پاسخ کوتاه به این سؤال این است که “بله، ایران آمادگی لازم برای خودروهای برقی را دارد، اما به برخی زیرساختها و حمایتهای دولتی نیاز دارد.”
شائبه غالب مردم در مورد عرضه خودروهای برقی در ایران به تأمین برق لازم، امکان سرویس و خدمات به این خودروها، هزینه بالای تعویض باتریها و قیمت بالای خود ماشینها خلاصه میشود. بر اساس پیشبینیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد خودروهای برقی در ایران تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
در زمینه فناوری، ایران در حال حاضر در زمینه تولید خودروهای برقی در مراحل اولیه است. شرکتهای خودروسازی ایرانی مانند ایرانخودرو، کرمان موتور، مپنا و سایپا درحالتوسعه و برنامهریزی تولید خودروهای برقی هستند. وزیر جدید صنعت از مشوقان و طرفداران الکتریکیسازی است. علاوه بر این، در سال ۱۴۰۱، شرکت مپنا با همکاری شرکتهای ایرانی و خارجی، خط تولید باتری لیتیوم یون را در شهر شیراز راهاندازی کرد. این خط تولید ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون سلول باتری لیتیوم یون در سال را دارد و برای تولید باتریهای مورد استفاده در وسایل نقلیه برقی، تجهیزات الکترونیکی و ذخیره انرژی در نظر گرفته شده است.
همچنین، شرکت نواسی در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید اولین سلول آزمایشگاهی باتری فلز – هوایی با ظرفیت انرژی بالا شد. این باتریها که بر پایه لیتیوم هستند، میتوانند تا ۵ برابر انرژی بیشتری نسبت به باتریهای لیتیوم یون ذخیره کنند. با توجه به پتانسیل بالای بازار باتریهای لیتیوم یون در ایران و جهان، پیشبینی میشود که تولید این نوع باتری در ایران در سالهای آینده افزایش یابد.
بااینحال، ایران در زمینه زیرساختهای خودروهای برقی هنوز با چالشهایی روبرو است. تعداد ایستگاههای شارژ خودروهای برقی در ایران بسیار محدود است. این امر میتواند برای مالکان خودروهای برقی مشکلساز باشد. برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه زیرساختهای شارژ خودروهای برقی در ایران، ایجاد ۱۰ هزار ایستگاه شارژ تا سال ۱۴۰۴ است. این برنامه شامل احداث ایستگاههای شارژ عمومی در اماکن پرتردد مانند مراکز تجاری، پارکینگها و بزرگراهها، و همچنین توسعه ایستگاههای شارژ خانگی و محل کار است.
علاوه بر این، قیمت خودروهای برقی در ایران در ابتدا نسبتاً بالا خواهد بود. این امر میتواند مانعی برای پذیرش خودروهای برقی در ایران باشد.
با توجه به این چالشها، ایران برای گسترش استفاده از خودروهای برقی نیاز به سرمایهگذاری در زیرساختها و حمایتهای دولتی دارد. دولت ایران میتواند با ارائه یارانههای دولتی، مالیاتهای کمتر، و حمایتهای مالی از شرکتهای تولیدکننده، به گسترش استفاده از خودروهای برقی کمک کند.
در صورت رفع این چالشها، ایران میتواند به یکی از قطبهای تولید و استفاده از خودروهای برقی در منطقه تبدیل شود.
چرا خودروهای برقی؟
ایران در حال حاضر با چالشهای بزرگی در مصرف سوخت و آلایندگی روبروست. دولت قصد دارد تا با استفاده از ابزارهای کنترلی چون کارت سوخت و محدودیت در سهمیه سوخت یا با افزایش قیمت، میزان مصرف سوخت را با میزان تولید هماهنگ کند. بااینحال به دلایل مختلفی که مهمترین آن، تکنولوژی پایین و از رده خارج خودروهای تولیدی است و همچنین تأثیرات تورمی غیر قابل کنترل افزایش بهای سوخت، تاکنون به موفقیتی در این زمینه دست نیافته است. میزان هدررفت منابع و ثروت ملی توسط خودروهای بنزینی به حدی است که تقریباً تأثیر آن روی اقتصاد همه کشور بهوضوح قابل مشاهده است. بارها در پدال هم به این نکته اشاره کردهایم که با کنترل مصرف سوخت از طریق بهسازی تکنولوژی خودروهای تولیدی میتوان به چه میزان چشمگیری بر درآمدهای عمومی افزود. حال بخشی از این صرفهجوییها میتواند به سمت ایجاد زیرساختهایی برای خودروهای برقی برود و بخش دیگری برای رفع مشکلات کشور و فقر استفاده شود.
مهمترین زیرساختها برای عرضه خودروهای برقی عبارتاند از:
- ایجاد شبکهای از ایستگاههای شارژ: این امر برای اطمینان از اینکه صاحبان خودروهای برقی میتوانند بهراحتی و به سرعت خودروهای خود را شارژ کنند، ضروری است. دولتها میتوانند با ارائه مشوقهایی برای ساخت و راهاندازی ایستگاههای شارژ، به توسعه این زیرساخت کمک کنند. ایستگاههای شارژ باید در پارکینگها، مجتمعهای بینراهی، مجموعههای فرهنگی و تفریحی بزرگ، فروشگاههای بزرگ، پارکها و مناطق گردشگری و حتی پمپبنزینها تعبیه شوند.
- ارتقای شبکه برق: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی به برق بیشتری نیاز دارند. دولتها میتوانند با سرمایهگذاری در شبکه برق، به اطمینان از اینکه میتواند از افزایش تقاضای برق ناشی از خودروهای برقی پشتیبانی کند، کمک کنند. مصرف برق در ایران در حال حاضر بیشتر از میزان تولید آن است و با ورود خودروهای برقی به شکل انبوه میتواند تبدیل به چالشی بزرگ شود. انتقال سرمایه از بخش تولید بنزین به تولید برق میتواند کمی از این گرهها را باز کند.
- توسعه زیرساختهای تولید باتری: باتریها یکی از اجزای کلیدی خودروهای برقی هستند. دولتها میتوانند با سرمایهگذاری در توسعه و تولید باتریهای جدید، به کاهش هزینهها و افزایش عملکرد باتریها کمک کنند. دانش تولید باتریهای مدرن، باعث میشود تا تولید خودروهای برقی، وابستگی کاملی به تأمینکنندگان آنها ایجاد کند و در صورت هرگونه چالشی در تأمین مانند تحریم، برنامههای تولید خودروها مختل خواهد شد.
علاوه بر این، دولتها میتوانند با اتخاذ سیاستهایی برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی، به گسترش استفاده از این خودروها کمک کنند. این سیاستها میتواند شامل موارد زیر باشد:
- ارائه یارانههای دولتی برای خودروهای برقی: این امر میتواند هزینه خودروهای برقی را برای مصرفکنندگان کاهش دهد. دولت این یارانه پرداختی را بهآسانی از کاهش پرداخت یارانه سوخت، جبران میکند.
- کاهش مالیات بر خودروهای برقی: این امر میتواند خودروهای برقی را برای مصرفکنندگان جذابتر کند. خودروهای الکتریکی، مشکلات عمومی کمتری نظیر آلایندگی دارند و این موضوع به میزان زیادی به دولت برای کنترل آلایندگی کمک میکند و هزینههای آن را میکاهد و بنابراین طبیعی است که انتظار کاهش مالیاتی برای چنین خودروهایی داشته باشیم.
- ممنوعیت یا محدودیت استفاده از خودروهای بنزینی در مناطق شهری: این امر میتواند به کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت هوا کمک کند. مزایای خودروهای الکتریکی برای حملونقل شهری باعث شده تا قوانین محدودکننده زیادی برای تردد درونسوزها در کشورهای پیشرو تا چند سال آینده وضع شود.
قیمت و هزینهها
خودروهای برقی بهواسطه گرانی باتریهای مدرن، در حال حاضر از مدلهای مشابه درونسوز گرانترند. دولتها با ارائه مشوقهایی این اضافه هزینه را برای مصرفکنندگان جبران میکنند. لازم است که دولت ایران نیز همان گونه که پیش از این تصویب شده بود، تعرفه واردات چنین خودروهایی را صفر نگاه دارد. البته به نظر میرسد با نمایش تعدادی خودروی چینی و ایرانی برقی شده که توسط خودروسازان اصلی کشور رونمایی شدهاند، این مصوبه، تغییر یابد و به بهانه حمایت از تولید خودروهای برقی داخلی، واردات این خودروها نیز مشمول تعرفه شوند؛ بنابراین با حضور خودروسازان داخلی در این حوزه، احتمال دسترسی عموم مردم با قیمت جهانی به چنین خودروهایی دورازذهن خواهد بود. این موضوع میتواند مزایای چنین خودروهایی را برای مردم و دولت به نفع منافع تولیدکنندگان از بین ببرد.
دولتهای بسیاری در سراسر جهان به سرعت در حال سرمایهگذاری در زیرساختهای خودروهای برقی هستند. این امر به گسترش استفاده از این خودروها و کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانهای کمک خواهد کرد و اهمال و ازدستدادن فرصت در این زمینه میتواند کشور ما را در این زمینه به شدت دچار خسران نماید.
blackwing
۴ شهریور ۱۴۰۲حمایت دولتی !!!
Nice joke 😏
net
۴ شهریور ۱۴۰۲کشورهای جهان سوم مثل ایران نمی تواند
net
۵ شهریور ۱۴۰۲ماشین برقی برای کشورهای جهان سوم فقیر و ضعیف مثل ایران بدرد نمی خوره
Python
۶ شهریور ۱۴۰۲اگه نمیتوانستد
الان تو نه در ایران
بلکه در یک کشور کوچک با پرچم شهرت زندگی میکردی
ع
۶ شهریور ۱۴۰۲باهوش ما ماشینا معمولی به زور راه میره نصفشون که از قوطی حلبین اونوقت تو چی میگی اینجا
ا ج
۸ شهریور ۱۴۰۲چرا نمی تواند؟ موتور دی سی با درایور همین اتفاقا همه میتوانند خودروی الکتریکی بسازند چون مثل خودروهای الان نیازی به مهندسی سطح بالا نداره
net
۴ شهریور ۱۴۰۲ماشین برقی برای کشورهای پیشرفته امریکای شمالی و کشورهای اروپایی و استرالیا و ژاپن و کره و سنگاپور و کشور تایوان و کشور هنگ کنگ خوبه
مجتبی .
۵ شهریور ۱۴۰۲والبته امارات وقطر وکویت وعربستان و…. فقط چندتا آفریقایی وما
NAVID۰۰۹۸
۴ شهریور ۱۴۰۲هنوز که هنوزِ ، نمایندگیهای ما از هر نظر توانایی لازم جهت سرویس و خدمات خودرویی رو ندارند و مجموعههای خصوصی دارند با پشتکار و علم لازم ، خودروهای مردم را سرویس میدهند و اگر به جرئت میگم پابهپایِ نمایندگیهای خارجی هم حتی شاید بهتر و باوسواستر کار انجام دهند !!!
بعد اینا چجوری میخوان خدمات بدهند به هیبریدی یا حتی برقی که صحبتش هست !!!
تهت هر شرایطی این خریدار هست که ضرر میبینه !
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۲ایران هنوز آمادگی لازم برای خودرو های سوخت فسیلی رو نداره چه برسه به خودرو های برقی
مازیار
۴ شهریور ۱۴۰۲خیر، ایران فقط آمادگی لازم برای دزدی ها و غارت های برقی را دارد.
غارتهایی همچون برق سریع و غیر قابل تشخیص
زیزیگولو
۴ شهریور ۱۴۰۲به نظر من هم خیر
دیا
۴ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم بخدا مثه برق غارت می کنن. ما خیلی وقته برقی شدیم تو غارت.
پژمان
۴ شهریور ۱۴۰۲اول که از سال ۸۰ هنوز نتونستن پمپ گاز برای ماشین های دوگانه به اندازه کافی بزنن
دوم ، همینجوری تو تأمین برق مصارف خونگی موندن چه برسه به ماشین
امیر
۴ شهریور ۱۴۰۲جواب : خیر !! دولتی که نمیتونه برق مورد نیاز خانوار در تابستان رو تامین کنه ، توقع دارین آمادگی ورود خودرو های برقی رو داشته باشه 🤣😂😂 ، ما هر روز برق خونمون برای دو ساعت قطع میشه و یه بار به اداره برق زنگ زدم و ازشون پرسیدم چرا برق هر روز قطع میشه ، بهم گفتن : اشتباه از شما مردم هست که در مصرف برق صرفه جویی نمیکنید!! ( یعنی تازه دو قورتو نیمشون هم باقی بود ) بعد توقع دارین ایران آمادگی لازم برای خودرو های برقی رو داشته باشه !!
❤BMW❤
۵ شهریور ۱۴۰۲گل من ،
دو مسئله
یکی اینکه چرا فقط برق خونه شما قطع میشه ؟
و دوم اینکه حتما اروپا خوبه که مردمش به طور متوسط ۱۱۰ تا ۱۱۳ برابر ما پول برق میدن ،
مثلا تو فرانسه پول هر مگاوات ساعت ، ۳۷۷ دلاره !!
هزینه های اونجا همه چی رو جبران میکنه
مثلا اینکه پول اجاره خونه اونجا واسه یه سوئیت خیلی کوچیک ۴۰ متری ، ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو
یا توی آلمان باید پول اشتراک تلوزیون بدی ، که اگه پولشو ندی ، میبرن دادگاه و شاید زندانی بشی ،
یا باز توی آلمان باید واسه اینکه زباله هات رو ببری بیرون ، پول بدی
یا باز هم توی آلمان باید واسه زدن چمن های حیاط خونه ات پول بدی
مالیات هم که تقریبا نصف حقوقت رو میبره ،
مثلا ۴۷/۴ درصد تو فرانسه
۴۷ درصد تو دانمارک
۴۶ درصد تو بلژیک
و …
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ شهریور ۱۴۰۲این حرفا دیگه قدیمی شده و همه ما چند نفر آشنا در اروپا و آمریکا داریم که برامون تعریف کنم شرایط چه طور هست
درآمد ماهی چند هزار یورو، صرف مالیات و رفاه عمومی و انرژی مصرفی و درمان میشه، از اون طرف یک کارمند ساده به راحتی ازپس اجاره خونه و خرید ماشین قسطی برمیاد
اصلا هم ناراحت نیست که پس انداز نداره
Elsan Bakhshizadeh
۵ شهریور ۱۴۰۲ولی برقی برای ایران اصلا و اصلا کاربرد نداره
یعنی اگه خراب شد هیچ تعمیرگاهی بلد نیست چطور تعمیر کنه و نمایندگی هم نیست و ایستگاه های شارژ هم نیست و اگه اومد فقط برای تهران می اید
❤BMW❤
۵ شهریور ۱۴۰۲خب جناب اشتری ،
بیاید حساب کنید ،
یه کسی که ماهی ۴۰۰۰ هزار دلار حقوق میگیره
حدودا ۱۹۰۰ دلار مالیات میده
حدودا ۱۲۰۰ دلار هم اجاره خونه که کلا ۹۰۰ دلار واسش میمونه
تقریبا ۱۰۰ دلار واسه هر باک بنزین اگه تو یه ماه کلا یه بار بنزین بزنه که ۸۰۰ دلار واسش میمونه
۳۰۰ دلار دیگه واسه خدمات دولتی مثل گاز و برق و … ، که ۵۰۰ دلار واسش میمونه
اگه هر دو ماه یه بار بره دکتر خودشو ویزیت کنه مثلا تو آلمان یه ویزیت ساده میشه حدود ۳۰۰۰ دلار
حدودا ۲۰۰ دلار واسه مواد غذایی که ۳۰۰ دلار میمونه
و تازه اقلامی مثل پوشاک و قسط ها و موارد دیگه میمونه که باید با ۳۰۰ دلار همه رو بده ،
و من ، پول دکتر و حساب نکردم که اونجوری باید کلی قرض میگرفت
Anti Tesla
۷ شهریور ۱۴۰۲آقای اشتری بمیرم اگه دروغ بگم!
زباله،تلوزیون،مالیات،اجاره خونه(داداشم بیشتر میداد)،برق(ایتالیا کمتره)،…
آقا اگه خواستی شماره یک خانم تو انگلیس ،سه تا آقا و یک زن و شوهر در ایتالیا،یک پیرمرد در هلند و داداشم و بقیه که در خارج کشور حضور دارند و داشتند، رو بدم.
فقط نگو با ایران مقایسه کنند،شما فقط سوال کن اونجا چه شرایطی رو دارند!همین.
چرا گفتم نگید که با ایران مقایسه کنند؟
چون تصویر خیلییی بدی از ایران بهشون نشون دادند.
اون بنده خدا پیرمرده که ۶۰ سالشه،میگه که تو ایران جنگ شده بین مردم و دولت و هر دو طرف تیراندازی می کنند،با جنگند و هلیکوپتر سمت مردم تیر می زنند و این حرفا!
آقا اونجا فقط برای درس و زندگی خوبه!
برای ثروت اندوزی نیس!
هرچی اضافه بیاری میره برا دولت!
خود دانی،اگه تو ایران هیچی نداری،برو!
ولی اگه داری،برو کشور های سرمایه داری،مثل کانادا، آمریکا، برزیل،…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ شهریور ۱۴۰۲من هم دوستانی دارم که اتفاقا آلمان و ایتالیا هستند
رضایت چندانی ندارند اما خوب حاضر به برگشت هم نیستند و معتقدند که اون محیط براشون بهتره
سوئد و دیگر کشورهای اسکاندیناوی هم سطح عالی رفاه، درآمد خصوصا برای دانشجویان دکترا وجود داره اما هوای سرد، خونه های کوچیک و مالیات سنگین هم هست
در مجموع خیلی جالبه که ایرانیهای مقیم اسکاندیناوی و هلند، خیلی راضی تر هستند نسبت به ایرانی های آلمان و ایتالیا و فرانسه
مورد دیگه اینکه بسیاری از ایرانی های مهاجر اروپا، وقتی پاسپورت خارجی می گیرن، تغییر مکان به امریکا دارن
در نهایت فکر می کنم بهترین جای دنیا برای زندگی یک خارجی، امریکا و کانادا و استرالیا هست
البته من تجربه دوستان و فامیل خودم رو این طور برداشت کردم
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۲شما تمام آمارها رو اینقدر دقیق داری و ارائه میدی؟
یا فقط به سبک ۲۰:۳۰ همه بدن ما خوبیم؟!
Anti Tesla
۷ شهریور ۱۴۰۲آقای عزیز با کسی آلمان رو مقایسه نکرد!
فقط شرایط زندگی رو توضیح داد و این هم بگم شرایط کار کردن تو کشور های کمونیستی و سوسیالیستی یکسان است.
SS
۵ شهریور ۱۴۰۲بعضی ها طوری میان تز میدن که انگار سال 1300 شمسی هست و فقط خودشون خارجه بودن و هیچ کس خبر نداره.
بله در خارجه شما مالیات تا 50 درصد حقوق هست (نه همه کشورها)، هزینه انرژی نسبتا بالاست ولی کشورهایی که ذره ای منابع طبیعی نداشتن با این مالیات ها بهترین زندگی رو برای عموم مردم خود ساختن.
اینجا یه عده یاد گرفتن پول های منابع طبیعی رو به جیب بزنن مالیات هم به سبک کشورهای اروپایی بگیرن آخر یه هزینه انرژی رو که از تورم جا مونده رو علم کنند و منتش به سر مردم باشه که شما دارید مفت زندگی میکنید. بله هر وقت شما حقوق مردم رو جهانی کردی میتونی هزینه انرژی رو هم جهانی بگیری که در سال های قبل حتی بدتر از این هم بود.
کسی یادش نرفته که قیمت فوب خلیج فارس بنزین لیتری 700 تومن شده بود و شما 1000 تومن بنزین میفروختی و صدات در نمیومد. بله به زمانش شما هم قیمت انرژی رو از مردم گرفتی. حالا تصمیم گرفتی هر سال نصف پول ملت رو از تو حساب ها بدزدی و نرخ ارز رو دو برابر کنی دیگه حق پر رویی و گفتن این که انرژی ارزون هست رو نداری.
در ضمن اگر خبر نداری یا خودت رو به نادانی میزنی متوسط مصرف انرژی خانگی در آمریکا ماهیانه بیش از 800 کیلووات ساعت هست. من که در این کشور گرمسیر دارم با 200 کیلووات در تابستون زندگی میکنم فوق کم مصرف هستم اما به نظر شما در مرز پر مصرفی هستم. در عصر اطلاعات این نوع وقاحت جایی نداره…
مجتبی .
۶ شهریور ۱۴۰۲bmvعزیز یک پناهنده سیاسی توآلمان که هیچ کاری بهش نمیدن وفقط بابیمه بیکاری دولتی زندگی میکنه خورد وخوراکی داره که خانواده داداشش که اینجا گوشت فروشی داره وضعش توپه تاحالا به خودشون ندیده بودن. مالیات تصاعدیه وبالاترینش اونیه که شما گفتی وگرنه از حداقل حقوق به پایین مالیات ندارن واز حداقل به بالا نصبت به درآمد مالیات بیشتر میدن. میتونی بادوبار پول زدن چمن خونت یک چمن زن بخری وخودت مجانی بزنی و… لطفا جو الکی ندین وآمارهای مموتی نسازین.
Anti Tesla
۷ شهریور ۱۴۰۲خودت داری میگی سیاسی!
به ابولفضل شماره خواستی بدم،تماس بگیر بپرس!
Python
۶ شهریور ۱۴۰۲از قیمت زیاد برق توی اروپا نگو
بگو توی اروپا برق مفته تا تحسینت کنن
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۲نه …
توی اروپا مفت نیست
توی ایران آب و برق مجانیه همه را هم صاحب خانه کرده اند
الان حدود ۴۵ ساله
چطور خبر نداری؟!!
ع
۶ شهریور ۱۴۰۲تو ددت تو اروپاست ننت تو اروپاست ها کیت اروپایی؟
بعدم تو از امکانات اروپا نمی گی از درآمد مردمش نمی گی از آزادی بیانش چرا نمی گی
JDM
۴ شهریور ۱۴۰۲معلومه که نداره ما همینطوریش از بحران انرژی عذاب میکشیم اگه قرار باشه خودروی الکتریکی زیاد شه تو کل کشور برق به صورت نوبتی قطع میشه
مورد بعدی هزینه خود ماشین و باطری و هزینه برق تو ایران
ارائه یارانه و کاهش مالیات هم تبلیغ و دروغی بیش نیست
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۴ شهریور ۱۴۰۲خیلی متشکرم آقای عقیلی مقاله بشدت کامل و جامع بود اما باز یه مشکلی هست اونم اینه که حتی اگه تمامی چیز هایی که گفتید محقق هم بشه برقی هایی که وارد میشن صددرصد چینی خواهند بود اونم نه محصولاتی با کیفیت بلکه از برند های که حتی خود چینی ها هم اسمشون رو نشنیدند
آرین
۴ شهریور ۱۴۰۲نمیتونن زیرساخت تولید گاز و بنزین رو گسترش بدن و به اندازه مصرف برسونن، به جاش مصرف رو سرکوب میکنن. حالا زیرساخت این رو چجوری میخوان آماده کنن؟
عاقبت این طرح هم شبیه واکسن کرونای ایرانیه.
POUYAN
۴ شهریور ۱۴۰۲به نام خدا
.
.
.
خیر!
.
.
.
پایان
Kato
۴ شهریور ۱۴۰۲ایران فقط آمادگی تورم و فلاکت و بدبختی و غارت و فقر و فاصله طبقاتی و ریز گردها و تحقیر بینالمللی و … داره
علی جردن
۴ شهریور ۱۴۰۲اگر قراره چینی ها بصورت انحصاری وارد ماجرا بشن ایرانی ها آمادگی کامل دارن اما اگر تسلا و تویوتا بخواد تکنولوژی برقی رو به ایران انتقال بده ایران آمادگی و زیرساخت نداره×xX
والاپور
۴ شهریور ۱۴۰۲تعداد خودروهای برقی تا سال ۱۴۰۴ از ۳۰ هزار دستگاه بیشتر نخواهد بود مگر اینکه خودروهایهچ هیبریدی رو هم جزو برقی حساب کنند.
پویا
۴ شهریور ۱۴۰۲اصفهان چندروز دوباره شروع کردن قطع کردن برق
پریشب دو ساعت کامل برق نداشتم
دیروز هم یک ساعت و نیم برق نداشتیم….
Anti Tesla
۴ شهریور ۱۴۰۲مردم ما بیش از حد برق مصرف میکنن،دیگه برقی نمیمونه برای اینا!
این من نمیگم آمار ارقام میگوید،مصرف برق هر ایرانی یا به نحوی سرانه مصرف برق در ایران ۶ برابر میانگین سرانه مصرف برق در جهان است.
پویا
۴ شهریور ۱۴۰۲https://www.statista.com/statistics/383633/worldwide-consumption-of-electricity-by-country/#:~:text=Iceland%20is%20by%20far%20the,intensive%20industries%20in%20the%20country.
هرچند که مصرف فرق بیش از حد برق توسط مردم اگر درست هم باشه باز ربطی به بحران انرژی کنونی ندارن!
اما حالا فعلاً اینو داشته باش تا….
AMG GT R
۴ شهریور ۱۴۰۲آیا شما پول وسیله برقی استاندارد رو میدی
یا دولت میده پسرم ؟؟
new reventon
۴ شهریور ۱۴۰۲مگه ایرانیه بدبخت چکار میکنه که 6 برابر جهانی مصرف برق داره؟ چی بیشتر در خانه میزنه به برق؟
عزیزم اینا کارشون همینه که همه تقصیر ها رو بندازن گردم مردم یا اینو اون.
Anti Tesla
۵ شهریور ۱۴۰۲چقدر احمق زیاده!!!
Siyavash
۴ شهریور ۱۴۰۲در بهترین حالت و بهترین شرایط مگر ۱۰ سال دیگه بتونیم از خودرو هیبریدی ک و کاملا هیبرید پشتیبانی کنیم آلان به هیچ وجه کشور توان خدمات دادن به ماشین هیبریدی رو نداره و هرکی الان حتی نیمه هیبرید هم بگیره دهنش سرویس میشه…
MjM
۴ شهریور ۱۴۰۲تو ایران توانایی انجام همه کاری هست ولی مشکل اینه که “نمیخوان که بشه”
مافیا ها، تندرو ها، ایدئولوژی مذهبی، فساد،دیکتاتوری و…. عامل تماااام نشدن های کشوره
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه خیر چون
ماشین برقی وارد نمیشه
و اینها یعنی دروغ
حمید
۴ شهریور ۱۴۰۲اگر یه کشوری مثل آلمان که حدود 60 هزار مگاوات نیروگاه برق خورشیدی داره با ایران مقایسه کنیم که حدود 400 مگاوات نیروگاه برق خورشیدی داره متوجه میشیم که با زیر ساخت های واقعی(انرژی پاک برای خودروها) خیلی فاصله داریم.
۵ شهریور ۱۴۰۲قطعا خیر
هیبرید اقتصادی بیارید لطفاً
محمد حسین
۵ شهریور ۱۴۰۲نه نداره و نخواهد داشت!
مهدی
۵ شهریور ۱۴۰۲از نظر من به زودی مجبور میشیم یه سری عادتهای اشتباه رو به اجبار کنار بزاریم . حرف مسئولین باشه یا نه چه خوشمون بیاد یا نه چه اسمش رو بزاریم عدم توانایی یا مدیریت در تامین برق یا دزدی و غارت برق یا هرچیز دیگه باید مصرف انرژی خانوار و افراد درست بشه مخصوصا برق و آب. متاسفانه مردم ما هیچ تعهدی نسبت به اینده و آیندگان ندارن! ته ذهن هیچ ایرانی ظاهراً استفاده درست از محیط زیست و منابع طبیعی نیست و رک بگم این هیچ فرقی با دزدی نداره
مهران
۵ شهریور ۱۴۰۲تو سرویس دهی برای خودروهای درون سوز خارجی مونده بعد شما میگی توان نه تنها سرویس دهی برای خودروهای برقی بلکه حتی توان تولیدشون رو داره،جک میگی؟،
مهدی
۵ شهریور ۱۴۰۲خودرو اساسا تجهیزات هایتکی نداره که این مملکت با اینهمه نیروی کار و منابع نتونه انجام بده بحث روی اراده سیاسی هست. در مورد سرویس دهی به خودروهای خارجی هم واضح بگم شما اطلاعاتتون ضعیفه اینکه میگین نمیتونه یعنی چی مثلا بیضه هاشون رو کشیدن که نمیتونن؟ بحث شیپینگ و کشتیرانی هست و به صرفه بودن. بلاخره بازار ایران بازار بزرگی واسه خیلی برند ها نیست که خطوط کشتیرانی واسش در نظر بگیرن در مورد بیشتر خودروهای غیر شرکتی هم که لوازم جانبیشون به وفور از بازار امارات و عمان وارد میشه
ع
۶ شهریور ۱۴۰۲هه جوک باحالی بود خودرو تجهیزات هایتک نداره
احتما چهارتا چرخ و یه موتور به بلندی از نظر شما خودرو نام داره
علیرضا
۵ شهریور ۱۴۰۲مردم ایران فقط توانایی ظاهرسازی در جهت دریافت وام کلان به نام شرکت دانش بنیان رو دارن تا وقتی خودروهای با سن بالای ۱۵ سال در کشور اسقاط نشده زمینه ورود خودرو صفر هم وجود نداره چه برسه به برقی
اسد
۵ شهریور ۱۴۰۲وعده ساخت ۱ میلیون مسکن در سال یادمان بیاید و در عمل دیدیم
در ایران وعده دادن بی هزینه هست!
خودروهای برقی همینطور، پشتوانه برنامه ای و عملی ندارد فقط بخاطر جو زمانه مد شده .
دقت کنید از وقتی هوش مصنوعی گفتند تمام سلاح های ایران دارای هوش مصنوعی شدند، حال تعریف دقیق هوش مصنوعی بپرسیم هیچکداممان نمیدانیم چیست!!!
حسین دهمرد
۵ شهریور ۱۴۰۲یه زمانی به اینا گفتن شما نفت و گاز دارین دیگه هسته ای رو تعطیل کنین. بعدش که تعطیل کردن بردنشون پاریس گفتن شما دارین هوا رو آلوده میکنین حق ندارین نفت و گاز بسوزونین اینا هم امضا کردن گفتن چشم. پنل خورشیدی هم گرونه و برق ارزون نتیجه چی شد؟ تو گرمای پنجاه درجه و طوفان ۱۲۰ روزه پنجره هم نمیشه باز کرد . رسیدیم به تکنولوژی بادبزن دستی.
سریعترین و کم خرج ترین راه تامین برق تو ایران ، نیروگاه گازیه. نیروگاه بزنن بعد برن دنبال ماشین برقی
Reza
۵ شهریور ۱۴۰۲خودرو برقی تو اینجا که هرروز برق قطع میشه بدرد نمیخوره سهمیه بنزین هم باید تبدیل بشه به سهمیه برق 😄
JaMsHiD
۶ شهریور ۱۴۰۲برقی که از بنزین به وجود میاد تو ایران ، اگه بیاد تو جارو برقی یا ماشین برقی هیچ فرقی نداره
انرژی پاک لازمه هوای نامه
ماشین برقی که برقش از سوخت تولید شده باشه ، سوار نشی آلودگی کمتری داره !
mercedesamg
۷ شهریور ۱۴۰۲ما توی بنزین معمولیهم موندیم چه برسه به تامین برق خودروهای برقی!
امیر دانا
۱ فروردین ۱۴۰۳چرا اینقدر شارژ خودروی برقی رو سخت کردیم.
آیا رسوندن صدمیلیون لیتر سوخت روزانه کار راحتیه؟
آیا جایگاه سوخت چقدر برق مصرف میکنه؟
برق همه جا هست.
انرژی خورشید فراوون.دوستان که برق خواندند
اینقدر سخت نگاه نمیکنند.
ایجاد جایگاه شارژ بسیار راحته.
سنگ اندازی جهت انحراف افکار وترس از تکنولوژی جدید پیشرفته.
برقی چیزی لازم نداره که خدمات پس از فروش بخواد.تعویض روغن .تسمه .اینهمه لوازم بیخود
ندارن.کاتالیزور واگزو ز.صدا.کلاچ.گیربکس ندارن
استارت.نداره.فوق تصور عالیه.
سوارش بشی عاشقش میشی…
آلودگی ندارن.بیماری کم میشه.
یقینا بارش های بهتری خواهیم داشت.
امید در ایران عزیز فراگیر بشه.