اگر به دنبال آشنایی با بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ هستید مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.
نگرانیهای زیستمحیطی و قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندهها باعث شده از تعداد خودروهای ۸ سیلندر جذابی که تولید میشوند کاسته شود. بسیاری از ماشین بازها آرزوی راندن خودرویی اسپرت با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی را دارند اما متأسفانه به نظر میرسد این آرزو برای بسیاری از آنها دستنیافتنی باشد مخصوصاً اینکه خودروهای برقی همهگیر شدهاند. حتی مرسدس AMG C63 نیز از پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی استفاده میکند. بیتردید انتخاب بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ کار سختی خواهد بود اما ما تلاش کردهایم شاخصترین و مشهورترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ
استون مارتین V8 ونتیج
پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری این خودروساز اولین بار در DBS سال ۱۹۶۸ بکار رفت. قدرت این نیروگاه در ابتدا ۳۱۵ اسب بخار بود که باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیهای میشد اما در V8 ونتیج قدرتش به ۴۳۸ اسب بخار رسید. نکته عجیب اینکه پیشرانه ۸ سیلندر استون مارتین ابتدا با سیستم تزریق سوخت معرفی شد اما بعداً به کاربراتور مجهز گردید.
آئودی R8
R8 با معرفی در سال ۲۰۰۷ غوغایی به پا کرد. یکی از ویژگیهای جذاب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی برگرفته از RS4 بود که ۴۱۴ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس دستی راهی چرخها میکرد. شاید نسخه ۱۰ سیلندر R8 پرفورمنس بهتری داشت اما نسخه ۸ سیلندر نیز میتوانست صفر تا صد ۴.۶ ثانیهای به ارمغان بیاورد. مهمتر اینکه نیروگاه تمام آلومینیومی ۳۲ سوپاپه آئودی به خاطر زمانبندی متغیر سوپاپها همیشه مشتاق دور گیری بود و بسیاری از افراد حس میکردند این پیشرانه به خاطر وزن کم باعث چابکی بیشتر R8 میشود.
بی ام و M5
M5 با نیروگاه ۸ سیلندر سریعاً محبوب شد چراکه قدرت ۳۹۴ اسب بخاری پیشرانه ۵ لیتری یاد شده میتوانست خودرو را در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه ۳۲ سوپاپه موردبحث از تکنولوژیهای زیادی سود میبرد که باعث شده بود M5 به پیشرفتهترین پیشرانه جادهای آن زمان باواریا مجهز شود.
کادیلاک CTS-V
ترکیب اشرافیت و پرفورمنس باعث شد CTS-V به مجصول جذابی بدل شود. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو از ترکیب دو سوپاپ در سیلندر مشابه کوروت استفاده کرد و در ابتدا از نوع ۵.۷ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار بود اما با گذشت زمان حجم آن به ۶.۲ لیتر رسید و سوپرشارژر نیز باعث شد قدرت پیشرانه ۶۴۰ اسب بخار باشد. اگرچه برخی افراد به سادگی طراحی پیشرانه ۸ سیلندر کادیلاک اشاره میکنند اما در عوض قابلیت اطمینان و استحکام بالا جزو نقاط قوت آن هستند.
شورولت کوروت
کوروت های اولیه با پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر در دسترس بودند اما در ادامه نمونههای بلوک بزرگ با حجم ۷ لیتر نیز عرضه شدند. از جمله غیرعادیترین نسخههای پیشرانه ۸ سیلندر بلوک کوچک کوروت میتوان به پیشرانه LT5 اشاره کرد که توسط لوتوس و برای مدل ZR-1 طراحی شد. این پیشرانه از ۴ سوپاپ برای هر سیلندر استفاده کرده و قدرتش در ادامه به ۴۰۵ اسب بخار رسید.
دوج چلنجر
دوران چلنجر بنزینی به پایان رسیده و برقی سازی حتی دامنگیر دوج هم شده است. البته هلکت ردای را میتوان محصولی فوقالعاده از این خانواده دانست که در واقع یک خودروی درگ خیابانی است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. سوپرشارژر ۲.۷ لیتری آن نیز بزرگترین سوپرشارژر نصب شده روی خودروهای تولیدی محسوب میشود. درصورتیکه این خودرو را بهصورت تخت گاز برانید باک سوخت ۸۴ لیتری آن در کمتر از ۱۳ دقیقه خالی خواهد شد.
فراری ۳۵۵
۳۵۵ اولین محصول فراری بود که وارد یک لیگ جدید شد. علت اصلی این تغییر جایگاه هم به پیشرانه ۸ سیلندر ۳۴۹۶ سیسی مربوط میشد که از ۵ سوپاپ در هر سیلندر استفاده کرده بود. این تکنولوژی برای خودروهای فرمول یک آن زمان فراری طراحی شد. قدرت ۳۸۰ اسب بخار این نیروگاه باعث میشد ۳۵۵ در ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
فورد موستانگ
موستانگ با پیشرانههای گوناگونی تولید شده اما این نام همواره با پیشرانه ۸ سیلندر عجین بوده است. جدیدترین نسل موستانگ از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با ۴۶۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند هرچند نمونه شلبی GT500 دارای ۷۶۰ اسب بخار قدرت است.
مک لارن P1
P1 به مدد پیشرانهای پرقدرت و هیبریدی ۹۰۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. اگرچه سهم موتور برقی از این رقم به ۱۷۶ اسب بخار میرسد اما پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو بخش اعظم قدرت را تولید میکند. با اینکه P1 میتواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۹ کیلومتری داشته باشد اما پیشرانه ۸ سیلندر آن ستاره نمایش است و به حدی سریع دور میگیرد که P1 صفر تا صد ۲.۸ ثانیهای را ثبت میکند.
مرسدس AMG C63
یکی دیگر از بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ C63 است. بازوی پرفورمنس مرسدس به خاطر همین نیروگاههای پرقدرت مشهور شده اما C63 2008 به دلیل استفاده از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۴۵۱ اسب بخاری در یادها ماندگار شده است. البته بعدها نسخه پرفورمنس پکیج با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و DR520 با ۵۱۳ اسب بخار قدرت هم تولید شدند.
رنجرور
اگر میخواهید مدرکی برای منعطف بودن پیشرانه ۸ سیلندر روور پیدا کنید رنجرور بهترین گزینه خواهد بود. پیشرانه ۸ سیلندری که توسط بیوک طراحی شده بود در بسیاری از محصولات روور و خودروهای اسپرت آن زمان بکار رفت و پیشرانهای مناسب برای رنجرور هم بود. این پیشرانه ۳۵۲۸ سیسی ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
تویوتا لندکروزر
گفتنیها درباره پیشرانههای ۸ سیلندر بنزینی تویوتا لندکروزر زیاد است اما آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربو دیزل این خودروست که اگرچه قدرت ۲۶۸ اسب بخاری دارد اما گشتاور بالای آن باعث میشود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است.
پیام۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دوتا رو جا انداختین
لوتوس اسپریت و پورشه 928
Mohammad
۲۲ خرداد ۱۴۰۳و موتور ۶.۷۵ لیتری بنتلی که تو ردلاین ۴۵۰۰ تا بیشتر از ۴۰۰اسب و ۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور سرچرخ داره
SMS
۲۲ خرداد ۱۴۰۳انتخابم موستانگ و دوج و c63و p1 البته کهM5 تو جهان دیگه از خودرو های بی ام و و آلمانی سیر می کنه
A
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نسل اول ونتیج کپی موستانگه
شاهین
۲۲ خرداد ۱۴۰۳سلام بله به جهت جلوگیری از طولانی شدن مطلب چند تارو حذف کردم.
NAVID@@98
۲۲ خرداد ۱۴۰۳پورشه ۹۲۸ هم به جمعشان اضافه میشود
بهترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ ماشاءاللّه خدایی همشون خوب اول هستن هرچیز 👑🥇
استون مارتین V8 ونتیج
آئودی R8
بی ام و M5
کادیلاک CTS-V
شورولت کوروت
دوج چلنجر
فراری ۳۵۵
فورد موستانگ
مک لارن P1
مرسدس AMG C63
رنجرور
پرچم اروپا و آمریکا بالاست 🇪🇺🇷🇺🇩🇪🇺🇲👍 😍
چه حضور فعالی هم دارن بهترین خودروهای۸ سیلندر به بالا اول هستن همشون خوب خدایی هر چیز ماشاءاللّه به همشون 👍👑🥇😍
پیام۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۳البته اینو من نمیگم جرمی کلارکسون و جیمز می میگن
تو ویزه برنامه پاتاگونیا هم اثباتش کردن
A
۲۳ خرداد ۱۴۰۳پیشرانه های کونیگزگ چرا نیستن با قدرت زیاد اینرسی پایین و صدای بی نظیر
Mbslrmc
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بعضی از هشت سیلندر ها هم بنظر باید تو لیست گذاشته میشدند
مثل موتور وی ۸ فراری ۴۵۸ ایتالیا واقعا هم صدای بسیار زیبایی داره هم میل لنگ تخت هستش و ….
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳فراری ۳۵۵ خود تکنولوژیه
۳۸۸ اسب با تاپ اسپید ۳۰۰ کیلومتر از موتور ۳.۵ لیتری !
Kamran
۲۲ خرداد ۱۴۰۳عجیبه … شهر عجیبیه
Cert
۲۲ خرداد ۱۴۰۳قدرت زیادی نیست
JaMsHiD-R1988
۲۳ خرداد ۱۴۰۳قدرت که مهم نیست تاپ اسپید و سرعته که مهمه که به هزاران مولفه بستگی داره
M.mohamad
۲۲ خرداد ۱۴۰۳فقط لندکروز
جرمی کلارکسون
۲۲ خرداد ۱۴۰۳V8 آئودی RS4 از نظر من بهترین پیشرانه V8 دنیاس
Ferrari
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بهترین ۸ سیلندر تاریخ فراری ۴۵۸ بود
...
۲۲ خرداد ۱۴۰۳P1 و R8 و 355 داخل لیست مثل الماس میدرخشند
A
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بهترین پیشرانه V8 تنفس طبیعی کو؟
علی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳وااااای باید رفت سال 2007
سالی که جی تی آر اومد
سالی که آئودی ار 8 اومد
هر ماشینی میخوام مال اون ساله
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خیلی سال بدی بود برای ما
ولی برای شماها خوب بود
ما آنقدر بدبخت بودیم پژومونو دادیم پراید اوراقی گرفتیم اون سال☹️
زیزیگولو
۲۲ خرداد ۱۴۰۳فقط پاراگراف آخر که گفته : ( گشتاور بالای آن باعث میشود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است )
پرچم لندکروز بالاست 🇯🇵
ناخدا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همیشه بالاست 👏👏👏
نشناسی بهتره
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اینارو میبینم یاد اون آهنگ میفتم که میگه:میون این همه خوشگل کدوم انتخاب کنم؟😁
amir
۲۲ خرداد ۱۴۰۳باید فدای همشون شد حتی اون رنج روور قدیمیه
راستگو
۲۲ خرداد ۱۴۰۳به ترتیب
فراری
بی ام
کدلاک
مکلارن
ماستنگ
چلنجر
PURIYA
۲۲ خرداد ۱۴۰۳به به سلاطین دور هم جمع شدن
اون E39 چقد خوبه
Kurosh33
۲۲ خرداد ۱۴۰۳فقط موستانگ و دوج چلنجر رو نگاه کنید تا به عضمت اقتصادش پی ببرین.
عشقن.
R@min
۲۲ خرداد ۱۴۰۳در حال حاضر در بین تنفس طبیعی ها LT6 کوروت بهترینه و در توربوها M178 LS2 مرسدس تو دور پایین تری گشتاور میده که خیلی مهمه و در آینده نزدیک دو تا مدعی بسیار جدی احتمالا جایگاهشو میگیرن.
در این بین هم موتور F136 فراری همیشه به عنوان پدر تمام میل لنگ تخت ها فراموش نمیشه.
amir
۲۲ خرداد ۱۴۰۳موتور قدیمی جاودانه فقط فلت های پورشه و کلمبو فراری
از 2jz جی دی امم نباس غافل شد
۶ ۷ لیتری های ماسل ها….
صدای لامبو اوووففف
بی خیال اسم
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ببخشید رامین جان شما که اطلاعاتت بالاست یه سوال شاید الکی هم باشه ولی ذهنمو مشغول کرده
برن اوتی یه ماشین می کنه درسته که هر چه گشتاور بالاتر باشه دود بیشتری تولید می شه؟
R@min
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دود از لاستیک بیرون میزنه به جنس لاستیک و آسفالت مربوطه.
بی خیال اسم
۲۲ خرداد ۱۴۰۳آها ممنون
عجب
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جای خیلیهای دیگر هم در این لیست خالیست
Amir
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همینو میخواستم
دوج چلنجر و دیگر هیچ
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/29.webp
عجب عکسیه لامصب.
همه ماشین های بالارو میخام.
لطفا سریع تر بدیدشون به من.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳مال منه 🥰
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نصف نصف
Cert
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بهترین ۸ سیلندر خورو های لندرور هستند
Cert
۲۲ خرداد ۱۴۰۳بهترین ۸ سیلندر خودرو های لندرور هستند
امیرحسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دوج چلنجر 😍
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خدا وکیلی وقتی صحبت از وی۸ میشه دیگه جز آمریکایی نباید اسمی دیگه بیاد.
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۳با احترام ، این لیست کسری داره …
فراری 458 ایتالیا …
مزراتی گرن توریسمو …
پورشه کاین …
Godziila
۲۲ خرداد ۱۴۰۳کره ای نمی بینم 😎🎌
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ایول
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همشون مال منه🥰
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نه خیر
BMW
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همشون خواص هستند
گات
۲۲ خرداد ۱۴۰۳پس موتور ۸ سیلندر نیسان پاترول کو؟
car lover
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همیشه علاقه خاصی به V8 داشتم، حتی بیشتر از 10 سیلندر و 12 سیلندر
و مهد V8 هم آمریکاست
Mohammad hasan
۲۲ خرداد ۱۴۰۳موتور های وی ۸ مزیتی که دارن که برخی وی ۱۲ ها هم حتی ندارن یکی نرمی اونها هست که بخاطر بالانس احتراق تو این موتور هاست و در درجه بعد گشتاور زیادی هست که این موتورا تولید می کنن نسبت به اسب بخاری که ارائه میدن که وجه تمایز اونها به حساب میاد…
علتشم حجم زیادی هست که موتورای آمریکایی دارن
آمریکایی ها با حجم ۶۲۰۰ وی ۸ میسازن اروپایی ها وی ۱۲
car lover
۲۲ خرداد ۱۴۰۳درود بر شما دوست دانا و با اطلاعات
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۳Mohammad hasan …
این رو اینجا گفتی اما جای دیگه نگو …
نرم ترین کارکرد و کم ترین میزان لرزش و ارتعاش و متعادل ترین نیروها ، مربوط به طراحی 12 سیلندر V شکل هست …
عدد 12 ، عدد تعادل در طبیعته که عدد 8 نسبت به اون ، در هر ردیف آرایش V شکل ، 2 سیلندر کم تر داره ( جاش خالیه و لرزش ایجاد میشه ) …
جهت اطلاعت آرایش V8 کارکرد نرمی نداره که هیچ بلکه لرزش هم زیاد داره که باعث میشه استهلاک این آرایش بالا باشه …
البته تقصیر شما نیست …
وقتی از بچگی به ما گفتند که آرایش طبیعی اعداد از 1 تا 10 هستند ، دیگه نمیشه توقع دیگه ای داشت …
یک هندسه 2 جینی ( 6 * 2 ) معذرت …
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اینها رئوس مطالبی هست که به تعادل ( نظم ) در طبیعت اشاره کرده …
یک جین از چیزی به معنی شش عدد از آن است …
دوجین ، یا تلفظ درستتر دوزین ( فرانسوی : douzaine ) ، یک یکای شمارش اجسام و اشیا است که به تعداد ۱۲ واحد از هر چیزی بیان میگردد …
1) اشکال مرموز کشتزارهای گندم و هندسه دوجینی …
2) هندسه دوجینی و ساختار خورشید – ذره یا ماده را باور کنیم …
3) هندسه دوجینی و کریستالهای برف …
4) هندسه دوجینی و ساختار اتم …
5) هندسه دوجینی و موسیقی :
گام یا فواصل خوشآیند صدا در موسیقی ، برای موجودات مختلف ، بسیار گوناگون و متنوع است ، برای اینکه موجودات در ساختار ژنتیکی ، حس و توان شنوایی ( محدوده اصوات ) و همچنین سیستم عصبی متنوع دارند .
با توجه به سابقه طولانی موسیقی در میان انسانها ، چنین به نظر میرسد که موسیقی حاصل کشف یا سازماندهی انسانها نباشد ، بلکه توسط موجودات هوشمندتری به انسانها آموخته و منتقل شده است و دلیل آن اینکه ساختار دوجینی در آن کاملا مشخص است و مربوط میشود به سیستم شمارش بر پایه دوازده که مورد استفاده انسان قرار نمیگیرد و مربوط میشود به موجودات 12 انگشتی و یا موجوداتی که این سیستم را ترجیح دادهاند …
هر چقدر که از تعداد اون عدد مورد نظر ما در طراحی هر چیزی نسبت به عدد 12 کم کنیم به همون مقدار از تعادل یا نظم یا خنثی شدن نیروهای مخالف دور شدیم و فاصله گرفتیم …
Yasin
۲۲ خرداد ۱۴۰۳از بهترین موتور ها در بهترین خودرو ها 👌🏼
فقط یک سوال دارم که نقش یک سوپاپ اضافه (ذوج نبودن تعداد سوپاپ ) توی موتور فراری ۳۵۵ چیه ؟
ماجد زبیدی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳شوی کاپریس ال اس سوپر سالن هم داره به لیستتون میخنده
حمیدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۳همون موتوری که اندازه ی v6 قدرتشه؟🤪
M power
۲۳ خرداد ۱۴۰۳تو هر لیستی وقتی m5 باشه اوله بقیه واسه دومی میجنگن