چشم اندازخودروهای چینیفردا موتورز

معرفی iM LS7 مشخصات و قیمت پیشرفته ترین خودروی برقی ایران

براساس اخبار غیررسمی، شرکت فردا موتور برای واردات یک خودروی گران‌قیمت و لوکس چینی آماده می‌شود. کراس‌اور LS7 از محصولات برند iM زیرمجموعه‌ی سایک است.
شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای داخلی

هرچند که عامه‌ی مردم ایران با درآمد ناچیز و پس‌انداز اندک، نمی‌توانند خودروهای چندمیلیارد تومانی بخرند؛ اما اقلیت متمول با منابع مالی متعدد نیز در کشور ما حضور دارند. پرداخت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان برای لندکروزر دست دوم یا انواع مدل‌های آلمانی، هر روز در بازار ایران انجام می‌شود که نشانه‌ی جمعیت قابل توجه، ثروتمندان است.

بیشتر بخوانید:

↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
 هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

مدل‌های لوکس و گران‌قیمت چینی در ایران، هنوز ناشناخته هستند. برای مردم ما، فونیکس تیگو ۸ پرومکس با قیمت نزدیک به ۳ میلیارد تومان، دور از دسترس به نظر می‌رسد اما هزینه خرید این محصول برای شهروندان چینی، کمتر از ۳۰ هزار دلار است و ده‌ها برند خودروساز در چین وجود دارند که محصولات متنوع با قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دلار تولید می‌کنند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای سقف

گروه سایک موتور (SAIC Motor)، یکی از غول‌های صنعتی چین است. در ایران، خودروهای MG و تعدادی از محصولات فردا موتور (FMC) ساخت زیرمجموعه‌ی سایک محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ شرکت علی بابا که رسما بزرگ‌ترین بازار فروش آنلاین چین را در اختیار دارد، وارد صنعت خودروسازی شد و طی همکاری با سایک، iM موتورز را افتتاح کرد. هدف از تاسیس این برند تولید خودروهای لوکس برقی همراه جدیدترین فناوری‌های الکترونیک بود.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای فناوری

هم‌اکنون شرکت تازه‌تاسیس iM با چهار محصول فعالیت می‌کند. سدان‌های L6 و L7 با کراس‌اورهای LS6 و LS7 در بازار چین وجود دارند. به این ترتیب، LS7 بزرگ‌ترین و گران‌ترین خودروی تولید iM محسوب می‌شود. در ساخت این مدل، ترمزهای برمبو، تایرهای میشلن، فنرهای بیلشتاین، پردازنده‌ها و حسگرهای پیشرفته‌ی انویدیا (Nvidia)  بوش و کنتیننتال استفاده شده‌اند تا از نظر ایمنی، مصرف انرژی و ارایه‌ی امکانات الکترونیک، یکی از برترین خودروهای برقی دنیا ساخته شود. احتمالا به همین دلیل، قیمت نسبتا نگران برای LS7 وجود دارد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی iM LS7 فردا موتور

امروزه خودروهای چینی با سبک طراحی الهام گرفته از سوپراسپرت‌های اروپایی، پرتعداد هستند. این شرایط در فرم چراغ‌های iM LS7 دیده می‌شود و فراری F8 را به یاد می‌آورد. همچنین، توجه به استون مارتین در پشت، واضح است.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7

مشابه بسیاری دیگر خودروهای برقی ساخت چین، iM LS7 هم فاقد جلوپنجره‌ی سنتی و مجاری عبور هوا است. صرفا شکاف‌های باریک در پایین سپر دیده می‌شوند و حفره‌های طرفین، به دلیل نصب حسگرها و رادارها، فضای خالی ندارند. از دیدگاه فنی، نمی‌توان iM LS7 را در نمای روبرو، جذاب و شگفت‌انگیز توصیف کرد؛ اما سادگی مرسوم در غالب خودروهای برقی، مثل تسلا Y را فراهم می‌کند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای چانبی

در نمای جانبی، دستگیره‌های مخفی شونده و شیب ملایم سقف به سمت عقب، چشم‌نواز به نظر می‌رسند. کراس‌اورهای کم‌ارتفاع یا به بیان دیگر، هاچبک‌های بزرگ سقف بلند، مورد توجه بازار جهانی هستند و حالا توسط برندهای چینی، عرضه می‌شوند. حالت تخم مرغی با پرهیز از خطوط شکسته روی بدنه که قبلا در تسلا مدل Y و آیونیک ۵ وجود داشته، iM LS7 را شکل می‌دهد. رینگ‌های بسیار بزرگ ۲۲ اینچ با تایرهای پهن ۲۵۵ میلی‌متر، دیگر نکات جالب در کراس‌اور چینی هستند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای پشت

چراغ‌های باریک و پیوسته در نمای پشت iM LS7، خمیدگی جذاب و مواج دارند. این حالت مشابه استون مارتین DBX است و خودروی چینی را از رقبای هم‌وطنش، متمایز می‌کند. این بخش با طرح سپر عقب هماهنگی دارد و زیبا دیده می‌شود. خطوط برش برای درپوش صندوق، محل نصب پلاک، بال انتهای سقف و طرفین سپر نیز، جذاب به نظر می‌رسند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای اسپرت

کراس‌اور برقی iM LS7 با طول ۵,۰۴۹  و عرض ۲,۰۰۲  و ارتفاع ۱,۷۳۱  و فاصله محوری ۳,۰۶۰  میلی‌متر تولید شده است. هرچند که این خودرو از سطح زمین، فاصله‌ی چندانی ندارد؛ اما از تمام زوایا، حتی ارتفاع سقف و فاصله بین محورها، بزرگ‌تر از هیوندای سانتافه‌ی ۲۰۱۷ موجود در ایران است.

طراحی داخلی و نمای کابین iM LS7 فردا موتور

نمایشگرهای بزرگ و پیوسته، موضوع جدید در خودروهای امروزی نیستند و مدل‌های برقی به وفور از این سبک استفاده می‌کنند؛ اما برای iM LS7  نمونه‌‌ای عظیم و سرتاسری استفاده شده است که بسیار کم‌یاب است. این ترفند، کابین کراس‌اور چینی را متفاوت از رقبا نشان می‌دهد و برای سرنشینان، تجربه‌ای خاص فراهم می‌کند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای داخلی فرمان

روی داشبورد، نمایشگر ۳۹ اینچ وجود دارد. کمی پایین‌تر نزدیک کنسول، پنل لمسی ۱۲/۸ نیز نصب شده است تا دسترسی راننده به امکانات خودرو ساده‌تر شود. طرح فرمان به شکل یوغ (یوک) فاقد نیمه‌ی بالایی است و دید عالی به نمایشگر اصلی فراهم می‌کند؛ اما طبیعتا چالش‌‌هایی برای راننده دارد. دیگر موضوع جالب، حذف کلید‌های فیزیکی روی فرمان و دیگر نقاط داشبورد یا کنسول است.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای صندلی

شرکت سازنده ادعا می‌کند برای LS7 صندلی‌های خاص با طراحی ویژه و راحتی عالی وجود دارد. این شرایط، همراه سیستم تعلیق پیشرفته و حسگرهای تحلیل جاده، انتقال تنش‌ها به سرنشینان را کاهش می‌دهد. اصطلاح “جاذبه‌ی صفر” یا zero-gravity برای توصیف مجموعه‌ی فناوری‌ها و تجهیزات مرتبط با صندلی LS7 استفاده شده است. در مدل فول، چهار صندلی برقی هستند و حتی سرنشینان عقب می‌توانند حالت خوابیده را تجربه کنند.

شاسی بلند برقی فردا موتور im-sl7 نمای شیشه

شیشه‌ی جلو کشیده تا بالای سر، سقف پانورامیک، پوشش نرم روی داشبورد، فرمان، صندلی‌ها و تودری‌ها، فراتر از امکانات مرسوم در غالب خودروهای دنیا است. این تجهیزات حس لوکس و آرام‌بخش فراهم می‌کنند. کراس‌اور iM برای ۴ سرنشین بلندقد، جادار و راحت محسوب می‌شود. صندوق عقب این خودرو، ۷۳۳  لیتر فضای حمل بار دارد و خواباندن صندلی‌های عقب، نزدیک به ۲ هزار لیتر فراهم می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی iM LS7  فردا موتور

دو نوع قوای محرک و باتری‌های متفاوت برای iM LS7 ارایه می‌شود. ارزان‌ترین نمونه، تک موتور ۳۴۰ اسب بخار با گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر، همراه باتری ۷۷ کیلووات ساعت است. این مدل در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. کراس‌اور iM LS7 تک موتوره، محرک عقب است و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

نسخه‌ی دو موتور دو دیفرانسیل، ۵۷۰ اسب بخار و ۷۲۵ نیوتن‌متر است. این مدل در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت ساخت CATL،  توان پیمایش ۶۷۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

قیمت iM LS7 در چین و هزینه خرید احتمالی برای ایران

شهروندانی چینی برای خرید نسخه‌های مختلف iM LS7 از ۴۲ تا ۶۲ هزار دلار پرداخت می‌کنند. این خودرو با امکانات کامل، شامل پارک دوبل اتوماتیک، فناوری خودران سطح دو شامل رانندگی بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با حسگرهای پیرامون بدنه، نزدیک به ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

اگر فرض کنیم، تخفیف‌های مربوط به مالیات و عوارض گمرکی خودروهای برقی، برای iM LS7 اعمال شود؛ ارزان‌ترین مدل این خودرو برای مشتری ایرانی، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. این کراس‌اور چینی، به وضوح گران‌تر از فونیکس تیگو ۸ پرومکس مدیران خودرو است و امکانات رانندگی خارج جاده نیز فراهم نمی‌کند؛ اما برای علاقه‌مندان خودروهای پرشتاب و عاشقان فناوری که امکان رانندگی با محصولات تسلا را ندارند؛ بسیار جذاب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۰ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    لاکردار جلوش عین سینماست . ولی قیمتش گرونه با این پول میشه ۴ تا فونیکس fx بخری که هر وقت یکیش خراب شد از لوازم یدکی اون یکی استفاده کنی و تا سالیان سال دقدقه خرید ماشین جدید نداشته باشی .

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. الکساندر گراهامبل

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      اقا ببخشید این بالا میگم
      قضیه این همه برقی چیه تو ایران؟ مگه بصرفه است؟ کسی دیدن برقی سوار شه؟

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2865 ديدگاه)

        هیاهو برای هیچ
        نه وارداتی شده نه کسی خریده

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4900 ديدگاه)

          آقا اشتری من کامنتم نمیاد مشکل سایته یا مشکل از مرورگر منه ؟
          با همین مرورگر من یه عمر کامنت گذاشتم
          کاربرای دیگه اگه این مشکل رو دارین بگین لطفاً

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. Incognito

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          مشکل از مرورگر شماست . با خریداری اکانت پدال پلاس میتونی به این مشکل غلبه کنی و بلافاصله هم کامنتت تایید شه ⭐

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4900 ديدگاه)

          ممنون ❤️
          اکانت پدال پلاسو از کجا بخرم؟!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        4. Marc marquez

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          پدال پلاس😂😂😂

        5. فرشید

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          همش نمایش، افکار مالیخولیایی، برنامه های دهن پر کن و به درد نخور. ماشین های گرون برقی برای کشوری که هشتاد درصد مردمش محتاج یه ذره پول یارانه هستند چه فایده ای داره؟ کشوری که حتی با سوخت مازوت هم کمبود برق داره و…. وزارت محترم صنایع تمام تمرکزش رو روی برقی سازی کرده که اصلن زمین بازی قشر متوسط و پایین نیست

          موافقم 10
          مخالفم 2
    2. froG-driVer

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      جلو ترکیبی لوتوس و کمی خلاقیت(انصافا).
      پشت استون مارتین.
      فرمون ترکیبی تسلا و amg1.
      نمایشگر اسکالید جدید.
      با این وجود اگه وارد بشه موفق عمل خواهد کرد تو این بازار تشنه ایران.اما قیمتش هم بالاست.
      کلا بدیشو که میگیم میبینیم یه خوبی هم داره بعد یه قیمت نابود میاد جلو چشم آدم خرابش می‌کنه😂😂😂

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. سهیل رامتین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با 4 میلیارد دو تا فونیکس هم نمیتونی بخری

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4900 ديدگاه)

        دو تا تیگو هفت پرو صفر میشه

  2. علی Shelby

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    پدال چند تا ماشین چینی معرفی کرده همشون شبیه به همن

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Puriya

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (567 ديدگاه)

      😂😂
      با این تفاوت که نمای عقب این ماشین کپی مشهود از شاسی بلند استون مارتین هست

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. یوسفی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با این هرج و مرج و آشفتگی اقتصادی و حضور سودجوهایی که خون مردم را میمکند، تا بخواهد خودروهای برقی جایگزین خودروهای ماقبل تاریخ بنزینی بشود، دو نسل دیگر هم عمرشان کفاف نداده و جملگی زیر خاک هستیم و این اخبار، مصداق بزک نمیر بهار میاد … هست، والسلام

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. علی جردن

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    شرکت خودروسازی FMC علاوه بره خودروهای سواری محصولات بیل مکانیکی و لودر های صنعتی را با برند FMC در ایران مونتاژ میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. بی‌خبر

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فقط به این نکته فکر کنید که اگه مشکلی برای این ماشین رخ بده و نیاز به تعمیر داشته باشه ، چند ماه ( سال ) باید معطل بشی تا شرکت قطعه شو بیاره و تعمیر کنه و چه پوووولی ازت بگیره

      موافقم 12
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2865 ديدگاه)

        ماشین چینی در ایران، فقط صفر کیلومتر با گارانتی از شرکت معتبر
        هر حالت دیگه‌ای، بسیار پرریسک هست

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          کلا هر ماشینی بخری بهتره حالت اینه صفرشو بخری
          حتی BMW کارکرده بخری پشیمون میشی

          خودروی صفر کیلومتر قانون نانوشته شده ماشین بازیه

          موافقم 7
          مخالفم 2
  4. OM.01

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (550 ديدگاه)

    هفته پیش متقاضیان چانگان cs55 پلاس اعتراض کرده بودن برای افزایش قیمت و عدم تحویل…
    سایپا گفته بود cs35 پلاس و cs55 پلاس را در تعداد بسیار زیاد وارد میکنیم، وارد شد اما تعداد بسیار زیاد…؟ 3 هزار تا زیاد نیست تو سطح کشور بعد 9 ماه…

    گفته بودن uni k و uni t و uni v idd هم وارد میکنیم ولی چیزی نشد. پارسال تو نمایشگاه تحول صنعت هم چانگان SL03 رو نشون دادن ولی چیزی نشد
    حالا سایپا تازگی ها چانگان شنلان S7 و Q05 رو وارد کرده تو گمرگ عکس هاش منتشر شده. احتمالا قرار در نمایشگاه تحول 1403 که 30 تیر برگزار میشه نشون بدن
    یه سری ها شایعه کردن آواتر 11 هم سایپا قراره بیاره والا احتمالش منفی هست ولی اگه اومد انشاالله تو نمایشگاه تحول 30 تیر ماه یعنی 2 هفته دیگه میتونیم ببینیمش.

    واردات IMLS7 ؟ توسط فردا موتور؟ عجب…
    اینا تو چانگان السوین 8 هزار دلاری که 4 ساله دیگه تولید نمیشه گیر کردن 😂 بعد میخوان خودروی برند IM وارد کنن!؟ عجب…

    خلاصه دوستان ماشین های وارداتی برقی و هایبرید فقط تو نمایشگاه های مختلف میتونید ببینید تو سطح شهر امکانش نزدیک صفر هست…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. دیجی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    با قیمت امروز دلار(البته از شنبه باید دید قیمتو با پریزنت جدید)میشه جهار میلیارد خوردهای ازالان به بعد یکسری از گمرک تا نمایندگی نشستن از هر طریقی بنام عوارض فقط میگین پیل میخایم بعضی ها هم پیل زور میخان وقتی رسید نمایندگی میشه 10 میلیارد میره سامانه فروش 12میلیارد خریدار پیش خرید می کنه اگهی حواله میزنه 16میلیارد میاد تو بازار 20میلیارد داداش خبر نداری داری فراری چینی سوار میشی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. بی‌خبر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا یه سوال ‌. با چه منطقی میشه ۴ میل پول بدی برای این ؟
    حتی جایگاه شارژ نداریم و باید باتری به این گندگی رو خونگی شارژ کرد که اونم حداقل ۶ – ۸ ساعت طول داره
    قطعه و تعمیر و خدمات پس از فروش که هیچ . اگه یکی از مانیتوراش یا یه قطعه ای خراب بشه فاتحه ت خوندست
    موقع فروش هم کی میاد اینو بخره
    واقعا چطور میشه قانع شد برای خرید این ماشینا ؟

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      پاراگراف اول و پاراگراف آخر مقاله مجدد مطالعه فرمایید
      این مبالغ برای بعضی ها، پول خرده است

      موافقم 9
      مخالفم 1
  7. کاربر آنلاین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان من بین دنا پلاس توربو اتومات و جک s3 کدوم انتخاب کنم ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
      1. ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4900 ديدگاه)

        آقا اشتری
        هی کامنت میزارم نمیاد فقط سوال میکنم تبلیغ نمیکنم حرف های زشت نمی‌زنم چرا کامنتم نمیاد اصلا

    1. سهیل رامتین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عزیز من بهت پیشنهاد میکنم دنا پلاس رو انتخاب کن. ماشین چینی بعد دو سال میشه سوهان روح و قاتل جیبت.

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. محمود

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (94 ديدگاه)

        دنا پلاس از همون اول سوهان روحه

        موافقم 9
        مخالفم 1
  8. علی Shelby

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    ولی ماشین زیبایی هست هم از نمای خارجی هم از داخل
    ولی قیمتشم زیاده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. علی Shelby

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (529 ديدگاه)

    با این پول میشه ماشین های شرکت های مطرحی مثل بنز ،بی ام و، آلفارومئو وشرکت های کره ای مثل هیوندای ،کیا ، سانگ یانگ وماشین های ژاپنی مثل تویوتا میتسوبیشی و هوندا گرفت

    مخصوصاً اون ۳تای اول

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. bayerischemotorenwerkeag

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اهنگ ویدئو ریتمش ریتم اهنگ پلنگ صورتیه😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      آهنگ های چینی هم کپیه 😁

      موافقم 6
      مخالفم 1
  11. bayerischemotorenwerkeag

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خیلی زشته
    فرمونش هم شبیه صورت پانداس

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. بی‌خبر

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چینیا عاشق پاندان . حتی یه باغ وحش تو چین برای این که بازدیدکننده بگیره ، اومده بود چند تا سگ رو مثل پاندا رنگ کرده بود و گذاشته بود تو قفس 😂

      https://cdn.entekhab.ir/files/fa/news/1403/2/19/1660850_994.jpg

  12. داوودع

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بااین قیمت اصلا ارزش نداره فقط آخرمطلب نوشتی واسه شتاب و شرایط نداشتن ماشینها های تسلا بازم نمی ارزه اگه اونم حساب کنیم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Cert

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    میگم از چه روش هایی می شود برق پاک تولید کرد ؟ یک روش می شود سوخت هسته ای دیگر چه؟

    1. Incognito

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      روش هاش خیلی متنوعه
      از روش های فیزیکی مثل مثل باد ، نور خورشید ، زمین گرمایی
      همچنین از روش های شیمیایی مثل سوزوندن سوخت مثلا سوخت فسیلی ( مثل مازوت که تو کشور ما در فصول سرد رخ میده )
      یا حتی سوختن بدون آلایندگی مثل موتورهای هیدروژنی از نوع Fuel Cell
      حتی با استفاده از الکترود و محلول الکترولیت . این یکی اصلا اسمش میشه باتری اسیدی
      حتی اگه مدتی تو پدال باشی ، از دعوای کره فنا با ژاپنی فنا ، آلمانیا با امریکا فنا ، یا حتی از تعداد خبرای ماشین چینی هم میشه برق تولید کرد . این یکی در مقیاس گیگاوات و تراوات بهت برق میده

    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      یک نکته بسیار مهم در استفاده از انرژی الکتریکی برای خودرو هست که غالب مردم نمی‌دونن یا نمی‌خوان بفهمن

      استفاده از منابع فسیلی مثل گاز طبیعی برای تولید برق، آلودگی کمی داره
      ولی تولید بنزین از نفت، انتقال بنزین به محل فروش و سوختن بنزین داخل موتور، مجموعا بسیار آلوده‌کننده ‌تر هست
      ……..
      مورد دیگه که خودتون می‌دونین
      احداث نیروگاه خارج شهر و انتقال برق به داخل شهر هست
      اما خودروی احتراقی، نزدیک دماغ مردم آلودگی تولید می‌کنه

      موافقم 12
  14. Incognito

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه زمان برف پاک کن و رادیو در خودروها به سختی نصب میشدند . چون سازمان های ایمنی میگفتند اینها باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز راننده میشه !
    اما امروزه ماشینا تبدیل شدند به موبایل و تلویزیون چارچرخ 📺

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. علی جردن

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

  16. kawaki

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    جلو فراری F8
    عقب استون مارتین DBX
    مابقیشم بماند

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. حمید

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر شرکت مونتاژ کار بیاره بهتر از فردا موتورز هست .

  18. Ala

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونی که پول این ماشین‌رو داره صد در صد پول تسلارو هم داره، هر علاقه مند به صنعت ماشین های برقی هم تسلا تاپ لیستشه. پس چرا باید بیاد این‌رو بخره؟
    من تو یک کلان شهر زندگی میکنم سر جمع ۱۰ تا خودرو برقی ندیدم پس واردات این ماشینا که هر کدومشون دست کم بالای یک تومنه چه فایده‌ای داره؟

  19. جلال

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لعنتی اینهمه تبلت چیه گذاشتی اون جلو .حتی زحمت به خودشون ندادن که تبلت ها را توی بدنه ادغام کنن و کمی توی طراحیش ذوق بذارن ،همینجوری چندتا تبلت گذاشتن روی طاقچه.ما ایرانیها یک اخلاق داریم که هرچیزی را جوری می‌سازیم که فقط بگیر نگیر کارمون راه بندازه،نه وقت داریم صرف کنیم نه سلیقه نه بودجه نه خلاقیت .خونه بسازیم فقط اجرها را روی هم می‌ذاریم جوری که بشه رفت داخلش و از بارون در امان بود دیگه همین برامون کافیه .کفش بسازیم فقط یه تیکه لاستیک میذاریم زیر دامون با دوتا بند یا دو تکه کش به پامون محکمش میکنیم همینکه وقتی راه میرویم خار و سنگ توی پامون نره برامون کافیه .قضیه این خودرو هم دقیقا همونه

  20. امیر

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم اگر میتونستن یجوری خودرو شیائومی یا مدل های برقی بی وای دی رو وارد کنن خیلی بهتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا