ساعاتی دیگر نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۲۲ افتتاح میشود. این رویداد، البته از نظر اعتبار و شهرت، مشابه نمایشگاه دیترویت و نیویورک نیست اما برای خودروسازان بزرگ دنیا، جایگاه ویژه دارد. از ۲۵ آبان، فعالیت نمایشگاه به مدت ۳ روز مخصوص خبرنگاران و کارشناسان خواهد بود.
اولین نمایشگاه خودروی لس آنجلس در سال ۱۹۰۷ برگزار شد. این رویداد امروزه، محلی به وسعت ۷۱ هزار متر مربع دارد. سال گذشته، نسل جدید لکسوس LX، مزدا CX50، فیسکر اوشن و پورشه کیمن GT4 RS در لس آنجلس رونمایی شدند. امسال نیز برندهای مختلف برای معرفی چند خودروی کاملا جدید در LA Auto show 2022 آگهی دادهاند.
تویوتا پریوس ۲۰۲۳
پرفروشترین خودروی هیبریدی تویوتا به زودی با مدل جدید رونمایی میشود. پریوس ۲۰۲۳ احتمالا فردا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ معرفی خواهد شد.
نسل اول پریوس سال ۱۹۹۷ به تولید رسید و از حدود سال ۲۰۰۱ بازار جهانی شد. پریوس در سال ۲۰۱۰، فروش سالیانه ۵۱۰ هزار دستگاه داشت و سودآوری خود را تا سال ۲۰۱۶ حفظ کرد.
هماکنون دو مدل پریوس هیبرید و پلاگین هیبرید (پریوس پرایم) با چهرههای متفاوت توسط تویوتا تولید میشوند. این خودروها پلتفرم مشترک با کرولا دارند و همراه پیشرانهی بنزینی ۱/۸ لیتر، گیربکس eCVT ارائه میدهند.
آستانه قیمت پریوس ۲۰۲۲ با مجموع قدرت ۱۲۱ اسب بخار، ۲۶ هزار دلار است. مدل پلاگین هیبرید با شعاع حرکتی تمام برقی ۶۴ کیلومتر و قدرت مشابه پریوس هیبرید، حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.
لوسید گراویتی SUV
شاسی بلند لوسید با نام گرویتی، فردا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ رونمایی میشود. این خودرو، سال ۲۰۲۰ به شکل نمونهی پیشتولید در شرکت لوسید دیده شد؛ اما هرگز به مرحلهی معرفی نهایی یا نمایش مدل مفهومی نرسید.
اطلاعات چندانی از لوسید گراویتی موجود نیست اما قطعا، خودروی مذکور برای رقابت با تسلا مدل X یا بیامو iX آماده خواهد شد. پیشبینی میشود نسخهی پایه، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و توان پیمایش ۶۴۵ کیلومتر داشته باشد. مدلهای گرانتر با ۶۲۰ و ۱۰۵۰ اسب بخار نیز محتمل هستند. آستانه قیمت لوسید گراویتی، حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به نظر میرسد.
پورشه ۹۱۱ داکار
علاوهبر افتخارات متعدد در پیستهای سراسر جهان، پورشه دارای سابقهی درخشان در رالی و آفرود است. شرکت آلمانی در سال ۱۹۸۴، نسخهای از ۹۱۱ را مخصوص رقابت در رالی پاریس -داکار تجهیز کرد. این خودرو به نام پورشه ۹۵۳ همراه سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانهی ۳۰۰ اسب بخار، به قهرمانی داکار رسید.
پورشه ۹۱۱ داکار مدل ۲۰۲۳ به یادبود افتخار آفرینی در رالی ۱۹۸۴ تولید شده است. این خودرو ظاهرا، نسخهی دو دیفرانسیل و تقویتشده از ۹۱۱ استاندارد، همراه تایرهای ویژه با کمی افزایش ارتفاع سیستم تعلیق خواهد بود. پورشه ۹۱۱ داکار جدید، احتمالا متفاوت از ۹۵۳ کلاسیک، مناسب رانندگی خارج جاده و عبور از مسیرهای سخت نیست.
فیات ۵۰۰ جدید
در سالهای میانی قرن بیستم، فیات ۵۰۰ به شهرت جهانی رسید. این خودروی دودر موتورعقب، مشابهتهایی با فولکس واگن بیتل داشت اما کوچکتر و سادهتر بود. نسل اول فیات ۵۰۰ بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ به تعداد ۳/۹ میلیون دستگاه فروش داشت.
نسل دوم فیات ۵۰۰ از سال ۲۰۰۷ تا امروز تولید میشود. ظاهرا بعد از ۱۵ سال فیات تصمیم به عرضهی مدل کاملا جدید این خودرو گرفته است. اطلاعات فنی فیات ۵۰۰ مدرن هنوز مشخص نیست اما احتمال عرضه بهشکل تمام برقی وجود دارد.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۱احتمالاً فردا که تویوتا میخواد پریوس رونمایی کنه ، یه کانسپتی هم مربوط به نسل جدید پرادو و لکسوس Gx ارائه کنند !
خیلی زیاد طولش داده !
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۱البته از نسل جدید آکورد غافل نشید که احتمالاً وارد شوروم میشه !
به احتمال زیاد بیشترین خودروها برقی باشند !
matin
۲۴ آبان ۱۴۰۱فیات 500 فقط قدیمیا
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱خیلی دوست داشتنیه فیات 5۰۰ ، بهترین ماشین برای شهرهای بزرگ
GMA
۲۴ آبان ۱۴۰۱نسل سوم فیات ۵۰۰ که سال ۲۰۲۰ معرفی شده😐😐😐
TML BN
۲۴ آبان ۱۴۰۱جدا از این همه بی صبرانه منتظر نسل جدید فیات پونصدم میخوام ببینم چه شکلی میشه😂😂😂
چقد اس یو وی های فول سایز مد شدن همه میخوان بسازن
Just toyota
۲۴ آبان ۱۴۰۱( نسل اول تویوتا پریوس سال ۱۹۹۷ به تولید رسید و سال ۲۰۰۱ وارد بازار جهانی شد ) همین جمله مو به تن آدمی سیخ میکنه ، ۲۵ سال پیش زمانی که خیلی از خودروسازان اصلا اهمیتی به مسئله مصرف سوخت نمیدادن و دانش و تکنولوژی ترکیب موتور بنزینی و برقی براشون یه چیز فضایی و فراتر از تصور بود ، تویوتا کبیر اون موقع ماشین هیبریدی ساخته ، عظمت رو برم 😍😎😎🇯🇵🇯🇵🇯🇵💪
Just toyota
۲۴ آبان ۱۴۰۱اولین و البته تنها کارخانه ای که فعلا به صورت گسترده دست به ساخت خودرو هیدروژنی زده تویوتا اعظم هست ، همین ۷ ماه پیش بود که اسم تویوتا میرای تو رکورد های گینس به عنوان وسیله نقلیه ای که بیش ترین شعاع حرکتی رو داره ثبت شد 🇯🇵🇯🇵🇯🇵💪💪
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱بله همه برای تویوتا احترام قایل هستند بجز فن کره ای های وطنی!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۱علی جان
چه اهمیتی داره کی برای چی احترام قائل باشه !
مهم آمار فروش و کیفیت برتر هست که در آن ژاپنیها و بخصوص تویوتا لکسوس برتر هستند !
datsun
۲۴ آبان ۱۴۰۱تویوتا هر ساله ده ها اختراع و نوآوری رو تقدیم خودرو سازی میکنه که بیشترین ثبت اختراع رو بین خودروسازها داره بقیه حرفا اهمیتی نداره.
کسرا
۲۵ آبان ۱۴۰۱در آن زمان که در آمریکا بحران سوخت بود همه به مصرف سوخت اهمیت می دادند و یه جوری میگید انگار تویاتا خودرو را ساخته تعصب بیخود
AMD
۲۴ آبان ۱۴۰۱پس فردا روز بزرگیه
T
۲۴ آبان ۱۴۰۱کانسپت های تویوتا حرف نداره . مطمعنم👌💪
علی جردن
۲۵ آبان ۱۴۰۱رضوانی کارز هم کاش حضور پیدا کنه و از یه چیز جدید رونمایی کنه
هاتف
۲۵ آبان ۱۴۰۱تو هشت ماهی که پریوس پلاگین داشتم، میتونم بگم فوق العاده جالب بود. با برق شهری تو حدود ۵ساعت شارژ میشد و سی مایل رو برق میرفت. بعدش به یه پریوس معمولی تبدیل میشد. همه چیش خوب بود فقط قدرت موتورش ناکافی بود. کاش مثلا توربو داشت، یا موتور کمری روش میزاشتن.
Erfan
۲۵ آبان ۱۴۰۱آخه روی سدان کامپکت شهری که موتور کمری رو نمیزارن که🤦
هدف این ماشین مصرف سوخت پایینه و پاک بودنه