کراساور جدید کرمان موتور، در کلاس قیمتی ۱/۵ میلیارد تومان با چند رقیب شناخته شده مواجه است. این مطلب، ضمن مقایسه بین KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک S5 و ام وی ام X55، ارزش خرید این خودروها را بررسی میکند.
شاسیبلندهای چینی به دلایل مختلف در ایران پرفروش هستند. از یک سو، مردم به به کراساورهای ساخت مشهور دنیا دسترسی ندارند و از سویی دیگر، مدلهای دست دوم ژاپنی و کرهای، بسیار گران محسوب میشوند. برای مصرفکننده، انتخاب یک هیوندای توسان باعمر ۱۰ ساله و کارکرد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر، ۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان هزینه دارد؛ اما قیمت یک کراساور صفر کیلومتر چینی از میان KMC A5 یا فیدلیتی پرایم و جک S5 و X55، در حدود ۱/۵ میلیارد تومان است.
در میان خودروهای ساخت چین که توسط شرکتهای داخلی مونتاژ شدند، X33 مدیران خودرو و جک S5 کرمان موتور، بیشترین فروش را طی سالهای اخیر داشتند. با این شرایط، جانشینهای خودروهای مذکور هم پرتقاضا هستند. امویام X55 از لحاظ موتور و گیربکس، پلتفرم و حتی ابعاد بدنه، تفاوتهای مهمی با X33 دارد؛ اما X5 جانشین S5 صرفا یک فیسلیفت (تغییر چهره) محسوب میشود.
سمت دیگر بازار خودروهای چینی، ۲ محصول با بدنهی بزرگتر نسبت به X55 و KMC X5 وجود دارند که اتفاقا چندان جدید نیستند. فیدلیتی پرایم مونتاژ بهمن، از محصولات زیرمجموعهی چری محسوب میشود و KMC A5 ساخت برند ناشناختهی SWM است. حدود چهار سال پیش، سیف خودرو تعدادی SWM را وارد ایران کرد و بعد از وقفهی طولانی، حالا همان خودرو توسط کرمان موتور عرضه خواهد شد.
مقایسه طراحی و ابعاد KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55
نمای A5 تحت تاثیر دوج امریکایی طراحی شده و حالت تهاجمیتر نسبت به رقبای هموطنش دارد. از نظر ابعاد نیز، فیدلیتی و A5 بزرگتر از جک X5 و X55 محسوب میشوند. این موضوع، برای افرادی که صندوق عقب بزرگ و راحتی سرنشینان را اولویت اصلی بدانند، اهمیت دارد. جدول زیر، اندازهی چهار خودرو را نشان میدهد. فیدلیتی پرایم با بیشترین فاصله محوری، کابین جادارتری نسبت به رقبا دارد.
طول (میلیمتر) | عرض (میلیمتر) | ارتفاع (میلیمتر) | فاصله محوری (میلیمتر) | وزن (کیلوگرم) | |
SWM کرمان موتور KMC A5 | ۴۶۷۰ | ۱۸۵۵ | ۱۷۴۰ | ۲۷۵۰ | ۱۵۵۰ |
فیدلیتی پرایم بهمن موتور | ۴۷۳۵ | ۱۹۰۰ | ۱۷۱۰ | ۲۷۲۰ | ۱۵۷۵ |
جک کرمان موتور KMC X5 | ۴۵۰۵ | ۱۸۵۰ | ۱۶۹۸ | ۲۶۶۰ | ۱۵۶۰ |
چری مدیران خودرو MVM X55 | ۴۳۵۸ | ۱۸۳۰ | ۱۶۷۰ | ۲۶۳۰ | ۱۳۶۰ |
در بحث زیبایی، قطعا سلیقهها متفاوت هستند اما میتوان از دیدگاه طراحی فنی و هماهنگی اجزای بیرونی، فیدلیتی پرایم را برتر از KMC A5 و جک X5 و چری X55 دانست. کراساور SWM یا همان KMC A5 با خطوط تیز در چراغهای اصلی، کمی توی ذوق میزند و خصوصا از نمای پشت، چندان خوشایند نیست. این شرایط را میتوان برای طراحی عقب X55 نیز توصیف کرد.
مقایسه کابین و اتاق KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55
با کمی ارفاق میتوان طراحی داخلی جک X5 کرمان موتور و امویام X55 را برتر از KMC A5 و فیدلیتی پرایم دانست. از دیدگاه نگارنده، جاسازی نمایشگر لمسی داخل داشبورد، حس یک خودروی قدیمی را برای سرنشینان SWM تداعی میکند. از سویی دیگر، مانیتور بزرگ در جک X5، امتیازی مهم محسوب میشود.
هرچند که اتاق X55 نسبت به سه خودروی دیگر، کوچکتر و کمجاتر است؛ اما برای راننده و سرنشین کنار او، چند نکتهی مثبت فراهم میکند. از یک سو، کیفیت دوخت و نشیمن صندلیها حس بسیار خوبی برای مالک دارد. از سویی دیگر، تجهیزات مختلف و کلیدها، ترکیب خوب با دسترسی مناسب ارایه میدهند که منجر به رضایت کاربران در طولانی مدت میشود.
مقایسه پیشرانه و تجهیزات فنی KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک، X5 و X55
جای تعجب نیست که چهار کراساور مورد بحث، همگی از موتور ۱/۵ توربو استفاده میکنند و از این نظر، تفاوت چندانی ندارند؛ اما وزن نابرابر و گیربکسهای مختلف این خودروها باعث میشود در شتابگیری عملکرد متفاوت داشتند. جدول زیر، آمار فنی KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55 را نشان میدهد.
موتور | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتن متر) | زمان صفر تا صد کیلومتر برساعت (ثانیه) | مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر) | |
SWM کرمان موتور KMC A5 | ۱/۵ لیتر توربو | ۱۳۷ | ۲۱۲ | ۱۲ | ۱۰ |
فیدلیتی پرایم بهمن موتور | ۱/۵ لیتر توربو | ۱۵۵ | ۲۳۰ | ۱۱ | ۸ |
جک کرمان موتور KMC X5 | ۱/۵ لیتر توربو | ۱۸۰ | ۲۸۰ | ۱۰ | ۸ |
چری مدیران خودرو MVM X55 | ۱/۵ لیتر توربو | ۱۴۷ | ۲۱۰ | ۱۰ | ۷ |
از دیدگاه نگارنده، باتوجه به اینکه موتور ۱/۵ توربو ساخت چین، چندان قدرتمند نیست؛ از نظر استهلاک و هزینههای جانبی روی X55 عملکرد بهتری ارایه میدهد. مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتر، باعث میشود X55 برای رانندگی اسپرت و جوانپسند، گزینهی مناسب باشد.
مقایسه امکانات و تجهیزات KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55
خودروهای چینی با انبوه آپشنها در ایران مشهور هستند و از این نظر، تفاوت چندانی ندارند. جک X5 بزرگترین نمایشگر لمسی با اندازهی ۱۲/۸ اینچ را فراهم میکند و X55 مدیران خودرو نیز، کیفیت بهتر برای مانیتور اصلی دارد.
ظاهرا جک KMC A5 تنها خودروی این گروه است که علاوهبر گرمگن داخل صندلی جلو، سردکننده صندلی هم دارد. دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، استارت دکمهای، ترمز پارک برقی، دوربین عقب باکیفیت و دید در شب، سیستمهای ترمز ضد قفل و کنترل پایداری و کشش و حفظ خودرو در شیب، رابط اندروید اتو، کول باکس (محفظهی خنککننده با کولر)، تنظیمات برقی صندلی جلو برای KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55 ارایه میشود.
مقایسه قیمت KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک X5 و X55
در بازار آزاد، با نرخ دلار ۵۸ هزار تومان و شرایط اقتصادی اردیبهشت ۱۴۰۳، تقریبا هرسه خودرو ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان قیمت دارند. با این شرایط، انتخاب برای مخاطب، کاملا سلیقهای است.
افرادی که به شتاب بالاتر علاقه دارند و البته نگران هزینهی جانبی مثل استهلاک قطعات و مصرف بنزین هستند، بهتر است سراغ X55 مدیران خودرو بروند. امتیاز راحتی بالا در کابین و جاداری صندوق عقب هم، به KMC A5 و فیدلیتی پرایم میرسد؛ اما باتوجه به سابقهی نهچندان خوب فیدلیتی در مشکلات مربوط به گیربکس که البته بهمن موتور ادعا میکند رفع شده است؛ خرید دیگر گزینهها منطقیتر به نظر میرسید.
جک X5 یا همان جک S5 فیس لیفت، طی سالها حضور در بازار ایران، کیفیت فنی قابل قبول ارایه داده است. شرکت کرمانموتور نیز، در زمینهی پشتیبایی از گارانتی و فروش لوازم یدکی، رضایت مشتریان را در اختیار دارد. خصوصا پس از حادثهی پیشآمده برای X55 مدیران خودرو، ظاهرا جک X5 گزینهی باکیفیتتر و کمدردسرتر نسبت به فیدلیتی و SWM است.
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم ام وی ام X55 نزدیکترین انتخاب برای رسیدن به خداست.
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ایکس ۵۵ که اکسلش در میره موفق به تصرف لقب تک اکسل شده
اون a5هم همون محصول شکست خورده پس فردا موتوره
میمونه اون یکی که اونم مجهول الحاله
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا اشتری
خودِ مالکانِ X55 خجالت میکشند دیگه بشینند پشت رول!!!
بعد شما اومدی با آسودگی خاطر X55 رو چسبوندی به بقیه آتوآشغالای دیگشون!!!
بخدا خیلی خوبید پسر خاله عزیزم!!!
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳KMC x5 از بین این ها امتحان خودشو پس داده
پس ارزش خرید داره چون قطعا بازار خوبی داره(حداقل حداقلش تا ۵ سال دیگه تولید میشه)
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳امتحانشو پس داده ولی با نمره مردود
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته ولی خوبیش اینه اکسلش در نمیره
سهیل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳در حال حاضر محصولات کرمان موتور بیشترین قابلیت اطمینان و خدمات پس از فروش رو دارن. بقیه عروسکن ولی شکستنی
aradkhodaverdi
۲ خرداد ۱۴۰۳A5 همون g01f برای swm هست که با آرم ایتالیا که زیبا هم بود و قصد القا کردن اصلت برند رو داشت ولی در کل ماشین فیس زیبایی داره مخصوصا جلوش و به آدم حس دورانگو رو میده ولی اگر خدمات بهتری داشت سیف خودرو ترجیح میدادم بود ولی خب کرمان موتور خدمات پس از فروش مناسبی داخل هر شهر تقریبا داره و امکان اقساطی که میزاره هم خوبه ولی جک x5 هم که همون s5 فیس لیفته از لحاظ فنی ماشین خوبیه
مرتضی
۲ خرداد ۱۴۰۳هر کدوم شرایط فروش راحتتری داشته باشه بهتره
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای اشتری
ببخشید اگه زیاد سوال میپرسم، ولی x33s با ۱۰۰ هزار مدل ۹۶ کارکرد چطوره بنظرتون؟
چون دوست ندارم پدرم پول برای ماشین ایرانی بده و جک J4 و x22 معمولی هم بدرد ما نمیخوره و همین دست دوما نظر من هست
و من خودم هم چون ماشینم اکثر قطعاتش کره ای هست و پراید های مدل بالا تر هم چون سوار شدم میبینم هرچقدر ماشین ایرانی جدیدتر باشه کیفیتش خیلی کم و کمتر میشه
و اینکه چه ماشین شاسی ای رو تو این رنج تا ۸۰۰ یا ۹۰۰ میلیون شما میپسندید؟
کاربر آنلاین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از بهترین ماشین ها چانگان cs35 هست که هم جاداره و هم کیفیت خوبی داره ولی از نظر شتاب
زیاد جالب نیست و اگر هم پدر شما امکانات میخواد باید دور چانگان رو خط بکشه ولی من خودم چانگان داشتم تا ۱۷۰ هزارتا باهاش رفتم هیچ مشکلی نداشت
ناشناس
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳جات بودم یه x33cros خوشگل مگولی برا بابام ثبت نام میکردم
R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اون که صندلی عقبش بلا استفادس از بس که کوچیکه
VR4
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی که ماشین چینی میخره بهونش اینه که نمیخواد کره ای یا ژاپنی دست دو بخره، یعنی مشکلش با دست دو بودنه. حالا شما میخوای چینی دست دو بخری؟ اگر چینی میخرید یا صفر بخرید یا چیزی که هنوز گارنتی فعال داره که حداقل ایرادی داشت دستتون به جایی بند باشه.
Aliasg5
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ابکی تر از این مقایسه ندیدم اخه کی بین خرید فیدلیتی و x55 مونده؟ قیمت فیدلیتی ۲۱۰۰ عه بازار کی ام سی x5 قیمتش ۱۶۰۰ کجاش به هم میخوره ؟ مقاله مینویسید زحمت میکشید یچی بنویسید که فایده داشته باشه نه اینکه صرفا برا بازدید باشه
رنجبر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳فیدیلیتی پزایم ۱۸۰۰ قبمتشه. کحا ۲۱۰۰ هست بهت اتداختن
new reventon
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته همه چینیایی که وارد شدن همه از دم آشغالن. ولی اینkmc a5 یه مرحله بالایی از آشغال بودنه. کیفیت پلاستیک سپر جلوش تو کارگاهای پاکستان بهتر درست میکنن. کیفیت رنگ داغان
محمد
۲۹ خرداد ۱۴۰۳مگه تو بازار اومده که شما کیفیتش رو دیده باشین و اینجوری مطمئن حرف میزنید
حمید
۲ مرداد ۱۴۰۳ماشین فول آپشن به این زیبایی رو میگی ….از نزدیک دیدیش…بسیار زیباست طراحش معروف و یک دورگه ایتالیایی چینی است…خدمات کرمان موتور هم بسیار بهتر از بقیه شرکت هاست…چه آبش و پارامتری است که نداره این ماشین ؟ یکی شو بگید لطفا…
🤡
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچ کدوم کمری ۲۰۱۰
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقاً با شما موافقم
کلاً خریدنِ چینی در ایران یعنی حماقت!
تو چندتا مقاله پائینتر در مورد اوورهال تقریباً کامل نوشته ، برید خودتون ببینید!!!
فکرشو بکنید حتی با نزدیک ۲ میلیارد میشه لکسوس RX350 مدل ۲۰۰۷ خرید ( البته رنگدار ) ولی مطمئنم لاشهی همون لکسوس به کل کشور چین میارزه چه برسه به لگنهاشون!!!
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳نوید صددرصد موافقم👌👌👌
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳نوید کسایی که میرن سراغ این ماشینا بخواطر شرایط اقساط،گارانتی طولانی مدت،خدمات پس از فروش هست.کره ای ۱۰ یا ۱۵ سال کارکرد که هم کیلومتراشون دستکاری شده و هم رنگ دارن فقط به درد دلال جماعت میخوره که دستی بکشه روش و ردش کنه با قیمت بالاتر.ژاپنی ۲۰ سال کار هم که دیگه از رده خارج شده.باور کن نه طرفدار خودرو های چینی ام نه ماشینم چینیه یه پارس مدل ۹۰ دارم.ولی منطقی نیست با این بودجه سراغ کره ای و ژاپنی بری!
قطعا چین در حد ژاپن و کره نیست.یه نکته هم بگم خیلی از مکانیکا به دنبال تخریب خودرو های چینی هستن چون گارانتی داره.یکی از بستگان بنده تیگو ۷ مدل ۹۷ یا ۹۶ داره دقیق نمیدونم ولی به گفته خودش تا الان جز مصرفی چیزی عوض نکرده!جک اس 5 هم ماشین بدی نبود مدل ۹۵ دوست من داشت و تا الان مشکل خاصی نداشته.خلاصه از هر ماشینی درست استفاده کنی طول عمر بالایی داره ولی ماشینی که ۱۲ تا ۱۷ سال کارکرد باشه فقط به درد دلال جماعت میخوره تمام!یکم واقع بین باش مصرف کننده واقعی با این بودجه سراغ کره ای ژاپنی نمیره.
نوید سویی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ینی تو میخوای لکسوس ۲۰۰۷ رنگدار بخری؟چک کردم کارکردشم حدود ۲۴۰ هزار تاس این دیگه سرطانه نه ماشین
یاشار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقا من جک s5دارم مدل 94 از صفر تا حالا با کیلومتر 235 کارکرد دستمه همه چیزایی که تا الان عوض شده مصرفی بوده به جز یه واشر سر سیلندر که به اختیار خودم باز شده تازه من شغلم جلوبندی هستش و ماشین رو افرودی نگهداری میکنم
Taha Ayoobi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لکسوس با 240 هزار کارکرد مثل چینی صفر میمونه
Mr. gt c
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بهتر یا بد تر بودن اینطوری مشخص نمیشه، باید در بازه زمانی چند ساله این رو تأیید کرد
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فیدلیتی باید با
لاماری
تیگو ۷ پرو
دیگنیتی
هایما
و…
مقایسه بشه
بعید میدونم کسی بین فیدلیتی و x55 مونده باشه برای خرید
ولی بین اون ۴ تا انتخاب خیلی سخته
کاش مقایسه بین اونا انجام میشد
یا اینکه اون گزینه ها هم توی این مقایسه بودن
Saeed Farshchian
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳X55 ولی به یه شرط
اکسل اضافی هم بدن موقع خرید
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی داری میگی آپشن اکسل پران رو دوست نداری؟
A Sus man
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳برادری فرمود:اگر میخواهی به صورتی دردناک بمیری پراید را بردار
ولی به نظر بنده اگر میخواهی بدون درد بمیریx55 و x22 را بردار البته راه مردن تو در دنده عقب است
𝐀𝐥𝐢
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳Kmc x5=زشت ترین فیس لیفتی که میشه رو جک گذاشت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مخالفم
از جلوش یکم بد شده ولی از عقبش عالی شده
911
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچ کدوم.
برید فیلم گیر کردن تیگو ۷ رو تو سیل مشهد ببینید
که پراید و پارس دارن از کنارش رد میشن نمیگم اون دوتا حلب خوبن، میگم که عمق فاجعه رو نه تنها اکسل بلکه وضع ماشینای مثلا افرود رو ببینید، اون دفعه هم یه تبلیغ از فونیکس یا مدیران خودرو دیدم زده بود ایکس ۵۵ یا همون تک اکسل رو ملقب کرده بود به سلطان جاده های برفی یا نمیدونم سلطان بود چی بود
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یه ذره تازه لگن های چینی داشتن آبرو جمع میکردن برای خودشون این گیر کردن تیگو هفت و جک تی هشت تو جایی که با اسکوترم به راحتی میشد رد بشه و در اومده اکسل ایکس۵۵ و فونیکس کلا به باد داد آبروی نداشته چینی هارو
کاربر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همین تیگو هفت میارزه به صدتا لگن ۱۵ تا ۲۰ سال کره ای جاپونی که تاریخشون سر رفته.واقعا چرا فکر میکنید کره ای ژاپنی ۲۰ یال کار بهتر از چینی صفر کیلومتره؟حاضرم شرط ببندم سوار نشدید فقط هیت میدید هیت.خود اقای اشتری که ۱۲ سال سایت خودرویی داره چینیو پیشنهاد میده بعد طرف نشسته پشت گوشی ماشینش تهش پراید مدل ۷۴ شاسی آسیب دیده باشه یه بارم سوار چینی نشده هی هیت میده.
Taha Ayoobi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳@ کاربر
ژاپنی 20 سال کار؟ من ژاپنی 32 سال کار سوار شدم، با قاطعیت میگم سواریش از چینی ها بهتره. اون 20 سال کار ها که جای خود داره.
سید
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳نه عزیز دلم تیگو۷سرطان اصلا ماشین خوبی نیست تشریف بیارین ببرمتون بیرون خودت ببین . من ی اچ سی 96 هم دارم که میگم با هیچ ماشینی تو رده بالای چینی هام عوضش نمیکنم ولی تیگو فقط لب و دهنه
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آره نوشته بود سلطان جاده های برفی🤦🏻♂️
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی. ببخشید شما تصادف تیگو ۷ پرو و تاکسی ۴۰۵ دیدید یا نه اگر ندیدید برید ببینید نظرتون کاملا در باره خودروی چینی عوض میشه
من خودم از ماشینهای چینی خوشم میاد این ماشین ها از چشم بعضی ها بد در اومده. هر چی که هستند از ماشین های ایرانی بهترن
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳درسته ولی اون ماشین تیگو ۷ اگه بیمه نباشه هزینه تعمیرش از خودش بیشتر میشه ولی کسی که میتونه ژاپنی کارکرده یا کره ای وارداتی کم اپشن بخره چرا باید چینی بخره؟
یه نفر
۱ خرداد ۱۴۰۳شما برو همون النترا جدید رو بخر که حتی دوربین عقب هم نداره
aradkhodaverdi
۲ خرداد ۱۴۰۳حرفم با سنده چینی سوار شدم هزینه هاشو دیدم کیفیتش هم نسبت به داخلی ها دیدم و واقعا سر ترن ولی به خرج بیوفتن دیگه هیچی
Sina
۱ خرداد ۱۴۰۳این حرف رو قبول ندارم و تعصبی هم رو هیچ ماشینی ندارم
اینکه کسی توی فلان جا گیر کنه از بی تجربگی راننده هم میتونه باشه
خیلیا نمیدونن که نباید جایی که گل هست توقف کرد و باید ادامه دار حرکت کرد
و هم اینه که جاده پیدا نیست و احتمال وجود چاله و جوب هست
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه فیلم ایکس 55 را دیده باشید با اون سرعتی که داشت و زمین خوردن ماشین هیچ یک از سرنشینان دچار مشکل خاصی نشدن و کلاف و اتاق خودرو آسیب جدی ندیده بود و این یعنی اینکه ایکس 55 از لحاظ اتاقی قابل قبوله و ممکن حادثه برای هر خودرویی پیش بیاد ولی زنده بیرون اومدنش شرطه که ایکس 55 سربلند در اومد … من سورن پلاس دارم ولی با فیلمی که دیدم میخوام برم ایکس 55 بگیرم از آشغال های وطنی خیلی بهتره.
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اشتباه نکن.
اگه دقیق فیلم رو ببینی، متوجه میشی که ماشین به هیچ عنوان غلت نخورد رو زمین. یعنی فقط کشیده شد رو زمین.
اون آخرش که سرعتش کم شده بود یه دور زد که اصلا به ماشین فشار نمیاره.
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳فقط قبلش چند تا مانور کنده شدن اکسل تمرین کن آمادگی داشته باشی ولی در کل از ایرانی بهتره
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب بین آشغال، آشغال تر، خیلی آشغال و لگن.
کاربر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳پولشو نداری که انقدر بد میگی راجب چینی؟😅😅😉😉
حق مردم ما اینکه ژاپنی کره ایه ۳۰ سال کار از رده خارج بگیرن.برید جک کنید همین تیگو ۷ پرو و ۸ توی عربستان فروش دارن هنون x55pro توی یه کشور اروپایی دقیق یادم نمیاد فروس داشه حالا بشینو حسودی کن😅
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۳آره پولشو ندارم،
حسودی کنم؟😂
به چی حسودی کنم؟
به اینکه مردم مجبورن بنجل های چینی سوار شن حسودی کنم؟
منوچهر قشقایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳من یکساله x55 پرو دارم. ۱۵۰۰۰ باهاش رفتم
همه جاباهاش رفتم. خوزستان ، شیراز ، شهرکرد ، قم وووو
بسیارپرشتاب، نرم ، زیرپا عالی ، لذت رانندگی باهاش واقعا عالیه. هیچ مشکلی هم نداره.
داخل کابینش هم خدایی خاص و قشنگه.
ضمن اینکه قطعات x55 هم به وفور دربازاز و نمایندگیها موجوده.
این اتفاق دررفتن اکسل هم نمیدونم، برای هر خودرویی ممکنه اتفاق بیفته.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دوست من یه ویدیو تو یوتیوب بود یارو دستگیره ایکس ۵۵ اش خراب شده بود خواست عوض کنه بعد نداشت بعد عصبی بود دستگیره خراب رو گرفت محکم کوبوند به آسفالت
امیر
۲ خرداد ۱۴۰۳وای چه وحشتناک😂
Alireza
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب بین بد و بدتر
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳نظر شخصیم ژاپنی کارکرده یا کره ای کم اپشن ولی چینی نه چینی از ایرانی درسته بهتره ولی سود خودرو های چینی از قطعات هست جالبه آیینه بغل یکی از همین خودرو های داخل لیست ۲۰ میلیون تومان
Mohammad
۱ خرداد ۱۴۰۳من ترجیح میدم فیدیلیتی و کی ام سی بخرم ولی x55 رو نخرم
محمد
۳ خرداد ۱۴۰۳من از سال ۹۰ که ایکس۳۳ اومد،چینی سوار شدم.بعدش جک اس۳. و حالا کی تم سی ایکس ۵. چون همیشه داخل جاده هستم و ماشین زیر پام، زیر ۲۰۰هزار کیلومتر نبود، کلا غیر از روغن و مصرفی ها، هیچ هزینه ای برامنداشتند.. از آپشن ها و سواریشون هم خیلی راضیم
یکی از دوستان پرادو ۳۰۰هزار کار خریده بود، به اندازه ایکس ۳۳ من هزینه کرد تا براش ماشین بشه.
هوشنگ جوزائی
۳ خرداد ۱۴۰۳دوستان عزیز خودروهای چین از لحاظ کیفیت طوری تولید میشن که بتونن با خودروهای جهانی رقابت کنند و تا حالا هم خوب تونستن توی دنیا جا باز کنند خودروهای اروپایی نمیگم که بد هستند قطعاً از لحاظ کیفیت خیلی پیشتاز تر از خودروهای چینی هستند ، اما فراموش نکنید « هر چی پول بدی آش میخوری» من خودم هم خودروهای اروپایی و هم چینی داشتم و اینجا بی طرف قضاوت میکنم ، به عنوان مثال تیگو پرو مکس حدود ۴/۵ هزینه برمیداره و بسیار هم بروز هست مقایسه کنید با مثلا سانتافه ۲۰۱۷ که تقریباً یک قیمت هستند ، من اگه بخوام انتخاب کنم تیگو را ترجیح میدم چون سانتافه داشتم و بعد از ۱۳۰ هزار کیلومتر یاتاقان زده ، یک مافیای پنهان هست که تبلیغات منفی برای خودروهای چینی پخش میکنند در صورتیکه نسبت به قیمتشان بسیار اقتصادی تر هستند ، اونی که ۱۴ یا ۱۵ میلیارد میده به یه لندکروز ۲۰۱۰ بیشتر دنبال اسم این خودرو میره « تکرار میکنم تویوتا لندکروز از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با هیچ خودروی چینی نیست » ولی هزینه کردن این مبلغ برای یک خودروی ۱۴ سال کار کرده اگه از طلا هم باشه کار عاقلانه ای نیست ، البته در سال ۲۰۱۰ خودم صفر این خودرو را به قیمت ۸۸ میلیون خریدم ولی در زمان حال این قیمتها را به هیچ عنوان نمیپذیرم ،« اینو برای این گفتم ممکنه بعضی ها بگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اخه »
پژمان
۱۱ خرداد ۱۴۰۳درسته kmc a5 قبلا تولید شده و مورد استقبال بوده اما الان مشخصات فنیش کلا فرق کرده و هنوز به بازار نیومده نمیدونم شما به عنوان نگارنده چطور در مورد رنگش صحبت می کنید . وقتی هر دو ماشین x5 و a5 قراره توسط کرمان موتور تولید بشن مگه میشه رنگشون کیفیت متفاوت داشته باشه
مهدی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳با سلام
من خودم بین x55 و x5 و دیگنتی تحقیق کردم
با توجه به گشاور.. قدرت اسب بخار.. و سابقه چند ساله ای که داشته.. مسلما جکx5 بهتره و بازار دست دوم بهتری هم خواهد داشت.. البته این نظر منه
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۳من از سال ۹۷ تا الان چانگان CS35 دارم و خدا رو شکر هیچ مشکلی نداشته
به نظر من چانگان از همه بهتر و با اصالت تر هست
محمد
۲۴ خرداد ۱۴۰۳به نظر من اگر جک s5 مدل جدید گیر آدم بیاد از همه اینها سر تره
فرشید
۲۳ تیر ۱۴۰۳بعضی دوستان یه جوری درباره خرید خودروهای قدیمی با برندهای ژاپنی و کره ای صحبت می کنند ، فکرمیکنند خریدار ماشین چینی هالو بوده که رفته ماشین چینی خریده ، من خودم یه توسان2008 داشتم انقدر تعمیرکارهای مختلف چه دوست و آشنا چه نمایندگی و تعمیرکارهای متفرقه سر هر مسئله کوچیک ماشیون که ازش سر در نمیاوردن اذیتم کردن و کلی وقت و پول مو هدر دادن ، که عطاشو با همه خوبی هاش به لقاش فروختم رفتم همین X55 رو شرایطی خریدم ،ما همه متاسفانه گرفتار این چرخه دروغگویی ، بی مسئولیتی هستیم هممون به قول عباس کیارستمی تو هر زمینه شغلی حرفه ای میشیم از تعمیر خودرو چیزی نمیدونیم یه تابلو انچنانی میزنیم و خودمونو فوق تخصص اعلام میکنیم و این شامل نمایندگی ، تعمیرکار و همه اقشار جامعه میشه ، بریم تاریخچه خودرو های ژاپنی رو بخونید اروپا و امریکا همین نظر رو که روی خودروهای چینی دارن اون روزهاا به ژاپنی ها نسبت میدادن این نشات میگیره از هراسی که دارن و گرنه همین تازگی تعرفه خودرو چینی رو اروپا و ترکیه به یکباره انقدر بالا نمیبرد من خودم با تجربه خرید یکساله X55 میگم هر چند من دو تا خودرو دارم و زیاد اهل خودرو شخصی نیستم اگه بخوام همچین ماشینی با برند های ژاپنی و آلمانی یا کره لی بخرم حداقل چهار تا پنج میلیارد هزینه کنم رجوع کنید به قیمت هیوندا کونا،کرتا و سلتوس ولی با آبشن های کمتر ، 650 پیش پرداخت اینو دادم ، ما به تفاوتشو بذارم بانک حدود ماهی شصت میلیون سود بهم میده اگه میگید ارزش اولیه رو نداره میرم یه آپارتمان نقلی میخرم اجاره شو میدم برای قسط دوازده ملیونیش ، با واقعیت های جامعه خودتون کنار بیاین ما همه تو سیستمی که ازش انتقاد میکینم گناه کاریم