اصطلاح هاچبک داغ به خودرویی جمعوجور ولی سریع و قدرتمند اشاره دارد. این اصطلاح در دهه ۷۰ میلادی شکل گرفت و امروز به بازاری پررونق تبدیل شده است.
هاچبکهای داغ امروزی قویتر، ایمنتر و توانمندتر از همیشه شدهاند ولی اگر این ۱۰ خودرویی که در ادامه خواهید دید نبودند، شاید هاچبکهای داغ به جایگاه امروزی نمیرسیدند.
اتوبیانچی A112 آبارث سال ۱۹۷۱
پیشرانه | ۱.۰ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۵۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۳.۵ ثانیه |
در سال ۱۹۷۱ یعنی حدود چهار سال قبل از معرفی نسل اول گلف GTI، فیات برند آبارث را خرید. اولین همکاری این دو شرکت منجر به تولید نسخه آبارث از هاچبک کوچک اتوبیانچی A112 شد. آبارث پیشرانه این خودرو را با افرایش حجم از ۹۰۳ سیسی به ۹۸۲ سیسی ارتقا داد که منجر به تولید گشتاور بیشتر در دورهای پایین و افزایش قدرت به ۵۸ اسب بخار شد. هرچند این قدرت چندان زیاد نیست ولی A112 تنها ۶۹۰ کیلوگرم وزن داشت. این نسخه اسپرت ۱۰ درصد از کل فروش A112 را به خود اختصاص داد. در سال ۱۹۷۵ حجم موتور به ۱۰۵۹ سیسی افزایش یافت و قدرت به ۷۰ اسب بخار رسید. گیربکس هم از چهار سرعته به پنج سرعته تغییر پیدا کرد. تولید A112 آبارث در سال ۱۹۸۵ پس از تولید ۱۲۱ هزار دستگاه به پایان رسید. این خودرو داستان هاچبکهای داغ را شروع کرد و جهان خودروسازی را تغییر داد.
فولکسواگن گلف GTI سال ۱۹۷۵
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۰ ثانیه |
در سال ۱۹۷۶، درحالیکه نیم دهه از حضور A112 آبارث در بازار میگذشت، فولکسواگن نسخه GTI نسل اول گلف که دو سال قبل معرفی شده بود را به بازار فرستاد. نسل اول گلف GTI به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر استفاده میکرد که ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت و شتاب صفرتاصد ۹ ثانیهای را فراهم میکرد. این موتور همچنین از سیستم سوخترسانی انژکتوری بهره میبرد که برای آن زمان بسیار پیشرفته بود. آنچه که گلف GTI و A112 آبارث آغاز کردند، خیلی زود رقابت شدیدی را با مدلهای زیادی از سراسر جهان شکل داد.
رنو ۵ توربو سال ۱۹۸۳
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۹ ثانیه |
رنو برای ساخت این هاچبک داغ، رنو ۵ استاندارد را چنان اصلاح کرد که حتی محل نصب پیشرانه را هم تغییر داد. ترکیب منحصربهفرد پیشرانه رنو ۵ توربو به خاطر این بود که هاچبک موتور وسط رنو بهطور خاص برای مسابقات رالی گروه B ساخته شد. پشت صندلیهای جلوی این ماشین یک پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار داشت که ۱۶۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخهای عقب میفرستاد. رنو ۵ توربو هنجارهای دنیای هاچبکهای داغ را شکست و یکی از اولین هاچبکهای داغی بود که توربوشارژر را وارد میدان کرد.
پژو ۲۰۵ GTI سال ۱۹۸۴
پیشرانه | ۱.۹ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۱ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۸ ثانیه |
در سال ۱۹۸۴ یعنی یک سال پس از عرضهٔ نسل دوم فولکسواگن گلف، پژو ۲۰۵ GTI معرفی شد. این خودرو به افزایش شهرت برند پژو در دوران مدرن هم از لحاظ بازاریابی و هم موتوراسپرت کمک کرد. این خودرو ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر عرضه شد که با ۱۰۵ اسب بخار قدرت، حتی از نسل اول گلف GTI هم ضعیفتر بود ولی خیلی زود پژو یک موتور قویتر ۱.۹ لیتری با ۱۲۸ اسب بخار قدرت را ارائه کرد. ۲۰۵ GTI با تجربهٔ فروش بالا در بازار و همینطور موفقیت در مسابقات رالی، دنیای هاچبکهای داغ را تغییر داد.
لانچیا دلتا HF اینتگراله سال ۱۹۸۷
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه |
لانچیا دلتا در سال ۱۹۷۹ به بازار آمد و بهعنوان یک هاچبک ارزان و چابک، تا حدودی موفق عمل کرد. این هاچبک خیلی زود به اولین خودروی چهارچرخ محرک لانچیا تبدیل شد. نسخهٔ چهارچرخ محرک دلتا در سال ۱۹۸۲ معرفی شد اما ایتالیاییها در اینجا متوقف نشدند و طی سالهای بعد نسخههای قویتری را با پسوند اینتگراله ارائه کردند. دلتا HF اینتگراله ابتدا در سال ۱۹۸۷ با موتور ۲ لیتری توربوشارژ هشت سوپاپ معرفی شد که ۱۸۵ اسب بخار قدرت داشت اما حدود دو سال بعد، نسخهٔ ۱۶ سوپاپ اینتگراله هم با ۲۰۰ اسب بخار قدرت ارائه شد. دلتا اینتگراله با پرفورمنس فوقالعادهای که به نمایش گذاشت، سامانهٔ چهارچرخ محرک را به ویژگی ضروری برای بسیاری از هاچبکهای داغ تبدیل کرد.
هوندا سیویک تایپ R سال ۱۹۹۷
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۷ ثانیه |
سیویک تایپ R برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد و به یکی از مشهورترین و محبوبترین هاچبکهای داغ دنیا تبدیل شد. تایپ R همچنین برند هوندا را هم در بازار جهانی هاچبکهای داغ به شهرت رساند. این خودرو از پیشرانهٔ پرفورمنس جذاب هوندا در دههٔ ۹۰ بهره میبرد یعنی یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که تا ۸,۲۰۰ rpm دور میگرفت. سیستم تعلیق دو جناقی نیز حس فرمان پذیری سرزندهای را به این هاچبک داغ محرک جلو بخشید که برای پیست آماده بود.
رنو مگان R26.R سال ۲۰۰۸
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۲۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۱۰ نیوتن متر |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۵.۸ ثانیه |
مگان R26.R به خاطر توانایی بالا در پیست شهرت یافت تا جایی که توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگرینگ را بنام خود ثبت کند. این خودرو از تکنولوژیهایی بهره میبرد که در موتوراسپرت ریشه داشتند. زیر کاپوت هم یک موتور ۲ لیتری توربو قرار گرفته بود که ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. رنو در این خودرو روی کاهش وزن هم تمرکز زیادی کرده و صندلیهای عقب، برفپاککن عقب، رادیو، عایقهای صدا و حتی ایربگ سرنشین جلو را حذف کرده بود. از این طریق، وزن خودرو به تنها ۱۲۳۲ کیلوگرم رسید. از این مگان تنها ۴۵۰ دستگاه ساخته شد.
آئودی RS3 سال ۲۰۱۱
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر توربو |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۶ ثانیه |
آئودی RS3 با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر با ۳۴۰ اسب بخار قدرت در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک، تأثیر غیرقابلانکاری روی بازار هاچبکهای داغ گذاشت. در نسل سوم این ماشین که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد نیز مهندسان آئودی گشتاور موتور پنج سیلندر را افزایش دادند و RS3 را به یکی از معدود هاچبک داغ با سیستم تقسیم گشتاور تبدیل کردند. در این سیستم، برای هرکدام از چرخهای عقب از یک کلاچ مجزا استفاده شده که برای بهبود هندلینگ، گشتاور را بهطور فعال بین چرخها کنترل میکند. به لطف این سیستم، RS3 از نیروی خود که توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه منتقل میشود بهترین استفاده را میبرد.
فورد فوکوس RS سال ۲۰۱۵
پیشرانه | ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۷ ثانیه |
فوکوس RS تغییرات بسیار زیادی را نسبت به فوکوس معمولی تجربه کرده بود. این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد، از سامانهٔ چهارچرخ محرک بسیار پیشرفتهای بهره میبرد. قویترین فوکوس RS در سال ۲۰۱۵ با پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری توربوشارژ مشترک با موستانگ به بازار آمد که ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت. حالات رانندگی مختلف، ترمزهای برمبو، صندلیهای ریکارو، تکنولوژی پیشرفتهٔ سیستم تعلیق و حالت دریفت تخصصی که سامانهٔ چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تغییر میداد هم از دیگر ویژگیهای فوکوس RS بودند.
تویوتا GR یاریس سال ۲۰۲۰
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر توربو |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۵ ثانیه |
GR یاریس که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، مستقیماً بر پایهٔ تجربیات قهرمانی تویوتا در مسابقات رالی WRC ساخته شده است. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. توزیع این نیرو در حالت رانندگی پیست حتی به شکل ۳۰ به ۷۰ به نفع محور عقب هم قابل تنظیم است که رفتاری مشابه خودروهای دیفرانسیل عقب را ایجاد میکند. تویوتا با GR یاریس هاچبک داغی را ارائه کرد که تحسینهای زیادی را برانگیخت و باعث جلبتوجه رقبا شد.
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳خیلی عالی بود
از همه شون خوشم اومد تغریبا ولی با بعضی هاشون خیلی حال کردم، یاریس، فوکوس، آئودی، مگان، سیویک، رنو5
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳خیلی عالی بود
از همه شون خوشم اومد تغریبا ولی با بعضی هاشون خیلی حال کردم، یاریس، فوکس، آئودی، مگان، سیویک، رنو 5
از سیستم دریفت فورد هم خیلی خوشم میاد.
Nismo
۲۷ آذر ۱۴۰۳سیویک تایپ R سنگ محک این کلاسه
NAVID@@98
۲۷ آذر ۱۴۰۳نه اتفاقاً سنگ محک نیست سواری سفت و ناراحت و دنده دستی تایم پیستی هم که زده فقط بین دیفرانسیل جلو ها عددیه که اونم از جنبه های مختلف زدن و ناقصه مگر اینکه یه تعصب بیخود نبینه اینهارو یا گول خورده که اونم مشکل خودشه !!!!!!
سنگ محک این کلاس جنبه های متنوعی داره مثلا کاربردی بودنش رو بگی فولکس واگن گلف کامل راحت و در عین حال اسپرت و سریعه و امکانات و تکنولوژی های جدید خوبی داره که سنگ محک این کلاسش کرده از اونم سریعتره ویژگیهایی مثل سیستم چهار چرخ محرک گیربکس اتومات دوکلاچه و سیستم گشتاور برداری و … بینظیرش کرده یا فورد فوگوس با تکنولوژی و مهندسی پیشرفته سیستم چرخ محرک و تکنولوژی پیشرفتهٔ سیستم تعلیق و حالت دریفت تخصصی که سامانهٔ چهارچرخ محرک و کنترل کشش که زمانی که بازار اومد بینظیر سنگ محک کلاسش کرد و هاچبکهای دیگه در مقایسه با اون یه ورشم نبودن الانم به همینصورت خوب زیاد دارن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ مثلا قویترین چهار سیلندر جهان که باید تو لیست میزاشتن یک۱یی از هاچبکهای داغ سنگ محک خوبه
A.R.A.S.H
۲۷ آذر ۱۴۰۳داداش خسته نمیشی انقدر الکی تایپ میکنی
Nismo
۲۸ آذر ۱۴۰۳یه کلوم ختم کلوم: سیویک Type R سلطان همه است
نیازی به این همه داستان سرایی نیست
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳اینا همه اثباته هاااا اینا سنده هاااا
نه نظر مجلات پولی یا نظر تعصبی بیخود نی که نگاه کنید به تفاوت ها و ویژگی ها اینجا بازم میگم فولکس واگن گلف کلا تو ۱ لیگ دیگست که بحثش باشه نمیزاره کسی بیخود بیرا بگه چرا؟! چون
+) فولکس واگن گلف GTI در داخل راحتترین و باکیفیتترین عضو جمع است و ازآنجاییکه تنها هاچبک این رقابت هم بهحساب میآید، کارایی بیشتری برای استفادههای روزمره دارد،
دیگه کاملا برتری فولکس واگن گلف واضح و مشخصه
پس اگه میخوای به ضایع شدن بیشتر خودت ادامه بدی ادامه بده ما هستیم هرچند که حرفای شما از روی لجبازی هست و منظورت لج کردن با من هست تا اینکه نظر در مورد موضوع مورد بحث باشه این دیگه یعنی شما به حاشیه رفتی و مثل بچه ها لج میکنید
یعنی مثلاً الان روزه ولی تو به اشتباه تو میگی شبه میخوای اشتباه بگی بگو و بیشتر خودتو زیر سوال ببر
ولی مهم اینه که واقعیت سرجاشه
+-)تو نسخه های R از گلف و سیویک هم
بازم گلف در بالاترین رده
برتری کامل تری هم داره
و قابلیت هایی داره که اصلا سیویک نداره
+مثلا گلف سیستم کنترل گشتاور برداری داره
که مشابه همچین چیزی تو خودروهای سوپر اسپرتی مثل لامبورگینی دیده میشه
+)به همراه سیستمتعلیق تطبیقی با دمپر های تطبیق پذیر الکترونیکی قابل تنظیم
که میتونه تنظیمات رو بطور مستقل تو هر چهار چرخ تنطیم کنه
+) همچنین تو محور جلو از دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی استفاده شده که گشتاور رو در لحظه کنترل میکنه ( که اینو تازه اون فقط دف جلو اون گذاشتن)
تا هندلیگ ثبات بالایی در تمام شرایط داشته باشه
+(چون اگه این سیستم نباشه به دلیل وجود دیفرانسیل بین موتور و محور ها شفت انتقال دهنده نیرو بصورت متقارن بین دو چرخ قرار نمیگیره در نتیجه به همین دلیل در صورت عدم وجود این سیستم تو قدرت های بالا با شتاب گیری ناگهانی فرمان به یک سمت متمایل میشه که به همین دلیل تو گلف از این سیستم برای کنترل این وضعیت استفاده شده که وقتی با سیستم چهارچرخ محرک و سیستم گشتاور برداری ترکیب بشه کارایی برتر و بینظیر و بینقصش در هرشرایطی تضمین میشه )
+)گیربکس دوکلاچه dsg فولکس واگن گلف هم در عرض ۸ میلی ثانیه یعنی ۰.۰۰۸ ثانیه تعویض دنده میکنه که خیلی سریعه
( ولی سیویک با دنده دستی درسته فقط حس رانندگی داره ولی … خود …. کنی د نمیتونی بادنده دستی این سرعت تعویض دنده داشته باشه)
+)مدیریت سیستم تمام چرخ محرک اونم در تعامل با سیستم کنترل پایداری خیلی هوشمنده و عملکرد فوق العاده ای داره که با مهندسی شده سیستمکنترل دینامیک شاسی dcc
در شرایطی که لازم باشه حتی میتونه ۱۰۰ درصد گشتاور رو به یکی از چرخ ها در محور عقب منتقل کنه تا بتونه بهترین عملکرد رو در شرایط مختلف داشته باشه مثلا تو برف یه جور میره تو بارون جوری دیگست و… تا هرجایی باشه عملکرد خوبی داسته باشه
-همه اینها که گفتم تو سیویک قفله
همه اینها اثبات شده تو بررسی ها اومده مثل شما نیستمکه بیخود بگی
+)همه اینها باعث میشه سنگ محک برتری و بهترین و پادشاه این سگمنت یعنی هات هاچ بک ها با فولکس گلف و مرسدس amg a45 s و آئودی rs3 مترادف باشن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱
+)که این بعدی ها دیگه حتی پا رو از گلف هم فراتر گذاشتند و از خود فولکس واگن گلف سنگ محک هم چیزای بهتری هستن
بحث فنی کاملا جداست از نظر تعصبی برعکس نظر اشتباه تعصبی تو که اشتباهه درستشو میگم تا بدونید
+)چون درستش اینه که فولکس واگن گلف یک هات هاچ بک بسیار کامله که اینم طی سال ها تجربه تبدیل به یک هات هاچ بک کامل و برتر شده و سنگ محک این کلاس هست و فقط تو همین سال های اخیر مرسدس و فورد آئودی چیزی بهتر از خود گلف ساختن که بازم اونها قیمتشون بالاتره که از هر لحاظ خوب باشه حالا بدو !!!!!!!!!!!
Nismo
۲۸ آذر ۱۴۰۳اتفاقا جواب نظر تعصبی رو باید داستانش کنی نظرت فقط برای خودته هیچ اثباتی هم درش نی و اشتباهه نظرات اشتباهه تعصبی نظر بدی جوابت همینه همیشه پس بدو دنبال همون لایکو دیسلایکت
درنتیجه با اثبات هایی که در بالا گفتم فقط نظر من درسته نظر من فقط درسته
۱کلام خدایی اصل کلام خوب هرچیزاول۱ژاپن آمریکاهرچیزاول۱ اصل کلام خدایی خوب: سیویک تایپ R و فورد سلطان و سنگ محک همه هر است اند
جایی هم برای نظر تعصبی نمیزارم و اتفاقاً نیازی به این همه داستان سرایی هم هست
Nismo
۲۸ آذر ۱۴۰۳اینا همه اثباته هاااا اینا سنده هاااا
نه نظر مجلات پولی یا نظر تعصبی بیخود نی که نگاه کنید به تفاوت ها و ویژگی ها اینجا بازم میگم سیویک کلا تو ۱ لیگ دیگست که بحثش باشه نمیزاره کسی بیخود بیرا بگه چرا؟! چون
+) سیویک در داخل راحتترین و باکیفیتترین عضو جمع است و ازآنجاییکه تنها هاچبک این رقابت هم بهحساب میآید، کارایی بیشتری برای استفادههای روزمره دارد،
دیگه کاملا برتری سیویک واضح و مشخصه
پس اگه میخوای به ضایع شدن بیشتر خودت ادامه بدی ادامه بده ما هستیم هرچند که حرفای شما از روی لجبازی هست و منظورت لج کردن با من هست تا اینکه نظر در مورد موضوع مورد بحث باشه این دیگه یعنی شما به حاشیه رفتی و مثل بچه ها لج میکنید
یعنی مثلاً الان روزه ولی تو به اشتباه تو میگی شبه میخوای اشتباه بگی بگو و بیشتر خودتو زیر سوال ببر
ولی مهم اینه که واقعیت سرجاشه
+-)سیویک توی نسخه R برتره
بازم سیویک در بالاترین رده
برتری کامل تری هم داره
و قابلیت هایی داره که اصلا بقیه نداره
+مثلا سیویک سیستم کنترل گشتاور برداری داره
که مشابه همچین چیزی تو خودروهای سوپر اسپرتی مثل لامبورگینی دیده میشه
+)به همراه سیستمتعلیق تطبیقی با دمپر های تطبیق پذیر الکترونیکی قابل تنظیم
که میتونه تنظیمات رو بطور مستقل تو هر چهار چرخ تنطیم کنه
+) همچنین تو محور جلو از دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی استفاده شده که گشتاور رو در لحظه کنترل میکنه ( که اینو تازه اون فقط دف جلو اون گذاشتن)
تا هندلیگ ثبات بالایی در تمام شرایط داشته باشه
(ولی سیویک با دنده دستی درسته فقط حس رانندگی لذت خالص داره ولی …
-همه اینها که گفتم تو بقیه قفله
همه اینها اثبات شده تو بررسی ها اومده مثل شما نیستمکه بیخود بگی
+)همه اینها باعث میشه سنگ محک برتری و بهترین و پادشاه این سگمنت یعنی هات هاچ بک ها با سیویک و کرولا GR مزدا 3 مترادف باشن هرچیزاول۱ژاپن مریکاهرچیزاول۱
بحث فنی کاملا جداست از نظر تعصبی برعکس نظر اشتباه تعصبی تو که اشتباهه درستشو میگم تا بدونید
+)چون درستش اینه که سیویک یک هات هاچ بک بسیار کامله که اینم طی سال ها تجربه تبدیل به یک هات هاچ بک کامل و برتر شده و سنگ محک این کلاس هست و فقط تو همین سال های اخیر تویوتا و فورد مزدا چیزی بهتر از خود سیویک نساختن که بازم اونها قیمتشون بالاتره که از هر لحاظ خوب باشه حالا بدو !!!!!!!!!!!
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳کاربر نیسمو معلومه از فشار و تعصب جنم اینو نداری که بحث واقعی کنی حتی کپی هم بلد نیستی
همونایی که من نوشتمو برگردان کردی تبدیل کردی به سیویک مغز که داری یعنی نمیدونی واقعیت چیه؟!
.. خودتی
به قول معروف به روبا میگن شاهدت کیه میگه دمم !!!!
اونی که من میگم که همش مطابق با واقعیته
تو که زدی جا ه خاکی
فقط داری آبروی خودتو میبری
بچه ها فقط نگاه کنید ببینید کاربر نیسمو چطور داره می..نه به بد ژاپن بد خودش و دروغ میگه
حالا جواب نظر تعصبی تو رو برات داستانش میکنم ببین نظرت فقط برای خودته هیچ اثباتی هم درش نی و اشتباهه نظرات اشتباهه تعصبی نظر بدی جوابت همینه همیشه پس بدو دنبال همون لایکو دیسلایکت
با اثبات هایی که در بالا گفتم فقط نظر من درسته نظر من فقط درسته
۱کلام خدایی اصل کلام خوب هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ اصل کلام خدایی خوب: فولکس واگن گلف و فورد سلطان و سنگ محک همه هر است اند
جایی هم برای نظر تعصبی نمیزارم و اتفاقاً نیازی به این همه داستان سرایی هم هست
مثل اینحا که خودت آبروی خودت رو بردی نیازی به روکردن دستت نی خودت دستت رو شد دروغات رو شد از همون اول هم میدونستم بدو
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳آبروت رفت نیسمو هدف اشتباه و لجبازیت معلوم شد چیه هرچند از اولم میدونستم دنبال چی هستی
چون مردم سواد دارن هرکی میبینه برید اوناییی که من نوشتم رو برید سرچ کنید
تمام ویژگی هایی که فولکس واگن گلف داره رو که من نوشتم اینا که من که گفتم رو سرچ همه اثباته هاااا اینا سنده هاااا
اینا رو نیسمو به دروغ از من کپی کرده و چسبونده به سیویک برای بی آبرویی خودت هیچ بهونه ای نداری نیسمو
نه دروغای تو و نه نظر مجلات پولی یا نظر تعصبی هیچکدوم راهدبه جایی نمیبره بیخود نی که نگاه کنید به تفاوت ها و ویژگی ها اینجا بازم میگم فولکس واگن گلف کلا تو ۱ لیگ دیگست که بحثش باشه نمیزاره کسی بیخود بیرا بگه چرا؟! چون
+) فولکس واگن گلف GTI در داخل راحتترین و باکیفیتترین عضو جمع است و ازآنجاییکه تنها هاچبک این رقابت هم بهحساب میآید، کارایی بیشتری برای استفادههای روزمره دارد، ( ( که اصلا سیویک اینطور نیست ) (اثبات راستی حرف من راستی حرف من و دروغی حرف نیسمو دروغ حرف نیسمو)
دیگه کاملا برتری فولکس واگن گلف واضح و مشخصه
پس اگه میخوای به درپغ گفتن و ضایع شدن بیشتر خودت ادامه بدی ادامه بده ما هستیم هرچند که حرفای شما از روی دروغ و لجبازی هست و منظورت لج کردن با من هست تا اینکه نظر در مورد موضوع مورد بحث باشه این دیگه یعنی شما به حاشیه رفتی و مثل بچه ها لج میکنید
یعنی مثلاً الان روزه ولی تو به اشتباه تو میگی شبه میخوای اشتباه بگی بگو و بیشتر خودتو زیر سوال ببر دروغات بیشتر رو میشه آبروی خودت بیشتر میره لینک این صفحه رو میزارم هرجا بری
ولی مهم اینه که واقعیت سرجاشه
+-)تو نسخه های R از گلف و سیویک هم
بازم گلف در بالاترین رده
برتری کامل تری هم داره
و قابلیت هایی داره که اصلا سیویک نداره
+مثلا گلف سیستم کنترل گشتاور برداری داره
که مشابه همچین چیزی تو خودروهای سوپر اسپرتی مثل لامبورگینی دیده میشه
+)به همراه سیستمتعلیق تطبیقی با دمپر های تطبیق پذیر الکترونیکی قابل تنظیم
که میتونه تنظیمات رو بطور مستقل تو هر چهار چرخ تنطیم کنه
+) همچنین تو محور جلو از دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی استفاده شده که گشتاور رو در لحظه کنترل میکنه ( که اینو تازه اون فقط دف جلو اون گذاشتن)
تا هندلیگ ثبات بالایی در تمام شرایط داشته باشه ( اثبات درستی راستی حرف من اثبات درستی راستی حرف من ) چون سیویک اصلا این ویژگی رو نداره ( اثبات دروغ نیسمو دروغ گفت)
+(چون اگه این سیستم نباشه به دلیل وجود دیفرانسیل بین موتور و محور ها شفت انتقال دهنده نیرو بصورت متقارن بین دو چرخ قرار نمیگیره در نتیجه به همین دلیل در صورت عدم وجود این سیستم تو قدرت های بالا با شتاب گیری ناگهانی فرمان به یک سمت متمایل میشه که به همین دلیل تو گلف از این سیستم برای کنترل این وضعیت استفاده شده که وقتی با سیستم چهارچرخ محرک و سیستم گشتاور برداری ترکیب بشه کارایی برتر و بینظیر و بینقصش در هرشرایطی تضمین میشه )
+)گیربکس دوکلاچه dsg فولکس واگن گلف هم در عرض ۸ میلی ثانیه یعنی ۰.۰۰۸ ثانیه تعویض دنده میکنه که خیلی سریعه
( ولی سیویک با دنده دستی درسته فقط حس رانندگی داره ولی … خود …. کنی د نمیتونی بادنده دستی این سرعت تعویض دنده داشته باشه) ( اثبات درستی راستی حرف من درستی راستی حرفم چون سیویک اصلا این ویژگی رو نداره ) ( اثبات دروغ نیسمو دروغ نیسمو دروغش اثبات شد )
+)مدیریت سیستم تمام چرخ محرک اونم در تعامل با سیستم کنترل پایداری خیلی هوشمنده و عملکرد فوق العاده ای داره که با مهندسی شده سیستمکنترل دینامیک شاسی dcc
در شرایطی که لازم باشه حتی میتونه ۱۰۰ درصد گشتاور رو به یکی از چرخ ها در محور عقب منتقل کنه تا بتونه بهترین عملکرد رو در شرایط مختلف داشته باشه مثلا تو برف یه جور میره تو بارون جوری دیگست و… تا هرجایی باشه عملکرد خوبی داسته باشه
-همه اینها که گفتم تو سیویک قفله
همه اینها اثبات شده تو بررسی ها اومده مثل شما نیستمکه بیخود دروغ بگی
+)همه اینها باعث میشه سنگ محک برتری و بهترین و پادشاه این سگمنت یعنی هات هاچ بک ها با فولکس گلف و مرسدس amg a45 s و آئودی rs3 مترادف باشن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱
+)که این بعدی ها دیگه حتی پا رو از گلف هم فراتر گذاشتند و از خود فولکس واگن گلف سنگ محک هم چیزای بهتری هستن
بحث فنی کاملا جداست از نظر تعصبی برعکس نظر اشتباه تعصبی تو که اشتباهه درستشو میگم تا بدونید
+)چون درستش اینه که فولکس واگن گلف یک هات هاچ بک بسیار کامله که اینم طی سال ها تجربه تبدیل به یک هات هاچ بک کامل و برتر شده و سنگ محک این کلاس هست و فقط تو همین سال های اخیر مرسدس و فورد آئودی چیزی بهتر از خود گلف ساختن که بازم اونها قیمتشون بالاتره که از هر لحاظ خوب باشه حالا بدو ذروغدبگو نیسمو دروغ بگو ولی راست و درست رو من گفتم راست و درست رو من گفتم هرکی میبینه نقایسه کنید این حرفا رو !!!!!!!!!!!
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳کاربر نیسمو با نوشتن این دروغا یا میخوای لجبازیت رو نشون بدی یا تعصب دروغ تو روز روشن آبروت رفت
وقت مردمو هم بیخود تلف میکنی
اومدی به دروغ ویژگی های منحصر به فرد فولکس واگن گلف رو که اصلاً سیویک نداره رو رفتی چسبوندی به سیویک
حتی آدم بیسواد هم از این کارا نمیکنه دروغ گفتن حرفات و آبروی خودتو بردی چون دروغات مهرز شد
پدال شما چشم که داری اون مواردی که من برای فولکس واگن گلف نوشتم رو که واقعی و اثبات شده هستن داری میبینی کاربر نیسمو همونها رو به دروغ برای به سیویک چسبونده این حرفاش توهین و دروغه
رسالتت رو نکه دار پدار کاربر نیسمو داره با دروغ گفتن سو استفاده و توهین میکنه
پدال کجایی رسیدگی کن ؟!
آدم عاقل راضی به قبول این دروغایی که نیسمو گفت نیست چون دروغش مهرز شده لجبازی و توهینش به من مهرز شده پدال من به چشم تو میبینم
کامت کاربر نیسمو نتنها اصلا مورد نظر نیست بلکه گمراه کننده و دروغن داره سو استفاده و توهین میکنه نیسمو داره سو استفاده و توهین میکنه دروغه حرفش
حرفی که من میزنم اثبات هم داره خود واقعیت هم هستن پدال بیطرفی که میبینی برو نگاه کن ببین کامنت کی باید باشه کی نباید
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳فولکس واگن گلف سیستم چهارچرخ محرک دارد
فولکس واگن گلف گیربکس اتوماتیک دوکلاچه دارد
فولکس واگن گلف سیستم گشتاور برداری در ترکیب با سیستم فعال دینامیک پویای شاسی دارد
فولکس واگن گلف سواری راحت و کارا در انواع شرایط دارد
اینها تو سیویک قفله
یعنی
سیستم چهارچرخ محرک
فولکس واگن گلف سیویک
دارد. +++++ ———— ندارد
گیربکس اتوماتیک دوکلاچه اسپرت با تعویض دنده فوق سریع ۸ میلی ثانیه یعنی ۰.۰۰۸ ثانیه
فولکس واگن گلف. سیویک
دارد. +++++ ———– ندارد
سیستم گشتاور برداری و قفل دیفرانسیل چهار چرخ محرک هوشمند با قابلیت انتقال ۱۰۰ درصد گشتاور به حتی ۱ چرخ در ترکیب با سیستم فعال دینامیک پویای شاسی
فولکس واگن گلف. سیویک
دارد. +++++ ———— ندارد
سواری راحت و کارا در انواع شرایط
فولکس واگن گلف. سیویک
دارد. +++++ ———– ندارد
تازه این مواردی بودن که منحصرا برای فولکس واگن گلف هستن که سیویک رنگشونم ندیده
به اینها کلی تکنولوژی بالا و کیفیت بالا بالاتر و بهتر و کاربردی بودن بهتر و بیشتر هوشمندی سیستم کنترل پایداری که در تعامل با اونهاست و… بماند خیلی ها هم با تجربه واقعی متوجه میشید
برای گفتن سلطان و سنگ محک باید اون کامل باشه مثل فولکس واگن گلف سنگ محک و سلطان اینه
نه اون فشار و لجبازی های بچه گونه نیسمو که ابروی خودشو با نظر اشتباه تعصبی برد نیسمو آبروی خودشو با نظر اشتباه تعصبی اشتباه برد
دحالا برو شعر بگو دروغ بباف اسکی برو آبروی خودتو بیشتر از این میبری ماربرایی مثل تو رو باید همینطور بشن تا بشناسن چی هستید دستتو رو کردم و میکنم
خوب خدایی
هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱هستن
اینم یک نمونه خوب خدایی
حرف باید سند و دلیل داشته باشه
برای همین گفتم فقط حقیقت راست و درست خوب رو من گفتم چون حقیقت راست و درست و خوب رو فقط من کفتم
NAVID@@98
۲۸ آذر ۱۴۰۳دستت رو شده شما آبروی خودتو داری مثل آب خوردن میبری هرکی همین کامتارو نگاه کنه راحت متوجه همین موضوع میشه
از همون اول فهمیدم دنبال چی هستی هدفت چیه
برای همین
گفتم با چه رویی دروغ میبافی از حرفای من اسکی میرفتی شما کلا زدی جاده خاکی
شما کامنت و نظر منطقی نمیدی و ندادی
فقط نظر اشتباه تعصبی از لج و فشار خوردن نیسمو نظرت فقط اشتباه و تعصبی از لج و فشار بوده نگاه کن به نظراتت جز خالی بندی هیچی نبوده
پس جنم داشتن به اینه که عاقلانه و منطقی نظر بدید
مثل من که اثبات کردم برتری و سنگ محک سلطان فولکس واگن گلف رو
همونایی که کفتم از شما سر زده
NAVID@@98
۲۹ آذر ۱۴۰۳اینم اثبات های متنوع همونطور که از قبل
هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا همین هرچیز اول۱ بوده الانم هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا سرجاشه همینه و همیشه هم همینه اثبات ها هم هر کدوم همه سرجاشه
اثبات کردن جایی که باید اثبات کنن مثلا اون ماشینایی که با همین هدف ساخته شدن هیچموقه فرسوده نمیشن اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد مثل هرچیز یا ماشین آلات صنعتی و … ماشینای اروپایی و آمریکایی ارزش ارزش داره به هر همه ماشینا آلیاژ موتوراشون هیچموقه فرسوده نمیشه رکورددار اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام مثل هرچیز اروپا و آمریکا هستن اثبات شدست اینا سنده هاااااااااااا ۱۱ !!!!!!!!!!!
الان برو ببین چطور موتورای جدیدی تویوتا چطور یاتاقان میزنن خراب میشن فرسوده میشن بد که چین ژاپن کره بد دارن مسخرش میکنن که ریده تو خودش نمیدونه نفهمیده نمیفهمه نمیتونه حتی نوع مشکل چیه تو تعداد موتور هایی که یاتاقان میرنن خراب میشن فرسوده میشن هم نمیتونه چون طرف از بیسوادی میخره
درنتیجه درست هاشو میگم تا بدونید
جاودانه های خوب خدایی همیشگی پادشاهان هرچیز هستن 👑🥇هرچیز رکورددار اول۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول۱🥇👑 این یعنی
👑🥇🏆هرچیزاول۱اروپاوآمریکاهرچیزاول۱👑🥇🏆
👑🥇هرچیزاول۱ 🇺🇸🇷🇺🇨🇦🇨🇭🇬🇧🇨🇵🇸🇪🇬🇷🇮🇹🇪🇺هرچیزاول۱👑🥇این جاودانه های خدایی همیشگی خوب پادشاهان هرچیز هستن مثل رکوردداران اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و تکنولوژی و هنر و مهندسی به بالا علم دانش خدایی مثل مرسدس بنز ها و فورد و پورشه و دوج و … هرچیزی حتی دوام آلیاژ های جاودانه همیشگی ساختن که کسی به گرد پاشون نمیرسه چون خدایی کار میکنند خدا هم ازشان راضیه و خدا هم کشمکشون میکنه و برتر و ۱ هرچیز هستن تخصصشون تخصصی لوله کردن هرکیه و هرکی باهاشون در افتاد ورد افتاد
غیر اینا برای دوم ۲ به بعد اسیا باید باید برن دوم۲ به بعد چون همون هایی که گفتم مطلق و درست هاش هستن الانم بهتون درستشو گفتم تا یاد بگیرید
این لیست قابل استناد و اعتنا نیست چند وقتی یه بار هم عوض میشه هرچند که تو همینم کلا یه بار پورشه اول یه بار دوج اول بوده ولی کلا اون آمارای قابل استناد و معتبر و قابل اعتماد و قابل اعتنا فقط اینایی هست که من میگم و گفتم کلا
چرا؟! چون
آمارای اصلی قابلیت اطمینان و اعتماد و و دوام بالا لیست رکوردداران اول۱ کارکرد های کیلومتر بالا بطور مطلق هستن که
همه هرکدوم هرچیز اول۱ هرکدوم امریکا و اروپا هرچیز اول۱ بودن و هستن همیشه سلطان اول۱ هرچیز اروپا و آمریکا که همه هرکدوم هرچیز اول۱ رکوردداران اول۱ بودن ولوو مرسدس بنز فورد شورلت آئودی و همچنین آمار بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر های بالای ۴۰۳ هزار که آمریکایی سوپردیوتی اول۱ ش بودن که اینم کاملا بجاست چون از مشخصات مشخصه اونقدر مقاوم و محکم و قوی ساخته شده که جایی که این ماشینا فقط با همون منشأ ها که من گفتم کار میکنن دیگران به .. میرن پس اعتنای به اعتماد ایناست قابل استنادش ایناست یعنی اونا که من گفتم کلا هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
آمار های خوب خدایی رکورد های اول۱ کارکرد های بالا هرکدوم بالای۱ میلیون کیلومتر و بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر بالای ۴۰۰ هزار یعنی ۱۱۱۱۰۰۰۰۰ رو شاخ که هردوم مثل هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا رکورددار هرچیز اول۱ خوب خدایی مثل هرچیز اول۱ هستن رکورد های هرچیز اول۱ هم دستشونه کسی هم به گردپاشونم نرسیده و نمیرسه خیالت راحت !!!!!!!!!!! ۱۱
بد اونا هم دو ۲ کره ای نه دبلکه ژاپنی ها دیدیم چینی ها بد هم که هیچ بد۲ چین ژاپن کره بد یعنی بین اینا هم اون وسطی اون دوتا رو وللش هم نه خودمم دارم ازشون
اینم که گفتم بدونید تا یاد بگیرید !!!!!!
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳تازه کار داره و کم میاد، اگه آزاد باشه وقتش بیشتر تایپ میکنه
علی Shelby
۲۹ آذر ۱۴۰۳واقعا نوید یکی از اعجوبه ها هست
چند ساعت طول کشید تا تایپ کنی؟
واقعا حوصله می خواد
علی Shelby
۲۷ آذر ۱۴۰۳همشون خوبن مخصوصا
گلف جی تی آی
جی آر یاریس
هوندا سیویک
لانچیا دلتا
پژو۲۰۵
رنو۵ توربو
محمدهادی
۲۸ آذر ۱۴۰۳من موندم لای اینا اسطوره یی بنام گلف R32 و رنو کلیو اسپرت کجان؟؟
ینی دیگه خدایی درحد مگان هاچبک هم نبودن؟!
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳اطلس چرا اینقدر شبیه فورد فوکسه😐😐😐
boost10
۲۷ آذر ۱۴۰۳بیشتر شبیه فورد کا پلاسه
بی وطن
۲۷ آذر ۱۴۰۳بیشتر شبیه افتابه پلاستیکی های قدیمیه!!!!
PegaSus
۲۷ آذر ۱۴۰۳دهنتو 😂 پاره شدم
A.R.A.S.H
۲۷ آذر ۱۴۰۳😅😅😅🤣🤣
.
۲۷ آذر ۱۴۰۳کدوم خودرو اصلا شبیه به فورد نیست تو ایران خودرو؟
بع قول کلارکسون تو گرن تور قسمت آخر فورد فورد فورد … .
همشون کپی مناطق محرومه فورد هستند این ماشینا.
ریرا هم شبیه فستیوا هستش.
تارا و دنا هم مستانگ.
فرامرز
۲۷ آذر ۱۴۰۳یک کپی کاملا ناشیانه
saeedfarshchian
۲۷ آذر ۱۴۰۳فورد فوکوس و سیویک تایپ آر انتخابم
همشون جذابن واقعا
hosen
۲۷ آذر ۱۴۰۳تایپ آر انتخابم
Alireza
۲۷ آذر ۱۴۰۳۲۰۶ از همشون انقلابی تره😂
Kiarash
۲۷ آذر ۱۴۰۳جلا از شوخی واقعا ۲۰۶ هم میتونست جزو این لیست باشه چون تو سال خودش ترکوند مقام رالی ، رکورد های تولید ، بهترین خودروی کوچک بنزینی ، سومین خودروی سال اروپا در سال ۱۹۹۹ و …
boost10
۲۷ آذر ۱۴۰۳206 چی ؟
الان امیرا میان میگن 206 و 207 کوووووو
Kiarash
۲۷ آذر ۱۴۰۳همه این لیست عالی هستن همشون رو می خوام 🤤🙂
Siyavash
۲۷ آذر ۱۴۰۳لانچیا دلتا..پژو ۲۰۵..مگان..تویوتا gr انتخاب من هست
Mj
۲۷ آذر ۱۴۰۳جا داشت پژو ۲۰۶ و سیتروئن c4 هم بود تو این فهرست.
در کل ممنون بابت این مطلب
Galant.VR4(JDM)
۲۷ آذر ۱۴۰۳سیویک گلف و فورد فوکوس rs بهترین های این کلاس هستن
فرامرز
۲۷ آذر ۱۴۰۳یک کپی کاملا ناشیانه
A.R.A.S.H
۲۷ آذر ۱۴۰۳همشون رو می پسندم
اون اتوبیانچی خیلی شبیه مینی ماینر بود
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۴۰۳البته موتور ۲۰۵ gti توربو نیست اشتباه نوشته شده. اون 205 t16 هست که توربو هست و موتورش هم پشت صندلی ها نصب شده با قدرت ۲۰۰ اسب
Ford
۲۸ آذر ۱۴۰۳فورد از نظر امنیتی و کیفیت از همه بهتره
علی
۲۹ آذر ۱۴۰۳دهه ۷۰ میلادی خانمهای الامد تو تهران یا اتوبیانکی سوار میشدند یا لانچیای فولویا، ولی اون لانچیای دلتا تو زمان خودش شاهکاری بود و الان بنظرم اون یاریس gr کارش درسته شتاب خوب و استهلاک کم .