در این مطلب، با ۱۰ خودرو و یک موتورسیکلتی آشنا خواهیم شد که انتظار میرود ارزش آنها در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند
شرکت آمریکایی هاگرتی که بزرگترین ارائهدهندهٔ بیمه برای وسایل نقلیهٔ کلاسیک است، لیستی از ۱۰ خودرو و یک موتورسیکلت را منتشر کرده است که انتظار میرود ارزش آنها در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند. این لیست تنوع بالایی دارد و از یک سوزوکی ارزانقیمت با نامی جالب گرفته تا یک لامبورگینی نزدیک به ۳۵۰ هزار دلاری را شامل میشود. کسانی که به دنبال سرمایهگذاری هستند، میتوانند یکی از این خودروها را پیش از آنکه گران شود خریداری کنند. لازم به ذکراست، قیمتی که در اینجا برای خودروها ذکر شده متعلق به نمونههایی است که در شرایط عالی قرار دارند.
هامر H1 مدلهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶
قیمت بین ۱۰۵,۰۰۰ تا ۱۲۷,۳۰۰ دلار
هرچند این هیولای کلاسیک بهصورت قانونی مجوز تردد در جادهها را دارد اما در دنیایی که به کراساوورهای محرک جلوی چینی شاسیبلند گفته میشود، استفاده از این عنوان برای H1 میتواند یک توهین به آن باشد. به گفتهٔ هاگرتی، احیای هامر توسط جنرال موتورز باعث افزایش علاقه به H1 خصوصاً بین متولدین دههٔ ۶۰ تا ۸۰ میلادی شده است. این در حالی است که هامر H1 مدتها بود افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده بود.
AMC AMX مدلهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰
قیمت بین ۳۰,۵۰۰ تا ۴۰,۶۰۰ دلار
این روزها شاید هیچکس شرکت آمریکن موتورز یا AMC را به یاد نیاورد اما این شرکت در دههٔ ۶۰ و ۷۰ بهعنوان قطب چهارم خودروسازی آمریکا با سه غول این صنعت یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر رقابت میکرد. در اشتیاقی که اواخر دههٔ ۹۰ و اوایل دههٔ ۲۰۰۰ برای خرید خودروهای کلاسیک به راه افتاد، کسی به محصولات AMC توجه نداشت اما انتظار میرود طی سالهای آینده مدلهای جذاب این شرکت مثل AMX موردتوجه قرار گیرند.
آئودی R8 دستی مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵
قیمت بین ۱۵۴,۰۰۰ تا ۱۸۶,۷۰۰ دلار
آئودی R8 سوپرکار روزمره در دوران پس از آکورا NSX محسوب میشد. این ماشین که ارتباط نزدیکی با لامبورگینی داشت، زمانی که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد توجهات بسیاری را برانگیخت اما نسل دوم آن بهزودی بدون معرفی جانشین از روی خط تولید کنار خواهد رفت. R8 هنوز هم یکی از مناسبترین سوپراسپرتهای جهان برای استفادههای روزمره محسوب میشود و ارزش نمونههای اولیهٔ گیربکس دستی آن رو به افزایش است.
شورلت کوروت C5 Z06 مدلهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴
قیمت بین ۳۱,۴۰۰ تا ۳۹,۳۰۰ دلار
هرچند طرفداران جنرال موتورز معتقدند که کوروت Z06 صرفاً محصول دانش مهندسی گرفتهشده از تیم موفق کوروت ریسینگ بود اما این ادعا که Z06 در اصل پاسخ مستقیمی به موفقیت دوج وایپر V10 بوده به واقعیت نزدیکتر است. کوروت Z06 حدود دو دهه است که خودروی محبوب علاقهمندان به پیست و مسابقه بوده اما نمونههای تمیز نسل C5 آن در حال تبدیل شدن به خودروهای کلکسیونی هستند.
هارلی دیویدسون ناکلهد مدلهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۷
قیمت بین ۹۰,۳۰۰ تا ۱۱۵,۰۰۰ دلار
این موتورسیکلت نهفقط تنها وسیلهٔ نقلیهٔ دوچرخ در این لیست محسوب میشود بلکه تعریف «کلاسیک» را هم به شکلی اساسی تغییر میدهد. تولید ناکلهد قبل از جنگ جهانی دوم آغاز شد و کل در طول دوران جنگ همچنان به تولید میرسید. با خرید این موتورسیکلت میتوان به دوران پیش از جنگ جهانی دوم بازگشت و به همین دلیل هاگرتی معتقد است که ناکلهد بهمرور ارزشمندتر خواهد شد.
لامبورگینی مورسیهلاگو مدلهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰
قیمت بین ۳۰۲,۷۰۰ تا ۳۴۲,۷۰۰ دلار
مورسیهلاگو اولین لامبورگینی V12 در دوران آئودی بود. کیفیت ساخت، پرفورمنس و قابلیت اطمینان لامبورگینی در دوران مالکیت آلمانها همگی پیشرفت بسیار خوبی داشتند و هرچند مورسیهلاگو هرگز بهاندازهٔ برخی از همدورهایهایش مثل پورشه کاررا GT خواستنی نخواهد بود اما علاقه به آن هرسال بیشتر میشود.
مرسدس بنز SLR مکلارن مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰
قیمت بین ۳۲۹,۳۰۰ تا ۳۸۰,۷۰۰ دلار
هاگرتی این خودرو را یک سوپرکار فراموششده میداند چون فاقد جذابیت و درهای گالوینگ مدل SLS AMG است و قدرت ۶۲۶ اسب بخاری آن در دنیای چلنجر هلکتهای ۷۰۰ اسب بخاری ۶۵ هزار دلاری چندان چشمگیر نیست ولی بااینحال، SLR هنوز هم خودروی پرفورمنس فوقالعادهای است و به اعتقاد هاگرتی در آینده خواستنیتر هم خواهد شد.
نیسان 350Z مدلهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸
قیمت بین ۳۷,۵۰۰ تا ۴۴,۹۰۰
همانطور که در ابتدا گفته شد، قیمتهایی که در اینجا ذکر شده برای خودروهایی است که در شرایط عالی قرار دارند که این یعنی هنوز هم میتوان نیسانهای 350Z با قیمتی بسیار کمتر از این پیدا کرد اما نمونههای تمیز و کمکار این کوپهٔ ژاپنی همین حدود قیمت دارند. مثل کوروت و آئودی R8، هنوز هم امکان خرید یک Z صفرکیلومتر از نمایندگیهای نیسان وجود دارد و اساس شاسی نسل کنونی این خودرو به همان 350Z بازمیگردد که این میتواند باعث پایین ماندن ارزش 350Z شود اما کسانی که خواهان یک Z اصیل تنفس طبیعی با کابین مدرن هستند بهتر است پیش از افزایش قیمت، سراغ دو نسل قبلی کوپهٔ اسپرت نیسان بروند.
ساب ۳۰۰ توربو مدلهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳
قیمت بین ۲۲,۲۰۰ دلار تا ۲۵,۸۰۰ دلار
شاید فکر کنید این روزها برند سوئدی ساب فراموش شده است اما طبق اعلام هاگرتی، مدل ۹۰۰ توربو در بین جوانان موردتوجه قرار گرفته است. هرچند این کوپهٔ فستبک در ظاهر چندان هیجانانگیز به نظر نمیرسد اما زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری شانزده سوپاپ دارد که به لطف توربوشارژر و اینترکولر، ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و با آن کیت بدنهٔ جالب که توسط گروه پرفورمنس ویژهٔ ساب برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده بود در زمان جوانی میتوانست به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
سوزوکی کاپوچینو مدلهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸
قیمت بین ۱۲,۲۰۰ تا ۱۶,۷۰۰ دلار
کاپوچینو خودروی بسیار کوچکی است و قیمت آن نیز حداقل در حال حاضر با اندازهاش مطابقت دارد. این کوپهٔ ژاپنی ممکن است در ظاهر شبیه به ماشینهای کوبنده شهربازی به نظر برسد اما ۶۳ اسب بخار قدرت دارد که هرچند رقم زیادی نیست اما برای اندازهٔ کوچک و وزن سبک آن کافی خواهد بود.
تویوتا پیکاپ ۴×۴ مدلهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸
قیمت بین ۲۰,۷۰۰ تا ۲۶,۷۰۰ دلار
هاگرتی این پیکاپ تویوتا را گزینهٔ خوبی برای کسانی میداند که توان پرداخت مبالغ بالایی برای خرید فورد برانکو یا تویوتا لندکروزر را ندارند اما همچنان یک خودروی ۴×۴ توانمند میخواهند. هرچند هماکنون افراد مسنتر ۴۳ درصد از نمونههای بیمهشدهٔ این ماشین توسط هاگرتی را در اختیار دارند اما به گفتهٔ این شرکت بیمه، جوانترها هم در حال علاقهمند شدن به این پیکاپ ژاپنی هستند.
KF
۱۸ آذر ۱۴۰۱فرغون های داخلی نه ببخشید خودروهای داخل ایران هم بهش اضافه کنید. بلا استثنا
Clean energy
۱۸ آذر ۱۴۰۱داش هوف تا سال آینده😉
BMW
۱۹ آذر ۱۴۰۱داداش اونقدی که ماشین های ایرانی ثانیه گرون میشن اینا گرون نمی شن
علی
۱۸ آذر ۱۴۰۱از لیست بالا فقط لامورگینی و نیسان را میپسندم
احمدرضا
۱۸ آذر ۱۴۰۱ابهت هامر واقعا خیره کنندس
SLR و R8 دو اسطوره که هیچوقت پیری سراغشون نمیاد.
فرید
۱۸ آذر ۱۴۰۱یه لیست الکی و غیر کارشناسی
ممد ژانگولر
۱۸ آذر ۱۴۰۱ارزشمند فقط بنز slr و لامبو مورسیلو بقیشم بره برای اوراق
ممد ژانگولر
۱۸ آذر ۱۴۰۱تبریک میگم به هوادارای کرواسی برزیلو نابود کرد
یعنی خداوکیلی ژاپن به جای کرواسی امده بود بالا ۷ تا گلی که آلمان به برزیل زد برزیل تقدیم میکرد به ژاپن و ژاپنیا جریمش باید کل استادیومو تمیز میکردن 😉
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱فعلا که ژاپن زد له کرد آلمان رو. واسه یه سامورایی همه جا ژاپنِ
Reza Waffen SS
۱۸ آذر ۱۴۰۱SLR مکلارن و مورسیه لاگو رو بدین من بقیش مال شما
ممد ژانگولر
۱۸ آذر ۱۴۰۱داش رضا ماشین دو نفرست شاید اجازه دادم کنارم بشینی قصه های جنگ جهانی دوم برام تعریف کنی ولی شرمنده ماشین مال ماست
Reza Waffen SS
۱۹ آذر ۱۴۰۱اشکال نداره فدای سرت یدونه نسخه سوپرولوچه با رنگ سیلور دارم تو گاراژ
عرفان
۱۸ آذر ۱۴۰۱نکته جالبی که راجب سوزوکی کاپوچینو هست و خودم اولین باری که فهمیدم فکر کردم اشتباه تایپیه رد لاینشه !!!!!!
9300 دور در دقیقههههه !!!!!
حقیقتش هنوز هم فکر میکنم اشتباه تایپیه !!
مهران
۱۸ آذر ۱۴۰۱R8 واقعا ارزششو داره👌🧡
.اما هارلی😐!!!!!!این قیمت واقعا غیر منطقیه حالا هر حس و حالی به سرنشین بده و هر چقدرم عالی باشه که بنظر من نیست.
Regra loaded
۱۸ آذر ۱۴۰۱بوگاتی شیرون نیز هم
حسین
۱۸ آذر ۱۴۰۱وانت کلی سال پیش ۲۰ هزار دلار هست؟
پس چرا میگن خارج ماشین ارزونه!؟
حسین
۱۹ آذر ۱۴۰۱یکسری ماشین های این لیست خاص هستن ، اونا برکنار!
مابقی چرا اینقدر گرونن؟؟
یکی علت رو بگه!
رامین
۹ دی ۱۴۰۱شوخی میکنی فدات یه نگاهی به دستمزدهای کارگر و کارمند در انگلیس و آمریکا و سوئیس بنداز بعد صحبت کن عزیز دل
BMW/M-POWER
۱۸ آذر ۱۴۰۱تو این لیست SLR به همراه نیسان و لامبو و تویوتا انتخابم هستن
SLR افسانه ای به نظرم زیباترین سوپراسپرت دنیاست
عکس ها و پوسترش توی مجله ماشین هیچوقت یادم نمیره اکثر ماشین بازا یه پوستر از این اسطوره توی اتاقشون زده بودن
متنی هم که درباره ی این خودرو ها نوشته با احترام کاملا چرت و پرت بود
اولا SLS AMG هیچوقت نتونست به موفقیت SLR برسه و اینجا کاملا برعکس گفته
دوما اسم SLR هیچوقت کنار چلنجر هلکت نمیاد بلکه همیشه از قدیم تا الان کنار انزو و کاررا جی تی اومده
GMA
۱۸ آذر ۱۴۰۱دقیقا! منم تعجب کردم از SLR به عنوان یه سوپرکار فراموش شده یاد کرده و انقدر در موردش حرف مضحک زده!!…
مهردادکمال
۱۸ آذر ۱۴۰۱نسل اولR8 رو با اون خطوط نرم و جذابش به نسل دوم ترجیح میدم خیلی خواستنیه بنز و مورسیه لاگو هم بی نظیرن و غبار پیری هرگز به روشون نمیشینه. هامر هم برای رو کم کنی عالیه و خیلی جلب توجه میکنه اما با باقی لیست خیلی حال نکردم
یک کاربر
۱۸ آذر ۱۴۰۱آئودی مال من
Sobhan
۱۸ آذر ۱۴۰۱شما هر مدل لامبورگینی بخرید چند سال بعد چند برابر میتونید بفروشید همیشه همینجوری بوده 🙌
Hadi
۱۸ آذر ۱۴۰۱فقط اون R8 با گیربکس دستی…
SLR _ 722
۱۸ آذر ۱۴۰۱من اصلا بیاد نمیارم مورسیه لاگو در زمان خودش زیر سایه کسی بوده باشه و خواستنی نباشه ، برعکس همیشه از ستون های سپور اسپورت ها بوده و هست
در مورد slr هم من تعجب میکنم چرا نویسنده فکر کرده SLS بهتر مورد توجه بوده . اتفاقاً من بیشتر شنیدم که SLS چندان نتونسته جای slr رو پر کنه و یک پله پایین تر بوده ( اگر چه اون هم خیلی دوست داشتنی هست )
این دو مورد رو من بدون مدرک نمیتونم بپذیرم
علی جردن
۱۹ آذر ۱۴۰۱تو سال ۲۰۳۳ کسی دیگه به هامر H1 این غول تشنه بنزین بهایی بیشتر از یک هزار دلار نمی ده (اون هم بابت ضایعات کیلویی آهن آلات هامر) چون تو سال ۲۰۳۳ دیگه تو جایگاه ها یک قطره بنزین پیدا نمی کنه که بزنه ماشین تشنه بنزین نوش جان بکنه چون در اون سال (منظورم سال ۲۰۳۳) کل جایگاه های شل و بقیه جایگاها بجای بنزین قراره انرژی برقی جایگزین کنن …
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ آذر ۱۴۰۱هاگرتی شکر میل کرده که در مورد slr حرف میزنه
محمدهادی
۱۹ آذر ۱۴۰۱وجود حضرت مورسیه لاگو در کنار اسامی این لیست،بی احترامی به شان این نام بود
و البته یادم رفت بزرگ دیگر این لیست SLR فقید
با اینکه مرسدسی نیستم اما اعتبار slr احتیاج به دفاع کردن نداره دیگه
نام این دو بزرگ رو از این لیست باید فاکتور گرفت
خودشون قول میدن هرسال به ارزششون بیافزایند
احسان
۱۹ آذر ۱۴۰۱همه شون جز موتوره دلخواه بودن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ آذر ۱۴۰۱مرسدس هامر مورچیا لاگو ار 8
reza342
۱۹ آذر ۱۴۰۱سلام دوستان، یه سوال بی ربط. خواهشا اگر میدونید جواب بدید. به نظر شما هزینه نمایش بنر بیمه سامان در بالای سایت پدال چقدره؟
علی
۱۹ آذر ۱۴۰۱انتخاب من اس ال آر و مورسیه لاگو و آر ۸ 😍.
علیرضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱نمی دونم ما ایرانی ها خودمون را چرا دست کم میگریم لااقل یکی ماشین ایرانی هم بیان میشد .مدیر عامل سایپا در مورد پراید گفت یکی از ماشین های محکم پراید است.لااقل به حرف این ابر مرد احترام بگذارید.خیلی مردم ایران دل خور شدن.