چشم اندازهفته نامه

نتایج مطالعه رضایت‌بخش‌ترین سیستم‌های اطلاعات-سرگرمی جی‌دی پاور

جی‌دی پاور که مطالعات زیادی را در زمینهٔ رضایت‌مندی خریداران و کیفیت محصولات انجام می‌دهد، در جدیدترین مطالعهٔ خود سراغ سیستم‌های اطلاعات-سرگرمی خودروها رفته است. برای این مطالعه، از نزدیک به ۱۱۱ هزار نفر از دارندگان خودروهای مدل ۲۰۲۱ پس از ۹۰ روز مالکیت نظرسنجی شده است. از این افراد سؤال شده که چقدر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودروی خود راضی هستند و چه ایراداتی در آن دیده‌اند.

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی خودروها تقریباً بین همهٔ این افراد یکسان بوده است زیرا اکثر آن‌ها از تکنولوژی میرورلینک یا انعکاس تصویر و همین‌طور اپل کارپلی و اندروید اتو شکایت داشته‌اند. این در حالی است که اخیراً بسیاری از خودروسازان امکان اتصال بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را به سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی فراهم کرده‌اند اما بااین‌وجود، مالکانی که خودروی آن‌ها قابلیت اندروید اتو یا اپل کارپلی بی‌سیم دارد، مشکلات بیشتری را گزارش کرده‌اند. در خودروهای مجهز به این قابلیت، در هر صد دستگاه ۷.۱ مشکل گزارش شده درحالی‌که این عدد برای خودروهای فاقد اتصال بی‌سیم ۴ مشکل در هر صد دستگاه بوده است.

مدیر ارشد کیفیت جهانی خودرو در جی‌دی پاور دراین‌باره می‌گوید:

میرورلینک گوشی‌های هوشمند چندین سال است که منشأ مشکلاتی بوده اما امسال با افزایش قابلیت اتصال بی‌سیم، این ویژگی در تعدادی از خودروها مشکل‌سازتر شده است. البته خوشبختانه شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازان توانایی ایجاد تقاضا برای تکنولوژی‌های جدید را دارند و درعین‌حال با ادامهٔ عرضه، مشکلات فعلی را برطرف می‌کنند

اما بپردازیم به نتایج این مطالعه و خودروهای برتر در زمینهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی. طبق نظرسنجی جی‌دی‌ پاور، در کلاس خودروهای متوسط و بزرگ، نیسان ماکسیما رضایت‌بخش‌ترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را دارد و پس‌ازآن دوج‌های چارجر و چلنجر قرار گرفته‌اند. بخش خودروهای متوسط و بزرگ لوکس اما کاملاً در انحصار آمریکایی‌ها است زیرا در اینجا کادیلاک اسکالید در رتبهٔ اول و شورلت کوروت و کادیلاک CT5 به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. برترین خودرو در بخش خودروهای کوچک و کامپکت بازهم یک نیسان یعنی سنترا است و ب‌ام‌و سری ۴ هم در صدر بخش خودروهای کوچک و کامپکت لوکس قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نیسان و دوج جالب بودن
    انتظار نداشتم تو این لیست باشن

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      تو بخش کیفیت لیست قبل ماکسیما با کمترین میزان خرابی در صدر قرار داره در همه کلاسها

      موافقم 9
      مخالفم 5
  2. کوبیده

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کره ایها فکر میکردم خیلی بالاتر باشن

    موافقم 1
    مخالفم 12
  3. Clean Energy

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    جالب بود
    ولی خب ما که نمیدونیم درست میگن یا نه… چون تو عمرمون سوار نشدیم… البته ریچ کیدزا یا اونایی که خارج هستن سوار شدن…
    من دلم میخواد حتما به بی ام و یا بنز سوار شم… مخصوصا بنز اس کلاس… وای چقد رویایی….
    ولی بنز چی؟… بنز یعنی انقدر خوب نیست توی نرم افزار ماشین هاش؟ عجیبه برام

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      نه دوست عزیز بنز فوق العادس ولی جز اینا محسوب نمیشه اون یک خودروی لاکشری محسوب میشه ولی خوب جایزه خریدن هم آرزوست

      موافقم 9
      مخالفم 8
  4. Aboaldazl demon

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    بنازم به داج
    کمترین مشکل کیفیتی . سیستم سرگرمی جذاب . قدرت عالی . قیمت عالی
    جذاب ترین برند خودرو سازی دنیا
    👑DODGE👑

    موافقم 8
    مخالفم 6
  5. ارین صاحب جمعی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    یا مثلن بی ام و سری هفت یا ائودی a8 l یا حتی جنسیس جی ۸۰ یا سلطان اس کلاس اینا جز اینا دسته بندی نمیشن ولی برای من جالب تویوتاس که اصلن نیست کلا انگار هیچی ازش نیست

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کاربر آرین صاحب جمعی

      تا به حال چند باری در مورد سیستم‌های مولتی‌پدیای تویوتا توضیح دادم که خالی از لطف نیست در این مقاله هم بگویم !

      اگر خوبی‌های تویوتا را میگوئیم ، ضعف‌هایش هم باید گفت که همین سیستم مولتی‌ مدیای مضخرفشان در تمام مدل‌هاست ، چه در لندکروزر و پرادو هایلوکس و چه در کمری راوفور کرولا یاریس و … !

      یعنی اینقدر فاجعه که حتی به نظرم از چینی‌ها و ایرانی‌ها هم ضعیف‌ترند !

      هَنگ میکنند ، رزولوشن فاجعه‌ای دارند ، تاچ معمولی دارند ، اپلیکیشن ساپورت نمیکنند و … !

      البته بدانید که در لکسوس‌ها کاملاً قضیه فرق میکند و از برندهای نامدار و بسیار باکیفیت استفاده میکنند !

      البته این را هم بگویم که از حق نگذریم ، از هر چیز کره‌ای‌ها که خوشم نمی‌آمد ، اما عاشق سیستم صوتی و مولتی‌مدیای قویشان بودم و الحق که کیفیت معرکه‌ای نسبت به کلاس خودرو داشتند و به خصوص اپتیما و سورنتو GT line ها !

  6. ارین صاحب جمعی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    حاجی انقدر دیسلایک دادید موندم چی بگم چی گفتم مگه میگم خوب اونا جز برند های لوکس محسوب میشن یا حتی لکسس ls مگه میشه اینا بد باشن اینا فرق میکنن 😂😂😂😂🤭

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. ارین صاحب جمعی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    من نمیفهمم اینهمه دیسلایک برای چیه😂 اگر مشکل تویوتاس خیل خوب قبول اون عالی ولی خوب مگه میشه بی امو سری هفت و جنسیس جی ۸۰ و سلطان اس کلاس و لکسس ال اس و آیودی a8 l بد باشن حرفم اینه کلاس اونا با اینا فرق میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  8. Shahram

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درود

  9. 1123

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    از عدم حضور تسلا نامید شدم.
    “میرورلینک گوشی‌های هوشمند چندین سال است که منشأ مشکلاتی بوده اما امسال با افزایش قابلیت اتصال بی‌سیم، این ویژگی در تعدادی از خودروها مشکل‌سازتر شده است.”
    این به ما میگه که با افزایش تکنولوژِی ایرادات هم زیاد میشوند نتیجه ای که میشه گرفت اینه که اکثر خودروهای حاضر در لیست چیزی برای خراب شدن ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا