با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، خودروهای مدرن بهطور فزایندهای به مدلهای الکتریکی تبدیل میشوند. دیگر تنها ویژگیهایی مانند قدرت و برد خودروها اهمیت ندارد، بلکه فناوری داخل کابین هم هر روز پیشرفت چشمگیری دارد. برای بسیاری از افراد غیرمتخصص، این پیشرفتها به معنای صفحهنمایشهای بزرگتر است و اغلب هم این دیدگاه درست است. داشتن یک صفحهنمایش کامل LED در داخل خودرو هیجانانگیز است، اما این صفحهنمایشها تا کجا قرار است بزرگ شوند؟
با توجه به روندهای کنونی، صفحهنمایشها و سیستمهای اطلاعاتی داخل خودروها همچنان در حال رشد هستند. با این حال، همه کارشناسان صنعت موافق نیستند که اندازه این صفحهنمایشها همچنان افزایش یابد. اولیور زیپسه، مدیرعامل بیامو، اعلام کرده که طی ۱۰ سال آینده، اندازه این نمایشگرهای بزرگ محدود خواهد شد. شاید دلیل این امر این باشد که مردم متوجه میشوند این نمایشگرها ضروری نیستند یا مقامات تصمیمگیرنده به این نتیجه میرسند که این نمایشگرهای بزرگ میتوانند خطراتی برای ایمنی به همراه داشته باشند. در هر صورت، مدیران بیامو بر این باورند که نمایشگرهای غولپیکر به زودی از میان خواهند رفت.
اما نمیتوانیم این صفحهنمایشها را با تاچپدهای دیجیتال خانگی مقایسه کنیم که در آنها میگوییم: هرچه بزرگتر، بهتر. پس بیایید نگاهی به فهرستی از خودروهایی بیندازیم که دارای بزرگترین صفحهنمایشهای LED هستند و ببینیم اندازه این صفحهنمایشها چقدر است.
برای دقت بیشتر و ارائه اطلاعات معتبر، مشخصات این خودروها از منابع معتبر مانند برندهای اصلی خودرو، J.D. Power و KBB گردآوری شده است.
با توجه به تغییرات سریع فناوری، ضروری است که همیشه با آخرین تحولات همراه باشیم. بنابراین این فهرست بهطور مداوم بهروزرسانی میشود تا خودروهای جدید با صفحهنمایشهای بزرگتر را نیز به آن اضافه کنیم.
خودروهایی با بزرگترین صفحهنمایشها
تویوتا پریوس پرایم با صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی در تریمهای بالاتر عرضه میشود. مدل XSE Premium این خودرو علاوه بر این نمایشگر، سیستم صوتی JBL نیز دارد. تمام تریمها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکنند و دارای شش پورت USB-C هستند.
تویوتا در نسل جدید این مدل، قدرت موتور را تا ۱۰۰ اسب بخار افزایش داده و طراحی ظاهری آن را از یک خودروی صرفاً اقتصادی به خودرویی اسپرتتر تغییر داده است. همچنین فناوریهایی مانند دستیار ترافیک، پارک اتوماتیک، دید پانوراما و کلید دیجیتال در آن وجود دارد.
مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در داشبورد و کنسول مرکزی ارائه میشود که تجربهای مدرن و سهبعدی را ایجاد میکنند.
کابین با چرم و چوبهای خاص تزیین شده و سیستم نرمافزاری آن بیش از ۸۰۰ تنظیم شخصی دارد.
لکسوس RX 350 با نمایشگر ۱۴ اینچی در مدلهای سفارشی ارائه میشود.
لکسوس RX 350 با چندین مدل سیستم انتقال قدرت و نسخه هیبریدی قابل سفارش است.
تسلا مدل ۳ با نمایشگر ۱۵ اینچی
تسلا مدل ۳ ترکیبی از شتاب بالا و فرمانپذیری اسپرتی را ارائه میدهد.
فورد ماستنگ Mach-E با نمایشگر ۱۵.۵ اینچی
ماستنگ Mach-E نسخه اسپرت و استاندارد دارد و بخشی از نسل جدید ماسل کارهای الکتریکی محسوب میشود.
ریویان R1S با نمایشگر ۱۶ اینچی
کابین مدرن و توانایی آفرود بالا، این خودرو را به گزینهای ایدهآل برای ماجراجویان تبدیل کرده است.
جیامسی سیرا EV با نمایشگر ۱۶.۸ اینچی
این پیکاپ الکتریکی دارای قابلیتهای کاری پیشرفته و سیستم برقرسانی خارجی برای تجهیزات کمپینگ است.
پورشه تایکان با نمایشگر ۱۶.۸ اینچی
تایکان در نسخههای مختلف بدنه و موتور عرضه میشود و مدلهای توربو آن تنها با سیستم چهارچرخ متحرک ارائه میشوند.
تسلا مدل X با نمایشگر ۱۷ اینچی
این خودرو با فناوریهایی مانند کنترل صوتی، شخصیسازی کابین و سرگرمیهای پیشرفته عرضه میشود.
تسلا مدل اس اندازه صفحه نمایش: ۱۷ اینچ
اگرچه تسلا مدل اس همان سیستم صفحه نمایش لمسی را مانند مدل X دارد، اما یک سدان لوکس به حساب میآید. صفحه نمایش ۱۷ اینچی اطلاعات زیادی را نشان میدهد و به همین دلیل اولین چیزی است که هنگام وارد شدن به ماشین مشاهده میکنید، زیرا تقریباً تمام کنترلها در داخل خودرو از طریق آن انجام میشود. مانند سایر مدلهای تسلا، ممکن است کنترلها کمی گیجکننده باشند و برخی از مالکان از وابستگی بیش از حد به صفحه نمایش لمسی برای انجام کنترلها شکایت کردهاند.
این خودرو همچنان با صفحه نمایش بزرگ، داخل لوکس، ظاهر اسپرت و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ۲.۴ ثانیه، اکثریت خریداران را راضی نگه میدارد. در حال حاضر، همه چیز به عملکرد بستگی دارد، و تسلا در این زمینه شگفتانگیز عمل کرده است، به ویژه زمانی که پشت فرمان مدل اس پلید بنشینید.
شِورولت سیلورادو EV 2024 اندازه صفحه نمایش: ۱۷.۷ اینچ
سیلورادو EV 2024، سیستم محرکه الکتریکی خود را از GMC Hummer EV به اشتراک میگذارد و ترکیب حس استحکام با ظاهر آیندهنگر EV را ارائه میدهد. این خودرو ظاهری شبیه به شورولت آوالانچ دهه ۲۰۰۰ را دارد که ناامیدکننده نیست. بهطور خلاصه، حضور جادهای کلاسیک شورولت در این مدل EV نیز حفظ شده است.
سیلورادو EV بهویژه در نسخه الکتریکی خود دارای توانایی کشش ۱۰,۰۰۰ پوند است و علاوه بر این، دارای نمایشگر ۱۷.۷ اینچی و امکانات راحتی پیشرفته است.
آئودی A8 اندازه صفحه نمایش: ۱۸.۷ اینچ
با ترکیب دو صفحه نمایش ۱۰.۱ و ۸.۶ اینچی، آئودی A8 به صفحه نمایش یکپارچهای با اندازه ۱۸.۷ اینچ دست یافته است. علاوه بر این، گرافیکها و ویژگیهای مبتنی بر صفحهنمایش از نوآوریهای شاخص این خودرو هستند.
این سدان لوکس بهطور ویژه با استفاده از مواد صوتی اضافی برای کاهش سر و صدای جادهها، تجربه راحتی منحصر بهفردی را برای سرنشینان فراهم میکند.
BMW i7 اندازه صفحه نمایش: ۳۱.۳ اینچ
این خودرو به دلیل داشتن صفحه نمایش ۳۱.۳ اینچی در قسمت عقب خودرو که بهعنوان “صفحه نمایش سینمایی” شناخته میشود، جایگاه ویژهای در این لیست دارد. این صفحه نمایش امکاناتی از قبیل کنترل دما، سیستم صوتی عالی و ویژگیهای دیگر را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
این سدان لوکس عملکرد برجستهای دارد، اگرچه ممکن است کسانی که به دنبال هندلینگ اسپرت هستند، مقداری ناامید شوند.
کادیلاک XT4 اندازه صفحه نمایش: ۳۳ اینچ
کادیلاک XT4 با صفحه نمایش ۳۳ اینچی خود، امکانات و راحتی مدرن را با ظاهری متمایز از SUVهای معمولی ترکیب میکند. در داخل خودرو، استفاده از چرمهای باکیفیت و طراحی بینظیر، همه عناصر لوکس را ارائه میدهد.
این خودرو بهویژه برای کسانی که به دنبال تکنولوژی پیشرفته و راحتی هستند، یک گزینه ایدهآل است.
لوسید ایر: اندازه صفحه نمایش: ۳۴ اینچ
لوسید ایر برخلاف بسیاری از مدلهای مدرن، به جای استفاده از طراحیهای پیچیده و شگفتانگیز، روی کارکرد درست و منطقی صفحه نمایش خود تمرکز کرده است. صفحه نمایش بزرگ ۳۴ اینچی این خودرو از سه پنل جداگانه تشکیل شده است که هرکدام وظیفه خاصی دارند. کوچکترین پنل در سمت چپ کنترلهای حیاتی مانند چراغها، قفلها و برفپاککنها را مدیریت میکند. پنل مرکزی اطلاعاتی مانند سرعت و سطح شارژ را نمایش میدهد و پنل سمت راست، صفحه نمایش اصلی است که رسانهها، ارتباطات و نیازهای ناوبری را مدیریت میکند.
لوسید ایر ممکن است یکی از چشمگیرترین EVهای این لیست باشد که قادر است شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در کمتر از ۲ ثانیه داشته باشد و میتواند به سرعت ۱۷۰ مایل در ساعت برسد. این خودرو با برد نزدیک به ۴۰۰ مایل میتواند تجربهای بینظیر از رانندگی ارائه دهد.
کادیلاک اسکلید اندازه صفحه نمایش: ۵۵ اینچ
کادیلاک اسکلید یکی از بزرگترین و لوکسترین خودروهای SUV است که با صفحه نمایش عظیم ۳۸ اینچی خود به خودروهای لوکس جدید جان بخشیده است. صفحه نمایش بزرگ کادیلاک اسکلید بهطور یکپارچه در داشبورد قرار گرفته و از طراحی خاصی برخوردار است که فضای داخلی خودرو را زیباتر کرده است.
این SUV پرچمدار کادیلاک علاوه بر نمایشگر بزرگ، دارای امکانات لوکس دیگری مانند چوب، چرم و پارچههای طراحیشده است و همچنین ویژگیهای پیشرفتهای در زمینه کمک به راننده ارائه میدهد.
لینکلن ناتیلوس اندازه صفحه نمایش: ۴۸ اینچ
لینکلن ناتیلوس یک SUV لوکس است که با ترکیب درایو هیبریدی و امکانات لوکس، به یکی از انتخابهای محبوب برای کسانی که به دنبال راحتی و فناوریهای پیشرفته هستند تبدیل شده است. صفحه نمایش این خودرو از دو پنل جداگانه ۲۴ اینچی تشکیل شده که در مجموع ۴۸ اینچ را پوشش میدهند.
این خودرو علاوه بر شتاب مناسب، از جدیدترین نسخه Sync-4 سیستم اطلاعات و سرگرمی و قابلیت اتصال به دستگاههای مختلف از هر دو سیستم عامل iOS و Android برخوردار است.
کادیلاک سلستیک اندازه صفحه نمایش: ۵۵ اینچ
کادیلاک سلستیک با صفحه نمایش عظیم ۵۵ اینچی خود، ویژگیهایی را ارائه میدهد که به شما این امکان را میدهد که تمام کنترلها از جمله سیستم تهویه و چندرسانهای را مدیریت کنید. این خودرو نه تنها از فناوریهای پیشرفته برخوردار است، بلکه یک پرچمدار لوکس تمام الکتریکی برای برند کادیلاک به حساب میآید.
کادیلاک سلستیک یکی از برجستهترین خودروهای لوکس الکتریکی است که در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد و ترکیب امکانات پیشرفته با راحتی فوقالعاده را به ارمغان میآورد.
مرسدس EQS 580 اندازه صفحه نمایش: ۵۶ اینچ
مرسدس EQS 580 با صفحه نمایش ۵۶ اینچی خود که بهطور کامل داشبورد را پوشش داده، تکنولوژی پیشرفتهای را به سطح جدیدی میبرد. این صفحه نمایش بزرگ ترکیبی از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در کنار یک نمایشگر ۱۷.۷ اینچی است که در یک پنل شیشهای واحد قرار گرفتهاند. مرسدس این اثر هنری الکترونیکی را “هایپر اسکرین” مینامد.
مرسدس EQS یکی از پیشرفتهترین خودروهای بازار است که تمام امکانات لوکس و فناوریهای روز را در اختیار شما قرار میدهد. این خودرو با داشتن صندلیهای ماساژدهنده و سیستم گرمایشی برای گردن و شانهها، راحتی فوقالعادهای را برای رانندگان فراهم میکند.
بزرگترین نمایشگرها در خودروهای بازار ایران
اکستریم VX
این خودرو دارای سه نمایشگر دیجیتالی به سبک هایپراسکرین مرسدس است: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، یک نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل سرنشین جلو. مجموع این نمایشگرها به ۴۰ اینچ میرسد.
رووی RX5
رووی RX5 پارس خودرو یکی از کراساوورهای آینده بازار ایران است که از نمایشگرهای بزرگی بهره میبرد. این خودرو دارای یک نمایشگر بزرگ ۲۷ اینچی 4K یک تکه عریض است.
اکستریم TXL
چری اکستریم TXL یک نمایشگر لمسی بزرگ و مدرن ۲۴.۶ اینچی پیوسته دارد که شامل نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر و نمایشگر سیستم مالتیمدیا است.
- قابلیتها:
- پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto
- کنترل سیستم صوتی، تهویه، مسیریابی و سایر تنظیمات خودرو
- نمایش اطلاعات خودرو به صورت دیجیتالی و قابل تنظیم
- طراحی خمیده و مدرن برای یکپارچگی بیشتر داشبورد
این نمایشگر با طراحی یکپارچه و مدرن، حس لوکسی را به کابین اکستریم TXL بخشیده و در کنار فناوریهای هوشمند، تجربهای پیشرفته را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند.
bMw
۱۹ اسفند ۱۴۰۳واقعا دکمه خیلی راحتتره تو نمایشگر باید یه ساعت دنبال تنظیمات کولر بری هرچند که دنا داره پیشرفت میکنه و نمیشه از پیشرفت غافل شد
اما خوبه که در کنار نمایشگر ها دکمه های مهم تنظیمات رو بذارن
۱۹ اسفند ۱۴۰۳یه مانیتور کوچیک باشه آقا کور میشن سرنشینا انقد تلویزیون میزارین
Iman 007
۱۹ اسفند ۱۴۰۳اره مثلا ۱۰ اینچ کافیه یا نهایتا ۱۲ اینج کافیشه
مهزیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بنز خودشو مسخره کرد با این اختراع
KAIZEN
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بیشتر از 17 اینچ واقعا مضخرفه
nima.jdm
۱۹ اسفند ۱۴۰۳قرار دادن تلویزیون توی داشبورد واقعا ایده مسخره ای بود
Saji
۱۹ اسفند ۱۴۰۳مدی ک برای صرفهجویی تو هزینه تولید و طراحی بوجود اومد مثه خیلی از صرفهجوییای دیگه که خیلیا شاکی بودن ولی برا کم کردن هزینه اعمال نمونش برداشتن شارژر از تو کارتن تلفن همراه ک اولین بار اپل به بهونه آسیب زدن به محیط زیست حذف کرد و یه هزینه از خودش کم کرد و برای مشتری زیاد کرد ک از بازار بگیره نمیدونم شارژر تو باکس تلفن همراه با شارژر بیرون چه تفاوتی داره بجز کم شدن هزینه ساخت اون باکس و متخلفات همراه…
اینم خیلیا ازش ناراضین تو بررسیای یوتیوب انتقاد میکنن ولی به دهن شرکتا خوش اومده
Titanium
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بیا نگاه کن اونا چقدر عقبن
ماشینای ملی رو ببین چقدر دکمه های فیزیکی رو حفظ کرده و چقدر خوفه
راوی
۱۹ اسفند ۱۴۰۳بهترین کار رو بنتلی و رولز رویس کردن
سنت رو کنار تکنولوژی گذاشتن
امروزه هرکسی که سوار خودرو میشه همراهش یه تبلت یا موبایل داره نیازی نداره از اسکرین های بزرگ داخل خودرو استفاده کنه
شرکت هایی نظیر بی ام و در مدل سری 7 بخاطر کاهش فروش میان برای مارکتینگ برای سرنشین های عقب تلویزیون 32 اینچ میذارن که واقعا کار بیخودی هست و این شرکت ها بجای محبوبیت تبدیل میشن به منفور شدن
روزی میرسه این شرکت ها برگردن به همون اصل خودشون انجین های بنزینی و داشبوردهای معقول
چینی ها هم اینوسط در خودروهای الکتریکی دیگه شورش رو در آوردن غیر از اسکرین همه چیز رو موتورایز کردن
این سرطان رو تسلا وارد صنعت خودروسازی کرد
SepehrV10
۱۹ اسفند ۱۴۰۳کاش این مانیتورا رو مثل آئودی سفارشی میکردن