با نگاهی به آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۲، پرفروشترین شاسیبلندهای بازار کشورمان طی سال گذشته را مشخص خواهیم کرد.
مثل همهٔ نقاط دنیا، در کشورمان هم سالها است که شاسیبلندها بسیار موردتوجه خریداران قرار گرفتهاند و استقبال از این خودروها افزایش قابلتوجهی داشته است. البته این بازار بهطور کامل در اختیار مدلهای چینی است و انواع و اقسام کراساوورهای چینی با قیمتها و اندازههای مختلف در بازار کشورمان عرضه میشوند. بااینحال، قطعاً استقبال از همهٔ این شاسیبلندها یکسان نیست و برخی مدلها فروش بیشتری دارند. هرچند در کشورمان آمار فروش خودروها اعلام نمیشود اما از روی آمار تولید میتوان محبوبترین و پرفروشترین خودروها را پیدا کرد؛ بنابراین، در ادامه قصد داریم با پرفروشترین شاسیبلندهای بازار ایران در سال ۱۴۰۲ آشنا شویم.
همچنین بخوانید:
پرفروشترین شاسیبلندهای بازار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴
نگاهی به آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۲، پرفروشترین خودروهای ایران کدامند؟
۱۰-جک S3
تولید: ۹,۴۴۶ دستگاه
جک S3 یکی از قدیمیترین کراساوورهای مونتاژی در ایران محسوب میشود که از سال ۱۳۹۶ در حال تولید است و با اینکه در چین تاکنون دو فیسلیفت را تجربه کرده اما کرمان موتور همچنان به تولید همان نسخهٔ اولیه مشغول است. بااینوجود، S3 هنوز هم در بازار کشورمان کراساوور نسبتاً محبوبی است و فروش مناسبی را تجربه میکند. در سال ۱۴۰۲، کرمان موتور از این خودرو ۹,۴۴۶ دستگاه تولید کرده که افزایش چشمگیر دو برابری را نسبت به تولید ۴,۶۸۷ دستگاهی سال ۱۴۰۱ نشان میدهد. S3 با قیمت کارخانهای ۹۴۰ میلیون تومان، یکی از ارزانترین کراساوورهای بازار ایران محسوب میشود.
۹-جک S5
تولید: ۱۱,۱۰۷ دستگاه
رتبهٔ بعدی این لیست هم در اختیار یکی دیگر از کراساوورهای جک و برادر بزرگتر S3 یعنی S5 قرار دارد. این خودرو حتی از S3 هم قدیمیتر بوده و در سال ۱۳۹۳ یعنی یک دهه پیش روی خط تولید کرمان موتور رفت ولی S5 در بازار ایران جایگاه ویژهای پیدا کرد و با وجود عرضهٔ کراساوورهای بهمراتب جدیدتر، همچنان فروش خوبی را تجربه میکرد. البته در سال ۱۴۰۰ کرمان موتور نسخهٔ فیسلیفت S5 را با تغییرات ظاهری جزئی و پیشرانهٔ جدید ۱.۵ لیتری توربو GDI به بازار فرستاد تا کمی کراساوور سالخوردهٔ خود را بروز کرده باشد. هرچند تولید این خودرو در سال ۱۴۰۲ با ۳۴ درصد افزایش به ۱۱,۱۰۷ دستگاه رسیده ولی مدتی است کرمان موتور مدل جدید X5 را بهعنوان جایگزین آن عرضه کرده که فیسلیفتی بزرگ روی S5 محسوب میشود.
۸-هایما S7
تولید: ۱۱,۶۳۰ دستگاه
یکی دیگر از کراساوورهای سالخورده اما همچنان پرفروش در بازار کشورمان هایما S7 است که در سال ۱۳۹۴ با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی روی خط تولید ایرانخودرو رفت. سپس در سال ۱۳۹۶ نسخهٔ توربوشارژ این خودرو با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربو، فیسلیفت بیرونی و تجهیزات بیشتر به بازار آمد. جدیدترین نسخهٔ S7 هم با پسوند پلاس از سال ۱۴۰۰ با بهروزرسانیهایی جزئی در داخل و بیرون عرضه شده است. در سال ۱۴۰۲ از این خودرو ۱۱,۶۳۰ دستگاه تولید شده که افزایشی ۱۵ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان میدهد. ایرانخودرو کراساوورهای دیگر هایما یعنی S5 و 8S را هم مونتاژ میکند اما تولید این مدلها نصف S7 بوده است.
۷-امویام X33 کراس
تولید: ۱۱,۹۷۶ دستگاه
در اوایل سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو کراساوور جدیدی را با نام X33 کراس معرفی کرد که هیچ ارتباطی با X33 قبلی که از اواسط دههٔ ۹۰ تا سال ۱۴۰۱ در ایران تولید میشد نداشت. این خودرو که از پاییز ۱۴۰۲ راهی بازار شد، در اصل فیسلیفتی روی X22 پرو است که با همان قوای محرکه ولی با ظاهر و داخل جدید و البته قیمت گرانتر به فروش میرسد؛ اما با وجودی که X33 کراس از نیمهٔ سال ۱۴۰۲ به بازار آمده، در همین مدت کوتاه فروش مناسبی را تجربه کرده و در لیست پرفروشترین شاسیبلندهای بازار ایران جای گرفته است. در سال ۱۴۰۲ از X33 کراس ۱۱,۹۷۶ دستگاه تولید شده است درحالیکه در سال ۱۴۰۱ مدیران خودرو حدود ۴,۵۰۰ دستگاه از X33 قدیمی تولید کرده بود.
۶-فیدلیتی
تولید: ۱۴,۹۷۲ دستگاه
فیدلیتی یکی از کراساوورهای نسبتاً جدید بازار کشورمان محسوب میشود که از سال ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن به ایران آمد. این خودرو محصول برند جتور متعلق به چری است و در اصل X70 نام دارد. گروه بهمن که فیدلیتی را در نسخههای پنج و هفتنفره تولید میکند، در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۱۴,۹۷۲ دستگاه از این خودرو شده که افزایش قابلتوجه ۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. این شرکت امسال نسخهٔ جدیدی از این کراساوور را هم با نام فیدلیتی پرستیژ معرفی کرده که فیسلیفتی بزرگ روی نسخهٔ قبلی محسوب میشود و از پیشرانهٔ قویتری بهره میبرد. تولید دیگر کراساوور مونتاژی گروه بهمن یعنی دیگنیتی در سال ۱۴۰۲ با تنها ۴,۳۰۰ دستگاه بسیار کمتر از فیدلیتی بوده است.
۵-فونیکس FX
تولید: ۱۶,۹۳۷ دستگاه
فونیکس FX یکی از جدیدترین خودروهای مونتاژی مدیران خودرو محسوب میشود که در سال ۱۴۰۱ به بازار آمد. این خودرو که در اصل اومودا ۵ نام دارد، علاوه بر ایران، در دیگر بازارهای خارج از چین مثل استرالیا و اروپا هم عرضه میشود. فونیکس FX با وجود قیمت کارخانهای نزدیک به دو میلیارد تومان، به لطف طراحی جذاب، اپشنهای فراوان و پیشرانهٔ قدرتمند، با اقبال خریداران ایرانی مواجه شده است. از این کراساوور چینی در سال ۱۴۰۲ در کشورمان ۱۶,۹۳۷ دستگاه تولید شده که افزایش چشمگیر ۲۵۵ درصدی را نسبت به ۴,۷۶۹ دستگاه سال ۱۴۰۱ نشان میدهد.
۴-تیگو ۸ پرو
تولید: ۱۷,۵۲۶ دستگاه
تیگو ۸ پرو در سال ۱۴۰۰ بهعنوان بزرگترین شاسیبلند چری به ایران آمد. این خودرو ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری و انتقال قدرت محرک جلو راهی بازار شد اما از اواخر زمستان ۱۴۰۱، مدیران خودرو نسخهٔ پرو مکس را با پیشرانهٔ ۲ لیتری و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه کرد و یک سال بعد هم نوبت به عرضهٔ نسخهٔ هیبریدی با نام e پلاس رسید. تولید تیگو ۸ پرو در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۸,۷۸۸ دستگاه سال قبل دو برابر شده است. استقبال بالا از تیگو ۸ پرو مکس با وجود قیمت بالای دو میلیارد تومان که تا قبل از عرضهٔ اکستریم VX آن را به گرانترین محصول مدیران خودرو تبدیل کرده بود، موضوع بسیار قابلتوجهی است. همچنین سال گذشته این شرکت به تولید تیگو ۸ پرو پایان داده و این خودرو هماکنون فقط در نسخههای پرو مکس و e پلاس تولید میشود که قیمتی نزدیک به ۳ میلیارد تومان دارند.
۳-امویام X55 پرو
تولید: ۱۷,۷۵۵ دستگاه
رتبهٔ سوم این لیست هم در اختیار یکی دیگر از کراساوورهای مدیران خودرو یعنی X55 پرو است. این خودرو ابتدا در سال ۱۳۹۸ به ایران آمد و سپس در سال ۱۴۰۱ مدیران خودرو نسخهٔ فیسلیفت آن را با پسوند پرو به بازار فرستاد. هرچند X55 پرو چندی پیش به دلیل دررفتن اکسل عقب حاشیهساز شد اما در سال ۱۴۰۲ یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای بازار کشورمان بوده است. سال گذشته از این خودرو در ایران ۱۷,۷۵۵ دستگاه تولید شده که نشان از افزایش قابلتوجه ۷۳ درصدی نسبت به تولید ۱۰,۲۷۷ دستگاهی سال ۱۴۰۱ دارد.
۲-تیگو ۷ پرو
تولید: ۲۳,۳۹۲ دستگاه
نسل دوم تیگو ۷ که در سال ۱۴۰۰ با پسوند پرو راهی بازار کشورمان شد، در سال ۱۴۰۲ دومین شاسیبلند پرفروش ایران بوده است. این در حالی است که تیگو ۷ پرو با قیمت کارخانهای یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به فروش میرسد. سال گذشته تولید این خودرو با ۱۲ درصد افزایش، از ۲۰,۹۱۱ به ۲۳,۳۹۲ دستگاه رسیده است. پاییز سال گذشته نیز مدیران خودرو نسخهٔ جدید این کراساوور را با پیشرانهٔ قویتر و نام تیگو ۷ پرو مکس معرفی کرد اما هنوز عرضهٔ آن آغاز نشده است. کمتر از دو ماه پیش هم در نمایشگاه خودروی شیراز شاهد معرفی نسخهٔ چهارچرخ محرک این خودرو بودیم. عرضهٔ این نسخههای جدید میتواند باعث افزایش فروش تیگو ۷ طی سال جاری شود.
۱-امویام X22 پرو
تولید: ۳۱,۷۱۹ دستگاه
با تولید نزدیک به ۳۲ هزار دستگاه، X22 پرو پرفروشترین شاسیبلند بازار ایران در سال ۱۴۰۲ بوده است. این خودرو که اولین بار در سال ۱۳۹۵ به ایران آمد و سپس در سال ۱۴۰۰ شاهد عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت آن با پسوند پرو بودیم، کاملاً جا پای خود را در بازار کشورمان سفت کرده است. همچنین، X22 با قیمت ۸۵۸ میلیون تومان در نسخهٔ دستی، ارزانترین کراساوور بازار ایران محسوب میشود و بنابراین، تعجبی ندارد که بیشترین فروش را داشته است. تولید این خودرو در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۲۶,۶۱۱ دستگاه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است. بدین ترتیب، تمام شاسیبلندهای تولیدی مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲ در این لیست حضور دارند تا بازار شاسیبلندهای کشورمان بهنوعی تحت سلطهٔ این شرکت باشد.
علی
۸ مرداد ۱۴۰۳این زباله ها که هیچکدوم شاسی بلند نیستن😂حداقل مینوشتید کراس اور،
هراکلیوس
۸ مرداد ۱۴۰۳وای مقاله رو با مقابله پر فروش ترین ماشین های آمریکا مقایسه میکنم یه احساسی بین برده بودن و اربابی بودن تو کشورم حس می کنم
هراکلیوس
۸ مرداد ۱۴۰۳وصد در صد نسل ما اجبار شد اینجور زندگی
NAVID۰۰۹۸
۹ مرداد ۱۴۰۳فقط به فکرِ اینم چه ارزی از کشور خارج میشه که میره تو جیبِ چندتا خانواده کلهگنده که توپ هم تکونشون نمیده!!!
یعنی فکرشو بکنید کل جمعیت ایران باید سرویس شوند تا چندتا خانواده عشق دنیا و آخرتشو ببرند ، واقعاً تاریخ از ما در آینده چه تعریفی خواهد کرد😂🤦♂️!!!
بعد اینا واردات رو میگن ارز نداریم!!!
مردم میگن ارز از ما شما اجازه بدید ، اما باز میگن نه چون ما ارز نداریم!!!
ولی مردم هنوزم منتظر واردات به مانند سالها پیشند اما درک نمیکنند مافیا که همان چندتا خانواده باشند اجازه نخواهند داد و از اون بدتر خودروسازان داخلی هم برای دولت هست که این یعنی مردم دلخوش به سرابند ولی قبول حقیقت سخته!!!
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳حیف اسم ماشین بزاری رو این تاپاله ها از رو ناچاری ملت میخرن پیاده نمونن دیگه مگه گزینه ها چی مونده لگن داخلی نخوای این تاپاله ها هستن با قیمت خدا تومن
Mr wrong
۸ مرداد ۱۴۰۳اینا طرح شاسی بلندن
-کاربر
۹ مرداد ۱۴۰۳به چه روزی رسیدیم همین چند مقاله بالاتر برید پرفروش ترین خودرو های بازار امریکا رو در نیمه سال ببینید و یه مقایسه با این خودرو ها کنید!!!
علاوه بر مقایسه با دلار ۶۰ تومنی حساب کنید ببینید اونا قیمتشون چقدر میشه حتی کمتر از تیگو ۸ پرو در میاد عضیاشون اگه اشتباه نکنم شورلت ترکس بود فکر کتم ۲۳ هزار دلار.***
NAVID@@98
۹ مرداد ۱۴۰۳کراس اوور هم اصلا شاسی بلند نیست؛؛؛
شاسی بلند یعنی اس یو وی و پیکاپ تراک ها و آفرودر ها و شاسی بلند های آفرودر !!!!!!!!!!
نه این خودروها و کراس اوور ها یا خودروهای داخلی !!!
این قضیه مثل همون وارداتِ که میگن فقط برای اینه که دهن یه عده رودببندن و خودشون از نظر قانونی زیر سوال نرن !!!!!! که الانم همینشم دارن از الان میزنن زیرِش!!!
تا زمانی که این خط مشی و مدیریتی که میبینیم رو در نظر دارن همینه که هه
و خودروساز داخلی بدون هیچگونه منطق و عدالتی حمایت میشه ضررش روهم مردم میبینند ولاغیر🤦💩
ولی از طرفی هم یه عده دلال بیسواد و پامنقلی و احمق فقط دنبال افزایش قیمتن به سَبَبِ خریدن در شَرایط راکد و فروشِش در اوجِ هیَجانات بازار بادری وری گفتن و کلاه!!!!!!
ولی کور خوندن اینا هم میمیرن چون همین الانش با همین خبر کلی ضرر کردن افت ارزش حبابی خودروهای احتکار شدشون 😂🤦
پس اینجا بحث خرید دست دوم و یا نو .. شعری بیش نی هرکی هم تِز میده واسش و یا اینکه بگن راک بخرید اوج هیجان بفروشید یا بیسواده و یا پامتقلی و احمق و دری وری گویی بیش نی چرا؟ چون از جمله ریشه همین مشکلات همین هان که متاسفانه مدیریت اشتباه همراه شده با این رویکرد های اشتباه و نتیجه اش بازار افتضاح خودرو کشور بالاخره از جایی باید شروع کرد به سمت اصلاح، الان در اکثر کشور ها خودرو مصرفی شده
و کسی که دنبال
خرید کارکرده بد ژاپنی یا نو چینی بین بَد
و بَده تره چینی ژاپنی کره ای بین بَد و بَد تره نمیره!!!!!!
حتی در کشور خودمون!!!!!!
اگر هم این شرایط پیش بیاد بِدونید به سَبَبِ بیچارکی و مدیریت غلطِه
منظور از اینه که میگیم باید مشکلات وضع خودرو کشور حل بشه چیه؟!…
اینم عوامِل مختلفی هستن که صِرفا با یه جمله بیخود گفتن و تِز دادن که اشتباهِ و از بیسوادیه و حرف پامنقلی ها و احمق هاست که مثلا راکِد بخرید و تو هیجان بفروشید و… و سر مردم شیره مالوندنِ که اصلا درست نمیشه این مثل کبک سر زیر برف کردنِ و گول زدنِ خوده و خود همین ها هم به مشکِلات دامن هم میزنن!!!!!! چون
چون
تقاضا در بازار زیاد….
عرضه کم….
بازار انتخابی و دست چین……
اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
بعضیا از نادانی و بیسوادی
بعضیا از اشتباه
وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…
به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
ولی این وسط فقط تِز دادن و دَری وَری گفتن و حرفایرپا منقلی زدن و مسخرِه کردن مردم از بیسوادی یه و هم بَد و اشتباهه و اینم نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!
صبر هم نکنید و به عقل خودتون و تجربه تاریخی رجوع کنید که حتی بیشتر از این باید یه جورایی بصیرت داشته باشید و با بصیرت تصمیم بگیرید و سال ۱۴۰۷ نتیجه خوبش رو میبینید اگه ماشین لازمید شرایط و وضعیت خودتون رو نگاه کنید و متناسب با همون بخرید بالطبع با توجه به موارد مختلف متفاوت میشه و صرفا یک نوع شامل نمیشه همونطور که گفتم درستش همینه گول دیگران و دلال های کثیف دَری وَری گو پامنقلی احمق که یه عده بدبخت بیسوادند و همش دنبالِ افزایش قیمتن رو هم نَخورید!!!!!!
😎 hamidreza💀
۹ مرداد ۱۴۰۳لا اقل ایران خودرو ریرا رو نوشته کراس اور
کسرا
۹ مرداد ۱۴۰۳بله کارشناس نویسنده مقاله نمیدونه ولی شما میدونی که هیچ کدوم از اینا بلا استثنا شاسی بلند نیستن….
👊
۸ مرداد ۱۴۰۳x22 و 33 بیشتر هاچبک بنظر میان تا کراس اور . نصف لیست هم که پرو هستند . البته بیشتر اینها پر رو هستند تا پرو . پرو برای امریکا و اروپا هم معنی Professional ئه اما برای ما منظور از پرو احتمالا Problem ئه
jaghori
۸ مرداد ۱۴۰۳اگه کسی ندونه که در ایران مردم انتخاب دیگری برای خرید ماشین ندارند، حتما به آی کیوی مردم این سرزمین شک میکنه. آخر این چه لیستی بود که من دیدم. همه اش چینی و چند تاش هم مال چند نسل پیش!
خدایی این مقاله رو با یکی دو مقاله قبلی در مورد شاسی بلند های پرفروش در آمریکا مقایسه کنید.
اگر در بازار آزاد و رقابت منصفانه این کراس اور ها فروش بالا داشتند، این انتخاب ها توهین به سلیقه و شعور مردم حساب میشد.
کرگدن باواریا
۸ مرداد ۱۴۰۳ما یه فیدلیتی آشغال 💩 داشتیم خداروشکر زودی ردش کردیم رفت از بس آشغال بود. سر سه ماه مشکل گیربکس و نزدیک صد میلیون خرج گیربکس این آشغال کردیم…
به جرعت میگم فیدلیتی لقب آشغال چینی برازندشه جالبه یه سری ها میخرن چه با اعتماد به نفس فاز عقاب میگیرن داخلش 😭
کرگدن باواریا
۹ مرداد ۱۴۰۳یک و پونصد برین کره ایی چپی بخرین یا حتی تیگو ۷ ساده و ۵ و مزدا چپی سوناتا اتاق تعویض
اما سراغ فیدلیتی نرین این مفید ترین کامنت من تو کل مدت حضور بنده تو پدال هست.
فیدلیتی، اف ام سی ، لیفان مثلث آشغالاسیون بازار ایران
Aliasg5
۹ مرداد ۱۴۰۳تیگو ۷ ساده موتور گیربکسش با فیدلیتی گیربکس خشک یکیه حداقل تخریبم میکنی یه چی بگو تو عقل بگنجه…
AMIR GERMAN
۹ مرداد ۱۴۰۳Alisg5تیگو هفت ساده گیربکس ۶دنده دوکلاچه داره !
Aliasg5
۹ مرداد ۱۴۰۳با وجود گارانتی خرج چی میکردین؟
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳یه مشت لگن.
ولی از حق نگذریم FX طراحی خوشگلی داره، البته به خاطر اینه که کپیه ولی خوشگله.
باز چه فایده، لگنه.
froG-driVer
۸ مرداد ۱۴۰۳تیگو هشت پرومکس(پرو نه،پرومکس) و فیدلیتی هم ظاهر خوب و مناسبی دارن(پخته نه،فقط خوب و مناسب).نمیدونم از چیزی کپی کرده یا نه؛
کپی داره؟
نویدی
۸ مرداد ۱۴۰۳به نظرم زیباترین شاسی بلند چینی فیدلیتی پرستیژ هست.
کرگدن باواریا
۸ مرداد ۱۴۰۳تو دست دوم های چینی تیگو ۵ همچنان ارزش خرید بالایی داره اونطور که من شنیدم کم خرج و کم استهلاک و یکم تنبله فقط
رومانی>مالزی>فرانسه
۸ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری عزیز استدعا دارم همین رو درباره یکی از کشور های منطقه از قبیل لبنان ترکیه عراق… هم انجام بدید تا عمق درد رو کاربران سایت درک کنند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ مرداد ۱۴۰۳پرفروشترین ماشین عربستان هیوندای اکسنت
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳متعجبم چرا بین این دزقراخ ها لاماری نیست🤣
زیزیگولو
۸ مرداد ۱۴۰۳واردات که هفت هشت سال ممنوع بود ………. چیزی که من در حال حاضر بیشتر تو خیابونا میبینم فونیکس FX و تیگو و لاماری و فیدلیتی و دیگنیتی هستن
boost10
۸ مرداد ۱۴۰۳نصف بیشتر لیست چری بود😐
ولی این پیشرفت برا شرکتی که یه زمانی 110 و 530 میساخت خوبه
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۳کاش پر فروش ترین خودروها تو هر استان (حتی در قالب عکس) میذاشتین
Anti Clown
۸ مرداد ۱۴۰۳این آمار رو خود خودروسازا هم به زور دارن
علی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳آمار فروش توی ایران مثل کشور های دیگه اعلام نمیشه .این آمار ها هم مربوط به تیراژ تولید بوده معلوم نیست چه تعدادی به دست مشتری رسیده از این مقداری که تولید شده
Aref
۸ مرداد ۱۴۰۳باز دم فرانسه گرم که داره بهمون پلتفرم هاش رو میده و بعد ۲۰۰۸ مثل اینکه پلتفرم ۳۰۰۸ و ۴۰۸ رو هم به ایرانخودرو داده تا باهاش ماشین بزنه. این تنها امیدمون هستش. دوستان چین و آمریکا ماشین اضافی ندارند که بفرستن برای بازار ایران تمام چینی های هم که داخل بازار ایران میبینیم نود درصد آشغال هاش هست ما فقط اگه خودمون تولید کنیم یا واردات ماشین دست دوم آزاد بشه ماشین خوب سوار میشیم و گرنه آمریکا و چین چیزی اضافه ندارند که برای ما خوب باشه مطمعن باشید.
عمو مایک
۸ مرداد ۱۴۰۳ایکس۲۲ تو بازار جهانی ظاهرأ یک میلیون دستگاه فروخته و خب واقعا عدد کمی نیست و یه جورایی تونسته خودش رو اثبات کنه به عنوان یه ماشین خیلی ارزون قیمت .
ولی تفاوت عمده ش اینه تو اون بازار ها حکم کوییک یا پراید ۱۱۱ رو داره و یه جوون با پول پس اندازش خیلی راحت اقساطی میخرتش .
ولی تو ایران همین ماشین رو بخوای بخری باید هفت خوان رستم رو رد کنی
تازه ۳ برابر قیمت .
داوودع
۹ مرداد ۱۴۰۳فکر کنم عکس این لگن هارو خود مردم چین ببینن فکر نکنم باور کنن یه کشوری این چند تا ماشین پرفروش ترین شاسی بلند هاش باشن
۹ مرداد ۱۴۰۳خداروشکر که ۱۰۰ هزار نفر از مردم ایران تونستن ماشین های بالای ۱ میلیارد رو بخرن اگر بازار مملکت درست بود این ۱۰۰ هزار نفر میتونستن رولزرویس بخرن و خیابون ها پر رولزرویس میشد مردم ایران واقعا پولدارن ماشاالله هزار ماشاالله خدایا شکرت🙏
برای دو میلیارد تو ایران باید اندازه ۱ میلیون دلار تو امارات تلاش کنی تا جمع بشه
Sina_carshow
۹ مرداد ۱۴۰۳رولزرویس الان بالای ۲۵۰ هزار دلاره تو همین امارات هم نریخته تو خیابونا
یه میلیون دلار اتفاقا امارات هم مث ایران سخته گیر آوردنش حتی بدتر چون اینجام مث ایران هس روش کاریابی و کسب درآمد و … حتی بدتر
حالا وارد جزئیات نمیشم که کامنتم تایید شه
زیادم گول پروپاگاندایی که رو امارات هست رو نخورید مث من که بعدش به فنا برید نه راه برگشت داشته باشید نه راه رفت
ali
۹ مرداد ۱۴۰۳با سلام
دو تا پست پایینتر پرفروش ترین شاسی بلندهای واقعی تو آمریکا بود که همگی ماشینهای پدرمادر دار و شاسی بلند واقعی بودن ولی تو این مقاله یه سری آت و آشغالهای بی ریشه هستن ته تهش موتورشون 2 لیتریه و با سربالایی کولر از مدار خارج می شه ،دیگه آفرود برا اینها که ادای شاسی بلند رو درمیارن به شدت غیر واقعیه.ولی به قول معروف مگه انتخاب دیگه ای هم داریم که همش باید جنس بنجل داشته باشیم؟؟؟
Kia
۹ مرداد ۱۴۰۳والا ببینید به کجا رسیدیم که خریدن این ماشینهای چینی که اجازه ورود به هیچ کشور درست و درمون رو ندارن برا ماها شدن آرزو. ببینید بحث خودروی کارکرده که ملت سر و دست میشکنند برای خودروهای دسته دوم عربها. واقعا چرا باید شأن هموطنان تون و ایرانی ها اینقدر بیاد پایین.
Arash
۹ مرداد ۱۴۰۳با سلام متاسفانه ما نشان دادیم که لیاقت خیلی چیزها را نداریم زمانی یک دانشجوی ساده چپی ضد طاغوت سوار بلیزر و شورولت می شد و طاغوت را بخاطر رنج و عذاب مردم نکوهش میکرد حال با افتخار و غرور خدا را شکر میکنیم که سوار هایما و تیگو می شویم.
محمد امین سروی زاده
۹ مرداد ۱۴۰۳پر فروش ترین اسباب بازی های ایران
سمیرا
۹ مرداد ۱۴۰۳این ماشینا همه جای دنیا فروخته میشن
اما توی ایران اگر مردم بخرن میشن بدبخت!
ناشناس
۹ مرداد ۱۴۰۳کاملا انتطار می رفت که زیر این پست شاهد نشر کامنت هایی باشیم که تجلی و فوران عقده و حسادت و ناراحتی شدید کسانی هست که احتمالا در زندگی شخصی خود دچار ناکامی و عقب افتادگی و خسران و حرمان شدید هستند و صد البته با همه چیز و همه کس مخالف بوده و جز سیاه بینی و سیاه نویسی و بدبینی مزمن و بیمارگونه هیچ هنری در زندگی خویش ندارند.بسیار بعید می دانم که صاحبان این کامنت های یکدست و ساماندهی شده، از مردم عادی کوچه و بازار باشند بلکه می توان حدس زد برخی از «قلم بدستان همیشه ناراضی و ناراضی تراش» و طیفی از «متوهمان بلند پرواز هپروتی» که هیچ درکی از موقعیت حساس کشور خود و نظام ظالمانه تحریم های تحمیلی آمریکایی و غربی ندارند چنین کامنت های بی محتوایی را نشر می دهند تا بلکه کمی از پیمانه خشم و غضب خود را با فشار بر دکمه های کی برد لپ تاب یا موبایل خود بر سر دیگران خالی کنند.این جماعت متوهم و بی سواد اما بس پر مدعا هیچ درکی از اقتصاد و صنعت کشور خود هم ندارند و حتی مردم ایران و سلایق آنها را هم نمی شناسند و آنها را فهم نمی کنند.جماعتی که البته در دنیای بسته خود غرق هستند و خودشان و همپالگی های خود را نماینده فکری همه مردم ایران می دانند که خوب می دانیم که چنین نیست و مردم طور دیگری فکر می کنند و طور دیگری زیست می کنند.این جماعت چندان اهل کار کردن و زحمت کشیدن و تحقیق و رنج بردن هم نیستند و تنها کاری که بلد هستند توهین و فحاشی و نشر دروغ و اراجیف پوچ هست و بس….توهین و فحاشی به همه چیز و همه کس.
در پایان،خوشحالم که هموطنان بیشتری توانستند در سال 1402 نسبت به سال 1401 خودروهای شاسی بلند بخرند.برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.
Navid A J
۱۰ مرداد ۱۴۰۳عالی گفتی. بهترین کامنت این مقاله بود.
کسی نگاه نمیکنه چند ده هزار نفر، اونم تو این شرایط اقتصادی که همه الکی مینالند و میگن از گشنگی داریم میمیریم، چندین هزارمیلیارد تومان دادن و ماشین خریدن. که نشون میده وضع عمومی این عده، نسبت به سال پیش بهتر شده بوده.
بعد فقط رفیقای منفی باف و غرغروی ما باز افاضات میفرمایند.
پرویز رضایی
۹ مرداد ۱۴۰۳هر ایرانی که یه ماشین میخره در واقع پول دو تا ماشین رو پرداخت میکنه
اگه ماشین ایرانی بخره اضافه قیمت رو به مافیای داخلی میده
اگه ماشین چینی بخره که دو سه برابر قیمت باید بخره و اضافه ش میره توی جیب وابسته هایی که انحصار واردات آشغالهای چینی رو دارن
واقعا ما چرا این ظلم رو قبول میکنیم … آیندگان در مورد ما چه قضاوتی خواهند داشت ؟؟
سمیرا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳من قبلا ۳۱۵پلاس داشتم
نسبت به قیمتش ازش راضی بودم
عوض کردم x55pro خریدم
خیلی هم عالیه
خیلی هم راضیم
ترجیح میدم ماشین صفر با کلی آپشن داشته باشم تا اینکه برند اروپایی داشته باشم با آپشن درحد کلنگ!
نسبت به پولی که دادم ارزشش رو داره.
برامم مهم نیست دیگران چی میگن.
بخوام عوض کنم fx میگیرم
هم قطعه داره هم گارانتی.