جدیدترین محصول کرمان موتور برای بازار کشورمان، یک هاچبک شهری ۴در با پیشرانه تمام برقی است. جک E30X با برند KMC وارد ایران میشود.
خودروهای شهری، در سراسر جهان طرفدار دارند. هرچند که مسئولان دولتی و مدیران مرتبط با صنعت خودرو، کاملا بیتوجه به کلاس هاچبک عمل میکنند؛ مردم ایران و خصوصا بانوان، علاقهمند مدلهای کوچک هستند. فروش بسیار خوب رنو ۵، پراید هاجبک، دوو ماتیز و امویام ۱۱۰ طی سالهای اخیر، این موضوع را ثابت میکند. مصرف سوخت پایین، سهولت رانندگی و ابعاد کوچک مناسب پارک در شهرهای شلوغ، خودروهای هاچبکها را جذاب جلوه میدهند.
بیشتر بخوانید:
↵سینوگلد تانگو ۵ سدان برقی سایپا و چری آریزو ۵
↵کیا K5 اپتیما وارداتی کوشا خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵ مشخصات و قیمت کیا اسپورتیج وارداتی کوشاخودرو
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
خودروسازی جک یا به بیان صحیحتر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors ، سال ۱۹۶۴ تأسیس شد. در کارنامهی این برند، حدود ۱۰ سال سابقهی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دیده میشود و ۶ دهه، تولید کامیونهای تجاری خصوصا مدلهای اندازه متوسط، داشته است. برخلاف سابقهی کم، تنوع جالبی در خودروهای تولیدی جک شامل انواع سواری و شاسیبلند دیده میشود. همچنین، مدلهای مختلف وانت پیکاپ و پنج مدل ون هم با برند جک عرضه میشود. این خودروساز چینی سرمایهگذاری گستردهای در محصولات تمامالکتریکی داشته است. تیراژ تولید جک حدود ۸۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمدهی محصولاتش در بازار داخلی چین فروخته میشوند.
هاچبک برقی جک سال ۲۰۲۳ تولید انبوه شد. این خودرو با نامهای E30X و Yttrium 3 و Y3 در کشورهای مختلف آسیا و امریکای جنوبی عرضه میشود. قیمت مناسب، شعاع حرکتی قابل قبول با یک شارژ و امکانات الکترونیک جذاب برای کابین، همراه ۵ ستاره ایمنی از نهاد ایمنی تست تصادف چین (C-NCAP) جک E30X را جالب توجه نشان میدهند. کی ام سی E30X به زودی توسط کرمان موتور در نمایشگاه فناوری خودرو ایران رونمایی میشود.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی کرمان موتور KMC E30X برقی
الگوبرداری از فولکس بیتل (قورباغه) و مینی کوپر، بارها توسط خودروسازان چینی انجام شده است و حالا علاوهبر جک E30X مدلهای متنوع ساخت این کشور، مثل ORA CAT با ظاهر مشابه تولید میشوند. برای مخاطب ایرانی، کرمان موتور KMC E30X برقی یادآورد ماتیز و امویام ۱۱۰ خواهد بود.
چراغهای گرد با دایرهای از LED برای روشنایی روز، حالت ساده و غیرتهاجمی KMC E30X را شکل میدهد. این خودرو فاقد جلوپنجرهی سنتی است و از حفرهی نسبتا کوچک وسط سپر برای هدایت هوا به سمت سیستم خنککننده استفاده میکند. حجمدهی بدنه با خطوط مواج و بدون شکستگی تیز، شخصیت آرام E30Xرا تقویت میکند.
در نمای جانبی، سقف و رکاب و آینه بغلهای سیاه تضاد رنگی با بدنه دارند. دستگیرههای مخفی شونده، طراحی خاص و نامتقارن چرخها، جذاب به نظر میرسد. دیگر نکتهی جالب، سقف شیشهای پانورامیک و نصب رینگهای اسپرت آلومینیوم ۱۶ یا ۱۷ اینچ برای جک E30X است که معمولا در هاچبکهای شهری دیده نمیشود.
حالت ساده و حجیم بدنه در نمای پشت E30X نیز وجود دارد. چراغهای عقب، بیضی نزدیک به چهارگوش هستند و خطوط هماهنگ با برش درپوش صندوق را تداعی میکنند. هاچبک برقی جک، وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی سیاهرنگ ندارد و حتی در محل نصب پلاک، فلز همرنگ بدنه ارایه میکند.
طول ۴۰۲۵ و عرض ۱۷۷۰ و ارتفاع ۱۵۶۰ و فاصله محوری ۲۶۲۰ میلیمتر برای کرمان موتور KMC E30X برقی ارایه میشود. با این شرایط، هاچک الکتریکی جک از تمام جهات، بزرگتر از پژو ۲۰۷ ایران خودرو است و حتی ۱۸ سانتیمتر فاصله محوری بیشتر فراهم میکند تا راحتی سرنشینان عقب، بهبود یابد.
طراحی داخلی و نمای کابین کرمان موتور KMC E30X برقی
کیفیت ساخت مواد داخل اتاق و طراحی ادوات داشبورد، جک E30X را فراتر از هاچبکهای ارزانقیمت ژاپنی و کرهای نشان میدهد. نمایشگر بزرگ، صندلیهای اسپرت و رنگ روشن در قسمتهای مختلف کابین، برای جذب مشتریان جوان مفید هستند. از سویی دیگر، ادوات پلاستیکی مربوط به بخش پایین داشبورد، کنسول، خروجی هوای مخصوص ردیف عقب و حتی موکتهای کف صندوق عقب، بسیار ارزانقیمت و نامرغوب به نظر میرسند.
در نسخهی پایه نمایشگر لمسی ۱۲/۸ اینچ وجود دارد اما مدل سفارشی با مانیتور عظیم ۱۵/۶ اینچ ارایه میشود که برای هاچبک شهری، فراتر از انتظار است. حتی پنل پشت فرمان هم صفحه رنگی ۶ اینچ دارد. سطح بالای داشبورد از پلاستیک سخت تشکیل شده اما کیفیت قابل قبول و رنگ متناسب با پوشش صندلی فراهم میکند. طراحی فرمان، بخش نقرهای رنگ میان داشبورد و خروجی هوای تهویه مطبوع، حس خوبی به سرنشینان E30X میدهد.
هنوز مشخص نیست کدام مدل با چه سطحی از امکانات رفاهی وارد ایران شود. کیفیت ساخت صندلی و چرم مرغوب نمایش داده شده در نسخههای سفارشی، E30X را جذاب نشان میدهد. سقف بلند این خودرو در کلاس هاچبک، فضای مناسب برای سرنشینان بالغ فراهم میکند و صندوق ۳۰۰ لیتری، مناسب کاربری شهری است.
پیشرانه و تجهیزات فنی کرمان موتور KMC E30X برقی
دو مدل با پیشرانههای ۷۰ و ۱۰۰ کیلوات (۹۴ و ۱۳۴ اسب بخار) برای جک E30X ارایه میشود. این خودروها ۱۰۰ و ۱۷۵ نیوتنمتر گشتاور دارند و هردو دیفرانسیل جلو با گیربکس تک سرعته هستند. همچنین پک باتری ۴۱ و ۵۱/۵ کیلووات ساعت برای E30X ارایه میشود تا شعاع حرکتی این هاچبک برقی، ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر شود.
مدلهای مختلف E30X حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارند و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت فراهم میکنند. نسخهی ارزانتر، در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نمونهی قویتر، ۸ ثانیه است. با استفاده از سیستمهای شارژ سریع DC که فعلا در ایران بسیار کمیاب هستند، شارژ کامل باتریها از ۳۰ به ۸۰ درصد، حدود ۳۰ دقیقه زمان میبرد اما با برق شهری، برای رسیدن از ۱۰ به ۱۰۰ درصد، ۸ تا ۹ ساعت زمان لازم است.
دوربین ۳۶۰ درجه، حسگر پارک، شش کیسه هوا، سیستمهای کنترل پایداری ESP و ترمز کمکی هیدرولیکی، امکانات استاندارد جک E30X هستند. نگارنده امیدوار است مشابه نسخههای سفارشی بازار امریکای جنوبی، نمایشگر بزرگ، سقف پانورامیک و صندلیهای چرم باکیفیت در مدل مونتاژ ایران ارایه شود.
قیمت جک Y3 در چین و هزینه خرید کرمان موتور KMC E30X برقی
در چین برای مدل ۹۴ اسب بخار با توانی پیمایش ۴۰۰ کیلومتر، آستانه قیمت ۱۲ هزار دلار دیده میشود. نمونهی قویتر همراه امکانات کامل، برای شهروندان برزیل و مکزیک ۱۸ هزار دلار هزینه خرید دارد. اگر تخفیف گمرکی مخصوص خودروهای برقی را برای کرمان موتور KMC E30X لحاظ کنیم و قیمت اصلی مدل وارداتی را حدود ۱۵ هزار دلار در نظر بگیریم، احتمالا مصرف کنندهی ایرانی برای نسخهی وارداتی، مجبور به پرداخت یک میلیارد تومان خواهد بود. بعید نیست با اضافه کردن آپشنهای ظاهری مثل صندلی چرم و نمایشگر بزرگ، قیمت خودروی مذکور به ۱/۲ میلیارد تومان برسد.
باتوجه به افزایش قیمت اخیر محصولات مدیران خودرو و رسیدن X33 کراس دنده اتوماتیک به محدودهی ۹۵۰ میلیون تومان، میتوان برای هاچبک برقی کرمان موتور E30X با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، فروش قابل توجه را پیشبینی کرد. در بازار ایران، تعداد پرشماری از بانوان و افراد علاقهمند به مدلهای کوچک وجود دارند که هاجبکهای برقی را به عنوان خودروی دوم خانواده برای تردد روزانه، انتخاب میکنند.
تماشای ویدئوی معرفی کی ام سی E30X در یوتیوب پدال:
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ تیر ۱۴۰۳اگر با همین کیفیت صندلی و امکانات به قیمت 900 میلیون تا یک میلیارد تومان فروخته بشه
بسیار پرفروش خواهد بود
خانواده های دو ماشینه در ایران پرتعداد هستند و یک هاجبک برقی به عنوان خودروی دوم، خیلی پرتقاضا است
در مقایسه با 207 و X22 به نظرم ماشین برقی جک جالب تره
ممد ژانگولر
۲۸ تیر ۱۴۰۳آیا با بودن ی همچین ماشین صفری شماها حاضرید پول بابت خودروی دست دوم خارجی بدید که معلوم نیست آخرین نفری که پشت فرمونش نشسته سالم و تمیز بوده یا نه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ تیر ۱۴۰۳هرچیزی حساب کتاب داره
ماشین دست دوم با کارکرد 10 هزار کیلومتر، 50 هزار کیلومتر یا 100 هزار کیلومتر؟
ماشین دست دوم ژاپنی یا فرانسوی یا چینی یا آلمانی؟
ماشین دست دوم بدون تعرفه مالیات و عوارض گمرک، 20 درصد مالیات، 40 درصد مالیات، 80 درصد مالیات؟
واردات از امارات یا ترکیه یا افغانستان ؟؟؟
———————————————
هنوز هیچی معلوم نیست دوستان، الکی صابون به شکم مبارک نزنید
حمایت از سایپا و ایران خودرو، هرگز کمرنگ نمی شه و ماشین دست دوم هم، در صورتی وارد کشور خواهد شد که تارا و شاهین 800 میلیونی و یک میلیارد تومنی مشتری داشته باشه
ممد ژانگولر
۲۸ تیر ۱۴۰۳داداش اشتری واردات ماشین کارکرده به جز ماشینهای سوپر لوکس و هایپر اسپرت هیچ فایده ایی نخواهد داشت .ماشینای خاص دست دومشون خرید و فروش میشه و ارزش داره و همه جای دنیا همینه .ولی برای ماشینهای زیر ۲۴۰۰ سی سی که گمرکیا گفتن چه توفیقی داره؟!
علی جردن
۲۸ تیر ۱۴۰۳کلا ماشین دست دوم درسرهایی داره که هر کس از عهده آن بر نمیاد
برای مثال یک بیامو دست دوم آلمانی اونقدر هزینه نگهداری و Error داره که رسما مالک رو تو دردسر میندازه.
اینم باید بگم از قانون واردات خودروی دست دوم ناامید شدم توی بخشنامه هنوزم نوشته شده ورود خودروهای بالای 2500cc ممنوعه. خواهش میکنم تو این مملکت یک کاریو درست انجام بدین
NAVID۰۰۹۸
۲۹ تیر ۱۴۰۳واردات خودروی صفر هم بستن تا اطلاع ثانوی بعد شما دنبال دست دوم میگردید!!!
به نظر من که با اومدن پریزیدنت جدید ایران ، واردات خودرو واردِ یه چرخهی جدیتر اما گرانتر ولی متنوعتر میشه و البته قانونمدارتر!!!
از طرفی با اومدن ترامپ و آیندهی خوابی که برای ایران دیده ، همین که دنبال خط تولید مجدد پراید اونم از نوع صبا نریم خدا را هم باید شاکر باشیم!!!
یادتون میاد وقتی واردات بسته بود ، یک دفعهای چند ساعت باز و سپس بسته میشد و اون لابهلاها مازراتیها پورشهها و… ترخیص میشدن ، الانم این روزها من رو یاد اون ایام انداخت و رانتی که ساعتی میلیاردی به جیب عدهای میریخت و سهمشون از قدرتی که داشتند گرفته میشد😂🤦♂️!
الانم به نظر من بچسبید به زندگیتون و احساس گرگ والاستریت بودن نگیرید که تو مملکت ما کسی نفع میبره که در شرایط راکد بخره مثل همین روزها و در اوج هیجانات بفروشه ، این روشی هست که سالها در ایران جواب داده و فقط نیاز به این داره که به جای هیجانات مردمی و رسانهای به عقل و تاریخ رجوع کنید و بس!!!
واردات خودروی دست دوم هم بیشتر به حرفهای پامنقلی میخوره باشه تا اینکه با برنامه و هدف دنبال بشه!!!
زندگیتونو بکنید ، تا عید سال ۱۴۰۴ ، هیجانات بیشتری در انتظارمونِ که خودرو در برابرش هیچِ هیچ!!!
آرمان
۲۹ تیر ۱۴۰۳اگه واردات خودرو کارکرده با همین درصد گمرک و مالیات و عوارض کنونی واقعا انجام بشه،مساوی با اینکه دیگه هیچکس ماشین چینی مونتاژی چری و جک و بقیه شرکتهارو نمیخره و قیمت ماشین ایرانی در بازار آزاد تعطیل میشه،چون پشت این ۲تا، چندین سوپر سرمایه دار و آقازاده و به قول دوستان مافیا خودرو وجود داره،پس هیچوقت این اتفاق نمیفته و فقط حرکت سیاسی برای روزهای آخر وزارت خونه و دولت فعلی قبل تحویل به دولت چهاردهم هستش
NAVID@@98
۲۹ تیر ۱۴۰۳این واردات هم که میگن فقط برای اینه که دهن یه عده رودببندن و خودشون از نظر قانونی زیر سوال نرن !!!!!!
وگرنه تا زمانی که این خط مشی و مدیریتی که میبینیم رو در نظر دارن همینه که هه
و خودروساز داخلی حمایت میشه ولاغیر🤦💩
ولی از طرفی هم یه عده دلال بیسواد و پامنقلی و احمق فقط دنبال افزایش قیمتن به سَبَبِ خریدن در شَرایط راکد و فروشِش در اوجِ هیَجانات بازار
ولی کور خوندن اینا هم میمیرن چون همین الانش با همین خبر کلی ضرر کردن افت ارزش حبابی خودروهای احتکار شدشون 😂🤦
پس اینجا بحث خرید دست دوم و یا نو .. شعری بیش نی هرکی هم تِز میده واسش و یا اینکه بگن راک بخرید اوج هیجان بفروشید یا بیسواده و یا پامتقلی و احمق و دری وری گویی بیش نی چرا؟ چون از جمله ریشه همین مشکلات همین هان که متاسفانه مدیریت اشتباه همراه شده با این رویکرد های اشتباه و نتیجه اش بازار افتضاح خودرو کشور بالاخره از جایی بتید شروع کرد به سمت اصلاح، الان در اکثر کشور ها خودرو مصرفی شده
و کسی که دنبال
خرید کارکرده بد ژاپنی یا نو چینی بین بَد
و بَده تره چینی ژاپنی کره ای بین بَد و بَد تره نمیره!!!!!!
حتی در کشور خودمون!!!!!!
اگر هم این شرایط پیش بیاد بِدونید به سَبَبِ بیچارکی و مدیریت غلطِه
منظور از اینه که میگیم باید مشکلات وضع خودرو کشور حل بشه چیه؟!…
اینم عوامِل مختلفی هستن که صِرفا با یه جمله بیخود گفتن و تِز دادن که اشتباهِ و از بیسوادیه و حرف پامنقلی ها و احمق هاست که مثلا راکِد بخرید و تو هیجان بفروشید و… و سر مردم شیره مالوندنِ که اصلا درست نمیشه این مثل کبک سر زیر برف کردنِ و گول زدنِ خوده و خود همین ها هم به مشکِلات دامن هم میزنن!!!!!! چون
چون
تقاضا در بازار زیاد….
عرضه کم….
بازار انتخابی و دست چین……
اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
بعضیا از نادانی و بیسوادی
بعضیا از اشتباه
وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…
به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
ولی این وسط فقط تِز دادن و دَری وَری گفتن و حرفایرپا منقلی زدن و مسخرِه کردن مردم هم بَد و اشتباهه و اینم نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!
صبر هم نکنید و به عقل خودتون و تجربه تاریخی رجوع کنید که حتی بیشتر از این باید یه جورایی بصیرت داشته باشید و با بصیرت تصمیم بگیرید و سال ۱۴۰۷ نتیجه خوبش رو میبینید اگه ماشین لازمید شرایط و وضعیت خودتون رو نگاه کنید و متناسب با همون بخرید بالطبع با توجه به موارد مختلف متفاوت میشه و صرفا یک نوع شامل نمیشه همونطور که گفتم درستش همینه گول دیگران و دلال های کثیف دَری وَری گو پامنقلی احمق که همش دنبالِ افزایش قیمتن رو هم نَخورید!!!!!!
هومن
۲۹ تیر ۱۴۰۳ممد جان اصل داستان واردات خودروی دست دوم رانت برای چند تا کله گندس همین، بجز قیمت شرایط دیگه ای هم داره که به راحتی برای وارد کننده قابل چشم پوشی هست، شاید واردات برای مردم هم اوکی بشه اما جوری چیده میشه که آش دهن سوزی نباشه!
مهدی
۲۹ تیر ۱۴۰۳خودروی برقی تو ایران مشتری نداره چون بنزین خیلی ارزونه و کاملا در دسترس و کسی هم حوصله دو ساعت تو جایگاه شارژ موندن نداره
ارسلان
۲۹ تیر ۱۴۰۳با کدوم کیفیت صندلی ؟! داداش عکسی گذاشتی که کیفیت مشخص باشه اصلاً ؟!
۱۵,۰۰۰ دلار بدی آشغال چینی می ارزه ؟!
من لاشه👇 و به کل کارخونه جک ترجیح میدم….
FIAT Pulse
1.3L Drive (2024)
$16.490.000
.
ممنون همون ۲۰۶ بنزینی و بر میدارم….آشغال خر چینی ها نیستم
حسین
۲۵ مرداد ۱۴۰۳گران است آقا، باید ۴۰۰الی ۵۵۰ میلیون قیمت داشته باشد.
افشین
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پس در ایران خانواده های دو ماشینه زیاد هستند؟؟!!! پس چرا ما همش ناله میکنیم از اقتصاد؟؟ مشکل ما نرخ ارز هست. برای مهار تورم و ایضا پایین آمدن قیمتها باید با تولید بالا و ارز آوری بالا قیمت ارز رو پایین بیاریم تا این خودروها و بقیه احتیاجات مردم ارزانتر بدستشان برسد.
DJE
۲۸ تیر ۱۴۰۳کاش پلاگین بود و یه موتور کوچیک ۳ سیلندر رو حداقل براش میذاشتند . ازینا که نقش افزاینده برد داره . اون طوری تا بازه ۱.۳ میلیارد بی رقیب بود
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۳خوراک خانوماس
فرزند ایران
۲۸ تیر ۱۴۰۳یاد سالار ریویوز افتادم
پرفسور
۲۸ تیر ۱۴۰۳مزیت خودروهای چینی اینه با بودجه معقول میتونید حس و حال سواری با خودروی سوپرلوکس و لُرد تجربه کرد
𝐀𝐥𝐢
۲۸ تیر ۱۴۰۳بامزس
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۳ماشین از این زشت تر ، چرا آخه، رنو ۵ از این قشنگتر بوده
احسان
۲۹ تیر ۱۴۰۳مشکل اصلی مقدار تعرفه گمرکی هست که به هیچ وجه دولت حاضر نیست به نفع مردم از مقدار درآمدهای خودش کم کنه به هر حال همین تعرفه ها باعث تعادل قیمت بین خودروساز داخلی و خارجی میشه که یه امتیاز ویژه دولت برای بنجل سازان داخلی محسوب میشه!
boost10
۲۹ تیر ۱۴۰۳چرا حس میکنم شبیه ماتیز ه
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۳به نظرم خودرو های هیبریدی ( Hybrid ) گزینه مناسبی برای ایران هست نه خودرو های برقی ( EV )
محمود
۲۹ تیر ۱۴۰۳یه نظر کلی بگم که یک نظر ناگفته هست
ولی
ماشین خیلی خوشگله یا ماشین خیلی خفنی هست یا چه کابینی داره یا چه رنگه قشنگی یا چه طراحی آبادی داره یا یا یا یا ….
همش برا یک ماه اول هست
بعد از یک ماه چشمت دنبال ماشین بقیه هست و بس
پس ماشینی که الان زیر پاته رو بچسب که همشون یه جورن
خودت رو گول نزن
نیما
۳۰ تیر ۱۴۰۳ساندرو موتور تعویض و شاسی ضربه خورده از این بهتره
محمدرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳سلام باز هم خودرویی برای از ما بهتران ، خودرویی که حداکثر باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان باشد که باز هم برای قشر ضعیف قیمت بالاییست ، اکنون بالای یک میلیارد قیمت می خورد که با توجه به شرایط نامساعد مالی اکثریت جامعه ، فقط قشر مرفه قادر به خرید خواهند بود آنهم بعد از چند خودرو دیگری که دارند . اینهم برای سفرهای شهریشان واقعا که
رضا زاهدی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳سلام کی این ماشین به بازار میاد خیلی عالیه چون هم استهلاک کمی داره هم آلودگی نداره
Mehdi
۲۵ مرداد ۱۴۰۳تا مافیای خودرو در ایران که نفوذ در مجلس دارن،مشکل خودرو برطرف نمیشه،امثال میرسلیم
Mehdi
۲۵ مرداد ۱۴۰۳تا مافیای خودرو در ایران که نفوذ در مجلس دارن،مشکل خودرو برطرف نمیشه،
ریشه از بن خرابه
محمد
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بچاپید ما را ؛ ملت ما پوست کلفت تر میشود!! وقتی قیمت این خودرو ۱۲هزار دلار است ؛ دلار را چند حساب میکنید؟! هزار تومن و ده هزارتومن هیچ ؛ اگر ۵۰ هزار تومن هم حساب کنید ؛ میشود ۶۰۰میلیون تومن ؛ اگر دلار بازار سیاه را برسمیت بشناسید ؛ میشود ۷۲۰ میلیون ، شما که از برزیل وارد نمیکنید؟! که دوبار هزینه گمرکی بخورد ! برزیل هم حتما هزینه های جانبی مالیات و عوارض گمرکی دارد دیگه؛ مگر جیبهای گشاد شما عطش بیشتری داشته باشند…
محسن
۳۱ مرداد ۱۴۰۳خیلی خیلی گرونه اصلا بصرفه نیست