چشم اندازکرمان موتور KMC

کی ام سی ایگل در راه بازار؛ پیش نمایش سدان اقتصادی در رویداد فناوری کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در حاشیه رویداد KITO NEXT موکاپ کی ام سی ایگل را در معرض بازدید قرار داد. این خودرو که تمامی جزئیات آن نهایی شده قرار است در زمستان ۱۴۰۲ رونمایی رسمی شود.

به گزارش پدال، رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری کرمان موتور با هدف احداث مرکز تحقیق و توسعه این خودروسازی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. شرکت کرمان موتور قصد دارد با برند کی ام سی و نخستین پروژه اختصاصی خود یعنی ایگل از مونتاژکاری به خودروسازی تبدیل شود.

کی ام سی ایگل بر مبنای پلتفرم بومی سازی شده PS1 طراحی شده است. این خودرو یک فیس لیفت مینور از جک جی فور محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: کی ام سی ایگل رقیب تارا و شاهین می‌شود

خودروی بومی کرمان موتور در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک CVT با موتور ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی تولید می‌شود. کی ام سی ایگل از استانداردهای ۸۵ گانه پشتیبانی کرده و به امکانات ذیل مجهز است:

  • نمایشگر چند رسانه‌ای
  • تهویه خودکار
  • سانروف
  • دکمه استارت و ورود بدون کلید
  • کروز کنترل
  •  تودوزی چرمی
  • چراغ‌های روشنایی ال ای دی
  • فرمان برقی با غربیلک دی کات و دکمه‌های کنترلی

برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، کی ام سی ایگل از یک طراحی اسپرت و جذاب بهره می‌برد. تیم طراحی ایرانی کرمان موتور با همکاری دو استودیوی ایتالیایی مجموعه چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب خودرو را از نو طراحی کرده‌اند. همین تغییرات اندک موجب شده تا ظاهر کلی خودرو به خصوص در قسمت جلو کاملا متفاوت با نمونه اصلی به نظر برسد.

پیش بینی می‌شود این خودرو بسته به تیپ بندی در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. کرمان موتور تولید این خودرو را از بهار ۱۴۰۳ آغاز کرده و جایگزین محصول جی فور می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. سالار جان خان جان فصل

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    توایتالیتا دقیقا چه غلطی میکردن که خروجی شده این؟
    لاستیک ها رو حداقل یه واکس میزدید ، اوج بی سلیقگی و حماقت از این ماشین میباره

    موافقم 88
    مخالفم 21
    1. ‌ ‌

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4942 ديدگاه)

      انقدر خسیس هستن که حاضرن لاستیک صاف شده ماشینای اوراقی رو بیارن بزارن اونجا

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. AMANTE

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    پلتفرم Jac J4 برای خود Jac هست؟ یا اونم برای یک ماشین دیگه است؟

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. P

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      این همونیه که اسمشو از اسم یه روستا گرفته بودنه؟ عجبا

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. Gabriel

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (139 ديدگاه)

      تو خود داداش چین ۵ساله انداختنش دور اینا تازه گذاشتن تو کیسه!

      موافقم 31
      مخالفم 4
  3. F16

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتن ایتالیا یه عشق و حالی کردن . کنارشم مدلای تویوتای جدید رو دیدن و جلوشو کپی کردن اومدن .

    موافقم 39
    مخالفم 4
  4. The Grand Tour

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    متاسفانه مواردی که تو بازار خودرو توجه نمیشه بهشون زیاده، از قیمت غیرمنطقی نسبت به قیمت تمام شده/وارد شده دلاری تا بسته بودن بازار و دست مشتری.
    صرفا با یک پلتفرم معیوب بازی کردن و تغییر شکل اون نمیشه نتیجه مناسب گرفت.
    موردی که بارها و بارها تکرار شده و همچنان هم با قدرت میتازه.
    همین پلتفرم سدان اقتصادی حتی با قیمت های نامعمول بازار ایران در بازار های ضعیف و نه چندان قوی مثل آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا نمونه های خوبی داره که استاندارد روز خودروعه، نه صرفا یک استاندارد 85گانه که با یک دیلایت دور زده میشه.

    موافقم 25
  5. javad-bmw

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، کی ام سی ایگل از یک طراحی اسپرت و جذاب بهره می‌برد.
    یا معنی اسپرت وجذاب عوض شده یا نگارنده معنی اسپرت و جذاب رو نمیدونه.

    موافقم 49
    مخالفم 8
  6. cyrus-az

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این دیگه چیه آخه. واقعا آدم شرمنده میشه. با اینا میخوان قطب خودروسازی خاورمیانه بشن؟؟؟ عربستان با لوسید ما با این و امثال اینا.

    موافقم 30
    مخالفم 2
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی زشته

    موافقم 24
    مخالفم 4
  8. MehdiTurbo

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    پشتش افتضاحه باز جلوش قابل قبول تر

    پشتش چراغاش که کپ همان جی فور،پلت فرمش که تازه همان جی فور پلتفرمش مزخرف بود بین بقیه چینیا،سپر پشتشم بد طراحی شده
    حداقل سپرش درست میکردن چراغشم عوض میکذدن هر چند این پلتفرم قشنگ نیس و برای این تعوبضا نیاز نبود برن تا ایتالیا که احتمالش زیاد دروغ میگن اینا نیاز به ایتالیا نداره تا مهد کودک نزدیکشانن میرفتن میتونستن به این نتیجه برسن هر چند بعید اصلا برای این تغییر طرح رفته باشن یه نوجوان ۱۵ ساله که طراحی خودرو میکنه خیلی بهتر طرح میزنه که الان تو اینستا چندتا هستن طراحیاشونم عالیه،یعنی واقعا در حد اینکه شذکتای خارجی بگیردشان هست

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. مانی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      در این مورد کاملا با شما با موافق هستم.در مورد اعزام کارکنان کرمان موتور به ایتالیا و آموزش طراحی مطمئن باشید که 100 درصد دارند حرف دروغ تحویل ملت میدن و در این مورد ذره ای هم صداقت ندارند.اصلا به گروه خون این جماعت بی سواد و مفت خور و شیاد نمی خوره که اهل تحصیل و آموزش و کار مفید و زحمت کشیدن در دانشگاه های خارج از کشور باشند.یادمون نره که خود جک j4 در 12 سال پیش و در سال 2012 در مرکز طراحی کمپانی جک در ایتالیا و توسط شخصی به نام دانیل گاگلیون طراحی شد و اصلا نیازی نبود که کرمان موتور دوباره این خودرو را پس از 12 سال خودش باز طراحی بکنه.اگه قرار بر فیس لیفت این مدل بود خود کمپانی جک صد برابر بهتر و اصولی تر از کرمان موتور اینکار رو انجام می داد.تا حالا رسم بر این بوده که خودروسازان جاده مخصوص یا همان خودروسازان نیمه دولتی ما تو فاز خالی بندی و تحویل چاخان و وعده های پوچ و غیر عملی به ملت باشند ولی انگار این ویروس شوم به مونتاژکاران خصوصی ما هم سرایت کرده و اونها هم وارد این بازی های کثیف و خر رنگ کنی شدند.به نظرم از این کار کرمان موتور شدیدا بوی گند رانت به مشام میرسه.البته امیدوارم که اینطور نباشه ولی متصدیان کرمان موتور باید این نکته رو بدونند که کاربران ماشین باز این سایت بچه 10 ساله نیستند که گول هر ترفندی را از خودروسازان بخورند و حرفی نزنند.هیچ صنعتی با دروغ و بی صداقتی رشد نمی کنه.

      موافقم 30
      مخالفم 1
  9. Avan

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    البته مطمئن باشید قطعات هم از چین وارد می شود

    موافقم 15
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    به نظرم درست نکنین بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. reza-a

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    مشخصه که می خواستن بدون تغییر قسمت های فلزی بدنه فیس لیفت رو انجام بدن که به نظرم طراحش با این محدودیت کار رو قابل قبول در آورده البته به جز سپر جلو
    طراحش هم یه ایرانیه که تو ایتالیا درس خونده و تو مصاحبه می گفت برای یک پروژه دانشگاهش به جای شرکت های اروپایی سراغ کرمان موتور رفته و از این بابت به سمت کرمان خودرو کشیده شده احتمالا منظورشون از همکاری با شرکت های ایتالیایی از طریق همین طراح بوده اگر اشتباه نکنم لوگوی جدید کی ام سی رو هم این شخص طراحی کرده.
    در آخر همچین چیزی به عنوان یک شروع بهتر از صرفاً مونتاژ ماشین های چینی هست.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. javad-bmw

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ساید پروفایل ماشین جک j4
    موتور جک j4
    پلتفرم جک j4
    همه چی ، جک j4
    ولی جک نیست ، ایگل هست ایشون.
    پ ش م های همه خودرو سازی ها ریخت با این حجم از خلاقیت

    موافقم 18
    مخالفم 1
  13. Peugeot 405 slx tu5 16v

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نوشتید که رغیب تارا و شاهین قراره بشه؟ رغیب شاهین شاید بتونه بشه بلاخره چهار تا نابلد تر ازونایی که شاهین خریدن پیدا میشن که این لگن هم بخرن ولی رغیب تارا هیچ‌جوره نمیتونه بشه

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1550 ديدگاه)

      تارا هم لگن چه فرقی میکنه؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. بی وطن

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (132 ديدگاه)

        فرمول خودرو سازی در ایران
        پلتفرم ۴۰ سال پیش+کمترین تغیرات ظاهری طی چند سال+تغییر نام به پلاس و آر و جدیدا توربو = افزایش قیمت ۱۰ برابری

        بعدشم اعلام می‌کنند میلیاردی تو ضرریم!
        یعنی واقعا…

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. میلاد

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشینی که تو این رنج قیمت ایمنی داره تو ایرانی کدومه هیچکدوم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  14. ‌ ‌

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4942 ديدگاه)

    چه ماشین قشنگی

  15. علیرضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنگشو خیلی پسندیدم! یاد ماست و دوشاب افتادم

  16. مومنی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    والا خیلی از جوان‌های جک سوار همین جک j4 رو قشنگتر ازین تیون میکنن .
    خدایی واسه این طراحی لازم نبود برید ایتالیا . همین شاه عبدالعظیم خودمون کافی بود.

  17. .

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ابهت اون حیوان رفت زیر سوال با این ظاهر ماشینتون.
    اسمش بیشتر به میول(خر)می خوره تا ایگل.

  18. Ali

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اسم این محصول رو از طریق فراخوان مردمی انتخاب کردن ، قرار بود به برنده اولین خودرو تعلق بگیره چی شد پس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا