شرکت کرمان موتور در حاشیه رویداد KITO NEXT موکاپ کی ام سی ایگل را در معرض بازدید قرار داد. این خودرو که تمامی جزئیات آن نهایی شده قرار است در زمستان ۱۴۰۲ رونمایی رسمی شود.
به گزارش پدال، رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری کرمان موتور با هدف احداث مرکز تحقیق و توسعه این خودروسازی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. شرکت کرمان موتور قصد دارد با برند کی ام سی و نخستین پروژه اختصاصی خود یعنی ایگل از مونتاژکاری به خودروسازی تبدیل شود.
کی ام سی ایگل بر مبنای پلتفرم بومی سازی شده PS1 طراحی شده است. این خودرو یک فیس لیفت مینور از جک جی فور محسوب میشود.
همچنین بخوانید: کی ام سی ایگل رقیب تارا و شاهین میشود
خودروی بومی کرمان موتور در دو نسخه دندهای و اتوماتیک CVT با موتور ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی تولید میشود. کی ام سی ایگل از استانداردهای ۸۵ گانه پشتیبانی کرده و به امکانات ذیل مجهز است:
- نمایشگر چند رسانهای
- تهویه خودکار
- سانروف
- دکمه استارت و ورود بدون کلید
- کروز کنترل
- تودوزی چرمی
- چراغهای روشنایی ال ای دی
- فرمان برقی با غربیلک دی کات و دکمههای کنترلی
برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، کی ام سی ایگل از یک طراحی اسپرت و جذاب بهره میبرد. تیم طراحی ایرانی کرمان موتور با همکاری دو استودیوی ایتالیایی مجموعه چراغها و سپرهای جلو و عقب خودرو را از نو طراحی کردهاند. همین تغییرات اندک موجب شده تا ظاهر کلی خودرو به خصوص در قسمت جلو کاملا متفاوت با نمونه اصلی به نظر برسد.
پیش بینی میشود این خودرو بسته به تیپ بندی در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. کرمان موتور تولید این خودرو را از بهار ۱۴۰۳ آغاز کرده و جایگزین محصول جی فور میکند.
سالار جان خان جان فصل
۱۵ آبان ۱۴۰۲توایتالیتا دقیقا چه غلطی میکردن که خروجی شده این؟
لاستیک ها رو حداقل یه واکس میزدید ، اوج بی سلیقگی و حماقت از این ماشین میباره
۱۶ آبان ۱۴۰۲انقدر خسیس هستن که حاضرن لاستیک صاف شده ماشینای اوراقی رو بیارن بزارن اونجا
AMANTE
۱۵ آبان ۱۴۰۲پلتفرم Jac J4 برای خود Jac هست؟ یا اونم برای یک ماشین دیگه است؟
P
۱۵ آبان ۱۴۰۲این همونیه که اسمشو از اسم یه روستا گرفته بودنه؟ عجبا
Gabriel
۱۵ آبان ۱۴۰۲تو خود داداش چین ۵ساله انداختنش دور اینا تازه گذاشتن تو کیسه!
F16
۱۵ آبان ۱۴۰۲رفتن ایتالیا یه عشق و حالی کردن . کنارشم مدلای تویوتای جدید رو دیدن و جلوشو کپی کردن اومدن .
The Grand Tour
۱۵ آبان ۱۴۰۲متاسفانه مواردی که تو بازار خودرو توجه نمیشه بهشون زیاده، از قیمت غیرمنطقی نسبت به قیمت تمام شده/وارد شده دلاری تا بسته بودن بازار و دست مشتری.
صرفا با یک پلتفرم معیوب بازی کردن و تغییر شکل اون نمیشه نتیجه مناسب گرفت.
موردی که بارها و بارها تکرار شده و همچنان هم با قدرت میتازه.
همین پلتفرم سدان اقتصادی حتی با قیمت های نامعمول بازار ایران در بازار های ضعیف و نه چندان قوی مثل آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا نمونه های خوبی داره که استاندارد روز خودروعه، نه صرفا یک استاندارد 85گانه که با یک دیلایت دور زده میشه.
javad-bmw
۱۵ آبان ۱۴۰۲برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، کی ام سی ایگل از یک طراحی اسپرت و جذاب بهره میبرد.
یا معنی اسپرت وجذاب عوض شده یا نگارنده معنی اسپرت و جذاب رو نمیدونه.
cyrus-az
۱۵ آبان ۱۴۰۲این دیگه چیه آخه. واقعا آدم شرمنده میشه. با اینا میخوان قطب خودروسازی خاورمیانه بشن؟؟؟ عربستان با لوسید ما با این و امثال اینا.
Enzo Ferrari 2008
۱۵ آبان ۱۴۰۲خیلی زشته
MehdiTurbo
۱۵ آبان ۱۴۰۲پشتش افتضاحه باز جلوش قابل قبول تر
پشتش چراغاش که کپ همان جی فور،پلت فرمش که تازه همان جی فور پلتفرمش مزخرف بود بین بقیه چینیا،سپر پشتشم بد طراحی شده
حداقل سپرش درست میکردن چراغشم عوض میکذدن هر چند این پلتفرم قشنگ نیس و برای این تعوبضا نیاز نبود برن تا ایتالیا که احتمالش زیاد دروغ میگن اینا نیاز به ایتالیا نداره تا مهد کودک نزدیکشانن میرفتن میتونستن به این نتیجه برسن هر چند بعید اصلا برای این تغییر طرح رفته باشن یه نوجوان ۱۵ ساله که طراحی خودرو میکنه خیلی بهتر طرح میزنه که الان تو اینستا چندتا هستن طراحیاشونم عالیه،یعنی واقعا در حد اینکه شذکتای خارجی بگیردشان هست
مانی
۱۵ آبان ۱۴۰۲در این مورد کاملا با شما با موافق هستم.در مورد اعزام کارکنان کرمان موتور به ایتالیا و آموزش طراحی مطمئن باشید که 100 درصد دارند حرف دروغ تحویل ملت میدن و در این مورد ذره ای هم صداقت ندارند.اصلا به گروه خون این جماعت بی سواد و مفت خور و شیاد نمی خوره که اهل تحصیل و آموزش و کار مفید و زحمت کشیدن در دانشگاه های خارج از کشور باشند.یادمون نره که خود جک j4 در 12 سال پیش و در سال 2012 در مرکز طراحی کمپانی جک در ایتالیا و توسط شخصی به نام دانیل گاگلیون طراحی شد و اصلا نیازی نبود که کرمان موتور دوباره این خودرو را پس از 12 سال خودش باز طراحی بکنه.اگه قرار بر فیس لیفت این مدل بود خود کمپانی جک صد برابر بهتر و اصولی تر از کرمان موتور اینکار رو انجام می داد.تا حالا رسم بر این بوده که خودروسازان جاده مخصوص یا همان خودروسازان نیمه دولتی ما تو فاز خالی بندی و تحویل چاخان و وعده های پوچ و غیر عملی به ملت باشند ولی انگار این ویروس شوم به مونتاژکاران خصوصی ما هم سرایت کرده و اونها هم وارد این بازی های کثیف و خر رنگ کنی شدند.به نظرم از این کار کرمان موتور شدیدا بوی گند رانت به مشام میرسه.البته امیدوارم که اینطور نباشه ولی متصدیان کرمان موتور باید این نکته رو بدونند که کاربران ماشین باز این سایت بچه 10 ساله نیستند که گول هر ترفندی را از خودروسازان بخورند و حرفی نزنند.هیچ صنعتی با دروغ و بی صداقتی رشد نمی کنه.
Avan
۱۵ آبان ۱۴۰۲البته مطمئن باشید قطعات هم از چین وارد می شود
𝐀𝐥𝐢
۱۵ آبان ۱۴۰۲به نظرم درست نکنین بهتره
reza-a
۱۵ آبان ۱۴۰۲مشخصه که می خواستن بدون تغییر قسمت های فلزی بدنه فیس لیفت رو انجام بدن که به نظرم طراحش با این محدودیت کار رو قابل قبول در آورده البته به جز سپر جلو
طراحش هم یه ایرانیه که تو ایتالیا درس خونده و تو مصاحبه می گفت برای یک پروژه دانشگاهش به جای شرکت های اروپایی سراغ کرمان موتور رفته و از این بابت به سمت کرمان خودرو کشیده شده احتمالا منظورشون از همکاری با شرکت های ایتالیایی از طریق همین طراح بوده اگر اشتباه نکنم لوگوی جدید کی ام سی رو هم این شخص طراحی کرده.
در آخر همچین چیزی به عنوان یک شروع بهتر از صرفاً مونتاژ ماشین های چینی هست.
javad-bmw
۱۵ آبان ۱۴۰۲ساید پروفایل ماشین جک j4
موتور جک j4
پلتفرم جک j4
همه چی ، جک j4
ولی جک نیست ، ایگل هست ایشون.
پ ش م های همه خودرو سازی ها ریخت با این حجم از خلاقیت
Peugeot 405 slx tu5 16v
۱۶ آبان ۱۴۰۲نوشتید که رغیب تارا و شاهین قراره بشه؟ رغیب شاهین شاید بتونه بشه بلاخره چهار تا نابلد تر ازونایی که شاهین خریدن پیدا میشن که این لگن هم بخرن ولی رغیب تارا هیچجوره نمیتونه بشه
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آبان ۱۴۰۲تارا هم لگن چه فرقی میکنه؟
بی وطن
۱۶ آبان ۱۴۰۲فرمول خودرو سازی در ایران
پلتفرم ۴۰ سال پیش+کمترین تغیرات ظاهری طی چند سال+تغییر نام به پلاس و آر و جدیدا توربو = افزایش قیمت ۱۰ برابری
بعدشم اعلام میکنند میلیاردی تو ضرریم!
یعنی واقعا…
میلاد
۱۷ آبان ۱۴۰۲ماشینی که تو این رنج قیمت ایمنی داره تو ایرانی کدومه هیچکدوم
۱۶ آبان ۱۴۰۲چه ماشین قشنگی
علیرضا
۱۷ آبان ۱۴۰۲رنگشو خیلی پسندیدم! یاد ماست و دوشاب افتادم
مومنی
۱۸ آبان ۱۴۰۲والا خیلی از جوانهای جک سوار همین جک j4 رو قشنگتر ازین تیون میکنن .
خدایی واسه این طراحی لازم نبود برید ایتالیا . همین شاه عبدالعظیم خودمون کافی بود.
.
۱۹ آبان ۱۴۰۲ابهت اون حیوان رفت زیر سوال با این ظاهر ماشینتون.
اسمش بیشتر به میول(خر)می خوره تا ایگل.
Ali
۱۹ بهمن ۱۴۰۲سلام
اسم این محصول رو از طریق فراخوان مردمی انتخاب کردن ، قرار بود به برنده اولین خودرو تعلق بگیره چی شد پس؟