براساس اخبار غیررسمی، شرکت فردا موتور برای واردات یک خودروی گرانقیمت و لوکس چینی آماده میشود. کراساور LS7 از محصولات برند iM زیرمجموعهی سایک است.
هرچند که عامهی مردم ایران با درآمد ناچیز و پسانداز اندک، نمیتوانند خودروهای چندمیلیارد تومانی بخرند؛ اما اقلیت متمول با منابع مالی متعدد نیز در کشور ما حضور دارند. پرداخت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان برای لندکروزر دست دوم یا انواع مدلهای آلمانی، هر روز در بازار ایران انجام میشود که نشانهی جمعیت قابل توجه، ثروتمندان است.
بیشتر بخوانید:
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
مدلهای لوکس و گرانقیمت چینی در ایران، هنوز ناشناخته هستند. برای مردم ما، فونیکس تیگو ۸ پرومکس با قیمت نزدیک به ۳ میلیارد تومان، دور از دسترس به نظر میرسد اما هزینه خرید این محصول برای شهروندان چینی، کمتر از ۳۰ هزار دلار است و دهها برند خودروساز در چین وجود دارند که محصولات متنوع با قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دلار تولید میکنند.
گروه سایک موتور (SAIC Motor)، یکی از غولهای صنعتی چین است. در ایران، خودروهای MG و تعدادی از محصولات فردا موتور (FMC) ساخت زیرمجموعهی سایک محسوب میشوند. در سال ۲۰۲۰ شرکت علی بابا که رسما بزرگترین بازار فروش آنلاین چین را در اختیار دارد، وارد صنعت خودروسازی شد و طی همکاری با سایک، iM موتورز را افتتاح کرد. هدف از تاسیس این برند تولید خودروهای لوکس برقی همراه جدیدترین فناوریهای الکترونیک بود.
هماکنون شرکت تازهتاسیس iM با چهار محصول فعالیت میکند. سدانهای L6 و L7 با کراساورهای LS6 و LS7 در بازار چین وجود دارند. به این ترتیب، LS7 بزرگترین و گرانترین خودروی تولید iM محسوب میشود. در ساخت این مدل، ترمزهای برمبو، تایرهای میشلن، فنرهای بیلشتاین، پردازندهها و حسگرهای پیشرفتهی انویدیا (Nvidia) بوش و کنتیننتال استفاده شدهاند تا از نظر ایمنی، مصرف انرژی و ارایهی امکانات الکترونیک، یکی از برترین خودروهای برقی دنیا ساخته شود. احتمالا به همین دلیل، قیمت نسبتا نگران برای LS7 وجود دارد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی iM LS7 فردا موتور
امروزه خودروهای چینی با سبک طراحی الهام گرفته از سوپراسپرتهای اروپایی، پرتعداد هستند. این شرایط در فرم چراغهای iM LS7 دیده میشود و فراری F8 را به یاد میآورد. همچنین، توجه به استون مارتین در پشت، واضح است.
مشابه بسیاری دیگر خودروهای برقی ساخت چین، iM LS7 هم فاقد جلوپنجرهی سنتی و مجاری عبور هوا است. صرفا شکافهای باریک در پایین سپر دیده میشوند و حفرههای طرفین، به دلیل نصب حسگرها و رادارها، فضای خالی ندارند. از دیدگاه فنی، نمیتوان iM LS7 را در نمای روبرو، جذاب و شگفتانگیز توصیف کرد؛ اما سادگی مرسوم در غالب خودروهای برقی، مثل تسلا Y را فراهم میکند.
در نمای جانبی، دستگیرههای مخفی شونده و شیب ملایم سقف به سمت عقب، چشمنواز به نظر میرسند. کراساورهای کمارتفاع یا به بیان دیگر، هاچبکهای بزرگ سقف بلند، مورد توجه بازار جهانی هستند و حالا توسط برندهای چینی، عرضه میشوند. حالت تخم مرغی با پرهیز از خطوط شکسته روی بدنه که قبلا در تسلا مدل Y و آیونیک ۵ وجود داشته، iM LS7 را شکل میدهد. رینگهای بسیار بزرگ ۲۲ اینچ با تایرهای پهن ۲۵۵ میلیمتر، دیگر نکات جالب در کراساور چینی هستند.
چراغهای باریک و پیوسته در نمای پشت iM LS7، خمیدگی جذاب و مواج دارند. این حالت مشابه استون مارتین DBX است و خودروی چینی را از رقبای هموطنش، متمایز میکند. این بخش با طرح سپر عقب هماهنگی دارد و زیبا دیده میشود. خطوط برش برای درپوش صندوق، محل نصب پلاک، بال انتهای سقف و طرفین سپر نیز، جذاب به نظر میرسند.
کراساور برقی iM LS7 با طول ۵,۰۴۹ و عرض ۲,۰۰۲ و ارتفاع ۱,۷۳۱ و فاصله محوری ۳,۰۶۰ میلیمتر تولید شده است. هرچند که این خودرو از سطح زمین، فاصلهی چندانی ندارد؛ اما از تمام زوایا، حتی ارتفاع سقف و فاصله بین محورها، بزرگتر از هیوندای سانتافهی ۲۰۱۷ موجود در ایران است.
طراحی داخلی و نمای کابین iM LS7 فردا موتور
نمایشگرهای بزرگ و پیوسته، موضوع جدید در خودروهای امروزی نیستند و مدلهای برقی به وفور از این سبک استفاده میکنند؛ اما برای iM LS7 نمونهای عظیم و سرتاسری استفاده شده است که بسیار کمیاب است. این ترفند، کابین کراساور چینی را متفاوت از رقبا نشان میدهد و برای سرنشینان، تجربهای خاص فراهم میکند.
روی داشبورد، نمایشگر ۳۹ اینچ وجود دارد. کمی پایینتر نزدیک کنسول، پنل لمسی ۱۲/۸ نیز نصب شده است تا دسترسی راننده به امکانات خودرو سادهتر شود. طرح فرمان به شکل یوغ (یوک) فاقد نیمهی بالایی است و دید عالی به نمایشگر اصلی فراهم میکند؛ اما طبیعتا چالشهایی برای راننده دارد. دیگر موضوع جالب، حذف کلیدهای فیزیکی روی فرمان و دیگر نقاط داشبورد یا کنسول است.
شرکت سازنده ادعا میکند برای LS7 صندلیهای خاص با طراحی ویژه و راحتی عالی وجود دارد. این شرایط، همراه سیستم تعلیق پیشرفته و حسگرهای تحلیل جاده، انتقال تنشها به سرنشینان را کاهش میدهد. اصطلاح “جاذبهی صفر” یا zero-gravity برای توصیف مجموعهی فناوریها و تجهیزات مرتبط با صندلی LS7 استفاده شده است. در مدل فول، چهار صندلی برقی هستند و حتی سرنشینان عقب میتوانند حالت خوابیده را تجربه کنند.
شیشهی جلو کشیده تا بالای سر، سقف پانورامیک، پوشش نرم روی داشبورد، فرمان، صندلیها و تودریها، فراتر از امکانات مرسوم در غالب خودروهای دنیا است. این تجهیزات حس لوکس و آرامبخش فراهم میکنند. کراساور iM برای ۴ سرنشین بلندقد، جادار و راحت محسوب میشود. صندوق عقب این خودرو، ۷۳۳ لیتر فضای حمل بار دارد و خواباندن صندلیهای عقب، نزدیک به ۲ هزار لیتر فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی iM LS7 فردا موتور
دو نوع قوای محرک و باتریهای متفاوت برای iM LS7 ارایه میشود. ارزانترین نمونه، تک موتور ۳۴۰ اسب بخار با گشتاور ۴۷۵ نیوتنمتر، همراه باتری ۷۷ کیلووات ساعت است. این مدل در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر فراهم میکند. کراساور iM LS7 تک موتوره، محرک عقب است و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.
نسخهی دو موتور دو دیفرانسیل، ۵۷۰ اسب بخار و ۷۲۵ نیوتنمتر است. این مدل در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و همراه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت ساخت CATL، توان پیمایش ۶۷۰ کیلومتر فراهم میکند.
قیمت iM LS7 در چین و هزینه خرید احتمالی برای ایران
شهروندانی چینی برای خرید نسخههای مختلف iM LS7 از ۴۲ تا ۶۲ هزار دلار پرداخت میکنند. این خودرو با امکانات کامل، شامل پارک دوبل اتوماتیک، فناوری خودران سطح دو شامل رانندگی بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با حسگرهای پیرامون بدنه، نزدیک به ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.
اگر فرض کنیم، تخفیفهای مربوط به مالیات و عوارض گمرکی خودروهای برقی، برای iM LS7 اعمال شود؛ ارزانترین مدل این خودرو برای مشتری ایرانی، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. این کراساور چینی، به وضوح گرانتر از فونیکس تیگو ۸ پرومکس مدیران خودرو است و امکانات رانندگی خارج جاده نیز فراهم نمیکند؛ اما برای علاقهمندان خودروهای پرشتاب و عاشقان فناوری که امکان رانندگی با محصولات تسلا را ندارند؛ بسیار جذاب خواهد بود.
ممد ژانگولر
۱۴ تیر ۱۴۰۳لاکردار جلوش عین سینماست . ولی قیمتش گرونه با این پول میشه ۴ تا فونیکس fx بخری که هر وقت یکیش خراب شد از لوازم یدکی اون یکی استفاده کنی و تا سالیان سال دقدقه خرید ماشین جدید نداشته باشی .
الکساندر گراهامبل
۱۴ تیر ۱۴۰۳اقا ببخشید این بالا میگم
قضیه این همه برقی چیه تو ایران؟ مگه بصرفه است؟ کسی دیدن برقی سوار شه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۳هیاهو برای هیچ
نه وارداتی شده نه کسی خریده
۱۴ تیر ۱۴۰۳آقا اشتری من کامنتم نمیاد مشکل سایته یا مشکل از مرورگر منه ؟
با همین مرورگر من یه عمر کامنت گذاشتم
کاربرای دیگه اگه این مشکل رو دارین بگین لطفاً
Incognito
۱۴ تیر ۱۴۰۳مشکل از مرورگر شماست . با خریداری اکانت پدال پلاس میتونی به این مشکل غلبه کنی و بلافاصله هم کامنتت تایید شه ⭐
۱۵ تیر ۱۴۰۳ممنون ❤️
اکانت پدال پلاسو از کجا بخرم؟!
Marc marquez
۱۵ تیر ۱۴۰۳پدال پلاس😂😂😂
فرشید
۱۵ تیر ۱۴۰۳همش نمایش، افکار مالیخولیایی، برنامه های دهن پر کن و به درد نخور. ماشین های گرون برقی برای کشوری که هشتاد درصد مردمش محتاج یه ذره پول یارانه هستند چه فایده ای داره؟ کشوری که حتی با سوخت مازوت هم کمبود برق داره و…. وزارت محترم صنایع تمام تمرکزش رو روی برقی سازی کرده که اصلن زمین بازی قشر متوسط و پایین نیست
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳جلو ترکیبی لوتوس و کمی خلاقیت(انصافا).
پشت استون مارتین.
فرمون ترکیبی تسلا و amg1.
نمایشگر اسکالید جدید.
با این وجود اگه وارد بشه موفق عمل خواهد کرد تو این بازار تشنه ایران.اما قیمتش هم بالاست.
کلا بدیشو که میگیم میبینیم یه خوبی هم داره بعد یه قیمت نابود میاد جلو چشم آدم خرابش میکنه😂😂😂
سهیل رامتین
۱۴ تیر ۱۴۰۳با 4 میلیارد دو تا فونیکس هم نمیتونی بخری
۱۵ تیر ۱۴۰۳دو تا تیگو هفت پرو صفر میشه
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳پدال چند تا ماشین چینی معرفی کرده همشون شبیه به همن
Puriya
۱۴ تیر ۱۴۰۳😂😂
با این تفاوت که نمای عقب این ماشین کپی مشهود از شاسی بلند استون مارتین هست
یوسفی
۱۵ تیر ۱۴۰۳با این هرج و مرج و آشفتگی اقتصادی و حضور سودجوهایی که خون مردم را میمکند، تا بخواهد خودروهای برقی جایگزین خودروهای ماقبل تاریخ بنزینی بشود، دو نسل دیگر هم عمرشان کفاف نداده و جملگی زیر خاک هستیم و این اخبار، مصداق بزک نمیر بهار میاد … هست، والسلام
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳شرکت خودروسازی FMC علاوه بره خودروهای سواری محصولات بیل مکانیکی و لودر های صنعتی را با برند FMC در ایران مونتاژ میکنه
بیخبر
۱۴ تیر ۱۴۰۳فقط به این نکته فکر کنید که اگه مشکلی برای این ماشین رخ بده و نیاز به تعمیر داشته باشه ، چند ماه ( سال ) باید معطل بشی تا شرکت قطعه شو بیاره و تعمیر کنه و چه پوووولی ازت بگیره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۳ماشین چینی در ایران، فقط صفر کیلومتر با گارانتی از شرکت معتبر
هر حالت دیگهای، بسیار پرریسک هست
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳کلا هر ماشینی بخری بهتره حالت اینه صفرشو بخری
حتی BMW کارکرده بخری پشیمون میشی
خودروی صفر کیلومتر قانون نانوشته شده ماشین بازیه
OM.01
۱۴ تیر ۱۴۰۳هفته پیش متقاضیان چانگان cs55 پلاس اعتراض کرده بودن برای افزایش قیمت و عدم تحویل…
سایپا گفته بود cs35 پلاس و cs55 پلاس را در تعداد بسیار زیاد وارد میکنیم، وارد شد اما تعداد بسیار زیاد…؟ 3 هزار تا زیاد نیست تو سطح کشور بعد 9 ماه…
گفته بودن uni k و uni t و uni v idd هم وارد میکنیم ولی چیزی نشد. پارسال تو نمایشگاه تحول صنعت هم چانگان SL03 رو نشون دادن ولی چیزی نشد
حالا سایپا تازگی ها چانگان شنلان S7 و Q05 رو وارد کرده تو گمرگ عکس هاش منتشر شده. احتمالا قرار در نمایشگاه تحول 1403 که 30 تیر برگزار میشه نشون بدن
یه سری ها شایعه کردن آواتر 11 هم سایپا قراره بیاره والا احتمالش منفی هست ولی اگه اومد انشاالله تو نمایشگاه تحول 30 تیر ماه یعنی 2 هفته دیگه میتونیم ببینیمش.
واردات IMLS7 ؟ توسط فردا موتور؟ عجب…
اینا تو چانگان السوین 8 هزار دلاری که 4 ساله دیگه تولید نمیشه گیر کردن 😂 بعد میخوان خودروی برند IM وارد کنن!؟ عجب…
خلاصه دوستان ماشین های وارداتی برقی و هایبرید فقط تو نمایشگاه های مختلف میتونید ببینید تو سطح شهر امکانش نزدیک صفر هست…
دیجی
۱۴ تیر ۱۴۰۳با قیمت امروز دلار(البته از شنبه باید دید قیمتو با پریزنت جدید)میشه جهار میلیارد خوردهای ازالان به بعد یکسری از گمرک تا نمایندگی نشستن از هر طریقی بنام عوارض فقط میگین پیل میخایم بعضی ها هم پیل زور میخان وقتی رسید نمایندگی میشه 10 میلیارد میره سامانه فروش 12میلیارد خریدار پیش خرید می کنه اگهی حواله میزنه 16میلیارد میاد تو بازار 20میلیارد داداش خبر نداری داری فراری چینی سوار میشی
بیخبر
۱۴ تیر ۱۴۰۳آقا یه سوال . با چه منطقی میشه ۴ میل پول بدی برای این ؟
حتی جایگاه شارژ نداریم و باید باتری به این گندگی رو خونگی شارژ کرد که اونم حداقل ۶ – ۸ ساعت طول داره
قطعه و تعمیر و خدمات پس از فروش که هیچ . اگه یکی از مانیتوراش یا یه قطعه ای خراب بشه فاتحه ت خوندست
موقع فروش هم کی میاد اینو بخره
واقعا چطور میشه قانع شد برای خرید این ماشینا ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۳پاراگراف اول و پاراگراف آخر مقاله مجدد مطالعه فرمایید
این مبالغ برای بعضی ها، پول خرده است
کاربر آنلاین
۱۴ تیر ۱۴۰۳دوستان من بین دنا پلاس توربو اتومات و جک s3 کدوم انتخاب کنم ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۳آریزو ۵
۱۴ تیر ۱۴۰۳آقا اشتری
هی کامنت میزارم نمیاد فقط سوال میکنم تبلیغ نمیکنم حرف های زشت نمیزنم چرا کامنتم نمیاد اصلا
سهیل رامتین
۱۴ تیر ۱۴۰۳عزیز من بهت پیشنهاد میکنم دنا پلاس رو انتخاب کن. ماشین چینی بعد دو سال میشه سوهان روح و قاتل جیبت.
محمود
۱۵ تیر ۱۴۰۳دنا پلاس از همون اول سوهان روحه
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳ولی ماشین زیبایی هست هم از نمای خارجی هم از داخل
ولی قیمتشم زیاده
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳با این پول میشه ماشین های شرکت های مطرحی مثل بنز ،بی ام و، آلفارومئو وشرکت های کره ای مثل هیوندای ،کیا ، سانگ یانگ وماشین های ژاپنی مثل تویوتا میتسوبیشی و هوندا گرفت
مخصوصاً اون ۳تای اول
bayerischemotorenwerkeag
۱۴ تیر ۱۴۰۳اهنگ ویدئو ریتمش ریتم اهنگ پلنگ صورتیه😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۳آهنگ های چینی هم کپیه 😁
bayerischemotorenwerkeag
۱۴ تیر ۱۴۰۳خیلی زشته
فرمونش هم شبیه صورت پانداس
بیخبر
۱۴ تیر ۱۴۰۳چینیا عاشق پاندان . حتی یه باغ وحش تو چین برای این که بازدیدکننده بگیره ، اومده بود چند تا سگ رو مثل پاندا رنگ کرده بود و گذاشته بود تو قفس 😂
https://cdn.entekhab.ir/files/fa/news/1403/2/19/1660850_994.jpg
داوودع
۱۴ تیر ۱۴۰۳بااین قیمت اصلا ارزش نداره فقط آخرمطلب نوشتی واسه شتاب و شرایط نداشتن ماشینها های تسلا بازم نمی ارزه اگه اونم حساب کنیم
Cert
۱۴ تیر ۱۴۰۳میگم از چه روش هایی می شود برق پاک تولید کرد ؟ یک روش می شود سوخت هسته ای دیگر چه؟
Incognito
۱۴ تیر ۱۴۰۳روش هاش خیلی متنوعه
از روش های فیزیکی مثل مثل باد ، نور خورشید ، زمین گرمایی
همچنین از روش های شیمیایی مثل سوزوندن سوخت مثلا سوخت فسیلی ( مثل مازوت که تو کشور ما در فصول سرد رخ میده )
یا حتی سوختن بدون آلایندگی مثل موتورهای هیدروژنی از نوع Fuel Cell
حتی با استفاده از الکترود و محلول الکترولیت . این یکی اصلا اسمش میشه باتری اسیدی
حتی اگه مدتی تو پدال باشی ، از دعوای کره فنا با ژاپنی فنا ، آلمانیا با امریکا فنا ، یا حتی از تعداد خبرای ماشین چینی هم میشه برق تولید کرد . این یکی در مقیاس گیگاوات و تراوات بهت برق میده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۳یک نکته بسیار مهم در استفاده از انرژی الکتریکی برای خودرو هست که غالب مردم نمیدونن یا نمیخوان بفهمن
استفاده از منابع فسیلی مثل گاز طبیعی برای تولید برق، آلودگی کمی داره
ولی تولید بنزین از نفت، انتقال بنزین به محل فروش و سوختن بنزین داخل موتور، مجموعا بسیار آلودهکننده تر هست
……..
مورد دیگه که خودتون میدونین
احداث نیروگاه خارج شهر و انتقال برق به داخل شهر هست
اما خودروی احتراقی، نزدیک دماغ مردم آلودگی تولید میکنه
Incognito
۱۴ تیر ۱۴۰۳یه زمان برف پاک کن و رادیو در خودروها به سختی نصب میشدند . چون سازمان های ایمنی میگفتند اینها باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز راننده میشه !
اما امروزه ماشینا تبدیل شدند به موبایل و تلویزیون چارچرخ 📺
amir5-077
۱۴ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/im-lS7-farda-motor-15.jpg
علی جردن
۱۵ تیر ۱۴۰۳…
kawaki
۱۵ تیر ۱۴۰۳جلو فراری F8
عقب استون مارتین DBX
مابقیشم بماند
حمید
۱۵ تیر ۱۴۰۳هر شرکت مونتاژ کار بیاره بهتر از فردا موتورز هست .
Ala
۱۶ تیر ۱۴۰۳اونی که پول این ماشینرو داره صد در صد پول تسلارو هم داره، هر علاقه مند به صنعت ماشین های برقی هم تسلا تاپ لیستشه. پس چرا باید بیاد اینرو بخره؟
من تو یک کلان شهر زندگی میکنم سر جمع ۱۰ تا خودرو برقی ندیدم پس واردات این ماشینا که هر کدومشون دست کم بالای یک تومنه چه فایدهای داره؟
جلال
۱۶ تیر ۱۴۰۳لعنتی اینهمه تبلت چیه گذاشتی اون جلو .حتی زحمت به خودشون ندادن که تبلت ها را توی بدنه ادغام کنن و کمی توی طراحیش ذوق بذارن ،همینجوری چندتا تبلت گذاشتن روی طاقچه.ما ایرانیها یک اخلاق داریم که هرچیزی را جوری میسازیم که فقط بگیر نگیر کارمون راه بندازه،نه وقت داریم صرف کنیم نه سلیقه نه بودجه نه خلاقیت .خونه بسازیم فقط اجرها را روی هم میذاریم جوری که بشه رفت داخلش و از بارون در امان بود دیگه همین برامون کافیه .کفش بسازیم فقط یه تیکه لاستیک میذاریم زیر دامون با دوتا بند یا دو تکه کش به پامون محکمش میکنیم همینکه وقتی راه میرویم خار و سنگ توی پامون نره برامون کافیه .قضیه این خودرو هم دقیقا همونه
امیر
۱۶ تیر ۱۴۰۳به نظرم اگر میتونستن یجوری خودرو شیائومی یا مدل های برقی بی وای دی رو وارد کنن خیلی بهتر بود