چشم انداز

لیپ موتور C01 مشخصات و قیمت سدان پیشرفته چینی در ایران

مدل هیبریدی لیپ موتور C01 وارد ایران شده است و احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی تمام برقی این خودرو نیز وجود دارد.

لیپ موتور C01 هیبرید نمای پشت

ظاهرا نوع جدیدی از خودروهای چینی برای ورود به کشورمان آماده می‌شوند. این محصولات، سطح بسیار بالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات پیشرفته‌ی الکترونیکی دارند که فراتر از مدل‌های موجود در ایران است. نمایشگرهای بزرگ داخل کابین، پیشرانه‌های قدرتمند هیبریدی یا تمام الکتریکی، همراه طراحی آینده‌نگر، قیمت نسبتا گران این گروه را توجیه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 کیا سراتو جدید وارداتی کوشاخودرو ۲۰۲۴
کیا K5 اپتیما وارداتی کوشا خودرو؛ مشخصات و قیمت
 مشخصات و قیمت کیا اسپورتیج وارداتی کوشاخودرو
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

شرکت لیپ موتور چین، سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. حدود ۲۰ درصد از سهام این مجموعه، به گروه استلانتیس (مالک پژو سیتروئن) تعلق دارد و غالب تیم مدیریتی را، سرمایه‌داران و مهندسان چینی تشکیل می‌دهند. لیپ موتور از سال ۲۰۱۹ تولید انبوه خودروهای متنوع را شروع کرده و تلاش می‌کند با رعایت استانداردهای اروپا صادرات به کشورهای مختلف را توسعه دهد. هاچبک ۱۰ هزار دلاری T03 و شاسی بلند تمام برقی C11 با قیمت ۲۵ هزار دلار در سبد محصولات لیپ موتور دیده می‌شوند.

Leapmotor to Release C01 Mid-Sized Pure Electric Sedan on Sept 28

سدان C01 خودروی پرچمدار لیپ موتور است و همراه امکانات کامل شامل پیشرانه تمام برقی و سیستم چهار چرخ محرک، در چین به قیمت ۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود. البته نسخه‌ی هیبریدی این خودرو وارد ایران شده که برای خریدار چینی، تقریبا هم‌قیمت تیگو ۸ پرومکس است و بودجه‌ی ۲۷ تا ۳۰ هزار دلاری لازم دارد. شرکت واردکننده‌ی C01 در ایران هنوز مشخص نیست اما شایعاتی مبنی بر ثبت سفارش سایپا شنیده می‌شود.

طراهی ظاهری و نمای بیرونی لیپ موتور C01 وارداتی

در نگاه اول، الگوبرداری خودرو از سبک طراحی خودروهای برقی فولکس واگن i.D به وضوح دیده می‌شود. از سویی دیگر، آیرودینامیک پیشرفته و حالت یک‌دست المان‌های مختلف، C01 را زیباتر از سدان‌های معمول در صنعت خودروسازی چین نشان می‌دهد.

لیپ موتور C01 هیبرید نمای روبرو

چراغ اصلی، LED روشنایی روز (Daylight) و مه‌شکن‌ها، در یک محل نصب شده‌اند و طرفین سپر، فاقد حفره است. عملا جلوپنجره‌ای وجود ندارد و هوای موردنیاز سیستم خنک‌کننده از فضای خالی نزدیک زمین تامین می‌شود. حجم‌دهی ملایم بدنه در کاپوت جلو و سپر، مرسدس بنز EQS را یادآوری می‌کند. خطوط برش در قسمت‌ها مختلف، بسیار ظریف و دقیق هستند.

لیپ موتور C01 هیبرید نمای جانبی

در نمای جانبی، حالت کوپه با شیب ملایم سقف تا انتهای بدنه به خوبی دیده می‌شود و حالتی شبیه EQS دارد. رینگ‌های ساده و دستگیره‌های مخفی‌شونده با هدف بهبود آیرودینامیک در لیپ موتور C01 استفاده شده‌اند. از دید بغل، خطوط حجم‌دهنده یا برجستگی‌های خاص وجود ندارد و ساختار یک‌دست خودرو تاکید شده است.

لیپ موتور C01 هیبرید نمای پشت غقب

حالت ساده و تخت المان‌های مختلف در نمای پشت نیز کاملا مشخص است. مواد پلاستیکی سیاه‌رنگ که در رکاب‌ها بخش کوچکی از بدنه را تشکیل می‌دهند، ماده‌ی اصلی برای سپر عقب هستند و حس لوکس لیپ موتور C01 را تخریب می‌کنند. بازشوندگی بسیار خوب درپوئش صندوق، حجم‌دهی بدنه روی سپر و جاسازی محل نصب پلاک، نکات مثبت و البته کم‌هیجان در طراحی این خودرو هستند.

لیپ موتور C01  با طول ۵۰۵۰ و عرض ۱۹۰۲  و ارتفاع ۱۵۰۹  و فاصله محوری ۲۹۳۰  میلی‌متر تولید می‌شود که نه‌تنها بزرگ‌تر از غالب سدان‌های موجود در ایران است؛ بلکه ابعادی مشابه مرسدس S کلاس فراهم می‌کند.

طراحی داخلی و نمای کابین لیپ موتور C01 وارداتی

باوجود نمایشگرهای بزرگ و متنوع، نمی‌توان فضای اتاق C01 را جذاب توصیف کرد. حتی برای خروجی هوای تهویه مطبوع، بدسلیقگی دیده می‌شود و چهار حفره در طرفین داشبورد، کاملا مشابه هستند.

لیپ موتور C01 هیبرید نمای داشبورد

فرمان ساده و کاملا دایره‌ای، دیگر نکته‌ی ناخوشایند در کابین لیپ موتور C01 است. بخش میانی داشبورد و تودری‌ها از مواد نرم مبله با پوشش چرم تشکیل شده اما دیگر نقاط، پلاستیک سخت و فاقد فرم‌دهی خاص هستند. نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد، ۱۲/۸ اینچ است و برای پنل پشت فرمان، پنل تمام رنگی ۱۰/۲۵ اینچ وجود دارد. نسخه‌های سفارشی، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ روبروی شاگرد نیز ارایه می‌کنند.

طراحی صندلی‌ها با کیفیت دوخت بسیار خوب و چرم مرغوب، نکته‌ی مثبت لیپ موتور C01 است. این خودرو برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای کاملا جادار و راحت فراهم می‌کند. در صندوق عقب، ۵۰۰ لیتر برای حمل بار وجود دارد که باتوجه به ابعاد خودرو، چندان بزرگ نیست.

تجهیزات فنی و پیشرانه لیپ موتور C01 وارداتی

مدل پایه از فناوری پلاگین هیبرید با ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده می‌کند تا ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم شود. این نسخه همراه باتری‌های متنوع، توان پیمایش تمام برقی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت لیپ موتور C01 پلاگین هیبرید، ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر است و می‌تواند حدود ۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.  سیستم محرک عقب و گیربکس تک سرعته نکات جالب این خودرو هستند. به بیان بهتر، مدل پلاگین هیبرید از پیشرانه بنزینی برای شارژ باتری استفاده می‌کند و محرک اصلی، یک موتور برقی است.

دو نوع لیپ موتور C01 تمام برقی وجود دارند. نسخه‌ی ارزان‌تر، مشابه آنچه در بالا گفته شد، ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما مدل پرچمدار، ۵۴۴ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر است. این خودروها در زمان ۷/۵ و ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسند و همراه باتری۶۲/۸ ،۷۸/۵ و ۹۰ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر دارند.

قیمت لیپ موتور C01 بازار چین و هزینه خرید نسخه وارداتی

برای C01 پلاگین هیبرید آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار وجود دارد و دو نسخه‌ی تمام برقی، ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار هزینه خرید دارند. اگر فرض کنیم ارزان‌ترین نمونه با استفاده از تخفیف گمرکی مخصوص خودروهای کم‌مصرف وارد ایران شود، خریدار ایرانی به بودجه‌ی ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومان برای مالکیت لیپ موتور C01 نیاز دارد. براین اساس، قیمت مدل‌های تمام برقی حدود ۲/۲ تا ۲/۷ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

در بازار ایران، تنوع ناچیزی از مدل‌های سدان پهن‌پیکر چینی وجود دارد. چری آریزو ۸ و محصولات هونگچی، معدود رقبای لیپ موتور C01 محسوب می‌شوند و این خودروی جدید می‌تواند با حضور به موقع در بازار، مشتری جلب کند. از سویی دیگر، علاقه‌ی مشتریان محصولات چینی به شاسی‌بلندها، مانع بزرگی برای جذب مخاطب لیپ موتور C01 است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3268 ديدگاه)

    سقف ماشین متضاد مشکی هست و سانروفش بزرگه خوبه و ستون افقی بالای شیشه ها رنگ اصلی ماشین سفید هست خوبه.این ماشین صندوق عقب کشیده نداره و دریچه کولر زیر صفحه نمایش هست و دریچه کولر در سمت چپ و راست صفحه نمایش نیست بد شده.صفحه نمایش جلو صندلی شاگرد بد هست.ماشین های رنجرور ستون افقی بالای شیشه دربها و ستون عمود شیشه جلو و عقب رنگ اصلی ماشین بود مثل این ماشین و متضاد مشکی نبود قشنگتر میشد.رینگش بد هست.چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت بهتر بود

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. نانو

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (137 ديدگاه)

      این ماشین دوماه جلوی یه مرکز خرید توتهران جهت تبلیغ پارک بود از پشت ماشین خوبه ولی از جلو عین تمام ماشین چینی های دیگه ولی کابین خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. ALI A

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (51 ديدگاه)

        این مدل پلاگین هیبرید که موتور بنزینی فقط برای شارژ باتری استفاده میشه و موتور اصلی ماشین برقی هست خوبه بدرد ایران میخوره… موتور بنزینی با دور پایین با استهلاک کم باتری رو شارژ میکنه و موتور برقی ماشین رو راه میبره…

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. net

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3268 ديدگاه)

    نوار متصل چراغ جلو بد هست و اگر جلوپنجره کوچک داشت بهتر بود. رنگ سفید و قهوه ای طراحی داخلی این ماشین بد هست و رنگ یکپارچه مشکی برای طراحی داخلی خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 9
  3. الکساندر گراهامبلِ از کنکور برگشته

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/leap-motor-C01-14.jpg
    خدایی؟ نه
    خدایی؟
    بماند همه ماشین ها الان نمایش گرن
    این انگار یه سامسونگ j5 فکستنی رو اورده روش والپیپر گذاشته واو!
    شاهکار کردی آوردی تو ایران
    کلا تو شان ما ایرانی ها نیست که این فتوکپی هارو سوار شیم
    من بخدا حاضرم پیکانو بدم واسم از نو بسازمش از این بهتر راه میره

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. توماس ادیسون متقاضی کنکور دکتری

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولا به گلکسی J5 توهین نکن من هنوز به عنوان گوشی دم دستی ازش استفاده میکنم و کلا شب تا صبح دانلود میکنه‌ ، باهاش کتاب میخونم ، فیلم میبینم ، سایت میرم ، همین الانم با اون دارم کامنت میدم
      بعدشم هر وقت اینو پیکان رو گذاشتن جلوت و پیکان رو برداشتی حسابه . راجع به اون شأن هم که گفتی ، این ماشینای چینی خیلی شأن بیشتری نسبت به همین داخلیا دارن . دور و زمونه عوض شده و باید تحول و پیشرفت رو پذیرفت . الان همه ماشینا نمایشگرای بزرگ و ترکیبی دارن و بنظرم خیلی هم جذابه البته نه مدل تسلایی . بلکه مدل آئودی و پورشه میپسندم

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. الکساندر گراهامبلِ از کنکور برگشته

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1205 ديدگاه)

        با حرفت موافقم
        فقط خواستم تخریب کنم چون عین خون اشام دنبال خون دنبال چاپیدن مان با قیمت چند برابر
        خودمم j5 دارم همین سایت پدال رو ارور امنیتی میده بهم😂
        در کل راس میگی

        موافقم 8
        مخالفم 1
  4. علی Shelby

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دو باره یک ماشین چینی جدید

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. mercedes

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (364 ديدگاه)

    کمپانیای پشمک گلابی هیوندا و کیا و چینی ها که روزی یه دونه ماشین برقی معرفی میکنن ،تا دیروز کجا بودین یه ماشین بنزینی اسپورت بدرد بخور تولیدکنین؟!
    محندسیشو ندارین حالا واسه ماشین شارژی ساختن زرنگ شدین.

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. 🇰🇷

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      محندسی 😂
      هر وقت املای درستشو یاد گرفتی جوابت رو میدم 😂

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. mercedes

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (364 ديدگاه)

        انگشتم رفت روش

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. ارسلان

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        املا هم بلد نباشه راست میگه….چی اند خداوکیلی اینا ، یه مشت ماشین کنترلی که همه شون ام یه شکل اند ، لوگو نداشته باشند نمی‌فهمی برا کی هست اصلاً….لوگو هم داشته باشند اکثراً باید بری سرچ کنی ببینی برا کجا هست و چی هست

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. Mercedes

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (919 ديدگاه)

      تا دیروز هر جا بودن ، بودن
      مهم اینه امروز بد حور حرصتو در اوردن

      موافقم 6
      مخالفم 4
    3. Mercedes

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (919 ديدگاه)

      در ضمن اسم منو استفاده نکن حاج عبدالله
      البته مهندسی درسته جناب اسپرت ساز

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. mercedes

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (364 ديدگاه)

        حرفم سر اینه که ساختن یه ماشین برقی انقد دو دوتا چهارتا نداره ، اصن وزنا بالای دو تن هست ، اصن اندازه یه ماشین بنزینی روی پیشرانش فکر نشده.
        بعدش عزیز من خیلی وقته بودم همین اسمو داشتم.

        موافقم 3
        مخالفم 5
  6. زیزیگولو

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    لیپ!!!؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. JaMsHiD_R1988

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    چراغ جلوش که خود رنجرووره
    بازم قشنگه
    به هر حال صنعت چین که نمیتونه همون اول اصالت برا خودش دست و پا کنه
    باید از یه جایی شروع کنه

    موافقم 1
    مخالفم 6
  8. Hamid3x

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    چرا این همه مانیتور گذاشتن
    دوتا کافیه دیگه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. مهردادکمال

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    هیچ کی تو ایران پول زیاد به سدان چینی نمیده عوضش همون تیگو رو مردم میخرن

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا