیلندر سریعاً محبوب شد چراکه قدرت ۳۹۴ اسب بخاری پیشرانه ۵ لیتری یاد شده می‌توانست خودرو را در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه ۳۲ سوپاپه موردبحث از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برد که باعث شده بود M5 به پیشرفته‌ترین پیشرانه جاده‌ای آن زمان باواریا مجهز شود.

کادیلاک CTS-V

ترکیب اشرافیت و پرفورمنس باعث شد CTS-V به مجصول جذابی بدل شود. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو از ترکیب دو سوپاپ در سیلندر مشابه کوروت استفاده کرد و در ابتدا از نوع ۵.۷ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار بود اما با گذشت زمان حجم آن به ۶.۲ لیتر رسید و سوپرشارژر نیز باعث شد قدرت پیشرانه ۶۴۰ اسب بخار باشد. اگرچه برخی افراد به سادگی طراحی پیشرانه ۸ سیلندر کادیلاک اشاره می‌کنند اما در عوض قابلیت اطمینان و استحکام بالا جزو نقاط قوت آن هستند.

شورولت کوروت

کوروت های اولیه با پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر در دسترس بودند اما در ادامه نمونه‌های بلوک بزرگ با حجم ۷ لیتر نیز عرضه شدند. از جمله غیرعادی‌ترین نسخه‌های پیشرانه ۸ سیلندر بلوک کوچک کوروت می‌توان به پیشرانه LT5 اشاره کرد که توسط لوتوس و برای مدل ZR-1 طراحی شد. این پیشرانه از ۴ سوپاپ برای هر سیلندر استفاده کرده و قدرتش در ادامه به ۴۰۵ اسب بخار رسید.

دوج چلنجر

دوران چلنجر بنزینی به پایان رسیده و برقی سازی حتی دامن‌گیر دوج هم شده است. البته هلکت ردای را می‌توان محصولی فوق‌العاده از این خانواده دانست که در واقع یک خودروی درگ خیابانی است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سوپرشارژر ۲.۷ لیتری آن نیز بزرگ‌ترین سوپرشارژر نصب شده روی خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. درصورتی‌که این خودرو را به‌صورت تخت گاز برانید باک سوخت ۸۴ لیتری آن در کمتر از ۱۳ دقیقه خالی خواهد شد.

فراری ۳۵۵

۳۵۵ اولین محصول فراری بود که وارد یک لیگ جدید شد. علت اصلی این تغییر جایگاه هم به پیشرانه ۸ سیلندر ۳۴۹۶ سی‌سی مربوط می‌شد که از ۵ سوپاپ در هر سیلندر استفاده کرده بود. این تکنولوژی برای خودروهای فرمول یک آن زمان فراری طراحی شد. قدرت ۳۸۰ اسب بخار این نیروگاه باعث می‌شد ۳۵۵ در ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

فورد موستانگ

موستانگ با پیشرانه‌های گوناگونی تولید شده اما این نام همواره با پیشرانه ۸ سیلندر عجین بوده است. جدیدترین نسل موستانگ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با ۴۶۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هرچند نمونه شلبی GT500 دارای ۷۶۰ اسب بخار قدرت است.

مک لارن P1

P1 به مدد پیشرانه‌ای پرقدرت و هیبریدی ۹۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگرچه سهم موتور برقی از این رقم به ۱۷۶ اسب بخار می‌رسد اما پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو بخش اعظم قدرت را تولید می‌کند. با اینکه P1 می‌تواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۹ کیلومتری داشته باشد اما پیشرانه ۸ سیلندر آن ستاره نمایش است و به حدی سریع دور می‌گیرد که P1 صفر تا صد ۲.۸ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

مرسدس AMG C63

یکی دیگر از بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ C63 است. بازوی پرفورمنس مرسدس به خاطر همین نیروگاه‌های پرقدرت مشهور شده اما C63 2008 به دلیل استفاده از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۴۵۱ اسب بخاری در یادها ماندگار شده است. البته بعدها نسخه پرفورمنس پکیج با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و DR520 با ۵۱۳ اسب بخار قدرت هم تولید شدند.

رنجرور

اگر می‌خواهید مدرکی برای منعطف بودن پیشرانه ۸ سیلندر روور پیدا کنید رنجرور بهترین گزینه خواهد بود. پیشرانه ۸ سیلندری که توسط بیوک طراحی شده بود در بسیاری از محصولات روور و خودروهای اسپرت آن زمان بکار رفت و پیشرانه‌ای مناسب برای رنجرور هم بود. این پیشرانه ۳۵۲۸ سی‌سی ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

تویوتا لندکروزر

گفتنی‌ها درباره پیشرانه‌های ۸ سیلندر بنزینی تویوتا لندکروزر زیاد است اما آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربو دیزل این خودروست که اگرچه قدرت ۲۶۸ اسب بخاری دارد اما گشتاور بالای آن باعث می‌شود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. پیام۲

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    دوتا رو جا انداختین
    لوتوس اسپریت و پورشه 928

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Mohammad

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (333 ديدگاه)

      و موتور ۶.۷۵ لیتری بنتلی که تو ردلاین ۴۵۰۰ تا بیشتر از ۴۰۰اسب و ۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور سرچرخ داره

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. SMS

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        انتخابم موستانگ و دوج و c63و p1 البته کهM5 تو جهان دیگه از خودرو های بی ام و و آلمانی سیر می کنه

    2. A

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      نسل اول ونتیج کپی موستانگه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. شاهین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام بله به جهت جلوگیری از طولانی شدن مطلب چند تارو حذف کردم.

    4. NAVID@@98

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (766 ديدگاه)

      پورشه ۹۲۸ هم به جمعشان اضافه میشود
      بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ ماشاءاللّه خدایی همشون خوب اول هستن هرچیز 👑🥇
      استون مارتین V8 ونتیج
      آئودی R8
      بی ام و M5
      کادیلاک CTS-V
      شورولت کوروت
      دوج چلنجر
      فراری ۳۵۵
      فورد موستانگ
      مک لارن P1
      مرسدس AMG C63
      رنجرور
      پرچم اروپا و آمریکا بالاست 🇪🇺🇷🇺🇩🇪🇺🇲👍 😍
      چه حضور فعالی هم دارن بهترین خودروهای۸ سیلندر به بالا اول هستن همشون خوب خدایی هر چیز ماشاءاللّه به همشون 👍👑🥇😍

      موافقم 14
      مخالفم 3
    5. پیام۲

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      البته اینو من نمی‌گم جرمی کلارکسون و جیمز می میگن
      تو ویزه برنامه پاتاگونیا هم اثباتش کردن

    6. A

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      پیشرانه های کونیگزگ چرا نیستن با قدرت زیاد اینرسی پایین و صدای بی نظیر

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Mbslrmc

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بعضی از هشت سیلندر ها هم بنظر باید تو لیست گذاشته میشدند
    مثل موتور وی ۸ فراری ۴۵۸ ایتالیا واقعا هم صدای بسیار زیبایی داره هم میل لنگ تخت هستش و ….

    موافقم 14
  3. JaMsHiD-R1988

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    فراری ۳۵۵ خود تکنولوژیه
    ۳۸۸ اسب با تاپ اسپید ۳۰۰ کیلومتر از موتور ۳.۵ لیتری !

    1. Kamran

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عجیبه … شهر عجیبیه

    2. Cert

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      قدرت زیادی نیست

      1. JaMsHiD-R1988

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        قدرت که مهم نیست تاپ اسپید و سرعته که مهمه که به هزاران مولفه بستگی داره

  4. M.mohamad

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    فقط لندکروز

    موافقم 10
    مخالفم 8
  5. جرمی کلارکسون

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    V8 آئودی RS4 از نظر من بهترین پیشرانه V8 دنیاس

    موافقم 7
    مخالفم 9
  6. Ferrari

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    بهترین ۸ سیلندر تاریخ فراری ۴۵۸ بود

    موافقم 4
    مخالفم 10
  7. ...

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    P1 و R8 و 355 داخل لیست مثل الماس میدرخشند

    موافقم 12
  8. A

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    بهترین پیشرانه V8 تنفس طبیعی کو؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. علی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وااااای باید رفت سال 2007
    سالی که جی تی آر اومد
    سالی که آئودی ار 8 اومد
    هر ماشینی میخوام مال اون ساله

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      خیلی سال بدی بود برای ما
      ولی برای شماها خوب بود
      ما آنقدر بدبخت بودیم پژومونو دادیم پراید اوراقی گرفتیم اون سال☹️

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. زیزیگولو

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    فقط پاراگراف آخر که گفته : ( گشتاور بالای آن باعث می‌شود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است )

    پرچم لندکروز بالاست 🇯🇵

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. ناخدا

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      همیشه بالاست 👏👏👏

      موافقم 7
      مخالفم 9
  11. نشناسی بهتره

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اینارو میبینم یاد اون آهنگ میفتم که میگه:میون این همه خوشگل کدوم انتخاب کنم؟😁

    موافقم 15
  12. amir

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    باید فدای همشون شد حتی اون رنج روور قدیمیه

    موافقم 13
  13. راستگو

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    به ترتیب
    فراری
    بی ام
    کدلاک
    مکلارن
    ماستنگ
    چلنجر

    موافقم 4
    مخالفم 9
  14. PURIYA

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    به به سلاطین دور هم جمع شدن
    اون E39 چقد خوبه

    موافقم 15
    مخالفم 0
  15. Kurosh33

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    فقط موستانگ و دوج چلنجر رو نگاه کنید تا به عضمت اقتصادش پی ببرین.
    عشقن.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  16. R@min

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    در حال حاضر در بین تنفس طبیعی ها LT6 کوروت بهترینه و در توربوها M178 LS2 مرسدس تو دور پایین تری گشتاور میده که خیلی مهمه و در آینده نزدیک دو تا مدعی بسیار جدی احتمالا جایگاهشو میگیرن.

    در این بین هم موتور F136 فراری همیشه به عنوان پدر تمام میل لنگ تخت ها فراموش نمیشه.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      موتور قدیمی جاودانه فقط فلت های پورشه و کلمبو فراری
      از 2jz جی دی امم نباس غافل شد
      ۶ ۷ لیتری های ماسل ها….
      صدای لامبو اوووففف

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. بی خیال اسم

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ببخشید رامین جان شما که اطلاعاتت بالاست یه سوال شاید الکی هم باشه ولی ذهنمو مشغول کرده

      برن اوتی یه ماشین می کنه درسته که هر چه گشتاور بالاتر باشه دود بیشتری تولید می شه؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        دود از لاستیک بیرون میزنه به جنس لاستیک و آسفالت مربوطه.

        1. بی خیال اسم

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (80 ديدگاه)

          آها ممنون

  17. عجب

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    جای خیلیهای دیگر هم در این لیست خالیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. Amir

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    همینو میخواستم
    دوج چلنجر و دیگر هیچ

    موافقم 7
    مخالفم 4
  19. Taha Ayoobi

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/29.webp
    عجب عکسیه لامصب.

    همه ماشین های بالارو میخام.
    لطفا سریع تر بدیدشون به من.

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      مال منه 🥰

      1. Taha Ayoobi

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4321 ديدگاه)

        نصف نصف

    2. Cert

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      بهترین ۸ سیلندر خورو های لندرور هستند

    3. Cert

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      بهترین ۸ سیلندر خودرو های لندرور هستند

  20. امیرحسین

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    دوج چلنجر 😍

  21. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    خدا وکیلی وقتی صحبت از وی۸ میشه دیگه جز آمریکایی نباید اسمی دیگه بیاد.

    موافقم 11
    مخالفم 5
  22. ! i M α η δ υ α R

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    با احترام ، این لیست کسری داره …

    فراری 458 ایتالیا …

    مزراتی گرن توریسمو …

    پورشه کاین …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  23. Godziila

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کره ای نمی بینم 😎🎌

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      ایول

      موافقم 3
      مخالفم 2
  24. ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    همشون مال منه🥰

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      نه خیر

  25. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    همشون خواص هستند

  26. گات

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    پس موتور ۸ سیلندر نیسان پاترول کو؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
  27. car lover

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1413 ديدگاه)

    همیشه علاقه خاصی به V8 داشتم، حتی بیشتر از 10 سیلندر و 12 سیلندر
    و مهد V8 هم آمریکاست

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Mohammad hasan

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      موتور های وی ۸ مزیتی که دارن که برخی وی ۱۲ ها هم حتی ندارن یکی نرمی اونها هست که بخاطر بالانس احتراق تو این موتور هاست و در درجه بعد گشتاور زیادی هست که این موتورا تولید می کنن نسبت به اسب بخاری که ارائه میدن که وجه تمایز اونها به حساب میاد…

      علتشم حجم زیادی هست که موتورای آمریکایی دارن
      آمریکایی ها با حجم ۶۲۰۰ وی ۸ میسازن اروپایی ها وی ۱۲

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. car lover

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1413 ديدگاه)

        درود بر شما دوست دانا و با اطلاعات

      2. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        Mohammad hasan …

        این رو اینجا گفتی اما جای دیگه نگو …

        نرم ترین کارکرد و کم ترین میزان لرزش و ارتعاش و متعادل ترین نیروها ، مربوط به طراحی 12 سیلندر V شکل هست …

        عدد 12 ، عدد تعادل در طبیعته که عدد 8 نسبت به اون ، در هر ردیف آرایش V شکل ، 2 سیلندر کم تر داره ( جاش خالیه و لرزش ایجاد میشه ) …

        جهت اطلاعت آرایش V8 کارکرد نرمی نداره که هیچ بلکه لرزش هم زیاد داره که باعث میشه استهلاک این آرایش بالا باشه …

        البته تقصیر شما نیست …

        وقتی از بچگی به ما گفتند که آرایش طبیعی اعداد از 1 تا 10 هستند ، دیگه نمیشه توقع دیگه ای داشت …

        یک هندسه 2 جینی ( 6 * 2 ) معذرت …

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          اینها رئوس مطالبی هست که به تعادل ( نظم ) در طبیعت اشاره کرده …

          یک جین از چیزی به معنی شش عدد از آن است …

          دوجین ، یا تلفظ درست‌تر دوزین ( فرانسوی : douzaine ) ، یک یکای شمارش اجسام و اشیا است که به تعداد ۱۲ واحد از هر چیزی بیان می‌گردد …

          1) اشکال مرموز کشتزارهای گندم و هندسه دوجینی …

          2) هندسه دوجینی و ساختار خورشید – ذره یا ماده را باور کنیم …

          3) هندسه دوجینی و کریستال‌های برف …

          4) هندسه دوجینی و ساختار اتم …

          5) هندسه دوجینی و موسیقی :

          گام یا فواصل خوش‌آیند صدا در موسیقی ، برای موجودات مختلف ، بسیار گوناگون و متنوع است ، برای اینکه موجودات در ساختار ژنتیکی ، حس و توان شنوایی ( محدوده اصوات ) و همچنین سیستم عصبی متنوع دارند .

          با توجه به سابقه طولانی موسیقی در میان انسانها ، چنین به نظر میرسد که موسیقی حاصل کشف یا سازماندهی انسانها نباشد ، بلکه توسط موجودات هوشمندتری به انسانها آموخته و منتقل شده است و دلیل آن اینکه ساختار دوجینی در آن کاملا مشخص است و مربوط میشود به سیستم شمارش بر پایه دوازده که مورد استفاده انسان قرار نمی‌گیرد و مربوط میشود به موجودات 12 انگشتی و یا موجوداتی که این سیستم را ترجیح داده‌اند …

          هر چقدر که از تعداد اون عدد مورد نظر ما در طراحی هر چیزی نسبت به عدد 12 کم کنیم به همون مقدار از تعادل یا نظم یا خنثی شدن نیروهای مخالف دور شدیم و فاصله گرفتیم …

  28. Yasin

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از بهترین موتور ها در بهترین خودرو ها 👌🏼
    فقط یک سوال دارم که نقش یک سوپاپ اضافه (ذوج نبودن تعداد سوپاپ ) توی موتور فراری ۳۵۵ چیه ؟

  29. ماجد زبیدی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شوی کاپریس ال اس سوپر سالن هم داره به لیستتون میخنده

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. حمیدرضا

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (287 ديدگاه)

      همون موتوری که اندازه ی v6 قدرتشه؟🤪

      موافقم 1
      مخالفم 3
  30. M power

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    تو هر لیستی وقتی m5 باشه اوله بقیه واسه دومی میجنگن

    موافقم 11
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا