چشم اندازهفته نامه

بزرگ‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران، از تیگو 8 و نیسان ترا تا اکستریم VX

در این مطلب به بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار کشورمان می‌پردازیم که همگی به سه ردیف صندلی مجهز هستند و بالای ۴.۷ متر طول دارند.
بزرگ‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران

چندی پیش در پدال به معرفی کوچک‌ترین شاسی‌بلندهای بازار کشورمان پرداختیم که همگی کراس‌اوورهای چینی با طول زیر ۴.۲ متر بودند و حالا قصد داریم به سمت دیگر این طیف نگاهی داشته باشیم و بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار ایران را معرفی کنیم. خودروهایی که در این لیست خواهید دید همگی در سگمنت میان سایز قرار دارند و به سه ردیف صندلی مجهز هستند که ظرفیت حمل هفت نفر را فراهم می‌کند. البته صندلی‌های ردیف سوم اکثر این خودروها فضای محدودی داشته و بیشتر برای کودکان مناسب خواهد بود. این شاسی‌بلندها بین ۴.۷ تا نزدیک ۵ متر طول دارند و حتی دو نمونهٔ آن‌ها از شاسی نردبانی بهره می‌برند و برای آفرود مناسب هستند. با این مقدمه سراغ معرفی بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران می‌رویم.

همچنین بخوانید: کوچک‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران، از X22 پرو تا هایما S5 و چانگان CS35

۶-فونیکس تیگو ۸

طول: ۴,۷۲۲ میلی‌متر

هرچند چری مدتی است در چین شاسی‌بلند تیگو ۹ را به بازار فرستاده اما در کشورمان همچنان تیگو ۸ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو در سه نسخهٔ مختلف بنام‌های تیگو ۸ پرو، تیگو ۸ پرو مکس و تیگو ۸ پرو e پلاس توسط مدیران خودرو عرضه می‌شد که مدتی است تولید نسخه پرو متوقف شده است. این نسخه از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI استفاده می‌کرد که ۱۹۷ اسب بخار قدرت داشت؛ بنابراین، هم‌اکنون ارزان‌ترین نسخهٔ تیگو ۸ که می‌توان خرید پرو مکس با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو و ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه همچنین از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره می‌برد و یکی از معدود شاسی‌بلندهای چینی دو دیفرانسیل کشورمان محسوب می‌شود. تیگو ۸ پرو e پلاس اما از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس سه سرعته DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

۵-فیدلیتی پرایم

طول: ۴,۷۳۵ میلی‌متر

جتور یکی از برندهای چری محسوب می‌شود و هرچند این شرکت چینی سال‌ها است در کشورمان با مدیران خودرو همکاری می‌کند اما این بار گروه بهمن بود که در اواسط سال ۱۴۰۰ سراغ جتور رفت و کراس‌اوور X70 آن را با نام فیدلیتی به ایران آورد. این خودرو اولین محصول برند جتور بود که در سال ۲۰۱۸ راهی بازار چین شد. فیدلیتی در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره در ایران عرضه می‌شود. این کراس‌اوور چینی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بهمن موتور همچنین قصد عرضهٔ نسخهٔ جدیدی از این خودرو را هم با نام فیدلیتی پرستیژ دارد که به‌زودی راهی بازار خواهد شد. این نسخه هرچند در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ به‌عنوان نسل دوم X70 معرفی شد اما درواقع یک فیس‌لیفت کلی روی همان نسخهٔ قبلی محسوب می‌شود که طراحی جدیدی را در قسمت جلو و داخل به همراه دارد. فیدلیتی پرستیژ همچنین به پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶ لیتری توربو GDI چری (همان موتور تیگو ۸ پرو) مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود.

۴-دایون Y5 / Y7

طول: ۴,۷۷۱ میلی‌متر

شرکت خودروسازی ایلیا از زمستان سال ۱۴۰۰ عرضه شاسی‌بلندی با نام دایون Y5 را آغاز کرد. این خودرو درواقع نسخه شاسی‌بلند پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 به‌حساب می‌آید که توسط مکث موتور در ایران به تولید می‌رسد. برخلاف همهٔ شاسی‌بلندهای چینی بازار کشورمان، دایون Y5 از شاسی مستقل نردبانی بهره می‌برد که در کنار ویژگی‌هایی مثل قفل دیفرانسیل، در آفرود توانایی‌های مناسبی خواهد داشت. این شاسی‌بلند چینی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی مجهز است که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک ساخت بورگ‌وارنر با حالات دوچرخ سبک، چهارچرخ سبک و چهارچرخ سنگین انتقال پیدا می‌کند. در تابستان ۱۴۰۲ نیز شرکت ایلیا نسخهٔ جدیدی از این شاسی‌بلند را با نام Y7 معرفی کرد که مهم‌ترین تغیر آن تجهیز به پیشرانهٔ قوی‌تر ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. Y7 همچنین از چند آپشن بیشتر مثل چراغ‌های اتوماتیک، سیستم پایش باد تایرها و سنسور باران هم بهره می‌برد.

۳-مکث تیارا

طول: ۴,۷۸۸ میلی‌متر

مکث موتور شرکتی نسبتاً نوپا متعلق به گروه ماموت است که کار خود را با عرضهٔ پیکاپ کلوت آغاز کرد. سپس این شرکت در بهار ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودروی تهران کراس‌اووری بنام تیارا را رونمایی کرد. این خودرو در اصل رویژیانگ X5 نام دارد. رویژیانگ برندی متعلق به شرکت بایک است و اولین محصول آن همین X5 بود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این کراس‌اوور در چین در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره عرضه می‌شود اما مکث موتور فقط نسخهٔ هفت‌نفرهٔ آن را به ایران آورده است. تیارا به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. مکث موتور در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ نیز کراس‌اووری بنام تیارا پرایم را رونمایی کرد اما این خودرو ارتباطی با تیارای قبلی ندارد و خودروی دیگری از گروه بایک بنام بیجینگ X7 است.

۲-نیسان ترا

طول: ۴,۸۸۲ میلی‌متر

درحالی‌که خطوط تولید تمام خودروسازان داخلی را محصولات چینی اشغال کرده‌اند، شرکت مانیان خودرو که متعلق به پرشیا خودرو است توانسته مقدمات مونتاژ شاسی‌بلندی ژاپنی‌تبار را فراهم کند. البته این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده اما مانیان خودرو به‌تازگی پیش‌فروش آن را با قیمت علی‌الحساب آغاز کرده است. این در حالی است که در بهمن ۱۴۰۱ شرکتی بنام ایستا موتور ارس هم نسخه‌ای از نیسان ترا را با نام لئو MX8 معرفی کرد و قصد مونتاژ آن را داشت اما تا امروز خبری از این خودرو نشده است. نیسان ترا که اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد، جایگزین غیرمستقیمی برای رونیز محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس پیکاپ نیسان ناوارا ساخته شده و شاسی مستقل دارد. ترا در چین توسط دانگ‌فنگ مونتاژ می‌شود و از این طریق توانسته به کشورمان راه پیدا کند. نسخه‌ای از همین شاسی‌بلند نیز با نام ایکس‌ترا در خاورمیانه عرضه می‌شود. ترا هرچند محصول نیسان است اما در چین با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی تولید می‌شود که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

۱-اکستریم VX

طول: ۴,۹۷۰ میلی‌متر

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر بازار کشورمان نزدیک به ۵ متر طول دارد. البته عرضهٔ این خودرو هنوز آغاز نشده اما مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی این شاسی‌بلند بزرگ چینی را به بازار کشورمان بفرستد. این ماشین محصول برند لوکس چری بنام اکسید است. مدیران خودرو قصد عرضهٔ سه شاسی‌بلند اکسید را دارد و برای این کار برند اکستریم را در نظر گرفته است. VX شاسی‌بلند لوکس و بزرگ با امکانات و تجهیزات فراوان است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه VX طراحی کابین چشمگیر آن مشابه محصولات الکتریکی سری EQ مرسدس بنز با سه نمایشگر است. این شاسی‌بلند بزرگ از همان قوای محرکهٔ تیگو ۸ پرو مکس استفاده می‌کند که شامل یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌شود. با توجه به شرایط بازار و نرخ ارز در کشورمان، برای این شاسی‌بلند چینی باید انتظار قیمتی در حدود ۵ میلیارد تومان را داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    مطمئناً نیسان ترا تحت هر شرایطی از اون دوتای دیگه بهتر و برتر هستش

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. amir

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      جمعی از کشتی های چرخ دار بنزین خوار دهه ۶۰ ۷۰ آمریکا از لحاظ طول
      نخوندیم ندیدیم توجه نمیکنیم
      سلطانشونم ایمپریال لبارون کوپه دو در با ۶ متر طول ۷ لیتر موتور ماله ۵۰ سال پیش

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        سلطان چینیهای ایران شده تیگو۸ پرومکس🤦

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          زیزیگولو

          میدونی چرا هرچقدر جلوتر میریم ، قیمت خودروهایی مثل پیکاپ و رونیز هم داره میکشه بالاتر از اون چیزی که قبلاً نمیرفت بالا چه برسه به هایلوکس پرادو لندکروز پاترول پاجیرو و…!!!

          چون مخاطب خرید این دسته از خودروها در این چند سال فکر کردند خودروی چین عوض شده و با ۱۰ سال پیش فرق کرده ، و البته استقبال کردند ولی پای عمل که اومد وسط دیدن این چینی فقط بَزَک شده و حتی نمیشه با ژاپنی ۲۰ سال کارکرد هم مقایسشون کرد و همین شد که میبینید در کارکردهای بسیار پائین با افت قیمت دارند چینی‌هاشونو میفروشند و نیسان پیکاپ و رونیز و تویوتا پرادو و هایلوکسی را میخرند که تا همین قبل از سال ۱۳۹۷ حتی کسی نگاهشونم نمیکرد چه برسه به اینکه خرید فروش شوند!!!

          دود همیشه از کنده‌ای بلند میشه که اصالت داره ، اصالت هم از آزمون و خطا به دست میاد نه جنگولک‌بازی با آپشن و ظاهر!!!

          خودروی چینی فقط به درد این میخوره که قسطی خریداری بشه تا وقتی که قسطش داره تموم میشه ، پولی که بابتش داده شده با تورم کشیده بالا و این سود داره و اگر نه کسی که تو بازار بیاد براش وُجه نقد پرداخت کنه ، دیوانه‌ای بیش نیست و اصلاً قابل درک نیست!!!

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. زیزیگولو

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          نوید همه مون دیدیم که تشدید تحریما باعث کاهش و حتی توقف تولید ماشینای داخلی شد و از اون طرف شرکتای خودرو سازی تازه به دوران رسیده چینی با استفاده از این فرصت ایجاد شده تو بازار ایران تونستن عرض اندام کنن و یواش، یواش جای پای خودشونو تو بازار ایران محکم کنن و چون ماشینای چینی در ظاهر (نه در باطن) بروز بودن و آپشنای یه بار مصرف و زلم‌زیمبو زیاد داشتن مورد استقبال بخشی از جامعه مصرف‌ کننده ایرانی قرار گرفتن ……. به نظر من تنها ویژگی برتر ماشینای چینی نسبت به ماشینای داخلی فقط طراحی و ظاهر جدید و بروزشون هستش و دیگه هیچی که تازه همونم از برندهای معروف دنیا دزدیدن و کپی کردن

          موافقم 10
          مخالفم 4
      2. سید حسین

        ۲۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        البته که از لحاظ تکنولوژی خودرو کلا ۵۰ سال عقب هستیم و کلاس خودروی امپریال در این مقال قابل گنجایش نیست ولی چکار کنیم کلا بحث خودرو در این مملکت یه چیزی دیگست که در هیچ جای دنیا اینطوری نیست

    2. F16

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا برعکس . اون نیسان هیچ بویی از نیسان ژاپن نبرده و مثل بقیه چینیا موتور تحت لیسانس میتسو داره و فقط یه آرم نیسان زدن برای گرفتن پول بیشتر
      آپشناشم نسبت به هم قیمتای چینی ، تعریفی نداره
      ازین جمعی که اسمشون اومد ، تیگو ۸ پرومکس بهتر از همه ست . حتی موتور و گیربکس و سیستم چارچرخ محرکش با همون VX الکی گرون یکیه . آپشن و طراحی خوب و معقولی هم داره و درمقایسه با اون VX نصف قیمت پول میدی . تهش یه روکش چرم خوب خرجشه وگرنه برای اون ۳ تا مانیتور کپی شده ارزش نداره ۲ میلیارد اضافه حروم کنی .

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. امیر

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ببین کپانیه رنو نیسان میتسوبیشی هست که این سه شرکت باهم کار میکننن
        (توی گوگل سرچش کن
        این نیسان ترا همکاری میتسوبیشی ساخته شده
        مثل رنو کولیوس که موتورش نیسانه

    3. ehsan.fa

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      مادامی که توربور دارند بدرد نمیخورند از تعمیرگاه های معتبر بپرسین

      موافقم 7
      مخالفم 6
  2. Sina_carshow

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    اکستریم vx ماشین خیلی خوبی هستش و سواری واقعا خوبیو میده بهت سکوت کابین عالیه
    شاید تنها ایرادش نداشتن نرم افزار کافی برای صفحه نمایش ها هستش ( خود رابط کاربریش لگ و کندی نداره )
    اما فکر نکنم به این قیمت دست مردم برسه
    قیمت تیگو ۸ پرو مکس ۹۸ هزار درهم هستش ایران چنده؟ قیمت اکستریم vx الان بالای ۱۷۰ هزار درهم هستش پیش بینی من تو خوش بینانه ترین حالت بین ۴.۵ تا ۶ میلیارد هستش

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. SS

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      برای کسانی که فکر میکنن خوب بودن ماشین به آیپد وسط داشبورد هست همین هم زیادیه
      فعلا زباله چینی ها بازار رو با رانت و انحصار گرفتن دستشون و هر روز هم با عنوان بزرگترین و اولین رپرتاژ میرن

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. Sina_carshow

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (235 ديدگاه)

        این از نظر شما زباله هس تقریبا تمام ماشینای امروزی به قول شما آیپد بهشون وصل شده
        تا الان تو کامیونیتی مالکان خودرو های چینی بودم تقریبا اکثرشون راضی بودن ازشون
        متاسفانه چون فقط چینی وارد ایران میشه و کسی حق انتخابی نداره این فکر بین مردم جا افتاده
        اینکه شما به این ماشین بگی زباله چیزی از ارزش های این خودرو کم نمیشه و چین هم جلو پیشرفتش گرفته نمیشه

        موافقم 13
        مخالفم 3
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        کاربر SS
        به جّد با شما موافقم👍👋🏻

        کاربر سینا کارشو
        با شما مخالفم ، چون فقط دارید خودتون رو گول میزنید با این عقیده ، ولی کسی مُنکر پیشرفت و آینده‌ی روشن چینی‌ها نیست اما خواهشاً از درموندگی مردم در اِسارت و نشناختن خودروها مگر با آپشن و ظاهر قضیه را ماسمالی نفرمائید!!!

        موافقم 7
        مخالفم 2
      3. 8Dark8Night8

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        البته بستگی داره تاجر چی میاره
        معمولاً تاجرای ما دست دست دو سه یه ماشینو میارن که بقیه پول بره تو جیب خودشون

        موافقم 1
        مخالفم 1
      4. مسعود

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        مثل اینکہ قرارداد 25سالہ ننگین با چین رو ھمہ فراموش کردن
        حتے ھوندا و ھیوندا و تویوتایے ھم کہ مےخوان بیارن مونتاژ چینہ، حتے فولکس

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. سروش

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          قرارداد 25 ساله تو مغز شما دلقکا ننگین بود
          یه قرارداد مهم اقتصادی که بدون اینکه بند هاشو بدونین گفتین ننگین
          وقتی این درامد هارو ننگین میدونین پس نباید به قیمت دلار و … اعتراض کنید

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. alireza

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سروش جان ما ننگین دونستیم جلوی اجراشو نگرفتیم که گرون بودن دلار و میندازی گردن ما. ملت نهایتاً مخالفت و اعتراض کردن به کار هایی که تهش عملی شد و نتیجش و داریم همه با پوست و استخون میچشیم. پس یکم به دستات استراحت بده

  3. جنوب

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    تنها شاسی نردبانی بازار دایون هستش
    بقیشون کراس اوور شهرین
    نیسان ترا هم ک نیسان نیست.موتورش میتسوبیشیه
    هنوزم نیومده

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. ناخدا

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      چینی سوارِ خوشحال

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. جنوب

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        شما بنزتو!! برون بذا ما خوشحال باشیم

        موافقم 18
        مخالفم 10
        1. ناخدا

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          پس خوشحال باش و بخند و پنجره ی دلت رو به دایونY7 بگشا😂

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        چینی فقط هایما ولاغیر ولی جیلی و چانگان هم خوب هست چری هم بد نیست

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. جنوب

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          خب شد همشون که

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          نه ام وی ام ماشین بدیه به جز x33 x55 اریزو ۵
          یا لیفان به جز ۸۲۰ بقیش بده

          موافقم 3
          مخالفم 5
        3. 8Dark8Night8

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (39 ديدگاه)

          و هونگچی که مال پولداراست

          موافقم 3
          مخالفم 3
  4. احمدی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    میگن تو ایران بنزین ارزونه حساب کنی بنزین واسهمون لیتری ۱۰۰ هزار تومان بیشتر می‌افته چون داریم یه ماشین یه میلیاردیو از دولت می‌خریم ۴ میلیارد ۳ میلیارد

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. carslover

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی خوبن

    ولی از دور

    موافقم 8
    مخالفم 8
  6. FY

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    چقدر اکستریم در مقابل سانتافه زشته … قشنگ فرغ میشه دید ( از رو عکس تیتر)🤔🤔🤔

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      فرق

    2. علی آزاد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوستان منم ماشین آمریکایی دوست دارم ولی هنر اینه که شما تا جای ممکن کاپوت رو کوچک و فضای داخلی رو بزرگ تر کنید

  7. فرزاد

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    الکی لکسوس LX570 کارکرده نگیرین نمایشگاهیا کیلومتر کم میکنند میفروشن بجاش یه چینی صفر بخرین خودتون نایلوناشو آنباکسینگ کنین

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      تموم شد ؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    واکنش لندکروز :

    موافقم 6
    مخالفم 4
  9. علی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    نیسان عالی هست مثل همیشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. sunmartin

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    اگه فقط با تیز بینی به تبلیغات چینی ها نگاه کنید متوجه کیفیت صفر موتور وگیربکس میشید اکثر اینفلوئنس هایی که برای چینی ها روزی ۳۰ تا ۵۰ م پول میرن فقط روی آپشن های یکبار مصرف اونها مانور میدن در کاقع چینی ها چی برای عرضه ندارند کلا چینی بعنوان یک خودرو نمیبینم و بیشتر جنبه کاردستی های داده که تاریخ مصرف پایینی دارند

    موافقم 3
    مخالفم 4
  11. امیر

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وضعیت مملکت جوری شده که تمامی خودرو های که وارد شدن از چین اومدن یا مونتاژ چین هستند
    از تویوتا کرولا تا نیسان ترا ووووو
    ایران=چین

  12. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا این محصولات بی کیفیت را نخرید و آب به آسیاب خودمان نریزید. این تولید کنندگان و وارد کنندگان برای مصرف کننده ایرانی کاری انجام‌نداده اند. با ابن پول ها می توان بهترین کارخانه تولید ماشینهای هیبرید و برقی را به ایران‌وارد کرد و تکنولوژی آن را در ایران بسط داد. مصرف کنندگان با خرید انتخابی می توانند خواست خودرا دیکته کنند. اینکار مصرف کننده ایرانی اصلا معقولانه نیست.

  13. ایرانیه غافل!

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بزرگترین شاسی بلندهایه بازار ایران اون هم با موتور دولیتری!!!!😂😂😂
    سطح فلاکت در اینجا هر روز در حال ارتقاست!

    موافقم 1
    مخالفم 4
  14. مهدی فریدپور

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی ام سی ( کی7 ) هم ابعادش از بعضی از اینا بزرگتره
    طول 4776 میلی‌متر
    عرض 1900 میلی‌متر
    ارتفاع 1760 میلی‌متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا