اگر با کمتر از یک میلیارد تومان به دنبال خودروی دستدوم ژاپنی هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید. با این بودجه از میتسوبیشی میراژ گرفته تا تویوتا کمری قابل خریداری خواهد بود.
در حال حاضر در بین کسانی که به دنبال خرید خودرو در کشورمان هستند، دو رویکرد متفاوت در جریان است. برخی خودروی صفرکیلومتر را ترجیح میدهند و درنتیجه انتخابی جز خودروهای ایرانی و چینی نخواهند داشت. از سوی دیگر، برخی معتقدند خودروهای کارکرده از برندهای معتبر کرهای و ژاپنی انتخاب بهتری است. هرکدام از این گزینهها معایب و مزایای خود را دارد و خریدار ایرانی بهناچار باید سراغ یکی از آنها برود. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با خودروهای ژاپنی کارکردهای که با زیر یک میلیارد تومان میتوان خرید آشنا شویم. با این مبلغ هماکنون میتوان خودروهای ایرانی نسبتاً زیادی مثل دنا پلاس، تارا، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و چند گزینهٔ معدود چینی مثل امویام X22 و جک J4 خرید ولی خودروهای ژاپنی کارکرده با کمتر از یک میلیارد خیلی زیاد نخواهد بود و اکثراً متعلق به حدود ۱۵ سال پیش هستند.
همچنین بخوانید:
خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومان
خودروهای کرهای کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان
تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۸
حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان
نسل دوم تویوتا یاریس در نسخههای هاچبک و سدان در مدل ۲۰۰۸ به ایران آمد. یکی از مشکلات این خودرو غیر از طراحی عجیب صفحه آمپر که در میانهٔ داشبورد قرار گرفته بود، امکانات اندک حتی در فولترین نسخه در قیاس با خودروهای آن زمان بود. علاوه بر این، یاریس از پیشرانه ۱.۳ لیتری ضعیفی استفاده میکند که تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در نسخهٔ هاچبک صرفاً با گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک در ایران عرضه شد اما در نسخهٔ سدان تعداد محدودی نسخهٔ دستی هم وارد کشور شد. در حال حاضر، یاریس مدل ۲۰۰۸ بسته به کارکرد و تمیزی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.
تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷
حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان
هرچند نسلهای قبلی کرولا کموبیش به ایران وارد شده بودند اما این نسل نهم سدان کامپکت تویوتا بود که در دوران رونق واردات و به لطف ایرتویا، اولین حضور جدی کرولا را در کشورمان رقم زد. این نسل در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و تقریباً در سالهای پایانی عمر خود یعنی سه مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به بازار کشورمان رسید. هرچند کرولا به دلیل طراحی ساده در قیاس با رقبایی مثل مزدا ۳ خودروی جوانپسندی نبود اما استهلاک پایین و کیفیت بالایی دارد. کرولاهای وارداتی ایرتویا به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز بودند که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی متصل است. هماکنون با کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان میتوان نمونههای کارکردهٔ نسل نهم کرولا را خرید.
تویوتا کمری مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶
حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان
در همان دورانی که نسل نهم کرولا وارد شد، ایرتویا نسل XV30 تویوتا کمری را هم به ایران آورد. این خودرو که در بازارهای جهانی نسل پنجم کمری محسوب میشود و در دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در کشورمان عرضه شد، به رقیب جدی نیسان ماکسیما تبدیل شد. این نسل کمری سه تیپ مختلف با نامهای XLI، GLi و گرند با پیشرانههای ۲.۴ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری V6 و گیربکسهای دستی و اتوماتیک در ایران به فروش رسید و هرچند فقط نسخهٔ شش سیلندر آن گرند نام داشت اما تمام تیپهای این نسل به گرند معروف شدند. در حال حاضر نسخههای شش سیلندر کمری گرند بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و اگر خواهان این خودرو با قیمت زیر یک میلیارد تومان باشید باید سراغ نسخهٔ چهار سیلندر با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بروید که با گیربکسهای پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشد.
نیسان ماکسیما مدل ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵
حدود قیمت: بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان
نیسان ماکسیما بدون شک یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشورمان بود که حتی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. این سدان لوکس ژاپنی در سال ۱۳۸۱ روی خط تولید پارسخودرو رفت و آنقدر محبوب شد که با وجود عرضهٔ رقبای جدید و سالها پس از خاتمهٔ تولید آن در دیگر کشورها، همچنان تا سال ۱۳۹۱ در ایران تولید میشد. ماکسیما در کشورمان با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 تولید میشد که ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور داشت و در نسخههای دستی و اتوماتیک به فروش میرسید. ماکسیما بازار دستدوم پررونقی دارد اما مدلهای بالاتر آن را نمیتوان با قیمت زیر یک میلیارد تومان خرید و با این بودجه باید سراغ نمونههای اولیه تا حدود مدل ۱۳۸۵ بروید.
نیسان سرانزا مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶
حدود قیمت: بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
صرفنظر از مدلهای قدیمی مثل نیسان پاترول، در حال حاضر با زیر یک میلیارد تومان شاسیبلند ژاپنی مدرن چندانی نمیتوان خرید و حتی رونیز هم در نمونههای تمیز بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد. بااینحال، در این بازهٔ قیمتی یک شاسیبلند ژاپنی وجود دارد که شاید خیلیها از وجود آن بیخبر باشند. این خودرو سرانزا است که از اوایل تا اواسط دههٔ ۸۰ شمسی توسط پارسخودرو مونتاژ میشد. این خودرو درواقع نسخهٔ شاسیبلند نیسان پیکاپ بود که توسط دانگفنگ در چین توسعه پیدا کرده بود. سرانزا از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر رونیز و نیسان پیکاپ استفاده میکرد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این شاسیبلند همچنین به سه ردیف صندلی مجهز است که ظرفیت حمل هفت نفر را فراهم میکند. سرانزا در زمان تولید به دلیل کیفیت ضعیف و طراحی نهچندان جالب مورد استقبال قرار نگرفت و بیشتر نمونههای آن در اختیار ارگانهای دولتی قرار داده شد.
مزدا ۲ مدل ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲
حدود قیمت: بین ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
پس از موفقیت مزدا ۳ در بازار ایران، گروه بهمن در ابتدای دههٔ ۹۰ شمسی مونتاژ برادر کوچکتر آن را هم آغاز کرد. هرچند این خودرو مدت زیادی تولید نشد و پس از ساخت تعداد محدودی به سد تحریمها برخورد کرد اما در همین مدت کوتاه به لطف کیفیت بالا و سواری راحت توانست خریداران زیادی پیدا کند. مزدا ۲ به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک تحویل میدهد.
مزدا ۳ مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸
حدود قیمت: بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان
گروه بهمن پسازآنکه با مونتاژ مزدا ۳۲۳ به فروش مناسبی دست پیدا کرد، در سال ۱۳۸۶ مونتاژ جانشین آن یعنی مزدا ۳ را آغاز کرد. این خودرو در بازار کشورمان با وجود رقبایی مثل رنو مگان، به لطف سواری اسپرت و پیشرانهٔ قدرتمند، خیلی زود موردتوجه قرار گرفت. مزدا ۳ در دو نسل در نسخههای سدان و هاچبک مونتاژ شد که استقبال از نسخهٔ سدان بهمراتب بیشتر بود. در حال حاضر، نسل دوم این ماشین با قیمت زیر یک میلیارد تومان پیدا نمیشود و باید سراغ نسل اول بروید که تا سال ۱۳۸۹ مونتاژ میشد. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند.
میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷
حدود قیمت: بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
مدل بالاترین خودروی ژاپنی که هماکنون میتوان با زیر یک میلیارد تومان خرید، میتسوبیشی میراژ است. این هاچبک کوچک و اقتصادی ژاپنی در مدل ۲۰۱۵ توسط آرین موتور به ایران آمد اما به دلیل ظاهر نهچندان جذاب و پیشرانهٔ ضعیف چندان با استقبال مواجه نشد. بااینحال، در زمستان ۱۳۹۵ آرین موتور نسخهٔ فیسلیفت میراژ را با طراحی بیرونی جذابتر و امکانات بیشتر به بازار فرستاد ولی بازهم کارساز نبود و نهایتاً عرضهٔ این خودرو در مدل ۲۰۱۸ خاتمه یافت. میراژ از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر استفاده میکند که تنها ۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT صورت میگیرد. نقطهٔ قوت این خودرو استهلاک و مصرف سوخت بسیار پایین است.
میتسوبیشی گالانت مدل ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳
حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان
گالانت یکی از خودروهای ژاپنی خوشنام بازار کشورمان است که از نسلهای اولیه در دههٔ ۷۰ میلادی در ایران حضور داشت اما در نسل ششم بود که حضور گالانت در ایران بسیار پررنگتر شد. این نسل که در سال ۱۹۸۷ معرفی شده بود، پس از تجربهٔ یک فیسلیفت جزئی در ابتدای دههٔ ۹۰ به ایران آمد. نسل هفتم گالانت که به گالانت عینکی معرف شد هم به بازار کشورمان راه یافت اما حضور محدودی داشت و هماکنون نمونههای نسل ششم بیشتر پیدا میشود. این نسل در مدلهای مختلفی راهی بازار ایران شد که مشهورترین آن GLS با موتور ۲ لیتری ۸ سوپاپ کاربراتوری بود. این موتور ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن توسط گیربکسهای پنج سرعته دستی یا چهار سرغته اتوماتیک صورت میگیرد.
علی جردن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳وظیفه رسانه خودرویی و کارشناسان این حوضه اینه خطرات خرید خودروی های رده خارج و قدیمی یاد آوری کنه:
میتسوبیشی گالانت مدل ۱۹۹۲ سپرش بشکنه سپر میشه پیدا کرد؟
همین ماشین گیربکسش ایراد داشته میشه گیربکس گالانت ۱۹۹۲ پیدا کرد ؟؟؟
یک بار دوره نوجوانی کلاسیک بازی کردم بنز دانشجویی خریدم به خیال خودم که آلمانی قدیمی بهتر از کره ایی جدیده… ۶ ماه مالک ماشین بودم ۵ ماه ماشین توی تعمیرگاه خوابیده بود ماشین ثبت نام می کردم ۳ ماهه تولید میکردن و تحویل میدادن…
تازه بنز کلاسیکی داشتم بعد گذراندن ۷ خان رستم واسه پیدا کردن قطعات و بعد خارج شدن از تعمیرگاه رسما افت محسوس توان موتور احساس کردم یعنی قبل اینکه بره تعمیرگاه موتور ۳۰ درصد کشش بیشتری داشت تازه متوجه شدم این خودرو در طی سالیان سال که توسط مالک های قبلی به تعمیرگاه برده شده هر بار قدرتش افت کرده.
شمال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ببخشید اما چه ربطی به این مقاله داشت ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳این قیمتایی که پدال زده فقط به درد خودش میخوره!!!
به غیر از گالانت میراژ مزدا2 ، هر کدوم از ژاپنیهارو خواستید بخرید و نمونهی تمیز و بِکرشو پیدا کردید باید بین ۵۰۰ تا یک میلیارد بگذارید روی این قیمتایی که پدال گذاشته!!!
کمری گرند کسی تمیز ۶سیلندر داشته باشه زیر ۲ میلیارد نمیده ولی ۴ سیلندرش همون حدودا یک میلیاردِ!!!
مزدا3 بیرنگ هم کسی زیر یک میلیارد نمیفروشه و بالایِ ۱/۴ میلیارده!!!
من همیشه تاکید کردم که به جای آشغالای چینی ، کارکرده ژاپنی کرهای بخرید ، اما ، اما یه اَمای بزرگ داره و اونم اینه که با علم به اینکه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون حداقل باید بگذارید کنار تا بشه اون ماشینی که انتظارشو دادید و اگر نه اصلاً سمت خرید کرهای ژاپنی نرید که هزینهی قطعات و خدماتشون به شدت بالاست و تاکید میکنم لطفاً قطعات فیک نندازید و تمام!!!!!
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا اینی که شما هم گفتی طبق معمول اشتباه بد هم اشتباهه NAVID۰۰۹۸ بد است اشتباهه چون به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون همشون بد و مضخرف اند
کلا هرکی این کارا رو میکنه رو میگه و میخره بیسوادی بیش نیست مگر از ناچاری و اضطرار که اونم اصلا گفتن و پیشنهادش بده
پس نظر شما هم بد اشتباهِ NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهِ چون مردم معمولا انتخاب هاشون به همین صورته
کلا خرید خودرو های بد چینی صفر یا بد ژاپنی یا کره ای کارکرده بد هیچ وقت نکنید حماقته یه مشت بیسواد اینکارارو میکنندیه مشت بیسواد تر هم میخرن و یه مشت بیسواد تر تر توصیه هم میکنن
چون تو این کشور با این شرایط مردم ناچار به این انتخابا شدن
همون کارکرده ها هم الان بد و اشغال و لگن شدن بد💩👿👹بد چه کره ای چه ژاپنی چه چینی بد هرکدومش به نوعی آشغال و لگن شدن تو این شرایط بد اند یه بد یی و مشکلی میبینیم از همشون 💩👿👹رسشون کشیده شده یا میشه درنوع خودشون و دردی از مردم با این حرفا دوا نمیشه
رافع
۲۹ مرداد ۱۴۰۳داداش اولا کسی که ماشین ژاپنی میخواد بخره لا اقل ۱/۲۰۰به بالا باید کم کار بخره واگه همچین چیزی گیرش بساد نیازی تا مدتها به قطعه ومکانیک نداره به شرطی که اب وروغنش ومابقی مصرفیاش سروقت عوض بشن تا ماشین طبق میلتون کار کنه من نمیدونم شما ماشین ژاپنی داشتید یا همینجور چیزایی رو که شنیدید اینجا بازگو میکنید .من کرولا ۲۰۰۶ تا کمری ۲۰۱۱ که الان دارم هیچ خرجی تا حالا رودستم نزاشته .بخرید کم کار بخرید تا لذت رانندگی ماشین ژاپنی رو ببرید
JaMsHiD
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی کلاسیک مثل سری شصت و پژو ۶۰۵ و بی ام و E34 و میتسوبیشی گالانت توی تهران بدرد نمیخوره؟
علی جردن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳علی دایی میوتنه مثل سابق فوتبال بازی کنه ؟ پیر شدن و قدرتشون کم شده
پیام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا خیلی مثال مضحکی زدی!!!! انسان رو با ماشین مقایسه میکنی؟! همین ماشینا موتورشون بیاد پایین دویست تومن خرجشون بشه از همون چینیا خیلی بهتر میشن! کم کمش تا هفت هشت سال بی دردسر کار می کنن
علی جردن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پیام اون ماشینی که موتورش بیاد پایین هیچ وقت مثل سابق نمیشه.
اون تنظیم دقیقی که در کارخونه روی موتور ماشینا میزارن هیچ وقت مکانیک های سرکوچه نمی تونن اون تنظیمو بزارن
AMIN (M.A.S)
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳جناب شما وقتی ماشینی مث دانشجویی یا گالانت میخری باید شرایطشو درنظر بگیری
هم ذوقشو داشته باشی هم حوصله زیاد و البته آشنایی با خود ماشین و حداقل بعضی از ویژگی های فنیش
شناخت یه مکانیک کاربلد و مرکز تامین قطعه یا حوصله دنبال قطعه گشتن هم مهمه بالاخره به فراوونی پژو و سمند نیستن که تازه اگه هم باشن مثلا دانشجویی بالای ۳۰ سالشه ماشین
هرنوع کلاسیکی که میخواید چه فولکس چه بیوک چه لانچیا یا حتی ماشینایی مثل گالانت اگه حوصله و شرایطشو ندارید سراغش نرید
اگرم میخواید ولی نمیخواید برای بازسازی ماشین خیلی وقت بذارید و دنبال قطعه بگردید به نسخه های تمیزش فک کنید
این وسط حالا کلاسیکایی مثل بیوک و بنز و پیکان و گالانت و چند مورد دیگه باز بهترن و نگه داریشون راحت تره قطعاتشون گیراوردنش راحتتره مکانیکشون بیشتره تا مدلی مثل ماشینای دوج یا لانچیا و مدلای کمیاب تر
پیام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳علی همین ماشینا از ماشینای چینی نو خیلی بهترن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳شاید باورتون نشه ولی تابستون سال ۱۴۰۲ با یک میلیارد یا یکم کمتر میشد مزدا ۳ نیو مدل ۸۹ خرید
تابستون سال ۱۴۰۱ میشد با یک میلیارد تومان مزدا ۳ مدل ۹۰ با کارکرد زیر ۲۰۰ خرید
علی جردن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همه کسیانی که سیتروئن C5 میخرن اگر جعبه فرمانش یا جای دیگه قطعه نیاز داشته باشه مجبوره با قیمت حدود ۷۰ الی ۸۰ ملیون دنبال قطعه دست دوم و استوک به شرط بگرده پیدا کنه. به هیچ وجه قطعه صفر وجود نداره بری C5
پرشیا اورحال نمیکنی که ۳۰۰ ملیون خرجش باشه اورحال کردن ماشینای خارجی از رده خارج هم اندازه قیمت خود ماشین خرج داره اگر باور ندارین از مالکانشون سوال کنید
پارسا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳سلام میتسوبیشی گالانت نسل 6 و 7 تمامی قطعات نو و هم استوک پیدا میشه برای مثال قیمت گیربکس استوک چیزی حدود 9 میلیون تومان هستش قیمت لوازم فنی مناسبه اما قیمت قطعات بدنه مثل چراغ ها متاسفانه بالاست
درخصوص افت توان هم میشه با تغییر ایسیو به استندلون و تغییر سرسیلندر به 16 سوپاپ و انژکتوری کردن خودرو قدرت خودرو از فابریکم بیشتر میشه البته اگه موتور سالم باشه یا درست تعمیر بشه
لازم به ذکره که این مدل ماشین ها به دلیل سن بالا نیاز به نگهداری با حساسیت زیاد هستش
اما گزینه کم دردسرتر به شرط پیدا کردن گزینه سالم خودرو مزدا 323 هستش هم قیمت قطعاتش منطقی هم تمام قطعاتش به وفور هست
در انتظار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین سازنده خودروهای اقتصادی و متوسط در جهان ، ژاپنیا هستند . از آسیا و آفریقا تا خود بازار بزرگ امریکا ، به راحتی میشه دست کم یه نماینده از ژاپن در لیست پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروها پیدا کرد
کاش مسیر کشور ما هم جوری رقم میخورد که تاکسیای شهری و بین شهری همگی از تویوتا و نیسان انتخاب بشن و ماشینایی مثل راوفور و هایلندر و cx مزدا و ایکس تریل و آرمادا و غیره شاسی بلندهای محبوب و پرفروش کشور باشن به جای امثال تیگو .
ممد ژانگولر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تو اینا نیسان سرانزا بخاطر شاسی که داره از همه معقول تره .اونم به شرطی که فقط باهاش بزنی به کوه و دشت و صحرا برای اطمینان هم ی مکانیک با خودت ببری .بقیشم بره برای اسقاط
Nismo
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب لیست جذابی بود . و چی بگم از میتسوبیشی که امروز به این وضع افتاده . کاش بقیه برند های ژاپنی بیان و دستش رو بگیرن یکم به خودش بیاد . لعنتی تو پاجرو و گالانت و لنسر و اکلیپس مونتاژ میکردی . هعی
تو این لیست ماکسیما رو خیلی دوس دارم . اونم بهتره موقع خرید فنی و آشنا به خودرو باشی و خوبه خوب اول از همه گیربکس و موتور و بعدش جلو بندی ، وضعیت بدنه و خوردگی و ضربه ، تعلیق ، شاسی چک بشه . چون هزار و یک بلا سرش میاره هر کی میخره . داشتن موتور v6 و ۲۲۰ اسب حتی پیرمردارو هم وسوسه میکنه چه برسه جوونا
ماکسیما خودروی بسیار جادار و خوبیه و مسافرت باهاش خیلی حال میده گرچه حذف یه سری اپشنا تو مدل های ایرانی توی ذوق میزنه . برای تجربه شتاب ۷ ثانیه ای حتما دنده دستی رو بردارید .
انجین ماکسیما جزو بهترین و بادوام ترین انجین هاست و جالبه بدونید موتورهای سری VQ نیسان ( مخصوصا همین ۳ لیتری ۶ سیلندر ) در اون سالها سابقه ۱۰ بار حضور در لیست بهترین انجین ها رو داشتند . ( حوالی سالای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ )
زیزیگولو
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳چون ماشینای ژاپنی از استهلاک کمتری برخوردار هستن پس دردسر خریدن نمونههای دست دومشون هم کمتر هستش
Reza-a
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اینو خیلیا نمیدونن که «مزدا ۲» پلت فرم مشترک با «فورد فیستا» هم دوره خودش داره که یکی از موفق ترین هاچبک ها تو اروپا در اون دوران بود.
Reza-a
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین گزینه این لیست به نظرم تویوتا کمری هست
سایز متوسط امکانت مناسب و معروف به یکی از کم استهلاک ترین نسل های کمری.
JaMsHiD
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی….
از موقعی داره محصولات رنو مونتاژ میکنه ازش بدم میاد .
کم مونده فردا هم لنسر اوولوشن رو کراس اوور کنن یا ری بج رنو بزنن …
احمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی تو دنیا مردم دنبال خودروهای مدل بالا هستن تو ایران خودروهای 20 سال پیش رو با خدا تومن به خورد مردم میدن در حالی که این خودروها اگه تو کشورهای دیگه جای دوری نریم همین کشورهای خلیج فارس الان سه بار اسقاط میشدن
واقعا کشور فلاکتی داریم
محمد ۱
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی میراژ صدا ژیان صفر میده…
صداش نچسبه….
حس بدی میده… واقعا…
Taha Ayoobi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آره منم یه جا خونده بودم که توی دور بالا انگار چندتا میخ رو انداختی توی مخلوط کن
هعی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳چشمت به ما بیچاره ها نره
اون ماشین برای کسایی که تازه میخان رانندگی یاد بگیرن یا بازاری مثل آسیای شرقی که تراکم جمعیت بالا و شلوغی داره و داشتن خودروی کم مصرف و بادوام و جمع و جور نعمت حساب میاد ، خودروی خوبیه جایی مثل هند ، چین ، تایلند ، ویتنام و … ( نمیدونم اونجا عرضه میشه یا نه )
یا مثلا یه ماشین دوم برای مواقعی که خانوم خونه میخاد بره دو تا خیابون اون ور تر خرید کنه یا بچه رو بزاره فلان کلاس و برداره چون حضرت شوهر تا دیر وقت مشغول کار و دراوردن پول هستند
کاربردش همین چیزای درون شهری و سادست نه برای ماها که با پراید هم سفرهای چند صد کیلومتری میریم
Taha Ayoobi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم اون گالانت آخری کلاسیک محسوب میشه و دردسر های خودشو داره.
ولی بقیه شون والا شرف داره به لگن های الان.
تنها مزیتی که میشه برای ایرانی ها و چینی های صفر گفت اینه که نو هست، ادوات برقی، کابین و… نو هست و آپشن.
آپشن هاشون نسبت به قدیمی ها بیشتره ولی موقتیه…
حاصرم شرط ببندم کرولا تمیز قدیمی از صفر های چینی استهلاکش کمتره و کمتر دردسر داره.
من اگه کسی ازم بپرسه چه ماشینی بخرم صد درصد کره ای و ژاپنی پیشنهاد میکنم ولی کسی ایمان نداره به این موضوع.
همه میدونن ژاپنی خوبه، استهلاکش کمه و…
ولی در عمل اعتماد ندارن…
datsun
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳همون گالانت هم قطعاتش بیشتر از بعضی چینی ها پیدا میشه
Taha Ayoobi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳👏
a-khosroshahi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هرگز نفهمیدم چرا کسی باید بجای مزدا ۳ سالم یا کمری گرند، بره مثلا جک جی۴ یا ایکس۲۲ یا امثالهم بخره.
اگر کسی میدونه لطفا به بنده هم توضیح بده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خدمات گارانتی مدیران خودرو و کرمان موتور خیلی خوبه
من طرفدار ماشین چینی نیستم ولی هرگز مزدا 3 با کارکرد بالای 200 هزار کیلومتر نمی خوام
a-khosroshahi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یک موقعی که فرصتش باشه، داستان زندگی ده سال اخیر خودم رو برایتان خواهم گفت. برعکس شما، بنده مزدا ۳ با کارکرد ۲۰۰ که نه، ۳۰۰ هزار کیلومتر را بر یک اسباب بازی چینی صفر ترجیح خواهم داد.
توضیح اینکه من دو مدل ماشین چینی داشته ام، ماشین کره ایی و ژاپنی هم داشته ام. یک موقعی که حال و احوالش باشه توضیح میدم که چرا به این دیدگاه رسیدم و چه چیزهایی رو در این راه از دست دادم.
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بنده هم با شما هم نظر هستم اما اگر مزدا سه نیو باشد نظر بنده عوض میشه
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه یه مزدا ۳ نیو کم کار و عروسک بزارن جلوت با یدونه هایما ۷x کیو برمیداری ؟
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خوب معلومه هایما رو برمیدارم
مگه عقلمو از دست دادم اون ماشین قدیمی فرسوده رو بگیرم؟
Taha Ayoobi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای اشتری خب بعد گارانتی چه خاکی به سر باید کرد؟
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین جدید بخر😂😂
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اما یسریا دنبال برند اصل و نصب دارن مثل مزدا تویوتا و به چینی صفر ترجیحش میدن
BMW
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همین ماشین ها صدتای ایرانی ارزش داره
بابک
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته خودروهای ژاپنی کم استهلاک هستند….بنده ماکسیما داشتم و هم مزدا ۳و هم کمری SE ….اما واقعیتی هم وجود دارد که معمولا اینطور ماشین ها تا به خرج نیفتد صاحبانشان نمی فروشند ، از طرفی واقعا هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارند ….بالا که می گویم برای اقشار با درآمد متوسط است نه افراد ثروتمند
فقط تصورش را بکنید در مسافرت ، و در شهر غریب خودروی خارجی شما به همراه خانواده خراب شود یا ایراد پیدا کند….بدترین خاطره زندگی تان می شود
نه کسی پیدا می شود ایرادش را بفهمد ، اگر ایرادش مشخص شد ، قطعه یدک اش پیدا نمی شود…اکثر قطعات یدکی این تیپ خودروها در شهرهای بزرگ و تهران پیدا می شود….اگر آدم دیت به آچار و فنی هستید که توان مالی خوبی هم دارید ، این تیپ ماشین ها را بخرید ، در غیر اینصورت به خاطر هیچ بهانه و دلخوشی سمت این ماشین ها نروید که هم وقتتان و هم سرمایه تان به هدر می رود…یک پژو یا سمند کم کارکرد ارزشش برای مصرف کننده خیلی بیشتر از این ماشین ها است….
امیدوارم همه مردم ایران اینقدر ثروتمند بشوند که بتوانند خودشان ماشین های خارجی ، صفر کیلومتر خرید کنند و لذتش را ببرند….
RTN TNT
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دوستان یک سوال
قطعات گالانت چقدر نایابه؟ کم یا زیاد؟
ممنون میشم بگید❤️