ایران خودروچشم اندازسایپاکرمان موتور KMC

نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران؛ رونمایی از 12 مدل برقی و هیبریدی!

ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و چند شرکت دیگر، هم‌اکنون در نمایشگاه فناوری خودروی تهران حضور دارند تا مدل‌های جدید برای بازار کشورمان را معرفی کنند. این محصولات، تمام برقی، هیبرید و پلاگین هیبرید هستند.

فناوری خودرو در ایران، عبارتی عجیب است که البته جنبه‌ی نمایشی و عوام فریبانه دارد. از سویی دیگر، تقریبا تمام مردم کشورمان به خوبی با سطح تکنولوژی خودروسازان ایرانی در محصولات مختلف آشنا هستند. امروزه حتی خودروهای ارزان‌قیمت چینی، از نظر امکانات، توانایی فنی و ایمنی، بسیار بهتر از غالب خودروهای ایرانی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه مصرف سوخت کمتر نیز دارند.

مونتاژ یا واردات خودروهای چینی، ساده‌ترین راه‌کار برای اضافه‌کردن مدل‌های جدید به سبد محصولات کرمان موتور، سایپا و ایران خودرو است. هم‌چنین، نصب تجهیزات فنی ساخت چین، درحالی‌که فناوری ساخت قطعات الکترونیکی و ادوات مکانیکی مدرن در ایران وجود ندارد؛ راه‌کاری دیگر است تا سطح کیفی خودروهای مونتاژ داخل، بهبود یابد.

هم‌اکنون، دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این رویداد و دیدار با چند خودرو چینی، همراه با تولیدات برقی‌سازی شده‌ی سایپا و ایران خودروبه شهر آفتاب تهران مراجعه کنند. نمایشگاه سه شنبه ۲۳ آبان ماه شروع شده و تا جمعه ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.

چانگان ایدو سدان برقی سایپا

طی سال‌های اخیر، بارها چانگان ایدو سدان و هاچبک چینی در نمایشگاه‌های مختلف توسط سایپا معرفی شده اما هیچ‌کدام به بازار نرسیده است. حالا مدل جدید با بدنه صندوق‌دار و پیشرانه تمام برقی، در نمایشگاه تحول صنعت خودروی ایران دیده می‌شود.

سایپا برقی چانگان ایدو سدان

مدل رونمایی شده توسط سایپا، فاقد جلوپنجره سنتی است. طراحی این‌خودرو با چراغ‌های کشیده و فرم بدنه‌ی اسپرت، به خوبی تفاوت یک خودروی ساخت چانگان با تولیدات سایپا را نشان می‌دهد.

چانگان ایدو EV460 با یک موتور الکتریکی قدرت ۱۲۰ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار) و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل، باتری ۴۸.۳ کیلووات ساعت با توان پمایش ۴۰۵ کیلومتری دارد. هرچند که شارژر DC در ایران نیست، ایدو  EV460 می‌تواند به تجهیزات شارژ سریع متصل شود و در زمان ۵۰ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل کند. شارژ کامل این خودرو با برق شهری، ۸ ساعت زمان نیاز دارد.  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ایدو  EV460 حدود ۱۰ ثانیه است که در مقایسه با سدان‌های بنزینی موجود در ایران، برتری خاصی محسوب نمی‌شود. این خودرو برای خریدار بازار چین، ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.

چانگان دیپال SL03  سدان برقی سایپا

چند شرکت چینی شامل، هواوی، CATL و شنل در ساخت خودروی برقی چانگان SL03 مشارکت داشته‌اند. ابعاد این مدل، مشابه تویوتا کرولا است و طراحی مدرن با تاکید بر آیرودینامیک دارد.

سدان برقی چانگان با برند دیپال (Deepal) در چین معرفی شده است. این خودرو با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر، توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر دارد. براساس اظهارنظر کارشناسان سایپا، چانگان SL03 در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و ظرفیت باتری ۷۹.۹ کیلووات ساعت دارد.

حدود قیمت شنلن SL03 در بازار چین، ۲۶ هزار دلار است و همراه امکانات اضافی، ۳۴ هزار دلار هزینه خرید دارد. این خودرو با پیشرانه هیبرید ۲۵۸ اسب بخار نیز تولید شده است.

چانگان CS15 سایپا

یک کراس‌اور کوچک با ابعاد مشابه جک S3 به محصولات مونتاژی سایپا اضافه خواهد شد. چانگان CS15 حدود قیمت ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خواهد داشت.

موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی برای کراس‌اور چانگان، ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۶  لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌شود. چانگان CS15 با گیربکس اتوماتیک ۱۵ سرعته در چین، ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

چانگان e star سایپا

هاچبک برقی Changan Benni E-star در بعضی کشورهای شرق آسیا به نام بنی فروخته می‌شود. ابعاد این خودرو، مشابه دوو ماتیز است و همراه باتری‌های ساخت CATL برای رانندگی شهری مناسب خواهد بود. طول e star سایپا به ۳۷۷۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۵۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۷۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۴۱۰ ملی‌متر می‌رسد.

چانگان E-star سایپا

کوچک‌ترین خودروی برقی وارداتی، ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. چانگان e star با وجود کوچک و وزن ۱۱۸۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت‌ صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با برق شهری، ۸ تا ۹ زمان می‌برد.

قیمت چانگان e star در چین ۹ تا ۱۰ هزار دلار است و همراه دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی با طراحی یکپارچه برای سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر کیلومتر خودرو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی  (HSA) ترمز ABS  حسگر کنترل فشار باد تایر (TPMS) و دو کیسه هوا عرضه می‌شود.

کرمان موتور KMC JS6 پلاگین هیبرید

کراس‌اور جدید کرمان موتور، براساس جک سهول QX در چین تولید شده است و برای بازار ایران KMC JS6 نام دارد. سهول QX مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی، همراه موتور ۱/۵ لیتر توربو با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر در چین عرضه می‌شود. نسخه‌ی پلاگین هیبرید با همکاری  BYD و هواوی،  به تازگی توسط جک رونمایی شده است.

کرمان موتور KMC JS6

پیشرانه ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی همراه موتور برقی در KMC JS6 پلاگین هیبرید، مجموع قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. شارژ باتری‌ها با برق شهری انجام می‌شود و پس از تکمیل باک بنزین، ۱۲۵۰ کیلومتر مسافت بدون توقف می‌پیماید. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت KMC JS6 پلاگین هیبرید، ۷ ثانیه اعلام شده است و حدود ۲ تا ۳ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد. در منابع خبری چینی، آستانه قیمت جک سهول QX حدود ۱۸ هزار دلار اعلام شده است.

کرمان موتور KMC e10x

هاچبک شهری جک e10x با یشرانه برقی توسط کرمان موتور در ایران رونمایی شد. این محصول نیز مشابه چانگان  E استار سایپا، ابعاد کوچک دارد و مناسب سفرهای بین شهری نیبست.

کرمان موتور KMC e10x

کرمان موتور KMC e10x با قدرت ۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر، توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو مشخص نیست اما احتمالا ۱۵ تا ۱۷ ثانیه زمان نیاز دارد. جک e10x در چین به قیمت ۸ تا ۱۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

دانگ فنگ E5 پلاگین هیبرید بهمن موتور

اولین شاسی‌بلند هیبرید بهمن موتور، لاندیان (LANDIAN) از برند فنگون زیرمجموعه دانگ‌فنگ است. ابعاد این محصول به صورت طول و عرض و ارتفاع  ۴۷۶۰ و ۱۸۶۵ و ۱۷۱۰ میلی‌متر با فاصله محوری  ۲۷۵۸ میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از هیوندای سانتافه است. دانگ فنگ E5 بهمن موتور با سه ردیف صندلی در چین تولید می‌شود.

دانگ فنگ E5 پلاگین هیبرید بهمن موتور

ترکیب موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و پیشرانه برقی، مجموع قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر برای  دانگ فنگ E5 فراهم می‌کند. این شاسی‌بلند چینی در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و می‌تواند به صورت تمامم برقی، ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. نهایت سرعت دانگ فنگ E5 با گیربکس E-CVT  حدود ۱۶۵ کیلومتر برساعت است. این خودرو در چین به قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

پیکاپ برقی کلوت KALUT EV

از نمای بیرونی کلوت برقی، تفاوتی با کلوت بنزینی ندارد؛ اما ۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده است و حالا نزدیک به ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. حتی رینگ‌های ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۴۵ میلی‌متر نیز مشابه کلوت احتراقی است. عجیب‌تر اینکه، وانت پیکاپ برقی کلوت، دو دیفرانسیل نیست و صرفا از یک موتور برقی روی محور عقب استفاده می‌کند.

قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌متر، همراه باتری ۶۵ کیلووات ساعت روی کلوت EV ارایه می‌شود. این مدل توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر با یک شارژ دارد. دیگر مشخصات فنی شامل سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و مقدار بار قابل حمل، هنوز اعلام نشده است.

شاسی بلند هیبریدی سایپا R9

محصول فاو چین به نام سنیا (FAW SENYA) توسط سایپا به نمایشگاه تهران آورده شده و حالا دارای نشان تجاری سایپا است. شرکت وطنی، البته نام خودرو را تغییر نداده و با کد R9 اولین شاسی بلند هیبریدی خود را معرفی می‌کند.


در سایت‌های چینی، اطلاعاتی از فاو سنیا برقی یا هیبریدی دیده نمی‌شود. این خودرو با پیشرانه‌ی تمام بنزینی، سال ۲۰۱۸ رونمایی شده و ظاهرا در کشور سازنده، هرگز موتور برقی کمکی نداشته است. تولید سنیا R9 در چین، فقط به مدت ۲ سال انجام شد و یک محصول تجاری ناموفق بود. جزئیات فنی از خودروی مورد نظر سایپا، به زودی اعلام خواهد شد.

ایران خودرو شاین مکس هیبرید

اواخر تابستان امسال خبر از واردات شاین مکس هیبرید توسط ایران خودرو رسید؛ درحالی‌که مدل بنزینی هنوز در بازار دیده نمی‌شود. نسخه‌ی هیبرید از نظر قدرت و گشتاور، تفاوت چندانی با شاین مکس تمام بنزینی ندارد؛ اما طبیعتا مصرف سوخت کمتر فراهم می‌کند.

ایران خودرو شاین مکس هیبرید با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو و موتور برقی، ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل همراه گیربکس eCVT سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت شاین مکس هیبرید، ۴ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. قیمت این خودرو در بازار چین، ۱۸ هزار دلار است.

ایران خودرو تارا برقی

حدود ۲ سال از رونمایی تارا برقی گذشته و این محصول با وجود هزینه سنگین برای ایران خودرو، هنوز به مرحله‌ی تولید انبوه و سفارشی‌سازی نرسیده است. حالا با حضور این محصول در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران، خبر از عرضه‌ برای عموم مردم شنیده می‌شود. از نکات عجیب تارا برقی، نصب قاب فلزی برای مسدودسازی جلوپنجره است که شدیدا توی ذوق می‌زند.

تارا برقی

تارا برقی در دو تیپ فنی با قدرت‌های ۱۳۴ و ۱۶۱ اسب بخار، گشتاور ۲۰۰ و ۳۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت.  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودروهای نیز به ترتیب، ۱۵ و ۹  ثانیه اعلام شده است. توان پیمایش دو نوع تارا برقی، ۲۰۰ و  ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود. دیگر اطلاعات منتشر شده در ادامه مطلب قابل مشاهده هستند.

ایران خودرو ری را برقی

کراس‌اور الکتریکی ایران خودرو، چند ماه پیش رونمایی شده بود اما برای نمایشگاه، بدنه‌ی تکمیل شده و اطلاعات جدید ارایه داد.  هنوز مشخص نیست ساخت این خودرو با همکاری شرکت‌های چینی به اتمام رسیده یا حاصل جمع  قطعات برندهای مختلف خارجی توسط مهندسان ایرانی است؛ اما مسئولان ایران خودرو از تولید انبوه ری‌را برقی، خبر می‌دهند.

ایران خودرو ری را برقی

ری را الکتریکی از باتری ۵۳ کیلووات ساعت استفاده می‌کند و توان پیمایش ۴۰۰ تا ۴۲۰ کیلومتر دارد. ظاهرا مدل ری‌را با  قدرت ۸۰ تا۱۶۰ اسب بخار تولید خواهد شد که گشتاور ۱۵۰ تا ۳۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. ظاهرا ارقام ذکر شده، قدرت و گشتاور هنگام رانندگی عادی و شتاب‌گیری ناگهانی (لحظه‌ای) هستند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر ری‌را برقی، ۹ ثانیه خواهد بود. مهندسان ایران خودرو امیدوارند با نصب شارژرهای DC در شهرهای مختلف ایران، زمان تکمیل ظرفیت باتری ری‌را به ۳۰ دقیقه برسد.

قیمت و زمان‌عرضه‌ی ایران خودرو ری را برقی هنوز مشخص نیست. نسخه‌ی به نمایش درآمده از این محصول، نمایشگرهای بزرگ و پیوسته روی داشبورد دارد تا امکانات بیشتر نسبت به ری‌را معمولی ارایه کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Dead man95

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اخبار خودروی ایران شبیه خوابای بعد از ظهره

    موافقم 119
    مخالفم 2
    1. Mgh

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      داشبورد ریرا رو نمیشد از مدل های روز کپی کنن (مانیتور و کلاستر با مانیتور باریک منحنی) این مدل داشبورد سال ۲۰۱۲ تو بنز اس بود دیگه الان قدیمه!

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. Macro

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اونو ولش کن . بخدا عالیه در مقایسه با تارا .
        این چیه دیگه ؟ چطور میتونید انقد زشت بسازید ؟ خیلی مهارت میخواد .

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/09/tara-ev-interior.jpg

        موافقم 20
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2962 ديدگاه)

          کیفیت ساخت از همینجا معلومه
          قطعات کنار هم نیستند، درزش بازه

          موافقم 14
          مخالفم 2
      2. Mercedes

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (964 ديدگاه)

        الان توقع داری طراحی بنز اونم نه هر بنزی s class اونم نه هر مدلی، مدل ۲۰۲۳ رو ، روی یک ماشین ایرانی ببینی ؟
        اگه اینطوری باشه خودم میرم تبلیغات میکنم مردم آلمان مهاجرت کنند ایران زیرا بخرند ، ارزون تر هم هست

        موافقم 16
        مخالفم 2
    2. amir

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      نه خوابی که دم غروب بیدار میشی نه میدونی غروبه نه میدونی شبه نه میدونی امروزه نه میدونی فرداس کیه دقیقا

      موافقم 36
      مخالفم 1
    3. Safa

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اصلاحیه ::
      نمایشگاه تحول صنعت خودرو چین در ایران؛ رونمایی از ۱۲ مدل برقی و هیبریدی

      موافقم 38
      مخالفم 2
      1. Mercedes

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (964 ديدگاه)

        الان میفهمم چرا مردم از چین بدشون اومده
        مثل ما که از تسلا بخاطر کاربر تسلا بدون اومده
        چین به خدا اینجوری که خیلیا فکر میکنن نیست
        ولی اینقدر اینا شورشو در آوردن که آدم ازش متنفر میشه
        همش افراط ،اه
        خب اگه چهار تا چینی می‌بود دوتا کره ای دوتا ژاپنی که اینقدر مردم گارد نمیگرفتن ، هرکسی هم مطابق سلیقه و نیاز خودش خرید میکرد ، کسی امکانات و آپشن و طراحی به روز میخواست چینی می‌خرید ، کسی که دوام و کیفیت بالا و خرابی کم میخواست ژاپنی میخرید، کسی هم ترکیبی از این دو رو میخواست کره ای می‌خرید
        پولدار ها هم آلمانی میخریدن

        موافقم 18
        مخالفم 2
        1. ‌ ‌

          ۲۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (5023 ديدگاه)

          الان آلمانی از ژاپنی ارزون تره

        2. Mercedes

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (964 ديدگاه)

          راست میگی لندکروز و lx و .. رو حساب نکردم😂 لامصب از BMW x6 هم گرون تره چه خبره

          موافقم 9
          مخالفم 1
    4. ALI A

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (87 ديدگاه)

      نمایشگاه حالت تهوهه صنعت خودرو ویران…

      موافقم 17
      مخالفم 1
  2. عارف

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نام خدا

    welcome to china…

    موافقم 65
    مخالفم 3
  3. DRS

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون سه چرخه سمت راست تصویر چیه دیگه ؟
    شبیه ایناست که ضایعات و … جمع میکنن .
    قراره بشیم هند و پاکستان ظاهرا . البته ابعادش کمه کفاف نمیده .

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/changan-cs15-4.jpg

    صفر تا صد cs15 هم اشتباه درج شده . خواهشا اصلاح کنید . با تشکر از زحمات شما .

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2962 ديدگاه)

      بله 15 ثانیه درسته

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. amir

        ۲۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        واو چقدر سریع بریم باهاش سوپراسپرت لوله کنیم

        موافقم 17
        مخالفم 3
    2. محسن حسینی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (177 ديدگاه)

      من هم همین فکر میکردم تا اینکه سوار شدم و فهمیدم تعادلش بدتر از موتوره واقعاً بده

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. Anti Tesla

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      ولی به نظرم سه چرخ خیلی امن تر از موتور هست.
      من که خداروشکر دارم ولی دوستانم در دانشگاه اون اوایل برای راحت کردن رفت و آمد خود موتور خریدند.
      یکی از دوستانم با موتور تصادف می کند و دست و سرش می شکند،خب اگه سه چرخ بود احتمال تصادف پایین می آمد.

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. Hamid3x

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (415 ديدگاه)

    وووخ حالمون بهم نزنید
    خب الان چه معنی داره به اسم تولیدداخل ده مدل مختلف وارد کنی تا به مردم بندازین

    واردات ازاد کنید مردم انتخاب کنند چینی بخرن یا ژاپنی، کره ای اروپایی

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      اینا تولید در سین کیانگه
      برای تولید ملی برید وایپا ویران خودرو

      موافقم 11
      مخالفم 4
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    فقط ریرا برقی رو. اون مانیتور داخلش کاغذیه؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. RIO

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (285 ديدگاه)

    نمایشگاه سیچوآن(استانی در چین) شعبه ایران

    واقعا با دیدن نمایشگاه متحول شدم😃

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. ab0lf4zl

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اگه این ماشین ها رو تو نمایشگاهای چینی بزارن فک کنم در کمپانی تولید کننده رو پلمپ کنن.

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Mercedes

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (964 ديدگاه)

        لامبورگینی تو نمایشگاه شانگهای مدل های اوروس پرفورمانته ، هوراکان evo (فکر کنم Evo بود) و همچنین روئلتو رو آورده بود!
        Byd هم مدل سوپر اسپرت الکتریکی u9 رو معرفی کرد
        مرسدس هم با جدیدترین محصولاتش اومد و … کانسپت جدید هم فکر کنم آورده بود
        Bmw با مدل های از جمله xm هم حاضر بود
        خود برند های چینی هم با ملی محصول متنوع و جالب و قدر اومده بودن
        ژاپنی ، کره ای ، چینی ، آلمانی ،اروپایی ،امریکایی همه بودن

        موافقم 9
        مخالفم 2
  7. M.Kkarimi

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (861 ديدگاه)

    شما هم بوی پلاستیک بازیافتی رو با تمام وجود از داشبورد تارا حس میکنین ؟ :/

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. محسن حسینی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (177 ديدگاه)

      از همه ماشین ها بوی پلاستیک بازیافتی میومد همه مدل ها به شدت بی‌کیفیت بودن ولی تیگارد متریالش نسبتا بهتر بود

  8. Anti Tesla

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    احساس می کنم سایپا حق تولید R9 رو خریده یا می خرد و فکر کنم دلیل انتخاب این خودرو این است که خط طراحی چراغ های جلو بسیار به آریا و شاهین شبیه است.
    و چانگان دیپال SL03 می ترکونه!
    الان صاحب های لاماری به لاماری می گویند لامبورگینی چینی ولی به نظر من این لقب‌ برازنده ی چانگان دیپال‌ است.
    با توجه به شناختی که نسبت به مردم دارم با قاطعیت می گویم سایپا بهترین انتخاب را کرده و همچین چیز جیگری رو برای مردمی که قراره براش صف بکشن
    و کلی ازش مثل لاماری استقبال کنند، خریده.
    و جلو پنجره ی چانگان CS15 شباهت محسوسی به ایکس تریل دارد.

    موافقم 5
    مخالفم 20
    1. محسن حسینی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (177 ديدگاه)

      اینایی که میگی رو از نظر فروش قبول دارم ولی واقعا این ماشین ها از نظر کیفی اصلا خوب نیستن واقعا حیفه

      موافقم 12
      1. Anti Tesla

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        من از نظر کیفیت این خودروها رو نقد نکردم و حال حاضر کیفیت هیچ کدام مشخص نیست.

  9. Genius

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    تنها شانسی که آوردن اینه چینیا تو برقی سازی یجورایی رتبه اول نباشن دومن و خب اینا هم که شدن استان ۲۵ساله چین پس میتونن بغل محصولات چینی ژست نوآوری و پیشرفت بگیرن

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. علی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      آقا نخواستیم خود کفایی خودرو رو همین کار بهترین کار همکاری با غول خودرو سازی جهان دیگه از این بهتر تا دهه ها تامینیم 😊

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی
      فقط من از همین ژست گرفتنه می‌سوزم
      لامصب چینیا پ.ا.ر.ه شدن ساختن تکنولوژی رو تو تنها کاری که کردی اینه که پول دادی وارد کردی بعد ژست تحول صنعت و پیشرفت و توسعه هم گرفتی؟
      مثل این میمونه الان امارات بیاد فاز برداره بگه پیشرفته ترین کشور دنیاییم و خودمون هم همه اینارو ساختیم! (حالا درسته خودشون ساختن ولی تقریبا کل قدرت های بزرگ دنیا تو ساخت امارات نقش داشتن و از خودش که اینهمه زیرساخت و علم و تکنولوژی خفن رو نساخته یهویی که
      چین ، اروپا و آمریکا و مهم تر از همه میشه گفت هند و خود اماراتی ها ، همه و همه در ساخت این کشور و رسوندنش به این جایگاه نقش داشتن
      اینم همون حکایته

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. Mercedes

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      میترسم یه روز همین کپی کاری و مونتاژ محصولات چینی باعث بشه ، ایران بشه ابرقدرت بعدی ، بعد از چین
      آخه چین هم خودش اول با مونتاژ و کپی و … شروع کرد ، کم کم خودش شد ابرقدرت
      حس میکنم ایران هم میخواد همین الگو رو پیروی کنه ازش تا بشه ابرقدرت برقی
      ماشاالله ما ایرانی ها تو تقلید و کپی کاری از روی بقیه کشور های رنک ۱ جهانی هستیم و اصلا هم کم نمیارم تو هیچ چیزی
      تو عمل های زیبایی با کره رقابت میکنیم
      تو نوآوری از چین الگو برداری میکنیم
      تو پزشکی با انگلستان میخوایم رقابت کنیم
      توی هنر با ایتالیا کل میندازیم
      کلا ایرانیا می‌خوان تو همه چی بهترین باشن و با بهترین های هر صنعت و حوزه خودشونو مقایسه میکنن ، و اولش از روی اونا کپی کاری میکنن و کم کم پیشرفت میکنن و خودکفا میشن (توی بیشتر صنایع و … همینطوری هستن دقت کنید) واسه همین حس میکنم الان می‌خوان همون کاری که چین کرد رو بکنند تا ۵۰ سال دیگه بهش ابرقدرت بعدی جهان (البته ایران خیلی از مولفه های ابرقدرت اصلی بودن رو ندارن برخلاف امثال آمریکا ، چین ، و یا در آینده هند و اندونزی و …)
      ولی خب می‌تونه نقش آلمان یا ژاپن کنونی رو داشته باشه در آینده (یعنی دست راست یا چپ ابرقدرت های بعدی)

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. امین

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        برادر من کاری به گپی برداری و اینها ندارم اما در مورد هنر و پزشکی و … در تاریخ خودمون مطالعه کن و ببین که علم از کجا به کجا رفته با دانشمندانی مثل خوارزمی و ابو علی سینا آشنا بشو. درسته صنعت خودروی ما لنگ میزنه و عقب گرد داره ولی دلیل خودتحقیری نیست. اگر بدون تعصب تاریخ رو مطالعه کنی میبینی همین پیشرفتی که غرب در تکنولوژی داشته با غارت کردن منابع مای و انسانی ملتهای دیگه بوده نه از روی اصول.

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. Mercedes

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (964 ديدگاه)

          آره درسته ولی یه سری چیزا هم خود غرب اختراع کرده
          مثلا همانطور که آسیایی ها مثل ایران تو پزشکی و هنر و … جلو تر بودن
          اروپایی ها هم خودرو رو ساختن
          برق رو کشف کردن و کلی کار دیگه
          من خودم بدون تعصب همیشه فکر میکنم مثل شما
          ولی خب همون‌طور که ما میگیم ما در خیلی چیزها اول بودیم
          در خیلی چیزها هم مثل هوافضا ، خودرو ، مکانیک ،فیزیک کوانتوم و خیلی از علوم دیگه غربی ها از همون اول پیشتاز بودن تقریبا
          کلا جهان همینه همش می‌چرخه
          اول اروپایی ها علم ایران و بقیه کشور های آسیا رو دزدیدن
          بعد تو جنگ های جهانی و دوران قبل و بعدش آمریکا اومد علم و تکنولوژی آلمان و بقیه اروپایی هارو دزدید
          بعد تو ۵۰-۱۰۰ سال اخیر کشور های آسیایی دوباره ورق رو تا حدی برگردوندند و مخصوصا چین که اومد با کپی کاری شروع کرد از روی آمریکا و اروپا تقلید کردن و یاد گرفتن و کم کم پیشرفت کرد
          همین چین که میگن کپی می‌کنه کارش فرقی با آمریکای ۱۰۰-۲۰۰ سال پیش ندارع ، آمریکا با جنگ های جهانی و به عنوان غرامت و … تکنولوژی های آلمان رو دزدید و استفاده کرد و رشد کرد (یک سری چیزا هم خودش ساخت) ، چین منتهی متمدنانه تر برخورد کرد بجا دزدی و جنگ از راه فرستادن دانشجو و کسب علم و همینطور کپی کاری و … علم غربی هارو بدست آورد و توسعه داد😅 جفتشون یک کار رو کردن روش هاشور فرق داشت
          باز الان دارن بقیه کشور های آسیایی هم کم کم رشد میکنند
          بعضیا مثل چین ، سنگاپور ، امارات و … پیشرو تر هستند
          بعضیا هم مثل هند و اندونزی و … بازار های نو ظهور و در حال رشد و اول راه هستن

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. Anti Tesla

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        شما قرن هفتم رو ببین تا متوجه بشی که شروع شکوفایی علم از کشور های اسلامی آغاز شد که ایران هم در نوک پیکان آنها بود.

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. Apolo IE

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (714 ديدگاه)

          کلا اصل پیشرفت و رشد علم در تاریخ مربوط به کشور های ما آسیایی ها بوده
          نه فقط ایران ، کل کشور های آسیایی هر کدوم در دوره هایی از تاریخ پیشرو بودن و کلی نوآوری داشتن
          به ویژه کشور های شرق آسیا و غرب آسیا (خاورمیانه)
          الان هم روند داره برمیگرده این سمت دوباره ولی زمان می‌بره
          کار یکی دو سال نیست
          ولی بیشتر اقتصاد دان ها تا سال ۲۰۵۰-۲۱۰۰ پیش بینی کردن آسیا ابرقدرت جهان و پیشرو در بیشتر زمینه ها میشه

          موافقم 6
          مخالفم 2
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    نیست که ایران از زیر ساخت خوبی برخوردار هست 🤣🤣 این همه ماشین شارژی نشون دادن

    موافقم 15
    مخالفم 4
  11. A1

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (249 ديدگاه)

    ما که ماشین بنزینی قوی درست حسابی ندیدیم دیگه برقی 130 اسبی نیارید جان بچتون

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. X

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      قشنگ بود 😂
      اکستریم دوتا محصول آورده ۲۲۰ اسب بنظرم txl اگه قیمتش مناسب باشه گزینه خوبیه

  12. ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5023 ديدگاه)

    آقای اشتری فکر کنم هیوندای های النترا جدید بعضیاشون ترخیص شدن
    https://divar.ir/v/QZUNvBNM?ref=android
    این قیمتش 4 ملیارد و 500،
    اقای اشتری پسفردا رو تعطیل رسمی اعلام کن😂
    کامنتو لطفاً قبول کنین

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. ‌ ‌

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5023 ديدگاه)

      با 4 ملیارد و 500 میشه جنسیس 2013 درحد خرید!
      نه النترا اقتصادی با آپشن های اندازه سمند

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      النترا رو قیمت مدل ۲۰۲۳ رو دیدم بین ۲۳ تا ۳۳ هزار دلار بود که بگیم نهایتا این مدلی که وارد کردن بخواد میانگین این دوتا قیمت یعنی ۲۸ هزار دلار باشه
      با دلار ۵۰ تومن در میاد ۱.۴ میلیارد
      با سود ، گمرک و عوارض و مالیات و … و خلاصه همه هزینه های جانبی تهش میشه دوبرابر یعنی ۲.۸ میلیارد ،نه اصلا ۳ میلیارد
      چقدر این طرف پر روعه که میخواد خودشم نصف قیمت ماشین سود کنه ! (۴.۵ قیمت گذاشته یعنی ۵۰ درصد گرون تر از ۳ میلیارد) و جقدر دی.وانه هستن کسانی که از این و امثال این میخرن
      خودم باشم ترجیح میدم حتی اگه ۴.۵ پول هم داشته باشم همون ۲۰۷ داخلی سوار بشم یا حتی از مترو و اتوبوس استفاده کنم ولی اینقدر به امثال این آدمای پست و دزد و دلال سود ندم
      آخه این که دیگه بهانه گمرک و عوارض نیست که ، گمرک رو ماشین ۱.۶ لیتری ۲۰۰ درصد سود که نمیگیره!

      موافقم 6
      مخالفم 2
  13. مهران

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (601 ديدگاه)

    با یه میلیارد کمتر میشه تالیسمان صفر برداشت.مم خودم بعد سه ماه گشتن بهترین گزینه که با پولم هماهنگ بود تالیسمان بود که خداروشکر بهترین انتخاب بود. کمک هاش یکم اذیت می‌کرد که با نمونه برقی جایگزین شد و عالی شدن.
    خدایی این النترا با این اپشنایی که داره اصلا با عقل جور در نمیاد خریدش…

    موافقم 14
  14. MjM

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (734 ديدگاه)

    فقط اون R9 که نوشته هیچ اطلاعاتی تو سایتهای چینی ازش نیست و یه محصول ناموفق بوده! 2 روز دیگه که اومد و 2 میلیارد کردن تو پاچه مردم چینیا میفهمن چجوری بفروشن و موفق باشه!!!

    موافقم 11
  15. چغندر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (714 ديدگاه)

    نمایشگاه تحول مونتاژ اسم بهتریه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. Mercedes

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (964 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/tara-ev-1.jpg
    یه جوریه اینگار دستتو بذاری رو دهن یه نفر که نذاری نفس بکشه

  17. کیانوش

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (834 ديدگاه)

    ری را اگر کیفیت خط مونتازش در حد معمولباشه نمیگم خیلی بالا چون بعیده در حد معمولهم باشه و ی قیمت مناسب میتونه تو بازار ایران جواب بده اگر ارزون تر از وارداتی های چینی بدنش بیرون البته طاهرشم بد نیست و نمیدونم چرا اینقدر گیر دادن بهاون طرح اگزوز خروجی حتی بی بی سی خبر زده خودروی برقی ایران خودرو اگزوز داره بابا اگزوز نداره فقط طرحش رو سپر مونده بعصی از خودرو ساز های خارجی هم اینکار رو میکنن حالا نمیدوم ایراخودرو قصد داره تو طرح نهایی هم اینکار رو بکنهیا چون سپر عقب جدید نداشته همون سپر بنزینی رو گداشته

    1. Mercedes

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      بی بی سی لا.ش.خوره
      کارش همینه که از این خبرها کار کنه
      وگرنه خیلی از آلمانی ها هم میان اگزوز میذارن که بسته هست و تزئینی فقط بخاطر حسش اینکارو میکنن
      حالا ایران خودرو تازه بنز و پورشه و bmw نیست
      اگر بدون تعصب نگاه کنیم واقعا چند ساله ایران خودرو پیشرفت کرده
      همین ریرا رو با سمند سورن مقایسه کنیم میفهمیم
      ولی بحث قیمت خیلی مهمه
      چون الان با کمتر از ۱.۵ میلیارد میشه فونیکس fx رو گرفت که واقعا ماشین خوبیه
      اینطوری زیرا باید زیر ۱ تومن قیمت بخوره که آخه اینم بعیده چون تا جایی که می‌دونم الان دنا پلاس توربو و تارا اتومات تو رنج ۱ تومن هستن که خنده داره ریرا هم همین قیمت عرضه بشه
      ایران خودرو شرایط سختی تو قیمت گذاری این ماشین داره
      مثلا خودم اگه بخوام ۱۲۰۰ پول به ریرا بدم خب ۱۴۰۰ میرم فونیکس fx premium میخرم چه کاریه

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. ‌ ‌

        ۲۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (5023 ديدگاه)

        فونیکس حدود ۱.۷۰۰ و ۱.۶۰۰ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا