تاکنون مطالعات زیادی از جیدی پاور دیدهایم که برخی از آنها مثل مطالعهٔ کیفیت اولیه که نشان میدهد کدام خودروهای نو در چند ماه اول مالکیت کمترین مشکلات را دارند، بیشتر موردتوجه قرار میگیرند. حال این سازمان در جدیدترین مطالعهٔ خود کیفیت صندلی خودرو و رضایت خریداران در این رابطه را بررسی کرده است. در این مطالعه، جیدی پاور از بیش از ۱۱۰ هزار خریدار و اجارهکنندهٔ خودروهای نو مدل ۲۰۲۱ پس از ۹۰ روز مالکیت از فوریه تا جولای نظرسنجی کرده است.
مثل دیگر مطالعههای جیدی پاور، کیفیت صندلیها از طریق تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) اندازهگیری شده و هرچه این عدد کمتر باشد، صندلی بهتر است. در این مطالعه، هیوندای الانترا با تنها ۵.۷ مشکل در هر صد دستگاه، در بخش خودروهای کامپکت غیر لوکس بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است و هوندا سیویک و فولکسواگن گلف هم رتبههای دوم و سوم را کسب کردهاند.
در بخش خودروهای میان سایز و بزرگ غیر لوکس، رتبهٔ اول به هوندا کلاریتی با ۵.۳ مشکل رسیده و دوج چارجر و نیسان ماکسیما هم با اختلافی جزئی نسبت به یکدیگر جایگاههای بعدی را از آن خود کردهاند. در بخش کراساوورهای کامپکت غیر لوکس، نیسان روگ پادشاهی میکند و پسازآن فورد موستانگ مکایی و هوندا CR-V جای گرفتهاند. نکتهٔ جالب اینکه روگ با ۴.۲ مشکل در هر صد دستگاه، کمترین PP100 را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد و حتی از مدلهای لوکس هم بهتر عمل کرده است.
جیدی پاور در بخش کراساوورهای میان سایز و بزرگ غیر لوکس، شورلت بلیزر را بهعنوان خودرویی با بهترین صندلیها اعلام کرده و پسازآن از هیوندای پالیسید و نیسان مورانو نام برده است. در بخش پیکاپها، رم ۱۵۰۰ پیشتاز است و پرفروشترین خودروی آمریکا یعنی فورد F150 به همراه جیامسی سییرا به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
در بخش خودروهای لوکس، پورشه ۷۱۸ بهترین جایگاه را دارد و بعدازآن لکسس RC و جنسیس G90 خودنمایی میکنند درحالیکه در بخش شاسیبلندهای لوکس، بهترین رتبه به لکسس UX رسیده و لکسس LX و بامو X5 هم به ترتیب دوم و سوم شدهاند.
Kato
۲۶ مهر ۱۴۰۰جانم ماشین های ژاپنی که مثل ستاره همه جا می درخشند
Karl Benz
۲۶ مهر ۱۴۰۰از ماشین های ژاپنی بهتر نداریم
انیمه رویای رانندگی رو کی دیده ؟ واقعا با ae86 چه کارا که نمیکنه ….
datsun
۲۶ مهر ۱۴۰۰Ae86 بهترین کرولای تاریخ بود ماشین جمع جور دیفرانسیل عقب خوراک دریفت و تیون با چراغ های پاپ آپ بامزه و زیبا.
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰چرا بهترش رو داریم
بهترین آلمانی ( اروپا ) و امریکایی ها تو همه چیز بهترین هستن
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰https://youtu.be/Mpim9Nncj8E
حتما آمریکایی بازها ( به خصوص ماسل دوستان ) ببینند .
( ریپلای به کامنت اول زدم که دیده بشه ؛ لطفا طرفداران حقوق بشر خودشونو ناراحت نکنند 🙂)
AMG GT R
۲۶ مهر ۱۴۰۰داداش اگه فقط راحتی رو فاکتور بگیریم اول رولز رویس فانتوم بعد گوست بعد میباخ وبعد فلایینگ اسپور و بعد اس کلاس و a8 سری هفت و…
نوید محمد
۲۷ مهر ۱۴۰۰بهترین راحتی صندلی متعلق به هاوال H9 است.
Ali_x76
۲۶ مهر ۱۴۰۰من متوجه نشدم معیار چیه
خرابی صندلی؟ کیفیت و متریال؟ راحتی؟ زیبایی؟
اصولا وقتی همچین مطالعه و بررسی ای انجام میشه، لازمه معیار ( یا معیار ها ) کاملا اعلام بشن
مشکلم با تحقیقات و نتایج JD پاور اینه که اصلا نمیدونم قضیه چیه
تو همین سایت ببینید چنتا مطلب از گزارش بهترین خودرو از جی دی پاور وجود داره
سالی ۶-۷ تا مطالعه مختلف انجام میده که روش و معیار، و متعاقب اون نتیجه هر کدوم با بقیه متفاوته و آدم کلا گیج میشه
ماشینی که امروز به عنوان با کیفیت ترین اعلام شد، پس فردا تو مطالعه بعدی کیفیتش زیر میانگین عنوان میشه
منظورم این نیست که مطالعات و نتایجشون غلطه، بلکه منظور اینه که مخاطب رو متوجه نمیکنن که این ماشین چرا خوبه و چرا بده
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰واسه همینه که میگم باید آمار با تحلیل و تفسیر و مقایسه باید بررسی بشه
این کار ها خودش یه بحثه
که قبلا در این موارد تحقیق کردم
نتیجه نهایی اینه که بهترین ها از همه نظر تو همه چیز آلمان ( اروپا بطور کلی ) و امریکا هستن که تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰آیا میدانسته اید مهمترین قسمت ماشین که همیشه هواتونو داره و گرم نگه میدارتتون و حس خوب بهتون میده همین صندلیه
در طول تاریخ ماشینهای خیلی خوبی تولید شدن ولی متاسفانه به علت نداشتن یک ارگونومی خوب باعث خستگی و کو**** درد شما شده و نارضایتی تا حدی پیش رفته که طرف به دکتر مراجعه کرده و اونجا هم با نارضایتی بیشتر ترک کرده ؟
Hamid
۲۶ مهر ۱۴۰۰با نارضایتی بیشتر ترک کرده …
ای شیطون …
ولی در کل یه حرف جدی تو عمرت زدی تا حالا؟
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰حمید داداش دلمون برات تنگ شده بود . دیگه با کامنتای بالاشهری میپری جواب کامنتهای مارو نمیدی 😉
جونم برات بگه حمید داداش خودت سابقه دکتر رفتن زیاد داری وتوضیحش چیزی سختی نیست
ققط به مشکلاتت اضافه تر میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰حرفت درسته،دکترا هم دیگه دردی رو دوا نمیکنن خصوصا مال دانشگاه آزاد همه با سهمیه میرن دوتا قرص بدن دیگه هیچ…
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۰درکیفیت زاپن سرور و سالاره کره پیگیرشه المانم بدک نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰آلمانم بدک نیست ؟ اصلا آلمان خود کیفیته
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰ایشون منظورش بحث استهلاک بود .
آلمانی ها ( به خصوص سرطان ب ام و ) هرگز خودرو های کم استهلاک نبودن و نیستن و نخواهند بود .
همین ب ام و سری ۳ های معمولی توی ایران خودمون ؛ الان همشون به ترتر و روغن سوزی و روغن ریزی و هزار تا مشکل دیگه افتادن !
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰داداش ممد رضا دلیل این همه استهلاک فقط یک چیزه
نبود روغن کیفیت بالا در ایران
بیشتر روغنها فیک شدن
و از همه بدتر نداشتن اطلاعات دقیق خریدار که زرنگی میکنه و دیر به دیر میره برای تعویض روغن و مشکلات روغن سوزی و یاتاقان هم همینه
لطفا فیک کامنت نذار داداش 🙏
porsche 919 hybrid evo
۲۶ مهر ۱۴۰۰سالهاست اون مشکل استهلاک بالای ب ام و حل شده و دیگه خبری ازشون نیست
همونطور هم که ممد ژانگولر گفت که خیلی هم درست گفت بحث کیفیت روغن و سوخت داغون ایرانه که تبدیل به سم شده واسه خودرو های خارجی
Audi rs e_tron gt
۲۶ مهر ۱۴۰۰آلمانی ها اولن👌
AMG GT R
۲۶ مهر ۱۴۰۰اصلا مگه رقیبی دارن که اول بشن …
Arman
۲۶ مهر ۱۴۰۰معمولا در کنار کیفیت اسم آلمان میاد
البته بقیه برند ها هم عالی هستن،نیسان و هیوندا و هوندا خیلی خوب بودن تو این بررسی
Karl Benz
۲۶ مهر ۱۴۰۰ایرانی ها… فقط تجربه صندلی همین آشغالای داخلو دارن و فکر میکنن بهترینش سمنده 😂😂😂
با مهربونی جهان زیباتره
۲۶ مهر ۱۴۰۰بهترین ماشین برای ایران ریو هست
فرهاد
۲۶ مهر ۱۴۰۰البته بعد از پراید اگر وضعیت ایمنی ریو رو مطالعه بفرمایید قطعا نظرتون عوض میشه خیلی از کشورها اجازه حرکت در جاده ها رو به این خودرو ندادند.
میثم
۲۶ مهر ۱۴۰۰من با هیوندای ورنا مونتاژ کرمان موتور رانندگی کردم
بسیار ماشین خوب و ساده و مناسبیه
اگه داخلیها در حد اونم میتونستن تولید کنن بازم خوب بود
فولکس گل هم واقعا خوب بود ولی خرجشون سنگینه
پارسا
۲۶ مهر ۱۴۰۰اصلا جی دی پاور رو قبول ندارم پس نام اس کلاس کجاست یا نام سری ۷ و اِی ۸ تو بخش خودرو های لوکس چرا نیست؟
حتما اینا هم پشمن
به پیر به پیغمبر توی خودرو های لوکس مثل اس و سری ۷ و اِی ۸ ارگونومی و نرمی صندلی ها قابل مقایسه با ماشین های دیگه نیست
هیچوقت لکسوس و جنسیس توی بخش خودرو های لوکس به این آلمانی ها نمی رسن
ولی اینجا شاهد بودیم تو بخش خودرو های لوکس از این سه تا خبری آنچنانی نبود
از نشانه های آخر زمانه
فقط می تونم به جی دی بگم بچه لیا پایین سرم ن درد گرفت
میثم
۲۶ مهر ۱۴۰۰هیچوقت نگو هیچوقت
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰https://youtu.be/Mpim9Nncj8E
آمریکایی باز ها ( به خصوص ماسل دوستان ) حتمااا ببینند .
(ریپلای به کامنت اول زدم که دیده بشه 🙂 ؛ طرفداران حقوق بشر لازم نیست خودشونو ناراحت کرده و بهم یادآوری کنن .)
datsun
۲۶ مهر ۱۴۰۰نیسان چند ساله از صندلهای جاذبه صفر استفاده میکنه که از لحاظ ارگونومی و راحتی در سطح بالای قرار دارن
Navid_bivaN
۲۶ مهر ۱۴۰۰بین ماشین هایی که سوارشدم، بهترین صندلی ها رو نیسان داره، مخصوصا نیسان روگ.
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۰عنوان مطالعه seat quality and satisfaction study هست. حالا تعداد خرابی فکر نمی کنم ارتباط درستی با موضوع مطالعه داشته باشه. احساس من از این عنوان بیشتر راحتی سرنشین، ارگونومیک بودن صندلی، عرق نکردن، خسته نشدن و پارامتر هایی مثل اینا بود. نه تعدا خرابی! صندلی هایی که امروزه استفاده میشه با توجه به آپشن هاشون قطعات زیاد و مختلف داره که باعث میشه احتمال خرابی هم بیشتر بشه ولی این میتونه الزاما به رضایت مشتری و کیفیت صندلی مربوط بشه؟ به عنوان مثال رضایت سرنشین صندلی بنز C class کمتر از رضایت سرنشین النترا و روگ هست؟
به نظرم بهتر بود عنوان دوام رو برای مطالعه انتخاب می کردن
میثم
۲۶ مهر ۱۴۰۰دقیقا درست میگی حسین داداش
تا جایی که من میدونم صندلیهای لینکلن کنتیننتال و نویگیتور بالاترین میزان تنظیمات و راحتی را دارن.
یا بعنوان مثال برای جدیدترین نسل لکسوس ES سه سال زمان برای طراحی صندلی رانندهش صرف شده
یا مرسدس اس کلاس که همیشه صندلیهاش با فرست کلاس هواپیما مقایسه میشه.
این مقاله بنظر من میزان خرابی رو بررسی کرده نه ارگونومی و راحتی و …
M@M@DRZ 911
۲۶ مهر ۱۴۰۰آخه اینم شد معیار ؟ این معیار برای همون مطالعه کیفت اولیه و قابلیت اطمینان خوبه نه صندلی .
خوب و بد بودن صندلی رو با زیبایی و کیف و ارگونومی می سنجن نه تعداد مشکلات و خرابی صندلی در چند صد دستگاه .
کلا تعداد مشکلات و اینا معیار جی دی پاور برا سنجش هست .
Mad.z.Max
۲۶ مهر ۱۴۰۰اوهوم
«مثل دیگر مطالعههای جیدی پاور، کیفیت صندلیها از طریق تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) اندازهگیری شده و هرچه این عدد کمتر باشد، صندلی بهتر است.»
مثلا اگر شرکتی یه نیمکت غیر متحرک فلزی با یه تیکه ابر چسبیده شده روش بیرون میداد، احتمالا اول میشد، چون خرابیش صفر بود!
یانکی
۲۶ مهر ۱۴۰۰خفن ترین صندلی برای لینکلنه خودش یه سرگرمی 30 جهت.
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰چرا ولوو تو لیست نیست ؟😥
ولوو کجایی دقیقا کجایی ؟
کجایی تو این لیست بی این لیست کجاییییییی ؟
Swedish arrogant tiger
۲۶ مهر ۱۴۰۰نمیفهمم تعداد مشکل و خرابی چه ربطی به بهترین صندلی بودن داره، برای خوندن بد نیست ولی بنظرم این نظر سنجی و نتیجه اش از اساس مشکل داره و فاقد ارزش خاصیه!
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۶ مهر ۱۴۰۰مرد جوانی که مالک یک فولکس واگن کابریو است می نویسد:«مادرم مرا تحت فشار گذاشته تا ماشین دوست داشتنی ام را بفروشم و به جایش یک ماشین ژاپنی بخرم. چون هر بار که ماشینم نیاز به تعمیر پیدا می کند و خرابی کوچکی دارد باید حدود 600 دلار برای تعمیرش هزینه کنم. واقعیت این است که خودروهای آلمانی قطعات گرانی دارند و تعمیر و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد.»
یک کارشناس خودرو نیز می گوید:«خودروهای مرسدس بنز، آئودی و بی ام دبلیو هزینه نگهداری بالایی دارند، در عین حال که خودشان جزو خودروهای گران قیمت هستند. خودرو شخصی من یک بی ام دبلیو ایکس5 است. من عاشق این ماشینم. اما این ماشین پر از شکستنی است:پنجره ها، دستگیره های در، سانروف، تنظیم کننده صندلی، حسگرها، کلیدهای روی پنل و تعداد زیادی وسیله دیگر که از شمردن آنها خسته می شوید. من از سواری بی ام دبلیو لذت می برم.
موتورش هرگز دچار مشکل نشده است اما وسایل کوچک همیشه می شکنند و باید تعویض شوند. وسایلی که برای کاهش وزن خودرو و بهبود وضعیت ترمز و ایستادن، از پلاستیک های کم وزن ساخته شده اند و ممکن است با هر برخوردی بشکنند. آن وقت باید برای خرید قطعه هزینه زیادی متقبل شوید.»
این سخنان بسیار نزدیک به واقعیت است. با توجه به پیشرفت علم مهندسی و البته لوکس شدن خودروهای امروزی، کمتر پیش می آید که یک خودرو در پنج سال اول عمرش نیاز به تعمیرات جدی داشته باشد اما بعضی خودروها اگر نیاز به تعمیرات جزیی پیدا کنند هزینه زیادی روی دست مصرف کننده می گذارند.
در این میان خودروهای آلمانی به دلیل استفاده بیشتر از المان ها و مولفه های لوکس در صدر جدول خودروهای پرهزینه هستند. برابر یک مطالعه که چند سال قبل صورت گرفت آئودی8 و مرسدس بنز کلاس G در پنج سال اول بیشترین هزینه نگهداری را دارند. مرسدس بنز کلاس CL هم در بین پنج خودرو اول قرار دارد تا جمع خودروهای لوکس آلمانی را تکمیل کند.
(نتیجه ای که تاکنون در مدل ماشین ها تغییر کرده اما در برندها دچار تغییر خاصی نشده است.) البته برخی از دلایل هزینه بالای نگهداری خودروهای آلمانی به مهندسی پیشرفته آنها و قطعات یدکی گران قیمت آن برمی گردد. در مقابل خودروهای ژاپنی که دارای طول عمر بیشتری نیز هستند، به دلیل پرهیز از استفاده زیاد از مولفه های لوکس و تجملاتی و نحوه طراحی، هزینه بسیار کمتری نسبت به خودروهای آلمانی دارند.
نتیجه اینکه اگرچه محصولات آلمانی با کیفیت فوق العاده بالای خود، مشتریان بی شماری دارند اما محصولات ژاپنی علاوه بر کیفیت بسیار خوب و ایمنی بالا، هزینه های نگهداری بسیار پایینی دارند و عموماً کم هزینه ترین خودروهای جهان به شمار می روند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰آقای صمدی مرسی،همیشه اطلاعات و کامنتای مفیدی میزاری دمت گرم 🙏