چشم اندازهفته نامه

کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی سال 2023؛ از کیا و هیوندای تا لکسوس و هوندا

در حال حاضر عمده اخبار صنعت خودرو را محصولات برقی تشکیل می‌دهند اما کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی بازار با مصرف سوخت بسیار پایین خود باعث تعجب خواهند شد و شاید باعث شوند خریداران زیادی بجای مدل های برقی سراغ هیبریدی ها بروند. در ادامه چنین محصولاتی را معرفی خواهیم کرد.

صنعت خودرو با سرعت بالایی به سمت تولید خودروهای برقی حرکت می‌کند و دلیل آن نیز سیاست دولتی، استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه و البته تمایل مشتریان است. اگرچه در طول ماه‌های اخیر شاهد معرفی خودروهای بدون آلایندگی زیادی بوده‌ایم اما هنوز هم خودروهای هیبریدی بسیار خوبی در بازار حضور دارند. این خودروها بهترین ویژگی‌های خودروهای درون‌سوز و برقی را باهم عرضه می‌کنند به گونه‌ای که بجای شارژ باتری می‌توان باک سوخت را پر کرد و درعین‌حال با کمک گرفتن از پیشرانه برقی مصرف و آلایندگی بسیار کمتری داشت.

در لیست پیش رو بهترین خودروهای هیبریدی غیر پلاگین را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. این خودروها نه تنها باعث آسودگی خاطر مالکان از نظر شارژر برقی می‌شوند بلکه شعاع حرکتی بالایی نیز دارند. اگرچه مدل‌های موردبحث برخلاف خودروهای پلاگین هیبریدی فاقد قابلیت حرکت در حالت تمام برقی هستند اما می‌توان آن‌ها را صرف‌نظر از میزان شارژ باتری راند و تجربه سواری سنتی با شعاع حرکتی بسیار خوبی را داشت. این شما و این هم کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ بر اساس تخمین‌های EPA!

لکسوس UX مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

این خودرو موقعیت منحصربه‌فردی در لیست ما دارد زیرا جزو معدود کراس اورهای صفرکیلومتر با مصرف سوخت زیر ۶ لیتر است و در واقع یکی از دو کراس اوری خواهد بود که در لیست کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. کراس اور کوچک لکسوس در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۵.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. نیروبخش UX 250h پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت را تحویل گیربکس CVT می‌دهد. UX جادارترین یا جذاب‌ترین کراس اور لوکس و ساب کامپکت بازار نیست اما آرامش و راحتی مورد انتظار از برند لکسوس را ارائه می‌کند. UX همچنین با قیمت پایه حدود ۳۷ هزار دلاری خود جزو ارزان‌ترین محصولات کلاس به شمار می‌رود.

کیا اسپورتیج هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

کیا اسپورتیج در مدل‌های متنوع عرضه می‌شود به گونه‌ای که می‌توان ۱۰ تریم آن را با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی خریداری کرد. نسخه استاندارد اسپورتیج هیبرید هم به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. جای تعجبی ندارد که مدل دیفرانسیل جلو کم‌مصرف‌ترین بوده و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند تا اسپورتیج را به یکی از کم‌مصرف‌ترین کراس اورهای هیبریدی بازار تبدیل کند. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری هیبریدی با ۲۲۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و استایل جذاب را با تجهیزات زیاد و قیمت مناسب زیر ۲۹ هزار دلار ترکیب کرده است. افرادی که اولویت خود را مصرف سوخت کم می‌دانند اسپورتیج هیبرید گزینه اول خواهد بود.

لکسوس ES 300h مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

لکسوس تنها برند لوکسی است که محصولاتش در لیست کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ دیده می‌شوند. ES 300h نه تنها روی مصرف سوخت کم بلکه روی ویژگی‌های جذاب نیز تمرکز دارد. سدان میان سایز ژاپنی‌ها جادارتر و کاربردی‌تر از اکثر خودروهای این لیست است و البته که با فاکتورهای مخصوص یک لکسوس همچون راحتی و آرامش، کابین لوکس و تجهیزات سطح بالا ارائه می‌شود. خودروی یاد شده ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوخت متوسط آن به ۵.۳ لیتر می‌رسد. ۳۰۰h هیبرید با سه تریم از جمله F اسپرت عرضه شده و قیمت آن از حدود ۴۹ دلار شروع خواهد شد. برای مدل فول این خودرو می‌بایست حدود ۵۳ هزار دلار پرداخت کرد.

هوندا آکورد هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

هوندا آکورد در کلاس سدان های میان سایز جزو مشهورترین خودروها بوده و دینامیک رانندگی احساس‌برانگیز، تجهیزات زیاد، کابین سطح بالا، فضای کابین و بار زیاد و استایل جذاب را ارائه می‌کند. آکورد ۲۰۲۳ که یازدهمین نسل این خودرو محسوب می‌شود با مصرف سوخت ۵.۳ لیتری خود جزو کم‌مصرف‌ترین سدان های بازار نیز خواهد بود. چهار تریم فول آکورد فقط با قوای محرکه هیبریدی که ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شوند و بنابراین این مدل‌ها اندکی قوی‌تر از نسخه‌های سنتی خواهند بود. اگرچه برخی خودروهای هیبریدی سواری جالبی ندارند اما آکورد هیبریدی کیفیت سواری پایدار و آرامش بخشی خواهد داشت و همین امر پرداخت قیمت حدود ۳۲ هزار دلار را توجیه می‌کند.

تویوتا کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

کرولا هیبرید ۲۰۲۳ نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه سوخت مالکان می‌شود بلکه ارزان‌ترین خودروی هیبریدی صفرکیلومتر بازار است. قیمت این خودرو از حدود ۲۴ هزار دلار شروع می‌شود و حتی بهای گران‌ترین مدل آن نیز زیر ۲۷ هزار دلار خواهد بود. با چنین قیمت مناسبی، کرولا هیبرید ۲۰۲۳ مصرف سوخت متوسط ۴.۷ لیتری نیز خواهد داشت و حتی با سیستم چهار چرخ محرک نیز قابل انتخاب خواهد بود. اگرچه کرولای هیبریدی هیجان‌انگیزترین سواری را ندارد و پیشرانه‌اش فقط ۱۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما کیفیت سواری نرم و راحت، تجهیزات استاندارد مناسب و قابلیت اطمینان بالا همه این موارد را از یاد خواهد برد.

تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

کمری هیبرید ۲۰۲۳ تمامی ویژگی‌های مثبت نسخه استاندارد را ترکیب کرده و مصرف سوخت پایین ۴.۵ لیتری را نیز به ارمغان آورده است. حتی کم‌مصرف‌ترین نسخه غیر هیبریدی کمری مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتری دارد که آن‌هم بد نخواهد بود. قوای محرکه هیبریدی این سدان ژاپنی با ۲۰۸ اسب بخار قدرت در دسترس است. کمری هیبرید با چهار تریم عرضه می‌شود که تریم پایه LE کم‌مصرف‌ترین آن‌ها بوده اما مدل‌های فول تر SE، XLE و XSE هیبرید مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتری خواهند داشت که آن‌هم برجسته است. قیمت مدل LE هیبرید از زیر ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود و همان‌طور که از سدانی با نام کمری انتظار می‌رود شاهد محصولی با ویژگی‌های بسیار خوب از جمله سواری نرم و راحت، تجهیزات و کیفیت مناسب هستیم.

هیوندای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

سوناتا ۲۰۲۳ جزو جذاب‌ترین سدان های کامپکت بازار بوده چراکه تجهیزات زیاد، قیمت مناسب، استایل منحصربه‌فرد، سواری راحت و فضای کابین و بار زیاد را ارائه کرده است. به این موارد باید مصرف سوخت ۴.۵ لیتری سوناتا هیبرید را نیز اضافه کنیم که باعث می‌شود شاهد یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی بازار باشیم. مصرف سوخت این مدل حدود ۳ لیتر کمتر از نسخه بنزینی سوناتاست. نسخه هیبریدی این سدان با سه تریم عرضه می‌شود که همگی دارای پیشرانه ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هستند. برای مدل پایه بلو باید ۲۹ هزار دلار پرداخت کرد. با فضای کابین و بار مناسب و دینامیک رانندگی قابل‌احترام، سوناتا هیبرید جزو بهترین انتخاب‌ها در کلاس سدان ها خواهد بود.

کیا نیرو هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

نیرو با ظاهری جذاب و جذاب، تجهیزات و تکنولوژی به‌روز و قیمت پایه زیر ۲۸ هزار دلار وارد نسل جدیدی شده است. این کراس اور ساب کامپکت با مصرف سوخت ۴.۴ لیتری خود کاملاً نظرات را جلب می‌کند. حتی در تشنه‌ترین حالت نیز شاهد مصرف سوخت ترکیبی ۴.۸ لیتری نیرو هستیم. نیروبخش خودروی یاد شده پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و واحدی برقی است که در کل ۱۳۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نیرو هیبرید خودرویی سریع بوده و در عرض ۸.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بد نیست بدانید نسخه پلاگین هیبریدی نیرو نیز عرضه می‌شود.

هیوندای النترا هیبرید مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

بسیاری از ویژگی‌های النترا هیبرید با برادر بزرگ‌تر خود یعنی سوناتا مشترک است. این خودرو نیز ظاهری اسپرت و متمایز را با تجهیزات زیاد و سواری قابل‌احترام ترکیب می‌کند و قیمت آن نیز به حدود ۲۵ هزار دلار می‌رسد. اگرچه النترا اندکی کوچک‌تر از سوناتاست اما درعین‌حال کم‌مصرف‌تر بوده و در هر صد کیلومتر ۴.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشرانه ۱.۶ لیتری و واحد برقی این خودرو ۱۳۹ اسب بخار قدرت دارد و برخلاف اکثر مدل‌های حاضر در لیست بجای گیربکس CVT از گیربکس دوکلاچه استفاده کرده است.

تویوتا پریوس مدل ۲۰۲۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

پادشاه تاج‌وتخت خود را حفظ کرده است! تویوتا پریوس کاملاً نونوار شده و همچنان کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی بازار به شمار می‌رود. این خودرو در کم‌مصرف‌ترین نسخه خود فقط ۴.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند. نسل جدید این خودرو علاوه بر مصرف سوخت پایین ظاهر جذابی نیز دارد و قدرت آن به ۱۹۴ اسب بخار می‌رسد. پلتفرم جدید این خودرو دینامیک سواری بهتری را ارائه کرده است. قیمت پریوس نیز از حدود ۲۸ هزار دلار شروع می‌شود. در کل باید گفت نسل جدید پریوس قدم روبه‌جلوی بزرگی نسبت به نسل پیشین محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تویوتا پریوس نسل جدید رو خیلی دوست دارم واقعا زیبا شده

    موافقم 72
    مخالفم 5
    1. مزدا

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2082 ديدگاه)

      امیدوارم پدال نظرمو منتشر کنه!
      آقایون صبح تا شب از مصرف بالای بنزین در کشور می‌نالند.
      و مردم رو مقصر میدونند
      ولی شما تصور کن اگر 30 درصد خودروهای کشور مصرف 5 لیتر در صد کیلومتر رو داشتند روزانه چند میلیون لیتر کاهش مصرف در کشور داشتیم.
      یه عده شغال ولی مخالف واردات خودرو هستند

      موافقم 82
      مخالفم 2
      1. CAR

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (134 ديدگاه)

        اینم باید در نظر بگیریم قیمت بنزین در ایران جهانی نیست و شاید این یکی از مزیت های این کشور محسوب بشه اما لازم به یاد آوریه تعداد ماشین در ترکیه 2 برابر ایران هست ولی خیابان های اونجا خیلی خلوته بخاطر گرونی وحشتناک بنزین اگه قیمت سوخت اینجا هم جهانی بشه دیگه شاهد ترافیک های سنگین در شهر و اتوبان مخصوصا تهران و کلانشهر ها نخواهیم بود دیگه شاهد اینکه طرف میخواد بره سوپری سرکوچه یا دوتا نون بگیره میگه حال ندارم، با ماشین میرم یه دوری هم میزنم نخواهیم بود مثل ترکیه مردم از حمل و نقل عمومی و دوچرخه و پیاده روی استفاده میکنند البته به شرطی که قیمت خودرو در اینجا هم جهانی بشه ، قیمت کارخانه و بازار اختلاف بسیار کمی داشته باشه تا دلال حذف شه طرف زانتیا مدل 89 چادر کشیده روش درست یا غلط میگه 10 سال خواب بوده 800 میلیون آگهی کرده تو دیوار میگه خودرو صفر سوار میشید ماشینی که نهایت 200 تومن باشه. خلاصه کلام اینه که قیمت سوخت زیاد کنند ماشین ارزون شه.
        آرزوی رفاه و سلامتی برای مردم ایران دارم ولی بعید می‌دونم با این وضعیتی که برامون ساختن به جایی برسیم.

        موافقم 7
        مخالفم 31
        1. Kato

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (468 ديدگاه)

          به شرط اینکه حمل و نقل هم جهانی بشه…

          نه که مثل امروز ۲۰ دقیقه طول کشید تا قطار بیاد

          خط ۶ میگم

          موافقم 22
          مخالفم 1
        2. مجتبی .

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          قیمت سوخت هم مثل باقی چیزا باید با درآمد افراد سنجیده بشه. هروقت متوسط حقوق ملت شد ۳۰۰۰ دلار حرف از قیمت جهانی بزنین. مردم کمتر مصرف کنن مسعولان بیشتر قاچاق میکنن.

          موافقم 22
          مخالفم 1
        3. مهدی

          ۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          سیستم حمل و نقل هم مهم برادر ، تهران که یک کلانشهره کلا 4 تا خط مترو داره اونم با ایستگاههای کاملا پرت ، در ضمن ماشین رو به قیمت جهانی بدن هر وقت تونستند درآمد مردم هم به دلار بشه بعد بیان در مورد قیمت جهانی بنزین حرف بزنند

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. JaMsHiD

          ۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2393 ديدگاه)

          تا موقعی که موتور تی یو فایو و ایکس یو سون رو با عوض کردن مانیفولد هوا میکنید تو پاچه ملت که ماشین مثلا کم مصرف سوارن؟
          درحالی که مصرف سوختشون از پاترول هم بیشتره !
          بنزین قیمتش جهانی بشه ، خودرو هم باید قیمتش جهانی بشه
          بنزین رو گرون کنن میبینن ملت چه بلایی سرشون میارن
          حالا شما بشین هی طرفداری کن که ادرار قرمز نفت رو به عنوان بنزین سوپر با قیمت نجومی بکنن تو پاچه ملت

        5. محمد مهدی

          ۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (15 ديدگاه)

          هر روز فقط ۳۰ لیتر بنزین از کارت سوخت…
          قانون بعدی چیه ؟ مردم فقط پول ۴۰ لیتر بنزین داشتن که اگه جهانی بشه اونم ندارن بدن .دوستان باید زیر بنای چیزی آماده بشه که اگه با۴۰۵ رفتی سفر بتونی با ۳۰ لیتر از این سر کشور بری اون سر … درود

  2. سالار فصل

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ماشین نیمه برقی با مصرف برق صفررررر و فقط مصرف 4 لیتر بنزین در 100 کیلومتر
    .
    .
    چه احمقانه موج حرکت به سمت ماشین تمام برقی راه افتاده
    سیاستی که همه دوستاران محیط زیست رو هم حتی فریب داده
    و تنها یگ هدف رو دنبال میکنه مثل همیشه
    بازی پول و قدرت
    .
    .
    درود بر پریوس ، بازگشت دوباره به سوی او خواهد بود

    موافقم 85
    مخالفم 13
    1. A

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      سلام بعد از اینکه نفت تموم بشه دیگه خودروی هیبریدی به چه دردی میخوره؟ به نظرم بازم باید مردم برن سراغ خودروهای برقی.

      موافقم 6
      مخالفم 56
      1. ehsan

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        بعد از اینکه نفت تموم بشه دیگه خودروی برقی هم بدردی نمیخوره الان درصد بسیار زیادی از انرژی دنیا با سوخت فسیلی هست ، تمام هواپیما ها ، کشتی ها ، کارخانجات ، (برق اونها که تولیدش با سوخت فسیلی هست و گاز ) قطار ها و هزاران مثال دیگر ، تکنولوژی در همه زمینه ها باید به جلو حرکت کنن میخواد برقی باشه هیبرید باشه سوخت مصنوعی بیو دیزل متانول گاز و …

        موافقم 42
        مخالفم 9
    2. محمد

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (226 ديدگاه)

      یه زمانی 8 لیتر هم مصرف زیادی نبود. کلا وقتی که بازده موتور احتراقی پایین باشه، موتور برقی پر بازده جایگزینش میشه.

      موافقم 28
      مخالفم 2
    3. منصور

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      جایگزینی موتور احتراقی با الکتریکی منافاتی با عقلانیت ندارد که احمقانه قلمداد شود. فریبی هم در کار نیست. حتا به دنبال پول و قدرت بودن هم فی نفسه امر ناپسندی نیست

  3. amir

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    واقعا پریوس با این مشخصات باشه و کسی به سمت برقیا بره!!!
    رخو نگاه
    تویوتا دو سال اخیر هر چی معرفی کرده عالی بوده
    پریوس
    لکسوس gx
    تویوتا کرولا gr و یاریس gr
    gr86
    تاکوما
    و همه اینها در سگمنت خودشون بهترینن

    موافقم 28
    مخالفم 6
  4. پیام

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    نتیجه‌گیری: با اینکه تویوتا بزرگترین افتخار تو هیبریدی هست و حرفی برای گفتن در عرصه الکتریکی نداره، اختلاف ناچیزی با کیا تو مصرف داره! تازه حتی بعضی از ماشین‌های کیا از تویوتا و لکسوس کم مصرف‌تر هستن!

    موافقم 9
    مخالفم 89
    1. شاعر

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (235 ديدگاه)

      جناب پرفسور! پریوس داره ۱۹۱ اسب قدرت میده
      کیا و هیوندای با مصرف مشابه ۱۳۹ اسب

      حالا خودت دو دو تا چهار تا کن ببین کت تن کیه؟

      موافقم 53
      مخالفم 4
  5. ماشین باز

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اگه تعرفه واردات زیر 35هزار دلار بود تمام این خودروهای جذاب رو تو کشور داشتیم
    ولی حیف که 20هزار دلار هست 😔😔😔

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. matin

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (415 ديدگاه)

      همین 20 هزارتایی هم وارد کنن باید خدارو شکر کنیم
      سر همینم خیلی وقته ایستگاه مون کردن

    2. مجتبی .

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      حالا چندتا زیر بیست هزارش اومده که بخوایم دنبال بیشترش باشیم؟؟

  6. amir

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    واقعا پریوس با این مشخصات باشه و کسی به سمت برقیا بره!!!
    رخو نگاه
    تویوتا دو سال اخیر هر چی معرفی کرده عالی بوده
    پریوس
    لکسوس gx
    تویوتا کرولا gr و یاریس gr
    gr86
    تاکوما
    و همه اینها در سگمنت خودشون بهترینن!!!

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. Car love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (701 ديدگاه)

      😂😂😂 بخصوص gx 🤣🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 43
      1. JaMsHiD

        ۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2393 ديدگاه)

        مشکلت با خودروی ژاپنی چیه آقای محترم؟
        باز مسخره میکنی از سهام لکسس کم میشه یا به کیا موتورز اضافه میشه؟

        تعصبی نیستما ولی اولین خودرو کره ای ها هیوندای پونی بود که با همکاری برایش لیلاند ساخته شد
        و هیوندای هم با تو سال ۱۹۶۸ با کمک فنی فورد به وجود اومد
        تعصب چی رو میکشی؟دوتا شرکت کره ای که به لطف آمریکایی ها مستقل شدن؟
        کل صنعت خودرو سازی کره و چین به آمریکا وابسته هست
        چرا دروغ خود من ژاپنی بازم همین لندکروزر که همه جا سر و دست براش میشکونن کپی جیپ هست که حقیقت محض است
        ولی جواب متعصبانی مثل شما فقط با متعصب بودن هست . همینجا هم بهتره که بحث تموم بشه

  7. Killer

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هیوندای کیا عالی مینوازد.بنزینی و برقی و هیبرید و هیدروژنی رو داره عالی میبره جلو.کار سختیه همونطور که میبینیم یه سری از برنده حداقل تو یکیشون قافله رو باختن و از رقبا عقب افتادن

    موافقم 8
    مخالفم 51
  8. *ALI*

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (315 ديدگاه)

    لکسوس مثل همیشه زیبا هست طرح چراغ هاش قشنگ تر شده نسل خوبی با این ماشین ها در راه هست

    موافقم 24
    مخالفم 1
  9. FJ

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش بحالشون . کمری ۳۰ هزار تا ، پریوس ۲۸ هزار تا لکسوس بخری با ۳۷ هزار دلار . نوش جونشون .
    حتما مردمش و مسئولاش یه فرقی تو مغزشون داشتن با ما که این شده کیفیت زندگیشون .

    موافقم 43
    مخالفم 3
  10. فرهاد

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    انتخاب من تو این جمع لکسوس es هست 😍😍 واقعا طراحی لوکس و زیبایی داره ، کیا و هیوندا هم خوب هستن چون تجربه رانندگی با سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸ رو دارم که سدان واقعا پرشتاب و قدرتمندی بود ( به نسبت رقبا تو بازار ایران ) و در عین حال سواری نرم و راحتی داشت اما خب بدون شک به لکسوس نمیرسه ، اما میدونین چرا از خوندن این مطلب ناراحت شدم ؟ چون مردم سرزمین کفار میتونن با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سوار لکسوس آخرین مدل بشن و از رانندگی باهاش لذت ببرن ( واقعا به کدامین گناه در این خراب شده به دنیا اومدیم ) 😔

    موافقم 18
    مخالفم 2
  11. حسین دهمرد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2564 ديدگاه)

    ینی یدونه نیسان جاش اینجا نبود؟

  12. BMW

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1464 ديدگاه)

    وای کره ای ها به کجا ها رسیده اند لعنتی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. خدای ماشین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی بده که ما فقط عکس و مشخصات فنی خودرو های جدید رو میبینیم و دسترسی بهشون نداریم ماشین های کم مصرف که معرفی شدن نسبت به ماشین های که تو بازار ایرانه هوا رو کمتر آلوده میکنند بنزین کمتری حدر میدن ایمنی و کیفیت ساخت بالا تری دارن خوشگل ترن آپشن بیشتری دارن و عجیبتر اینکه ارزان تر هستن هیچ جای دنیا ماشین اینقدر گران و با ارزش و غیر قابل دسترس برای همه نیست که تو ایران هست

  14. فرزاد افشار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    از سلاطین هیبرید تویوتا و بازم تویوتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست