مدل هیبریدی لیپ موتور C01 وارد ایران شده است و احتمال عرضهی نسخهی تمام برقی این خودرو نیز وجود دارد.
ظاهرا نوع جدیدی از خودروهای چینی برای ورود به کشورمان آماده میشوند. این محصولات، سطح بسیار بالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات پیشرفتهی الکترونیکی دارند که فراتر از مدلهای موجود در ایران است. نمایشگرهای بزرگ داخل کابین، پیشرانههای قدرتمند هیبریدی یا تمام الکتریکی، همراه طراحی آیندهنگر، قیمت نسبتا گران این گروه را توجیه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
↵ کیا سراتو جدید وارداتی کوشاخودرو ۲۰۲۴
↵کیا K5 اپتیما وارداتی کوشا خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵ مشخصات و قیمت کیا اسپورتیج وارداتی کوشاخودرو
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
شرکت لیپ موتور چین، سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. حدود ۲۰ درصد از سهام این مجموعه، به گروه استلانتیس (مالک پژو سیتروئن) تعلق دارد و غالب تیم مدیریتی را، سرمایهداران و مهندسان چینی تشکیل میدهند. لیپ موتور از سال ۲۰۱۹ تولید انبوه خودروهای متنوع را شروع کرده و تلاش میکند با رعایت استانداردهای اروپا صادرات به کشورهای مختلف را توسعه دهد. هاچبک ۱۰ هزار دلاری T03 و شاسی بلند تمام برقی C11 با قیمت ۲۵ هزار دلار در سبد محصولات لیپ موتور دیده میشوند.
سدان C01 خودروی پرچمدار لیپ موتور است و همراه امکانات کامل شامل پیشرانه تمام برقی و سیستم چهار چرخ محرک، در چین به قیمت ۴۰ هزار دلار عرضه میشود. البته نسخهی هیبریدی این خودرو وارد ایران شده که برای خریدار چینی، تقریبا همقیمت تیگو ۸ پرومکس است و بودجهی ۲۷ تا ۳۰ هزار دلاری لازم دارد. شرکت واردکنندهی C01 در ایران هنوز مشخص نیست اما شایعاتی مبنی بر ثبت سفارش سایپا شنیده میشود.
طراهی ظاهری و نمای بیرونی لیپ موتور C01 وارداتی
در نگاه اول، الگوبرداری خودرو از سبک طراحی خودروهای برقی فولکس واگن i.D به وضوح دیده میشود. از سویی دیگر، آیرودینامیک پیشرفته و حالت یکدست المانهای مختلف، C01 را زیباتر از سدانهای معمول در صنعت خودروسازی چین نشان میدهد.
چراغ اصلی، LED روشنایی روز (Daylight) و مهشکنها، در یک محل نصب شدهاند و طرفین سپر، فاقد حفره است. عملا جلوپنجرهای وجود ندارد و هوای موردنیاز سیستم خنککننده از فضای خالی نزدیک زمین تامین میشود. حجمدهی ملایم بدنه در کاپوت جلو و سپر، مرسدس بنز EQS را یادآوری میکند. خطوط برش در قسمتها مختلف، بسیار ظریف و دقیق هستند.
در نمای جانبی، حالت کوپه با شیب ملایم سقف تا انتهای بدنه به خوبی دیده میشود و حالتی شبیه EQS دارد. رینگهای ساده و دستگیرههای مخفیشونده با هدف بهبود آیرودینامیک در لیپ موتور C01 استفاده شدهاند. از دید بغل، خطوط حجمدهنده یا برجستگیهای خاص وجود ندارد و ساختار یکدست خودرو تاکید شده است.
حالت ساده و تخت المانهای مختلف در نمای پشت نیز کاملا مشخص است. مواد پلاستیکی سیاهرنگ که در رکابها بخش کوچکی از بدنه را تشکیل میدهند، مادهی اصلی برای سپر عقب هستند و حس لوکس لیپ موتور C01 را تخریب میکنند. بازشوندگی بسیار خوب درپوئش صندوق، حجمدهی بدنه روی سپر و جاسازی محل نصب پلاک، نکات مثبت و البته کمهیجان در طراحی این خودرو هستند.
لیپ موتور C01 با طول ۵۰۵۰ و عرض ۱۹۰۲ و ارتفاع ۱۵۰۹ و فاصله محوری ۲۹۳۰ میلیمتر تولید میشود که نهتنها بزرگتر از غالب سدانهای موجود در ایران است؛ بلکه ابعادی مشابه مرسدس S کلاس فراهم میکند.
طراحی داخلی و نمای کابین لیپ موتور C01 وارداتی
باوجود نمایشگرهای بزرگ و متنوع، نمیتوان فضای اتاق C01 را جذاب توصیف کرد. حتی برای خروجی هوای تهویه مطبوع، بدسلیقگی دیده میشود و چهار حفره در طرفین داشبورد، کاملا مشابه هستند.
فرمان ساده و کاملا دایرهای، دیگر نکتهی ناخوشایند در کابین لیپ موتور C01 است. بخش میانی داشبورد و تودریها از مواد نرم مبله با پوشش چرم تشکیل شده اما دیگر نقاط، پلاستیک سخت و فاقد فرمدهی خاص هستند. نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد، ۱۲/۸ اینچ است و برای پنل پشت فرمان، پنل تمام رنگی ۱۰/۲۵ اینچ وجود دارد. نسخههای سفارشی، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ روبروی شاگرد نیز ارایه میکنند.
طراحی صندلیها با کیفیت دوخت بسیار خوب و چرم مرغوب، نکتهی مثبت لیپ موتور C01 است. این خودرو برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای کاملا جادار و راحت فراهم میکند. در صندوق عقب، ۵۰۰ لیتر برای حمل بار وجود دارد که باتوجه به ابعاد خودرو، چندان بزرگ نیست.
تجهیزات فنی و پیشرانه لیپ موتور C01 وارداتی
مدل پایه از فناوری پلاگین هیبرید با ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده میکند تا ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور فراهم شود. این نسخه همراه باتریهای متنوع، توان پیمایش تمام برقی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت لیپ موتور C01 پلاگین هیبرید، ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر است و میتواند حدود ۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. سیستم محرک عقب و گیربکس تک سرعته نکات جالب این خودرو هستند. به بیان بهتر، مدل پلاگین هیبرید از پیشرانه بنزینی برای شارژ باتری استفاده میکند و محرک اصلی، یک موتور برقی است.
دو نوع لیپ موتور C01 تمام برقی وجود دارند. نسخهی ارزانتر، مشابه آنچه در بالا گفته شد، ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ اما مدل پرچمدار، ۵۴۴ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتنمتر است. این خودروها در زمان ۷/۵ و ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسند و همراه باتری۶۲/۸ ،۷۸/۵ و ۹۰ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر دارند.
قیمت لیپ موتور C01 بازار چین و هزینه خرید نسخه وارداتی
برای C01 پلاگین هیبرید آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار وجود دارد و دو نسخهی تمام برقی، ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار هزینه خرید دارند. اگر فرض کنیم ارزانترین نمونه با استفاده از تخفیف گمرکی مخصوص خودروهای کممصرف وارد ایران شود، خریدار ایرانی به بودجهی ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومان برای مالکیت لیپ موتور C01 نیاز دارد. براین اساس، قیمت مدلهای تمام برقی حدود ۲/۲ تا ۲/۷ میلیارد تومان پیشبینی میشود.
در بازار ایران، تنوع ناچیزی از مدلهای سدان پهنپیکر چینی وجود دارد. چری آریزو ۸ و محصولات هونگچی، معدود رقبای لیپ موتور C01 محسوب میشوند و این خودروی جدید میتواند با حضور به موقع در بازار، مشتری جلب کند. از سویی دیگر، علاقهی مشتریان محصولات چینی به شاسیبلندها، مانع بزرگی برای جذب مخاطب لیپ موتور C01 است.
net
۲۲ تیر ۱۴۰۳سقف ماشین متضاد مشکی هست و سانروفش بزرگه خوبه و ستون افقی بالای شیشه ها رنگ اصلی ماشین سفید هست خوبه.این ماشین صندوق عقب کشیده نداره و دریچه کولر زیر صفحه نمایش هست و دریچه کولر در سمت چپ و راست صفحه نمایش نیست بد شده.صفحه نمایش جلو صندلی شاگرد بد هست.ماشین های رنجرور ستون افقی بالای شیشه دربها و ستون عمود شیشه جلو و عقب رنگ اصلی ماشین بود مثل این ماشین و متضاد مشکی نبود قشنگتر میشد.رینگش بد هست.چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت بهتر بود
نانو
۲۳ تیر ۱۴۰۳این ماشین دوماه جلوی یه مرکز خرید توتهران جهت تبلیغ پارک بود از پشت ماشین خوبه ولی از جلو عین تمام ماشین چینی های دیگه ولی کابین خوبی داره
ALI A
۲۳ تیر ۱۴۰۳این مدل پلاگین هیبرید که موتور بنزینی فقط برای شارژ باتری استفاده میشه و موتور اصلی ماشین برقی هست خوبه بدرد ایران میخوره… موتور بنزینی با دور پایین با استهلاک کم باتری رو شارژ میکنه و موتور برقی ماشین رو راه میبره…
net
۲۲ تیر ۱۴۰۳نوار متصل چراغ جلو بد هست و اگر جلوپنجره کوچک داشت بهتر بود. رنگ سفید و قهوه ای طراحی داخلی این ماشین بد هست و رنگ یکپارچه مشکی برای طراحی داخلی خوبه
الکساندر گراهامبلِ از کنکور برگشته
۲۲ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/leap-motor-C01-14.jpg
خدایی؟ نه
خدایی؟
بماند همه ماشین ها الان نمایش گرن
این انگار یه سامسونگ j5 فکستنی رو اورده روش والپیپر گذاشته واو!
شاهکار کردی آوردی تو ایران
کلا تو شان ما ایرانی ها نیست که این فتوکپی هارو سوار شیم
من بخدا حاضرم پیکانو بدم واسم از نو بسازمش از این بهتر راه میره
توماس ادیسون متقاضی کنکور دکتری
۲۲ تیر ۱۴۰۳اولا به گلکسی J5 توهین نکن من هنوز به عنوان گوشی دم دستی ازش استفاده میکنم و کلا شب تا صبح دانلود میکنه ، باهاش کتاب میخونم ، فیلم میبینم ، سایت میرم ، همین الانم با اون دارم کامنت میدم
بعدشم هر وقت اینو پیکان رو گذاشتن جلوت و پیکان رو برداشتی حسابه . راجع به اون شأن هم که گفتی ، این ماشینای چینی خیلی شأن بیشتری نسبت به همین داخلیا دارن . دور و زمونه عوض شده و باید تحول و پیشرفت رو پذیرفت . الان همه ماشینا نمایشگرای بزرگ و ترکیبی دارن و بنظرم خیلی هم جذابه البته نه مدل تسلایی . بلکه مدل آئودی و پورشه میپسندم
الکساندر گراهامبلِ از کنکور برگشته
۲۳ تیر ۱۴۰۳با حرفت موافقم
فقط خواستم تخریب کنم چون عین خون اشام دنبال خون دنبال چاپیدن مان با قیمت چند برابر
خودمم j5 دارم همین سایت پدال رو ارور امنیتی میده بهم😂
در کل راس میگی
علی Shelby
۲۲ تیر ۱۴۰۳دو باره یک ماشین چینی جدید
mercedes
۲۲ تیر ۱۴۰۳کمپانیای پشمک گلابی هیوندا و کیا و چینی ها که روزی یه دونه ماشین برقی معرفی میکنن ،تا دیروز کجا بودین یه ماشین بنزینی اسپورت بدرد بخور تولیدکنین؟!
محندسیشو ندارین حالا واسه ماشین شارژی ساختن زرنگ شدین.
🇰🇷
۲۲ تیر ۱۴۰۳محندسی 😂
هر وقت املای درستشو یاد گرفتی جوابت رو میدم 😂
mercedes
۲۳ تیر ۱۴۰۳انگشتم رفت روش
ارسلان
۲۳ تیر ۱۴۰۳املا هم بلد نباشه راست میگه….چی اند خداوکیلی اینا ، یه مشت ماشین کنترلی که همه شون ام یه شکل اند ، لوگو نداشته باشند نمیفهمی برا کی هست اصلاً….لوگو هم داشته باشند اکثراً باید بری سرچ کنی ببینی برا کجا هست و چی هست
Mercedes
۲۳ تیر ۱۴۰۳تا دیروز هر جا بودن ، بودن
مهم اینه امروز بد حور حرصتو در اوردن
Mercedes
۲۳ تیر ۱۴۰۳در ضمن اسم منو استفاده نکن حاج عبدالله
البته مهندسی درسته جناب اسپرت ساز
mercedes
۲۳ تیر ۱۴۰۳حرفم سر اینه که ساختن یه ماشین برقی انقد دو دوتا چهارتا نداره ، اصن وزنا بالای دو تن هست ، اصن اندازه یه ماشین بنزینی روی پیشرانش فکر نشده.
بعدش عزیز من خیلی وقته بودم همین اسمو داشتم.
زیزیگولو
۲۲ تیر ۱۴۰۳لیپ!!!؟؟؟
JaMsHiD_R1988
۲۳ تیر ۱۴۰۳چراغ جلوش که خود رنجرووره
بازم قشنگه
به هر حال صنعت چین که نمیتونه همون اول اصالت برا خودش دست و پا کنه
باید از یه جایی شروع کنه
Hamid3x
۲۳ تیر ۱۴۰۳چرا این همه مانیتور گذاشتن
دوتا کافیه دیگه
مهردادکمال
۲۴ تیر ۱۴۰۳هیچ کی تو ایران پول زیاد به سدان چینی نمیده عوضش همون تیگو رو مردم میخرن