هونگچی در مقایسه با بسیاری دیگر خودروسازان چین، برند لوکس محسوب میشود و البته همراه پیشرانه نهچندان قدرتمند، قیمت جالب توجه دارد.
واژهی لوکس، برای افراد مختلف تعریف متفاوت دارد. این موضوع برای محصولات متنوع به شکل خاص تعریف میشود. مثلا برای فردی که ساعت ۲۰۰ دلاری داشته باشد، نمونهی هزار دلاری در گروه محصولات لوکس خواهد بود؛ اما مشتریان مدلهای ۵۰ هزار دلاری نیز، ساعت مچی تولید محدود با قیمت بیش از صد هزار دلار را لوکس میدانند.
به همین شکل در بازار خودرو نیز، تعریف لوکس باتوجه به قدرت خرید مشتریان و نسبت به دیگر محصولات مشخص میشود. از دیدگاه بسیاری از مردم دنیا، برندهای لوکس در صنعت خودروسازی، رولزرویس و بنتلی هستند. بعضی دیگر نیز، مرسدس بنز و بیامو و کادیلاک را به این گروه اضافه میکنند. البته برندهای آسیایی، شامل لکسوس، اینفینیتی و آکورا و جنسیس هم برای بسیاری از مردم، لوکس محسوب میشوند.
چرم صندلی و داشبورد، نمایشگرهای متعدد داخل کابین، فناوریهای ایمنی و ابعاد بزرگ بدنه، میتوانند نشانههای خودروی لوکس باشند اما در مجموع، مدلهای تجملی با مقایسه نسبت به دیگر خودروها شناخته میشوند. این شرایط باعث شده است عبارت جدیدی به نام “خودروی لوکس چینی” وارد رسانههای صنعت حمل و نقل شود.
امروزه هونگچی، نماد کلاس خودرویی مذکور است و برای مردم چین یا مخاطبان خودروهای چینی سراسر جهان، لوکس محسوب میشود. طبیعتا محصولات هونگچی برای رقابت یا مقایسه با برندهای مشهور آلمانی ساخته نشدند بلکه نسبت به مدلهای ساخت چین، لوکس و تجملی هستند.
تاریخچه خودروسازی و برند هونگچی چین
هونگچی یکی از معدود شرکتهای تولیدکننده خودرو در چین است که با ۶۴ سال سابقه، همچنان فعالیت میکند. این مجموعه، هماکنون زیرمجموعهی گروه فاو (FAW Group) محسوب میشود و از سال ۲۰۰۹ با تولید مدلهای مدرن، متحول شده است.
به بیان بهتر، خودروهای هونگچی از ۱۹۵۹ به مدت ۵۰ سال، نمونههای مونتاژی ساخت برندهای مشهور دنیا، مثل تویوتا، آئودی، مرسدس بنز، کرایسلر یا فورد و لینکلن بودند اما طی سنوات اخیر، همراه تجهیزات فنی تولید چین عرضه شدند.
چهار سدان و دو شاسی بلند بنزینی، همراه دو مدل برقی، مجموعه جالبی از خودروهای متنوع در سبد هونگچی را تشکیل میدهند. ظاهرا بهمن موتور برای نمایندگی رسمی از این برند چینی رایزنی میکند و ارزانترین خودروی هونگچی به نام H5 را وارد کشورمان کرده است.
طراحی بیرونی و ظاهر بدنه هونگچی H5
سدان H5 سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و طی ماههای اخیر تولید نسل دوم را آغاز کرده است. این محصول از پلتفرم مزدا GJ استفاده میکند و اشتراکاتی با مزدا ۶ دارد.
در نمای بیرونی، جلوپنجرهی الهام گرفته از رولزرویس برای نسل دوم هونگچی H5 استفاده شده است. این مدل با چراغهای باریک و حجمدهی چشمنواز بدنه، ترکیبی بسیار خوب از حس لوکس اسپرت فراهم میکند که در میان خودروهای چینی، بهندرت دیده میشود. همچنین جاسازی مهشکنها و عدم استفاده از مواد سیاه رنگ پلاستیکی، نکات مثبت در طراحی H5 هستند.
در نمای جانبی، شباهتهایی به طرح بدنهی سدانهای مرسدس بنز وجود دارد و سازنده تلاش کرده است با دو خط طولی، سراسر این بخش را شکل دهد. شیب ملایم بدنه به سمت صندوق و قاب فلزی برای پنجرهها، حس یک خودروی چینی ارزانقیمت را از هونگچی H5 دور میکند.
پشت خودرو، چراغهای نسبتا ساده با پیوستگی در وسط استفاده شده است. حالت بومرنگ طرفین روشنایی عقب، چندان جذاب به نظر نمیرسد و ناهماهنگی در طراحی نمای پشت H5 را تشدید میکند. محل نصب پلاک، خروجی اگزوزها و شکل خاص درپوش صندوق، نکات مثبت این خودرو هستند اما در مجموع، حالت جذاب و نزدیک به استاندارد جهانی ندارند.
هونگچی تلاش میکند تا برای محصولات مختلف از جمله H5، هویت خاص و زبان طراحی ویژه داشته باشد. این تصمیم بزرگ، به خوبی در نمای اصلی خودرو متجلی شده و محصولی فراتر از مدلهای مشهور چینی فراهم کرده است. با ارفاق نسبت به ناهماهنگی اجزای نمای عقب، میتوان H5 را خودرویی عامه پسند از حیث طراحی دانست. این مدل با طول ۴,۹۸۸ وعرض ۱,۸۷۵ و ارتفاع ۱,۴۷۰ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۹۲۰ تولید میشود تا ابعادی مشابه تویوتا آوالون (کمی بزرگتر از کمری) داشته باشد.
طراحی داخلی و کابین هونگچی H5
دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ، حس یک خودروی مدرن را به سرنشینان H5 میدهد. با این تجهیزات، شباهت داشبورد به مرسدس S کلاس و تسلا مدل S دیده میشود. از سویی دیگر، فرمان و دستهدنده، شکل کلاسیک خودروهای قدیمی را تداعی میکنند.
تودری، بخش میانی داشبورد و کنسول با چرم همرنگ صندلیها ارائه شده است. سرنشینان جلو، حس لوکس و راحت دارند اما صندلیهای عقب، نسبتا ساده به نظر میرسند. فضای جلو زانو برای افراد بلند قد در ردیف اول و دوم، بسیار خوب است؛ ضمن اینکه نصدوق عقب ۵۵۰ لیتر نیز وجود دارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی هونگچی H5
امسال ۲ موتور توربوشارژ ۱/۵ و ۲ لیتر برای H5 ارائه شده است. نسل دوم، فاقد پیشرانه ۱/۸ لیتر توربوشارژ خواهد بود اما برای تمام مدلها، گیربکس اتوماتیک خواهد داشت. هونگچی H5 هیبرید با ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ توربو نیز امسال توسط شرکت چینی رونمایی خواهد شد.
مدل پایه، ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. این نسخه همراه جعبهدندهی ۷ سرعته و گیربکس دبل کلاچ، در زمان ۹/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
هونگچی ۲ لیتر توربو، همراه ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتنمتر گشتاور، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دارد. این مدل، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد اما مصرف سوخت مشابه هونگچی ۱/۵ توربو ارائه میدهد.
قیمت هونگچی H5 در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
محصولات هونگچی علاوهبر چین، به کشورهای جنوب شرق آسیا، خلیج فارس و اسکاندیناوی راه پیدا کردهاند. هونگچی H5 نیز به عنوان ارزانترین خودروی شرکت سازنده با قیمت ۲۳ تا ۳۰ هزار دلار فروخته میشود. این محصول حتی در نسخه پایه، ۶ کیسه هوا، سانروف، رینگ ۱۹ اینچ، لاستیک یوکوهاما ژاپن و سیستم صوتی ۸ بلندگو دارد.
اگر قیمت مدل وارداتی برای بازار ایران را حدود ۲۵ هزار دلار فرض کنیم؛ احتمالا مصرفکنندگان کشورمان نیاز به بودجه ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومانی برای خرید هونگچی H5 دارند. واردات این خودرو میتواند تعدادی از علاقهمندان چری آریزو ۶ یا حتی فونیکس تیگو ۸ را جذب کند.
abbas
۶ شهریور ۱۴۰۲اگ دو باشه رقیب خیلیا میشه
الخصوص ک میخوره متریالش هم خوب باشه
پیام
۶ شهریور ۱۴۰۲اگه شرایط اقتصادی ایران تغییر کنه این چینی مینیها جمع میشن و ماشین کرهای مثل ریگ تو خیابون مریزه
کیان
۶ شهریور ۱۴۰۲نمیخوایم ک از چاله در بیام بیفتیم تو چاه که !!!
پیام
۶ شهریور ۱۴۰۲چاه اون برندای ژاپنی هستن مثل نیسان تینا که شیشه بالابرشونم به زور برقی بود و … 😂😂😂😂😂
مردیم از خوشی
۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا تعصب شما شگفت انگیزه
کرگدن باواریا
۶ شهریور ۱۴۰۲حاجی پرررررررررتااااااااب شدم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 واییییییییییی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 من جای کره فنا باشم اون توسان تخممرغی رو به یک ریال سیاه میروشم ؛ واقعا جواب خوبی هست برای اون دسته آدمایی که فکر میکنن بنجل های کره ایی در حد هوشنگچی و بی وای دی هست ؛ هوشنگ الان در حد لکسوسه بعد یه عده کره ایی سوار دنبال اصالت ۴۰ ساله کره ایی ها دربدرن
کرگدن باواریا
۶ شهریور ۱۴۰۲@پیام
وقتی صحبت از دو کشور هم اول تو عرصه خودروسازی میاد مثل چین و کره ؛ نباید اسم سرزمین خورشید رو به زبون بیاری
سامورایی ها دنبال آسانسور فضایی ساخت تویوتا تا سال ۲۰۳۰ هستن اونوقت تو بحث ماشینای ژاپنی رو میاری وسط…
تازه خیلی ارفاق قائل شدم که هوشنگو هم لول کره ایی ها کردم وگرنه بیشتر از این حرفاس😂
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۲باواریا اول برو یه جوابی برای ارزش بیشتر سهام سامسونگ از تویوتای پر سابقه در سال ۲۰۲۳ بر اساس منبع ویکی پدیا پیدا کن بعد از سرزمین خورشیو شور و شوق صحبت کن! توهمم حدی داره!!! از اون برندی که تو ذهنته فقط اسمش مونده! از قدیم خوب گفتن که مردم عقلشون به چشمشونه!
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۲اقا پیام علاوه بر عدم فهم سگمنت خودرو ها و عدم درک بازه های قیمتی گویا از درک حوزه فعالیت های شرکت ها هم نا توان هستی عزیز در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کن شما یه کیس فوق العاده از موجودات پر سلولی بدون مغز هستید
شرکت های فناوری رو با فناوری مقایسه کنید خودروساز هارو با هم
لابد فردا روز هم که روت بیشتر شد خواستی به امریکا بپری میگی سامسونگ ارزش سهامش از بوئینگ بیشتره پس از بوئنیگ تو هواپیما سازی بهتره
مهرداد
۶ شهریور ۱۴۰۲فک کنم هنوز متوجه نشدی که قرار نیست به غیراز چینی چیزی بیاد. ماشین چینی دارن میارن ۳۰هزار دلار به نظرت میزارن سانتافه بیاد ۳۰هزارتا؟
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا شما متوجه نشدی! چون مگه میدونی شیش ماه یا یه سال دیگه شرایط واردات خودرو تو ایران چطوره؟! امروز و فردا رو نبین! دیگه ازین واضحتر نمیتونم بگم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ شهریور ۱۴۰۲کلیپ ویدئو بررسی هونگچی H5 در چین به انتهای مطلب اضافه کردم
واقعا حیرت زده شدم از این کیفیت ساخت، طراحی بدنه، کابین شیک، هدآپ دیپسپلی، چراغهای LED گرافیکی و خیلی چیزهای دیگه
اصلا بحث شتاب و قدرت و عملکرد سیستم تعلیق نیست، باورم نمیشه یک ماشین چینی با حدود قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار، چنین امکانات و طراحی خوبی داشته باشه
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۲دقیقا ، بدون شک خودروسازی چین تا چند سال دیگه هم طراز برندهای جهانی مطرح خواهد شد ، همین الان تولید و کیفیت خودروهای برقی در چین از سطح جهانی جلوتر هستش و چندتا برند دارن که پا به پای بزرگان جلو میرن ،این تعصبات کره ای ژاپنی آلمانی رو هم باید کنار گذاشت الان سطح تکنولوژی در بسیاری از کشورها با هم برابره و آنچه که ایجاد تفاوت میکنه هزینه تولید و برخی نوآوری های خاص هستش
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۲عزیز شاید باورت نشه ولی این برند از کره ای ها خیلی بهتره
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۲:/ از کدوم کره ای بهتره ؟ سانگ یانگ اقتصادی ؟
جنسیس رو بهش ترجیه میدم
Avan
۷ شهریور ۱۴۰۲در جایی خوندم که در خود چین خریدن هونگچی از رویزرویز ، کلاس بیشتری دارد و نشان از شخصیت اجتماعی بالاتر علاوه بر ثروتمند بودن دارد!
JDM
۸ شهریور ۱۴۰۲یه نگاه به جایی که خوندی بنداز شاید اسمش چیز دیگه ای بوده رولزرویس تلفظ درستشه
Siyavash
۶ شهریور ۱۴۰۲عمرن به این قیمت وارد بشه..همین ماشین بیار ایران زیرا ۳.۵ تا ۴ تومن نمیدن اینو تجربه میگه .نه معادلات ریاضی و قیمت ارز بازار..قیمت گذاری ماشین در ایران به هیچ وج به ارز بستگی نداده و دل بخواهی هست..مثلا ارز دوبرابر بشه ماشین قیمتش اینا ۳ برابر میکنن و اگر قیمت ارز دوبرابر بیاد پاین که امکانش نیس ولی اینا ۵ الی ۱۰ درصد ارزون میکنن پس نتیجه نتیجه میگیریم ارز چنان دخیل نیست و قیمت خودرو دل بخواهی هست نمونش مثلا اپل se2023 قیمتش جهانیش ۴۲۰ دلار هست..و سامسونگ a54قیمت جهانیش ۴۴۹ دلار هست ولی حالا تویه ایران اپل رو نزدیک ۲۵ یا ۲۶ میدن ولی همون سامسونگ a54 با ۲۹ دلار قیمت بیشتر تویه ایران ۱۵ تا ۱۶ تومن قیمتش هست..حالا فهمیدید چی میگم…
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۲عزیز رو هوا ک قیمت نمیدن اصول داره همون دو و خورده ای درمیاد
کیان
۶ شهریور ۱۴۰۲نظر شخصی من اینه : لوکس بودن با اشرافی بودن فرق داره در حالیکه این دو تا یه جورایی با هم قاطی شدن
اشرافی یعنی : بنتلی رولزرویسی یا سنچوری و میباخ
لوکس بودن هم مرزش خیلی وقته از بین رفته یه جورایی، ماشینهای اکونومی خیلی وقته فاصله تفاوتشون با پریمیوم ها کم شده
ولی تهش بنظرم همش واسه خالی کردن جیب مردم و یه جورایی مصرف گرایی الکی هست، وقتی تفاوت یه ماشین 100 هزار دلاری واقعا دو برابر یه ماشین 50 هزار دلاری ک نیست بلکه شاید تهش 10 20 درصد تفاوت باشه ک اونا هم ممکنه بدرد خیلیا نخوره خصوصا اگر بحث پرفورمنس وسط باشه.
یه کونومی بروز حتی تریم وسط برای هر ایرانی یا هر فردی در دنیا میتونه براورده کننده راحتی و نیازهاش در حد مطلوبی باشه با توجه به اینکه قطعا هزینه ها و دردسرهای کمی هم خواهند داشت
مهرداد
۶ شهریور ۱۴۰۲فعلا که برای اکثر جوون این مملکت خودرو مثل دنا لوکس حساب میشه .
nimakhosravi
۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا جذابه
Matin
۶ شهریور ۱۴۰۲جلوم پنجرش شبیه مسواکه
رامین صفایی
۶ شهریور ۱۴۰۲به ظاهر این لگن پاره های چینی نگاه نکنید
اینها همه شان بنجل و بی کیفیت و فکسنی
هستند و حتی در افغانستان طالبان زده هم
اجازه ورود ندارند و اتومبیل مردم افغانستان
تویوتا است
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ شهریور ۱۴۰۲مردم افغانستان بتونن راحت از خونه بیان بیرون هنر کردن
سعید کردی
۷ شهریور ۱۴۰۲من هیچ تعصبی ندارم.ایران کشوریه که همینارو هم اجازه واردات میده باید کلی جشن بگیری.البته این ماشین بنجل نیست و متریالش در حد ژاپنیها هست. جهت اطلاع شما همه مدل ماشین ساخت چین بدلیل قیمت هاش که واقعا به نسبت ارزش داره توی امارات،کویت،قطر،عربستان و خیلی از کشورهای اروپا هم طرفداران زیادی داره.و یکی از لوکس ترین خودروهای موجود که رقابتش با رولزرویس فانتوم و بنتلی هست،از همین برند هونگچی و ۸۰۰هزار دلار قیمت داره.(رولزرویس فانتوم ۲۰۲۳ قیمت ۵۰۰ هزار دلار)
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۷ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز اگه افغانستان خیلی خوبه چرا خودت نمیری
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۲خب شما همینجوری چشم بسته نظر نده این برند از بقیه چینی ها ک سهله از کره ای ها هم خیلی بهتره. کره ای ها تو کیفیت افتضاح تر از قبل شدن
💀
۶ شهریور ۱۴۰۲یا خدا گشتاورو
ایران نیاد آسفالت هارو از جا دراره😭😱
JaMsHiD
۶ شهریور ۱۴۰۲سنچوری ده سال پیش از این که همش تلویزیونه بیشتر آپشن داره
Anti Tesla
۶ شهریور ۱۴۰۲شکی در کیفیت این خودرو نیست!
واقعا اصالت چینی بودن تو این خودرو هست.
بدون در نظر گرفتن قیمت داخل ایران،واقعاً فوقالعاده هست.
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۲دوستانی که تو عرصه خودرو علمی ندارن در مورد این خودرو با اصالت اظهار نظر نکنند.
از این ماشین اصالت،کیفیت،اشرافی گری، میباره!
https://www.pedal.ir/chinese/new-hongqi-l5/
https://www.pedal.ir/chinese/all-new-hongqi-hs5-suv/
https://www.pedal.ir/chinese/hongqi-h6-sedan-is-heading-to-global-markets/
https://www.pedal.ir/chinese/hongqi-ls7-launched-on-the-chinese-car-market/
https://www.pedal.ir/chinese/hongqi-ls7-is-a-larger-than-life-cadillac-escalade-rival-from-china/
https://www.pedal.ir/chinese/hongqi-e-hs9-review/
توروخدا سبک طراحی رو ببین!جلو پنجره!
هونگچی از دهه ۱۹۶۰ این سبک طراحی رو داره،اگه این اصالت نیست،پس چیه؟
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hongqi_CA770_front-right_2016_Shanghai_Auto_Museum.jpg?uselang=fa
***
مهدی
۶ شهریور ۱۴۰۲اساتید رولزرویس سوار اگر بهشون برنمیخوره به نظرم ماشین جذابی هست . اطلاعی ندارم اما اگر زیربندی مشابه مزدا باشه و ۲.۵ تحویل مشتری بدن فکر میکنم خودروی جذابتری هست نسبت به النترایی که قراره تو همین رنج قیمت باشه و یا حتی سوناتا
سعید کردی
۷ شهریور ۱۴۰۲دقیقا منم همینطور.این ماشین رو بنده چند ماه پیش توی یکی از شوروم های دبی تست درایو کردم و از لحظه نشستن رو صندلی و استارت دقیقا به یاد مرسدس E300 که تو ایران داشتم افتادم.البته اون ماشین مدل ۲۰۱۲ بود،و قطعا مدل روز مرسدس قابل قیاس نیست.ولی از چرم مرغوب و متریالش تا اتاق و موتورش که عایق بود و تعلیق عالیش حس لوکس بودن رو داشت و النترا یا سوناتا و کمری اصلا در حد هونگچی نیستن.وقتی این ماشین بیاد خیلی زود افزایش قیمت داره !خدا نکنه تو ایران یه ماشین خوب در بیاد حبابش اینقدر بزرگ میشه که آرزوی مردم شه…
Royal Driver
۷ شهریور ۱۴۰۲کاری ندارم چینیه، اما واقعا این یک حقیقته که چینیا خودشون رو دارن میکشن بالا، مثل همین هونگچی، BYD یا جیلی و حتی امجی. اول کار خودشون رو با گند زدن آغاز کردن ولی الان در جایگاه بسیار خوبی دارن قدم برمیدارن، الام خیلیا دارن میگن چینیا فلانن و اینا، دقیقا این حرف هارو بین دهه های ۸۰ تا اواخر سال ۲۰۰۹ برای کرهای ها میزدن ولی چند سال بعد خودشون رو با استانداردهای دنیا وفق دادن. حالا مهم نیست چند نفر با حرف من موافقن یا مخالف ولی بین چینیا هونگچی خیلی خوب کار میکنه طراحی که من میبینم اینجا در جلو تقریبا بی نقصه.
پژمان
۷ شهریور ۱۴۰۲از نظر قیمتی احتمالا رقابتش با آرزو ۸ پرو باشه که رو کاغذ آریزو جلوتره
Mr
۱۳ دی ۱۴۰۲اولا که آریزو بهتر نیست
دوماً دقت نکردی این واردات یه و از خود چین میاد؟
آریزو رو تو ایران مونتاژ میکنن
من توضیح بیشتری نمیدم 😂
Bagher
۷ شهریور ۱۴۰۲اینم خدمت دوستانی که میگن چین خودروسازی نداشت
1959 یعنی قبل ایرانخودرو
چین خودرو تولید میکرد ولی طی سال های اخیر با سرعت از ما جلو زد و ما همچنان داریم در جا میزنیم و خواهیم زد
blackwing
۷ شهریور ۱۴۰۲فقط کافیه جلوپنجره رو کروم کاری کنی و داخل کابین یه مانیتور بزاری ، میشه لوکس 😂
فندق
۱۳ دی ۱۴۰۲شما اینجا چیکار میکنی نباید تو مقالات آمریکایی بچرخی؟
زورت میاد یه کشور پیشرفت کنه؟
فرزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲زمانیکه چینیها روی پلهی یک ایستادن و به پلهی صد مسیر صنعت خودروسازی نگاه میکردند همه میگفتن خودروهای چینیییییِ آشغال اما اونا این حرفها رو به تخممرغ خروس گرفتند و الان روی پلهی نود ایستادن و و و
Enzo Ferrari 2008
۷ شهریور ۱۴۰۲چرا اینو وارد نمی کنن
Sina_carshow
۷ شهریور ۱۴۰۲ماشین خوبیه نسبت به پولی که میدی حالا تو امارات پیگیر هستم ببینم پیدا میشه تجربمو با شما دوستان به اشتراک بزارم.
علی
۷ شهریور ۱۴۰۲تعریف لوکس بودن واسه ما ایرانیها تقریبا رسیده به:
بابا تو چجوری بدون وی پی ان پولی سر میکنی؟!؟! بیا یه شماره بهت بدم زنگ بزن زندگی کن!
دکتر
۸ شهریور ۱۴۰۲من با این ماشین تو دبی رانندگی کردم، واقعا خودروی خوبیه واصلا حس چینی بی کیفیت نمیده، من دوسش داشتم، اینجا هم اگه با این قیمت باشه قطعا میخرم ، چون در نبود ژاپنی ها قطعا ی سرو گردن از بقیه بالاتره
Unknown
۱۵ شهریور ۱۴۰۲درود
بعضی از کاربران برند هونگچی را با برند رولز رویس مورد مقایسه قرار میدهند ، اما در حال حاضر من اصلا موافق این مقایسه نیستم!
برند رولز رویس جایگاه خاص خودشو بین تمامی برند های دنیا داره و مقایسه برند هونگچی با رولز رویس نا حقی هست ، با این که هونگچی یک برند پرمیوم و با پرستیژ هست اما این دو برند زمین تا آسمون از نظر ارزشمند بودن کار و قیمت تفاوت دارند!
اما خب این برند ، از برند هایی مانند کیا ، هیوندای و برند های اقتصادی اروپایی کلاس و پرستیژ اجتماعی بالاتری داره و برند پرمیوم تر و لوکس تری نسبت به اون ها محسوب میشه ، جزو برند های با اصالت و با اصل و نسب چین محسوب میشه ، از کیا و هیوندای اصالت و اصل و نسب بیشتری داره و میشه گفت بحثش با ۹۹ درصد خودرو ساز های چین جداست.
البته یاد آوری کنم ، قیمت محصول اوسادو ( h5 ) این برند در فول ترین حالت ممکن به ۳۰ هزار دلار میرسه که رده قیمتی خودرو های میان رده قرار میگیره و باید با همون ها مقایسه بشه.
برای مثال یکی از اصلی ترین رقبای قیمتی این خودرو در بازار جهانی کیا k5 در نسخه فول هست و گزینه ای مناسب برای مقایسه با هونگچی اوسادو محسوب میشه.
هونگچی با این قیمت خودروی لوکس تر ، پرمیوم تر ، با پرستیژ تر و با کیفیت تری نسبت به رقیبش در کمپانی کیا تولید کرده اما با همون قیمت!
اگر به خودرو علاقه ای نداشته باشید و این خودرو را نشناسید ، با نگاه کردن به ظاهر و زبان طراحی و جزئیات هونگچی فکر می کنید بیشتر از ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشه و این دقیقا همون چیزی هست که این برند دنبالش هست ، تولید یک خودروی لوکس و بالا رده با قیمت یک خودروی میان رده!
امیدوارم خودرو های این برند ، به جای برند های درجه ۲ ، ۳ و میان رده و پایین رده چین وارد بازار ایران بشن ، حداقل مثل بقیشون نیست ، اصالت و اصل و نسب داره و آدمو امیدوار میکنه.
اگه بهمن موتور با خدمات و پشتیبانی خوب این خودرو را به بازار عرضه کنه ، میتونه تو سگمنت خودش خودروی خاص و با ارزشی باشه.
یک نکته ی خوب دیگه این هست که این خودرو به صورت کاملا وارداتی ( CBU ) وارد بازار میشه ، در این صورت دچار افت کیفیت نخواهد شد و با کیفیت بسیار خوب کمپانی مادر عرضه خواهد شد ، بر خلاف ۹۵ درصد خودرو های مونتاژی که به صورت CKD که در ایران که ایرادات عجیبی مانند کیفیت ساخت ، مونتاژ ، رنگ و لاستیک افتضاح دارند!
علی
۶ آبان ۱۴۰۲پرایدم ارزوست
احمدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳میدونید اینایی که کره ای سوار میشن حکم چی دارند کسی که پول نداره تویوتا لندکروز بخره میخواد توی توسان سیس عقاب لندکروز بگیره موتور سیکلت هوندا اصل ژاپن بیشتر ماشین های اینا ارزش داره کمتر هم خراب میشه 🤣🤣 خودم با چشم دیدم چطوری توی برف اردبیل که پراید راحت رد میکرد این کره ای ها عین تاپاله تپیده بودند 🤣🤣