چشم اندازهفته نامه

قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ؛ از موستانگ دارک هورس تا چلنجر هلکت

در مقاله جذاب پیش رو قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ

عصر مدرن خودروهای عضلانی آن‌گونه که می‌دانیم به پایان رسیده و ناراحتی افراد بسیاری را در پی داشته است. کرایسلر تولید سومین نسل پیشرانه نمادین ۸ سیلندر هِمی را متوقف کرده و با این کار چلنجر و چارجر سنتی نیز راهی موزه شده و قرار است جانشین آن‌ها با پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی و البته قوای محرکه برقی تولید شود. شورولت نیز کامارو را به محاق برد و شاید در آینده دوباره آن را به‌صورت برقی احیا کند. بی‌شک کوروت هم در طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد و شاید در آینده چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

به نظر می‌رسد فورد تنها برند بین سه خودروساز بزرگ دیترویت است که همچنان به تولید خودروهای عضلانی سنتی ادامه می‌دهد و جیم فارلی مدیرعامل این خودروساز تولید موستانگ کوپه برقی را رد کرده است؛ اما حتی اگر خبری از موستانگ برقی نباشد هم شاید در آینده قوای محرکه هیبریدی برای این خودرو در نظر گرفته شود. با توجه به تمامی این تغییرات، احتمالاً وضعیت حال حاضر را بتوان بهترین دوران چنین خودروهایی دانست. در ادامه می‌خواهیم شما را با قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ آشنا کنیم.

قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ

فورد موستانگ دارک هورس

قدرت: ۵۰۰ اسب بخار

دارک هورس جدیدترین عضو خانواده فورد موستانگ است و قوی ترین عضو از هفتمین نسل موستانگ به شمار می‌رود. این خودرو از جدیدترین به‌روزرسانی‌های خودروی موردبحث در بخش پیشرانه و کابین سود برده و ظاهری خوفناک دارد. نسل پیشین موستانگ در نسخه مک وان ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما خروجی پیشرانه دارک هورس به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. فورد برای ارتقای این خودرو نگاهی به شلبی موستانگ GT500 داشته و از یاتاقان‌های پیشرانه ۸ سیلندر آن هیولا استفاده کرده است. نیروگاه ۵ لیتری کایوت دارک هورس همچنین از دریچه گاز ارتقا یافته سود می‌برد و به مدد همین تغییرات است که خودروی موردبحث در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۷ ثانیه طی می‌کند. با اینکه دارک هورس قوی ترین عضلانی تاریخ نیست اما سیستم تعلیق مغناطیسی، گیربکس ۶ سرعته ترمک و پکیج هندلینگ سفارشی و رینگ‌های فیبر کربنی باعث می‌شوند این خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم نیز توانایی‌های خوبی داشته باشد. قیمت موستانگ دارک هورس از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود.

شورولت کامارو Z/28 نسل پنجم

قدرت: ۵۰۵ اسب بخار

پنجمین نسل کامارو شاهد خیزش مجدد مدل Z/28 از سال ۲۰۰۲ تا آن زمان بود. کامارو Z/28 فقط در دو سال پایانی تولید کاماروی نسل پنجم عرضه شد و پس از مدل ZL1 که ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشت دومین عضو پرقدرت خانواده کامارو به شمار می‌رفت. پیشرانه ۷ لیتری LS7 این خودرو که جزو بهترین پیشرانه‌های LS تاریخ است ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با اینکه خودروی موردبحث قدرت بسیار بالایی ندارد اما مهندسان شورولت دنبال هدف بسیار متفاوتی بوده‌اند. Z/28 را می‌توان هیولای پیست دانست و استفاده از سیستم تعلیق سطح بالا، لاستیک‌های بسیار پهن پیرلی پی زیرو تروفئو R، ترمزهای کربن سرامیک برمبو و کیت آیرودینامیک جدید برای ارتقای داون فورس باعث عملکرد مثال‌زدنی آن در پیست شدند. با چنین سواری جذابی، کامارو Z/28 توانست جایزه بهترین خودروی راننده موتور ترند در سال ۲۰۱۴ را مال خود کند. کامارو Z/28 صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی می‌کند. متأسفانه این مدل در ششمین نسل کامارو ارائه نشد.

شورولت کامارو ZL1 نسل ششم

قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

از میان تمامی تریم های کامارو، ZL1 را می‌توان پادشاه قدرت دانست. با اینکه خودروی یاد شده در ابتدا به کامارو کوپو نیمه رسمی در سال ۱۹۶۹ ارائه شد اما در نهایت شورولت نام ZL1 را برای نسل‌های پنجم و ششم انتخاب کرد که نتیجه آن تولید قوی ترین کاماروهای جاده‌ای بوده است. پنجمین نسل این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۵۸۰ اسب بخاری استفاده کرد اما شورولت به همین قانع نشد و در سال ۲۰۱۷ کامارو ZL1 نسل شش را با نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 تولید کرد. این پیشرانه ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۴ ثانیه می‌شود. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مغناطیسی، لاستیک‌های گودیر ایگل F1، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و ترمزهای برمبو اشاره کرد. این خودرو همچنان در حال تولید است هرچند امسال آخرین سال عرضه آن است. کامارو ZL1 موردبحث ۷۲ هزار دلار قیمت دارد.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ

قدرت: ۶۶۸ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 جنرال موتورز که اولین بار روی شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ معرفی شد در کامارو ZL1 غوغایی به پا کرد بنابراین تعجبی نداشت که این نیروگاه را در بطن کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز ببینیم اما کادیلاک با کسب خروجی ۶۶۸ اسب بخاری از این پیشرانه پرقدرت، محصول خود را یک سر و گردن بالاتر از کامارو قرار داد تا به این ترتیب سریع ترین و قوی ترین محصول تولیدی تاریخ کادیلاک در آن زمان معرفی شود. آمریکایی‌ها مدعی هستند این خودرو صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. البته توانایی‌های CT5-V بلک وینگ فقط در خط مستقیم خلاصه نمی‌شود و برای مثال یک دور پیست مشهور یاس مارینا را در ۲ دقیقه و ۲۰.۹۸ ثانیه طی کرده تا عنوان سریع ترین سدان تولیدی این پیست را به خود اختصاص دهد. خودروی موردبحث همچنان در دسترس است و قیمت آن از حدود ۹۳ هزار دلار شروع می‌شود.

شورولت کوروت Z06 نسل هشتم

قدرت: ۶۷۰ اسب بخار

کوروت مدرن تفاوت‌های بنیادین با نسل‌های پیشین دارد و از طراحی پیشرانه وسط سود برده تا بتواند در میان محصولات فراری و لامبورگینی خودی نشان دهد. خودروهای عضلانی از طراحی پیشرانه وسط استفاده نمی‌کنند اما کوروت با چنین ترکیبی نشان داد که چه پتانسیل‌هایی دارد. کوروت استینگری ۲۰۲۰ با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT2 که ۴۹۵ اسب بخار قدرت داشت معرفی شد اما به زودی نسخه Z06 آن که دارای پیشرانه ۵.۵ لیتری جدید بود پدیدار شد. این پیشرانه تنفس طبیعی بر اساس ادعای جنرال موتورز قوی ترین پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ است و ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد. به این ترتیب کوروت Z06 در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. از تغییرات این مدل نسبت به نسخه پایه می‌توان به اسپویلر عقب قابل تنظیم و سیستم تعلیق ارتقا یافته اشاره کرد. این کوروت قیمت حدود ۱۱۳ هزار دلاری دارد.

دوج چلنجر SRT هلکت

قدرت: ۷۱۷ اسب بخار

اگر بخواهیم یک خودروی عضلانی مدرن با بیشترین تأثیر را انتخاب کنیم احتمالاً دوج چلنجر SRT هلکت ۲۰۱۵ گزینه مدنظر خواهد بود. خودروهای عضلانی ۶۰۰ اسب بخاری در آن زمان وجود داشتند اما هیچ‌کدام از آن‌ها مرز قدرت ۷۰۰ اسب بخار را رد نکرده بودند تا اینکه کرایسلر با هلکت شوکی به دنیا وارد کرد. چلنجر در سومین نسل خود از پیشرانه‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخاری استفاده کرده بود اما دوج با معرفی SRT هلکت همه‌چیز را وارد دنیای جدیدی کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی این خودرو ۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نتیجه آن صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای خواهد بود. این خودروی عضلانی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی می‌کند. کرایسلر در آن زمان مدعی شد پیشرانه هلکت قوی ترین نیروگاه ۸ سیلندر تاریخش است اما در ادامه قدرت آن را به ۷۱۷ اسب بخار رساند و حتی مدل قوی‌تر هلکت ردای را نیز معرفی کرد.

فورد موستانگ شلبی GT500

قدرت: ۷۶۰ اسب بخار

نام کارول شلبی با فورد موستانگ های پرقدرت مترادف است و تاریخچه آن نیز به مدل‌هایی همچون شلبی موستانگ GT350 مدل ۱۹۶۵ و شلبی کبرا GT500KR سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد؛ اما با اینکه شلبی تابه‌حال موستانگ های سفارشی زیادی را توسعه داده اما هیچ‌کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ را نداشته‌اند. این خودرو سومین موستانگی است که از عدد GT500 در نام خود استفاده می‌کند. همچنین این خودرو اولین GT500 پس از فورد شلبی در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. فورد تمامی خطوط قرمز مربوط به توسعه سومین GT500 را نادیده گرفت و به همین خاطر پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری دست‌ساز ۷۶۰ اسب بخاری را در بطن آن قرار داد. به این ترتیب خودروی موردبحث عنوان قوی ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فورد را به دست آورد. جدای از پیشرانه افسانه‌ای، GT500 در سایر بخش‌ها نیز می‌درخشد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو اشاره کرد. موتور ترند با این هیولا صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر حدود ۱۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. کارشناسان همچنین به توانایی‌های بالای خودرو در پیست اشاره کرده و آن را قاتل سوپر اسپرت دانسته‌اند.

دوج چارجر SRT هلکت ردای جیل بریک

قدرت: ۸۰۷ اسب بخار

چلنجر شاید پرچم‌دار اسب بخار کرایسلر باشد اما تنها خودرویی نیست که قدرت عظیمی را از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی به دست آورده است. این خودروساز در سال ۲۰۰۶ چارجر را احیا کرد و همانند چلنجر شاهد تولید آن با پیشرانه‌های ۳۴۰ و ۴۲۵ اسب بخاری بودیم اما در سال ۲۰۲۱ مدل ردای با ۹۷۹ اسب بخار قدرت همه‌چیز را تغییر داد. خروجی فوق‌العاده این پیشرانه به معنی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۶ ثانیه است. با اینکه افراد عادی به دلیل مشکلات کشش نتوانسته‌اند ادعاهای کرایسلر را ثابت کنند اما شکی وجود ندارد که این خودرو توانایی‌های زیادی دارد. کرایسلر در سال ۲۰۲۳ مدل جیل بریک را با قدرت ۸۰۷ اسب بخار تولید کرد که ۱۰ اسب بخار اضافی آن حاصل بازنگری در برخی قطعات پیشرانه بوده است.

دوج چلنجر SRT دیمن

قدرت: ۸۴۰ اسب بخار

دوج چلنجر SRT دیمن به عنوان خودرویی سفارشی تولید شد و پیشرانه ۸ سیلندر آن علیرغم برخی اشتراکات با نسخه‌های قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به بلوک، میل‌لنگ، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها و حتی سوپرشارژر جدید اشاره کرد. سوپرشارژر این خودرو حجم ۲.۷ لیتری دارد و اگر از سوخت مسابقه‌ای اکتان ۱۰۰ در این هیولا استفاده شود قدرت ۸۴۰ اسب بخار به دست خواهد آمد. در صورت استفاده از سوخت اکتان ۹۱ خروجی پیشرانه ۸۰۸ اسب بخار خواهد بود. کرایسلر ادعاهای زیادی درباره عملکرد این خودرو مطرح کرد و گفت دیمن در عرض ۹.۶۵ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز ۲.۳ ثانیه است. تنها ۳۳۰۰ دستگاه از خودروی موردبحث تولید شده است.

دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰

قدرت: ۱۰۲۵ اسب بخار

تا چند وقت به نظر می‌رسید چلنجر SRT دیمن ۸۴۰ اسب بخاری قوی ترین خودروی عضلانی تاریخ خواهد بود اما دوج در سال ۲۰۲۳ یک هیولای درگ با پسوند دیمن ۱۷۰ را معرفی کرد. هیولای موردبحث جزو خودروهای لست کال دوج بود و به منظور گرامی داشت پایان تولید چلنجر و چارجر بنزینی تولید شد. دیمن ۱۷۰ از پیشرانه ای ارتقا یافته که دارای سوپرشارژر ۳ لیتری و قطعات داخلی جدید بود استفاده کرده و قدرت ترسناک ۱۰۲۵ اسب بخاری دارد. از دیگر تغییرات خودرو می‌توان سیستم تعلیق مخصوص درگ، لاستیک‌های درگ رادیال و نرم‌افزار جدید را نام برد که باعث می‌شوند دیمن ۱۷۰ صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۶۶ ثانیه‌ای داشته باشد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه طی می‌کند. البته که چنین قدرتی با قیمت فراتر ۱۰۰ هزار دلار فراهم شده است. در نهایت باید گفت تنها ۳ هزار دستگاه چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ برای بازار آمریکا تولید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    عشق است ماسل و ماسل کار و امریکن کارز برای خلق اینها💥

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. SMS

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (550 ديدگاه)

      سلاطین

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. SMS

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (550 ديدگاه)

      کروت باید باشه ؟
      نیسان نباید می بود ؟

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. froG-driVer

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        پارکتو عوض بکن…

        موافقم 12
      2. JaMsHiD_R1988

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2697 ديدگاه)

        SMS
        بحث ماسل کاره
        GTR ربطی به ماسل کار نداره اصلا
        اصلا هدف این دوتا یه دنیا فرق داره

        1. SMS

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (550 ديدگاه)

          کروت هم سوپر اسپرته و موتور عقب ، اونم نباید پس می بود

    3. دیجی

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      چقدر حیف شدبا پایان تولید کامارو

      موافقم 14
      مخالفم 1
    4. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4250 ديدگاه)

      من که عاشق چارجر SRT هلکت ردآی جیل بریک شدم.

      فرض کن یه سدان داری با 807 اسب بخار رو محور عقب…

      موافقم 16
      مخالفم 2
    5. (Ali(chevynova

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7367 ديدگاه)

      اینجا صحبت از چرم و چوب نیست
      اینجا صحبت از محدودیت تولید نیست
      اینجا از گیربکس دو کلاجه وcvt خبری نیست
      اینجا کسی به آلایندگی اهمیت نمیده
      اینجا محل صحبت از کاربراتور ۴ دهنه ادلبروکه و هولیه
      اینجا محفلی برای طرفداران متعصب اولداسکوله
      اینجا از دهه ۷۰ و ۶۰ صحبت میشه
      اینجا گیربکس ۳ دنده و دف عقب و فنر شمش هست که مورد توجه
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه نعره موتور ۴۴۰ دوج
      ماشالاه نعره موتور ۴۲۹ فورد
      ماشالاه گشتاور ۶۹۰ نیوتنی موتور بیوک اسکای لارک مدل ۷۰

      موافقم 9
      مخالفم 13
      1. car lover

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        عشق است

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. Mr wrong

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (330 ديدگاه)

        انقد قشنگ تعریف میکنی آدم گشنه ش میشه آقای nova

        موافقم 7
        مخالفم 6
      3. amir

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        اینجا صحبت از هرزگردی و بکسوات نیست
        اینجا صحبت از برگه nhra نیست
        اینجا صحبت از دف عقب نیست
        اینجا صحبت از یه قرن پیش نیست
        اینجا صحبت از بحران نفت و ماسل های ضعیف شده با طراحی فراموش شدنی نیست
        اینجا صحبت از پیروزی های بی شماره لمانز و فرمول یک و رالیه
        اینجا صحبت از تایم نوربرگ رینگه
        اینجا صحبت از چهارچرخ متحرک v12 عه
        ماشالا موتور کلمبو فراری
        ماشالا اصالت ۹۱۱ که از دهه ۶۰ میلادی همچنان میدرخشه اصالت خودشو حفظ کرده
        ماشالا فراری اس اف ۹۰ که بعد ۵ سال هنوز رقیبی نیومده و تازه کوروت زی آر وان میخوان براش شاخ بشه
        ماشالا غرش دوازده سیلندر لامبورگینی
        ماشالا چهارچرخ متحرک آئودی کواترو که باب جدیدی به رالی باز کرد

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          امیر آروم باش.

          اصالت کوروت بالاتر از 911، اینو یادت باشه.

          چرا زیر پست ماسل کار اینارو میگی.

          اون دوران بحران نفت و انرژی و افول هم گذشت، رسیده به چیزی که داری میبینی.

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. amir

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          یه شباهت بین کوروت c8 و c1به من نشون بده حرفتو باور میکنم
          اما پورشه ۱۹۶۴ رو کنار ۲۰۲۴ بزار تا بفهمی اصالت چیه

          موافقم 7
          مخالفم 6
        3. amir

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          از این ب بعدم کامنتای علی ماشالا رو همینطوری ریپلای میکنم تا حالیش بشه چقدر رو مخه

          موافقم 7
          مخالفم 5
        4. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          طاها الان چی میبینیم؟
          یه رم که ریبج پژوعه و ادعای دوج رم رو می‌کنه
          چلنجری که نابود شد و چارجری که موتورش اروپاییه
          کامارویی که سال بعد توقف تولید میخوره
          الان فقط کوروت و ماستنگ تو بازین که من هم قبولشون دارم و واقعا جزو برترین ها هستن
          بعدش راجع به ۹۱۱
          ۹۱۱ تغییرات موتوری رو تجربه کرده وگرنه از لحاظ ساختار و هدف و شکل و شمایل کاملا به نسل اول پایبند مونده
          کوروت که کلا انگار یه محصول جدیده چی؟

          موافقم 3
          مخالفم 8
        5. Taha Ayoobi

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          @amir

          اینو یه بار گفتم،
          کوروت C2 نسبت به C1 خیلی تغییرات وسیعی داشت و اصالتی که از نظر طراحی داره از نسل 2 نشعت میگیره ولی از نظر تاریخه بر میگرده به 1954.
          و جالبه بدونی که کوروت C5 آخرین ماشینی بود که با چراغ های مخفی تولید شد و از نسل 2 تا زمانی که این چراغ ها ممنوع بشن بهش پایبند موند.
          یعنی اگر این چراغ ها ممنوع نمیشدن الان کوروت با چراغ های مخفی تولید میشد.
          از نسل 6 که مدل چراغ ها عوض شد تا نسل 8 تشابه رو میشه دید.
          کوروت هیچ وقت از اصالت خارج نشد ولی اگه بخوام از 911 بگم، میتونید به نسل 996 یا 996.2 نگاه کنید که چجوری بود طراحیش.
          الان یکی میگه که جای در باک 911 عوض نشده، خب سمند هم جای باکش از اول یه جا بوده، این چه دلیلیه آخه.

          من نمیخوام بگم 911 اصالت نداره، اتفاقا چراق های جلوش میشه گفت دقیقا برا همون مدل 1964، ولی چراغ های عقب الانشو با اون مقایسه کن.
          نسل اول پیوسته نبوده، بعد پیوسته شده بعد دوباره جدا شده بعد تو نسل آخر دوباره پیوسته شده، ولی کوروت از اول چراغ های دو قسمتی داشت که کامل مشهوده.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        6. Taha Ayoobi

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          @ JaMsHID_R1988

          جمشید اوکی، اینایی که میگی درست، اون از خط تولید خارج شده، اون نابود شده، اون ریبج پژوعه،

          یعنی رم 1500، 2500، رو ندیدی؟
          فورد F-150، F-250؟
          شورلت سیلواردو، شورلت کلاردو؟
          بخوام مدل بگم تا فردا میتونم بنویسم،

          و این که میگید کوروت موتور وسط شده پس اصالت نداره، باید اینو بگم که اینکه موتور وسط شده هم به اصالت ربط داره، حالا چجوری،

          کسی که توسعه و ساخت نسل دوم کوروت رو بر عهده گرفت، اسمش زورا آرکاس دانتوف بود که معروفه به پدر کوروت و برای همین شورلت میخواد توی گولاخ ترین تیپ کوروت برای ادای احترام اسم اون رو بذاره، زورا از همون نسل C2 معتقد بود که کوروت باید موتور وسط باشه و باز هم شورلت برای ادای احترام به اون نسل C8 رو موتور وسط کرد.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        7. سوشیانت

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3472 ديدگاه)

          پست راجب ماسل کار های آمریکاییه اون وقت امیر اومده راجب اروپایی ها صحبت کرده!!! اصن منطق اروپایی فن ها فوق العاده ست واقعا😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3472 ديدگاه)

          کی گفته چارجر موتورش اروپاییه؟!

      4. car lover

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        علی محض ازلاع گیربکس کوروت 8 سرعته دوکلاچه است

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          کار لاور،

          برا همینه که میگیم کوروت ماسل نیست.

          هرچی آمریکاییه که ماسل حساب نمیشه.

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. amdbenz

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ماشالا امریکن کارز
    ماشالا اصالت
    ماشالا چلنجر

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7367 ديدگاه)

      ماشالاه بیوک الکترا ۲۲۵ مدل ۷۲
      ماشالاه پونتیاک کاتالینا ۴۲۱ مدل ۶۲
      ماشالاه گشتاور ۷۱۹ نیوتنی موتور ۴۱۳ دوج در ۱۹۶۲
      ماشالاه موتورcammer ۴۲۷ فورد با ۶۵۷ اسب قدرت در ۱۹۶۵
      ماشالاه گیربکس ۷۲۷ توکفلایت دوج که از ۱۹۵۶ تا الان تولید میشه

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. amir

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        ماشالا فراری لافراری
        ماشالا بوگاتی ویرون با پرفورمنس مثال زدنی
        ماشالا بوگاتی شیرون که هنوز رکورد تاپ اسپید دستشه
        ماشالا مکلارن اف یک اولین هایپرکار جهان
        ماشالا لامبورگینی میورا اولین سوپراسپرت جهان( الان میخوای بگی کوروت بابا اون اسپرت کاره)

        ماشالا amg one رکورد دار نوربرگرینگ

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          امیر خواهشا خودتو کنترل کن

          رکورد دار نوربرگ‌رینگ 919 ایوعه.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. amir

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          میدونم ولی علی از amg oneبدش میاد بزار اونو بگیم🤣🤣

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. JaMsHiD_R1988

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          رکورد دار ماشین های جاده ای AMG ONE هست وگرنه که 919 حسابش جداست . سریع ترین جنبنده توی نوربرگ رینگه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  3. Mr. gt c

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    کوروت سی ۸ زد صفر شیش رو عضلانی حساب کردید
    ولی کوروت سی هشت زد آر وان رو توی لیست نیاوردین با ۱۰۶۴ اسب بخار

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4694 ديدگاه)

      سلام لیست قبل از رونمایی اون بسته شده بود.

    2. BlackWing

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1299 ديدگاه)

      درست گفتی اگر کوروت جزو ماسل‌کارها باشه باید وایپر ACR با قدرت ۶۴۵ اسب بخار هم تو لیست میبود

      البته جهت اطلاع بگم زد صفر شیش نیست ، زی او سیکس درست تره 🙏🏼
      Zee Ow Six

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. amir

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        جناب بلک وینگ ولی من هرچی فکر میکنم وایپر و کوروت sport car باید محسوب بشن

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. nikan

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (147 ديدگاه)

          در مورد وایپر بگم وایپر درسته موتورش جلو ماشین بود اما تا جایی که میشد اومده بود عقب تا تقسیم وزن خوبی داشته باشه و موتور جلو -وسط محسوب میشد و سیستم تعلیق و آیرودینامیکش مخصوصا نسخه های ACR اونو فراتر از رده اسپرت کار میکرد. به علاوه تا یه دوره ای قوی ترین ترمز جهانو داشت نمیدونم ماشینی هست که رکورد ترمز وایپرو زده باشه اگه هست و میدونید لطفا بگین
          در مورد کوروت تا نسل ۵ اسپرت بود ولی نسل ۶ به بعد توی رده سوپر اسپرت قرار میگیره چون تغییرات فنی خیلی زیادی کرد. طرز قرار گیری موتور نسل ۷ مثل وایپر جلو-وسط بود و تعلیق و آیرودینامیک سطح بالایی داشت و نسل ۸ هم که مشخصا سوپر اسپرته و نیازی به توضیح نداره.
          مرسدس sls amg هم دف عقب و موتور جلو-وسطه و همچنان سوپر اسپرت حساب میشه.
          امیدوارم مفید بوده باشه

    3. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4250 ديدگاه)

      به نکته خیلی خوبی اشاره کردی 👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. JaMsHiD_R1988

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      تو گروه خونی ماسل کار توربو و از این لوس بازیا معنی نداره
      اون اومده فقط برای ثابت کردن این که آمریکایی ها بلدن ماشین پیست بسازن
      وگرنه که خیلی جزو ماسل کار حساب نمیشه

  4. BlackWing

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    در دوران معاصر میشه گفت اولین جنگ اسب بخار رو شلبی GT500 مدل ۲۰۰۷ با موتور ۵.۴ لیتری سوپرشارژ ۵۴۰ اسبی به راه انداخت.

    ۴ سال بعد یعنی اواخر ۲۰۱۱ شورولت اومد کامارو ZL1 رو با موتور تیون آپ شده‌ی LSA کادیلاک CTS-V معرفی کرد با ۵۸۰ اسب بخار ، سال ۲۰۱۳ هم GT500 با قدرت ۶۶۲ اسب بخار برگشت

    داج به صورت مخفیانه داشت رو پروژه دوقلوهای هلکت کار میکرد و اواخر ۲۰۱۴ اونا رو معرفی کرد.

    این ۷۰۷ اسب اینقدر تو صنعت ماشین تاثیرگذار بود که موتور ترند گفت موتور هلکت فقط ۲۰ اسب بخار از موتور بنزینی مکلارن P1 قدرت کمتری داره !!
    جانی لیبرمن موقع تست چلنجر هلکت دقیقاً این جمله رو گفت : وقتی سر چهارراه وایسی و یه بنتلی کانتیننتال بیاد کنارت با خودت میگی اوه بنتلی بیچاره تو “فقط” ۶۰۰ اسب بخار داری ، امیدوارم بتونی پا به پای من به اون چهارراه برسی !!

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. علیرضا

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    یک مدل از کامرو به اسم جنگیر تولید شد که ۱۰۰۰ اسب قدرت داشت

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. corvette

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    آخه کجای تاریخ . کوروت ماسل کار بوده ؟
    نزدیک ترین نسل به ماسل کار بودنش
    نسل c3 بود که حتی اونم ماسل کار نبود. اسپرت بود
    بعد C8 Z06 مید انجین با گیربکس ۲ کلاج . با موتور میل لنگ تخت رو ماسل کار حساب کردید؟

    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      نمیشه گفت رسما یه ماسله کاره یا نیست ولی خیلی شبیشونه مثل گلگیرهای خیلی پت و پهنی داره و هیکلشم خیلی گندست سعادت داشتم یدونه ابیشو تو فرشته دیدم، علاوه بر اون دف عقب هم هست و سازندش هم امریکاست و توی این لیست بنظرم جایی داشت
      کادیلاک هم همینطور شاید فرم بدنه ای ماسل رو نداشته باشه و بیشتر شیک و پیک تر و کت شلواری بنظر بیاد اما گیربکس دستی و موتور حجیم و سوپرشارژ و دف عقب بودن و امریکایی بودنش رو فراموش نکن اینا همه نشونه ماسل کاره

  7. Taha Ayoobi

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4250 ديدگاه)

    + کدومو بدم؟

    – همه رو بدید.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. سوشیانت

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3472 ديدگاه)

    دوج و شورولت تو صنعت خودرو انقلاب کردن👏🇺🇲

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      فورد رو هم فراموش نکن که استاد هنری فورد اولین خودرو رو به خط تولید برد

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3472 ديدگاه)

        دقیقا درسته اولین خط تولید متحرک رو فورد اختراع کرد👌

        موافقم 5
        مخالفم 4
  9. Taha Ayoobi

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4250 ديدگاه)

    به نظرم کوروت و CT5 جزو ماسل ها نیستن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      نمیشه گفت رسما یه ماسله کاره یا نیست ولی خیلی شبیشونه مثل گلگیرهای خیلی پت و پهنی داره و هیکلشم خیلی گندست سعادت داشتم یدونه ابیشو تو فرشته دیدم، علاوه بر اون دف عقب هم هست و سازندش هم امریکاست و توی این لیست بنظرم جایی داشت
      کادیلاک هم همینطور شاید فرم بدنه ای ماسل رو نداشته باشه و بیشتر شیک و پیک تر و کت شلواری بنظر بیاد اما گیربکس دستی و موتور حجیم و سوپرشارژ و دف عقب بودن و امریکایی بودنش رو فراموش نکن اینا همه نشونه ماسل کاره

      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4250 ديدگاه)

        چی بگم والا

      2. nikan

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        یکی از مواردی که ماسل کارا و پونی کارا دارن و کمتر بهش اشاره میشه کشیده بودن و فضای بزرگ کابینه که کوروت توی همه نسلاش اینو نداشته برای همین توی رده اسپرت و سوپر اسپرت قرار میگیره ولی کادیلاک هیچی از یه ماسل کار کم نداره. موتور حجیم هشت سیلندر سوپرشارژر نداره که داره گیربکس دستی نداره که داره فضای کابین راحت و جادار نداره که داره ظاهر عضلانی نداره که داره دف عقب نیست که هست. کادیلاک یه ماسل کاره که از سنتی بودن فاصله گرفته و کمتر لاستیک دود میکنه و در عوض خیلی چابکه و هندلینگ خوبیم داره

        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          آره نیکان جان، میشه گفت کادیلاک یه سبک دیگه ای از ماسله.
          ماسل کاری که به تکنولوژی های زیاد مجهز شده، مثلا ماسل کار مدرن

    2. B

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (861 ديدگاه)

      اتفاقا کادیلاکو دقیقا میتونی جزو ماسل ها بدونی
      فقط اگه اسمش کامارو و ماستنگ و داج باشه ماسل بحساب میاد مگه ؟ موتور v8 سوپر شارژ ۶.۲ لیتری ابعاد و هیکل ماشینم کم از ماسل نداره ( سری ۵ بیمر هم تقریبا همچین وضعیتی داره و بخاطر همین خیلیا ماسل کار میدوننش)

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4250 ديدگاه)

        آره راست میگی خیلی شبیه ماسل هاس.

        ولی CT5 خیلی تکنولوژی و آپشن داره، میشه گفت ماسل کار مدرنه👍

        موافقم 1
        مخالفم 1
  10. سوشیانت

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3472 ديدگاه)

    کادیلاک رو هم باید اضافه کنم🇺🇲👏

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. سوشیانت

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3472 ديدگاه)

    تا جایی که من میدونم gt500 ارتباطی به شرکت شلبی امریکن نداره اسم شلبی در این خودرو توسط بخش svt فورد انتخاب شده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. حسن

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2066 ديدگاه)

    بوی لاستیک بوی اسفالت بوی دود
    با یه ماسل (موستنگ) وسط شهر شلوغ
    با صدای جیغ لاستیک با تعجب عابر مست
    خنده ی بچه ی کوچک گوشه ی میدون شهر
    با اینا زندگیما سر میکنم
    با اینا خستگیما در میکنم

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      باحال بود😁👍

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. amdbenz

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      مشت حسن شاعر پدال 🙂

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4250 ديدگاه)

      😁👌

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. hosen

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (564 ديدگاه)

    یکی از یکی خفن تر! همشونو میخام

  14. 👊

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مقاله جذاب با ارقام شگفت انگیزی بود اما تاریخ انتشار مقاله بجای امروز ۳ اگوست ، باید در اول آوریل صورت میگرفت

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. علی Shelby

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    همیشه دوست دارم یه ماشین عضلانی داشته باشم
    شما ها چطور ؟

    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4250 ديدگاه)

      مثل این میمونه بگی شما ها دوست دارید غذا بخورید؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  16. eternal

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عجب لیستی بود با دیدنشون غرش v8 و ناله های سوپرشارژر میاد تو ذهنم

  17. B

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (861 ديدگاه)

    ببخشید کوروت چطور ماسل حساب شده ؟

    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      نمیشه گفت رسما یه ماسله ولی خیلی شبیشونه مثل گلگیرهای خیلی پت و پهنی داره و هیکلشم خیلی گندست سعادت داشتم یدونه ابیشو تو فرشته دیدم، علاوه بر اون دف عقب هم هست و سازندش هم امریکاست و توی این لیست جایی داشت
      کادیلاک هم همینطور شاید فرم بدنه ای ماسل رو نداشته باشه و بیشتر شیک و پیک تر و کت شلواری بنظر بیاد اما گیربکس دستی و موتور حجیم و سوپرشارژ و دف عقب بودن و امریکایی بودنش رو فراموش نکن اینا همه نشونه ماسل کاره

  18. شا

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    دنیای جذاب ماسلها و محبوبیت غیرقابل وصفشون هیچ وقت تمام نمیشه

  19. هیروهیتو

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    فقط دوج

  20. ALI.A.NLANSR

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فقط فکر کنید اگر دوج چارجر دیمن ۱۷۰ داشتیم با همون قدرت دیمن ۱۷۰ چلنجر…..😞

    واکنش آلمانی ها دیدین داشت

    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      کاری که امریکایی ها میکنن برای خیلیا جذابه از جمله اضافه کردن قدرت اما فقط قدرت رو اضافه میکنن و هیچ چیز دیگه ای رو در نظر نمیگیرن برخلاف المانی ها که گیربکس، سیستم انتقال قدرت، سیستم های کنترلی ماشین، وزن، ایرودینامیک و… اما امریکایی ها فقط قدرت میریزن و تمام بقیش به امان خدا
      بنابراین واسه همینه اروپایی ها ترسی از امریکایی ها ندارن
      ولی همونطور هم که قبلا گفتم چه امریکا چه اروپا چه اسیا و درکل هرکشوری که داره کارش رو درست انجام میده در حوزه خودش و پیشرفتی حاصل میکنن قابل تحسینه🇺🇸 🇯🇵 🇩🇪

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4250 ديدگاه)

        کار لاور

        ببین تو داری ماسل هارو میگی، اونا اصلا مال این چیزا نیستن.

        ماسل کار کامل متفاوته، اینو اگر من تونستم بفهمونم به کاربرای سایت جشن میگیرم.

        الان مثلا برا دوج کاری داشت که رو چلنجر یه گیربکس دوکلاچه بذاره یا مثلا یه سیستم AWD؟
        قطعا نه ولی چون ماسل برا این چیزا نیست هیچوقت براش نذاشتن.

        الان نمونه اون چیزی که تو سبک اروپایی های باشه و سرشار از تکنولوژی باشه میشه GTD که باید بیاد و عملکردشو ببینیم.

        مثلا.یه بی ام و یا بنز هیچوقت نمیتونه مثل چلنجر با همون پلتفرم قدیمی، گیربکس ساده، انتقال قدرت ضعیف لذت بده چون سبکشون متفاوته.

        1. car lover

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1386 ديدگاه)

          باهات موافقم طاها لذت ماسل یه چیزی دیگست👌
          اما بعضیا میگن اروپایی ها بلد نیستن اسب بخار بدن به ماشین و قدرت (هورس پاورشون) کمه، الان مثلا واسه بیمر هم کاری داره یه ماشین 1000 اسبی بزنه؟ نه ولی هدفش این نیست و روی چیزای دیگه تمرکز کرده من رو هم اگه بتونم اینو بفهمونم به خیلیا جشن میگیرن

        2. Taha Ayoobi

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          ولی واقعا همه چی اسب بخار نیست، و در عین حال اسب بخار خیلی چیز هاس.

        3. car lover

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1386 ديدگاه)

          دقیقا😂 مثلا همین کوروت جدید هم اسب بخار داره، هم شتاب، هم ایرودینامیک، هم وزن کم، هم هندلینگ عالی، هم لذت و صدای رانندگی هم کیفیت، لامصب پکیج همه چی تمومه فقط یه سوپرشارژ هم داشت دیگه نور علی نور بود😁

        4. Taha Ayoobi

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4250 ديدگاه)

          دقیقا 👌

          ولی خودمونیما

          من نمیدونم چرا چون ZR1 دو دیفرانسیل نیست میترسم نتونه خودشو ثابت کنه.

    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      هرزگردی نسخه هلکت همون‌جوری غیر قابل کنترل بود
      هیچ کاربردی جز درگ رولینگ نداشت اونموقع
      فقط قدرت رو برگه مهم نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. car lover

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        درگی که با لانچ انجام میشه بین مردم کمتر مرسومه ولی رولینگ وسط خیابون وسط جاده همیشه میتونی انجامش بدی و مرسوم تره، فکر کن یه هلکت 797 اسبی داری که اندازه یه اونتادر حتی یکم بیشتر قدرت داره و میتونه پابه پای یه لامبو بیاد
        از قدیم هم گفتن ماشین امریکایی رو دور بیفته دیگه تموم و نمیتونی بگیریش

  21. 90s culture

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    خداوند حافظ آمریکا باشد…..

    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4250 ديدگاه)

      آمین

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      هیروشیما ، ناگاساکی تاول چرکین تولید میکنند …

      یک نصف ویتنام ، تا ابد معذرت …

      عراق ، از بس که مرد ، خسته شد …

      افغانستان ، توی دلش گفت ، بدرود …

      1. car lover

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        کل اروپا هم پشت امریکان و خیلی از کشورهای اسیایی مثل ژاپن و کره

      2. Taha Ayoobi

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4250 ديدگاه)

        جمشید سازنده تایتانیک هم گفت خدا نمیتونه اینو غرق کنه.

  22. SRT

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دنیای ماسل کار ها به قبل و بعد ۲۰۱۵ تسقیم شد یعنی بعد از چلنجر هلکت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. اردوان

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اصلا وایپر و کوروت از چلنجر و کامارو جدا هستن حتی دوج خودش نوشته که وایپر به عنوان سوپراسپرت دوج محسوب میشه شورولت هم گفته این دوتا اصلا فرق دارن و خوراک پیست هستن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. آرش

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (366 ديدگاه)

    همشون عالی هستند
    همشون هیولا هستند

    ولی من فکر می کردم کورت سوپر اسپرت باشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا