با وجود قدرت بالا و نرمی کارکرد، حتی لوکسترین برندها هم طی سالهای اخیر خودروهای دوازده سیلندر خود را کمتر و کمتر کردهاند.
پیشرانههای V12 بهعنوان نرمترین موتورها شناخته میشوند اما به دلیل پیچیدگی بیشتر نسبت به پیشرانههای با تعداد سیلندر کمتر، از همان ابتدا فقط در خودروهای سطح بالا استفاده میشدند. دوران اوج خودروهای دوازده سیلندر اواخر قرن بیستم بود یعنی زمانی که سوپراسپرتها و خودروهای لوکس V12 نسبتاً زیادی به بازار عرضه میشد. سپس در سال ۲۰۰۳، فولکسواگن نسخهای جدید و نوآورانه از پیشرانههای دوازده سیلندر را بانام W12 معرفی کرد که زیر کاپوت بنتلیهای مختلف دیده شد. در سالهای اخیر اما به دلیل فشارهای زیادی که بهمنظور کاهش آلایندگی به خودروسازان وارد شده، اوضاع بسیار تغییر کرده و خودروهای V12 که پرمصرفترین خودروهای جهان هستند، در معرض انقراض قرار گرفتهاند. این موضوع در کنار حرکت به سمت الکتریکیسازی باعث شده دوران خودروهای V12 به پایان خود نزدیک شود. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با آخرین خودروهای دوازده سیلندری که هنوز در بازار باقیماندهاند آشنا شویم.
همچنین بخوانید: چرا پیشرانههای دوازده سیلندر در حال انقراض هستند؟
آستونمارتین DBS
هرچند اکثر خودروهای V12 افسانه از نوع تنفس طبیعی بودند اما بسیاری از نمونههای مدرن این خودروها مثل آستونمارتین DBS سراغ توربوشارژر رفتهاند. این کار قدرت و گشتاوری را پدید آورده است که ۲۰ سال پیش یک رؤیا بود. موتور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آستونمارتین زیر کاپوت DBS سوپرلگرا ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و خودرو را ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ بر ساعت میرساند.
آستونمارتین ونتیج V12
قرار دادن قویترین پیشرانهٔ آستونمارتین در سینهٔ کوچکترین محصول آن همیشه به ایجاد چیزی شبیه یک ماسل کار بریتانیایی منجر شده و ونتیج V12 هم که از همان موتور ۵.۲ لیتری اما با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند از این قاعده مستثنی نیست. این کوچکترین خودروی V12 بازار محسوب میشود هرچند که سبکترین یا سریعترین نیست.
بنتلی فلاینگ اسپور اسپید
بنتلی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ به تولید پیشرانهٔ W12 خود پایان خواهد داد و بنابراین، این موتور بهزودی از لیست انتخابهای کانتیننتال و فلاینگ اسپور حذف خواهد شد. بهتازگی عرضهٔ بنتایگا با موتور W12 هم خاتمه یافته است. فلاینگ اسپور اسپید یک سدان بزرگ سلطنتی اما بهطور شگفتآوری اسپرت است که پیشرانهٔ دوازده سیلندر را با طراحی غیرمعمول W شکل ارائه میکند. این موتور ۶ لیتری توئین توربو ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و فلاینگ اسپور اسپید را به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت میرساند.
بنتلی کانتیننتال اسپید
کانتیننتال اسپید کوپهای جذاب، سریع و چابکتر از چیزی است که انتظار میرود. پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو در اینجا قویتر از فلاینگ اسپور بوده و ۶۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته با این قیمت گرند توررهای عالی دیگری هم در بازار وجود دارد خصوصاً با توجه به اینکه هنگام سفارش آپشنها، قیمت کانتیننتال سریعتر از عقربهٔ سرعتسنج آن افزایش پیدا میکند اما مغلوب کردن این کوپه و همتای کانورتیبل آن برای هر خودرویی بسیار دشوار خواهد بود.
فراری ۸۱۲
نسخهٔ کامپتیزیونه فراری ۸۱۲ با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با قدرت خیرهکنندهٔ ۸۳۰ اسب بخار، گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر و ردلاین ۹ هزار rpm، خودرویی است که بجای راحتی روی سرعت تمرکز دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۳ ثانیه نشان میدهد که ۸۱۲ کامپتیزیونه بیشتر از آنکه یک گرند تورر باشد یک هایپرکار است. همچنین برخلاف دیگر خودروهای قدرتمند مدرن، رانندگی با ۸۱۲ نیاز به کمی دقت دارد زیرا پیشرانه در وسط نصب نشده و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست. در اینجا هیچ توربو یا سیستم هیبریدی هم وجود ندارد. ۸۱۲ یک کوپهٔ کلاسیک موتور جلوی محرک عقب است.
فراری پوروسانگوئه
نسخهای ضعیفتر از همان موتور V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور زیر کاپوت اولین شاسیبلند فراری هم دیده میشود. البته پوروسانگوئه بیشتر شبیه یک سوپر هاچبک است تا شاسیبلند و با اینکه چهار صندلی دارد اما هنوز هم خیلی فراری احساس میشود. البته فضای بار پوروسانگوئه کمتر از چیزی است که باید و این برای یک شاسیبلند خیلی جالب نخواهد بود.
لامبورگینی روئلتو
نسخهای از همان پیشرانهٔ V12 که به انواع و اقسام اونتادورهای افسانهای نیرو میداد در سینهٔ روئلتو هم قرار گرفته است. این موتور حالا ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و دو موتور الکتریکی در جلو، یک موتور در الکتریکی در عقب و یک پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی هم آن را همراهی میکنند. همهٔ اینها منجر به تولید قدرت فوقالعادهٔ ۱۰۲۵ اسب بخار و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۵ ثانیه میشود.
مرسدس میباخ S680
میباخ S680 یکی از آخرین سدانهای لوکس V12 بازار محسوب میشود. این ماشین حداکثر راحتی، حداکثر تجمل و حداکثر قیمت را در خانوادهٔ S کلاس ارائه میکند اما چیزی که بیشتر از همه میباخ S680 را از S کلاس معمولی متمایز میکند، یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیروگاه بهراحتی این حجم عظیم از تجمل را به سرعتهای بالا میرساند.
پاگانی یوتوپیا
پاگانی از زمان معرفی اولین محصول خود یعنی زوندا از پیشرانهٔ V12 مرسدس استفاده میکرد و این سنت را در جدیدترین محصول خود هم ادامه داده است. یوتوپیا که جانشین هوآیرا محسوب میشود، با قیمت پایهٔ ۲.۲ میلیون دلار، گرانترین خودروی این لیست بهحساب میآید. موتور ۶ لیتری V12 توئین توربوی AMG هم در اینجا ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از تمام خودروهای این لیست بیشتر است.
رولزرویس گوست
کسانی که مرسدس S کلاس را حتی در نسخهٔ میباخ بهاندازهٔ کافی لوکس و چشمگیر نمیدانند باید سراغ رولزرویس گوست بروند. این سدان فوق لوکس بریتانیایی از همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی فوقالعاده نرمی استفاده میکند که زیر کاپوت فانتوم و کولینان هم دیده میشود. این موتور در گوست ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این اعداد در نسخهٔ بلک بج به ۶۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند.
رولزرویس کولینان
درحالیکه دیگر شاسیبلندهای فوق لوکس و گرانقیمت دوست دارند کابین جادارتر را با تواناییهای شگفتانگیز در پیچها ترکیب کنند، کولینان از سواری و هندلینگ بسیار راحت رولزرویس بهره میبرد. این خودرو با وزن بیش از ۲.۷ تن، ظاهر سدانهای رولزرویس را به شکل عمودی درآورده و در داخل مثل دیگر رولزرویسها فضایی بینظیر دارد. زیر کاپوت هم همان موتور ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که در نسخهٔ بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
رولزرویس فانتوم
فانتوم را میتوان بهترین سدان فوق لوکس جهان دانست. البته این ماشین قیمتی دو برابر گوست یا میباخ دارد؛ بنابراین، وقتی فانتوم از همان موتور ۶.۷۵ لیتری V12 گوست با همان ۵۷۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند و در داخل نیز شبیه برادر کوچکتر خود به نظر میرسد، چطور میتوان قیمت نیم میلیون دلاری آن را توجیه کرد؟ خب فانتوم شاید شبیه گوست به نظر برسد اما هرگز با آن یکسان نیست. حتی گذر زمان هم داخل فانتوم متفاوت احساس میشود. تفاوت یک S کلاس با فانتوم دقیقاً مثل تفاوت یک تویوتا کمری با S کلاس است.
Dark Knight
۱۸ دی ۱۴۰۲من به شخصه خیلی دوست دارم برند هایی مثل رولزرویس ، بنتلی یا میباخ تمام برقی بشن چون اینا هدفشون راحتی و لوکس بودن هست و لازمه لوکس بودن سکوت بالا هست پس چه بهتر که کلا الکتریکی بشن اما در مورد لامبورگینی و فراری قضیه کامل فرق میکنه ! اگر هم میخوان برقی بشن باید به فکر تکنولوژی های جدیدی برای تولید صدا مصنوعی باشن هر چند که صدا مصنوعی هم هر چقدر خفن باشه باز هم نمیتونه مثل ۱۲ سیلندر باشه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۲اما جدی وقتی میشه از ۶ سیلندر توئین توربو کشش ۱۲تا سیلندر رو بیرون کشید حتی بیشتر ، پس دیگه گذاشتن چنین موتور حجیمی دلیلی نداره جز جنبه تبلیغاتی باس شرکت !!!
Sina
۱۸ دی ۱۴۰۲یکبار توی زندگیت بجای گفتن زنده باد اصالت زنده باد و…اومدیو کامنت درست گذاشتی.
دقیقا درسته همین مقاله قبلی در مورد فورد جی تی شما تفاوت فوردهای جی تی رو توی گذر زمان ببین یک موتور شش سیلندر دو برابر قدرت بیشتر و صدای جذاب تر با حجم موتور نصف و سیلندرهای کمتر به واسطه پیشرفت تکنولوژی داره تولید میکنه
نه تنها ۱۲ سیلندرها بلکه ۸ و۱۰ سیلندر هم توجیهی نداره
یوسف
۶ مرداد ۱۴۰۳سلام استاد لطفا چند مدل خودروی ۱۰ سیلندر نام ببرید؟با تشکر فراوان
REZA
۱۸ دی ۱۴۰۲بستگی به کاربرد و استفاده ش داره از یه جایی به بعد دیگه حتی افزایش حجم هم جواب نمیده و فقط با افزایش تعدا سیلندر میشد نتیجه گرفت
در پرفورمنس یا تیونینگ یا کاربرد های قدرتی و سنگین هر نوعش که باشه از یه جایی به بعد فقط تعداد سیلندر بالا تر و بیشتر جوابگو هست مثلا ۸ سیلندر به بالا جواب میده
و ۶ سیلندر یا کمتر کم میاره
ولی در استفاده های متعارف و معمول ۶ سیلندر و حتی ۴ سیلندر هم مشکلی نداره .
B
۱۹ دی ۱۴۰۲بقیه رو نمیدونم اما این ۱۲ سیلندر های رولز رویس بسیار بسیار کم لرزش و بی سر و صداست رولز رویس خیلی رو قدرت مانور نمیده ۰ تا ۱۰۰ هم براش اهمیتی نداره برای اونی رولز رویس میخواد بخره این چیزا اهمیت نداره کلا
دو اینکه توسعه موتور جدید هزینه و وقت زیادی میطلبه و رولز رویس نمیخواد اینکار رو انجام بده وقتی v12 عملکرد خوبی داره بعد این موتور سراغ الکترو موتور تمام برقی خواهد رفت با لرزش و صدای کمتر
و اینکه اکثر کمپانیام دنبال توسعه v12 جدید نیستن و دارن موتور های ۸ یا حتی ۶ سیلندر رو جایگزینش میکنن به عبارتی ۶ سیلندر ها تکنولوژی جدید تری دارن حتی v8 ها هم کم کم دارن رخت میبندن چه برسه وی ۱۲ که زودتر شروع شد این مسیر براشون احتمالا حدودای۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ نوبت ۶ سیلندر ها برسه
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲رینگ های دی بی اس چه خوشگله
از روئلتو و ۸۱۲ نگذریم که بد خوشگلن
فندق
۲۰ دی ۱۴۰۲دقیقا
اولین چیزی که چشمم رو گرفت رینگ های dbs بود
javad-bmw
۱۸ دی ۱۴۰۲موتور ۱۲ سیلندر برای یه سوپر لوکس به اندازه تجملاتی که داخلش هست، مهمه؛و بخشی از شخصیت یه خودرو سوپر لوکس استفاده از یه موتور ۱۲ سیلندر هست.نتیجتاً بار برقی شُدَنش بخشی از روح و شخصیتش رو میگیری،اما متاسفانه راه گریزی نیست.
Navid A J
۱۹ دی ۱۴۰۲بخوایم نخوایم، تا 11 سال دیگه، خیلی از ماشین ها برقی شدن رفته. 2035 سالیه که در خیلی از کشورها، درونسوزی به فروش نمیرسه.
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲عاشق همشونم همشون بی نظیرن حیف که دارن ازبین میرن پیشرانه های دوازده سیلندر 😢😢😔😔😭😭
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲با بند آخر درباره فانتوم کاملا مخالفم
داک هادسون
۱۸ دی ۱۴۰۲امیدها به ماشین های لوکس انگلیسی و فراری و لامبورگینیه . ولی خب بالاخره روز وداع با ۱۲ سیلندرها هم فرا میرسه کاریش نمیشه کرد .
یاد جمعه هفته پیش افتادم که داشتم تو خیابون میرفتم و ناگهان چشم های رولزویس ریث مشکی رو تو آینه وسط دیدم سرعتم رو کم کردم که فقط رد شه و لذت ببرم چه ابهتی ، چه صدایی .
Mr. gt c
۱۸ دی ۱۴۰۲لعنت به باطری های بی روح و کسل کننده و چقدر عده ای ساده اند که واقعاً فکر کردند با خرید ماشین شارژی دارن به طبیعت کمک میکنند، بشیریت همیشه در هر برهه از زمان یکسری از تصمیمات احمقانه گرفته، این هم یک ازون تصمیماته، متصعب نیستم ولی سوخت یورو پنج با استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه یورو شیش و هیچ وقت از باطری مضر تر نیست و خودروهای شارژی فقط باعث میشند تمام طبیعت نقطه نقطه دنیا رو برای معدن لیتیوم شخم بزنن.
احسان
۱۸ دی ۱۴۰۲برای ادعاهات دلیل بیار جناب،نحوه،میزان و محیط انتشار خودروهای سوخت فسیلی حتی با وجود استاندارد های جدیدبسیار بیشتر از خودروهای برقی حتی در صورت استفاده از سوخت فسیلی برای منبع تولید برق هست.سایت ویژوال کپیتالیست اینفوگرافیک خوبی داره در این مورد سرچ کن.برای تامین نفت بسیار بیشتر طبیعت فشار میاد. هر حال اکثریت دنیا از چین کمونیست تا اروپایی ها و حتی کشور های خاورمیانه فهمیدن تغییرات اقلیمی شوخی نیست و فعلا با این راهکار ها کم و بیش میرن جلو،هر حال خیلی بهتر از حفظ وضع موجوده.خودروی الکتریکی کاملا پاک و منزه نیست اما خیلی پاک تر از خودروی سوخت فسیلی و مسیرش روشنتر هست(افزایش بخش انرژی تجدید پذیر) اما کمتر کردن آلودگی و انتشار کربن از سوخت فسیلی دیگه مسیر پیشرفتی نداره یا خیلی کمه.
javad-bmw
۱۸ دی ۱۴۰۲درسته.اروپایی ها چون منابع فسیلی ندارن و چون میخوان از زیر فشار واردات سوخت بیان بیرون این قضیه رو اینقدر بولد کردن و دارن حمایت میکنن و با قوانین سخت خودرو ساز ها رو مجبور میکنن تاکید میکنم مجبور میکنن که برن سراغ حجم پایین یا برقی سازی
kawaki
۱۸ دی ۱۴۰۲گوردون موزی T50 T33
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۲جدب به پاگانی یوتوپبا بِدِ بیاد ، توجه کنید چه طراحیای داره ، واااای ، روانی شدم !
به دو خط سپر و گلگیر که پائین چرخ جلو قرار گرفته توجه کنید !!!
اصلاً بیخیال ، برید تو نتکارشو سرچش کنید و از این هیولای افسانهای لذت ببرید !
پاگانی تو بینظیری ❤👌
من اگه پاگانی داشتم از هر مدلش حتی یکبار هم نمیگذاشتم لاستیکش به آسفالت برسه و تو یه عمارت اعیونی اون وسط میگذاشتم تو یه آکواریوم دَوار و نورافکنهارو میتابوندم روشون تا ۲۴ ساعته انرژی میگرفتم زندگیمو هروز بهتر از روز قبلش میکردم ، اوووووووف ، اووووووووف…. .
دانیال_Surrey،England
۱۸ دی ۱۴۰۲الان چه ربطی داشت دقیقا؟
آهان فهمیدیم یه نوید نامی هم تو دنیا وجود داره.
جرمی کلارکسون
۱۸ دی ۱۴۰۲رولز رویس گوست همچی تمومه سواری ، قدرت ، اشرافیت توی درهاش هم چتره. سیتروئن سیستم تعلیقش رو که اولین بار روی 2cv گذاشت بعدا به رولزرویس فروخت و توی شادو استفاده شد
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲میباخ هم همینطور
Kktoos
۱۸ دی ۱۴۰۲بنازم همشونو
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۲بنتلی فلاینگ اسپور
sinasvj
۱۸ دی ۱۴۰۲چه ابهت خاصی تو نگاهای این وی 12 های اصیل هست
ماکان
۱۸ دی ۱۴۰۲سلام . من بیشتر از همه رولز رویس فانتوم و کولینان را دوست دارم .
امیررضا
۱۸ دی ۱۴۰۲((تفاوت یک S کلاس با فانتوم دقیقاً مثل تفاوت یک تویوتا کمری با S کلاس است.))
فانتوم پدیدهای دیگر است.
علی جردن
۱۸ دی ۱۴۰۲همه ی ۱۲ سیلندرهای صفر کیلومترو باید خرید با همون روش نایلونی فرمون صندلی نگه داشت تو پارکینگ بعد یک خواب کوتاه مدت می فروشی به یک کلکسیونر خودرو
هم تجارت می کنی هم لذت می بری
PegaSus
۱۸ دی ۱۴۰۲یکی از یکی جذاب تر و دلبر تر 😍 یکی از دلایلی که هنوزم عشق ماشین و ماشین بازی تو روحم جریان داره ( با وجود جریان الکتریکی سازی و بی روح شدن ماشینا و مرگ اسطوره های درون سوز یکی پس از دیگری )، وجود همین عشقا با انجین 12 سیلندرشونه… زنده باد انجین 12 سیلندر ❤️
عق
۱۸ دی ۱۴۰۲چقدر رینگ های دی بی اس خوبه
18:45
۱۸ دی ۱۴۰۲خودمونیم هنوزم v12 خیلی داریما!! 😐😐🙉🙉🙉🙉🙉
الکی بچه ها دارن خودشون و میکشن که از بین دارن میرن!
بابا این همه v12 از کجا اومده پس؟! 🙉
×
۱۸ دی ۱۴۰۲به احترام این صفحه ۱ دقیقه سکوت
واقعا چه هیولاهایی!
خبر های داخلی و چینی انرژی آدم و میگیرن
این خبر به آدم انرژی میده واقعا.
Fy
۱۸ دی ۱۴۰۲میباخ عالیه
M.Kkarimi
۱۸ دی ۱۴۰۲یه همچین مطالبی تو سایت جیگره آدمو حال میاره … آدم میتونه ساعت ها بشینه DBS رو نگاه کنه و حظ کنه ، چقدر بی نقص و هنرمندانه طراحی شده …
Zahid AMG. 2005
۱۸ دی ۱۴۰۲فراری ۸۱۲ رولزرویس گوست. مرسدس میباخ S680
بنتلی کانتیننتال اسپید خیلی ماشین های خوبی هستن
عرفان
۱۸ دی ۱۴۰۲سلام دوستان بنده زیاد درباره ساختار و فنی ماشین اطلاعات ندارم ولی به نظرم استون مارتین خیلی خطوط طراحی نرمی داره و واقعا ادم لذت میبره من عاشق جلو پنجرشم کلا انگار بین سوپرکارها میخواد داد بزنه من از متفاوتم
jaberi21st
۱۹ دی ۱۴۰۲فقط خوشم از این میاد همه این شرکت ها دارن خودشونو جر میدن تا از موتور های 12 بیان 8 بعد بیان 6 و در آخر همشون بخاطر مصرف و آلودگی کنار گذاشته شن و به برقی شدن رو بیارن واسه نجات زمین و این چیزا بعد خبر ندارن بعضی جاها دارن از نیسان آبی و بنز 911 و هوندا سی جی 125 استفاده میکنند که قشنگ از اونور داره تر میزنه به محیط زیست
M power
۱۹ دی ۱۴۰۲مگ میشه کسی این ماشینارو نخاد
A.S.G
۱۹ دی ۱۴۰۲خدا لعنت کنه اونایی رو که نمی زارن همچین اسطوره هایی تولید بشن ( منظورم در آینده هست )
و فقط شعارشون ماشین های الکتریکی هست برای بهبود محیط زیست . آخه مگه خودرو های الکتریکی ضرر ندارن برای طبیعت ؟ زباله های اتمی برای طبیعت ضرر ندارن ؟ گسترش شهر های کنار جنگل برای طبیعت ضرر ندارن ؟
همه شون ضرر شون بیشتر از خودرو های بنزینی است .
اوکی می گید ماشین های برقی آلودگی تولید نمی کنند
ولی برای تولید برق مگه کم نفت سوزونده میشه ؟
پس خواهش میکنم با صنعت خودرو سازی با نام محیط زیست بازی نکنید .
باز نظر همه قابل احترام هست.
BMW
۱۹ دی ۱۴۰۲باز یخورده به زندگی امیدوار شدیم😁👍
Amir
۱۹ دی ۱۴۰۲دیگه این زندگی بدرد نمیخوره 😔
Mohsen
۱۹ دی ۱۴۰۲ب نظرم رولزرویس گوست از فانتوم قشنگتره چون فانتوم ظاهرش دیگه قدیمی شده اما گوست بروز زیبا و قوی بعدشم بنتلی کانتیننتال اسپید خوبه