چشم انداز

مقایسه X55 با فیدلیتی و جک KMC X5 بهترین شاسی بلند 1/5 تا 2 میلیارد تومان

در بازار ایران با بودجه‌ی کمتر از ۲ میلیارد تومان، باید به کراس‌اورهای چینی مجهز به موتور ۱/۵ لیتر توربو فکر کرد. چری X55  مدیران خودرو، فیدلیتی پرایم از گروه بهمن و کی ام سی X5 کرمان موتور، گزینه‌های معقول محسوب می‌شوند.

ریزش قیمت ام وی ام x55 پرو / جنجال اکسل این خودرو را ارزان کرد!

مشابه سراسر جهان، مردم ایران هم علاقه‌مند خرید کراس‌اورها هستند. البته برای شهروندان کشور ما، دسترسی آزاد به مدل‌های ساخت برندهای درجه یک دنیا میسر نیست و با بودجه‌ی ۲۵ هزار دلاری، فقط خودروهای چینی مونتاژ ایران در دسترس هستند.

نکته‌ی مشترک چری X55 و فیدلیتی و جک KMC X5 در قیمت ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومانی با موتور ۱/۵ لیتر توربو است؛ اما این کراس‌اورها، از نظر ابعاد، قدرت و گشتاور و امکانات، تفاوت دارند.

مدیران خودرو بیش از یک دهه سابقه فعالیت در بازار ایران دارد. این مجموعه، بیش از دیگر شرکت‌ها، خودروی چینی وارد کشورمان کرده و فروخته است. با شرایط موجود، خرید محصولات مونتاژ مدیران خودرو برای مشتری ایرانی، خدمات گارانتی و تامین لوازم یدکی طی سال‌های بعد را فراهم می‌کند. از سویی دیگر، ظاهرا عرضه‌ی X55 توسط مدیران خودرو متوقف شده و علاقه‌مندان این کراس‌اور باید نمونه‌ها صفر کیلومتر باقی‌مانده در بازار را خریداری کنند.

فیدلیتی پرایم، تقریبا هم‌زمان با X55 جدید توسط گروه بهمن وارد ایران شد. این محصول نیز، ساخت زیرمجموعه‌ی چری محسوب می‌شود اما ابعاد بزرگ‌تر با پیشرانه مشابه X55 دارد. دیگر نکته‌ی مهم، ارایه‌ی فیدلیتی پرایم با گیربکس جدید ۶ دنده دوکلاچه است که تفاوت مهم با CVT ارایه شده برای X55 فراهم می‌کند.

جک KMC X5 مونتاژ کرمان موتور، نسخه‌ی جدید jac S5 محسوب می‌شود که با تغییر چهره و موتور ۱/۵ لیتر توربو ارایه شده است. طی سال‌ها، خاطره‌ی بسیار خوب از جک S5 در ایران باقی مانده و مشکلات فنی پرتعداد برای این کراس‌اور گزارش نشده است. از نظر ابعاد، X5جک  کوچک‌تر از فیدلیتی پرایم و بزرگ‌تر از X55 مدیران خودرو دیده می‌شود.

مقایسه طراحی X55 و فیدلیتی و جک KMC X5 کرمان موتور

در نمای روبرو، می‌توان فیدلیتی را جذاب‌تر از X55 و X5 توصیف کرد. ابعاد بزرگ‌ کراس‌اور مونتاژ بهمن، برای علاقه‌مندان خودروهای جادار، مناسب است. ترکیب چراغ‌های اصلی با جلوپنجره، حس خوبی به مخاطب می‌دهد و فیدلیتی پرایم را به کلاس لوکس، نزدیک می‌کند. چری X55 مدیران خودرو و جک X5 کرمان موتور، حس اسپرت بیشتری دارند.

رونمایی رسمی از ام وی‌ام X55 پرو توسط مدیران خودرو | مجله پدال
چری X55 مدیران خودرو

در کابین، ترکیب نمایشگرها و چرم داشبورد X55 مدیران خودرو بسیار عالی و چشم‌گیر دیده می‌شود. فرم صندلی‌ها و مواد نرم داخل تودری نیز، بسیار خوب هستند. برای جک X5 جدید، نمایشگر بسیار بزرگ ۱۲/۸ اینچ استفاده شده که برای علاقه‌مندان فناوری‌های الکترونیک جذابیت دارد. از دیدگاه نگارنده، فیدلیتی پرایم نسبت به X5 و X55، داشبورد زیباتری ارایه نمی‌کند؛ هرچند که دسته دنده‌ی جدید را جای‌گزین مدل سنتی کرده است.

فیدلیتی پرایم
فیدلیتی پرایم بهمن موتور

از نظر راحتی در کابین و برزگی فضا برای سرنشین، فیدلیتی پرایم دست بالا را دارد. این کراس‌اور، حتی با نسخه‌ی سه ردیف صندلی نیز تولید شده و  درحالت استاندارد، صندوق عقب ۵۵۰ لیتر فراهم می‌کند. این فضای برای X55 و جک X5 به ترتیب، ۴۸۰ و ۳۷۰ لیتر است. طبیعتا سرنشینان X55 مدیران خودرو روی صندلی‌های عقب، راحتی کمتری نسبت به دو کراس‌اور دیگر دارند. با این شرایط، خرید X5 و فیدلیتی پرایم برای خانواده‌های دارای فرزند و علاقه‌مندان سفر، منطقی‌تر است.

مقایسه فنی X55 و فیدلیتی و جک KMC X5 کرمان موتور

پیش‌تر اشاره شد که پیشرانه‌ی X55 و  فیدلیتی پرایم، تفاوتی ندارد. با این شرایط، محصول مدیران خودرو به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تر، شتاب‌گیری بهتر نسبت به فیدلیتی فراهم می‌کند. عملکرد گیربکس CVT در X55 فراتر از انتظار است و بدون تاخیر قابل درک برای راننده، سرعت‌گیری بسیار خوب ارایه می‌دهد. این خودرو، حتی برای رسیدن به سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت از ۱۰۰ کیلومتر برساعت، کاملا برتر از فیدلیتی پرایم است. در عمل، گیربکس دنده‌ای دو کلاچه، برگ برنده‌ی فیدلیتی پرایم محسوب نمی‌شود.

کدام بهتر است؟ کرمان موتور KMC A5، فیدلیتی پرایم، کی‌ام‌سی X5 یا ام‌وی‌ام X55 | مجله پدال

در سمت دیگر ماجرا، جک KMC X5 از موتور ۱/۵ لیتر توربو ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. عملکرد گیربکس ۶ سرعته دبل کلاچ نیز، قابل قبول است؛ اما نمی‌تواند شتاب مشابه X55 مدیران خودرو فراهم کند و حدود یک ثانیه دیرتر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

مقایسه امکانات X55 و فیدلیتی و جک KMC X5 کرمان موتور

در مقیاس جهانی، هر سه خودروی مذکور دارای تجهیزات قابل توجه هستند و نزدیک به مدل‌های فول آپشن ژاپنی یا کره‌ای محسوب می‌شوند. صندلی‌های چرم، نمایشگر بزرگ لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن داخل صندلی جلو، آینه بغل برقی، پنل پشت فرمان دیجیتال، سنسور جلو و عقب، امکانات استاندارد این کراس‌اورها هستند؛ اما تجهیزات ایمنی پیشرفته مثل ترمز خودکار و کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت خودرو ندارند.

خرید ماشین MVM X55 Pro IE | شرایط فروش ماشین MVM X55 Pro

یکی از تفاوت‌های جالب X55 و فیدلیتی و جک KMC X5 کرمان موتور به سیستم صوتی مربوط می‌شود. محصول مدیران خودرو از ۶ بلندگو استفاده می‌کند که اتفاقا از نظر بلندی صدا (حداکثر ولوم) ضعیف هستند. فیدلیتی پرایم سیستم صوتی ۸ اسپیکر و جک X5 کرمان موتور، نمونه‌ی ۱۰ اسپیکر با قدرت قابل قبول دارد. با این شرایط، می‌توان KMC X5 را در بحث تجهیزات رفاهی، برتر از X55 و فیدلیتی دانست. از نظر ایمنی هم سه خودرو مشابه هستند و چهار کیسه هوا دارند؛ اما فقط جک X5 است که رادار نقطه کور ارایه می‌کند.

 

مقایسه قیمت و ارزش خرید X55 و فیدلیتی و جک KMC X5

در بازار آزاد، فیدلیتی پرایم و جک X5 حدود ۱/۸ میلیارد تومان قیمت دارند و X55 صفر کیلومتر، ۱/۵ تا ۱/۶ میلیارد تومان است. خریدار کراس‌اور مدیران خودرو، مدل کوچک‌تر، کم‌مصرف‌تر و پرشتاب‌تر را در اختیار خواهد داشت؛ ضمن اینکه خدمات پس از فروش قابل قبول نیز دارد. فروش نزدیک به ۱۸ هزار X55 طی سال ۱۴۰۲ و رضایت خریداران این خودرو در ایران، دیگر نکته‌ی مهم است که نباید نادیده گرفته شود. ماجرای اکسل عقب که تاکنون فقط برای یک دستگاه اتفاق افتاده هم، باتوجه به تعداد تولیدی X55 طی سال‌ها اخیر، نگران‌کننده نیست.

محصول بهمن، ابعاد بزرگ‌تر دارد و هنگام رانندگی هم، وزن بالای خود را نشان می‌دهد. از سویی دیگر، کیفیت خدمات پس از فروش ارایه شده برای فیدلیتی طی سال‌های اخیر، مشابه کرمان موتور نبوده است. بهمن موتور ادعا می‌کند مشکلات گیربکس در مدل‌های قدیمی فیدلیتی را بهبود داده و از سال ۱۴۰۲ تا کنون، نقص مذکور تکرار نشده است؛ اما روی کاغذ به‌راحتی می‌توان عدم تناسب وزن این خودرو با قدرت پیشرانه را دید. به هر صورت، خرید جک X5 نسبت به رقبا منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (732 ديدگاه)

    بنظر میاد فیدلیتی گزینه منطقی تری باشه
    در ضمن جلوی جک x5 چرا انقد زشته؟ کلا جلو پنجرست لاکردار.

    موافقم 17
    مخالفم 22
    1. froG-driVer

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      بنظر منم منطقی تره خرید فیدلیتی بین اینا.
      X55 که کلا خیلی کوچیکه به نظر میاد و میشه با ایکس۲۲ مقایسه اش کرد.(شایدم فقط من اینجوری فکر میکنم)x۵ هم اصلا مثل نسل قبلیش،طراحی مطلوبی نداره،الان زیادی افراطی شده،با اینکه شناخته شده است ولی اصلا مطلوب نیست…

      موافقم 15
      مخالفم 23
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2924 ديدگاه)

        ایکس ۵۵ کمی کوچک‌تر از X33 قدیمی هست و کاملا بزرگ‌تر از X22

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. froG-driVer

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1013 ديدگاه)

          ولی آخه دیگه در حد فیدلیتی هم نیست که

          موافقم 8
          مخالفم 14
        2. مسعود

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          سلام بنظر شما دیگه ایکس پنجا پنچ تولید نمیشه یا فعلا تولید نمیشه من برعکس ایرانیها ک عاشق ماشین گنده هستن خوشم از ماشین جمع جور مثل ایکس پنجا پنچ میاد با اینکه تحقیق کردم موتور گیربکس تیگو هفت با وزن اتاق سبکتر بهبه بنظر شما فروشش باز میشه

      2. س

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فقط x55 عالییییی

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. مرتضی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      جای بسی تعجب دارد که خودروی فیدلیتی را با دو خودروی غیر هم رده مقایسه میکند. فیدلیتی رو باید با تیگو ۷ پرو و یا فونیکسfx مقایسه کرد. فیدلیتی دنیای امکانات است و ضمنا رادار نقطه کور هم دارد. مشخصه که نویسنده از طرف شرکت کرمان موتور هست زیرا مشخصات و قیمت ها را درست نمیزنه تا بگه x5 بهتره. داداش فیدلیتی دو تا سرو گردن بالاتره. بنده بیش از یکسال دارم و خیلی راضی ام. قبلش پژو پارس، جیلی سواری دنده ای، تیگو قدیمی و x33 جدید داشتم که اصلا قابل مقایسه نیست. ضمنا توسان ۲۰۱۵ هم یک ماه داشتم که میشه گفت هم رده اون است؛ ولی خوب توسان کره ای است و کیفیت بهتری داره. سواری فیدل کمی بهتر و پر آپشن تره.

      موافقم 12
      مخالفم 24
      1. سجاد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        امان از تعصب
        واقعاً اینجور که می‌فرمایین نیست

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. محسن

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یه جوری از فیدلیتی تعریف کردی دوباره شک کردم رفتم الان باهاش ی دوری زدم
        ما هم ایکس۵۵ هم فیدلیتی همزمان داشتیم
        فیدلیتی واقعا گیربکس خنگی داره بعضی اوقات واقعا گیج میزنه که از ۲ باید بیاد به ۱ برای شروع راحت تر! یا توی سربالایی هایی همش سبک میکرد.
        ولی ایکس ۵۵ به خاطر cvt بودنش واقعا عملکرد بهتری داشت ، تاخیر و خنگیش خیلی خیلی کمتر بود نسبت به فیدلیتی.

        موافقم 18
        مخالفم 8
      3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2924 ديدگاه)

        هدف از مقایسه کلاس قیمتی این سه خودرو بود با بودجه 1/5 تا زیر 2 میلیارد تومان

        موافقم 13
        مخالفم 2
      4. گاس فرینگ

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (356 ديدگاه)

        اف ایکس که کوچولوتر از این دو تا ماشین ایکس ۵۵ و ایکس ۵ ه

      5. مسعود

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        فیدلتی دارین؟

    3. Aliasg5

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      فیدلیتی با اون اهرم دنده و گیربکس خشک دیگه تولید نمیشه 2-فیدلیتی رادار نقطه کور و خروج از خط داره که دو خودرو دیگه ندارند 3-تست شتاب فیدلیتی با بقیه تو سایت اپارات هستش به دلیل گیربکس بروز تر شتاب و کشش بیشتری داره (علیرغم حجم موتور کمتر)4-فیدلیتی به دلیل ابعاد بزرگتر و قیمت بالاتر بازار قابل قیاس با اون دو خودرو نیست(نویسنده دوبار دیگه تو مقاله دیگه اینارو باهم بررسی کرده و بازم اصرار به قیاس اشتباه دارند)5-تعلیق فیدلیتی مولتی لینکه و اون دو پیچشی 6-فیدلیتی صندوق عقب برقی داره و جفت صندلی ها کاملا برقی هستند و گرمکن دارند و شارژر وایرلس داره (این امکانات در کی ام سی وجود نداره ولی نویسنده کی ام سی رو در بحث تجهیزات رفاهی برتر میبینه) این مقاله واقعا عجیب بود

      موافقم 13
      مخالفم 4
    4. مسعود

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ولی در بلند مدت وزن سنگین اتاق از موتور گیربکس بزور میشه ک خرج رو خرج ولی برای پنچ شیش سال عالیعه خشگله فیدلتی

  2. امین

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    وجدانی یه چرخ ریرا میرزه به همه اینها

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. jalopy

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      قضاوت زوده هنوز دوست عزیز باید بیاد داخل بازار اشکالاتش بزنه بیرون

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. سهیل

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        اصلا نیاز نیست بیاد تو بازار. تو خود کارخونه هم پر از ایراده.

        موافقم 15
    2. eternal

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بزار چهار نفر بخرنش و امتحانش کنند بعد می شه گفت خوبه یا نه..تا الان یه ویژگی مثبتش اینه که داخلیه و قطعاتش زیاد مثل چینی ها نیست که سر یه قطعه ماه ها تو گاراژ بمونن

      موافقم 18
      مخالفم 3
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      ریرا خیلی کوچیکه و الان برای ثبت‌نام‌کننده با احتساب مبلغ واریزی و خواب سرمایه، ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ هزینه خرید داره، یعنی قیمت بازار آزاد ری‌را می‌شود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰
      ……..
      ری‌را با هیکل کوچیکش بالای ۹۵۰ میلیون به هیچ وجه نمی‌ارزه

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. رضا

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (270 ديدگاه)

        ریرا ابعاد تقریبا مساوی با هایما اس پنج و ایکس ۵۵ و فونیکس fx داره
        پس خیلی هم کوچیک نیست

        موافقم 4
        مخالفم 8
      2. Saji

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        انصافا کاری به برند و ایرانی یا چینی بودن ندارم
        ولی ابعادش با x55 یکیه چجوری اون گنده حساب میشه این کوچولو؟و معتقدی شما ک باید با x22 قیاس بشه ک نه ابعادی نه فنی بهم نمیخورن؟ چون چندباری دیدم کامنت شمارا گفتم اگه نه ارزش بحث کردن نداره
        تو مجازی اول ژاپنی خوبه بعد آلمانی بعد چینی بعد ایرانی کسی کاریم به واقعیت و کلاس و مشخصات فنی نداره ملاکشون فقط و فقط برنده

        موافقم 4
        مخالفم 3
    4. حمید

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشنی که هنوز تولید نشده رو با این محصولات مقایسه میکنید.به نظر من ایکس 55 گزینه منطقی از لحاظ قیمت و امکانات رو داراست

      موافقم 15
      مخالفم 4
    5. هستی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا من میخوام فیدلیتی بگیرم اگه واقعا اوکی هست بگید .. با خوندن این مقاله دارم دو به شک میشم

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Aliasg5

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (284 ديدگاه)

        شک نکنید که در بین گزینه های موجود بازار،بهترین گزینه فیدلیتی با گیربکس جدید هستش

        موافقم 4
        مخالفم 2
  3. froG-driVer

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    البته که اگه دید کورکورانه روی کراس اور ها نداشته باشیم و نخواهیم که حتما ماشینمون کراس اور باشه،میتونیم با بودجه زیر دو تومن به گزینه‌های معقول تر و معتبر و شناخته شده هم فکر کنیم

    موافقم 6
    مخالفم 4
  4. سهیل

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    انتخابم جک. بخاطر اطمینان و کیفیت بالاتر و خدمات پس از فروش

    موافقم 14
    مخالفم 4
  5. کاربر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    جناب اشتری شما که اطلاعاتتون زیادهست در رابطه با خودروهای چینی نظرتون راجب تیگو ۷ پرو چیه؟تفاوت زیادی با kmc x5 از لحاظ کیفیتی داره و میارزه پول بیشتر بابتش پرداخت شه یا نه kmc x5 ارزش خرید بیشتری داره؟🙏

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      سلامت باشید
      اطلاعات من از تجربه عامه مردم و تعمیرکاران میاد
      تیگو ۷ هم مثل X55 تونسته مشتریان راضی نگه‌داره و ندیدم کسی از خریدش پشیمون باشه
      می‌دونید که از نظر فنی تیگو ۷ و X55 تفاوت خاصی ندارن، طبیعتا تیگو ۷ جادارتر و بزرگ‌تر با شتاب کمتر و مصرف سوخت بالاتر، این شرایط یعنی استهلاک و فشار به موتور گیربکس تیگو ۷ در درازمدت
      احتمالا به همین دلیل مدیران خودرو به زودی تولید مدل فعلی تیگو ۷ متوقف می‌کنه و نسخه 1/6 لیتر توربو با قیمت بالاتر وارد بازار خواهد کرد
      من جک X5 از نظر فنی، بهتر از تیگو ۷ فعلی می‌بینم

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. کاربر

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        درسته،خیلی ممنون از راهنماییتون.

  6. -امیرعلی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چرا x5 با توجه به موتور قدرتمند تر و گیربکس دو کلاچه صفر تا صدش ضعیف تره از x55 که سی وی تی هست و ۱۵۵ اسبه؟🧐

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      وزن و ابعاد kmc X5 بیشتر هست و این موارد خیلی تأثیرگذاره بر شتاب خودرو
      ضمنا گیربکس CVT جدید چری که روی X55 ارائه شده، واقعا خیلی خوبه و شتاب عالی بدون تاخیر تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کنه، واقعا خودم وقتی پشت فرمون X55 نشستم باورم نمی‌شد

      موافقم 22
    2. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدایش x55عالیه

      موافقم 9
      مخالفم 4
  7. Morad

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    انصافا x55 pro کار با کیفیت ندارم و ماجرای اکسل و اینا ندارم اما خیلی قشنگه خصوصا رنگ سفیدش که سقف مشکی داره طراحیش زیباست.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      در متن هم توضیح دادم الان حدود ۵۰ هزار X55 در ایران هست و فقط ۱۸ هزار دستگاه طی سال ۱۴۰۲ تحویل مشتری شده، یک مورد اکسل خراب که اون‌ هم می‌تونه به دلیل لاستیک آشغال ایرانی و رانندگی خشن تشدید شده باشه، اصلا اهمیتی نداره

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. علی

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام
        پاسخ شمارو که دیدم یه لحظه فکر کردم روابط عمومی مدیران خودرو جواب داده تا اینکه اسمتون رو دیدم خیالم راحت شد!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 2
  8. ARMAN سابق

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    من خودم شخصا ترجیح میدم به جای کراس اور صفر چینی با این بودجه یه مزدا 3 تمیز مدل 90 91 با کارکرد زیر 160 تا بخرم چون اصالت و کیفیت و هندلینگ خیلی برام مهم تر از صفر بودن و آپشن دار بودن هستش

    موافقم 4
    مخالفم 21
    1. سهیل

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      انشالا هر وقت پول دستت رسید انتخاب معقول تر و آینده نگرانه تری میکنی.

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. ARMAN سابق

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (492 ديدگاه)

        من اصلا با ماشین چینی نمیتونم کنار بیام دوست عزیز حالا هر چقدرم میخواد خوب باشه و فقط در صورتی کنار میام که کیفیت مونتاژ و و کیفیت متریال داخلی و همچنین کیفیت قطعات موتوریش افزایش پیدا کنه که هنوز همچین اتفاقی تو اکثر مدلای چینی حتی گرون قیمتاش نیفتاده و به خیلی از مدلا اگه دقت بشه میشه دید که اکثرا کیفیت رنگ ضعیفی دارن و قطعات داخلی شون زود به سر و صدا میوفته تو کارکرد پایین و به نظر من اینکه میگن (صفره دیگه) کاملا اشتباهه و خیلی از مدلای چینی تو کارکرد پایین به مشکل میخورن.
        ولی اون ماشین ژاپنی یا کره ای که کارکرده هستش امتحان خودشو پس داده و به نظر من اگه مالک قبلی خوب نگه داری کرده باشه واقعا ارزش خریدش بیشتره مخصوصا اینکه موتورای اکثرشون تنفس طبیعیه

        مخالفم 11
    2. رها

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من همزمان هم مزدا ۳ سال ساخت ۱۳۹۶ دارم
      هم x55pro
      هندلینگ هر دو عالی
      شتاب عالی
      و نرمی عالی
      سرعت بالای ۱۲۰ اصلا متوجه نمیشی

  9. نویدی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    خودروسازی جک توی ایران خیلی بی حاشیه و مطمئن ظاهر شده…سابقه خوبی داره.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. نیکدست

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ظاهر واقعا سلیقه است هر چی از قیافه نسخه قدیم جک بدم میومد، از جدیده خوشم میاد، بر خلاف نظر اکثر دوستان…

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      من هم از نزدیک دیدم خوشم اومد

      موافقم 13
      مخالفم 3
  11. پرهان

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    x5 به نظرم منطقی تر و بهتر از همه خودروهای دیگه چینی هست جز دیگنیتی پرستیژ که خوب خیلی گرون تره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. سعید

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    نمیدونم چرا پدال برای بار دوم داره فیدلیتی رو با x55 مقایسه میکنه نه قیمتشون یکی هست نه ابعاد و سگمنت

    اینا باید با هم مقایسه بشن

    X55 – ریرا – هایما s5 – ..
    فیدلیتی – تیگو ۷ – لاماری – دیگنیتی- x5 – T5

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2924 ديدگاه)

      هدف از مقایسه انتخاب بهترین گزینه با قیمت 1/5 تا 2 میلیارد بود که در تیتر هم نوشته شده
      لاماری و تیگو 7 الان بالای 2 میلیارد هستند اما فیدلیتی و جک X5 حدود 1/8 میلیارد

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. مومنی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (67 ديدگاه)

        هایما و فونیکس fx اکسلنت هم فکر میکنم درهمین محدوده قیمتی باشه.

        موافقم 1
        مخالفم 3
  13. مومنی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    برای خانواده کم جمعیت و شهرهای شلوغ و پر ترافیک x55 بهتره . به tgdi بودن محصول کرمان خودرو هم باید توجه داشت که موجب حساسیت بالاتر به کیفیت بنزین میشه و در آینده ممکنه دردسر ساز بشه(البته با توجه به کیفیت بنزین ایران)
    فیدیلیتی هم که تا حدودی به درد خانواده پر جمعیت میخوره و به دلیل کشیدیگی بدنه ، خیلی به درد شهرهای شلوغ و دارای مشکل جای پارک نمیخوره.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  14. عیسی صنوبری

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مشکل اساسی گیربکس های CVT عدم امکان تعمیر آنها هست. اگر در مورد دوام یک گیربکس CVT خوب ژاپنی مثل تویوتا یا هوندا تحقیق کنید، عمر کارکردی حدود 300 هزار کیلومتر را عنوان می کنند یعنی بعد این میزان کارکرد در صورت خرابی گیربکس، باید هزینه ای بالغ بر 6000 دلار بابت تعویض گیربکس (هزینه خرید گیربکس+اجرت تعویض) پرداخته شود. قطعا کارکرد گیبرکس های CVT چینی از نمونه مشابه تویوتا بیشتر نخواهد بود از طرفی قیمت قطعه آنها هم کمتر است ولی باز هم هزینه سنگینی تحمیل می کنند. از سوی دیگر عمر کارکرد گیربکس دبل کلاج به مراتب بیشتر است. هزنه تعویض کلاج دوبل در کارکرد 60 تا 100 هزار کیلومتر هم بالاست ولی به مراتب از هزینه تعویض CVT کمتره. خود گیربکس DCT در صورت خرابی به دلیل تشابه با گیبرکس دستی قابل تعمیر بوده و نگرانی خاصی بابت تعویض کل گیربکس را ندارند. به نظر من به دلایل فوق و این که ظاهرا X5 برای شرایط بنزین و جاده های ایران بهینه سازی شده به لحاظ فنی خرید X5 منطقی تر خواهد بود.

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. مومنی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (67 ديدگاه)

      گیربکس CVT, قابل تعمیر و اورهال هست. مهمترین بخش گیربکسcvt توربین و زنجیر اون هست که قابل تعمیر و تعویض هست. بجز بحث هزینه تعمیر نگرانی دیگه ای وجود نداره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  15. بهروز

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من۱/۵ساله x55poro دارم واقعا راضی هستم چند مسافرت رفتم بدون هیچ مشکلی شتاب عالی ،کولر عالی ،مخصوصا تو سربالایی به هیچ عنوان عنوان نمیاره.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  16. گاس فرینگ

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    اگه تو شهر بزرگ هستین ایکس ۵۵
    در شهر کوچک یا روستا هستین فیدلیتی
    اگه عشق جک اس ۵ دارین هم خودشو بخرین با پول کمتر، ایکس۵ نخرین

    موافقم 3
    مخالفم 6
  17. محمدرضا قدسی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من X55 دارم و ازش خیلی راضی هستم ، شتاب فوق‌العاده بالا دارد .

  18. محمد

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من s5 دارم پشت فرمون فیدیتی نشستم خیلی فیدلیتی ماشین خشکیه (نسبت یه جک)
    فیدلیتی155اسب بخارقدرت داره
    ولی ایکس 5 180 اسب بخار قدرت داره
    فیدلیتی صفرتاصدش 12 ثانیه هستش حدودا
    ولی ایکس5 10 ثانیه هستش حدودا
    درضمن باید یاداری کنم خدمت حضار بخاطر امدن فیدلیتی پرستیز دیگه فیدلیتی پرایم ارزش خریدن نداره
    ایکس5 خودرو نرم تر و صندلی هاش راحت تره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. محمد

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پس یخاطرقدرت بیشتروشتاب بیشترونرم تربودن و صندلی راحت تر انتخاب من kmc x5هستش

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا