جک - jacچشم اندازکرمان موتور KMC

جک KMC J7 برقی کرمان موتور؛ مشخصات و قیمت کارخانه و بازار

چند شرکت ایرانی برای واردات سدان‌های تمام الکتریکی اقدام کرده‌اند. کرمان موتور نیز پیش‌فروش جک J7 برقی را آغاز کرده است.

استفاده از خودروهای برقی با وجود بنزین بسیار بسیار ارزان‌قیمت در ایران، توجیه خرید ندارد. از سویی دیگر، کیفیت هوا در کلان‌شهرهای کشورمان اسفناک است و مدل‌های الکتریکی می‌توانند راه‌گشای این معضل باشند؛ هرچند که امیدی به واردات محصولات الکتریکی با قیمت مناسب و تیراژ بالا نیست.

بیشتر بخوانید:

 نیسان قشقایی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی در ایران
هونگچی H5 مشخصات و قیمت سدان لوکس چینی در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش‌تر بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری  J4 ،J5 ، J6  و  A60، همراه‌با چهار شاسی‌بلند S2  ،S3 ،S5 و S7 را شامل می‌شود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون هم در سبد جک وجود دارند که می‌توانند برای بازار ایران جذاب باشند. این خودروساز چینی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و درحال‌حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور برقی تولید می‌کند. در مجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمده‌ی محصولات آن، در بازار داخل چین فروخته می‌شوند.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای اصلی

برند سهول (Sehol) سال ۲۰۱۸ با سرمایه‌گذاری مشترک جک چین و سیات اسپانیا شکل گرفت. این مجموعه، خودروهای با کیفیت بالاتر و قیمت گران‌تر نسبت به دیگر تولیدات JAC عرضه می‌کند. در ایران، S5 و شاسی‌بلند KMC K7  مونتاژ کرمان موتور، از محصولات سهول (Sehol X7) محسب می‌شوند.

آنچه در ایران به نام KMC J7 وجود دارد، سهول A5 برای بازار چین است. این خودروی بنزینی، نسخه‌ی تمام الکتریکی نیز دارد که قرار است در کشورمان به نام J7 برقی عرضه شود. علاوه‌بر چین، خط تولید جک در مکزیک نیز این خودرو را به نام JAC iC5 مونتاژ می‌کند.

جدول مشخصات جک KMC J7 برقی

مشخصات جزئیات
پلتفرم مشترک با نسخه بنزینی
طول ۴۷۷۰ میلی‌متر
عرض ۱۸۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۵۱۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی‌متر
حجم صندوق عقب ۵۴۰ لیتر
چرخ‌ها ۱۷ اینچ
پیشرانه موتور برقی با ۱۹۰ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸ ثانیه
نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باتری ۵۰.۱ کیلووات ساعت
برد با شارژ کامل ۴۰۰ کیلومتر
مدت زمان شارژ ۸۰% ۴۵ دقیقه با شارژ DC
مدت زمان شارژ کامل ۸ تا ۹ ساعت با برق خانگی
گیربکس تک‌حالته
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
امکانات ایمنی ESP، HCA، ABS، EBD، دو کیسه هوا
امکانات رفاهی سانروف، تهویه مطبوع خودکار، استارت و ورود بدون کلید، سیستم صوتی ۴ بلندگو
نمایشگر دیجیتال پشت فرمان ۷ اینچ
نمایشگر مرکزی ۱۰.۴ اینچ (مشابه تسلا مدل S)
فناوری‌های غایب رانندگی خودران، ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند
قیمت کارخانه در ایران ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت بازار مهر ۱۴۰۳ ۱.۱ تا ۱.۳ میلیارد تومان
قیمت جهانی ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار
معایب طراحی درگاه شارژ بزرگ در نمای جلو، فضای محدود برای سرنشینان عقب
مزایای طراحی آیرودینامیک بالا، حذف جلوپنجره، مواد نرم در کابین

طراحی بدنه و نمای بیرونی جک KMC J7 برقی

هرچند که J7 بنزینی و الکتریکی، روی پلتفرم مشترک با قطعات بدنه مشابه تولید می‌شوند اما بیش از انتظار، متفاوت هستند. فرم چرغ‌های جلو و عقب، سپرهای طرفین و جلوپنجره‌ برای نسخه‌ی برقی، طرح اختصاصی دارند.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای جلو

در نمای اصلی J7 EV، چراغ‌های باریک و کشیده هم‌سطح بدنه دیده می‌شوند. این خودرو عملا فاقد جلو پنجره است و تلاش سازنده برای بهبود آیرودینامیک را نشان می‌دهد. حتی حجم‌دهی کاپوت جلو و سپرها در مدل الکتریکی، بسیار ملایم‌تر از نسخه‌ی بنزینی J7 است. همچنین ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت برای سدان برقی، ناچیز هستند.

شاید مهم‌ترین نکته‌ی منفی در نمای اصلی J7 الکتریکی، برش‌کاری ناخوشایند و بسیار بزرگ بین چراغ‌های جلو باشد. این محل برای درگاه شارژ ایجاد شده و کاملا توی دید است. غالب خودروهای برقی دنیا و حتی مدل‌های ساخت چین، ورودی برق نزدیک گلگیرها در نمای جانبی دارند.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای عقب

مشابه J7 بنزینی، خمیدگی چشم‌نواز سقف در انتهای بدنه‌ی مدل برقی نیز دیده می‌شود. چرخ ۱۷ اینچ، تزئینات کروم قاب پنجره تا شیشه‌ی عقب، سانروف، آینه بغل فلزی راهنمادار هم‌رنگ بدنه و حس اسپرت‌بک در نمای جانبی J7 EV وجود دارد.

از پشت، پیوستگی چراغ‌های عقب و حجم‌دهی بسیار خوب بدنه، J7 برقی نزدیک به کلاس جهانی نشان می‌دهد. خطوطی که از نمای جانبی در راستای دستگیره‌ها دیده می‌شوند، تا لبه‌ی کاپوت عقب ادامه دارند و جایگاه مناسب برای چراغ‌های عقب را شکل می‌دهند. همچنین طراحی سپر عقب با پرهیز از ادوات پلاستیکی، به خوبی انجام شده است.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای جانبی

جک J7 الکتریکی از معدود خودروهای چینی محسوب می‌شود که نمای جانبی و پشت زیباتر، نسبت به جلو ارایه می‌کند. این خودرو یک سدان اندازه متوسط با طول ۴۷۷۰  و عرض ۱۸۲۰  و ارتفاع ۱۵۱۰  میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲۷۶۰  میلی‌متر است.

طراحی کابین و نمای داخلی جک KMC J7 برقی

فرمان و کنسول میانی، تنها بخش‌های متفاوت J7 بنزینی و الکتریکی نیستند. به جز فرم عمودی مانیتور مرکزی، تقریبا بقیه قسمت‌ها ازجمله روکش درها، داشبورد، دریچه‌های تهویه و حتی صندلی‌ها نیز متفاوتند.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای داخلی

پشت فرمان، پنل دیجیتال ۷ اینچ دیده می‌شود و در بخش میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۱۰/۴ اینچ نصب شده است که تقلید ناشیانه از تسلا مدل S را نشان می‌دهد. فرمان گرد و ساده نیز، مشابه دیگر خودروهای چینی است.

در محل کنسول بین صندلی‌ها، کلید گردان جوی‌استیک نصب شده و ترمز دستی دکمه‌ای با دو جالیوانی، همراه استارت دکمه‌ای وجود دارد. طراحی صندلی، تودری و مواد نرم داخل آن، رضایت بخش هستند. چرم مصنوعی و خط دوخت صندلی‌ها نیز جالب به نظر می‌رسد.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای کابین

جک KMC J7 برقی برای ۴ سرنشین، فضای کافی فراهم می‌کند و حس یک خودروی اسپرت میان‌رده دارد. با این وجود فضای سر مخصوصا برای سرنشینان عقب حتی در مدل‌های ساده که فاقد سقف پانورامیک هستند نیز محدود احساس می‌شود. صندوق عقب، ۵۴۰ لیتر است و کمی جادارتر از سدان‌های ایران خودرو نشان می‌دهد.

پیشرانه و تجهیزات فنی جک KMC J7 برقی

به جای موتور بنزینی ۱/۵ لیتر توربو در j7 بنزینی که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد، یک موتور برقی زیر کاپوت j7 الکتریکی نصب شده است. سدان برقی جک، قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر ارایه می‌دهد تا برتری واضح با j7 بنزینی داشته باشد.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای سه رخ

جکKMC J7  برقی در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو، صرفا دیفرانسیل جلو است و همراه گیربکس تک حالته ارایه می‌شود. سدان برقی جک، ظرفیت باتری ۵۰/۱ کیلووات ساعت دارد و با شارژ کامل، ۴۰۰ کیلومتر می‌پیماید.

حتی با ایستگاه‌های شارژ DC که در ایران بسیار کمیاب هستند، حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های جک J7 EV تکمیل شود. طبیعتا شارژ این خودرو از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد با برق خانگی، ۸ تا ۹ ساعت زمان می‌برد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جک KMC J7 برقی

دو کیسه هوا، کنترل پایداری ESP، سیستم ایستایی در شیب HCA، ترمزهای ضدقفل ABS و توزیع نیروی ترمز EBD در  J7 الکتریکی وجود دارند. ظاهرا این خودرو، فناوری‌های پیشرفته ناوبری مثل رانندگی خودران، ترمز خودکار و کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش یا افزایش سرعت ارایه نمی‌کند.

جک کرمان موتور J7 برقی نمای تودری

کروز کنترل، سانروف، سیستم صوتی ۴ بلند گو به همراه نمایشگر، صندلی‌ و تودری چرم، ورود و استارت بدون کلید، پنل پشت فرمان دیجیتال، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار، فرمان برقی، سنسور نور و باران، خروجی برق ۱۲ ولت ونشان‌دهنده فشار باد تایرها، امکانات اصلی J7 EV هستند. این خودرو صندلی‌های برقی و آینه‌های تاشونده برقی ندارد.

قیمت روز جک KMC J7 برقی در بازار جهانی و ایران

مدلمشخصاتقیمت کارخانهقیمت بازار
کی ام سی KMC e-j7برقی وارداتی۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰---

تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳

مدل وارداتی توسط کرمان موتور، ظاهرا نسخه‌ی پایه با حداقل امکانات و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر است اما این خودرو در چین، همراه باتری‌های ظرفیت بالا و امکان رانندگی تا مسافت ۵۳۰ کیلومتر نیز تولید می‌شود.

ارزان‌ترین جک KMC J7  برقی در روسیه و مکزیک و کشورهای شرق آسیا، ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.بر اساس اخرین اطلاعات به دست رسیده خودرو جک j7 برقی در بازار ایران در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ حدود ۱.۱ تا ۱.۳ میلیارد تومان قیمت دارد.البته این خودرو درب کارخانه و طبق اخرین اطلاعیه فروش کرمان موتور برچسب قیمتی ۱.۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰ را دارا است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. کریم

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شبیه مقامات بلندپایه هست

    موافقم 38
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      به بُلندایه T8 دیسک سوخته 😂!

      موافقم 17
      مخالفم 36
  2. ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    قیافه ماشینو ببین 😂😂😂

    موافقم 33
    مخالفم 25
    1. Hhhhh

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا شما رو شفا بده این چی گفتی جک کی ام سی؟چی زدی برادر

      موافقم 8
      مخالفم 9
  3. *ALI*

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    ماشین خوبی بنظر میرسه باید ببینیم چیکار میکنه و عملکردش چطوره طراحیش هم بد نیست برای شروع کار خوبه ولی نمای جلو رو قشنگ تر هم میشه کرد کابین هم طراحیه خوبی داره

    موافقم 44
    مخالفم 15
    1. محمود

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قیمت که بسیار بسیار ارزان!!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. مصطفی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کی میاد اقا جان؟

        موافقم 5
        مخالفم 0
  4. ابوالفضل

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اون ماشین چانگان که ۱۲ هزار تا بود ارزش و طراحی بهتری داشت نمیارن یا جیلی شینگرو L بعد هر چی اسید هست میارن تو بازار بعد الکتریکی، ناموسا تو این جا،اینجا فقط پلاگین هیبرید بدرد میخوره برقی چه صیغه ایست

    موافقم 33
    مخالفم 14
    1. new reventon

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (449 ديدگاه)

      پلاگین هیبرید بدرد ایران نمیخوره، جون هم زمان باید هم هزینه نگهداری باتری، موتور برقی، موتور بنزینی و گیربکس رو با هم بدی یعنی هزینه دو تا ماشین

      موافقم 29
      مخالفم 17
      1. مصطفی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شوخی میکنی

        موافقم 5
        مخالفم 3
  5. یک نفر

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    جناب اشتری یه سوال داشتم
    کی ام سی X5 چطور ماشینی هست؟
    الان یک جیلی x7 دادم خیلی راضیم ولی قدیمی و مستهلک شده
    بنظرتون بفروشمش یه کی ام سی x5 بگیرم یا ماشین بهتری تو این رنج نظرتون هست؟
    توان و جادار بودن و کیفیت ساخت خیلی برام مهم و بودجه تا حدود ۱.۸ برام مطلوبه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. aryan 25

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (105 ديدگاه)

      به نظر من سراغ گزینه های کارکرده اما تر و تمیز بری لذت بیشتری از رانندگی میبری

      موافقم 4
      مخالفم 22
      1. یک نفر

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (34 ديدگاه)

        حرف شما درسته ولی با بودجه من ماشین کارکرده با این مشخصات و تمیز کم گیر میاد

        موافقم 10
        مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      سلام
      باتوجه به اینکه جک S5 طی سال‌های اخیر عملکرد خوبی به عنوان ماشین چینی داشته و کرمان موتور هم تامین قطعه و گارانتی مناسب ارائه کرده، X5 هم گزینه منطقی با قیمت ۱/۳ میلیارد تومن هست
      قطعات X5 با S5 موتور ۱/۵ توروبو تفاوتی نداره

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. یک نفر

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (34 ديدگاه)

        خیلی ممنون

      2. ابراهیم فدائی دهکردی

        ۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود بر شما جناب آقای اشتری، یک شارژ کامل این خودرو در شارژ خانگی چقدر برق مصرف میکنه؟

  6. 18:45

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    سلام استاد اشتری عزیز وقتتون بخیر و خسته نباشین.
    میخواستم نکته خیلی حیاتی رو بگم که متاسفانه چندسالی هست که نه تنها توسط نشریات ایرانی یسری مطالب خیلی مهم که اشتباه سینه به سینه به نظر مخاطب رسونده میشه، بلکه بدتر از اون حتی خیلی از نشریات خارجی هم این اشتباهات رو تکرار کردن!
    جسارتا، اگه امکانش هست از این به بعد لااقل تو مجله پدال توضیح در مورد یسری از ابداع کننده های کلاس های خودرویی دقیق تر پرداخته بشه، مثلا نویسنده های پدال بیشترشون اشاره کردن که خالق اولین سدان کوپه جهان مرسدس و مدل cls بوده درصورتی که اصلا اینطور نیست و این فرم بدنه دهه ها زودتر توسط خودروسازان دیگه ای مورد استفاده قرار گرفته بود مثل خودروی انگلیسی روور مدل p5، یا تاترا t87 دهه 30، نَش موتورز air flyte دهه 50میلادی و حتی pierce arrow مدل 1933، سیتروئن cx فست بک دهه70 خیلی زودتر از cls مرسدس رو آورده بودن به سبک سدان کوپه یا همون کوپه چهاردرب. بنابراین cls رو بهتره بگیم که اولین سدان کوپه قرن بیست و یک یا اولین سدان کوپه مدرن دنیاست…
    یک اشتباه مهم دیگه هم در مورد کلاس خودروهای کراس اوور افتاده!
    اولین کراس اوور واقعی دنیا رو اگه ریز بینانه تر نگاه کنیم نسل اول نیسان قشقایی یا حتی تویوتا RAV4 هم نیست، در واقع پدربزرگ اصلی اونها خودروی آمریکایی amc aegle مدل 1981 هست که عصر کراس اوورها رو رقم زد اونم با انواع سبک بدنه. این خودرو درواقع همون بدنه سدان مانند رو روی شاسی قد بلند بهمراه چرخ های بزرگ ارائه کرد اونم با هندلینگ و سواری یک خودروی سدان درکنار قابلیت های آفرودی حداقلی برای خارج از جاده!
    البته حتی گفته شده که استارت اولیه کراس اوورها رو خودروی فرانسوی ماترا رانچو زد که دردهه 70میلادی عرضه شده بود ولی بازم به اندازه amc کامل نبود…
    بنابراین بهتره کراس اوورهای قشقایی و rav 4 رو اولین کراس اوورهای مدرن بدونیم تا از مخترعین این کلاس…
    و مواردی دیگه از این دست مثل اولین کیسه هوا، ترمز ABS، اختراع موتور دیزل،
    اولین خط تولید در خودروسازی و… که به اشتباه به نام کمپانی های مشهورتر زده میشه ولی وقتی ریزبینانه تر به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم اختراع اونها توسط اشخاص دیگه و چند سال زودتر هم اتفاق افتاده بود…
    ممنون از حوصله شما🙏🌹🌹

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      ممنون از نکاتی که گفتین
      مباحث تاریخچه خودرو اولویت کاری نویسندگان پدال نیست اما برای مخاطب ما جالب هست و حتما به مرور انجام خواهیم داد.

      1. 18:45

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (703 ديدگاه)

        ممنون آقای اشتری🙏🙏🌹

  7. رام

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو نمایشگاه سوار شدم، کیفیت عالی بود

  8. مسعود

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ظاهرا نویسنده از اینکه قیمت بنزین تو ایران نسبت به بقیه جاها کمتر هست ناراحته و از عبارت “بنزین بسیار بسیار ارزان‌قیمت در ایران” استفاده کرده…
    شاید هم از بالا بهش گفتن این جمله رو استفاده کن که زمینه چینی بشه واسه گرون کردن بنزین

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      بله من کاملا مخالف بنزین ارزان در ایران هستم
      سوخت مجانی باعث هزار بدبختی برای مردم، تورم سنگین و درآمد دلاری ناچیز من و شماست، بنزین ارزان سود عالی برای قاچاقچی و ۵ درصد ابرثروتمند رانت خوار فراهم می کنه
      در عراق بنزین لیتری ۲۰ هزار تومن هست، در امارات ۳۰ هزار تومن و در ترکیه ۵۰ هزار تومن، در افغانستان لیتری ۳۵ هزار تومن
      سوخت ما فقط برای قاچاقچی نفع داره و کارخانه‌دارهای بزرگ
      بنزین گران بشه، درآمد من و شمای سطح پایین جامعه هم بالا میاد
      ما ملت مثل بچه های ۴ ساله بی سواد، دوست داریم بشینیم توی خونه و توقع داشته باشیم چون منابع عظیم نفت و گاز داریم، سوخت مجانی هم تحویل مون بدن، نمی فهمیم یکی از دلایل تورم سنگین مملکت ما، یارانه سوخت و فشردگی فنرهای قیمتی هست

      داریم با خرج های دلاری برای، قطعه ماشین و گوشت و لباس و موبایل و لپ تاپ و لوازم زندگی مشابه کشورهای غریی، حقوق ریالی میگیریم کمتر از کارگر چینی
      ما حاضر نیستیم کمی به ذهن مون فشار بیاریم و اقتصاد کشورهایی مثل امارات رو مطالعه کنیم
      درک این موضوع سخته و البته ساده نیست که بفهمیم اگر دولت ایران به مردمش سوخت ارزان می‌ده، خیر و صلاح شون نمی‌خواد
      مثل شیر از سینه مادر که فقط برای نوزاد خوبه

      درک این موضوع که یارانه برای ما سراسر ضرره نیاز به مطالعه مقالات اقتصادی داره که طبیعتا مردم ما حوصله سرچ گوگل ندارن و براشون چرخ‌زدن توی اینستاگرام و تعجب کردن از اختلاس چای دبش جالب تره
      رشته مطالعاتی من خارج از خودرو و مهندسی برق، اقتصاد و جامعه شناسی هست و صددرصد اطمینان دارم رساندن قیمت سوخت ایران به سطح جهانی، باعث بهبود شرایط اقتصادی عامه مردم می شه

      از خودتون بپرسین چرا ونزوئلا و ایران که سوخت بسیار ارزان به مردم‌شون می‌دن، بدترین شرایط اقتصادی و بیشترین تورم بین کشورهای صادرکننده نفت و گاز دارن
      آیا حاکمان امارات ، ظالم هستند که بنزین لیتری ۳۰ هزار تومن در کشورشون فروخته می‌شه؟

      موافقم 55
      مخالفم 14
      1. مسعود

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کاملا با حرفاتون موافق هستم. چند خط حرف حساب خوندم و شنیدم

        موافقم 13
        مخالفم 6
      2. new reventon

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (449 ديدگاه)

        ظلم اینه که پولی که باید خرج توسعه ایران بشه برن بنزین لیتری 30 هزار تومن بخرن بدن مردم 3000 تومن
        روی 20 میلیون لیتر بنزین خریداری میشه

        موافقم 4
        مخالفم 7
      3. کسری

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقای اشتری مقایسه کردن ایران با کشوری مثل امارات یکم اشتباه نیست ؟ 85 م رو با 10 م مقایسه میکنید که 90% اشون امارتی نیستن. Expatriates in the United Arab Emirates represent about 90% of the population, while Emiratis constitute roughly 12% of the total population . منبع wikipedia . منم با شما موافقم که قیمت سوخت باید بره بالا که قاچاق جلوگیری بشه. ولی بگید این تورم تقصیر قیمت بنزین هست اشتباه است. الان افزایش تورم داریم تو کشور های غربی اصلی ترین دلیل هم به گفته خودشون بالا بودن قیمت سوخت هست هزینه حمل نقل بره بالا قیمت های اجناس میره بالا. شرایط بد اقتصادی الان تقصیره مدیریت بده کشور و تحریم هاست. حالا ما به بهانه بمب هسته ایی تحریمیم ونزوئلا و کوبا رو چرا تحریم کردن بریم تحقیق کنیم که چرا واقعا (:

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. ریشه‌ی پاینده

          ۲۹ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          ۱۰۰٪ درست می‌فرمایی و می‌پذیرم.
          درود به شما و استواری گفتارت!

          موافقم 5
          مخالفم 0
      4. مهدی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله این مطالب شما فقط در مورد کشورهایی جواب میده که تحریم نباشند.نه مملکت ما که تحت شدیدترین تحریم است.

        موافقم 9
        مخالفم 2
      5. سید هدایت حسینی

        ۲۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود
        استاد بنظر شما اگه بنزین بشه لیتری ۵۰ هزار تومان افزایش‌حقوق و دستمزد در ایران به اندازه بنزین هم‌بالا میره؟
        قطعا اینطور نیست و ملت در فلاکتی بیشتر غرق‌خواهند شد

        موافقم 20
      6. محسن

        ۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حرف شما کاملا درست است ولی با این ماشین های که در ایران تولید میشه که بسیار بسیار بسیار پر مصرف هستند میشه بنزین خرید وقتی بنزین گرون بشه تاثیرش برحمل ونقل وبه دنبال آن گرانی چند صد درصدی کالاها مگر می شود بازار را کنترل کرد دولت فقط بلد پول چاپ بزنه پس ایران رو باکشورها همسایه مقایسه نکن

      7. امید

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دلار را گرون کردین پول ملی رو بی ارزش کردین بعد هی میگین بنزین گرونه
        بنزین اگر گرون بشه تنها به ضرر دهک های متوسط به پایین جامعه است
        پولدار براش فرقی ندارد بنزین لیتری ۲۰ هزار باشه یا پنجاه هزار
        اگر واقعن میشناسید که پولداره برین مالیات بر مصرف بگیریین نه اینکه برای همه گرون کنید

  9. حسین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    بنظر من برای ایران خودرو برقی مناسب نیست!!

    راندمان پالایشگاه های ما پایین هست ، میزان افزایش تولید برق کمتر از نیاز هست ، قطعی برق داریم ، سیستم گازرسانی ظرفیت بیشتری برای رساندن گاز به نیروگاه ها نداره ، توان برداشت بیشتر گاز را نداریم ، گاز در زمستان ضعیف میشه و شمال کشور افت فشار گاز و کمبود داریم ، اکثر برق ما با سوزاندن گاز تولید میشه و … .

    پس برای ایران افزایش مصرف برق مناسب نیست ، بهترین راه حل خودرو های هیبریدی هستند که یک موتور وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد و یک یا دو موتور برقی هم وظیفه به حرکت دراوردن خودرو را دارد .

    بنظر من با استفاده از پلتفرم های جدید مثل تارا و شاهین باید خودرو های هیبریدی بسازند که از یک موتور گازسوز بهره ببره برای شارژ و مخزن گاز کف خودرو کار شده باشد و باک بنزینش حداکثر ۱۵ لیتر گنجایش داشته باشد ؛ با فرمان برقی و سایر امکانات.

    ابتدا هم به تاکسیرانی تحویل بشه .

    ون های کم مصرف بنزینی تویوتا هم وارد کنند و رایگان با ون های فرسوده تاکسیرانی معاوضه کنند.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. کوروش

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    مشکلی با خودرو چینی ندارم، بدبختی اینجاست که ما به جای بی وای دی و زیکر باید بریم سراغ تولیدات جی ای سی!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. علی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد گرانی بنزین در کشورهای دیگه حرفهایی زده شد که انگار در کشور زندگی نمیکنید جناب اشتری بنزین ویا هر چیز دیگه گرون بشه فقط به زیان مردمه .چون پول جمع میشه واختلاس میشه.کدوم یک از کشورهایی که مثال زدی تا حالا یک دهم ما اختلاس شده و…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. بابک

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا چقدر بدبخت شدیم که باید آت و آشغالهای چینی رو بیارن تو مملکت و با کلی منت و افزایش قیمت غالب کنن به ملت.من خودم حاضرم تویوتا مدل ۹۰ رو بخرم تا اینکه آشغالهای چینی ۲۰۲۳ سوار شم.اینهم از صنعت خودرو سازی قدرت اول منطقه .بعد اون کشورهای عربی با لندکروز شتر جابجا میکنند.البته مسئولین ما خودشان و آشناهاشون اصلا ماشین ایرانی و چینی سوار نمیشن .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. ali

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه با 400کیلومتر کجا میشه رفت تازه اعلامی خودشون وقتی میاد بیرون 300کبلومتر هم جواب نمیده بعد باید زنگ بزنی یدک کش

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. محمدی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب آقای اشتری قیمت بنزین تو کشور های دیگه رو خوب گفتید ولی از درآمد کارگران و کارمندان و حتی کاسبهای آنها چیزی نکفتین درآمد ام باید به نسبت گرانی بنزین حساب کنید اگر تو امارات بنزین ۳۰ هزار تومنه درآمدشان حداقل در ماه ۶۰ الی ۷۰ ملیون تومنه امسال شما با طرز فکر اشتباه به مردم کامل توضیح نمی‌دید

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. محمدرضا سیستانی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، البته اختراعی دیگر جهت رفع آلودگی هوا هم در ایران به ثبت طرح صنعتی رسیده که مشکل ترافیک، مصرف بالای بنزین،جای کم برای پارکینگ و … را حل کرده که متاسفانه یک هزار تومان هم از طرف مسئولین حمایت نشده با وجود اینکه دارای جواز تاسیس هم می باشد با تایپ کلمات ( موج مخترع اصفهانی ) در گوگل به آن پی ببرید .

  16. کوروش

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ازکادیلاک فاخررسیدیم به آشغال چینی،جالبه توکشورخودشون بهترازاینی که به ایران میفرستن سوارمیشن.
    چی بودیم چی شدیم ای روزگارلعنتی…..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. ارش

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به ضرب المثل هست میگه دیگی که برای ما نمی جوشه می‌خوام سر سگ توش بجوشه

  18. مراد

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..جناب از کی پول امارات و …شده تومان که شما قیمت بتزین ان کشورها را با ریال و تومان ذکر میکنی در همین دوبی یک معلم ابتدایی ماهانه پنج هزار دلار حقوق میگیرد که به پول خودمان بالای ۲۵۰ میلیون میشود.اگه قراره مقایسه صورت بگیرد باید همه چیز با هم مقایسه شود نه تنها بنزین اعراب تویوتا هایلوکس ۲۰۲۳ را باپول ایران ۶۵۰ میلیون سوار میشوند ما با شش میلیارد ساید هم بیشتر .جناب دکتر خیلی سطحی فکر میکنی. همه چیز را میبینی ولی کدو را نمیبینی

  19. علی

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنزین بسیار بسیار ارزان که فرمودید به لطف این حقوق های ناچیز کارگری برای ما و اکثریت قشری که حداقل حقوق کارگری و کارمندی میگیرند هنوز هم بسیار گرانه . خواهشا در مقایسه قیمت ها نسبت به دیگر کشورها ی دیگر نسبت به حقوق ناچیز اکثریت مردم قیمتها را در نظر بگیرید .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب اشتری می‌خواستم یک مقایسه‌ای برای خریدن ماشین برقی هیبرید و بنزینی بفرمایید کدام مناسب‌تره برای ایران.

      1. مهدی

        ۲۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جناب اشتری می‌خواستم یک مقایسه‌ای برای خریدن ماشین برقی و دوگانه گاز/بنزین بفرمایید کدام مناسب‌تره برای ایران.با توجه به ناترازی های فزاینده بنزین و برق لطفا

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۳ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          به نظرم فعلا ماشین برقی نخرید

  21. رامین

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    جناب اشتری
    لطفا بفرمایید برای شارژ این ماشین مشکلی پیش نمی‌آید منظور اینه اگه کسی از تهران بخواد مسافت بالای ۴۰۰ کیلومتر بره برای شارژ چه باید بکنه آیا براحتی میتونه مثل بنزین در دسترسش باشه؟

    1. آرشین

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای اشتری برای سوالهای منطقی جواب منطقی ندارند و پاسخی هم نمیدهند اقای اشتری اینجا هستند تا تبلیغ ماشین هیبرید بکنند و تبلیغ برای گران شدن بنزین
      اقای اشتری نفسشون از جای گرم بلند میشه از ما بخترون هستند

  22. آیرم

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا این اشتباه بزرگ نکنید.
    تو اروپا و آمریکا با اینکه خودرو کالای سرمایه ای نیست پشیمون هستند از خرید خودروهای برقی. چه برسه به ایران

    لینک زیر و ببینید کمکتون می‌کنه
    https://youtu.be/Z0ATyXoqlVk?si=X4aH6jiTvOgiY6Sw

  23. علی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شتاب این خودرو عالی و حیرت انگیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا