با پیشرفت تکنولوژی، خودروسازان توانستهاند از پیشرانههایی با حجم کم، قدرتهای بسیار بالایی بیرون بکشند. در اینجا با بهترین مصادیق این موضوع آشنا خواهیم شد.
در گذشته، اصلیترین راه افزایش قدرت پیشرانهٔ خودروها افزودن بر حجم موتور بود. در آن دوران، تولید ۱۰۰ اسب بخار از هر لیتر حجم موتور رقمی بود که فقط در خودروهای اسپرت پرفورمنس بالا دیده میشد و خودروهای خانوادگی معمولی هرگز نمیتوانستند به آن نزدیک شوند. امروز اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و بهطور خاص، توربوشارژر، حتی بیش از این رقم را هم خودروهای روزمره میبینیم. در ادامه با پیشرانههایی آشنا خواهیم شد که در هر لیتر بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
۱۵-نیسان GT-R50
۱۸۹.۵ اسب بخار بر لیتر
هرچند موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی نیسان GT-R در نسخهٔ نیسمو حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ ویژه و تولید محدود GT-R50 که با همکاری ایتالدیزاین برای سالگرد پنجاهسالگی GT-R ساخته شد، این عدد به رقم چشمگیر ۷۲۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد.
۱۴-فراری SF90 XX
۱۹۹.۲ اسب بخار بر لیتر
موتور V8 توئین توربوی جدید فراری با نام F154 در سال ۲۰۱۳ با ۳.۸ لیتر حجم و ۵۶۰ اسب بخار قدرت در کالیفرنیا T معرفی شد اما فراری در مدلهای بعدی بهمرور حجم و قدرت آن را افزایش داد. قویترین نسخهٔ این موتور را در SF90 با ۴ لیتر حجم میبینیم که ابتدا بهتنهایی ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما در نسخهٔ جدید SF90 XX این رقم به ۷۹۷ اسب بخار افزایش پیدا کرد و به لطف موتورهای الکتریکی مجموع خروجی به ۱۰۳۰ اسب بخار رسیده است.
۱۳-بوگاتی شیرون سوپراسپرت
۲۰۰ اسب بخار بر لیتر
نیروگاه بوگاتی که اولین بار در ویرون معرفی شد، بیشترین سیلندر، بیشترین حجم موتور و بیشترین تعداد توربوشارژ را در این لیست دارد. این موتور ۸ لیتری W16 چهار توربو در شیرون ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما این رقم در نسخههای بعدی مثل چنتودیچی و سوپراسپرت ۳۰۰+ به ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. این نسخه توانست به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
۱۲-مکلارن سنا
۲۰۰ اسب بخار بر لیتر
مکلارن سنا که بهافتخار رانندهٔ فقید فرمول یک «آیرتون سنا» نامگذاری شده است، از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی 720S استفاده میکرد اما قدرت موتور در سنا با افزایش قابلتوجه ۸۰ اسب بخاری، به ۸۰۰ اسب بخار رسید. سنا با این موتور رکورد پیستهای زیادی را شکست.
۱۱-مکلارن آرتورا
۲۰۱.۶ اسب بخار بر لیتر
مکلارن که در تمام محصولات تولیدی مدرن خود از موتور V8 استفاده کرده بود، در سوپراسپرت هیبریدی آرتورا یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو جدید را معرفی کرد. این موتور با زاویهٔ ۱۲۰ درجه، ابتدا ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما در نسخهٔ جدید آرتورا اسپایدر این رقم به ۶۰۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است درحالیکه یک موتور الکتریکی مجموع خروجی را به ۷۰۰ اسب بخار میرساند.
۱۰-مازراتی MC20
۲۱۰ اسب بخار بر لیتر
مازراتی که سالها در محصولات خود از موتورهای V8 فراری استفاده میکرد، با نزدیک شدن به زمان پایان قرارداد خود با شرکت مارانلو، اقدام به توسعهٔ یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی جدید بنام نتونو کرد. این پیشرانه که از تکنولوژی پیشاحتراق فرمول یک بهره میبرد، اولین بار با ۶۳۰ اسب بخار قدرت در سوپرکار MC20 معرفی شد و بعداً نسخههای ضعیفتر آن را در دیگر محصولات جدید مازراتی دیدیم.
۹-میتسوبیشی لنسر اوو X FQ440 MR
۲۲۰ اسب بخار بر لیتر
بازوی بریتانیایی میتسوبیشی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس خود، در سال ۲۰۱۴ قویترین لنسر اووی تولیدی تاریخ را معرفی کرد. در این نسخهٔ ویژه، قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی به رقم فوقالعادهٔ ۴۴۰ اسب بخار رسید. از این لنسر تنها ۴۰ دستگاه ساخته شد.
۸-فراری ۲۹۶ GTB
۲۲۱ اسب بخار بر لیتر
۲۹۶ GTB اولین خودروی شش سیلندر فراری پس از مدلهای دینوی دههٔ ۶۰ و ۷۰ محسوب میشود. این اما یک موتور شش سیلندر معمولی نیست و با تنها ۳ لیتری حجم، ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور توئین توربو با زاویهٔ ۱۲۰ درجه توسط یک موتور الکتریکی همراهی میشود که مجموع خروجی را به ۸۳۰ اسب بخار میرساند.
۷-مرسدس بنز C63
۲۳۸ اسب بخار بر لیتر
مرسدس C63 که در نسلهای قبلی از پیشرانههای بزرگ V8 استفاده میکرد، در جدیدترین نسل خود به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی مجهز شده است. این موتور که M139 نام دارد، همان نمونهای است که در هاچبک اسپرت A45 دیدیم اما در اینجا با ارتقاءهایی مثل تجهیز به موتور برقی کمکی توربوشارژ، قدرت چشمگیر ۴۷۶ اسب بخاری تولید میکند. به لطف یک موتور الکتریکی در عقب نیز مجموع خروجی به ۶۸۰ اسب بخار میرسد.
۶-هنسی ونوم F5
۲۷۵.۳ اسب بخار بر لیتر
ونوم F5 که جایگزین هایپرکار قبلی هنسی ونوم GT شد، از یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی جدید با نام فیوری استفاده میکند. این موتور با بلوک اختصاصی آهنی، هرچند پس از شیرون بیشترین حجم را در این لیست دارد اما قدرت چشمگیر ۱۸۱۷ اسب بخاری تولید میکند که بیش از ۲۷۵ اسب بخار بر لیتر است.
۵-رضوانی بیست X
۲۸۰ اسب بخار بر لیتر
بیست اولین محصول شرکت رضوانی بود. نسل اول این خودرو بر اساس آریل اتم ساخته و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. بیست از پیشرانههای ساخت کاسورث استفاده میکرد. قویترین نسخهٔ این خودرو که بیست X نام داشت، در سال ۲۰۱۶ با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث معرفی شد. این موتور به لطف دو توربوشارژر بورگوارنر، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و قویترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی جهان محسوب میشود.
۴-SSC تواتارا
۲۹۶.۶ اسب بخار بر لیتر
شرکت آمریکایی SSC پسازاینکه در سال ۲۰۰۷ با هایپرکار آلتیمیت آئرو رکورد سرعت جهان را شکست، در سال ۲۰۱۸ نسخهٔ تولیدی هایپرکار جدید تواتارا را رونمایی کرد تا رکورد خود را از بوگاتی پس بگیرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی میللنگ تخت ساخت نلسون ریسینگ مجهز است که با بنزین معمولی ۱۳۵۰ اسب بخار و با سوخت E85 تا ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. در اوایل سال ۲۰۲۲ تواتارا توانست به سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
۳-کونیگزگ یسکو
۳۲۰ اسب بخار بر لیتر
کونیگزگ از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی خود همیشه قدرتهای بسیار بالایی بیرون کشیده است اما نقطهٔ اوج آن را در هایپرکار یسکو میبینیم. در این خودرو، موتور ۵ لیتری شرکت سوئدی با بنزین ۱۲۸۰ اسب بخار و با سوخت E85 تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. یسکو قصد دارد با این موتور رکورد سریعترین خودروی تولید جهان را بشکند.
۲-زینگر 21C
۳۳۰ اسب بخار بر لیتر
شاید کسی انتظار دیدن خودرویی از شرکتی نوپا را در رتبههای بالایی این لیست نداشته باشد اما شرکت آمریکایی زینگر با هایپرکار 21C نشان داده است که با سابقهٔ اندک هم میتوان شاهکار خلق کرد. این هایپرکار جذاب که از هواپیمای جاسوسی SR-71 الهام گرفته است، از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با تنها ۲.۸۸ لیتر حجم بهره میبرد که تا ۱۱ هزار rpm دور میگیرد و ۹۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. به لطف سه موتور الکتریکی نیز مجموع خروجی 21C به ۱۲۵۰ اسب بخار میرسد که حتی به ۱۳۵۰ اسب بخار هم قابلافزایش خواهد بود.
۱-مرسدس AMG One
۳۵۸.۷ اسب بخار بر لیتر
دیدن مرسدس One در صدر این لیست اصلاً موضوع عجیبی نیست زیرا پیشرانههای فرمول یک بالاترین بازدهی ممکن را دارند و این مرسدس هم از موتور فرمول یک استفاده میکند. البته قدرت این پیشرانه نسبت به نمونهٔ مسابقهای بسیار کاهش پیدا کرده و به ۵۷۴ اسب بخار رسیده است اما همین هم کافی است تا بیشترین نسبت قدرت به حجم حال حاضر جهان را داشته باشد. این یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربو است که چهار موتور الکتریکی هم آن را همراهی میکنند و مجموع خروجی را به ۱۰۶۳ اسب بخار میرساند.
محی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳البته موتور سیکلت ها سال هاست بدون توربو به این عدد رسیدن،اما خب با دور موتور خیلی بالا
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳در این پست مجددا نکاتی برای وکیل کره ای نهفته است که جاپونی های عقب مونده به همراه یک نماینده بنز تنها غیر سوپراسپرت ها و غیرهایپر کار های حاضر توی لیستن
پیام
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر نگاهی به میتسوبیشی بکن بعدا حرف بزن. الان عاقبت میتسوبیشی کجاست
ناشناس
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پیام تو یعنی الان گیر میتسوبیشیی؟
موفقیتای تویوتا رو نمیبینی؟چند تا از خودروهای تویوتا پر فروش شدن؟کرولا راو4 کمری.اینو قبول کن جنس ژاپنی ثابت شدس.ککره هم بد نیست دلی بعد ژاپن.
FY
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جاپونی های عقب مونده منظورت همون تویوتا ست که ۱۰ ساله برترین برند جهانه هست😁😁😁
Ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اقای اشتری خستم کردی بگو ببینم kmc x5 ارزش خرید داره یا نه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خسته نباشی عزیزم
سوال شما قبلا ندیده بودم
به نظرم بله kmc X5 با توجه به خدمات کرمان موتور، ارزش خرید داره
چند سالی که جک S-5 در بازار ایران بوده، از نظر فنی کسی ندیدم شکایت داشته باشه
دوستان من چند نفر داشتند و تا 150 هزار کیلومتر، فقط هزینه لوازم مصرفی کردن
Ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳لطفتون مستدام.💐🙌
Ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا بهترین سایت پداله الان تو … بودم اون چهار چشمکی سه روزه دارم ازش سوال میپرسم جواب نمیده ولی اقای اشتری زیر ۱ ساعت پاسخگو بودن.درود بر سایتتون.اون ریشو گنده هه هم فقط فاز میگیره جواب نمیده.درودو بلات تو سرشون.
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای اشتری این تبلیغ اکستریم بردار لطفادهنمو سرویس کرده نیم ساعت برا یارو کامنت نوشتم اشتباهی دستم خورد رفت تو سایت اکستریم بعد برگشتم دیدم کامنتم نیست آقا یه کاریش کن این تبلیغات اکستریم روانیم کرده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من به مدیران سایت منتقل می کنم
ولی برای تبلیغات و کسب درآمد، من تصمیم گیرنده نیستم
در جریان باشید، جبران هزینه های پدال فقط و فقط از تبلیغات هست
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳داره برادر پولشو داشته باشی داره چرا نداشته باشه ماشین به اون خوبی ماشین به اون قشنگی ولی دوست عزیز اگه ۲۰۰ میل بیشتر برای ثبت نام بگذاری مینی ون لوکس هایما واقعا گزینه فول و فول اپشنیه از لندکروز ۲۰۲۳ هم آپشناش بیشتره
Shirko
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم نسبت قدرت ب وزن مهمتره .
MC20
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جونم ، ام چی ونتی …
MC20 …
Power / liter : 210 ps (207 hp) …
ممد ژانگولر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدسو ببین . کارو ببین
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به به نمیدونم چرا فقط لنسر به چشم امدش نصبت به الباقی
شاید به خاطره قیمت کمتر از همه یا به خاطره اون صدای اگزوز
نظره شخصی
لنسر بهتر از همه تو خیابون جواب میده تا الباقی
لااقل یه تصادف کنی خرجش کمتره نصبت اون یکی ها
😊😅🤪🤪🤪
SMS
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تو خواب هم نمیشه اینا رو دید ، اول فکر کردم بوگاتی شاخه (که هست) نگو با حجم کمتر چه قدرتهایی دارن (البته هیبرید)
18:45
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مو بر تن آدم سیخ میشه!! 😳😳
ممنون امیر جان بابت مطالب جون دار و عالی🙏❤️❤️
cyrus-az
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از یکی جذاب تر و گرونتر ولی خب به قول مهدی لنسر یه مقدار شاید دست یافتنی تر باشه. هرچند بعید میدونم قیمت پایینی داشته باشه با توجه به اینکه 40 تا دونه بیشتر نساختن.
مازیار
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جای یه لیست اتمسفریک هم خیلی خالیه
GMA
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با صدر نشینی T.50😄
Ekk
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نه عزیز اون نسبتهای که نوشته شده فقط واسه موتورهای احتراق داخلی شونه مثلا مرسدس وان ۵۷۴/۱.۶=۳۶۰
اعدادش باور نکردنیه!!!!!
blackwing
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چند وقته که دیوانهی کونیگزگ یسکو شدم
بین همه هایپرکارها ، اینو به همه ترجیح میدم مخصوصاً ورژن Odin رنگ مشکی با خطوط و تریم طلایی🫠🤦🏻♂️
Amir evolution
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همه تو سبک خودشون شاهکارن
مخصوصا عشق من لنسر
البته این عکس مال fq 440 نیست
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر جی تی ار اول تصویر خوشگله
حامد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس می درخشه
بجز لنسر و نیسان که نسخه های تولید محدودن، C63 رتبه شماره 7 و بالاتر از کلی سوپر کار و هایپر کاره
amg one هم که دیگه خداس
Mercedes
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Cars-13.jpg
سفینه فضایی لامصب
R@min
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳موتور زینگر فوقالعادس و در حال حاضر پیشرفته ترین موتور جاده ای به حساب میاد.
sinasvj
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳Gtr r50 خیلی خوشگله ایتال دیزاین خوش نواخته🥹👌
Mohammad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب مقاله ای بود
روحم جلا پیدا کرد 😅
زیزیگولو
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حجم موتور اصلی ترین عامل تو تولید گشتاور و عامل به حرکت در آووردن ماشین هستش و قدرت موتور که با واحد اسب بخار نشون داده میشه هم حاصل خروجی فرمول گشتاور هستش
Elmiraj
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی حرفه بدون پشتوانه مالی و سابقه مهندسی موتور اسپرت ، شاهکاری خلق کنی که نه پیچیدگی ها و محدودیت های موتور F1 رو داره و نه باید تو فلان کیلومتر تعویض شه…
مهندسان Divergent بهترین رو ساختن.
MC20
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نمی دونم تعصب یه کشوری با سابقه 248 سال رو کشیدن با چه منطقی توجیه میشه اونم کشوری که هرچی داره از اروپاییهاست …
بماند …
باید یاد بگیریم به استعداد و نبوغ و پشتکار ، احترام بگذاریم حتی اگر از سوی رقیب باشه …
بنز با ساخت AMG ONE کاری کرد که دوست و دشمن تا همیشه بسوزند …
پنج سال دیگه هیچ کس از زینگر و مینگر ، یادش نمیاد …
اما تا همیشه توی تاریخ ثبت شد که بنز بود که برای اولین و آخرین بار ، با انجین فرمول ، ماشین جاده ای ساخت …
باز هم بنز بود که برای بار دوم ، ماشین رو اختراع کرد …
حلال طرفداران ستاره سه پر …
👌👌👌
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته بنز یه شاهکار بیاد ماندنی ساخت حتی تا قرن ها بیاد خواهد مانددرضمن خاتم نوربرینگ هم هست. رکورد همرو با اختلاف خیلی زیاد دروع کردددددد تا به همه بگه دود از کنده بلند میشه درود بر مرسدس
نویدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بنز آخرین کمپانی بود که از پیشرانه فرمول وان برای خودروی جاده ای استفاده کرده.
برای مثال لکسس lfa و bmw m5 e60 (ده سیلندر) از پیشرانه فرمول یک بهره میبردن،خیلی قبلتر از amg one.
S
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب به نویدی : کلا شما bmw فنا توهم دارین. آخه مگه bmw تو فرمول 1 ماشین داره که بخواد از این سیستم بهره ببره چرا یه چیزی میگین که خودتون خراب کنین ؟؟؟ من واقعا نمیدونم چرا انقدر از افتخارات مرسدس شما بیمر فنا میسوزین ؟ مرد حسابی تو هر لیست گردن کلفتی که اینجا میزارن هیچ اسمی از bmw نیست برو پستای دیگرم نگاه کن تو لیستایی که راجب ابر خودرو ها هست هیچ اسمی از bmw پیدا نمیکنی چون اصلا تا حالا ابر خودرو نداشته bmw ولی تو همون لیستا بنز همیشه اول بوده اسمش همیشه تو صدر جدول بوده. انقدر توهمی نباشین شما بیمر فنا واقعا دیگه شورشو درآوردین بسته دیگه . Bmw هیچوقت در مقابل بنز حرفی برا گفتن نداشته و نخواهد داشت این یه واقعیته باید قبول کنین چون بنز تو اکثر لیستا همیشه اول بوده و رکورد دار بوده ولی bmw حتی اسمشم تو اون لیستا نبوده تا حالا …
نویدی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دلت به چهار تا لیست توی فضای مجازی خوشه،در صورتیکه خودتم میدونی هر جا خودروهای bmw و بنز همکلاس با هم رقابت داشتن بنز بازنده مطلق بوده…سیاست خودروسازها متفاوته،مثلا شما میخوای بری یقه مکلارن رو بگیری که چرا ماشین اقتصادی خانوادگی تولید نمیکنه؟!
Bmw بهترین و مهندسی شده ترین انجین ها رو میسازه بعد شما فکر میکنی از فرمول وان سررشته نداره؟!یه کم بیشتر مطالعه کن…توی استفاده انجین فرمول وان در خودروی جاده ای حتی لکسس هم از بنز جلوتره.
قدرت بنز رو نمیشه زیر سوال برد،ولی خود بنز هم میدونه که پشت سر bmw قرار داره.
S
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب به نویدی : کی گفته بنز و بی ام تو یه کلاس بودن بی ام و برنده بوده؟؟؟ دلتو به کلیپای مش واتسون خوش نکن اونو دیگه همه میشناسن شما برو چهار تا کلیپ تو یوتیوپ نگاه کن اونوقت میفهی کدوم بهترن. بعدم اگه بنز همیشه پشت بی ام و بوده پس چرا این بنزه که همیشه رکوردار سرعت و پیستای معتبر جهانی هستش؟ داری خودتو گول میزنی ؟؟؟ حتی پستای اینجارم قبول نداری که هیچ اسمی از بی ام و بین ابر خودروها نیست؟؟؟ بعدم میگی لکسوس از بنز تو فرمول وان بهتره 😂😂😂😐😐😐 داداش شما کلن راجب ماشین نظر ندی خیلی بهتره برات… مرد حسابی از اول تاریخ فرمول وان این بنز و فراری بودن که از همه بیشتر قهرمانی دارن بعد تو میگی لکسوس بهتر از بنزه 😐😐😐😐😐😐 یعنی با همین جمله ای که گفتی بحث همینجا تموم میکنم خسته نباشی دلاور 😑😑😑…
نویدی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳من میگم اصلا ساخت ابرخودرو جز سیاست و برنامه های bmw نیست،اصلا نیازی نمیبینه که همچین محصول پرهزینه ای توی سبد داشته باشه،نمیخواد بسازه،بعد تو میگی چرا اسمش توی لیست ابرخودروها نیست؟!!!
من میگم چندین سال قبل لکسس، انجین با تکنولوژی فرمول وان رو توی خودروی ((جاده ای)) lfa بکار برده،تو میگی بنز توی مسابقات فرمول وان قهرمانی داره؟!!
در ضمن هر چی رکورد پیست توی دنیاست توسط پورشه جابجا و شکسته میشه،بنز کجا بود…بنز فقط با همین amg one یه دونه رکورد داره.
.
دقیقا ،شما همون بحث نکنی خیلی بهتره.
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش اول ببین بنده خدا چی میگه، قرار نیست حتما تیم اف ۱ داشته باشی تا بفهمی انجینش چطوریه ما الان بوگاتی نداریم ولی اطلاعات و عکساش و مهافینشو بلدیم به این میگن اطلاعات ،لکسوس و بی ام و خودرو هایی ساختم که قلب تپنده اف ۱ رو داشتن . میدونی مشکل مرسدس چیه ۱خیلی هزینه نگهداری دارن یه بلک سریز به اندازه اونتادور هزینه داره ۲ وزن ماشیناش خیلی زیاده
S
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آهان الان داری از دکل پورشه میری بالا ؟؟؟ پس amg gt black series که رکوردار بود چی پس فقط amg one بوده ؟؟؟ جیگر مرسدس اندازه کل تاریخ بی ام و فقط ابر خودرو ساخته که رکوردارو جابه جا کرده وقتی سواد نداری راجب این قضیه بحث الکی نکن از دکل ماشینه دیگه ای هم بالا نرو . تو رکورد زدن همیشه بنز و پورشه بودن بی ام و کجا تونسته رکورد بزنه ؟؟؟ میگه بنز فقط amg one داره😂😂😂😂😐😐😐😐😐 بیخیال ترو قرآن مرسدس همیشه تو ماشین های جاده ای و فرمول وان حرف اول زده تو بی سواد نمیخواد راجب ماشین نظر بدی چون معلومه سوادت راجب ماشین چقدره که داری این اراجیف میگی واقعا نباید با فن های بی ام و بحث کرد چون انگار داری با دیوار بحث میکنی بیخیال بابا😂😂😐😐😐😂😂
نویدی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حیف این حجم اینترنتی که حروم جواب دادن به مزخرفات تو کردم…به درس و مشقت برس.
S
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من 10 سال کمه کم از تو بزرگترم اصلا شک نکن تو این قضیه بچه جوون. از این به بعدم از چیزی سر در نیاوردی نظر نده. متوهم نباش …
mbslrmc
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی لنسر اوولوشن فاینال کانسپت 473 اسب بخار با نسبت 236.5 بنظرم جاش خالیه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آمریکا بیشترین حضور مثل همیشه.
همایون
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی و وان دوتا گزینه مورد علاقم هستن
یوسف
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا همیشه به اسب بخار توجه میشه و هیچ کس به گشتاور اهمیت نمیده…..
در صورتی که خیلی مهمه…. آفرود سوار ها میفهمن من چی میگم.
ای کاش همچین لیستی هم برای موتور های بنزینی بر اساس گشتاور وجود داشت…..
MC20
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش یوسف عزیز تولید گشتاور زیاد نسبت به حجم موتور ( حالا با هر روشی ) افتخار نیست آخه …
کنترل گشتاور اضافه و جلوگیری از هرز گردی رو به دنبال میاره …
فراری برای ” دودیچی چیلیندری ” گشتاور رو از 718 نیوتن متر در فراری 812 سوپرفست به 678 نیوتن متر رسوند …
آفرود ، قضیه اش فرق میکنه …
اما توی موتور اسپرت از یه جایی به بعد دیگه گشتاور زیاد ، گل به خودی حساب میشه …
رامتین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳البته بهتره یک تیتر بزنید صرفا برای خودروهای تنفس طبیعی این نسبت به چه شکله. شاید به ازای هر لیتر نهایتا بشه 100 کیلووات یعنی 135 اسب بیرون کشید. با توربو و موتور الکتریکی زیاد کار شاقی نیست. مثلا شیرون بیاد 3 تا موتور الکتریکی هم اضافه کنه، این نسبت وحشتناک میره بالاتر.
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳این نسبت ها فقط واسه بنزینی توربو بود. موتور الکتریکی لحاظ نشده
فقط بنز وان واقعا وان شماره یک دنیا هست. توی همه زمینه ها شماره یک هست
مرسدس c63 چقدر نازه آخه این تندیس هست یا ماشین لامصب ادمو عاشق خودش میکنه
Amir
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم چرا محتوای فارسی شده فقط ترجمه محتوای خارجی کاش یه تیم تولید محتوای مستقل تو مجموعه تون داشتید و خودتون ایده محتوا هارو میدادید، جدای از اینا برای همه دوستان میگم که برن درمورد موتور m12 یا m13 بی ام و تحقیق کنن حتی فارسی هم سرچ کنید هست، یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با توانایی تولید بیش از ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت هست که اتفاقا برای فرمول یک هم بوده و بیسش از مدل m10 هست که سال ۱۹۶۱ طراحی و تولید شده…. این موتور با این همه شگفتی میتونست توی این مقاله شما حضور پررنگی داشته باشه به خصوص که باعث چندیدن قهرمانی فرمول یک هم برای تیم های بی ام و شد.
با تشکر
کیفام
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از لذتی که در طبقه بندی کردن خودروها بر اساس نسبتها، دست میده واقعا نمیشه ایراد گرفت.
ولی لذتی که در نسبت قدرت به وزن هست یه چیز دیگست.
یا هر پارامتری بر اساس وزن خودرو.
ابوالفضل
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب مقاله ای 👍🏻
دو خودرو اول به دلیل داشتن موتور الکتریکی تونستن انقدر قدرت بگیرن (جفتشون هم عالین مخصوصا زینگر)
اما یسکو ، تواتارا و رتبه های بعدی با نسخه های بنزینی چنین جایگاهی دارن
وجود بعضی ها مثل رضوانی و لنسر هم جالب بود
BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳وای میتسوبیشی رو دیدم کیف کردم،و یا انیمه D افتادم