این روزها حملونقل به یکی از ضرورتهای زندگی تبدیل شده است و برای کسانی که افراد و وسایل زیادی را جابجا میکنند این شاسیبلندهای بزرگ میتوانند ابزاری عالی باشند. این خودروها میتوانند بهراحتی هفت تا هشت نفر را با تمام وسایلشان در خود جای دهند. تنها خودروهای دیگری که توان انجام چنین کاری را دارند، مینیونها و ونهای بزرگ هستند اما شاسیبلندهای بزرگ ابهت و جذابیت خاص خود را دارند که در ونها دیده نمیشود. همچنین این غولهای چهارچرخ تنها خودروهای بازار با شاسی مستقل محسوب میشوند و به همین دلیل از تواناییهای آفرود و یدک کشی بالایی برخوردار هستند. اندازهٔ یک شاسیبلند بزرگ را به روشهای مختلفی میتوان بررسی کرد اما در اینجا ما بزرگترین شاسیبلندهای حال حاضر بازار را بر اساس طول آنها معرفی کردهایم.
بنتلی بنتایگا EWB
طول: ۵,۳۰۵ میلیمتر
کوچکترین خودروی این لیست بیش از ۵.۳ متر طول دارد. این خودرو نسخهٔ کشیدهٔ بنتلی بنتایگا است که بهتازگی با نام EWB معرفی شده و حدود ۱۶ سانتیمتر طول بیشتری نسبت نسخهٔ معمولی دارد. تمام این طول اضافی به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و فضای پای فراوان و صندلیهای مجللی را برای آنها فراهم کرده که پیشرفتهترین صندلیهای دنیا محسوب میشوند. برخلاف نسخهٔ معمولی بنتایگا، برای نسخهٔ کشیده امکان سفارش صندلیهای ردیف سوم وجود ندارد و تمام تمرکز خودرو روی ایجاد لوکسترین و راحتترین فضای ممکن برای سرنشینان عقب است. بنتایگا EWB حدود ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد.
اینفینیتی QX80
طول: ۵,۳۳۹ میلیمتر
اینفینیتی QX80 درواقع نسخهٔ لوکستر نیسان آرمادا محسوب میشود و از همان پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 برادر ارزانتر خود استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این ماشین مثل آرمادا کابین بسیار جادار و راحتی دارد که برای سفرهای طولانی مناسب خواهد بود اما از لحاظ متریال و تکنولوژی یک پله بالاتر همتای نیسانی خود قرار میگیرد. شاسیبلند پرچمدار اینفینیتی به لطف شاسی مستقل میتواند تا ۳۸۶۰ کیلوگرم را یدک بکشد و قیمت آن از حدود ۷۵ هزار دلار شروع میشود.
رولزرویس کولینان
طول: ۵,۳۴۱ میلیمتر
کولینان هم مثل بنتایگا شاسیبلند فوق لوکسی است که بجای حمل بار و سرنشین زیاد روی فراهم کردن نهایت تجمل برای چهار یا نهایتاً پنج سرنشین تمرکز دارد. در این خودرو با وجود طول ۵.۳ متری، حتی بهصورت سفارشی هم خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست. کولینان صرفاً با یک پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو ارائه میشود که در نسخهٔ بلک بج حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هرچند این خودرو فاقد شاسی مستقل است اما هنوز هم میتواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. کولینان با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری، گرانترین خودروی این لیست به حساب میآید.
شورلت تاهو
طول: ۵,۳۵۲ میلیمتر
شورلت تاهو برای چندین نسل پرطرفدارترین شاسیبلند فول سایز بازار آمریکا بوده است. این خودرو در طول سالها با تغییر سلیقهها و نیازها بهطور مداوم بزرگتر شده است. این روزها تاهو برای حمل هشت نفر صندلی دارد و هماکنون برای آن سیستم سوپر کروز هم قابل سفارش است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراهها فراهم میکند. این ویژگی باعث شده حتی شاسیبلندهای لوکس هم در برابر تاهو عقبمانده به نظر برسند. این ماشین در جلو بیش از ۱۰۶ سانتیمتر فضای سر و بیش از ۱۱۱ سانتیمتر فضای پا دارد و همهٔ اینها را با قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلار ارائه میکند که به میزان قابلتوجهی کمتر از شاسیبلندهای لوکس این لیست است.
لینکلن نویگیتور L
طول: ۵,۶۲۶ میلیمتر
نسخهٔ کشیدهٔ لینکلن نویگیتور که با حرف L شناخته میشود، مناسب کسانی است که تجمل را همراه با فضای زیاد در یک شاسیبلند بزرگ میخواهند. این خودرو همچنین از تکنولوژیهای زیادی هم مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC و سیستم فعال مقابله با سروصدا بهره میبرد. علاوه بر این، چرم، فلزهای چشمگیر و تریمهای چوبی واقعی نیز باهم ترکیب شدهاند و کابین نویگیتور را واقعاً به سطح بالاتری ارتقاء دادهاند.
فورد اکسپیدیشن مکس
طول: ۵,۶۲۶ میلیمتر
اکسپیدیشن برادر ارزانتر نویگیتور محسوب میشود و در نسخهٔ کشیده با نام مکس، طولی دقیقاً هماندازهٔ برادر لوکس خود دارد. شاسیبلند بزرگ فورد از این فضا به منظور ارائهٔ صندلیهای جاداری برای هشت نفر استفاده کرده است. اکسپیدیشن قابلیت سفارشیسازی زیادی دارد و در تیپها و نسخههای مختلفی ارائه میشود تا پاسخگوی هر نوع نیازی باشد. یکی از ویژگیهای قابلتوجه این شاسیبلند بزرگ آمریکایی هم برخورداری از سیستم رانندگی نیمه خودران بلوکروز است.
جیامسی یوکان XL
طول: ۵,۷۲۰ میلیمتر
جیامسی یوکان XL یک غول راحت است که بین شورلت سابربن و کادیلاک اسکالید قرار میگیرد. این خودرو میتواند تا هشت نفر را در راحتی کامل جابجا کند. کابین یوکان XL بهاندازهٔ بیرون آن بزرگ است و به همین دلیل وزنی ۲۶۵۰ کیلوگرمی دارد. این خودرو با پیشرانههای V8 بنزینی و یک موتور توربودیزل شش سیلندر سفارشی به بازار عرضه میشود اما با وجود همهٔ اینها، چیز خیلی بیشتری نسبت به شاسیبلندهای فول سایز سطح پایینتر جنرال موتورز برای ارائه ندارد.
شورلت سابربن
طول: ۵,۷۳۳ میلیمتر
شورلت سابربن درواقع نسخهٔ کشیدهٔ تاهو و نسخهٔ ارزانتر یوکان XL محسوب میشود. این خودرو برای چندین دهه است که وظیفهٔ جابجایی خانوادههای پرجمعیت آمریکایی را بر عهده دارد. بزرگترین شاسیبلند شورلت حتی از همتای کمی لوکستر جیامسی خود هم طول بیشتری دارد. به همین دلیل، دقیقاً مثل یوکان XL، کابین سابربن هم آنقدر بزرگ است که میتوان در آن بیسبال بازی کرد! مثل تاهو، برای این ماشین هم سیستم سوپر کروز ارائه میشود.
جیپ گرند واگنییر L
طول: ۵,۷۵۸ میلیمتر
برای کسانی که نسخهٔ استاندارد مدلهای واگنییر و گرند واگنییر را بهاندازهٔ کافی بزرگ نمیدانند، جیپ نسخهٔ L را با طول بیشتر و کابین جادارتر ارائه کرده است. گرند واگنییر L که یکی از بزرگترین شاسیبلندهای فول سایز بازار محسوب میشود، بیشتر شبیه یک سالن مجلل روی چرخ به نظر میرسد؛ اما این اندازهٔ بزرگ و هشت صندلی جادار در داخل باعث کُندی شاسیبلند پرچمدار جیپ نشده است زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هورکین، این غول آمریکایی را ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
کادیلاک اسکالید ESV
طول: ۵,۷۶۶ میلیمتر
و سرانجام به بزرگترین شاسیبلند حال حاضر دنیا یعنی کادیلاک اسکالید ESV میرسیم. نقطهٔ اوج شاسیبلندهای فول سایز جنرال موتورز از شهرت و محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است و در جدیدترین نسل خود نیز این شهرت را حفظ کرده است. اسکالید ESV کابین بسیار جادار سابربن و یوکان XL را گرفته و تکنولوژیهای بیشتر و بهترین متریال جنرال موتورز را به آن اضافه کرده است. هرچند اسکالید بهخودیخود شاسیبلند بسیار بزرگی است اما در نسخهٔ ESV نزدیک به ۴۰ سانتیمتر به طول آن اضافه میشود تا طول کلی خودرو به بیش از ۵۷۶ سانتیمتر برسد. صندلیهای ردیف اول و دوم اسکالید ESV از تمام شاسیبلندهای فول سایز بازار جادارتر هستند اما رقبا نهفقط در فضای کابین بلکه در قدرت و پرفورمنس هم حریف این پرچمدار جنرال موتورز نمیشوند زیرا بهتازگی اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار قدرت به بازار آمده است.
mahdi-es17
۱۵ آبان ۱۴۰۱آمریکا محل محل مصرف گرایی از نوع مفید در خودرو سازی
ویران خودرو محل صرفهجویی در مصرف
.
😅
D:
۱۵ آبان ۱۴۰۱والا موتور پژو اندازه هشت سیلندر توربو میسوزونه کجاش صرفه جوییه
Jamshid
۱۸ آبان ۱۴۰۱شورلت تاهو که ابعاد و ارتفاع مناسبی داره با هیکل اندامی بعدش جیپ ، بعدش جیپ ، به خاطر موتور توئین توربو و اندازه ، و اینفینیتی . کلا نگاه اسمش نکنید ، غولیه اون پنج لیتری برا خودش . بعدش سابربن ، و اسکالید . فحش ندید😂باهاش خیلی حال نمیکنم . ولی مشخصات موتوری خیلی خوبی داره .
MILADZM
۱۵ آبان ۱۴۰۱این کلاس برای امریکن ها هستش
آمریکایی ها در این کلاس روی محصولات ساخت کشور خودشون مخصوصا با انجین وی 8 پوشراد خیلی تعصب دارن
“” یکی “” از دلایلی که نویگیتور هرگز نمیتونه به اندازه اسکلید محبوب بشه همین موضوع هستش .
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۱انتخابم به ترتیب : جیپ ، اینفینیتی ، کادیلاک
imperial
۱۵ آبان ۱۴۰۱mahdi-es17
(آمریکا محل محل مصرف گرایی از نوع مفید در خودرو سازی.ویران خودرو محل صرفهجویی در مصرف)
دنا پلاس توربو 1700 سی سی قدرت 150اسب خسته(رو داینو که ویدئو هاش هم هست دنا توربو 130 اسب قدرت میده) وزن1270کیلو. شتاب 10ثانیه از روی کیلومتر ولی شتاب 14 ثانیه با دستگاه درگی! قیمت 20 هزار دلاری ایمنی صفر کیفیت صفر آپشن تعطیل و…
مصرف سوخت=
10 الی 14 لیتر در شهر
8 الی 10 لیتر تو اتوبان
میانگین 10.5 لیتر
کادیلاک سویل 4 دهه پیش
https://www.aboutautomobile.com/Fuel-Economy/1979/Cadillac/Seville
17لیتر شهر
12 لیتر اتوبان
15 لیتر ترکیبی
آیا زیبا نیست؟ :)
mahdi-es17
۱۵ آبان ۱۴۰۱ببخشید ولی من کنایه بار حرفم رو زدم🙏
Amard
۱۵ آبان ۱۴۰۱این ماشینها بیشتر شبیه یه وانت فول سایز که کابین بهش چسبودن یه جور نافرمی شد بنتایگا و کولینان خیلی موزن تر طراحیشون با اینکه کراس اوور هستن
کیان
۱۶ آبان ۱۴۰۱هزار بار موافقم، و متاسفانه اینقدر تعریفو تمجید تحت اثر اسم ازشون زیاد هست کسی به این نکته دقت نمیکنه، واقعا طول زیاد بعضیاشون دقیقا انگار پیکاپ تراک و اتاق زوری چسبونده باشی بهشون. جلوشون همه اکی هستن ولی عقب معدود بینشون تناسب خوب و دارن. بنتلی و بنتایگا هر ماشینی تو این سایز (طول) تناسبات بهتری ازش بیرون میاد.
بهرام
۱۶ آبان ۱۴۰۱با نظر شما موافق نیستم. بنتایگا و کولینان و شاسیبلندهای بنز و بیامو اصلا کارایی اون غولها رو ندارن.
چون اولا به دلیل نداشتن شاسی مستقل و ثانیا به دلیل اینکه موتور ساده پرحجم ندارن، اون همه تحمل و توان ندارن در استفاده بلندمدت. اساسا اتاق کراساور ها هم نمی تونه به راحتی اونها باشه. چون شاسی مستقل، خیلی از ضربات رو به اتاق منتقل نمیکنه.
به نظر من نقطه قوتشون اتفاقا همون شاسی و موتوریه که از وانتها به ارث بردن
Amard
۱۸ آبان ۱۴۰۱بحث فاصله محور خیلی مهم وقتی قرار سواری باش شما به پاترول نگاه کن چقد هماهنگ ابعادش حالا به امریکایی نگاه ببین انگار یه پیکاپ تراک بهش اتاق وصل کردن ضمنا در مورد یه برند معمولی صحبت نمیکنیم کولینان و بنتلی هردو فوق لوکس هستند و با شاسی بسیار محکم بخاطر همین تو دراز مدت ارزش خودشون از دست نمیدن
عاشق پدال
۱۷ آبان ۱۴۰۱این طراحی هارمونیک به علت یونی بادی هست. و اتفاقا گرونتره.
بدنه بر روی شاسی یعنی شاسی جدا هست. و کابین رو روش چسبوندن.
پدال پست داره. بخون.
هرکدوم خوبی بدیهاشو داره.
بهرام
۱۷ آبان ۱۴۰۱والله به جز خوندن مطالب، یک عمر هم از هر دو مدلشون استفاده کردیم. ماشین در اون ابعاد حتما باید بادی آن فریم باشه. وگرنه عملا یه سواریه با ارتفاع بیشتر و با فنری خشک تر و به شدت پرضربه تر.
همینطور موتور و گیربکسش باید قدرتی تر و بر مبنای گشتاور بالا (از دورهای پایین) و سیستم انتقال قدرت نیمه قدرتی باشه
وگرنه یک جورهایی قلابیه. دلیل این همه استقبال آمریکاییا از این غولها همینه. وگرنه فقط از روی تعصب که نمیخرن. اینا هیولاهایواقعی هستن. گردنکلفت و پرتحمل و بیدردسر
Jamshid
۱۸ آبان ۱۴۰۱آمریکایی ها خیلی ماشین طویل درست میکنن به خاطر همین پشت ماشین بلند میشه ، مثل پیکاپ میشه . و اونا موتور خیلی قوی و حجیم دارن و شاسی مستقل که قشنگ مخصوص آفرود ساخته شده . ولی بنابی فقط از امکانات و کیفیت برخورداره . وگرنه آفرودر نیست
Hemn
۱۵ آبان ۱۴۰۱به هر کدام که نگاه میکنم لذت میبرم
واقعا چیزی کم نزاشتن
ولی اگه قیمت رو لحاظ کنیم میشه گفت اینفینیتی ، اسکالید و یوکان عالین
F22RAPTOR
۱۵ آبان ۱۴۰۱به به عشق است کدیلاک
ferimia
۱۵ آبان ۱۴۰۱چقدر این اسکالید جذابه لعنتی🙂
ali(chevynova)
۱۵ آبان ۱۴۰۱ماشالاه بیشترشون آمریکن بودن
فول سایز،راحت و قدرتمند
کادیلاک هم عینه گذشته همچنان بزرگ و مجلله
matin
۱۵ آبان ۱۴۰۱با حرفت موافقم اما چون از رو تعصب حرف میزنی پس دیس لایک
ali(chevynova)
۱۵ آبان ۱۴۰۱اهمیتی داره بنظرت برای من؟
بی وطن
۱۵ آبان ۱۴۰۱کاخ های متحرک!
فورد
۱۵ آبان ۱۴۰۱همشون عالین ولی به پای کوییک نمیرسن
رامین
۱۷ آبان ۱۴۰۱😆😆🤣
Chromstone3
۱۵ آبان ۱۴۰۱انتخاب های بنده (بدون ترتیب بر اساس اولویت) :
1.اینفینیتی QX80
2.شورلت تاهو
3.لینکلن نویگیتور L
4.شورلت سابربن
5.جیپ گرند واگنییر L
6.کادیلاک اسکالید ESV
اون چهار تای باقی مونده هم به اندازه اینا نمیرزن …
تمام .👌🏻
AHMET 2002
۱۵ آبان ۱۴۰۱اینفینیتی بعد از خوندن این کامنت: داش ما دیگه اونقدرام شاخ نیستیم بگذر
کیان
۱۶ آبان ۱۴۰۱اینفینیتی واقعا از نزدیکش با عکسش خیلی فرق داره، واقعا کرگدن قرص و محکم و بسیار هیبت دار هست. طراحی متفاوت چراغای جلوش و …
احمدرضا
۱۵ آبان ۱۴۰۱آقا اون کولیان بدین من برم سفر
ولی عجب رنگی داره اون یوکان
meysam
۱۵ آبان ۱۴۰۱انتخاب من
اول کادیلاک
دوم تاهو
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۵ آبان ۱۴۰۱بنتلی رولز رویس کولنیان و اسکالید
Reza
۱۵ آبان ۱۴۰۱سلطان اسکالید اوله بعد جی ام سی یوکان
مجتبی .
۱۵ آبان ۱۴۰۱اسکالید.گرند واگنیر.نویگیتور
blackwing
۱۵ آبان ۱۴۰۱پست مورد علاقهم !!
بزرگ ترین و غول پیکر ترین شاسی بلندهای دنیا متعلق به یانکیهاست ، مخصوصاً جنرال موتورز !
البته تو بخش وانتها هم جنرال موتورز با جیامسی سییرا ۳۵۰۰ دوالی با طول بالای ۷ متر طویل ترین و با هامر برقی با عرض ۲.۲ متر ( عریض ترین و سنگین ترین ماشین تولید انبوه دنیا با وزن نزدیک ۴.۳ تن ) باز هم رکورد دار هست 👏🏼👍🏼
یوسف
۱۵ آبان ۱۴۰۱جالبه که به تویوتا سکویا اشاره ای نشده، طول نسل جدیدش 529 سانته که درسته کمتر از تمام خودروهای این لیسته ولی بازم خودروی خیلی بزرگیه.
اردلان
۱۶ آبان ۱۴۰۱از کادیلاک میشه به عنوان نفر بر استفاده کرد
اقای اشتری از محصولات رضوانی هم مقاله بزارید🙏
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱جالب بود ، فکر نمیکردم کولینان انقدر بزرگ باشه
hamidreza
۱۵ آبان ۱۴۰۱خیلی بزرگ و بلند باشه جلوی پرفورمنس ماشینو میگیره …
خیلی با ماشینای هیکل گنده حال نمیکنم ، فقط از بنتلی و کادیلاک اسکالید V نه این ESVش
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۱اگه جلوی پرفورمنس رو می گرفت کادیلاک نمیومد مدل v esv رو تولید کنه که هم بزرگه هم اسپرته
شاهین
۱۵ آبان ۱۴۰۱بنظرم بهترین انتخاب بین این ها
شورولت تاهو
تناسب ابعاد خوبی داره
زیادی هم طویل باشه دیگه شبیه ون یا مینی بوس میشه
blackwing
۱۵ آبان ۱۴۰۱من چند روز پیش یک دستگاه GMC Yukon مدل ۲۰۲۱ گذرموقت رو توی خیابونهای شمال دیدم… به شدت بزرگ بود و طراحی خیلی گیرایی داشت ، تازه مدل XL هم نبود ، معمولی بود !
ARMAN سابق
۱۵ آبان ۱۴۰۱از خالق این کلاس غیر از اینم انتظار نمیره
KF
۱۵ آبان ۱۴۰۱همه رو واقعا دوست دارم
ولی یه چیزی ک هست مسخره نکنید اما خیلیی از رخ اینفینیتی Qx80 خوشم میاد خیلی جاها خوندم ک میگن زشت و عجیبه ولی باهاش حال میکنم عجییییب
جنوب
۱۵ آبان ۱۴۰۱نیسان عالیه
منم نظرم اول این کرگدنه بعد اسکالید
جمشید
۱۵ آبان ۱۴۰۱بیشتر لیست فقط آمریکاییها بودن و انصافاً هم اس یو وی های آمریکایی هم عضلانی و بزرگن و هم قدرتمندن و هم خوشکلن
Royal Driver UK 70
۱۵ آبان ۱۴۰۱نمای بغل بنتایگا و کالینان چشم نوازه! اسکالید و نویگیتور هم نمای بغل واقعا زیبایی دارن. ولی درکل با نسخهی “لانگ” بعضی شاسی بلندا زیاد کنار نمیام.
مهردادکمال
۱۵ آبان ۱۴۰۱بنظر شما هم طراحی خارجی بنتلی از رولزرویس جذابتره؟ بنظرم خیلی لوکسه و مشخصه ماشین گرونیه!!
و اینکه رولزرویس تو حالت پایه ۷برابر تاهو می ارزه؟
Reza Waffen SS
۱۶ آبان ۱۴۰۱بنتایگا مال من
دیمن
۱۶ آبان ۱۴۰۱اسکالاید حرف اول واخرو میزنه