اگر قصد خرید یک خودروی هیبریدی را دارید و به دنبال مشخصات و قیمت تمام خودروهای هیبریدی بازار کشورمان هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید.
خودروهای هیبریدی سالها است که در سراسر جهان عرضه میشوند و فروش بالایی هم دارند. این خودروها که پلی بین مدلهای بنزینی و تمام الکتریکی محسوب میشوند، در انواع هیبریدی خفیف، هیبریدی معمولی، پلاگینهیبریدی و هیبرید ژنراتوری تولید میشوند و مصرف سوخت را بهطور قابلتوجهی کاهش میدهند. در کشورمان اما خودروهای هیبریدی هیچگاه بهطورجدی موردتوجه قرار نگرفتند و هرچند در مقطعی مدلهایی مثل تویوتا پریوس و هیوندای سوناتا هیبریدی به ایران وارد شدند ولی فروش چندان بالایی را تجربه نکردند و عرضهٔ محدودی داشتند. طی چند وقت اخیر اما که مسئولین کشور توجه ویژهای به خودروهای هیبریدی و الکتریکی نشان دادهاند، شاهد عرضهٔ خودروهای هیبریدی زیادی توسط شرکتهای مختلف بودهایم. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با تمام خودروهای هیبریدی حال حاضر بازار کشورمان آشنا شویم.
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس
قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس؛ مشخصات اولین پلاگین هیبرید ایران
تیگو ۸ پرو e پلاس اولین خودروی هیبریدی مونتاژی در کشورمان محسوب میشود. این شاسیبلند بزرگ به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۵ اسب بخار قدرت به همراه دو موتور الکتریکی با ۷۴ و ۹۴ اسب بخار قدرت مجهز است. مجموع خروجی این سیستم ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است که تیگو ۸ پرو e پلاس را به یکی از قویترین شاسیبلندهای بازار کشورمان تبدیل میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس سه سرعته DHT به چرخهای جلو منتقل میشود. این شاسیبلند چینی خودرویی پلاگینهیبریدی است که یعنی میتوان باطریهای ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی آن را از طریق دوشاخهٔ برق شارژ کرد که این کار سه تا چهار ساعت زمان میبرد.
برای اطلاع از اخرین اخبار و بررسی خودرو های وارداتی جدید این صفحه از پدال را دنبال کنید.
فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس
قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان
فونیکس تیگو ۷ پرو e+ پلاگین هیبرید؛ مشخصات فنی، رقبا و هر آنچه باید بدانید
مدیران خودرو بهتازگی برادر کوچکتر تیگو ۸ پرو e پلاس را هم روی خط تولید برده است. جالب اینکه تیگو ۷ پرو e پلاس از همان قوای محرکه پلاگینهیبریدی برادر بزرگتر خود استفاده میکند و ازآنجاییکه تیگو ۷ اندازه کوچکتر و وزن کمتری نسبت به تیگو ۸ دارد، با این ۳۲۶ اسب بخار قدرت قوای محرکه پلاگینهیبریدی، از شتاب و کشش چشمگیری برای یک کراساوور برخوردار خواهد بود. البته مثل تیگو ۸، در اینجا هم تمام نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود که میتواند کمفرمانی را به دنبال داشته باشد. مصرف سوخت این کراساوور هیبریدی چینی حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است و تا ۸۰ کیلومتر را میتواند بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
لاماری ایما هیبرید
قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان
لاماری ایما HEV فول آپشن هیبرید؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت
شرکت آرین پارس موتور یکی از کراساوورهای گروه دانگفنگ را در سال ۱۴۰۱ با نام لاماری راهی بازار کشورمان کرد که به لطف طراحی جذاب و پیشرانهٔ قدرتمند، با استقبال مناسبی روبرو شد. پسازاین، آرین پارس موتور سراغ نسخهٔ هیبریدی لاماری رفت و برخلاف نسخهٔ بنزینی مونتاژی، آن را بهصورت وارداتی در ایران عرضه کرده است. لاماری هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس DHT به چرخهای جلو منتقل میشود. لاماری هیبریدی در ظاهر نیز از طراحی فیسلیفت شده بهره میبرد که در قسمت جلو با نسخهٔ بنزینی متفاوت است و لامبورگینی اوروس را به یاد میآورد.
تویوتا لوین هیبرید
قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان
تویوتا لوین وارداتی، مشخصات، مزایا، معایب و ارزش خرید
این خودرو درواقع همان تویوتا کرولا است که در بازار چین با نام لوین عرضه میشود. این ماشین که توسط شرکتهای معین خودرو و برساوش وارد شده است، مونتاژ چین است و توسط جوینت ونچر تویوتا گک تولید میشود. لوین در نسخههای ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۸ لیتری هیبریدی به ایران آمده که در این مطلب با دومی کار داریم. قوای محرکهٔ لوین هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۹۸ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۹۶ اسب بخار قدرت و گیربکس CVT تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم هم ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. لوین هیبریدی هماکنون در بازار حدود ۳ میلیارد تومان قیمت دارد.
تویوتا کرولا کراس هیبرید
قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان
تویوتا کرولا کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی
شرکت برساوش پسازاینکه سدان لوین را به ایران آورد، سراغ کرولا کراس رفت. این خودرو هم مثل لوین از چین میآید ولی تفاوت اینجا است که کرولا کراس توسط جوینت ونچر تویوتا فاو تواید میشود. این کراساوور کامپکت به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است. مجموع خروجی این قوای محرکه ۱۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. کرولا کراس هنوز به دست خریداران نرسیده و بنابراین، قیمت بازار آن مشخص نیست.
جیلی آزکارا
قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان
جیلی آزکارا هیبرید؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند دو دیفرانسیل وارداتی
جیلی یکی از برندهای چینی خوشنام در بازار کشورمان بود که با آزادسازی واردات، دوباره شاهد حضور آن در ایران هستیم. در اولین گام، شرکت فردا موتور شاسیبلند آزکارا را به ایران آورده است. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با سیستم هیبریدی خفیف استفاده میکند که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است. سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی این خودرو از یک موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده است که بهطور موقتی میتواند تا ۱۳ اسب بخار به قدرت پیشرانه بنزینی اضافه کند. مجموع خروجی این سیستم هم ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. برتری آزکارا نسبت به دیگر کراساوورهای هیبریدی بازار کشورمان برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است.
نیسان سیلفی
قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان
نیسان سیلفی در ایران؛ مشخصات و قیمت هیبریدی وارداتی نامی خودرو
نیسان سیلفی درواقع همان خودرویی است که در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه میشود ولی مثل اکثر خودروهای وارداتی به کشورمان، این نمونه مونتاژ چین است و توسط جوینت ونچر نیسان دانگفنگ تولید میشود. سیلفی توسط شرکتهای نامی خودرو و آمیتیس به کشورمان وارد شد و پارسخودرو هم قصد واردات آن را دارد. نمونههای وارداتی آمیتیس و نامی خودرو از لحاظ مشخصات فنی کاملاً باهم یکسان و هردو هیبریدی هستند. ویژگی منحصربهفرد این نسخه از سیلفی، استفاده از قوای محرکه هیبرید ژنراتوری است که e-power نام دارد. در این سیستم، نیروی حرکتی خودرو توسط یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تأمین میشود و یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی هم فقط برای شارژ باطریها تعبیه شده است.
دیگر خودروهای هیبریدی که بهزودی عرضه خواهند شد
تا اینجا با خودروهای هیبریدی آشنا شدیم که برای فروش عرضه شده و هماکنون در بازار قابل خریداری هستند. غیرازاین خودروها اما مدلهای هیبریدی دیگری هم هستند که قرار است بهزودی به بازار عرضه شوند. تعداد این خودروها زیاد است ولی در ادامه با چند نمونهای آشنا خواهیم شد در شرف عرضه به بازار قرار دارند.
سوزوکی فرانکس
قیمت نمایندگی: ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان
سوزوکی فرانکس؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی راسا موتور
فرانکس یک کراساوور کوچک و اقتصادی است که توسط ماروتی سوزوکی در هند تولید میشود. این خودرو توسط راسا موتور با پیشرانه هیبریدی خفیف به کشورمان وارد شده است. فرانکس به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو تحویل میدهد. در کنار این، یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی هم با یک باطری کوچک لیتیوم یونی وجود دارد که در مواقعی مثل هنگام آغاز حرکت یا تعویض دنده به کمک پیشرانهٔ بنزینی میآید و باعث کاهش مصرف سوخت میشود.
هاوال H6
قیمت نمایندگی: ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان
رونمایی از هاوال H6 جدید در نمایشگاه خودروی شیراز
هاوال که سابقهٔ حضور چندان پررنگی در بازار کشورمان ندارد، دوباره توسط برند وارداتی گروه بهمن یعنی BM کارز به ایران آمده است. این شرکت شاسیبلند H6 را در نسخهٔ هیبریدی برای واردات انتخاب کرده است. این نسخه از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۳۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد که توسط یک گیربکس DHT به چرخهای جلو منتقل میشود.
رووی eRX5
قیمت نمایندگی: نامشخص
رووی eRX5 پارس خودرو، مشخصات و قیمت شاسی بلند پلاگین هیبرید
برند رووی که از خاکسترهای روور بریتانیا شکل گرفت و در کنار امجی زیر چتر شرکت چینی سایک قرار دارد، تاکنون سابقهٔ حضور در کشورمان را نداشته است ولی حالا پارسخودرو قصد دارد یکی از کراساوورهای آن را در ایران عرضه کند. رووی RX5 بهتازگی در بازار اروپا هم با برند امجی و تحت عنوان نسل دوم کراساوور HS عرضه شده است. پارسخودرو نسخهٔ پلاگینهیبریدی این کراساوور رووی را به ایران آورده است که با نام eRx5 شناخته میشود. این نسخه از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با ۱۸۵ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۴۱ اسب بخار قدرت استفاده میکند. eRX5 به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۳ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا ۶۱ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
کیامسی JS6
قیمت نمایندگی: نامشخص
معرفی کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید کرمان موتور در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳
کرمان موتور در دومین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از کراساوور جدیدی با نام JS6 رونمایی کرد که قرار است جایگزین کیامسی K7 باشد. این خودرو یکی از شاسیبلندهای شرکت چینی جک است و در اصل QX نام دارد. کرمان موتور قصد دارد در گام نخست نسخهٔ پلاگینهیبریدی JS6 را به بازار عرضه کند. در این نسخه شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که در کنار سیستم پلاگینهیبریدی، مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. JS6 در حال طی کردن مراحل نهایی دریافت پلاک در شهرک آزمایش دیده شده و بنابراین باید بهزودی منتظر عرضهٔ آن به بازار باشیم.
هوندا HR-V
قیمت نمایندگی: نامشخص
معرفی خودروهای جدید هوندا در ایران؛ سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V
درحالیکه هوندا هیچگاه حضور پررنگی در بازار کشورمان نداشته است، شرکت آذریوردسال در دور جدید واردات قصد عرضهٔ مدلهای مختلف این شرکت را دارد. یکی از این خودروها، کراساوور HR-V است که با پیشرانهٔ هیبریدی وارد میشود. نسخههای برقی و بنزینی این خودرو نیز با نام eNS1 و وزل قبلاً توسط معین خودرو عرضه شدهاند. نسخهٔ هیبریدی HR-V از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۰۶ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۳۱ اسب بخار قدرت استفاده میکند. نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. آذریوردسال قصد دارد غیر از HR-V، کراساوورهای بزرگتر هوندا ZR-V و CR-V را هم با پیشرانهٔ هیبریدی وارد کند.
hosen
۲۳ مهر ۱۴۰۳جالبه شخصا هیچکدومشون رو به چشم ندیدم.
از هر کدوم ده بیست تا وارد کردن اسمشو گذاشتن واردات!
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳اره
من فقط لاماری و چری تیگو ۸ رو دیدم
علی Shelby
۲۳ مهر ۱۴۰۳من فقط یه بار ازکارا رو دیدم
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳توشون فقط تویوتا و نیسان و هوندا ارزش خرید دارند
چینی باید بگم no
مهران
۲۳ مهر ۱۴۰۳چند روز پیش لوین رو تجربه کردم سواریش رو.برای من لذت بخش بود.
ترجیهش میدم به فونیکس.اپشنایی که داره برای من کافیه.نصف آپشن های چینی،بعد ۶ ماه اصلا استفاده نمیشه.امنیتی رو که تویوتا میده در کنار کیفیت،خودروی دیگه ای نمیده بهم.
قصد کوبیدن ندارم.اما حاضر نیستم خانوادمو داخل ماشین چینی بشونم ببرم مسافرت.
تعصب و نفرت هیچ برندی هم ندارم.امنیت و قابل اطمینان بودن برام خیییییییلی مهمه
امیدوارم بتونیم به زودی به آرامش برسیم
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳خوب الان خودت تویوتا لوین داری؟؟
با این حقوق ما همون ۴۰۵ یا پراید هم بخریم شاهکار کردیم
مهران
۲۳ مهر ۱۴۰۳نه.فقط یه دوری تو شهر زدم باهاش
A.R.A.S.H
۲۴ مهر ۱۴۰۳اها.
خوش به حالت …
A.R.A.S.H
۲۴ مهر ۱۴۰۳ولی بعضی ها همون پراید هم ندارن!
یک هوندا ۱۲۵ دارن یا کم تر!
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳من فقط از بین اینا تویوتا لوین ، نیسان سیلفی ، تویوتا کرولا کراس هیبرید و هوندا HR-V رو انتخاب میکنم
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳تنها چینی که ازش خوشم میاد لاماری ایما هست
طراحیش رو دوست دارم
ناتو
۲۳ مهر ۱۴۰۳این همه ماشین حدید رونمایی شده پدال درحال گرفتن تبلیغ ماشین جدید برای سایت
مهشید
۲۳ مهر ۱۴۰۳جالبه من هم با دوستم آتاسرام این موضوع رو ندیدم و اینکه خیلی تناقض هست در این مورد
علی منصوری
۲۳ مهر ۱۴۰۳چیو ندیدین؟؟ تناقض تو چی؟؟؟!!!
Muscle car
۲۳ مهر ۱۴۰۳آقا جان
ماشین چینی نخرید اشغالن آشغااااال
برید دو تومن بدید نیسان یا سوزوکی یا هوندا یا تویوتا
حداقل میدونید دارید جنس خوب سوار میشید
Nismo
۲۳ مهر ۱۴۰۳موضوع اینه که اکثر ماشین های وارداتی از برندهای خوب بخاطر جوینت ونچر مشترک چین با شرکتهای مادر ساخت و مونتاژ چین هستن
یا هم اینکه ضعیفترین مدلها و لو آپشن ترین هاشون آورده شدن
Muscle car
۲۳ مهر ۱۴۰۳اره ولی هر چی هستن بهتر از هایما و جیلی و چری و …. هستن
Muscle car
۲۳ مهر ۱۴۰۳اره ولی هر چی هستن بهتر از هایما و جیلی و چری و …. هستن
قشنگ پلاستیکیان چینیا
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳والا همین چینی ها دارن میشن ۲ میلیاردی!
خوب معلومه که تویوتا و نیسان رو دیگه باید تو خواب دید
Muscle car
۲۳ مهر ۱۴۰۳قیمت ها رو زده زیر ۳ تومن
میشه خرید
Saji
۲۳ مهر ۱۴۰۳دیگه حال ادم بهم میخوره از اینستا میزیم تلگرام از تلگرام تو سایت همه میگن چینی عخه چینی کخه چینی فلانه….
والا اگه این جماعت ۹۰ درصد شاکی مجازی چرت نمیگن و واقعا پا حرفشون هستن چرا روز ب روز مثه مور و ملخ زیاد پیشن چینیا؟ این تیگو ۸ ک همه میگن بده چرا بخاطر بدفروشی از خط مونتاژ کنار نمیره خوبه نزدی ۳ میلیاردم قیمتشه؟ حال آدم بهم میخوره دیگه تکراری تکراری بسه
علی منصوری
۲۳ مهر ۱۴۰۳امیدوارم دوستان قبل از کامنت و گفتن نظرشون، حداقل تجربه استفاده از ی محصول یا حتی شبیه ب اون داشته باشن، بعداً هیت بدن یا تاییدش کنن، در ضمن فراموش نکنیم بودجه و محدودیت مغایرت داره با انتخاب و سلیقه،.
دوستان چقدر پر هزینه و گرونن تعمیر و قطعات این هیبریدیا، یکی از دوستام فاکتور ی لاماری نشونم داد تشتکم پرید، مفتم خریده بود ماشینو ولی از دل و دماغش دراومد، یر ب یر بفروشه سریع بازم برده
حسن
۲۳ مهر ۱۴۰۳واردات فله ای بدون یدکی و تعمیرکار و نمایندگی
اینا معجزه است که فقط تو ایران اتفاق میافته اعتقادات خود را قوی کنید
Gold
۲۳ مهر ۱۴۰۳ای کاش سی وی تی نابود میشد …
بهمن
۲۵ مهر ۱۴۰۳با تمام تفاسیر دنیا داره به سمت هیبرید و برقی شدن میره و آخرش ناگزیر میشیم همین چینیها رو بخریم چون پولمون به ژاپن و کره وآلمان نمیرسه …. با عرض پوزش البته …